PDA

Bekijk Volledige Versie : De duivel is de geheime god van de seculiere maatschappij.



Zwarte Schaap
14-10-03, 14:23
Lucifer is the Secret God of Secular Society

http://www.prisonplanet.com/pp131003satan.jpg

Henry Makow

A 37-year-old Montreal historian, David Livingstone has written a stunning book that casts modern civilization in a new and troubling light.

In The Dying God, The Hidden History of Western Civilization, Livingstone shows that modern secular culture is really the product of an occult tradition that can be traced back to ancient Babylon through Freemasons, Rosicrucians, Templars, Plato and the Cabalists.

Essentially, this tradition adopted Lucifer as symbol of mankind's rebellion against God. It enshrined human reason, appetite and will as the ultimate standard of goodness.

It usually defined freedom in terms of destroying the moral or social order. Freedom means dissipation not uplift and empowerment.

The occult's real aim is to empower the elite. Livingstone explains:

"The basic principle of most religions is to behave unto others as we wish to be treated.... The basis of these religions then is a principle of justice...[In contrast] the occultist...is lured by his vanity to seek a type of knowledge that sets him apart from others, maintaining that it is the preserve of the elite." (222)

Livingstone shows how this occult dogma was secretly adopted by key elites throughout history and was behind the English (1649), American (1776), French (1789) and Russian Revolutions (1917), three of which involve regicide.

Lucifer is the "bringer of light." The occult inspired the so-called Enlightenment, which defined modern culture. Francis Bacon was a Rosicrucian. Diderot, Rousseau, Voltaire, and Newton were all Freemasons. Fifty of the 56 signatories of the US Declaration of Independence and most U.S. Presidents were Masons. So were Stalin, Roosevelt and Churchill. The plan of the city of Washington was designed by a Mason in the shape of a pentagram, the symbol of Lucifer.

The scientific revolution is also rooted in the occult as magic, i.e. the manipulation of nature.

The significance of Livingstone's lucid, well-documented book is enormous. A dominant segment of our leaders secretly serve Lucifer and their sinister and corrupt influence is evident everywhere.

Secularism is as much a religion as Christianity. The "separation of church and state" is a stratagem to enshrine Lucifer as the god of the modern world. Secularism's goal is to destroy genuine religions like Christianity and Islam.

Secular people can be moral when they follow their conscience, which is God's voice. But they are more likely to stray if they don't believe that morality is part of a real moral order.

Reason divorced from an absolute morality (God) can be used to justify anything, including mayhem and tyranny. The goal of the new world order is to divert humanity from God's Plan and enslave us to a vicious satanic elite.

Historians are paid to suppress this truth. David Livingstone's The Dying God uncovers it. In a just world, this brilliant historian would be celebrated. Instead, he earns his living making furniture.

HOW LUCIFER IS WORSHIPPED

Millions of people do not pay homage to Lucifer at a weekly service. Priests in red gowns do not preach Satanism from the pulpit. Lucifer cannot declare himself openly. He wages an undeclared covert war for our souls.

Lucifer's servants sit in expansive offices and ride in limousines with police protection. They are our political and cultural leaders, many of whom are unaware of the big picture.

Lucifer's sermons are found in many American music videos, videogames, television and films.

For example, Quentin Tarantino's "Kill Jim" was the highest grossing film in America this weekend. This film is satanic fetishism dressed up as courageous, inventive entertainment.

In the first scene, a flashback, a scared, shackled and presumably naked woman played by Uma Thurman says, "It's your child" before a gunshot explodes in our ears.

Then, in the present, the scene shifts to an idyllic wholesome suburban bungalow with sandbox and swing in the front yard. A young Black woman lives here with husband and young daughter.

Uma has a grudge to settle with her.

The black lady answers the door and the two engage in tiresome and lethal combat. Their duel with carving knives is interrupted by the arrival of a big yellow school bus carrying the Black woman's four-year-old daughter. They ask the little girl to wait in her room while they finish their murderous fight.

Instead they call a temporary truce and go to the kitchen to have coffee. "I wouldn't kill you in front of your daughter," Uma says. "I may not have any mercy or compassion, but I do have reason." (Sic)

Despite the truce, the Black lady has a gun hidden in a cereal box but she misses. Uma then delivers a large carving knife to the Black woman's heart. The child appears but is totally impassive at the sight of her dead mother. The child doesn't scream or run away; she acts as if someone had killed a fly.

Nevertheless we are supposed to believe the child might seek revenge. "Despite what you think, your mother had it coming," Uma tells her. "But if you want to get even when you grown up, you can find me."

Uma then leaves the child with her mother's corpse. She crosses the toy-strewn lawn to her brightly colored SUV. A narrator who sounds like an oriental sage says something like: "In the martial arts you cannot afford any compassion or morality. To accomplish revenge, you must be prepared to prepare to kill God Himself, or the Buddha." (emphasis mine)

Can you be more obvious? This is the devil telling his little children that they can have anything they want, and nothing can stop them, especially not God. Just as long as their stupidity is accompanied by pretension and style.

This sick, shocking movie causes psychological damage by portraying the disgusting and repulsive as normal and natural. It is a vicious assault on our vision of happiness and the good life. It makes a mockery of healthy and genuine values.

"Kill Bill" brutalizes and degrades. How much longer will Americans continue to tolerate Satanic indoctrination?

This Satanic conspiracy only succeeds because people cannot believe something so gigantic and monstrous actually exists.

CONCLUSION

The human endeavour is a simple question of whom do we wish to become, God or Lucifer? If we become God-like which is the invitation of Jesus and true religious teachers, the world will be heaven and our lives will be bliss. If we choose Lucifer, you can imagine the rest.

The world is a struggle for our souls. The people who are pushing products, violence and sex at you are not operating on a random "whatever sells" basis. They have Masonic symbols in their logos. The top players are following an occult script designed to enslave humanity, body and soul. They are building their own mental hell into a gigantic prison, the new world order, and we are the inmates.

Is there any question why David Livingstone named his ground breaking book The Dying God?


Henry Makow is the inventor of the board game "Scruples" and author of "A Long Way to go for a Date." His articles on feminism and the new world order are on his web site www.savethemales.ca He enjoys receiving your comments at [email protected].

Bron: http://www.prisonplanet.com/analysis_makow.html

Mill
14-10-03, 15:05
:handbang:

Maslov
14-10-03, 15:38
Essentially, this tradition adopted Lucifer as symbol of mankind's rebellion against God. It enshrined human reason, appetite and will as the ultimate standard of goodness.


:lol: Ja hoor, denken over 'het zijn' is duivels, antwoorden geven op levensvragen is des duivels als het niet via de "heilige" boeken gaat. :verward: :lol:

Hoe kun je de tegenstanders van de religie uitschakelen?
Juist ja, door hun de navolgers van de duivel te noemen.
Dat deed de inquisitie ook in de middeleeuwen. :D

Blade20
14-10-03, 16:00
Mwhahahahaha, het is wel duidelijk dat dit bevooroordeeld is geschreven. :)

Anyway, de duivel bestaat niet, net zomin als god. Wij westerlingen hebben over het algemeen geen geloof en kennen dus ook geen duivel.
Je zit daarvoor ook trouwens in het verkkerde land. Hier in Limboland (en Branbant) weten wel wat duivelsaanbidders zijn. Je kent ze wel van de Eftelin, de Bokkenrijders. :D

Maargoed, de atractie zegt niet wat voor mensen het werkelijk waren. Ze hadden een leger van meer als duizend man met een militaire indeling. Zij (en dus ook duivelsaanbidders in het algemeen) vernielden heiligenbeeldjes, kapellen en beroofde kerken en boerderijen, en ze vermoorde verder zo-ongeveer iedereen die in hun weg stond. Dat is nu nog steeds zo.
Hier in Limboland hadden we een paar jaar terug nog steeds last van hun, of liever gezegd een paar van hun nazaten, de Nieuwe bokkenrijder. Zij deden hetzelfde (en hebben daarbij een priester vermoord)

Dus je ziet wel, je verhaaltje is gewoon geschreven door een verwrongen ziel, die waarschijnlijk zelf de duivel aanbid zonder het te weten.

Edit

En dan de naam van die auteurs zijn website: Safethemales. Als ik hem was zou ik een psychiatertje gaan zoeken, die vent is echt doorgeslagen.

Zwarte Schaap
14-10-03, 16:06
Geplaatst door Blade20
Mwhahahahaha, het is wel duidelijk dat dit bevooroordeeld is geschreven. :)

Religies en culturen vechten tegen elkaar. Geen van allen die vechten ziet het gevaar dat geduldig wacht in de schaduw. Op een dag komen we uit onze schaduwen en zullen religies ophouden met bestaan.

Mill
14-10-03, 16:10
Satan is uit, Jamai is in. :vlammen: :duivel:

lennart
14-10-03, 16:12
En dan de naam van die auteurs zijn website: Safethemales. Als ik hem was zou ik een psychiatertje gaan zoeken, die vent is echt doorgeslagen.


Het boek is door iemand anders geschreven, namelijk ene David Livingstone: http://www.thedyinggod.com/

Er zijn dus minstens al 2 gekken ;)

freya
14-10-03, 16:15
Wat een kul weer allemaal :moe:

dit soort verhaaltjes zijn op hetzelfde mechanisme gebaseerd als islamfobie, nl onbekend maakt onbemind.

Mystieke/occulte sectes houden hun eigen leer geheim voor het grote publiek, juist omdat het grote publiek het niet zal kunnen begrijpen en er een raar verwrongen beeld van zal construeren. En dat is dus precies wat er in dit soort artikeltjes gebeurd.

De klok horen luiden, maar geen flauw idee hebben dat er ook ergens een klepel is, dus meteen veroordelen als werk van de duivel.

Op dezelfde manier wordt in het westen de islam gedemoniseerd. Er worden een paar onbegrijpelijke elementen uitgehaald en die worden buiten proporties opgeblazen, terwijl de rest van de leer buiten beschouwing blijft.

Jammer dat juist de moslims hier in deze valkuil vallen, zij zouden beter kunnen weten, zij ondervinden immers dagelijks hoe demoniseren werkt.

Blade20
14-10-03, 16:15
Hee Zwart Schaap, zoals je in mijn stukje kon lezen hebben wij Atheisten en Humanisten niks met de duivel op, hij bestaat gewoon niet.

Maar de reden is niet wat jij denkt, religie maakt gewoon teveel problemen op de wereld. Denk maar weer aan het artikel dat je hier post. Of aan het hele gedoe tussen alle verschillende religies.

Religie is de bakermat van het kwaad. Mensen maken misbruik van religie om zelf meer macht te krijgen. Denk maar aan de Israeliers of Al Qaida en hun kliekje.

nefertiti
14-10-03, 16:53
Heeft er iemand enig idee van waarom Allah/God/Jahweh (het is toch dezelfde hé?) Satan geschapen heeft?

Heel zijn schepping zat blijkbaar zo mooi in mekaar, moest hij er toch weer een zooitje van maken! Nou! beetje sado-masochist misschien?
Hetzelfde met die gelovigen/ongelovigen! In Godsnaam! letterlijk dan! waar haalde ie het? kon ie toch gewoon allemaal gelovigen gemaakt hebben! dan was het probleem opgelost!
En dan kon hij zelfs nog kiezen welke gelovigen! allemaal christenen, allemaal joden, allemaal moslims! maar nee joh! moest hij er nog allemaal verschillende van maken ook! zelfs boeddhisten, afgodenaanbidders, zonaanbidders, maanaanbidders, de hele reutemeteut heeft hij geschapen! Dacht hij nu werkelijk dat het een spelletje was om op aarde te moeten leven of zo?

Nee hoor! als er een god bestaat is hij in elk geval niet algoed, almachtig en alwijs!
Het is gewoon een klein kind dat niet weet waar hij mee bezig was! (of zij - voor Freya dan). Net alsof ie met tinnen soldaatjes bezig is, of met cowboytjes en indiaantjes!
pief poef paf!

tsss tsss.....

Zagora
14-10-03, 16:55
Geplaatst door nefertiti
Heeft er iemand enig idee van waarom Allah/God/Jahweh (het is toch dezelfde hé?) Satan geschapen heeft?

Heel zijn schepping zat blijkbaar zo mooi in mekaar, moest hij er toch weer een zooitje van maken! Nou! beetje sado-masochist misschien?
Hetzelfde met die gelovigen/ongelovigen! In Godsnaam! letterlijk dan! waar haalde ie het? kon ie toch gewoon allemaal gelovigen gemaakt hebben! dan was het probleem opgelost!
En dan kon hij zelfs nog kiezen welke gelovigen! allemaal christenen, allemaal joden, allemaal moslims! maar nee joh! moest hij er nog allemaal verschillende van maken ook! zelfs boeddhisten, afgodenaanbidders, zonaanbidders, maanaanbidders, de hele reutemeteut heeft hij geschapen! Dacht hij nu werkelijk dat het een spelletje was om op aarde te moeten leven of zo?

Nee hoor! als er een god bestaat is hij in elk geval niet algoed, almachtig en alwijs!
Het is gewoon een klein kind dat niet weet waar hij mee bezig was! (of zij - voor Freya dan).

tsss tsss.....

Satan was een engel die in ongenade was gevallen omdat hij van hoogmoed blijk gaf. Zoiets geloof ik.

Maslov
14-10-03, 16:56
Maar de schrijvers zullen wel bedoelen dat wij a-gnosten, en de a-theïsten onwetend zijn van het feit dat de duivel ons gebruikt. :D

Zwart Schaap, dat jij dit boek/artikel hier aanhaalt, betekent toch niet dat je het ermee eens bent hè?

Zagora
14-10-03, 16:58
Die Satan ziet er wel cool uit. Zeker als je hem vergelijk met God, die meer op een tweederangs Sinterklaas lijkt.

Blade20
14-10-03, 17:11
Geplaatst door Zagora
Satan was een engel die in ongenade was gevallen omdat hij van hoogmoed blijk gaf. Zoiets geloof ik.

een heel vage kleine herrinnering zegt mij dat ergens in het oude testament stond dat god tegelijkertijd de duivel is. Als dat zo is, waarom is aanbidden hem dan zowiezo fout.

Trouwens wat jij zegt heb ik idd ook gehoord...

......ach, ik geloof toch niet in god, wat interreseerd mij dat nou (schijnbaar veel :D)

Zwarte Schaap
14-10-03, 17:19
Geplaatst door Zagora
Die Satan ziet er wel cool uit. Zeker als je hem vergelijk met God, die meer op een tweederangs Sinterklaas lijkt.

Dat is de gangbare westerse visualisatie van God. Marokkanen hebben zo een visualisatie niet.

Blade20
14-10-03, 17:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de gangbare westerse visualisatie van God. Marokkanen hebben zo een visualisatie niet.

Hoe zit dat nu daar eigenlijk. Mogen jullie hem niet noemen\afbeelden?

Mafkees
14-10-03, 17:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de gangbare westerse visualisatie van God. Marokkanen hebben zo een visualisatie niet.


Je bedoelt moslims...:)

Maslov
14-10-03, 17:48
Zwart Schaap, zou je mij nog even willen antwoorden?

Mill
14-10-03, 19:24
Geplaatst door EdV
Umberto Eco's Slinger van Foucault als inleiding, natuurlijk.

:duim: Twee keer van kaft tot kaft gelezen. Zouden Wizdom en co ook eens moeten doen, want het geeft een voortreffelijke analyse van de psyche van complotkrankzinnigen. Misschien zou het helpen.

Dutchguy
14-10-03, 19:33
Geplaatst door Zagora
Die Satan ziet er wel cool uit. Zeker als je hem vergelijk met God, die meer op een tweederangs Sinterklaas lijkt.

Komt uit de film "Legend", met een nog jonge Tom Cruise. Was inderdaad een hele coole devil.

Zwarte Schaap
14-10-03, 20:35
Geplaatst door Blade20
Hee Zwart Schaap, zoals je in mijn stukje kon lezen hebben wij Atheisten en Humanisten niks met de duivel op, hij bestaat gewoon niet.

Maar de reden is niet wat jij denkt, religie maakt gewoon teveel problemen op de wereld. Denk maar weer aan het artikel dat je hier post. Of aan het hele gedoe tussen alle verschillende religies.

Religie is de bakermat van het kwaad. Mensen maken misbruik van religie om zelf meer macht te krijgen. Denk maar aan de Israeliers of Al Qaida en hun kliekje.

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat het aan de religies ligt en dan zeg je later weer dat de mensen misbruik maken van religie.

Zwarte Schaap
14-10-03, 20:38
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap, zou je mij nog even willen antwoorden?

De kern van zijn betoog ben ik het mee eens.

~Panthera~
14-10-03, 20:39
Enfin, toen was er na de dood helemaal niets. :moe:
Hebben we toch allemaal deze discussies voor J. met de korte achternaam zitten voeren. :D

Blade20
14-10-03, 21:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat het aan de religies ligt en dan zeg je later weer dat de mensen misbruik maken van religie.

Was het maar zo makkelijk Zwart Schaap. 1 man maakt geen religie. De lagere rangen van de samenleving (met name bij gelovige samenlevingen) geloven oprecht in de religie en in dat gedeelte ligt het dus echt aan de religie.
De hogere mensen (de religieuze leiders) menen zelden wat ze zeggen en zeggen de dingen zo dat het hun goed uitkomt (bijvoorbeeld bepaalde delen uit de koran weglaten en ander naar voren drukken, of die gasten in Rome), en dat is de misbruik van de religie.

Het kan dus wel wat ik zeg, en ik spreek mezelf niet tegen. Ik weet altijd goed wat ik heb gezegd en wat ik toen probeerde te zeggen.

Zwarte Schaap
14-10-03, 22:10
Geplaatst door Blade20
Was het maar zo makkelijk Zwart Schaap. 1 man maakt geen religie. De lagere rangen van de samenleving (met name bij gelovige samenlevingen) geloven oprecht in de religie en in dat gedeelte ligt het dus echt aan de religie.
De hogere mensen (de religieuze leiders) menen zelden wat ze zeggen en zeggen de dingen zo dat het hun goed uitkomt (bijvoorbeeld bepaalde delen uit de koran weglaten en ander naar voren drukken, of die gasten in Rome), en dat is de misbruik van de religie.

Het kan dus wel wat ik zeg, en ik spreek mezelf niet tegen. Ik weet altijd goed wat ik heb gezegd en wat ik toen probeerde te zeggen.



religie maakt gewoon teveel problemen op de wereld.


Religie is de bakermat van het kwaad


Mensen maken misbruik van religie om zelf meer macht te krijgen.

Ligt het nu aan de mensen of aan de religie?

Maslov
14-10-03, 22:14
Zwart Schaap,


De kern van zijn betoog ben ik het mee eens.

En de kern van het verhaal is dat een a-theïst een door de duivel gestuurd wapen is tegen de gelovige.
En dat die mensen eigenlijk de duivel in zich hebben!

Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen met een goede opleiding dat soort zaken geloven in het jar 2003.

Zwarte Schaap
14-10-03, 22:27
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap,

En de kern van het verhaal is dat een a-theïst een door de duivel gestuurd wapen is tegen de gelovige.
En dat die mensen eigenlijk de duivel in zich hebben!

Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen met een goede opleiding dat soort zaken geloven in het jar 2003.

Dat is jouw kern van het verhaal.

Ik eindig met jouw onderschrift.


De hoogste paradox van alle denken
Is de poging iets te ontdekken dat het denken niet denken kan.

Blade20
14-10-03, 22:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt het nu aan de mensen of aan de religie?

Dat zeg ik dus nu voor de tweede keer. Beide

Religie zet aan tot misbruik en mensen misbruiken religie. Het is gewoon een cirkel

of een beetje beter gezegd:

Religie misbruikt mensen, en mensen misbruiken religie.

Als je naar de bron kijkt zijn het mensen, maar religie geeft hun de kans. De één kan niet zonder de ander (even uitgaand van misbruik door mensen zoals eerder genoemd in één van mijn eerdere reacties)

Zwarte Schaap
14-10-03, 22:42
Geplaatst door Blade20
Dat zeg ik dus nu voor de tweede keer. Beide

Religie zet aan tot misbruik en mensen misbruiken religie. Het is gewoon een cirkel

of een beetje beter gezegd:

Religie misbruikt mensen, en mensen misbruiken religie. Waarom zou religie volgens jou de mensen misbruiken?

Blade20
14-10-03, 22:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom zou religie volgens jou de mensen misbruiken?

Een religie is uiteindelijk ooit door een man (of een paar) ontwikkeld, die mensen leggen daar hun eigen denkwijze en regels in. Alle verdere ontwikkelingen door de loop van de jaren die volgen zijn daarop weer geborduurd en hebben weer de denkwijze van andere mensen erin. Bedoeld of onbedoeld misbruikt de religie wat iemand volgt toch die volgeling. Ookal ben je in zekere zin vrij in hoe jeje religie volgt zullen er in je gemeenschap toch bepaalde regels zijn die gebasserd zijn op die grondslag.

Voorbeeld, waarom noem je je god Allah (niet retourisch natuurlijk) dit is ooit door een mens bepaald. natuurlijk is dat Allah op zich niet zo erg, maar andere regels wel (bijvoorbeeld de Sharia, Ramadam of het Vasten van de Christenen)

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:06
Geplaatst door Blade20
Een religie is uiteindelijk ooit door een man (of een paar) ontwikkeld, die mensen leggen daar hun eigen denkwijze en regels in. Alle verdere ontwikkelingen door de loop van de jaren die volgen zijn daarop weer geborduurd en hebben weer de denkwijze van andere mensen erin. Bedoeld of onbedoeld misbruikt de religie wat iemand volgt toch die volgeling. Ookal ben je in zekere zin vrij in hoe jeje religie volgt zullen er in je gemeenschap toch bepaalde regels zijn die gebasserd zijn op die grondslag.

Je geeft niet aan waarom religie mensen zou misbruiken.

Maslov
14-10-03, 23:07
Zwart Schaap,

Dat jij mijn onderschrift religieus opvat, is wel typisch.
Ik bedenk daar heel andere dingen bij. :blowen:

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:10
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap,

Dat jij mijn onderschrift religieus opvat, is wel typisch.
Ik bedenk daar heel andere dingen bij. :blowen:

Wie zegt dat ik dat religieus opvat?

Zagora
14-10-03, 23:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de gangbare westerse visualisatie van God. Marokkanen hebben zo een visualisatie niet.

Mijn God is SpongeBob SquarePants. Elk weekend te zien bij nickelodeon.

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:15
Geplaatst door Zagora
Mijn God is SpongeBob SquarePants. Elk weekend te zien bij nickelodeon.

Je was toch atheist?

Zagora
14-10-03, 23:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je was toch atheist?


een selectieve atheïst

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:29
Geplaatst door Zagora
een selectieve atheïst

Kan ook weer niet, een atheist heeft geen God.

Zagora
14-10-03, 23:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kan ook weer niet, een atheist heeft geen God.

Toch is SpongeBob mijn God. Of je het nou wilt of niet.

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:38
Geplaatst door Zagora
Toch is SpongeBob mijn God. Of je het nou wilt of niet.

Ik heb niets te willen, ik nam alleen aan dat je consequent was in je atheist zijn.

Zagora
14-10-03, 23:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb niets te willen, ik nam alleen aan dat je consequent was in je atheist zijn.

Ik haat dieven, maar af en toe stop ik wel eens iets in mijn zak als ik door de albert heijn loop. We zijn allemaal feilbaar.

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:44
Geplaatst door Zagora
Ik haat dieven, maar af en toe stop ik wel eens iets in mijn zak als ik door de albert heijn loop. We zijn allemaal feilbaar.

Kortom je bent een zwakke atheist.

Zagora
14-10-03, 23:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kortom je bent een zwakke atheist.

Welk mens kent geen zwaktes?

Zagora
14-10-03, 23:47
Geplaatst door EdV
Hallo!

Ik ben agnost.
Tenzij het om een monotheitsiche God gaat. Dan ben ik atheist. Want in zoiets mals geloof ik niet.
Tja, het is ingewikkeld. Ik kom er soms zelf niet uit.

Ed

Alsof het iemand wat kan schelen wat jij bent.

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:51
Geplaatst door Zagora
Welk mens kent geen zwaktes?
De onwetende mens.

Zagora
14-10-03, 23:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
De onwetende mens.

En jij bent natuurlijk een wetend mens. Ooh dit gaat zo voorspelbaar worden.

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:55
Geplaatst door Zagora
En jij bent natuurlijk een wetend mens. Ooh dit gaat zo voorspelbaar worden.

Ik ben een gelovige mens.

Blade20
15-10-03, 07:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je geeft niet aan waarom religie mensen zou misbruiken.

dus wel, gewoon lezen.
Nogmaal (derde of vierde keer); religie misbruikt mensen omdat er in religies regels staan die zijn gemaakt door mensne lang geleden die ook hun wil en denkwijze erin hebben gezet.

Ik ga het dus echt niet nog een keer zeggen. (misschien toch :P)

Blade20
15-10-03, 07:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben een gelovige mens.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen zwaktes hebt.

Zwarte Schaap
15-10-03, 11:46
Geplaatst door Blade20
dus wel, gewoon lezen.
Nogmaal (derde of vierde keer); religie misbruikt mensen omdat er in religies regels staan die zijn gemaakt door mensne lang geleden die ook hun wil en denkwijze erin hebben gezet.

Ik ga het dus echt niet nog een keer zeggen. (misschien toch :P)

Gewoon goed lezen wat ik vraag. Waarom zou religie volgens jou de mensen misbruiken?

Zwarte Schaap
15-10-03, 11:47
Geplaatst door Blade20
Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen zwaktes hebt.

Ik heb nergens beweerd dat ik geen zwaktes heb.

Tip om het beter te snappen: Wat is het verschil tussen kennen en hebben?

Mark
15-10-03, 12:14
Deze topic is weer een dieptepunt van maroc.nl. Ik heb nog niet vaak zoveel onzin gelezen in een topic dat niet door wizdom is gestart.

Zagora
15-10-03, 12:16
Geplaatst door Mark
Deze topic is weer een dieptepunt van maroc.nl. Ik heb nog niet vaak zoveel onzin gelezen in een topic dat niet door wizdom is gestart.

Je durft wel he? Spongebob dissen!

Mark
15-10-03, 12:17
Geplaatst door Zagora
Je durft wel he? Spongebob dissen!

Spongebob uber alles!

ps.


Geplaatst door Zagora
metallica

ken ik jou niet?

Zagora
15-10-03, 12:19
Geplaatst door Mark


ps.



ken ik jou niet?

nee, gelukkig niet.

Mill
15-10-03, 12:20
Geplaatst door Mark
Deze topic is weer een dieptepunt van maroc.nl. Ik heb nog niet vaak zoveel onzin gelezen in een topic dat niet door wizdom is gestart.

Ik weet niet precies waarom, maar ik had voorheen op de een of andere manier de indruk dat Zwarte Schaap Wizdom een beetje een simpele ziel vond met z'n complotwaanzin.

Toch niet, kennelijk...

Mark
15-10-03, 12:20
Geplaatst door Zagora
nee, gelukkig niet.

ok dan is het goed.

Mark
15-10-03, 12:21
Geplaatst door Mill
Ik weet niet precies waarom, maar ik had voorheen op de een of andere manier de indruk dat Zwarte Schaap Wizdom een beetje een simpele ziel vond met z'n complotwaanzin.

Toch niet, kennelijk...

Die indruk had ik niet.

Zwarte Schaap
15-10-03, 12:25
Geplaatst door Mark
Spongebob uber alles!

ps.

Geplaatst door Zagora
metallica


ken ik jou niet?


Mischien dit? http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=715400#post715400

Zwarte Schaap
15-10-03, 12:27
Geplaatst door Mill
Ik weet niet precies waarom, maar ik had voorheen op de een of andere manier de indruk dat Zwarte Schaap Wizdom een beetje een simpele ziel vond met z'n complotwaanzin.

Toch niet, kennelijk...

Wat bedoel je Mill? Vind je mij en Wizdom nu geen simpele zielen of juist wel?

Mark
15-10-03, 12:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
ken ik jou niet?


Mischien dit? http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=715400#post715400 [/B][/QUOTE]

Oh ja inderdaad... good old splijtstof. Ik zie dat zijn posts zijn verwijderd.

Zagora
15-10-03, 12:29
wizdom.

overigens een heel mooie brief.
maar ik kan niet zonder Metallica leven,niet dat ik geen praktiserende
moslim ben want ik hou me aan alle regels van de islam.
alleen als ik naar metallica luister is het als of mijn hersens uit mijn
oren naar de tafel glijdt en een tapdans act voor mijn ogen uitvoert
en dat is zo een heel erg lekkere gevoel die ik graag niet zou willen
missen.

het klinkt wel hypocriet wat ik zeg ,maar het is niet zo hypocriet als
de aanwezigheid van de moslims in het westen.

Zagora
15-10-03, 12:30
Ik lig echt dubbel.

Mark
15-10-03, 12:31
Geplaatst door Zagora
Ik lig echt dubbel.

je was vergeten hoe grappig je vroeger was?

Zwarte Schaap
15-10-03, 12:31
Geplaatst door Zagora
Ik lig echt dubbel.

Dubbel doordat je gespleten bent in 2?

Zagora
15-10-03, 12:32
Ik ben splijtstof niet

Mark
15-10-03, 12:32
Geplaatst door Zagora
Ik ben splijtstof niet

hmmm

en ik ben manc niet

Zagora
15-10-03, 12:34
Geplaatst door Mark
hmmm

en ik ben manc niet

nee, jij bent niet manc. wie wel?

Mill
15-10-03, 12:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat bedoel je Mill? Vind je mij en Wizdom nu geen simpele zielen of juist wel?

Het past mij misschien niet om over anderen te oordelen, maar als ik eerlijk ben moet ik Maarten ("Wizdom heeft duidelijk weinig scholing") gelijk geven. Ik vind Wizdom wel een erg simpele ziel ja. Hij hecht veel waarde aan obscure, dubieuze websites en ridicule complotten, heeft geen enkele notie van wat wetenschap inhoudt, zijn taalgebruik is onbeholpen, hij begrijpt abstracte redeneringen niet en lijdt aan een ernstige vorm van theorie-geleide waarneming, oftewel tunnelvisie. Zoals ik in dit topic al eerder zei, van zijn soort geestestoestand wordt in Umberto Eco's roman De Slinger van Foucault een voortreffelijke analyse gegeven.

Jou vind ik geen simpele ziel. Dat het geposte artikel van jou komt vind ik daarom vreemd. Tenzij je het ook niet serieus neemt natuurlijk.

Zwarte Schaap
15-10-03, 13:00
Geplaatst door Mill
Het past mij misschien niet om over anderen te oordelen, maar als ik eerlijk ben moet ik Maarten ("Wizdom heeft duidelijk weinig scholing") gelijk geven. Ik vind Wizdom wel een erg simpele ziel ja. Hij hecht veel waarde aan obscure, dubieuze websites en ridicule complotten, heeft geen enkele notie van wat wetenschap inhoudt, zijn taalgebruik is onbeholpen, hij begrijpt abstracte redeneringen niet en lijdt aan een ernstige vorm van theorie-geleide waarneming, oftewel tunnelvisie. Zoals ik in dit topic al eerder zei, van zijn soort geestestoestand wordt in Umberto Eco's roman De Slinger van Foucault een voortreffelijke analyse gegeven.

Jou vind ik geen simpele ziel. Dat het geposte artikel van jou komt vind ik daarom vreemd. Tenzij je het ook niet serieus neemt natuurlijk.

Ik neem veel zaken die daar besproken zijn wel serieus.

Mill
15-10-03, 13:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik neem veel zaken die daar besproken zijn wel serieus.

Tja, als jij ervan overtuigd bent dat de Westerse maatschappij achter de schermen wordt geregeerd door Rozenkruisers, Tempeliers, Vrijmetselaars en Platonisten, en dat Lucifer de geheime (?) God van Europa en de VS is, dan moet je niet verbaasd zijn als je niet altijd serieus wordt genomen.

Alleen deze zin uit die tekst is al genoeg om hem in de plee te gooien:


The scientific revolution is also rooted in the occult as magic

Ik zeg het nog een keer en hou daarna op met m'n promotiepraatje. Lees in Lucifersnaam eens De Slinger van Foucault.

Zwarte Schaap
15-10-03, 13:37
Geplaatst door Mill
Tja, als jij ervan overtuigd bent dat de Westerse maatschappij achter de schermen wordt geregeerd door Rozenkruisers, Tempeliers, Vrijmetselaars en Platonisten, en dat Lucifer de geheime (?) God van Europa en de VS is, dan moet je niet verbaasd zijn als je niet altijd serieus wordt genomen.

Zolang de Islam als de nummer 1 vijand van dergelijke groepen gezien wordt, neem ik het zeer zeker serieus.


Ik zeg het nog een keer en hou daarna op met m'n promotiepraatje. Lees in Lucifersnaam eens De Slinger van Foucault.

Ik lees geen literatuur, verzonnen verhaaltjes hou ik niet van. (Overigens heb ik de slinger van foucault wel in mijn boekenkast)

Mill
15-10-03, 13:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik lees geen literatuur

Je zegt het alsof je er trots op bent. Volgens mij zijn romans als Boete en Schuld, De Pest, Die Verwandlung, Die Leiden des Jungen Werthers - om maar wat te noemen - wel wat meer dan "verzonnen verhaaltjes" hoor. Stilistisch kan jouw favoriete romanschrijver Mohammed er volgens mij nog wel wat van leren. Maar goed, ik kan dan ook geen Arabisch lezen.

Mark
15-10-03, 13:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
verzonnen verhaaltjes hou ik niet van.

Waarom plaats je dan een artikel over dit boek?

Zwarte Schaap
15-10-03, 13:54
Geplaatst door Mill
Je zegt het alsof je er trots op bent. Volgens mij zijn romans als Boete en Schuld, De Pest, Die Verwandlung, Die Leiden des Jungen Werthers - om maar wat te noemen - wel wat meer dan "verzonnen verhaaltjes" hoor.

Verhaaltjes zijn voor mensen die teveel tijd overhebben en waarschijnlijk ook nog een arm ervaringsleven hebben.


Stilistisch kan jouw favoriete romanschrijver Mohammed er volgens mij nog wel wat van leren. Maar goed, ik kan dan ook geen Arabisch lezen.

Fout 1) Ik heb geen favouriete romanschrijver en zeker geen één die mohammed heet.

Fout 2) Ik kan ook geen arabisch lezen.

Mill
15-10-03, 14:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verhaaltjes zijn voor mensen die teveel tijd overhebben en waarschijnlijk ook nog een arm ervaringsleven hebben.


Welja, dat verwerpt de complete wereldliteratuur ten faveure van de megalomane memoires van een 5e eeuwse Jomanda en wat complotboekjes, en vindt vervolgens dat het geletterde deel van de wereld een arm ervaringsleven heeft. :duizelig:

Je bent me d'r een, Zwarte Schaap.

Zwarte Schaap
15-10-03, 14:16
Geplaatst door Mill
Welja, dat verwerpt de complete wereldliteratuur ten faveure van de megalomane memoires van een 5e eeuwse Jomanda en wat complotboekjes, en vindt vervolgens dat het geletterde deel van de wereld een arm ervaringsleven heeft. :duizelig:

Je bent me d'r een, Zwarte Schaap.

Smaken verschillen jongeman, iedereen heeft andere prioriteiten waar hij of zij hun tijd insteken, maar daar gaat deze discussie niet over evenmin over een één of andere megalomane jomanda of een literaire mohammed.

Overigens moet ik zeggen dat je gedaald bent in mijn achting door je slinkse beledigingen.

De Islam moet je wel zeer dwars zitten om je zo uit te laten. Je toont steeds meer je ware gezicht. Ik begrijp nu ook waarom je hier ageert tegen mensen die bepaalde complotten beschrijven.

Mill
15-10-03, 14:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Overigens moet ik zeggen dat je gedaald bent in mijn achting door je slinkse beledigingen.

Wie kaatst kan de bal verwachten. Waarom zou jij prachtige, door mij gekoesterde, literaire werken wel denigrerend als "verzonnen verhaaltjes" mogen kenschetsen, en ik jouw favoriete boek niet?

Zwarte Schaap
15-10-03, 15:07
Geplaatst door Mill
Wie kaatst kan de bal verwachten. Waarom zou jij prachtige, door mij gekoesterde, literaire werken wel denigrerend als "verzonnen verhaaltjes" mogen kenschetsen, en ik jouw favoriete boek niet?

Ben je nu zo erg geraakt dat je de profeet mohammed beledigt omdat ik zeg dat literatuur verzonnen verhalen zijn?

Dit meen je niet? Sorry hoor maar wat ben je dan een zwaar zielige figuurtje zeg !

Mill
15-10-03, 15:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben je nu zo erg geraakt dat je de profeet mohammed beledigt omdat ik zeg dat literatuur verzonnen verhalen zijn?

Dit meen je niet? Sorry hoor maar wat ben je dan een zwaar zielige figuurtje zeg !

Vind je het beledigen van schrijvers van monumentale romans (vrede zij met hen) door hun werken te kenschetsen als "verzonnen verhaaltjes voor mensen die niets beter te doen en een arm ervaringsleven hebben" minder erg dan Mohammeds schrijfsels megalomane memoires noemen?

Dit meen je niet? Sorry hoor maar wat ben je dan een zwaar zielige figuurtje zeg !

Als ik niet beter wist zou ik denken dat je met twee maten meet.

Zwarte Schaap
15-10-03, 15:27
Geplaatst door Mill
Vind je het beledigen van schrijvers van monumentale romans (vrede zij met hen) door hun werken te kenschetsen als "verzonnen verhaaltjes voor mensen die niets beter te doen en een arm ervaringsleven hebben" minder erg dan Mohammeds schrijfsels megalomane memoires noemen?

Dit meen je niet? Sorry hoor maar wat ben je dan een zwaar zielige figuurtje zeg !

Als ik niet beter wist zou ik denken dat je met twee maten meet.

Zie je nu werkelijk niet in dat je jezelf belachelijk maakt met de gekozen discusseer strategie? En ik dacht nog wel dat je zuivere intenties had in deze discussie.

Kom gooi er maar nog een paar beledigingen bovenop !

Maslov
15-10-03, 15:29
Zwart Schaap,


Zolang de Islam als de nummer 1 vijand van dergelijke groepen gezien wordt, neem ik het zeer zeker serieus.

Niet de islam wordt als vijand nr.1 gezien, maar mensen die zeggen in naam van de islam de "heilige" oorlog te voeren.

Veel moslims, maar ook christenen en joden hebben de visie "wie niet voor mij is is tegen mij".
Hetzelfde fenomeen als dat dubbelgekke Bush geïntroduceert heeft in de internationale politiek.

Mill
15-10-03, 15:30
Ik ben deze discussie alweer zat. Ik zou wel graag antwoord op m'n (serieuze) vraag hebben:


Vind je het beledigen van schrijvers van monumentale romans door hun werken te kenschetsen als "verzonnen verhaaltjes voor mensen die niets beter te doen en een arm ervaringsleven hebben" minder erg dan Mohammeds schrijfsels megalomane memoires noemen?

Zwarte Schaap
15-10-03, 15:36
Geplaatst door Mill
Ik ben deze discussie alweer zat. Ik zou wel graag antwoord op m'n (serieuze) vraag hebben:

Je hebt je ware aard al getoond.

Zwarte Schaap
15-10-03, 15:46
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap,



Niet de islam wordt als vijand nr.1 gezien, maar mensen die zeggen in naam van de islam de "heilige" oorlog te voeren.

Veel moslims, maar ook christenen en joden hebben de visie "wie niet voor mij is is tegen mij".
Hetzelfde fenomeen als dat dubbelgekke Bush geïntroduceert heeft in de internationale politiek.

In de originele geschriften van de rozenkruisers en aanverwante groepen zoals de vrijmetselaars, rotary, bilderbergs ..etc..stelt men dat de Islam en de katholieken de nummer 1 vijanden zijn.


'' --Hoofdstuk I-----

wat gij, O stervelingen, over onze Broederschap door het klaroengeschal van Fama R.C. gehoord moge hebben, geloof het niet haastiglik of wantrouw het niet halsstarrig. Het is Jehova, die ziende hoe de wereld bezig is te vergaan en bijna haar einde is genaderd, het opnieuw naar het begin doet ijlen, daarop de loop van de Natuur omkerende en hetgeen tevoren met grote moeilikheden en dagelikse moeite gezochtis, openbaart hij tans aan de degenen, die daar niet aan denken, het aanbiedende aan hen, die willig zijn en het opdringende aan de onwilligen, opdat het voor de goeden worde datgene, hetwelk de moeilijkheden des menseliken levens zal vereffenen en het geweld van onverwachte slagen van het Noodlot breken, doch voor de goddelozen datgene, hetwelk hun zonden en hun straffen zal vermeerderen.

Ofschoon wij geloven op voldoende wijze in de Fama aan U de aard van onze orde blootgelegd te hebben, waarbij de wil van onzen aller uitmuntendsten Vader opvolgen en door niemand van ketterij kunnen worden verdacht noch van enige aanslag tegen de staat veroordelen wij het Oosten en het Westen (daarbij doelende op de Paus en Mohamed) voor hun godslasteringen tegen onze Heer Jezus Christus en bieden het hoofd van het Romeinse Rijk onze gebeden, geheimen en schatten van goud aan.
Verder hebben wij gedacht, dat het belang van der geleerden zoude zijn iets er aan toe te voegen en datgene duideliker uit te leggen, indien het in de Fama te diep verborgen of te veel gesluierd mocht zijn, dan wel om bepaalde redenen geheel weggelaten waardoor naar wij hopen, de geleerden ons meer toegwijd zullen worden en te eerder met onze raadgevingen instemmen. ''

Bron: Het geestelijke testament der Orde van de Rozenkruis
uitgevers rozenkruisgenootschap 1931 Haarlem


''Ik zal nu uit de Fama en de Confessio nog een aantal punten aanhalen, die in verband met het streven van de Rozenkruisers vooral betekenisvol zijn voor wat betreft de gevolgen ervan op sociaal gebied.

1) Een belangrijke punt is bijvoorbeeld de afwijzing van de paus en Mohammed. ''Wij veroordelen'', zo wordt in de Confessio gezegd, ''zowel tegen de godslastering tegen onze Here Jezus Christus vanuit het oosten als vanuit het westen'' (Met andere woorden van Mohammed en de Paus)

Deze schijnbaar slechts polemische uitspraak is van buitengewoon veel betekenis. De Rozenkruisers willen volgens de bedoeling van de Christus werken en willen de beide genoemde afdwalingen vermijden. Dat wil zeggen zij wijzen de afdwalingen af die door de namen van de paus en Mohammed worden aangeduid.''

Bron: De Rozenkruisers in Europa door Karl Heyer
uitgeverij Hibernia oosterhout (1993)

Mill
15-10-03, 15:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt je ware aard al getoond.

Da's het mooie aan jou. Je vindt dat je recht heb op een geprivilegieerde machtspositie in een discussie, en je bent op je teentjes getrapt wanneer anderen jouw a priori superioriteit niet deemoedig aanvaarden.

In gewoon Nederlands, meten met twee maten, of ongelijke monniken, ongelijke kappen.

Je vindt het de normaalste zaak van de wereld om je bijzonder laatdunkend over iemands liefde voor literatuur uit te laten, maar als iemand jouw favoriete boek een beetje pest, dan begin je met "je hebt je ware aard al getoond" en meer van dat soort clichés. Moet ik nu aannemen dat jij je ware aard heb getoond door te spreken van verzonnen verhaaltjes voor gevoelsarme mensen? Volgens mij wel.

Oh nee, wacht, jouw voorkeuren tellen zwaarder dan die van anderen, dus als dingen die jij belangrijk en mooi vindt een beetje belachelijk worden gemaakt is het veel erger dan wanneer jij hetzelfde bij een ander doet. Zo is het toch?

Maslov
15-10-03, 15:52
In de originele geschriften van de rozenkruisers en aanverwante groepen zoals de vrijmetselaars, rotary, bilderbergs ..etc..stelt men dat de Islam en de katholieken de nummer 1 vijanden zijn.

Ja en?
Wat heb ik met dat soort groeperingen te maken?

Deze groepen bepalen echt niet het beleid van "het westen".
Als je dat gelooft, lijdt je echt aan borderline-achtige complotdenken.
Pleit niet voor de hoogte van je IQ :lekpuh:

Zwarte Schaap
15-10-03, 15:54
Geplaatst door Mill
Da's het mooie aan jou. Je vindt dat je recht heb op een geprivilegieerde machtspositie in een discussie, en je bent op je teentjes getrapt wanneer anderen jouw a priori superioriteit niet deemoedig aanvaarden.

In gewoon Nederlands, meten met twee maten, of ongelijke monniken, ongelijke kappen.

Je vindt het de normaalste zaak van de wereld om je bijzonder laatdunkend over iemands liefde voor literatuur uit te laten, maar als iemand jouw favoriete boek een beetje pest, dan begin je met "je hebt je ware aard al getoond" en meer van dat soort clichés. Moet ik nu aannemen dat jij je ware aard heb getoond door te spreken van verzonnen verhaaltjes voor gevoelsarme mensen? Volgens mij wel.

Oh nee, wacht, jouw voorkeuren tellen zwaarder dan die van anderen, dus als dingen die jij belangrijk en mooi vindt een beetje belachelijk worden gemaakt is het veel erger dan wanneer jij hetzelfde bij een ander doet. Zo is het toch?

Ga maar onder de douche klagen.

Zwarte Schaap
15-10-03, 15:57
Geplaatst door Maslov
Ja en?
Wat heb ik met dat soort groeperingen te maken?

Deze groepen bepalen echt niet het beleid van "het westen".
Als je dat gelooft, lijdt je echt aan borderline-achtige complotdenken.
Pleit niet voor de hoogte van je IQ :lekpuh:

Wat ze bepalen weet ik allemaal niet maar wat ik wel weet is genoeg om op mijn hoede te zijn.

Jimi
15-10-03, 16:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat ze bepalen weet ik allemaal niet maar wat ik wel weet is genoeg om op mijn hoede te zijn.

Sterker nog, ik zou maar snel mijn spullen pakken en dit verduivelde land subiet verlaten!

Zwarte Schaap
15-10-03, 16:14
Geplaatst door Jimi
Sterker nog, ik zou maar snel mijn spullen pakken en dit verduivelde land subiet verlaten! Doe niet zo laagdunkend over Nederland, wil je !

Jimi
15-10-03, 16:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doe niet zo laagdunkend over Nederland, wil je !

Je bedoelt 'laatdunkend'...cursus gemist?

Zwarte Schaap
15-10-03, 16:37
Geplaatst door Jimi
Je bedoelt 'laatdunkend'...cursus gemist?

Ik let niet op schrijf/typfouten, alleen mensen die niets inhoudelijks te vertellen hebben letten daarop.

Iemand die alleen artikelen copieert en commentaar levert van meestal 1 woord of hooguit 1 regel loopt natuurlijk minder het risico om schrijf/typfouten te maken.

Overigens kom je het woord laagdunkend vrij vaak tegen in het nederlands. Mischien loop je wel achter met je taal.


Naast de officiële semantiek bestaat er ook een onofficiële, strikt persoonlijke. Een semantiek die er niet vanuit gaat wat een woord betekent, maar hoe het "aanvoelt", hoe het je persoonlijk raakt, welke gewaarwordingen of gedachten je ervaart bij het horen of lezen van de term. Normale woordenboeken geven enkel de officiële semantiek. Het project Emotionary, de emotionele dictionary, richt zich juist op de onofficiële semantiek. Het woordenboek van "wilde woorden". Woorden die uit de strenge semantische band springen, die mensen raken op een wijze die het gewone woordenboek niet vermag te beschrijven. Die het woordenboek ook niet kan beschrijven, simpelweg omdat dan voor één woord vele banden nodig zouden zijn.

Blade20
15-10-03, 20:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik let niet op schrijf/typfouten, alleen mensen die niets inhoudelijks te vertellen hebben letten daarop.

Iemand die alleen artikelen copieert en commentaar levert van meestal 1 woord of hooguit 1 regel loopt natuurlijk minder het risico om schrijf/typfouten te maken.

Overigens kom je het woord laagdunkend vrij vaak tegen in het nederlands. Mischien loop je wel achter met je taal.

We zijn hier niet bezig met een cursus Nederlands. Enne, Zwart Schaap, moet je nou je mening zo doordrijven, die zal heus niet de mening van anderen beinvloeden.

Zwarte Schaap
15-10-03, 21:32
Geplaatst door Blade20
We zijn hier niet bezig met een cursus Nederlands.

Deze kritiek moet je bij de desbetreffende persoon leveren die over de taal begint.


Enne, Zwart Schaap, moet je nou je mening zo doordrijven, die zal heus niet de mening van anderen beinvloeden. Waardeloze mededeling aangezien ik mijn mening niet doordrijf, ik geef gewoon netjes antwoord op jullie vragen en opmerkingen. Dat sommigen een ziekelijke hang naar beledigen hebben is hun probleem, maar daar kan ik ook mee overweg.

Zwarte Schaap
16-10-03, 00:27
Geplaatst door EdV
Kom op Schaap! Je zal toch wel wijzer zijn dan in die sprookjes van Rozenkruisers en Tempeliers en zo te geloven.
Dat leidt alleen maar tot achtervolgingswaanzin.

Ed

Ik sta open voor alle informatie. Ik ben niet bang om me voor bepaalde informatie af te sluiten. Ik wil mezelf geen beperkingen opleggen.

Zeepaardje
16-10-03, 11:58
Rozenkruizers, Tempeliers, Vrijmetselaars, Alchemisten, Magiërs, ach jongens toch.

De RK-kerk heeft heel veel tijd, geld en propaganda gestoken in het afbranden van deze (en nog vele andere) groeperingen in de lange historie van haar bestaan. Wat mij nog het meeste doet grinneken, is dat ZS blijkbaar dom genoeg is om die propaganda kritiekloos te vreten.

Zwart Schaap, WAT WEET jij eigenlijk over de tempeliers????? (serieuze vraag). Behalve de gebruikelijke propaganda dus.

Overigens ben ik ook een liefhebber van Umberto Eco, maar verkies ik "de naam van de roos" boven de slinger. Kwestie van smaak.

Tot slot kan ik alleen maar toevoegen dat de betreffende satan idd afkomstig is uit de film Legend, met niet alleen een jonge Tom Cruise, maar ook een jonge Mia Sara. Een erg leuke en vooral mooi gefilmde sprookjes/fantasiefilm, die ik graag mag kijken. En zoals met sprookjes gebruikelijk is, loopt alles weer goed af. Heb jij deze film ooit gezien, ZS?

Vraagje: aangezien sprookjes ook zo hun nare kantjes hebben (het opensnijden van de wolf vd 7 geitjes bv, kan worden uitgelegd als het aanzetten tot geweld), moeten sprookjes dan ook maar verboden worden???

Zeepaardje
16-10-03, 12:09
Citaat:
The world is a struggle for our souls. The people who are pushing products, violence and sex at you are not operating on a random "whatever sells" basis. They have Masonic symbols in their logos. The top players are following an occult script designed to enslave humanity, body and soul. They are building their own mental hell into a gigantic prison, the new world order, and we are the inmates.


Rennen jongens, gauw terug de kerk in. Stel je voor dat we ZELF gingen nadenken (ipv blind onze kerkleider volgen). Dat we ONSZELF verantwoordelijk stellen voor onze daden (ipv de duivel).

Ik weet het niet hoor, maar bovengenoemd citaat geeft toch écht kenmerken van de diverse religies aan. De RK-kerk had haar geliefde inquisitie en de islam kent haar diverse religieuze politiekorpsen. Hoe zat het ook weer? Vrijheid, welke vrijheid?

ER IS GEEN VRIJHEID ALS JE GEDWONGEN WORDT OM BEPAALDE RELIGIEUZE IDEEEN/DOGMA'S TE ONDERSCHRIJVEN.

In mijn bescheiden opinie is er dus geen vrijheid mogelijk in (geen enkele) religie. vrijheid en religie is een contradictio in terminis. En dat van een katholiek. :gniffel: