PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangifte tegen hoogste ambtenaar van Justitie wegens ontucht met minderjarige.



Zwarte Schaap
14-10-03, 21:03
Aangifte tegen topambtenaar justitie


EINDHOVEN (ANP) - Bij de politie in Eindhoven is dinsdag aangifte gedaan tegen een topambtenaar van het ministerie van Justitie wegens ontucht met een minderjarige. Dat heeft de woordvoerster van minister Donner van Justitie dinsdag bevestigd.

De Gay Krant en Panorama publiceerden vorige week een artikel over bezoekers van het Anne Frankplantsoen in Eindhoven, waar mannen seks zouden hebben met minderjarige jongens, soms tegen betaling. In het artikel werd ook de topambtenaar van Justitie onder een gefingeerde naam opgevoerd. De bladen zeggen zich te baseren op getuigenverklaringen.

Minister Donner doet net als vorige week de artikelen in de Gay Krant en Panorama af als complete onzin. ,,Ik heb geen enkele reden om te veronderstellen dat er iets van waarheid in dit verhaal zit. Uiteraard wacht ik wel het onderzoek van het Openbaar Ministerie af.'' De bewuste topambtenaar is niet op non-actief gesteld.

Als het inderdaad zo is dat de bladen meer weten over een misdrijf dan moeten ze aangifte doen, stelde de bewindsman vorige week. Zijn woordvoerster liet dinsdag weten dat de affaire nu in een stadium is om juridische stappen te ondernemen tegen de Gay Krant en Panorama. Het OM gaf vorige week na de publicaties aan geen strafrechtelijk onderzoek te beginnen op basis van die mediaberichten.

De aangever, een inmiddels 28-jarige man, vertelde bij het SBS6-programma Stem van Nederland dat de topambtenaar tegen wie hij aangifte heeft gedaan, hem zowel in Nederland als in Tsjechië heeft misbruikt. Dat gebeurde toen hij minderjarig was.

Bron: ANP 14/10/03


Volgens het Journaal gaat het om de hoogste Ambtenaar

Bron: Teletekst pag. 113

ZbaqZbaq
14-10-03, 21:08
De Hoogste ambtenaar van justitie is toch de minister ??

Zwarte Schaap
14-10-03, 21:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
De Hoogste ambtenaar van justitie is toch de minister ??

Ministerie

Een ministerie of departement is een organisatie van de rijksoverheid waar het beleid van de regering wordt uitgevoerd.

Aan een ministerie wordt leiding gegeven door een minister, doorgaans bijgestaan door een staatssecretaris.

De hoogste ambtenaar van een ministerie heet de directeur-generaal.

Dutchguy
14-10-03, 21:40
In de nieuwste editie van de Gaykrant staat een artikel over 'dossier Anne Frankplantsoen" van maar liefst 16 pagina's. Moet het nog lezen overigens.

Maslov
14-10-03, 23:09
Hopelijk kunnen ze deze man nagelen met bewijs.

Simon
14-10-03, 23:22
Volgens mij zou het om deze man moeten gaan:
http://www.justitie.nl/organisatie/organigram/secretaris_generaal.asp
Op teletekst hadden ze het over de secretaris-generaal

Het is wel opvallend hoe zwijgzaam de autoriteiten zijn als je het vergelijkt met de meneer van PSV. Dit terwijl zo'n aanklacht jegens een hoge ambtenaar volgens mij uniek is.

Simon

Zwarte Schaap
14-10-03, 23:25
Geplaatst door Simon
Volgens mij zou het om deze man moeten gaan:
http://www.justitie.nl/organisatie/organigram/secretaris_generaal.asp
Op teletekst hadden ze het over de secretaris-generaal

Bij justitie noemen ze de directeur-generaal: secretaris-generaal

(dacht ik)

Simon
14-10-03, 23:32
Hier staat het organigram. Het gaat om de persoon die direct onder de minister valt:

http://www.justitie.nl/organisatie/organigram/index.asp?link=1&sublink=1

en als je daar dan op klikt ....

Ik hoop dat die jongen goede advocaten heeft want ik weet wel zeker dat die secretaris-generaal de beste zal krijgen.

Shaheed
15-10-03, 08:44
Drie keer raden wat de nationaliteit van die minister zal zijn.

En alweer doet zijn afkomst er niet toe noch zijn geloof of zijn normen en waarden.

admiraal
15-10-03, 09:24
Geplaatst door Shaheed
Drie keer raden wat de nationaliteit van die minister zal zijn.

En alweer doet zijn afkomst er niet toe noch zijn geloof of zijn normen en waarden.

HAHA ja saheed gelukkig gebeuren dat soort dingen niet in het midden oosten. Hooguit met schapen???

Tomas
15-10-03, 09:29
Geplaatst door Shaheed
Drie keer raden wat de nationaliteit van die minister zal zijn.


Nederlander. Kan niet anders. Maar je bedoelt waarschijnlijk zijn huidskleur of afkomst. Als het blank is dan zullen de meeste Nederlanders niet verbaasd opkijken. Jij wel, want jij ziet bewijs. Als het Marokkaans is dan zal je de poppen weer aan het dansen hebben. Maar ik acht die kans uitermate klein.


En alweer doet zijn afkomst er niet toe noch zijn geloof of zijn normen en waarden.

Nee, afkomst niet. Zou mij ook uitermate vreemd voorkomen. Jou niet dan?

Maar ik vertel het je nog een keer: Mocht het een gereformeerde blijke nte zijn, wat als dat zo is, echt wel aan het licht zal komen, dan zullen er zat kranten en bladen daarover publiceren en theorieen opwerpen over het hoe en waarom hij zijn gereformeerdheid heeft kunnen combineren met dergelijke zaken. Ook als het een actief katholiek is zal je dat kunnen lezen. Maar jij niet, want dat boeit jou niet. Alleen als het een Moslim zou betreffen zou je het lezen en op je achterste benen gaan staan.

Zijn normen en waarden zijn nu juisst het hele punt waar deze zaak om draait, ongeacht zijn afkomst en ongeacht zijn geloof.

En ook wordt er iedere keer als iets als dit aan het licht komt in allerlei media gesproken over het hoe en waarom. Hoe kunnen we dit voorkomen? Waarom doen mannen dit? Waar ligt het aan?

Ook dat ontgaat jou allemaal, zolang het geen Moslim betreft.

Kortom, jij leest en kijkt zo vreselijk selectief naar de binnenlandse media, dat al jouw kritiek lachwekkend is. Pas als je je echt beter informeert. Meer interesse toont in dit land, dan kan je met bruikbare kritiek komen.

Simon
15-10-03, 09:39
Geplaatst door Shaheed
Drie keer raden wat de nationaliteit van die minister zal zijn.

En alweer doet zijn afkomst er niet toe noch zijn geloof of zijn normen en waarden.

Valt mij nog mee dat je niet over Israel en de Palestijnen begint in verband met deze affaire.

Simon

Shaheed
15-10-03, 10:12
Geplaatst door Tomas
[B]Nederlander. Kan niet anders. Maar je bedoelt waarschijnlijk zijn huidskleur of afkomst. Als het blank is dan zullen de meeste Nederlanders niet verbaasd opkijken. Jij wel, want jij ziet bewijs. Als het Marokkaans is dan zal je de poppen weer aan het dansen hebben. Maar ik acht die kans uitermate klein.



Waarom zou het anders zijn als het een marokkaanse minister zou zijn?
Maakt dat wat uit dan?







Maar ik vertel het je nog een keer: Mocht het een gereformeerde blijke nte zijn, wat als dat zo is, echt wel aan het licht zal komen, dan zullen er zat kranten en bladen daarover publiceren en theorieen opwerpen over het hoe en waarom hij zijn gereformeerdheid heeft kunnen combineren met dergelijke zaken. Ook als het een actief katholiek is zal je dat kunnen lezen. Maar jij niet, want dat boeit jou niet. Alleen als het een Moslim zou betreffen zou je het lezen en op je achterste benen gaan staan.


En dit is ook weer een vorm van hypocrisie van de autochtone blanke nederlanders, geloof wordt niet genoemd tenzij het een geestelijke is.
Dus een dominee of rabijn of wat dan ook.

Maar als het om marokkaanse criminelen gaat dan wordt het geloof er wel direct bij gelinkt.
Zie de uitspraken van die ene wethouder uit Rotterdam (ken even niet op zijn naam komen) die wilde de bouw van de nieuwe moskee tegenhouden en als argument gebruikte hij dat veel moslims in de criminaliteit zaten en vaak gebruik maken van de sociale voorzieningen.

Twee vandaag die een onderzoek houdt in witte buurten met als vraagstelling "Vind u het goed als er moslims in uw buurt komen wonen"
Alsof alle allochtonen in Nederland moslims zijn.

Sterker nog er werd gesproken over criminaliteit in de millinxbuurt in Rotterdam waar voornamelijk antillianen wonen.
En ook daar begon men met de vraagstelling"Voelt u zich veilig als er moslims in uw buurt wonen"

Sinds wanneer zijn antillianen moslims!!??






Zijn normen en waarden zijn nu juisst het hele punt waar deze zaak om draait, ongeacht zijn afkomst en ongeacht zijn geloof.

En ook wordt er iedere keer als iets als dit aan het licht komt in allerlei media gesproken over het hoe en waarom. Hoe kunnen we dit voorkomen? Waarom doen mannen dit? Waar ligt het aan?


Precies men spreekt over waarom doen mannen dit, maar niet over waarom doen autochtone nederlandse mannen dit.
Het is een feit dat deze misdaden voornamelijk door autochtone nederlandse mannen gebeurt maar toch zijn de media en de politici dan ineens wel politiek correct en wordt de nationaliteit er niet bij genoemd.
Noch wordt de nederlandse cultuur ter sprake gebracht.






Ook dat ontgaat jou allemaal, zolang het geen Moslim betreft.

Kortom, jij leest en kijkt zo vreselijk selectief naar de binnenlandse media, dat al jouw kritiek lachwekkend is. Pas als je je echt beter informeert. Meer interesse toont in dit land, dan kan je met bruikbare kritiek komen. [/B

Jij bent juist degene die selectief leest en al die media onzin slikt als zoete koek zonder dat je , he bepaalde dingen afvraagt.

Mill
15-10-03, 10:17
Geplaatst door Shaheed
Het is een feit dat deze misdaden voornamelijk door autochtone nederlandse mannen gebeurt

Vind je het gek dat in een land waar 90% autochtoon is dit soort misdaden voornamelijk door autochtonen wordt gepleegd? Was het op elk crimineel gebied maar zo dat de verdeling evenredig loopt aan de bevolkingssamenstelling.

ZbaqZbaq
15-10-03, 10:21
heb het idee dat het ook in verhouding veel hoger ligt hoor.....'k ga eens cijfertjes zoekn

Simon
15-10-03, 10:31
Geplaatst door Shaheed
Het is een feit dat deze misdaden voornamelijk door autochtone nederlandse mannen gebeurt maar toch zijn de media en de politici dan ineens wel politiek correct en wordt de nationaliteit er niet bij genoemd.
Noch wordt de nederlandse cultuur ter sprake gebracht.


Bron ???

Nou maar de functie wordt wel ter sprake gebracht en door deze in te typen in Google wist ik binnen een minuut wie het was. Ik vind echter wel opvallend dat deze man niet gelijk wordt opgepakt zoals de directeur van PSV. En dat er niet gelijk een persconferentie wordt gegeven met sappige details. Misschien hebben ze wat geleerd van de eerste aangifte tegen de PSV-er, misschien is het klassejustitie.

Simon

Zwarte Schaap
15-10-03, 21:47
Ambtenaar stelt bladen aansprakelijk voor schade


DEN HAAG (ANP) - De topambtenaar van justitie tegen wie dinsdag aangifte is gedaan wegens ontucht, heeft de Gay Krant en Panorama aansprakelijk gesteld voor de schade die hij lijdt door hun beschuldigingen. Dat laat zijn advocaat H. Knijff woensdag weten.

Dinsdag deed een 28-jarige man aangifte tegen de topambtenaar bij de politie in Eindhoven. De ambtenaar zou hem toen hij minderjarig was in Tjechië en Nederland hebben misbruikt.

De aangifte kwam een week nadat De Gay Krant en Panorama een artikel over bezoekers van het Anne Frankplantsoen in Eindhoven publiceerden, waar mannen seks zouden hebben met minderjarige jongens, soms tegen betaling. In het artikel werd ook de topambtenaar onder een gefingeerde naam opgevoerd. De bladen zeggen zich te baseren op getuigenverklaringen die zij bij een notaris hebben ondergebracht.

,,We hebben deze media vandaag duidelijk gemaakt dat de door hun aan mijn cliënt toegerekende feiten onjuist zijn en hoogst schadelijk voor hem'', verduidelijkt Knijff. ,,De berichtgeving is daarom onrechtmatig.'' Verdere stappen zijn volgens hem op dit moment nog niet aan de orde. Maar dat kan afhankelijk van de situatie veranderen.

Juristen van uitgever Sanoma van de Gay Krant wilden woensdag geen commentaar geven. Panorama was niet bereikbaar.

Geactualiseerd om 20.15 uur

Bron: ANP 15/10/03

TonH
16-10-03, 16:36
Aangifte tegen ambtenaar Justitie blijkt vals 14-10-2003


Het onderzoek naar de secretaris-generaal van het ministerie van Justitie wegens ontucht met minderjarigen is stopgezet. De aangifte die een voormalig jongens-prostitué deed blijkt vals te zijn. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) heeft de voormalige jongens-protitué die de aangifte deed in een verhoor toegegeven dat zijn verhaal niet op waarheid berustte. Hij verklaart nu dat hij tot de valse aangifte is aangezet door "iemand uit de journalistiek, die hem betaling heeft beloofd", aldus het OM.

De nu 28-jarige man deed dinsdag aangifte tegen de topambtenaar van het ministerie van Justitie. Hij vertelde in het SBS-programma Stem van Nederland dat de ambtenaar hem heeft misbruikt toen hij minderjarig was.

Volgens het NOS-Jornaal ging het om de secretaris-generaal, de hoogste ambtenaar van Justitie. Het OM stelde een onderzoek in naar de beschuldigingen.

Eindhoven
De secretaris-generaal zou volgens de aangifte van een voormalige jongens-prostitué met zijn dienstauto op bezoek zijn geweest in jongensbordelen en in het Anne Frankplantsoen in Eindhoven.

Het OM wilde niet zeggen of de aangifte te maken had met publicaties vorige week in de Gaykrant en Panorama over bezoekers van het plantsoen, waar mannen seks zouden hebben met minderjarige jongens, al dan niet tegen betaling.

Getuigenverklaringen
In het artikel werd onder een alias ook een topambtenaar van Justitie ten tonele gevoerd. De tijdschriften zeggen dat ze zich baseren op getuigenverklaringen die ze bij een notaris hebben ondergebracht.

De topambtenaar heeft een vergoeding geëist van de Gaykrant en Panorama voor de door hem geleden schade.

www.nosnieuws.nl

Niet meer dan fair om dit hier ook te melden.

Allen ben ik wat verbaast over de datum die boven het bericht staat... :confused:

Maslov
16-10-03, 18:37
Bleek dus een valse aangifte te zijn.
Misselijke streek trouwens :boos: .

Tomas
16-10-03, 18:38
Op de radio beweerde de directeur van panorama, niks met deze zogenaamde getuige te maken te hebben. Deze getuige is na de publicaties in de panoram en gaykrant aangekomen met zijn verhaal. Dus niet andersom.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Simon
16-10-03, 18:59
Ja wel een verbazingwekkende gang van zaken.

lennart
16-10-03, 19:08
Het komt indirect wel door de Panorama en de Gaykrant, want zij zijn degene die geen namen durfden te noemen. Nu is die man daar dus het slachtoffer van geworden.

Tomas
16-10-03, 19:11
Geplaatst door lennart
Het komt indirect wel door de Panorama en de Gaykrant, want zij zijn degene die geen namen durfden te noemen. Nu is die man daar dus het slachtoffer van geworden.

Journalisen hebben de plicht om een anonieme bron te beschermen en het recht om toch te publiceren.

Waar nu opeens deze liegende getuige vandaan komt is voorlopig nog een raadsel.

Ik kan daar best wel een complot omheen verzinnen...

lennart
16-10-03, 19:14
Geplaatst door Tomas
Journalisen hebben de plicht om een anonieme bron te beschermen en het recht om toch te publiceren.


Degene die zij beschuldigden was toch niet de bron?

Tomas
16-10-03, 19:16
Geplaatst door lennart
Degene die zij beschuldigden was toch niet de bron?

Dat weet ik echt niet hoor.

Simon
16-10-03, 19:31
Geplaatst door lennart
Het komt indirect wel door de Panorama en de Gaykrant, want zij zijn degene die geen namen durfden te noemen. Nu is die man daar dus het slachtoffer van geworden.

Die Henk Krol van de Gaykrant heeft aangegeven vele getuigen te kennen die deze hoge ambtenaar van justitie regelmatig in dit park gezien hebben. Maar ja het is niet verboden in een park te wandelen. Ik weet niet hoe hard het materiaal van de Gay Krant is want ze hebben telkens gezegd dat ze bewijsmateriaal bij de notaris hebben gedeponeerd. Het kan ook zijn dat deze jongen is terug geschrokken. Want reken maar dat ze gelijk lange brieven met dreigende toon van dure advocaten in zijn brievenbus doen belanden.

Simon

lennart
16-10-03, 19:37
Nouja wat het ook is, er wordt nu wel een hetze uitgespeeld. Een onschuldige verdachte en een mogelijk nog loslopende smeerlap. Er speelt echt iets smerigers op de achtergrond dan wat we nu weten.

Ik weet nog goed dat Henk Krol zich moest verdedigen tegen een vraag van Pauw op Nova dat hij hiermee mogelijk een heksenjacht tegen topambtenaren veroorzaakt en prompt hebben we die heksenjacht ook.

Tomas
16-10-03, 19:44
Geplaatst door lennart
Nouja wat het ook is, er wordt nu wel een hetze uitgespeeld. Een onschuldige verdachte en een mogelijk nog loslopende smeerlap.

In deze zaak is er nog steeds geen verdachte en er is ook nog niemand onschuldig verklaard.


Er speelt echt iets smerigers op de achtergrond dan wat we nu weten.

Wat weten we nu dan?


Ik weet nog goed dat Henk Krol zich moest verdedigen tegen een vraag van Pauw op Nova dat hij hiermee mogelijk een heksenjacht tegen topambtenaren veroorzaakt en prompt hebben we die heksenjacht ook.

Hoe ziet deze kesenjacht er dan uit? Ik heb niks gemerkt.

Simon
16-10-03, 19:44
Geplaatst door lennart
Ik weet nog goed dat Henk Krol zich moest verdedigen tegen een vraag van Pauw op Nova dat hij hiermee mogelijk een heksenjacht tegen topambtenaren veroorzaakt en prompt hebben we die heksenjacht ook.

Ja nogal zwak van de Gaykrant vond ik dat ze niet de bewijzen op tafel legden en niet de man bij naam noemden. Ze beweerden dat dat op last van hun advocaten was.

Van de overheid (het OM) vond ik nogal zwak dat ze bij die zaak tegen die PSV'er de hele zaak in de media breed hebben uitgemeten zonder dat er al sprake was van harde bewijzen (de man ontkend immers alles). Dat druist in tegen het rechtsgevoel.

Simon

Simon
16-10-03, 19:52
laatste bericht op teletekst:

Verwarring aangifte topambtenaar

***************************************
DEN BOSCH Het OM heeft het onderzoek
naar een topambtenaar van Justitie die
ontucht zou hebben gepleegd met een
minderjarige,stilgelegd.Het zou gaan om
een valse aangifte.

De Eindhovenaar die aangifte deed,gaf
gisteren toe dat het een valse aangifte
was,waartoe hij was aangezet door een
journalist,die hem zou betalen.Vandaag
zei de man echter bij SBS6 dat hij door
de politie was gedwongen te zeggen dat
de aangifte vals was.

De man had beweerd dat de ambtenaar hem
als kind in Nederland en in Tsjechië
had misbruikt.Minister Donner overweegt
stappen tegen de betrokken media.

Dutchguy
16-10-03, 20:24
Het wordt nu hoe langer hoe onduidelijker. Als de Gaykrant gelijk heeft is hier veel meer aan de hand dan ogenschijnlijk aan de hand is. Vooralsnog weten we echter nog helemaal niets.

Tomas
16-10-03, 20:29
Geplaatst door Simon

Minister Donner overweegt stappen tegen de betrokken media.

Is dat wel zo logisch? Is hij daar verantwoordelijk voor vraag ik mij af. Normaal gesproken neemt de beschuldigde stappen. Toch? Niet zijn werkgever. Die van mij zal dat in ieder geval nooit doen. Daar ken ik ze nou wel goed genoeg voor.

Simon
17-10-03, 08:09
Geplaatst door Tomas
Is dat wel zo logisch? Is hij daar verantwoordelijk voor vraag ik mij af. Normaal gesproken neemt de beschuldigde stappen. Toch? Niet zijn werkgever. Die van mij zal dat in ieder geval nooit doen. Daar ken ik ze nou wel goed genoeg voor.

Donner kan er een zaak van smaad in zien tegen zijn ministerie. Vanuit die visie kan hij natuurlijk wel stappen ondernemen. Maar ja, dat lijkt mij wel interessant omdat de gaykrant en panorama dan misschien gedwongen worden naar buiten te komen met hun bewijzen.

Simon

lennart
17-10-03, 12:16
Geplaatst door Tomas
Hoe ziet deze kesenjacht er dan uit? Ik heb niks gemerkt.

Een topambtenaar die mogelijk vals is beschuldigd, en nu beweert de politie weer dat de man die deze valse beschuldiging heeft geuit betaald was door een journalist. Met de getuige die beweert dat hij onder druk is gezet door de politie.

Er is wel degelijk een heksenjacht gaande, maar wie nu precies het slachtoffer is weet ik niet.

Tomas
17-10-03, 12:22
Geplaatst door lennart
Er is wel degelijk een heksenjacht gaande, maar wie nu precies het slachtoffer is weet ik niet.

Opzich wel knap van je dan.

louise_louise
17-10-03, 12:30
ik durf er een miljoen op te zetten dat die officier van justitie wel degelijk schuldig is...........!

lennart
17-10-03, 12:31
Geplaatst door louise_louise
ik durf er een miljoen op te zetten dat die officier van justitie wel degelijk schuldig is...........!

Als je gelijk hebt, dan zijn Politie en het ministerie dus bezig een heksenjacht op te zetten richting journalisten.

Jimi
17-10-03, 12:42
Geplaatst door louise_louise
ik durf er een miljoen op te zetten dat die officier van justitie wel degelijk schuldig is...........!

Heb je hem een beurt gegeven toen je drie was of zo?

an3sdej
17-10-03, 12:50
Als Donner een echte kerel is, gaat hij recht achter die DG staan, en begint een proces tegen de beide Gaykrant en Panorama!

Simon
17-10-03, 12:56
Geplaatst door an3sdej
Als Donner een echte kerel is, gaat hij recht achter die DG staan

Daar wordt hij alleen maar opgewonden van!. Maar goed, ik vind ook dat de Gaykrant en Panorama nu maar eens met harde bewijzen moeten komen. En dan bedoel ik niet van de aanwezigheid van die man in dat park (want daar zal wel een grond van waarheid inzitten) maar van gepleegde strafbare feiten.

Simon

lennart
17-10-03, 12:57
Geplaatst door Simon
Daar wordt hij alleen maar opgewonden van!. Maar goed, ik vind ook dat de Gaykrant en Panorama nu maar eens met harde bewijzen moeten komen. En dan bedoel ik niet van de aanwezigheid van die man in dat park (want daar zal wel een grond van waarheid inzitten) maar van gepleegde strafbare feiten.


De ambtenaar die beschuldigd was, beweerde bij hoog en laag dat die nooit in het plantsoen geweest is, via zijn advocaat uiteraard.

Angeldust
17-10-03, 13:03
Geplaatst door Shaheed
Drie keer raden wat de nationaliteit van die minister zal zijn.

En alweer doet zijn afkomst er niet toe noch zijn geloof of zijn normen en waarden.

Hij zal vast wel blank zijn en van ver teruggaande Hollandse origine. Maar wat is je punt nu precies?