PDA

Bekijk Volledige Versie : 4 Amerikaanse officials gedood in GAZA !!!!



ZbaqZbaq
15-10-03, 10:02
Bomaanslag op Amerikaanse voertuigen



GAZA - Bij een bomaanslag in de Gazastrook zijn woensdag zeker vier Amerikanen gedood. De explosie was langs de kant van de weg en trof een serie voertuigen van de Amerikaanse ambassade in Tel Aviv, zo heeft de Palestijnse politie gemeld.


De aanslag was niet ver van de noordelijke opening in de afrasteringen rond de Gazastrook, Erez. De Israëlische radio berichtte dat het konvooi auto's de Amerikaanse gezant John Wolf naar Gaza-Stad bracht.

Ook reisden medewerkers van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA mee. Wolf is door de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell naar de regio gestuurd en zou woensdag naar Gaza-Stad gaan.

Onno26
15-10-03, 10:12
Hier zal Israel erg blij mee zijn.

Kachol Levan
15-10-03, 11:07
Geplaatst door Onno26
Hier zal Israel erg blij mee zijn.

Waarom? Ik denk niet dat Israel de aanslag gepleegd heeft. Lennert zal daar uiteraard wel anders over denken.

Onno26
15-10-03, 11:14
Waarom? Ik denk niet dat Israel de aanslag gepleegd heeft

Ik denk ook niet dat Israel die aanslag gepleegd heeft. Ik heb 100% vertrouwen in Palestijnen als het gaat om maken van foute keuzes, foute beslissingen en het uitvoeren van domme acties.
Dat neemt niet weg dat het doden van Amerikanen in een diplomatiek convooi weinig sympathie zal opleveren voor de Palestijnen van zowel de Amerikaanse publieke opinie alswel de Amerikaanse regering.
Israelies en Amerikanen worden samen slachtoffer van Palestijnen. Je kunt wel raden wie er dus weer een keer aan het kortste eind gaan trekken.

plexus
15-10-03, 11:25
Geplaatst door Onno26
Ik denk ook niet dat Israel die aanslag gepleegd heeft. Ik heb 100% vertrouwen in Palestijnen als het gaat om maken van foute keuzes, foute beslissingen en het uitvoeren van domme acties.
Dat neemt niet weg dat het doden van Amerikanen in een diplomatiek convooi weinig sympathie zal opleveren voor de Palestijnen van zowel de Amerikaanse publieke opinie alswel de Amerikaanse regering.
Israelies en Amerikanen worden samen slachtoffer van Palestijnen. Je kunt wel raden wie er dus weer een keer aan het kortste eind gaan trekken.

dit begrijp ik even niet...heb ik iets gemist ofzo..is er vrede?...stomme palestijnen..is er net vrede doen ze weer zoiets..foei!

admiraal
15-10-03, 11:35
Als hier daadwerkelijk Palestijnen achter zitten is het inderdaad de zoveelste domme actie van deze niet al te slimme mensen. Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen.

Als de mossad hier achter zit, is het de zoveelste slimme actie van deze dienst om zo meer symphatie te krijgen voor de door hun zelf gecreerde hopeloze situatie. Zou me ook niets verbazen eigenlijk.

Malcolm_X
15-10-03, 11:51
Net of die F**** amerikanen eerst wat gaven om de palestijnen. Die gasten geven gewoon groen licht voor alle acties die de zionisten daar plegen, vetoen elke resolutie die maar te maken heeft met israel. Vandaag nog een.....zelfs.....

en trouwens wat hebben die cia mensen daar te zoeken...ik zou zeggen eigen schuld dikek bult.

Simon
15-10-03, 12:30
Nou misschien wisten die Palestijnen die deze aanslag pleegden waar die CIA mensen mee bezig waren. Het is in ieder geval geen burgerdoel.

Simon

Qwertyno
15-10-03, 12:44
Wie er achter zit is onduidelijk..

Wat interresant in om op te letten is of het een zelfmoordaanslag is of een bom aanslag.

Palestijnen voeren namelijk bijna alleen zelfmoordaanslagen uit.

lennart
15-10-03, 12:45
13:43 Islamic Jihad denies involvement in attack on U.S. convoy in Gaza Strip (Reuters)

lennart
15-10-03, 12:48
Dit komt overigens een dag na het veto van de VS in de VN mbt de resolutie ter veroordeling van de apartheidsmuur.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/349841.html

lennart
15-10-03, 14:02
14:13 Hamas denies involvement in Gaza attack, says its position is not to expand its struggle (Reuters)

Donna
15-10-03, 14:08
Geplaatst door Malcolm_X
Net of die F**** amerikanen eerst wat gaven om de palestijnen. Die gasten geven gewoon groen licht voor alle acties die de zionisten daar plegen, vetoen elke resolutie die maar te maken heeft met israel. Vandaag nog een.....zelfs.....



Exact. De VS steunt Sharon zowieso 100 %, 110 % kan niet dus de steun zal niet vermeerderen door deze actie. De steun voor de Palestijnen zal ook niet verminderen want die was er zowieso al niet.

Uitzichtloosheid is levensgevaarlijk, dat blijkt maar weer........

barfly
15-10-03, 15:56
MIDDEN-OOSTEN
Washington: gedode Amerikanen waren veiligheidsagenten

WASHINGTON (ANP/AFP/RTR) - De drie Amerikanen die woensdag zijn
omgekomen bij de bomaanslag in de Gazastrook, waren
veiligheidsfunctionarissen van de Amerikaanse ambassade in Tel
Aviv. Dit heeft een woordvoerder van het ministerie van
Buitenlandse Zaken in Washington meegedeeld.
Een anonieme beller heeft in een telefoontje aan het Franse
persbureau AFP meegedeeld dat de aanslag is gepleegd door een
gewapende Palestijnse groep die zichzelf omschrijft als 'de comités
van het volksverzet'. Volgens hem was de aanslag een wraakoefening
voor de Israëlische inval in het vluchtelingenkamp van Rafah.
De bom heeft het tweede voertuig van een konvooi vernietigd. Dat
bracht diplomaten naar Gaza voor gesprekken met Palestijnse
studenten die in aanmerking willen komen voor een Amerikaanse
studiebeurs.
De VS sturen een team van de federale politie FBI naar de
Gazastrook om onderzoek te doen naar de bomaanslag, deelde de
Amerikaanse ambassadeur in Israël mee. Zij zullen zich speciaal
richten op het vergaren van bewijsmateriaal.

Ik weet natuurlijk niet of dit waar is, maar dat zou wel sneu zijn voor die studenten...

lennart
15-10-03, 16:32
Geplaatst door Donna
Exact. De VS steunt Sharon zowieso 100 %, 110 % kan niet dus de steun zal niet vermeerderen door deze actie. De steun voor de Palestijnen zal ook niet verminderen want die was er zowieso al niet.


Niet helemaal Donna, Bush weigert toestemming te geven om Arafat te doden. Sharon zal Arafat beschuldigen voor deze aanslag en eisen dat hij toestemming krijgt om hem te verwijderen. Dat zal dan wel gebeuren na de volgende grote aanslag in een grote Israelische stad.

Onno26
15-10-03, 17:20
Niet helemaal Donna, Bush weigert toestemming te geven om Arafat te doden. Sharon zal Arafat beschuldigen voor deze aanslag en eisen dat hij toestemming krijgt om hem te verwijderen. Dat zal dan wel gebeuren na de volgende grote aanslag in een grote Israelische stad.

Dat zal wel niet Lennart, want volgens jouw bloedeigen voorspellingen van vorige week wordt Arafat op het moment vergiftigd, of vindt er binnenkort een aanval plaats op Arafats compound (als het gif niet goed genoeg werkt dat is)

Maarten
16-10-03, 00:31
De bom heeft het tweede voertuig van een konvooi vernietigd. Dat
bracht diplomaten naar Gaza voor gesprekken met Palestijnse
studenten die in aanmerking willen komen voor een Amerikaanse
studiebeurs.

:hihi: krijg tranen in mijn ogen...
Sommige palestijnse studenten willen een Amerikaanse studiebeurs,
meteen vertrekt een KONVOOI vanuit de ambassade..
en dan ook nog de gezant zelf, en wie ze raken, dat zijn meteen 3 "veiligheidsfunctionarissen" (CIA?) :hihi: Get lóst..
Waarom houden ze het niet gewoon bij Donald Dúck?! Of Boris Boef..Dát snappen we tenminste nog..

Hudhaifa
16-10-03, 11:34
mooie verzetsactie..masha3allah

hanskamp
16-10-03, 11:42
Geplaatst door Kachol Levan
Waarom? Ik denk niet dat Israel de aanslag gepleegd heeft. Lennert zal daar uiteraard wel anders over denken.

Ik denk ook niet dat Israël die aanslag gepleegd heeft. [...]

hanskamp
16-10-03, 13:44
Geplaatst door Qwertyno
Wie er achter zit is onduidelijk..

Wat interresant in om op te letten is of het een zelfmoordaanslag is of een bom aanslag.

Palestijnen voeren namelijk bijna alleen zelfmoordaanslagen uit.

Volgens Haaretz Daily was het een bom die op afstand tot ontploffing werd gebracht (http://www.haaretz.com/hasen/spages/350353.html):


Haaretz
Palestinian sources said that the roadside bomb was hidden on a non-paved stretch of the road. The area had relatively little traffic at the time, facilitating the terrorists, the sources said. The bomb was detonated by electric lines and a nearby abandoned factory nearby might have given the terrorists cover. They appeared to have precise information about the arrival of the Americans.


Een bomaanslag dus, geen zelfmoordaanslag.

http://www.haaretz.com/hasite/images/iht_daily/D151003/147israel2.jpg

Jimi
16-10-03, 13:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
4 Amerikaanse officials gedood in GAZA !!!!

Geweldig he, Azbaq?

lennart
16-10-03, 14:48
14:15 Israeli security sources dismiss PA arrests in Gaza bombing as imaginary detentions meant to placate U.S.

Lol, dat weten ze snel, misschien toch een Joodse aanval dan.

lennart
16-10-03, 14:56
12:52 Popular Resistance Committees says 3 members arrested in connection with Gaza bombing, but denies involvement

Kijk an.

Trouwens als de Palestijnen echt zulke krachtige bommen zouden kunnen maken, waarom zetten ze die dan niet vaker in tegen Israelische buldozers en tanks. Zo te zien heeft er iemand een zware anti-tank mijn Gaza binnengesmokkeld en laten de Israeli nu net een paar dagen ervoor die enorme operaties tegen 'tunnels' hebben ingezet. Kortom het is een goed georganiseerd PR-offensief.

We zijn tenslotte ook nog niet vergeten wie Bernadotte de speciale VN afgezant heeft vermoord in 1948.

jaja
16-10-03, 15:04
Geplaatst door lennart
12:52 Popular Resistance Committees says 3 members arrested in connection with Gaza bombing, but denies involvement

Kijk an.

Trouwens als de Palestijnen echt zulke krachtige bommen zouden kunnen maken, waarom zetten ze die dan niet vaker in tegen Israelische buldozers en tanks. Zo te zien heeft er iemand een zware anti-tank mijn Gaza binnengesmokkeld en laten de Israeli nu net een paar dagen ervoor die enorme operaties tegen 'tunnels' hebben ingezet. Kortom het is een goed georganiseerd PR-offensief.

We zijn tenslotte ook nog niet vergeten wie Bernadotte de speciale VN afgezant heeft vermoord in 1948. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3193248.stm
....
The BBC's Simon Wilson, also in Jerusalem, says that when foreign officials travel in and around the region they do so in heavily armoured vehicles, with many security officials in tow.

Roadside bombs have frequently been detonated against Israeli troops operating in parts of the Gaza Strip.