PDA

Bekijk Volledige Versie : PERSBERICHT: Maroc organisaties n.a.v. doodslag op Anja Joos



MO_NL
15-10-03, 14:39
Persbericht

De Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam heeft met afschuw kennis genomen van het feit dat een aantal mensen uit de eigen gemeenschap betrokken zijn geweest bij een vechtpartij, waarvan Anja Joos helaas het dodelijk slachtoffer is geworden.

Wij zien dit incident als een daad van zinloos geweld dat op geen enkele wijze valt te rechtvaardigen. Spanningen in de stad als gevolg van verschillen in cultuur, etniciteit en religie mogen nooit en te nimmer leiden tot doodslag.

Wij zijn van mening dat oplossingen gezocht moeten worden in de richting van dialoog middels een breed platform, waarin besproken moet worden hoe de spanningen die leiden tot islamofobie, antisemitisme, homofobie en racisme kunnen worden weggenomen. Alleen op deze wijze kan worden gewerkt aan een Amsterdamse samenleving waarin duurzame en oprechte tolerantie naar elkaar centraal staat. Wij willen deze dialoog initiëren en doen een oproep aan de politiek en het maatschappelijke middenveld in de stad om dit initiatief te ondersteunen.

EMCEMO, MVVN, KMAN, SMR, KMM, ARGAN, AKNARIJ, SMDN

Amsterdam 15/10/03

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Abdou Menebhi (06-55818828)

Tomas
15-10-03, 14:48
Geplaatst door MO_NL
...waarin besproken moet worden hoe de spanningen die leiden tot islamofobie, antisemitisme, homofobie en racisme kunnen worden weggenomen.

Het enige waar in het geval sprake van was, was het racistische gescheld van de vrouw.

Kortom, de schuld ligt volgens de marokkaanse organisaties toch jammergenoeg hoofdzakelijk bij de rotmof zelf.

Is weer eens wat anders dan Bernhard.

Onno26
15-10-03, 15:13
Tomas, ik vind dat je hier wat erg strikt ben. Er valt niet te concluderen dat deze organisaties vinden dat het haar eigen schuld is. Als Marokkaanse organisaties zich willen inzetten tegen "islamofobie, antisemitisme, homofobie en racisme", lijkt me dat een fantastisch streven. Het is in ieder geval goed uitgebalanceert en men zal ook binnen eigen kring bepaalde uitwassen moeten bestrijden.
In mijn oren een grote stap voorwaarts.

admiraal
15-10-03, 15:37
die tomas probeert een grap te maken volgens mij, kan me namelijk niet voorstellen dat ie dat echt zo geïnterpreteerd heeft.

allemaal even lachen om thomas dus :lole: :jumping: :melig2: :loog:

lennart
15-10-03, 15:42
Geplaatst door Tomas
Het enige waar in het geval sprake van was, was het racistische gescheld van de vrouw.


Misschien bedoelen ze wel rascistisch geweld van Marokkaanse jongens gericht tegen Duitsers :confused:

Qwertyno
15-10-03, 16:03
Geplaats door onno26
Tomas, ik vind dat je hier wat erg strikt ben. Er valt niet te concluderen dat deze organisaties vinden dat het haar eigen schuld is. Als Marokkaanse organisaties zich willen inzetten tegen "islamofobie, antisemitisme, homofobie en racisme", lijkt me dat een fantastisch streven. Het is in ieder geval goed uitgebalanceert en men zal ook binnen eigen kring bepaalde uitwassen moeten bestrijden.
In mijn oren een grote stap voorwaarts.

helemaal mee eens.

Angeldust
15-10-03, 16:11
Hoe vaker je je excuseert voor het gedrag van individuen uit je bevolkingsgroep, hoe meer dat het vooroordeel van de meute bevestigt.
Je kan ook gewoon sterk zijn en boven de opgeblazen publieke druk gaan staan ipv altijd maar weer te bukken en knielen. Toen Pim Forttuyn vorig jaar werd afgeknald door een gek met een eendimensionale kijk op de gang van zaken in de maatschappij, waren vele linkse organisatie er als de kippen bij om onder diezelfde druk hun distantiering van de moord uit te spreken, maar juist daardoor leg je vanzelf onbedoeld een associatief verband. Hoe vaker je die fout maakt, des te onoverkomelijker de schade wordt.
Hoog tijd dus voor de Marokkaanse organisaties om een einde te maken aan het alsmaar op de knie vallen voor dat hetzerige gebral.

observer
15-10-03, 16:28
ik vind het jammer dat er weer zo'n automatisme ingeslopen is

veroordeel de moord en punt erachter

nu koppel je dingen eraan die er niets mee te maken hebben , heleboel mensen die dit lezen zullen reageren met daar heb je ze weer meteen weer rascisme/discriminatie erbij halen

nu lees je stout maar we begrijpen ze en dat kan nooit de bedoeling zijn

Maslov
15-10-03, 16:34
Het is goed dat deze groeperingen deze verklaring hebben uit doen gaan.
Nou nog een mars tegen de moord op deze vrouw, en tegen dit soort kutjochies, en dan ben ik tevreden :roken: :stout:

Tomas
15-10-03, 18:26
Geplaatst door Maruecos
Nou zit je gewoon uit je nek te kletsen, Tomas. De tekst is helder. In dat stuk dat jij hebt geciteerd spreken ze over de oorzaken en niet de gevolgen. Over de gevolgen hebben ze al namelijk eerder in het artikel een uitspraak gedaan. Kennelijk is zo'n opmerking nodig, omdat men dit niet vanzelfsprekend vindt. Zeer triest. (Ja, ALLES)

Nou voorruit dan maar. Voor jou het hele artikel:


De Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam heeft met afschuw kennis genomen van het feit dat een aantal mensen uit de eigen gemeenschap betrokken zijn geweest bij een vechtpartij, waarvan Anja Joos helaas het dodelijk slachtoffer is geworden.

Fijn.


Wij zien dit incident als een daad van zinloos geweld dat op geen enkele wijze valt te rechtvaardigen.

Mooi.


Spanningen in de stad als gevolg van verschillen in cultuur, etniciteit en religie mogen nooit en te nimmer leiden tot doodslag.

Eens.


Wij zijn van mening dat oplossingen gezocht moeten worden in de richting van dialoog middels een breed platform, waarin besproken moet worden hoe de spanningen die leiden tot islamofobie, antisemitisme, homofobie en racisme kunnen worden weggenomen.

Ah, een ietsje conretere opmerking! Het doodschoppen van een zwak weerloos vrouwtje door negen jonge mannen is het gevolg van...

Islamofobie? Ze schold ze uit voor Kut-marokkaantjes meen ik. Of waren de jongens in deze Islamofoob? Of is het nu logisch dat je iemand die mogelijk Islamofoob is doodschopt?

Homofobie? Ze was hoogstens een lesbienne. De jongens zelf weet ik niet, maar dan snap ik het ook niet.

Racisme? Tja.. Ze was blank en de daders ietsje minder... Warend de daders racistisch? Is dat te overwegen? Mag ik dat denken?

Is dat het? Marokkaanse racisten zijn het? En hoe komt dat dan is de vraag?


Alleen op deze wijze kan worden gewerkt aan een Amsterdamse samenleving waarin duurzame en oprechte tolerantie naar elkaar centraal staat.

Volgens mij zijn er dus meer oorzaken.


Wij willen deze dialoog initiëren en doen een oproep aan de politiek en het maatschappelijke middenveld in de stad om dit initiatief te ondersteunen.

Zegt me echt helemaal niets.

000NobelPrizes
15-10-03, 18:36
Geplaatst door MO_NL
Persbericht

De Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam heeft met afschuw kennis genomen van het feit dat een aantal mensen uit de eigen gemeenschap betrokken zijn geweest bij een vechtpartij, waarvan Anja Joos helaas het dodelijk slachtoffer is geworden.

Wij zien dit incident als een daad van zinloos geweld dat op geen enkele wijze valt te rechtvaardigen. Spanningen in de stad als gevolg van verschillen in cultuur, etniciteit en religie mogen nooit en te nimmer leiden tot doodslag.

Wij zijn van mening dat oplossingen gezocht moeten worden in de richting van dialoog middels een breed platform, waarin besproken moet worden hoe de spanningen die leiden tot islamofobie, antisemitisme, homofobie en racisme kunnen worden weggenomen. Alleen op deze wijze kan worden gewerkt aan een Amsterdamse samenleving waarin duurzame en oprechte tolerantie naar elkaar centraal staat. Wij willen deze dialoog initiëren en doen een oproep aan de politiek en het maatschappelijke middenveld in de stad om dit initiatief te ondersteunen.

EMCEMO, MVVN, KMAN, SMR, KMM, ARGAN, AKNARIJ, SMDN

Amsterdam 15/10/03

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Abdou Menebhi (06-55818828)

:moe:

Misschien dat al deze organisaties de dialoog aan kunnen gaan met de eigen raddraaiers. Als ze daarmee kunnen regelen dat de criminaliteit en agressiviteit onder hen drastisch afneemt, is het snel afgelopen met de duistere sentimenten richting mocro's.

taouanza
15-10-03, 18:38
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:moe:

Misschien dat al deze organisaties de dialoog aan kunnen gaan met de eigen raddraaiers. Als ze daarmee kunnen regelen dat de criminaliteit en agressiviteit onder hen drastisch afneemt, is het snel afgelopen met de duistere sentimenten richting mocro's.


Jij bent toch geen Marokkaan, heeft dan toch geen zin om met jou te praten?! :chinees:

Zwarte Schaap
15-10-03, 18:40
Geplaatst door Angeldust
Hoe vaker je je excuseert voor het gedrag van individuen uit je bevolkingsgroep, hoe meer dat het vooroordeel van de meute bevestigt.
Je kan ook gewoon sterk zijn en boven de opgeblazen publieke druk gaan staan ipv altijd maar weer te bukken en knielen. Toen Pim Forttuyn vorig jaar werd afgeknald door een gek met een eendimensionale kijk op de gang van zaken in de maatschappij, waren vele linkse organisatie er als de kippen bij om onder diezelfde druk hun distantiering van de moord uit te spreken, maar juist daardoor leg je vanzelf onbedoeld een associatief verband. Hoe vaker je die fout maakt, des te onoverkomelijker de schade wordt.
Hoog tijd dus voor de Marokkaanse organisaties om een einde te maken aan het alsmaar op de knie vallen voor dat hetzerige gebral.

Precies !

papol
15-10-03, 20:34
Geplaatst door Angeldust
Hoe vaker je je excuseert voor het gedrag van individuen uit je bevolkingsgroep, hoe meer dat het vooroordeel van de meute bevestigt.
Je kan ook gewoon sterk zijn en boven de opgeblazen publieke druk gaan staan ipv altijd maar weer te bukken en knielen. Toen Pim Forttuyn vorig jaar werd afgeknald door een gek met een eendimensionale kijk op de gang van zaken in de maatschappij, waren vele linkse organisatie er als de kippen bij om onder diezelfde druk hun distantiering van de moord uit te spreken, maar juist daardoor leg je vanzelf onbedoeld een associatief verband. Hoe vaker je die fout maakt, des te onoverkomelijker de schade wordt.
Hoog tijd dus voor de Marokkaanse organisaties om een einde te maken aan het alsmaar op de knie vallen voor dat hetzerige gebral.


Excuses kan de druk van de ketel weghalen. Te vaak excuses maken en er vervolgens niets mee doen maakt idd ongeloofwaardig. Evenzo als een idioot massaal je ongenoegen over iets uiten terwijl men vooraf een van de bepleiters was, idd hypocriet van links Nederland. Zijn ze overigens altijd al geweest.

Een simpel excuus, later een persbericht dat er gesproken moet worden, is al voldoende. Uiteindelijk is de burger echt niet gek te maken met loze kreten, op de uiteindelijke daden word je afgerekend.



Gr.P