PDA

Bekijk Volledige Versie : Racistische jongeren provoceren en discrimineren allochtonen in de binnenstad.



Zwarte Schaap
16-10-03, 01:51
Racistische jongeren provoceren

Een groep jongeren in Enschede discrimineert allochtonen in de binnenstad. Deze Lonsdale-groep, vernoemd naar het merk van de kleding die wordt gedragen, trekt bewust de stad in om te provoceren en te intimideren.

'We weten van het bestaan van deze groep. Ze proberen door middel van hun kleding reacties uit te lokken. De kledij van dit merk wordt geassocieerd met extreem rechtse ideeën,' zegt M. Verheijen van het Bureau Anti Discriminatie Overijssel. De groep van 15 tot 20 jongens en meisjes zou regelmatig de Hitlergroet brengen richting allochtonen. 'De horecavereniging meldde ons onlangs dat de jongeren in verschillende cafés niet meer welkom zijn.' Het Bureau Anti Discriminatiekrijgt sinds een half jaar signalen dat jongeren met rechts-extremistische ideeën meer van zich laten horen. 'We zien bijvoorbeeld steeds vaker bekladdingen op muren met de tekst 'white power'.'

J. van Beek van de Anti-Fascistische Actie merkt eveneens een opleving van extreem rechtse ideeen. 'Met name in delen van Noord-Brabant en Overijssel komen dergelijke bewegingen steeds vaker voor. Eerder dit jaar waren er op één dag drie verschillende demonstraties. Dat is toch te gek voor woorden!'

De politie is bekend met de racistische jongeren, maar kan er weinig over vertellen. 'We hebben ervan gehoord, maar veel meer weten we niet', aldus een woordvoerder van de Politie Twente.

Bron:Algemeen Dagblad 15/10/03

Qwertyno
16-10-03, 02:04
Hebben deze jongeren geen geschiedenisles gehad?
Weten zij niet waar rascime toe kan leiden?

White power en Lonsdale...


groep van 15 tot 20 jongens en meisjes zou regelmatig de Hitlergroet brengen richting allochtonen .

Hebben allochtonen de joden vervangen?

ik zou ze alle 20 oppakken en verplicht geschiedenisles laten volgen.
Wellicht zullen ze wakker worden.

~Panthera~
16-10-03, 04:32
White trailer trash opvoeding ? :moe:

Mark
16-10-03, 07:52
Misschien hadden deze allochtonen zich wat minder uitdagend moeten kleden. Je weet van te voren dat extreem rechtse jongeren zich moeilijk kunnen beheersen, en dan geef je zo'n signaal af dat het misschien wel mag.



:moe:

freya
16-10-03, 10:02
Geplaatst door Qwertyno
Hebben deze jongeren geen geschiedenisles gehad?
Weten zij niet waar rascime toe kan leiden?

White power en Lonsdale...



Hebben allochtonen de joden vervangen?

ik zou ze alle 20 oppakken en verplicht geschiedenisles laten volgen.
Wellicht zullen ze wakker worden.

En de kinderbijslag intrekken!

TonH
16-10-03, 10:18
Bij welke kerk horen ze? Wat wordt daar gezegd en waar komt het geld vandaan? Moet die kerk niet dicht? Waar blijft Wilders wanneer je hem nodig hebt?!!! http://www.vvd.nl/privatedata/PicUpload/Personen/Pers_216K.jpg

En waar blijven de excuses van de allochtonen organisaties of moeten er eerst doden vallen...

Hoor ik niet al de roep om een samenscholingsverbod en de inzet van de AIVD. :fpuh:

Mark
16-10-03, 10:20
Geplaatst door TonH
Bij welke kerk horen ze? Wat wordt daar gezegd en waar komt het geld vandaan? Moet die kerk niet dicht? Waar blijft Wilders wanneer je hem nodig hebt?!!! http://www.vvd.nl/privatedata/PicUpload/Personen/Pers_216K.jpg

En waar blijven de excuses van de allochtonen organisaties of moeten er eerst doden vallen...

Hoor ik niet al de roep om een samenscholingsverbod en de inzet van de AIVD. :fpuh:

Toon eens wat meer respect voor hun extreem rechtse cultuur. Misschien moet je wat hun kant op integreren.

Zagora
16-10-03, 10:25
Ja, het is natuurlijk duidelijk dat deze jongens op onze empathie kunnen reken. Immers, het zijn jongens die door omstandigheden, stigmatisering en uitsluiting zo zijn geworden zoals ze zijn. Het zit ook gewoon in cultuur, en wij, de dominante partij, moeten gewoon zoals Mark dat zegt 'hun kant op integreren.'

TonH
16-10-03, 10:26
Geplaatst door Mark
Toon eens wat meer respect voor hun extreem rechtse cultuur. Misschien moet je wat hun kant op integreren.

Mea Culpa! Ik zet me alleen maar af tegen de moederlijn in mijn familie, die ooit uit het donk're oosten kwam... :huil:

Mark
16-10-03, 10:34
Geplaatst door TonH
Mea Culpa! Ik zet me alleen maar af tegen de moederlijn in mijn familie, die ooit uit het donk're oosten kwam... :huil:

Dat geeft niks :)

Kijk zolang mensen niemand mishandelen is er natuurlijk niks aan de hand. Ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting... dus gewoon lekker roepen dat je buitenlanders haat, de politie dood wil, nederlanders varkens zijn, vrouwen hoeren. Moet allemaal kunnen! Mensen moeten gewoon niet zo kleinzerig zijn.

Zelf gebruik ik mijn vrijheid van meningsuiting graag in een volle bioskoop door keihard "BRAND!!!" te roepen.

Angel of God
16-10-03, 10:37
Als ik die jongeren tegenkom en zij doen de hitlergroet tegen mij, dan lig ik op de grond van het lachen.


in 1 woord: zielig

Zagora
16-10-03, 10:39
Geplaatst door Angel of God
Als ik die jongeren tegenkom en zij doen de hitlergroet tegen mij, dan lig ik op de grond van het lachen.


in 1 woord: zielig

ja tuurlijk. ga er meteen maar bij liggen. maak het maar makkelijk voor ze.

observer
16-10-03, 11:13
Geplaatst door Angel of God
Als ik die jongeren tegenkom en zij doen de hitlergroet tegen mij, dan lig ik op de grond van het lachen.


in 1 woord: zielig is het net diegene met die herdershond adolf die ook de hitlergroet brengt

moet je wel oppassen anders ben je wel het pispaaltje


'We zien bijvoorbeeld steeds vaker bekladdingen op muren met de tekst 'white power'.' nee nee nee er staat white powder is een reclame voor omo :melig:

papol
16-10-03, 11:43
Geplaatst door observer
nee nee nee er staat white powder is een reclame voor omo :melig:

Niet gehindert door enige vorm van intelligentie zullen ze denken dat "wit poeier" ook geen 'd' bevat !! :lachu:

Ach ja, de letterlijke vertaling van 'witte bonen', 'waait biens' is volgens mij gewoon neuken op z'n Fries. :boer:


Gr.P