PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Jongeren bedreigen Amsterdamse politie met de dood'



Zagora
16-10-03, 09:20
'Jongeren bedreigen Amsterdamse politie met de dood' 16-10-2003


Zes jongeren uit Amsterdam-West zijn gearresteerd, omdat zij politiemensen met de dood hebben bedreigd. De jongeren, tussen de 15 en 17 jaar oud, hadden zelfs op straat poppen aan een strop opgehangen met daarop doodsbedreigingen en de namen van de betrokken agenten. Ook schreven zij opruiende teksten op objecten op straat en intimeerden zij een vrouwelijk agent die in haar vrije tijd in de tram zat. Dat maakt de politie volgens de Telegraaf donderdag bekend.

"Wij hebben dit nog niet eerder meegemaakt", zegt een politiewoordvoerder. De agenten die bedreigd worden zijn werkzaam in Amsterdam-West. De politie zegt dat het niet geheel duidelijk is wat de reden van de bedreiging is. De zaak is sinds september in onderzoek. De verdachten zijn mede aangehouden aan de hand van videobeelden in de tram.

In Amsterdam-West komt het regelmatig tot ongeregeldheden tussen de politie en jongeren. Eerder dit jaar waren er rellen naar aanleiding van de door een agent doodgeschoten Dryss Arbib.


[Copyright 2003, Novum]

Mark
16-10-03, 09:23
Waarom mogen deze jongens hun mening niet uiten?

Zagora
16-10-03, 09:27
Geplaatst door Mark
Waarom mogen deze jongens hun mening niet uiten?




:lol:

Ja, daar hebben ze recht op.

Mark
16-10-03, 09:31
Geplaatst door Zagora
:lol:

Ja, daar hebben ze recht op.

Ik denk dat het wel legaal zou zijn als ze een religieuze anti-politie beweging zouden oprichten.

Zagora
16-10-03, 09:35
Ik denk dat ze de bedreigingen aan hun rascisme te danken hebben. Eigenlijk weet ik het wel zeker. Die Driss Arbib is toch niet voor niets gestorven.

Mark
16-10-03, 09:38
Geplaatst door Zagora
Ik denk dat ze de bedreigingen aan hun rascisme te danken hebben. Eigenlijk weet ik het wel zeker. Die Driss Arbib is toch niet voor niets gestorven.

Verdiend of niet doet er niet toe, het is de mening van die jongeren en die is net zoveel waard als de mening van die agenten dat ze niet dood willen.

observer
16-10-03, 10:08
Geplaatst door Zagora
Ik denk dat ze de bedreigingen aan hun rascisme te danken hebben. Eigenlijk weet ik het wel zeker. Die Driss Arbib is toch niet voor niets gestorven. achterhaald los van het feit dat hij gewapend was, was de schutter geen blanke ubermensch type met een kanon

waarschijnlijker is dat de politie wat meer aandacht aan de wijk heeft besteed en de heren hinderde bij hun criminele activiteiten

kijk als de politie nu lef hebben knallen ze een paar van die rukkertjes af dan is de rest niet zo dapper meer

Simon
16-10-03, 10:11
Geplaatst door Mark
Waarom mogen deze jongens hun mening niet uiten?

Ik vind het volkomen terecht dat de politie dit keihard aanpakt. Het is absoluut onacceptabel.

Simon