PDA

Bekijk Volledige Versie : Noord-Korea dreigt met nucleair machtsvertoon



Waterval
16-10-03, 20:46
Noord-Korea dreigt met nucleair machtsvertoon

Uitgegeven: 16 oktober 2003 21:33

LONDEN - Noord-Korea heeft donderdag gezegd dat het als de tijd daarvoor rijp is, zijn nucleaire afschrikkingsmiddelen zal tonen. Dat heeft het Noord-Koreaanse persbureau KCNA gemeld. De aanleiding voor die bewering was volgens de Britse omroep BBC niet direct duidelijk. Wel lijkt het de meest recente in een reeks aggressieve uitlatingen van Pyongyang over zijn kernprogramma.

Het dreigement kwam een dag voor het bezoek dat de Amerikaanse president George Bush aan Japan brengt als onderdeel van zijn Azië-reis. Gesprekken over de Noord-Koreaanse nucleaire ambities hebben dan een belangrijke plaats op de agenda.

"Als de tijd daarvoor rijp is, zal een maatregel worden genomen om het nucleaire afschrikkingsmiddel te onthullen", zei een woordvoerder van het Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen het KCNA. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap nam dat nieuws over. De zegsman zei dat daarmee een eind zou komen aan speculaties of Noord-Korea nu wel of niet over kernwapens beschikt.

Eerder deze maand had Pyongyang gezegd in het bezit te zijn van een nucleair afschrikkingsmiddel en te werken aan de versterking ervan. Westerse inlichtingendiensten sluiten echter niet uit dat Noord-Korea bluft met die beweringen.

nu.nl

Ook dit nog...

Mark
16-10-03, 21:26
Hoera!

Lang leve de grote leider en het gelukkigste land ter wereld: Noord-Korea!!

:lole:

Blade20
16-10-03, 21:52
Geplaatst door Mark
Hoera!

Lang leve de grote leider en het gelukkigste land ter wereld: Noord-Korea!!

:lole:

Lol!

Maar goed, als hij werkelijk een Nuclear wapen heeft moet hij wel de verantwoording ervoor nemen. Als er iets mee mis gaat, of het duikt op in plaatsen waar het niet mag zijn (bv; terroristische cellen) is hij ervoor verantwoordelijk en zal zijn land onder (nog meer) sacties komen te lijden.
Noord-Korea staat er al zo alleen voor.

Waterval
16-10-03, 21:59
Israel heeft al nucleaire wapens...

Blade20
16-10-03, 22:00
Geplaatst door Waterval
Israel heeft al nucleaire wapens...

Weet ik, maar zij gaan er wel verantwoord mee om. (ondanks de rest van hun onverantwoorde acties betreffende het conflict met de Palastijnen)

lennart
16-10-03, 22:03
Geplaatst door Blade20
Weet ik, maar zij gaan er wel verantwoord mee om. (ondanks de rest van hun onverantwoorde acties betreffende het conflict met de Palastijnen)

Ja zoals nucleaire chantage.

Waterval
16-10-03, 22:03
Geplaatst door Blade20
Weet ik, maar zij gaan er wel verantwoord mee om. (ondanks de rest van hun onverantwoorde acties betreffende het conflict met de Palastijnen)

N-Korea zal er denk ik ook al niet teveel mee doen... (Hoop ik...)..

Victory
16-10-03, 23:38
Geplaatst door lennart
Ja zoals nucleaire chantage.

Blade20
17-10-03, 07:38
Geplaatst door lennart
Ja zoals nucleaire chantage.

Ow ja, wanneer dan, ik heb er nog nooit van gehoord jij wel. Dat ze het kunnen zeggen, en het niet doen, bewijst dat ze er verantwoordelijk mee om kunnen gaan.
En als ze echt ten onder dreigen te gaan (wat toch niet gebeurd), dan kunnen ze natuurlijk ermme gaan dreigen, maar welk land met Nucleare wapens zou dit niet doen in een dergelijke situatie?!

Arvid
17-10-03, 17:52
nucleaire chantage?
Dat zou deze gezellige man toch nooit doen?:
http://a1528.g.akamaitech.net/7/1528/34/18fbfeee707e0a/times.discovery.com/convergence/insidenorthkorea/slideshow/gallery/kim_vzoom05.jpg

lennart
17-10-03, 17:55
Geplaatst door Blade20
En als ze echt ten onder dreigen te gaan (wat toch niet gebeurd), dan kunnen ze natuurlijk ermme gaan dreigen, maar welk land met Nucleare wapens zou dit niet doen in een dergelijke situatie?!

Nee ze hebben de Amerikanen gedreigd met een nucleaire holocaust als de Amerikanen niet direct wapens zou leveren.

lennart
17-10-03, 17:56
Geplaatst door Arvid
nucleaire chantage?
Dat zou deze gezellige man toch nooit doen?:


Doet hij toch al.. Zodra NK wordt aangevallen slaat hij terug met nucleaire wapens.

Blade20
17-10-03, 18:57
Geplaatst door lennart
Nee ze hebben de Amerikanen gedreigd met een nucleaire holocaust als de Amerikanen niet direct wapens zou leveren.

Lol, alsof de VS dat wat zou uitmaken, ze hebben tig keer zoveel nucleare wapens als Israel. (en waar denk je trouwens dat de Israeliers die Nucleare wapens vandaan hebben?)

lennart
17-10-03, 18:59
Geplaatst door Blade20
Lol, alsof de VS dat wat zou uitmaken, ze hebben tig keer zoveel nucleare wapens als Israel.


Em ik denk het wel ja... Als Israel het middenoosten gaat nuken dan kan de VS geen olie meer daarvandaan halen.



(en waar denk je trouwens dat de Israeliers die Nucleare wapens vandaan hebben?)

Uit Frankrijk.

Blade20
17-10-03, 19:04
Geplaatst door lennart
Em ik denk het wel ja... Als Israel het middenoosten gaat nuken dan kan de VS geen olie meer daarvandaan halen.



Uit Frankrijk.

Die eerste, LOL!

En ja, uit Frankrijk, dat moet wel wat over de kwaliteit zeggen van ie bommen. Ze zijn ofwel heel erg goed, of wel heel erg slecht (Frankrijk = Muchos Reactors)

Ach, zolang ze er verantwoordelijk mee omgaan vindt ik alles goed. En zo niet, ach, de mensheid bestaat toch alweer een paar miljoen jaar, wat afwisseling zou niet slecht zijn.

BartLM
17-10-03, 19:38
hebben ze daar dan wel een veldje voor een demonstratie?


BartLM

Blade20
17-10-03, 20:23
Geplaatst door BartLM
hebben ze daar dan wel een veldje voor een demonstratie?


BartLM

Ja, dat vraag ik me ook af.
En delen ze er gratis zonnebrillen uit voor naar de explosie te kunnen kijken?