PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongeren keren zich opnieuw tegen politie



Jimi
17-10-03, 13:02
Jongeren keren zich opnieuw tegen politie



AMSTERDAM - De politie van Amsterdam heeft woensdagavond in de wijk Osdorp drie jongeren opgepakt die agenten aanvielen. Zij maakten deel uit van een groep van tien jongeren die zich recalcitrant begonnen te gedragen toen agenten polshoogte kwamen nemen na een melding van dreigende vernielingen aan een Veiligheidssteunpunt in de buurt. Dat maakte de politie pas vrijdag bekend.


De situatie liep uit de hand toen omstanders zich met incident begonnen te bemoeien. In een grimmige sfeer werd een agent beetgepakt en geduwd. Een andere agent schoot zijn collega te hulp en werd bij zijn strot gegrepen. Ook een motoragent moest het ontgelden en werd bij zijn keel gegrepen.

Uiteindelijk arresteerde de politie drie amokmakers wegens openlijke geweldpleging. De jongens zijn inmiddels voorgeleid bij de officier van justitie.

Eerder in de week pakte de politie in de wijk Osdorp zes jongens op omdat zij agenten herhaaldelijk met de dood hadden bedreigd. Zij hadden poppen met een strop aan een boom en een lantaarnpaal gehangen met daarop een bordje met de naam van een betrokken politieambtenaar. Ook bekladden zij objecten met opruiende teksten en intimideerden ze een politievrouw in burger. Deze jongens zijn weer op vrije voeten.


Telegraaf

Zagora
17-10-03, 13:26
Oja natuurlijk, dat is de schuld van de media.

lennart
17-10-03, 13:28
Of met het harde optreden van de politie in Amsterdam.

Politie mag immers niet meer praten.... dus keihard rammen is het enige alternatief van de politie en de rotjochies geworden.

an3sdej
17-10-03, 13:31
Net zolang doorgaan totdat al deze jochies opgesloten zijn.

Zagora
17-10-03, 13:31
Geplaatst door lennart
Of met het harde optreden van de politie in Amsterdam.

Politie mag immers niet meer praten.... dus keihard rammen is het enige alternatief van de politie en de rotjochies geworden.

Waar woon je Lennart?

Jimi
17-10-03, 13:33
Geplaatst door Zagora
Waar woon je Lennart?

Waarschijnlijk in een holle boom...

lennart
17-10-03, 13:36
Geplaatst door Zagora
Waar woon je Lennart?

Hoezo? Ik heb het journaal gister toch gehoord, de tijd voor praten is afgelopen, volgens de politiecommissaris. Ga dan zelf order op zaken stellen, jij roept wel veel, maar heb je al buro Zagora opgezet, om oude bejaarde vrouwtjes in West-Amsterdam te beschermen tegen de legers Marokkaanse rotjochies... jij bent toch Marokkaan?

TonH
17-10-03, 13:37
Geplaatst door Zagora
Oja natuurlijk, dat is de schuld van de media.

En waarom is dit pas vandaag nieuws en niet al gisterenochtend?
Omdat we nu, na de berichtgeving gisteren over die poppen en de hartelijke uitnodiging van Van Riessen om als burger zelf maar eens orde op zaken te stellen, als de wiede weerga alle berichtjes over incidenten uit West van de afgelopen tijd aan het verzamelen zijn en publiceren.

Zagora
17-10-03, 13:38
Geplaatst door lennart
Hoezo? Ik heb het journaal gister toch gehoord, de tijd voor praten is afgelopen, volgens de politiecommissaris. Ga dan zelf order op zaken stellen, jij roept wel veel, maar heb je al buro Zagora opgezet, om oude bejaarde vrouwtjes in West-Amsterdam te beschermen tegen de legers Marokkaanse rotjochies... jij bent toch Marokkaan?

Ik lever mijn bijdrage. Maar in mn eentje lukt het niet.

Zagora
17-10-03, 13:39
Geplaatst door TonH
En waarom is dit pas vandaag nieuws en niet al gisterenochtend?
Omdat we nu, na de berichtgeving gisteren over die poppen en de hartelijke uitnodiging van Van Riessen om als burger zelf maar eens orde op zaken te stellen, als de wiede weerga alle berichtjes over incidenten uit West van de afgelopen tijd aan het verzamelen zijn en publiceren.

Maakt het wat wanneer het gebeurt is? Gisteren, eergisteren, vorige week, vorige maan???

Jimi
17-10-03, 13:40
Geplaatst door TonH
En waarom is dit pas vandaag nieuws en niet al gisterenochtend?


Wat maakt dat uit?

TonH
17-10-03, 13:44
Geplaatst door Zagora
Maakt het wat wanneer het gebeurt is? Gisteren, eergisteren, vorige week, vorige maan???

Zeker in dit geval. Het riekt te veel naar selectief meerijden op een publicatiegolf. Een golf die zich zelf daarna blijft versterken... Dat is een rol die veel media de laatste tijd tot in den treure gespeeld heeft.

Jimi
17-10-03, 13:45
Geplaatst door TonH
Het riekt te veel naar selectief meerijden op een publicatiegolf.

Je ruikt je bovenlip, Ton...

Zagora
17-10-03, 13:46
Geplaatst door TonH
Zeker in dit geval. Het riekt te veel naar selectief meerijden op een publicatiegolf. Een golf die zich zelf daarna blijft versterken... Dat is een rol die veel media de laatste tijd tot in den treure gespeeld heeft.

Denk je dat een publiciteitsstop over dit soort incidenten de problemen zouden verminderen?

000NobelPrizes
17-10-03, 13:46
Geplaatst door TonH
Zeker in dit geval. Het riekt te veel naar selectief meerijden op een publicatiegolf. Een golf die zich zelf daarna blijft versterken... Dat is een rol die veel media de laatste tijd tot in den treure gespeeld heeft.
Oh. Dat betekent dus dat alles wat nu geschreven wordt, gebaseerd is op leugens? Wil jij liever dingen in de doofpot stoppen zoals heel lang is gedaan?

Puk
17-10-03, 13:48
Geplaatst door Zagora
Denk je dat een publiciteitsstop over dit soort incidenten de problemen zouden verminderen?

Een muur om Amsterdam-West. Is dat juridisch haalbaar?

TonH
17-10-03, 13:48
Geplaatst door Jimi
Je ruikt je bovenlip, Ton...

En nu inhoudelijk...

Zagora
17-10-03, 13:49
Geplaatst door Puk
Een muur om Amsterdam-West. Is dat juridisch haalbaar?

Als het zo doorgaat komt er wel een soort onzichtbare muur ofzo. Dan wordt een fijn no-go area

Jimi
17-10-03, 13:51
Geplaatst door TonH
En nu inhoudelijk...

Wellicht die tomatensoep van gisteren?

000NobelPrizes
17-10-03, 13:51
Geplaatst door Zagora
Als het zo doorgaat komt er wel een soort onzichtbare muur ofzo. Dan wordt een fijn no-go area

Leuk voor de goeie mensen die er wonen. Kan dat die kutmocrootjes wat schelen, denk je?

Ik heb toch wel het idee dat we hier met psychisch gestoorde jongens te maken hebben, zonder geweten of normbesef.

Puk
17-10-03, 13:52
Geplaatst door Zagora
Als het zo doorgaat komt er wel een soort onzichtbare muur ofzo. Dan wordt een fijn no-go area

Heeft ook voordelen. Kunnen de inwoners van Amsterdam-West het lekker onderling proberen gezellig te maken. :duim:

TonH
17-10-03, 13:52
Geplaatst door Zagora
Denk je dat een publiciteitsstop over dit soort incidenten de problemen zouden verminderen?

Nee, ik denk dat niet.


Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh. Dat betekent dus dat alles wat nu geschreven wordt, gebaseerd is op leugens? Wil jij liever dingen in de doofpot stoppen zoals heel lang is gedaan?

En dat ook niet.

Ik wil alleen het van de zijlijn aanwakkeren door dit soort media aan de kaak gesteld zien.

Jimi
17-10-03, 13:55
Geplaatst door TonH

Ik wil alleen het van de zijlijn aanwakkeren door dit soort media aan de kaak gesteld zien.

Okay, inhoudelijk. Over welke media heb je het precies?

freya
17-10-03, 13:57
Geplaatst door TonH
En waarom is dit pas vandaag nieuws en niet al gisterenochtend?


Omdat dit waarschijnlijk het incident is waar door buurtbewoners over geklaagd werd in NOVA.

Nu wil de politie het imago weer opkrikken, door even duidelijk te stellen "de anderen" begonnen waren.

Jimi
17-10-03, 14:01
Geplaatst door freya
Omdat dit waarschijnlijk het incident is waar door buurtbewoners over geklaagd werd in NOVA.

Nu wil de politie het imago weer opkrikken, door even duidelijk te stellen "de anderen" begonnen waren. :moe:

Jimi
17-10-03, 14:04
Geplaatst door Jimi
Okay, inhoudelijk. Over welke media heb je het precies?

Kom op Ton, benoem ze eens...

TonH
17-10-03, 14:06
Geplaatst door Jimi
Okay, inhoudelijk. Over welke media heb je het precies?

Nu hebben we het al even over de Telegraaf gehad.

Verder moet je de discussie rond de Ar-Rahmane nog eens nalezen, waar het achterelkaar herkauwen van één bericht door verschillenden media(van Parool tot Trouw en Telegraaf tot NRC en AT5 tot Netwerk) hebben geleid tot bijna mythische proporties.

Bij Anja Joos ging het eerst om een diefstal waarbij ook aandacht werd gevraagd voor de moeilijke positie van de middenstand en na een paar dagen daar allemaal in meegehuild te hebben, laat Cohen het 'M'-woord vallen en draait het verhaal 180 graden.

En dit is alleen nog maar recent.

000NobelPrizes
17-10-03, 14:07
Geplaatst door TonH

Ik wil alleen het van de zijlijn aanwakkeren door dit soort media aan de kaak gesteld zien.

Oh, moet je vooral doen. Alweer een excuus erbij waardoor er wederom niets zal veranderen aan de ellende die deze pestmocro's veroorzaken. Vingertje wijzen, daarmee is de kous weer af.

TonH
17-10-03, 14:09
Geplaatst door Jimi
Kom op Ton, benoem ze eens...

En heb geduld met me. Ik kan nauwelijks nog zitten, nadat ik door m'n rug ben gegaan en hang een beetje als de Paus achter m'n toetsenbord. Met één hand typen gaat niet echt snel. :corcky:

Jimi
17-10-03, 14:12
Geplaatst door TonH
Nu hebben we het al even over de Telegraaf gehad.

Verder moet je de discussie rond de Ar-Rahmane nog eens nalezen, waar het achterelkaar herkauwen van één bericht door verschillenden media(van Parool tot Trouw en Telegraaf tot NRC en AT5 tot Netwerk) hebben geleid tot bijna mythische proporties.

Bij Anja Joos ging het eerst om een diefstal waarbij ook aandacht werd gevraagd voor de moeilijke positie van de middenstand en na een paar dagen daar allemaal in meegehuild te hebben, laat Cohen het 'M'-woord vallen en draait het verhaal 180 graden.

En dit is alleen nog maar recent.

Onzorgvuldigheid komt zeker voor, Ton. Dat bestrijd ik niet. Ik verzet me echter wel tegen die zogenaamde 'hetze door de media'. Geloof me, op de Nederlandse scholen voor Journalistiek worden studenten eerder opgeleid tot voorvechters van het nobele, linkse gedachtengoed dan tot kruisvaarders tegen buitenlanders...en verreweg de meesten blijven dat gedachtengoed trouw...maar ja, nieuws is nieuws, daar kan zelfs de grootste sukkel in 'de media' (lege term) niet omheen...

observer
17-10-03, 14:14
Bij Anja Joos ging het eerst om een diefstal waarbij ook aandacht werd gevraagd voor de moeilijke positie van de middenstand en na een paar dagen daar allemaal in meegehuild te hebben, laat Cohen het 'M'-woord vallen en draait het verhaal 180 graden. het was meer het D woord (dief) of beter gezegd geen dief wat het verhaal deed omslaan

Jimi
17-10-03, 14:14
Geplaatst door TonH
En heb geduld met me. Ik kan nauwelijks nog zitten, nadat ik door m'n rug ben gegaan en hang een beetje als de Paus achter m'n toetsenbord. Met één hand typen gaat niet echt snel. :corcky:

Cool...

TonH
17-10-03, 14:18
Geplaatst door Jimi
Onzorgvuldigheid komt zeker voor, Ton. Dat bestrijd ik niet. Ik verzet me echter wel tegen die zogenaamde 'hetze door de media'. Geloof me, op de Nederlandse scholen voor Journalistiek worden studenten eerder opgeleid tot voorvechters van het nobele, linkse gedachtengoed dan tot kruisvaarders tegen buitenlanders...

Heeft zeker met onzorgvuldigheid te maken, maar nog vaker met een Frequint-mentaliteit (hoe schrijf je dat? Je weet wel, die vent met die lijkenhoofden en een illegaal lab dat hij als serieuze KRO-journalist zelf in elkaar had laten zetten). Hijgerig achter 'misstanden' aanlopen en geen enkele wil om verantwoording af te leggen of zich verantwoordelijk op te stellen.
Het herhalen van cliche's, oud of nieuw, is zoveel gemakkelijker dan even een wat langere zin op papier te zetten of even terug te halen wat er tot nu toe gebeurd is.

Jimi
17-10-03, 14:23
Geplaatst door TonH
Heeft zeker met onzorgvuldigheid te maken, maar nog vaker met een Frequint-mentaliteit (hoe schrijf je dat? Je weet wel, die vent met die lijkenhoofden en een illegaal lab dat hij als serieuze KRO-journalist zelf in elkaar had laten zetten). Hijgerig achter 'misstanden' aanlopen en geen enkele wil om verantwoording af te leggen of zich verantwoordelijk op te stellen.
Het herhalen van cliche's, oud of nieuw, is zoveel gemakkelijker dan even een wat langere zin op papier te zetten of even terug te halen wat er tot nu toe gebeurd is.

Ik geloof niet dat Willibrord zoveel volgelingen heeft in medialand...de wil van journalisten om 'het goede' te doen en met name uit te dragen is mijns inziens (nog) erg groot. Maar nogmaals, nieuws is nieuws...en da's nou eenmaal vaak iets negatiefs.

TonH
17-10-03, 14:35
Geplaatst door Jimi
Ik geloof niet dat Willibrord zoveel volgelingen heeft in medialand...de wil van journalisten om 'het goede' te doen en met name uit te dragen is mijns inziens (nog) erg groot. Maar nogmaals, nieuws is nieuws...en da's nou eenmaal vaak iets negatiefs.

Het gillend achter een 'dader' aanlopen of de opinie van de 'burgers' vertolken die daar 'recht' op hebben zie ik toch vaker voorbij komen. En natuurlijk is nieuws vaak iets negatiefs. Daar is niets mis mee... :duizelig:

Maar de grens tussen objectieve nieuwsgaring en hetze zijn we al enige tijd voorbij. Ik heb het nu een paar maal van dichtbij mogen meemaken hoe de dames en heren van de pers in het geheel niet geïnteresseerd waren in de antwoorden op vragen die ze opwierpen.

En zolang het over de pik van de bisschop gaat kan het niet veel kwaad anders dan dat je je eens achter het oor krabt. Maar zodra er doden vallen mag je verwachten dat er opgehouden wordt met giechelen en een ieder zich weer serieus aan op het vak richt. Wanneer er dan nog steeds lekker van de heup geschoten wordt is dit misdadig.

En nu een kopje thee...

TonH
17-10-03, 17:34
En Jimi, kijk eens in dit draadje....

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1018958#post1018958

:ego:

Zwarte Schaap
17-10-03, 21:40
Geplaatst door Zagora
Denk je dat een publiciteitsstop over dit soort incidenten de problemen zouden verminderen?

Ja dan worden de marokkanen minder gestigmatiseerd en zijn er minder frustaties en verder worden de autochtonen minder bang zodat ze minder te klagen hebben. Dit alles zorgt ervoor dat marokkanen in alle rust kunnen integreren zonder al te veel problemen. Dit stigmatiseren stimuleert alleen maar de frustraties aan beide kanten.

Met gemak kan ik hier elke dag 30 zaken posten waar autochtonen voor geweld, criminaliteit en onrust zorgen.

000NobelPrizes
17-10-03, 22:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja dan worden de marokkanen minder gestigmatiseerd en zijn er minder frustaties en verder worden de autochtonen minder bang zodat ze minder te klagen hebben. Dit alles zorgt ervoor dat marokkanen in alle rust kunnen integreren zonder al te veel problemen. Dit stigmatiseren stimuleert alleen maar de frustraties aan beide kanten.

Met gemak kan ik hier elke dag 30 zaken posten waar autochtonen voor geweld, criminaliteit en onrust zorgen.

Inderdaad. Stop de verslaggeving. Immers, de Marokkanen zijn 100% okay zolang ze maar met rust gelaten worden. Niets op aan te merken, op die geweldige Marokkanen.

Dat er een bikkeharde criminele kern is, komt door:

- de autochtonen
- de samenleving
- de media
- de bouw van de wijk waar ze wonen
- de aanpak
- de smaak van de halfvolle melk van Campina
enz.

Zwarte Schaap
17-10-03, 22:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Inderdaad. Stop de verslaggeving. Immers, de Marokkanen zijn 100% okay zolang ze maar met rust gelaten worden. Niets op aan te merken, op die geweldige Marokkanen.

Dat er een bikkeharde criminele kern is, komt door:

- de autochtonen
- de samenleving
- de media
- de bouw van de wijk waar ze wonen
- de aanpak
- de smaak van de halfvolle melk van Campina
enz.

Met klagen alleen en dom gezeik kom je er nooit. Maar klagen is volksport nummer 1 hiero.

000NobelPrizes
17-10-03, 22:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Met klagen alleen en dom gezeik kom je er nooit. Maar klagen is volksport nummer 1 hiero.
Ik rubriceer alleen maar alle argumenten die vanuit de mocro-hoek worden geopperd als zijnde de oorzaak van criminaliteit. Dus het is een samenvatting van jullie klachten.

PS: Hoezo 'hiero': jij zit toch in Marokko? Wordt er daar geklaagd?

Marsipulami
17-10-03, 22:22
Ik vind echt dat de Hollanders helemaal doorgeslagen zijn. Het zijn gewoon zieke geesten die denken dat het aanzetten tot haat jegens een bevolkingsgroep via de media iets zou bijdragen tot een oplossing van wat dan ook.

000NobelPrizes
17-10-03, 22:27
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind echt dat de Hollanders helemaal doorgeslagen zijn. Het zijn gewoon zieke geesten die denken dat het aanzetten tot haat jegens een bevolkingsgroep via de media iets zou bijdragen tot een oplossing van wat dan ook.

Waar zou voortdurende criminaliteit, agressie, intimidatie en overlast van mocro's toe leiden, denk je? Tot een knus theekransje elke zondagmiddag?

Zwarte Schaap
17-10-03, 22:35
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Waar zou voortdurende criminaliteit, agressie, intimidatie en overlast van mocro's toe leiden, denk je? Tot een knus theekransje elke zondagmiddag?

Ach hou toch op dat, rotte amsterdam is niet heel Nederland. Een beetje overdrijven ten gunste van de vreemdelingenhaat meer is het niet. Alsof Friesland, Drente, Flevoland, Limburg en andere marokkanenvrije steden last hebben van marokkanen.

Zwarte Schaap
17-10-03, 22:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik rubriceer alleen maar alle argumenten die vanuit de mocro-hoek worden geopperd als zijnde de oorzaak van criminaliteit. Dus het is een samenvatting van jullie klachten.

PS: Hoezo 'hiero': jij zit toch in Marokko? Wordt er daar geklaagd?

je rubriceert je eigen onzin

000NobelPrizes
17-10-03, 22:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach hou toch op dat, rotte amsterdam is niet heel Nederland. Een beetje overdrijven ten gunste van de vreemdelingenhaat meer is het niet. Alsof Friesland, Drente, Flevoland, Limburg en andere marokkanenvrije steden last hebben van marokkanen.

Okay. Dan zouden de moslims hier ook geen last moeten hebben van de Israelis; die zitten nota bene duizenden kilometers verderop.

000NobelPrizes
17-10-03, 22:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
je rubriceert je eigen onzin
Okay, dat van die smaak van halfvolle melk van Campina heb ik zelf verzonnen. De rest krijg je hier aangereikt op een presenteerblaadje: het is allemaal al de revue gepasseerd.

Zwarte Schaap
17-10-03, 22:41
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Okay. Dan zouden de moslims hier ook geen last moeten hebben van de Israelis; die zitten nota bene duizenden kilometers verderop. Los van het feit dat israel verantwoordelijk is voor misdaden tegen de mensheid, dat iedereen aan moet gaan wil ik het niet over israel hebben, dat is een andere discussie.

Zwarte Schaap
17-10-03, 22:43
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Okay, dat van die smaak van halfvolle melk van Campina heb ik zelf verzonnen. De rest krijg je hier aangereikt op een presenteerblaadje: het is allemaal al de revue gepasseerd.

Je hebt alles al duizend keer aan moeten horen maar je bent nooit tevreden, je lijkt wel een nymphomaan wat betreft marokkanen.

Wat wil je nu horen?

000NobelPrizes
17-10-03, 22:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt alles al duizend keer aan moeten horen maar je bent nooit tevreden, je lijkt wel een nymphomaan wat betreft marokkanen.

Wat wil je nu horen?
Twee verkeerde conclusies en een onzinnige vraag erachteraan. Je overtreft jezelf.

000NobelPrizes
17-10-03, 22:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Los van het feit dat israel verantwoordelijk is voor misdaden tegen de mensheid, dat iedereen aan moet gaan wil ik het niet over israel hebben, dat is een andere discussie.
Klopt. Maar als je goed had gelezen, had je kunnen weten dat ik ook geen MO-discussie aanzwengelde.

Puk
18-10-03, 00:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach hou toch op dat, rotte amsterdam is niet heel Nederland. Een beetje overdrijven ten gunste van de vreemdelingenhaat meer is het niet. Alsof Friesland, Drente, Flevoland, Limburg en andere marokkanenvrije steden last hebben van marokkanen.

Hey Schaap... suggereer je hier iets van een oplossing?