PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom zijn de gelovigen zo hypocriet?



Mark
17-10-03, 13:26
Aangezien mijn discussie met Mars gewist werd ga ik hier verder.

Hoe komt het dat gelovigen zich moreel superieur wanen terwijl zij alleen maar dingen "goed" doen om een plaatsje in de hemel te verdienen? Terwijl ongelovigen goede dingen doen zonder er ook maar iets voor terug te verwachten in een "afterlife".

an3sdej
17-10-03, 13:32
Omdat ze mooie woorden verkopen, maar lelijke daden laten zien.

Mill
17-10-03, 13:37
Geplaatst door Mark
Aangezien mijn discussie met Mars gewist werd ga ik hier verder.

Hoe komt het dat gelovigen zich moreel superieur wanen terwijl zij alleen maar dingen "goed" doen om een plaatsje in de hemel te verdienen? Terwijl ongelovigen goede dingen doen zonder er ook maar iets voor terug te verwachten in een "afterlife".

En voorts, waarom proef je altijd een pervers leedvermaak in opmerkingen als "je zult het nog wel merken bij het laatste oordeel".

Helemaal geen bezorgdheid over het feit dat een collega-mens voor eeuwig zal branden, maar eerder iets van, lekker puh, jij hebt oneindige folteringen voor de boeg!

Is het je daarover verkneukelen op zichzelf al niet een doodzonde waardoor je een plaatsje krijgt in de hel naast de persoon die je dat lot toewenst?

Zeepaardje
17-10-03, 13:39
Geplaatst door Mill
En voorts, waarom proef je altijd een pervers leedvermaak in opmerkingen als "je zult het nog wel merken bij het laatste oordeel".

Helemaal geen bezorgdheid over het feit dat een collega-mens voor eeuwig zal branden, maar eerder iets van, lekker puh, jij hebt oneindige folteringen voor de boeg!

Is het je daarover verkneukelen op zichzelf al niet een doodzonde waardoor je een plaatsje krijgt in de hel naast de persoon die je dat lot toewenst?

Ja, Mill. Feitelijk wel. Maar daar wordt liever niet naar gekeken. Gelovigen (van welke religie dan ook) zijn wel vaker selectief in hun denken en doen.

Mark
17-10-03, 13:39
Ja, ik wens mensen al het goede toe, gewoon omdat ik ze dat gun.

Jammer dat sommige mensen anderen de hel toewensen inderdaad.

Tomas
17-10-03, 13:40
Hypocrisie... :moe:

Waarom zijn mannen zo hypocriet dat ze altijd alleen maar die daden verrichten of die politiek correcte of cultuur wenselijke opmerkingen maken waarmee ze grootste kans op sex hebben?

Waarom zijn vrouwen zo hypocriet dat ze het altijd over liefde zus en zo hebben, terwijl het enige wat ze willen hun moederinstinct bevredigen.

Ach.. Hypycirisie... Ik word er een beetje moe van...

Mark
17-10-03, 13:41
Geplaatst door Tomas
Hypocrisie... :moe:

Waarom zijn mannen zo hypocriet dat ze altijd alleen maar die daden verrichten of die politiek correcte of cultuur wenselijke opmerkingen maken waarmee ze grootste kans op sex hebben?

Waarom zijn vrouwen zo hypocriet dat ze het altijd over liefde zus en zo hebben, terwijl het enige wat ze willen hun moederinstinct bevredigen.

Ach.. Hypycirisie... Ik word er een beetje moe van...

Als je je gal over de mensheid wilt spuwen moet je even je eigen topic openen.

Ik denk dat de gelovigen nu een heel goed antwoord op mijn vraag aan het schrijven zijn, ik ben benieuwd! :duim:

Angeldust
17-10-03, 13:45
Wat ik me al bijna mijn hele leven afvraag is hoe gelovigen zich een beeld van het paradijs voor de geest kunnen brengen terwijl ze op de aarde alles wat voor geluk, wijsheid en extase enz staat wilen uitbannen en vernietigen.
In visionaire dromen zie ik altijd engelen van de aarde vallen en talloze graven waarin lijken van mensen verkeren die letterlijk verloren zijn gegaan door messianistische misleiding en bedrog.
Religie is de ware vijand van spiritualiteit.

Overigens is de hemel helemaal geen aantrekkelijke optie, veels te saai en voorspelbaar, in de hemel is notabene ook iedereen dement. :D

Mark
17-10-03, 13:47
Hmm ja ok, nou ik zie dat er nog hard wordt nagedacht over een antwoord op de vraag.

Ik hoor het nog wel :duim:

Angeldust
17-10-03, 13:50
Geplaatst door Mark
Hmm ja ok, nou ik zie dat er nog hard wordt nagedacht over een antwoord op de vraag.

Ik hoor het nog wel :duim:

Mijn antwoord staat er al hoor. :nerveus:

Tomas
17-10-03, 13:52
Geplaatst door Mark
Als je je gal over de mensheid wilt spuwen moet je even je eigen topic openen.


Mijn levensdoel is andermans topic's zo snel mogelijk een andere richting in te laten gaan.


Ik denk dat de gelovigen nu een heel goed antwoord op mijn vraag aan het schrijven zijn, ik ben benieuwd! :duim:

Hypocrisie is dat je je eigen hypocrisie niet ziet. Al het andere is fout gegeneraliseer.

Mark
17-10-03, 13:56
Geplaatst door Tomas
Mijn levensdoel is andermans topic's zo snel mogelijk een andere richting in te laten gaan.

Het is mijn levenswijze. Alleen mocht het hier even niet van beheer vandaar deze topic.



Geplaatst door Tomas

Hypocrisie is dat je je eigen hypocrisie niet ziet. Al het andere is fout gegeneraliseer.

Hmmm geen antwoord maar naar de ander wijzen.

Mark
17-10-03, 13:57
Geplaatst door Angeldust
Mijn antwoord staat er al hoor. :nerveus:

Ik zat eigenlijk op een antwoord te wachten van iemand die het niet met me eens is.

Angeldust
17-10-03, 14:06
Geplaatst door Mark
Ik zat eigenlijk op een antwoord te wachten van iemand die het niet met me eens is.

Een anathema en een fatwa zijn al in de maak voor jou, wat wil je nog meer als antwoord? :)

lennart
17-10-03, 14:15
Waarom zijn alle profeten een man... Daar is het allemaal fout gegaan....

Angeldust
17-10-03, 14:17
Geplaatst door lennart
Waarom zijn alle profeten een man... Daar is het allemaal fout gegaan....

Niet om het een of ander, maar zouden vrouwelijke profeten dan niet feilloos zijn?

Zeepaardje
17-10-03, 14:23
Alle profeten bezigen kletskoek. Maar Lennart heeft wel een punt als hij beweert dat die kletskoek uitsluitend het mannelijk perspectief weergeeft.

Angeldust
17-10-03, 14:32
Geplaatst door Zeepaardje
Alle profeten bezigen kletskoek. Maar Lennart heeft wel een punt als hij beweert dat die kletskoek uitsluitend het mannelijk perspectief weergeeft.

Je bedoelt dus bv dat de man denkt: Ik denk dus zij is. ???

lennart
17-10-03, 14:34
Geplaatst door Angeldust
Niet om het een of ander, maar zouden vrouwelijke profeten dan niet feilloos zijn?

Zelfstandig nadenken is niet jouw sterkste punt he :rolleyes:

BiL@L
17-10-03, 14:38
Geplaatst door Mark
Aangezien mijn discussie met Mars gewist werd ga ik hier verder.

Hoe komt het dat gelovigen zich moreel superieur wanen terwijl zij alleen maar dingen "goed" doen om een plaatsje in de hemel te verdienen? Terwijl ongelovigen goede dingen doen zonder er ook maar iets voor terug te verwachten in een "afterlife".

Jij hebt je eigen geloof. Voor mij is dat ongeloof. Iedereen streeft een eigen doel na. Hypocrietje...
:maf2:

Mark
17-10-03, 14:40
Geplaatst door BiL@L
Jij hebt je eigen geloof. Voor mij is dat ongeloof. Iedereen streeft een eigen doel na. Hypocrietje...
:maf2:

Ik heb geen religieuze overtuigingen hoor.

Ik ben wel hypocriet wat veel dingen betreft, maar niet dat ik bepaalde dingen doe om een wit voetje bij God te halen.

Maar goed, dat was ik, hoe zit het nou met mensen die graag de hemel in willen komen?

BiL@L
17-10-03, 14:42
Geplaatst door Mark
Ik heb geen religieuze overtuigingen hoor.

Ik ben wel hypocriet wat veel dingen betreft, maar niet dat ik bepaalde dingen doe om een wit voetje bij God te halen.

Maar goed, dat was ik, hoe zit het nou met mensen die graag de hemel in willen komen?

Daar zitten ook hypocrieten bij, ook wel huichelaars genoemd. In de Islam krijgen die de laagste plaats in de hel, nog lager dan een ongelovige...

Mark
17-10-03, 14:47
Geplaatst door BiL@L
Daar zitten ook hypocrieten bij, ook wel huichelaars genoemd. In de Islam krijgen die de laagste plaats in de hel, nog lager dan een ongelovige...

Nu wordt het moeilijk.

Als je nou goede daden doet, niet uit eigen goedheid maar uit angst voor de hel. Dan ben je dus huichelaar. En ga je toch naar de hel.

Wat een nare catch 22 :(

Angeldust
17-10-03, 14:48
Geplaatst door lennart
Zelfstandig nadenken is niet jouw sterkste punt he :rolleyes:

Het is gewoon een vraag op een vraag. wat is je probleem daarmee? Dit is een openbare nieuws/discussieforum, dus als jij een -algemene- vraag stelt komt daar -ja, warempel zeg- respons op. Als dat jou niet bevalt, begin dan een forum waarvan alleen jij lid bent, heb je van al die 'lastige vragen' waarop het voor jou moeilijk reageren is zonder alle schijnbaar onvermijdelijke offensieve onzinnigheden geen last meer. Mijn vraag was by the way niet van opponente aard. Maar dat zal jou een zorg zijn denk ik. :wink:

BiL@L
17-10-03, 14:54
Geplaatst door Mark
Nu wordt het moeilijk.

Als je nou goede daden doet, niet uit eigen goedheid maar uit angst voor de hel. Dan ben je dus huichelaar. En ga je toch naar de hel.

Wat een nare catch 22 :(

Ehm, nej zo zit het niet in elkaar. Allah de Barmhartige heeft ons geleerd dat iedere mens aanleg heeft om een goed mens te zijn, zwart, blank, geel, welke kleur dan ook. Ook is het zo dat het niet onze daden zijn die ons het paradijs in zullen leiden, als dat zo zou zijn zou zelfs de profeet Mohammed vzmh niet in het paradijs komen, het is de Barmhartigheid van Allah, die onze harten en dus onze intenties kent.
:duim:

Onno26
17-10-03, 14:56
het is de Barmhartigheid van Allah, die onze harten en dus onze intenties kent.

Damn, dan zit zelfs ik goed geloof ik, dit is het beste nieuws wat ik vandaag gehad heb.

BiL@L
17-10-03, 14:58
Geplaatst door Onno26
Damn, dan zit zelfs ik goed geloof ik, dit is het beste nieuws wat ik vandaag gehad heb.

Gege, NOT. Je bestuurt geen vliegtuig zonder vliegbrevet, en je wordt geen zwemleraar zonder zwemdiploma, en je leert niet fietsen door er alleen maar naar te kijken...

Mark
17-10-03, 15:01
Geplaatst door BiL@L
Ehm, nej zo zit het niet in elkaar. Allah de Barmhartige heeft ons geleerd dat iedere mens aanleg heeft om een goed mens te zijn, zwart, blank, geel, welke kleur dan ook. Ook is het zo dat het niet onze daden zijn die ons het paradijs in zullen leiden, als dat zo zou zijn zou zelfs de profeet Mohammed vzmh niet in het paradijs komen, het is de Barmhartigheid van Allah, die onze harten en dus onze intenties kent.
:duim:

Hmmmm dat is slecht nieuws voor de dames op WSDB die denken de hemel in te komen door hoofdoek- en epileeradviezen van cyberimams op te volgen :(

Maar denk jij er wel eens over na welke gevolgen jou goede en slechte daden kunnen hebben voor je plek in het leven na de dood?

Mark
17-10-03, 15:02
Geplaatst door BiL@L
Gege,

Je bent toch niet vrolijk omdat deze medeprikker naar de hel zal gaan? :(

BiL@L
17-10-03, 15:04
Geplaatst door Mark
Je bent toch niet vrolijk omdat deze medeprikker naar de hel zal gaan? :(

Ehm, ik kan niet weten wat jij nog allemaal gaat doen. Iedere seconde kun jij je bezinnen, en iemand die de Leiding aanvaard krijgt vergiffenis voor zijn voorgaande daden en begint met een schone lei...
:wohaa:

lennart
17-10-03, 15:04
Geplaatst door Angeldust
Het is gewoon een vraag op een vraag. wat is je probleem daarmee? Dit is een openbare nieuws/discussieforum, dus als jij een -algemene- vraag stelt komt daar -ja, warempel zeg- respons op. Als dat jou niet bevalt, begin dan een forum waarvan alleen jij lid bent, heb je van al die 'lastige vragen' waarop het voor jou moeilijk reageren is zonder alle schijnbaar onvermijdelijke offensieve onzinnigheden geen last meer. Mijn vraag was by the way niet van opponente aard. Maar dat zal jou een zorg zijn denk ik. :wink:

:slapen:

op domme vragen geef ik geen antwoord :)

Daarom zei ik ook zelfstandig nadenken is niet jouw sterkste kant :rolleyes:

BiL@L
17-10-03, 15:06
Geplaatst door Mark
Maar denk jij er wel eens over na welke gevolgen jou goede en slechte daden kunnen hebben voor je plek in het leven na de dood?

Ja natuurlijk, dat doe zelfs jij ;) Maarre, ik hoop dat ik tot hen zal behoren die de Genade van Allah zullen krijgen...

Onno26
17-10-03, 15:07
Gege, NOT.

MM, volgens mij mag jij je vast niet vrolijk maken over mijn niet naar het paradijs gaan.


Je bestuurt geen vliegtuig zonder vliegbrevet, en je wordt geen zwemleraar zonder zwemdiploma, en je leert niet fietsen door er alleen maar naar te kijken...

Om met de woorden van een erg bekende nederlander te spreken. Ik ben erg gelovig in het diepst van mijn gedachten. En ik wist niet dat je gelovigheidsdiploma's kon halen.

BiL@L
17-10-03, 15:10
Geplaatst door Onno26
gelovigheidsdiploma's kon halen.

Helaas kan dat ook niet. Islam kent naast theorie alleen maar practicum...
:zwaai:

Mark
17-10-03, 15:12
Geplaatst door BiL@L
Ja natuurlijk, dat doe zelfs jij ;)

Je kan je niet voorstellen dat ik me daar niet mee bezig hou he?

BiL@L
17-10-03, 15:14
Geplaatst door Mark
Je kan je niet voorstellen dat ik me daar niet mee bezig hou he?

Kun jij je dan voorstellen dat ik me daar wel mee bezig hou?

Mark
17-10-03, 15:16
Geplaatst door BiL@L
Kun jij je dan voorstellen dat ik me daar wel mee bezig hou?

Tuurlijk wel :)

Sterker ik begrijp gelovigen die de regels niet volgen helemaal niet. Als ik zou geloven dan zou ik me netjes aan alle regels van de religie houden.

Angeldust
17-10-03, 15:17
Geplaatst door lennart
:slapen:

op domme vragen geef ik geen antwoord :)

Daarom zei ik ook zelfstandig nadenken is niet jouw sterkste kant :rolleyes:

Jij bent een heel zelfvoldaan mannetje, Dat is nu wel duidelijk. Niet de hele tijd omhoog kijken, anders zal je nog eens fataal struikelen over je eigen rommel. :)

BiL@L
17-10-03, 15:19
Geplaatst door Mark
Tuurlijk wel :)

Sterker ik begrijp gelovigen die de regels niet volgen helemaal niet. Als ik zou geloven dan zou ik me netjes aan alle regels van de religie houden.

Kewl.
:D

Mark
17-10-03, 15:20
Geplaatst door BiL@L
Kewl.
:D

Yes, it is me something isn't it!

Maslov
17-10-03, 15:31
Waarom zijn alle profeten een man... Daar is het allemaal fout gegaan....

Inderdaad Lennart, mannen krijgen vaker zogenaamde boodschappen van 'god' die hen meer macht geeft dan vrouwen.
Vrouwen zijn over het algemeen niet zo belust om op de voorgrond te staan, en qua geweld, dat je ook nodig hebt om gezag te krijgen, delven zij toch het onderspit.

Bil@l heeft er duidelijk plezier in dat ik zal brnaden in een hel.
Zo praten over ongelovigen, geeft gelovigen de enige voldoening.
Waar haal je anders de moed vandaan om door te gaan met religieuse regeltjes terwijl de ongelovige gewoon doorleeft, en vaak plezieriger ook nog? :wohaa:

BiL@L
17-10-03, 15:39
Geplaatst door Maslov
Inderdaad Lennart, mannen krijgen vaker zogenaamde boodschappen van 'god' die hen meer macht geeft dan vrouwen.
Vrouwen zijn over het algemeen niet zo belust om op de voorgrond te staan, en qua geweld, dat je ook nodig hebt om gezag te krijgen, delven zij toch het onderspit.

Bil@l heeft er duidelijk plezier in dat ik zal brnaden in een hel.
Zo praten over ongelovigen, geeft gelovigen de enige voldoening.
Waar haal je anders de moed vandaan om door te gaan met religieuse regeltjes terwijl de ongelovige gewoon doorleeft, en vaak plezieriger ook nog? :wohaa:

Pffff, bull. Degene die zowel fysiek als mentaal het krachtigst kan zijn krijgt gewoon de taak. Dat wil niet zeggen dat een vrouw niet krachtiger of mentaal gezonder is dan de man. De man is er gewoon veel beter toe in staat om 24 uur per dag de boodschap zo goed mogelijk te verkondigen, hij hoeft bijvoorbeeld zich geen zorgen te maken om een mogelijke zwangerschap...

Slimmie
:fpetaf:

Maslov
17-10-03, 15:40
De man is er gewoon veel beter toe in staat om 24 uur per dag de boodschap zo goed mogelijk te verkondigen, hij hoeft bijvoorbeeld zich geen zorgen te maken om een mogelijke zwangerschap...

Wat een heerlijkheid dat ik niet in dit soort onzin hoef te geloven :roken:

BiL@L
17-10-03, 15:41
Geplaatst door Maslov
Wat een heerlijkheid dat ik niet in dit soort onzin hoef te geloven :roken:

Wat een heerlijkheid dat ik wel beter weet...
:duim:

Mark
17-10-03, 15:49
Geplaatst door BiL@L
Pffff, bull. Degene die zowel fysiek als mentaal het krachtigst kan zijn krijgt gewoon de taak. Dat wil niet zeggen dat een vrouw niet krachtiger of mentaal gezonder is dan de man. De man is er gewoon veel beter toe in staat om 24 uur per dag de boodschap zo goed mogelijk te verkondigen, hij hoeft bijvoorbeeld zich geen zorgen te maken om een mogelijke zwangerschap...

Slimmie
:fpetaf:

Is God niet in staat om de vrouw haar zwangerschap even uit te stellen als hij haar als profeet wil gebruiken?

lennart
17-10-03, 15:56
Geplaatst door Angeldust
Jij bent een heel zelfvoldaan mannetje, Dat is nu wel duidelijk. Niet de hele tijd omhoog kijken, anders zal je nog eens fataal struikelen over je eigen rommel. :)

Mijn opmerking was zo obvious... daar waren geen domme vragen over mogelijk... Jij kreeg het wel voor elkaar... Domme vragen stellen deed je bovendien al eerder, dus ik vertrouw jouw "goede" bedoelingen niet.

Zelfs op een openbaar forum, hoef je niet iedereen aardig te vinden, of van "normale" antwoorden te voorzien. Zeker niet als de domme vragen van iemand komen die er op uit is om zich denigrerend over mij uit te laten.

Maslov
17-10-03, 16:22
Is God niet in staat om de vrouw haar zwangerschap even uit te stellen als hij haar als profeet wil gebruiken?

Nee dus.
Een almachtig god bestaat niet. :cool:

Marsipulami
17-10-03, 16:46
Geplaatst door Mark
Aangezien mijn discussie met Mars gewist werd ga ik hier verder.

Hoe komt het dat gelovigen zich moreel superieur wanen

Hmm superieur wanen ? Alle mensen zijn gelijk, maarre niet alle levensvisies zijn gelijk. Tenminste je kan moeilijk zeggen dat je geloof waardevol vindt en tegelijkertijd dat je ongeloof net zo waardevol vindt. Waarom zou een ongelovige dan ongelovig zijn en een gelovige gelovig?

Zowel gelovigen als ongelovigen wanen zich dus superieur tegenover elkaar, alleen komt dat superioriteitsgevoelen bij ongelovigen zo massaal voor, dat het henzelf niet meer opvalt hoe denigerend ze zich opstellen tgo andermans/vrouws levensvisie. Deze thread van jou is daar een mooi voorbeeld van.


terwijl zij alleen maar dingen "goed" doen om een plaatsje in de hemel te verdienen?

Zo werkt het dus niet. Men komt op voor anderen omdat men die heeft leren zien als broeders en zusters. Gelijken in de ogen van God, medemensen waarvoor men zorg moet dragen, enz. Jouw utilitaristische domme hemelredenering komt daar in de praktijk niet aan te pas. Ook al is er inhoudelijk niets mis mee. Maar het is niet zulke cognitieve redenering die aan de basis ligt van moreel handelen van gelovigen, maar wel hun hele wijze van zijn, die voortvloeit uit hun religieuze overtuiging, opvoeding, persoonlijke verdieping in hun geloof, waarden en normen die in hun gemeenschap worden doorgegeven, enz.



Terwijl ongelovigen goede dingen doen zonder er ook maar iets voor terug te verwachten in een "afterlife".

Ook als je niet in een "afterlive" gelooft betekent dat niet dat menslievend gedrag belangeloos is. Je kan iemand met respect bejegenen omdat je verwacht het dan ook terug te krijgen. Men zoekt erkenning, dankbaarheid, als men iets goed doet. Mensen die niet in een "afterlive" geloven zullen dan ook sneller afhaken als hun gedrag niet de verwachte respons oplevert, terwijl gelovigen op die momenten kracht en inspiratie uit hun geloof kunnen halen om door te gaan, ook al ziet men niet onmiddelijk resultaten.

jesse
17-10-03, 17:15
Achmed eem vrome moslim staat aan de poort van het paradijs.
Hij moet even wachten want daar staan een hele rij mooie meisjes
in minirokjes en heel hoerig opgemaakt, vrolijk kwetterend dat het een
lieve lust is.

Ze mogen zonder veel dralen een voor een naar binnen.

Als Achmed aan de poort beland zegt de Engel Gabriel:
'Jij mag niet naar binnen en gaat naar de Hel!'
Waarom dan, vraagt Achmed snikkend ik ben altijd een vrome Moslim geweest, niemand buigde zo diep als ik.

Gabriel zegt:
Jij hebt op 23 Juli 1987 je avondgebed niet opgezegd en op 18 Juni 2000 heb je je voeten niet gewassen, bovendien ratelde je je gebeden af alsof je achtervolgd
werd door sjataan zelf.

En die meisjes dan? zegt Achmed. Je ziet toch dat ze niet deugen?

Waarop Gabriel zegt:
'Allah is barmhartig en genadevol.'

P.S
Het is niet mijn iemand te kwetsen met deze mop.
De joden zijn fantastisch in dit soort humor.
De Christenen kunnen er ook wat van (gejat van de Joden)
Probeer het ook eens. Alle zelfkritiek begint met humor

Zeepaardje
17-10-03, 17:26
Geplaatst door jesse
Achmed eem vrome moslim staat aan de poort van het paradijs.
Hij moet even wachten want daar staan een hele rij mooie meisjes
in minirokjes en heel hoerig opgemaakt, vrolijk kwetterend dat het een
lieve lust is.

Ze mogen zonder veel dralen een voor een naar binnen.

Als Achmed aan de poort beland zegt de Engel Gabriel:
'Jij mag niet naar binnen en gaat naar de Hel!'
Waarom dan, vraagt Achmed snikkend ik ben altijd een vrome Moslim geweest, niemand buigde zo diep als ik.

Gabriel zegt:
Jij hebt op 23 Juli 1987 je avondgebed niet opgezegd en op 18 Juni 2000 heb je je voeten niet gewassen, bovendien ratelde je je gebeden af alsof je achtervolgd
werd door sjataan zelf.

En die meisjes dan? zegt Achmed. Je ziet toch dat ze niet deugen?

Waarop Gabriel zegt:
'Allah is barmhartig en genadevol.'

P.S
Het is niet mijn iemand te kwetsen met deze mop.
De joden zijn fantastisch in dit soort humor.
De Christenen kunnen er ook wat van (gejat van de Joden)
Probeer het ook eens. Alle zelfkritiek begint met humor

:fpetaf: :melig2:

lennart
17-10-03, 17:30
Geplaatst door jesse
Probeer het ook eens. Alle zelfkritiek begint met humor

Als dat zo is, waarom is er dan zo weinig zelfkritiek bij hollanders? Te weinig humor?

jesse
17-10-03, 17:46
Humor is universeel.

lennart
17-10-03, 17:50
Geplaatst door jesse
Humor is universeel.

Mjah.. ik heb nooit zo kunnen lachen om die rare banzai Japanse humor.. terwijl zij het hilarisch vinden..:zwaai:

jesse
17-10-03, 18:04
Ik heb zo weinig zin om met jou te mailen. Vind je het erg?.
Het vermogen om elkaar aan het lachen te maken is een universele menselijke eigenschap.
Daarnaast bijkt het zo te zijn dat bepaalde soorten humor ook universeel is. De Dikke en de Dunne (Dick und Doof, de Japanse vertaling ken ik niet) uitgezonden is over bijna alle kanten van de wereld (ook in japan een succesnummer).

Laat me met rust, ik heb geen zin in jou.

lennart
17-10-03, 18:10
Geplaatst door jesse
Ik heb zo weinig zin om met jou te mailen. Vind je het erg?.
Het vermogen om elkaar aan het lachen te maken is een universele menselijke eigenschap.
Daarnaast bijkt het zo te zijn dat bepaalde soorten humor ook universeel is. De Dikke en de Dunne (Dick und Doof, de Japanse vertaling ken ik niet) uitgezonden is over bijna alle kanten van de wereld (ook in japan een succesnummer).


Mjah, persoonlijk vond ik 'de dikke en de dunne' nooit echt grappig. Maar dat kwam door de onnozelheid.. Ik hou meer van sarcastische humor...

Humor is niet universieel. Humor is cultuur, historisch gebonden.

jesse
17-10-03, 18:25
Het vermogen om elkaar aan het lachen te maken is een universele menselijke eigenschap.

Als het kwartje valt praten we verder.

Mark
17-10-03, 18:29
Zit Lennart je te stalken? :stout:

lennart
17-10-03, 22:05
Geplaatst door jesse
Het vermogen om elkaar aan het lachen te maken is een universele menselijke eigenschap.


Lachen is universieel... Bedoel je dat?

Lachen != humor...

Sommige mensen lachen, wanneer er geen humor te zien valt.

Een situatie kan ook humoristisch zijn... daar is geen mens voor nodig. Zie al die grappige kattenfilmpjes.