PDA

Bekijk Volledige Versie : Leefbaar Rotterdam kan de pot op ! Ontwerp Essalaam-moskee ongewijzigd.



Zwarte Schaap
18-10-03, 00:49
Ontwerp Essalaam-moskee ongewijzigd

Het ontwerp van de nog te bouwen Essalaam-moskee in Rotterdam-Zuid wordt niet gewijzigd.
Dat is de uitkomst van het overleg vrijdagochtend tussen het moskeebestuur en de gemeente. Vooral Leefbaar Rotterdam maakte zich de afgelopen maanden sterk om het oorspronkelijke ontwerp van het gebedshuis te veranderen.

De afgelopen maanden liepen de spanningen tussen het moskee-en gemeentebestuur van Rotterdam verder op.
Burgemeester en Wethouders wilden dat het bouw ontwerp van de Essalaam- moskee aangepast zou worden en een minder Arabische uitstraling zou krijgen. In een afrondend gesprek vrijdag is alsnog besloten dat de bouw van het oorspronkelijke ontwerp gewoon doorgaat. Dit tegen de wil van het gemeentebestuur in.

Aanstaande dinsdag wordt symbolisch de eerste steen gelegd.


Bron: TV Rijnmond 18/10/03

ZbaqZbaq
18-10-03, 09:49
:wohaa: :lole: :lol: :haha: :hihi: :boogie: :handbang: :duim: :fparty:

taouanza
18-10-03, 10:04
Alatatief dus dat groot kitcherig ding komt er toch.:moe:

Ramzi
18-10-03, 12:06
Geplaatst door taouanza
Alatatief dus dat groot kitcherig ding komt er toch.:moe:

Yep, en met de Kuip op de achtergrond nog wel... :lol: hoe mooier wil je het hebben?


:wohaa:

En Leefbaar R'dam kan lekker gaan janken in de hoek... :strik:

taouanza
18-10-03, 12:14
Geplaatst door Ramzi
Yep, en met de Kuip op de achtergrond nog wel... :lol: hoe mooier wil je het hebben?


:wohaa:

En Leefbaar R'dam kan lekker gaan janken in de hoek... :strik:


Nou Rotterdam is wel meer dan leefbaarRotterdam:moe:


Vinnet maar leluk

Zwarte Schaap
18-10-03, 12:16
Geplaatst door taouanza
Alatatief dus dat groot kitcherig ding komt er toch.:moe:

Alatief de zelfminachting heeft toegeslagen ! Ze3ma verstand van kunst en kitsch.

taouanza
18-10-03, 12:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alatief de zelfminachting heeft toegeslagen ! Ze3ma verstand van kunst en kitsch.

Ja ik heb verstand van kunst en kitch!
Niks ze3ma
Safi!:ego:

Zwarte Schaap
18-10-03, 12:26
Geplaatst door taouanza
Ja ik heb verstand van kunst en kitch!
Niks ze3ma
Safi!:ego:

Ik dacht dat je meer verstand had van kitchenetten.

taouanza
18-10-03, 12:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik dacht dat je meer verstand had van kitchenetten.

Ik haat kleine keukentjes. :fpotver:
Ik haat ik haat ik haat kleine keukentjes :fpotver:
Ik heb zelf een klein keuken ik haat het ik haat het ik haat het. :huil:
Echt vind het veel erger dan die grote adanwekker die ze in Zuid gaan planten.:droef:

Zwarte Schaap
18-10-03, 14:20
Geplaatst door taouanza
Ik haat kleine keukentjes. :fpotver:
Ik haat ik haat ik haat kleine keukentjes :fpotver:
Ik heb zelf een klein keuken ik haat het ik haat het ik haat het. :huil:
Echt vind het veel erger dan die grote adanwekker die ze in Zuid gaan planten.:droef:

Vraag of je gebruik mag maken van hun keuken, mischien zit er wel een goede project voor jou in het verschiet. Wat dacht je bijvoorbeeld van een manager gaarkeukens? Jij een grotere keuken en de moskee een goed project waarmee ze goede sier kunnen maken.

Waterval
18-10-03, 14:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
:wohaa: :lole: :lol: :haha: :hihi: :boogie: :handbang: :duim: :fparty:


:lole:



Hamdoelilah... :duim: Eventjes door iemand anders gaan laten bepalen hoe iets eruit moet komen te zien... en dan helemaal als ze er zelf niks aan hebben bijgedragen.. tss!

Fillastiene
18-10-03, 16:37
Leefbaar Rotterdam :hihi:

lennart
18-10-03, 16:39
Nu krijgt Michiel nog meer aanhangers.

Hebben jullie dat stuk in de Volkskrant gelezen?

Strijd tegen het oprukkende Islam... Dat is zijn credo... Erg gevaarlijk.

Zagora
18-10-03, 16:39
Mooie moskee. Eigenlijk vraag ik mij af hoe lang het duurt voordat al die moskeeën het zelfde lot tegemoet gaan als de kerken. Ik bedoel, hoeveel jongeren bezoeken nou nog een moskee?

Zagora
18-10-03, 16:43
Triest volkje


NieuwRechts groeit op onvrede
Van onze verslaggever Raoul du Pré


ROTTERDAM - Ze zijn blank, tussen de twintig en de dertig, hebben gestudeerd en houden van hun Vaderland, liefst met hoofdletter. Bijna wekelijks zijn ze met een groeiende groep van nu enkele tientallen autochtone jongeren bijeen in Rotterdam om zich te beraden op een uitgewerkt beginselprogram voor NieuwRechts, Nederlands nieuwste rechts-radicale partij.


De hoofdlijnen staan: strijd tegen de 'oprukkende islam' en behoud van de 'nationale identiteit'. Of, zoals ze vandaag duidelijk maken in de Volkskrant: 'We moeten ons niet laten wegjagen.'

NieuwRechts groeit. Acht maanden geleden scheidde partijleider Michiel Smit zich af van de raadsfractie van Leefbaar Rotterdam uit onvrede over de 'veel te slappe koers' van Pim Fortuyns volgelingen, vooral in het immigratie- en integratiebeleid.

Sindsdien doet Smit opzichtig wat hij bij de LPF niet mocht: hij onderhoudt intensieve contacten met groeperingen als de Italiaanse Lega Nord en het Vlaams Blok van Filip Dewinter - onlangs op bezoek bij NieuwRechts - én met Nederlandse bewegingen als de Nieuwe Nationale Partij (NNP), de partij van Eigen Volk Eerst.

Zodoende profileert Smit zich meer en meer als het nieuwe politieke gezicht van radicaal rechts in Nederland, de beweging die sinds 1998 met de nederlaag van de Centrumdemocraten goeddeels uit de politiek verdween.

NieuwRechts raakt ontegenzeggelijk een snaar bij een deel van de bevolking. In ruim een halfjaar heeft Smit een netwerk van 150 zeer actieve vrijwilligers om zich heen verzameld, onder wie veel teleurgestelde LPF'ers. Zijn website behoort tot de best bezochte politieke sites van Nederland.

Bovendien leidt elke steekpartij, elke roofoverval, elke aanranding in Rotterdam, al dan niet door Antilliaanse of Marokkaanse jongeren, steevast tot een stroom e-mail en telefoontjes : 'Omdat u, mijnheer Smit, dit soort dingen tenminste nog durft te zeggen.'

Extreem-rechts? Erkende tegenstanders zoals de antifascistische onderzoeksgroep Kafka maken zich grote zorgen: Smit legt op z'n minst 'de brug van het Fortuynisme naar extreem-rechts', stellen zij. Smit zelf ziet dat heel anders: 'NieuwRechts is een duidelijke rechts-radicale volkspartij. Een partij voor de gewone man in de straat die wel weer eens iemand wil horen zeggen wat hij denkt. Geloof me, daar is een enorme behoefte aan.'

Maar waar komt zijn aantrekkingskracht op studerende en net afgestudeerde jongeren vandaan? Een van zijn trouwste aanhangers verklaart : 'Deze generatie, die nu studeert, dat zijn de autochtone jongeren die met de derde, meest millitante generatie moslimjongeren op school heeft gezeten. Zij weten uit eigen ervaring dat het fout gaat, dat groepen langs elkaar heen leven, dat er niks van die veelgeprezen integratie terechtkomt. Daarop is het een reactie.'








© de Volkskrant

Zwarte Schaap
18-10-03, 16:46
Geplaatst door lennart
Nu krijgt Michiel nog meer aanhangers.

Hebben jullie dat stuk in de Volkskrant gelezen?

Strijd tegen het oprukkende Islam... Dat is zijn credo... Erg gevaarlijk.

Ja ik heb het gelezen. Wanneer treedt de AIVD hier eens tegen op?

~Panthera~
18-10-03, 16:46
En nee....de pscychopaat P.Fortuyn was niet rechts hoor. :moe:

an3sdej
18-10-03, 17:00
'Deze generatie, die nu studeert, dat zijn de autochtone jongeren die met de derde, meest millitante generatie moslimjongeren op school heeft gezeten. Zij weten uit eigen ervaring dat het fout gaat, dat groepen langs elkaar heen leven, dat er niks van die veelgeprezen integratie terechtkomt. Daarop is het een reactie.'

Dat men met deze ervaring een hekel aan bepaalde Marokkanen heeft gekregen, is niet verwonderlijk. Dat ze voor hun onrust daarover een politieke uitlaatklep zoeken ook niet vreemd.
Dat er binnen de reguliere politieke partijen weer geen weerklank te vinden is voor deze jongeren, is WEL vreemd.

Waarom is dit wel gevaarlijk Schaap, terwijl een AEL niet gevaarlijk is met het Arabisch nationalisme?

lennart
18-10-03, 17:11
Andries: vond jij die speech van Mahathir een opruiende antisemitisch speech?

Zoja, dan is waar Michiel voor staat nog veel opruiender.. hij wil de Islam bestrijden en moslims terugsturen naar "waar ze vandaan komen". Terwijl die moslims natuurlijk geboren en getogen zijn in Nederland, maar daar kan Michiel zich niet aanstoren.

an3sdej
18-10-03, 17:20
Reageren op de vaak anti-joodse uitlatingen, en Arabisch nationalisme, politieke islam, en pro terreuropmerkingen is denk ik wel geoorloofd.

Zwarte Schaap
18-10-03, 17:26
Geplaatst door an3sdej
Dat men met deze ervaring een hekel aan bepaalde Marokkanen heeft gekregen, is niet verwonderlijk. Dat ze voor hun onrust daarover een politieke uitlaatklep zoeken ook niet vreemd.
Dat er binnen de reguliere politieke partijen weer geen weerklank te vinden is voor deze jongeren, is WEL vreemd.


Als je elke dag op verschillende zenders en in vrijwel elke landelijke krant alleen over marokkanen en moslims leest kan je die arme ''hoogopgeleide'' autochtonen niets kwalijk nemen dat ze in de moslim/marokkanenhetze trappen.

Hebben die hoogopgeleide autochtonen ook op een zwarte school gezeten? Wel vreemd eigenlijk.


Waarom is dit wel gevaarlijk Schaap, terwijl een AEL niet gevaarlijk is met het Arabisch nationalisme?
Ze zeggen te willen strijden tegen de 'oprukkende islam'. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Brandbommetje in een moskee?

Juwayriah
18-10-03, 22:22
Geplaatst door lennart
Nu krijgt Michiel nog meer aanhangers.

Hebben jullie dat stuk in de Volkskrant gelezen?

Strijd tegen het oprukkende Islam... Dat is zijn credo... Erg gevaarlijk.



Had ik maar nie geremd... bandiet