PDA

Bekijk Volledige Versie : Anja Joos: Een kleine vrouw met een groot hart



Marsipulami
18-10-03, 10:36
Drugspastoraat spil bij uitvaart Anja Joos

http://www.katholieknederland.nl/images/anjajoos.jpg


Hilversum (ANP) 17 oktober 2003 - "Anja Joos was een sociaal wonder. Ze wist met minimale middelen te leven. Een kleine vrouw met een groot hart." Dat zegt pastor Gerson Gilhuis van het Drugspastoraat Amsterdam.

Uitvaartdienst

Vandaag leidt Gilhuis de uitvaartdienst van de 43-jarige Joos, die vorige week door een groep jongeren in de Amsterdamse Pijp werd doodgeschopt. Gilhuis kende Anja al een paar jaar. De 32-jarige pastor werkt tweeënhalf jaar bij het drugspastoraat.

Kerkbezoek
Anja was een geregelde bezoeker van de wekelijkse kerkdienst voor drugsgebruikers in de zogeheten Crypte, een ruimte in de kelder van het voormalig Bethaniënklooster in het Wallengebied. "Ze kwam altijd met haar twee honden. Haar honden waren als haar kinderen", zegt Gilhuis.

Aandacht
De pastor leerde Anja kennen als een spontane vrouw. "Levenslustig, heel eigenwijs, niet op haar mondje gevallen, maar ook met oog voor anderen. Ze had aandacht voor mensen uit haar wereld met wie het minder goed ging", aldus Gilhuis.

Twee werelden
Hij noemt het opvallend dat ze contact had met mensen uit twee werelden. "Die van de drugsgebruikers en die van de alcoholgebruikers, werelden die elkaar van oudsher niet goed verdragen", zegt Gilhuis. Anja gebruikte drugs en kende daardoor de gebruikers. Omdat contacten met mensen belangrijk voor haar waren en ze haar honden moest uitlaten, leerde ze op straat alcoholisten kennen. Gilhuis hoopt dat vandaag beide groepen afscheid komen nemen van Anja.

ZbaqZbaq
18-10-03, 10:40
hahahahaha....de maatschappelijke hierarchie is nu duidelijk gewijzigd.

Eerst stonden de Marokkanen nog boven de junks en zwervers...nu staan ze eronder.

Ben benieuwd hoe het gaat als een MArokkaan een pedofiele kindermoordenaar dood trapt. Zal die pedo dan ook ineens als een heel lief en sociaal persoontje worden afgeschilderd ?

Tomas
18-10-03, 10:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahahaha....de maatschappelijke hierarchie is nu duidelijk gewijzigd.

Eerst stonden de Marokkanen nog boven de junks en zwervers...nu staan ze eronder.

Ben benieuwd hoe het gaat als een MArokkaan een pedofiele kindermoordenaar dood trapt. Zal die pedo dan ook ineens als een heel lief en sociaal persoontje worden afgeschilderd ?

Je vergelijkingen zijn weer eens misselijk.

En geven duidelijk weer hoe jij over deze vrouw denkt. En dus ook de daad van de mannen. En dan ook nog de prins of cohen proberen de schuld te geven is voorbij hypocrisie.

Mark
18-10-03, 10:53
Amsterdam had een eigen moeder Theresa en we wisten het niet.

ZbaqZbaq
18-10-03, 11:00
Geplaatst door Tomas
Je vergelijkingen zijn weer eens misselijk.

En geven duidelijk weer hoe jij over deze vrouw denkt. En dus ook de daad van de mannen. En dan ook nog de prins of cohen proberen de schuld te geven is voorbij hypocrisie.

ach flikker jij toch gauw op joh...

ik heb hier de krant voor me....Parool 8 oktober......

de discussie gaat geheel over het spelen van eigen rechter, agressie door winkel personeel, wanhoop van de middenstand.........

maar een paar dagelen later toen bleek dat het hier om marokkanen ging zijn de krantenkoppen totaal veranderd.........dit getuigt van een weergaloze hypocrisie.....een sfeertje waarin alles wat een marokkaan flikt afgespiegeld moet worden oip de gehele gemeenschap....en daarbij mag absoluut niet nagelaten worden om religie en cultuur met de daad in verband te brenegen.

Zoals de politie commisaris van Amsterdam al heeft gezegd........stop de dialoog maar in je reet.

en nu afwachten op een kristalnacht of mega rassenrellen

Tomas
18-10-03, 11:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach flikker jij toch gauw op joh...

ik heb hier de krant voor me....Parool 8 oktober......

de discussie gaat geheel over het spelen van eigen rechter, agressie door winkel personeel, wanhoop van de middenstand.........

maar een paar dagelen later toen bleek dat het hier om marokkanen ging zijn de krantenkoppen totaal veranderd.........dit getuigt van een weergaloze hypocrisie.....een sfeertje waarin alles wat een marokkaan flikt afgespiegeld moet worden oip de gehele gemeenschap....en daarbij mag absoluut niet nagelaten worden om religie en cultuur met de daad in verband te brenegen.

Zoals de politie commisaris van Amsterdam al heeft gezegd........stop de dialoog maar in je reet.

en nu afwachten op een kristalnacht of mega rassenrellen

Pas toen het om Marokkanen ging, ging jij je pas interesseren of er misschien niet ergens iets hypocriets te ontdekken viel. Verder rijkt jouw belangstelling niet.

Dat je van het onderwerp af probeer te komen, of beter over mijn beschuldiging aan jouw adres heen stapt alsof deze niet geschreven is zegt mij voldoende.

000NobelPrizes
18-10-03, 11:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahahaha....de maatschappelijke hierarchie is nu duidelijk gewijzigd.

Eerst stonden de Marokkanen nog boven de junks en zwervers...nu staan ze eronder.

Ben benieuwd hoe het gaat als een MArokkaan een pedofiele kindermoordenaar dood trapt. Zal die pedo dan ook ineens als een heel lief en sociaal persoontje worden afgeschilderd ?

Over junks en alcoholisten wordt inderdaad niet al te positief gedacht, om het zachtjes uit te drukken.
Dat neemt niet weg dat men in Nederland vindt dat zulke mensen doodgeschopt kunnen worden door een overmacht van losgeslagen jonge jongens.

In die optiek zou je net zo goed kunnen verdedigen dat de bikkelharde criminele kern mocro's van (alleen al in Amsterdam) 1500 jongens, door een overmacht van een paar duizend ME-ers of commando's doodgetrapt kunnen worden. Klinkt zoiets je ook niet onmenselijk in de oren?

taouanza
18-10-03, 11:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Over junks en alcoholisten wordt inderdaad niet al te positief gedacht, om het zachtjes uit te drukken.
Dat neemt niet weg dat men in Nederland vindt dat zulke mensen doodgeschopt kunnen worden door een overmacht van losgeslagen jonge jongens.

In die optiek zou je net zo goed kunnen verdedigen dat de bikkelharde criminele kern mocro's van (alleen al in Amsterdam) 1500 jongens, door een overmacht van een paar duizend ME-ers of commando's doodgetrapt kunnen worden. Klinkt zoiets je ook niet onmenselijk in de oren?

wishfull thinking?:rolleyes:

000NobelPrizes
18-10-03, 12:02
Geplaatst door taouanza
wishfull thinking?:rolleyes:

Ik had me voorgenomen verder geen acht te slaan op jouw gepiep. Ik heb echter gemerkt dat dit soort losse flodders hun eigen leven gaan leiden. Dus nu moet ik zelfs op zoiets stompzinnigs als jouw opmerking nog gaan reageren met een "Nee".

RinC
18-10-03, 12:08
Ik vond het wel minder dat haar ouders niet aanwezig waren bij de begrafenis :(

freya
18-10-03, 12:17
Ik ben er ook van overtuigd dat deze vrouw alleen maar is heilig verklaard door de media omdat er Marokkanen bij haar dood betrokken waren.

Oh oh, wat was het toch een lieve sociale vrouw, ze ging met allerlei verschillende mensen om.
Met junks en alcoholisten ja, Marokkanen werden dagelijks door haar uitgescholden en haar eigen ouders wilden haar niet eens meer begraven.

Maar het was toch zo'n schatje :rolleyes:

taouanza
18-10-03, 12:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik had me voorgenomen verder geen acht te slaan op jouw gepiep. Ik heb echter gemerkt dat dit soort losse flodders hun eigen leven gaan leiden. Dus nu moet ik zelfs op zoiets stompzinnigs als jouw opmerking nog gaan reageren met een "Nee".

Nou ben ik blij dat misverstand uit de weg is geruimd.
Dank je wel voor het reageren mijn dag kan niet meer stuk.
Even van je heilige aandacht mogen genieten.
Wat is er nog meer halen uit dit leven?
:strik: