PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qa'ida leden werkten voor Aramco



lennart
18-10-03, 15:01
'US national' in Saudi al-Qaida cell

A group of al-Qaida sympathisers broken up by Saudi authorities worked for Aramco oil company and includes a US national, a senior Riyadh official has revealed.

The official, who spoke on Friday on condition of anonymity, did not provide more details about the US national, who he said was among the 7-10 people captured during the summer of 2002.

Saudi Aramco is the Saudi Arabian state-owned oil company and a spokesman in Houston could not immediately be reached for comment.

Restrictions

Adil al-Jubair, foreign policy adviser to Saudi Crown Prince Abd Allah bin Abd al-Aziz, told reporters in Washington his country had taken many steps to fight “terrorism” including more restrictions on financial flows.

Saudi authorities have detained "well over 500 people" who are “terrorism” suspects, he said. We have stifled a number of operations, terrorist operations," Jubair said.

"We have contributed to stifling operations not just in Saudi Arabia but in other countries, including in the United States," he added.

Reacting to the Saudi revelation, a federal law enforcement official in Washington said the FBI did not have any information about a US national in custody in Saudi Arabia related to such an incident.

The US government originally brought that individual, who was of Saudi origin with an American passport, to the attention of the kingdom's authorities, the US source said on condition of anonymity.

Since the 11 September, 2001 attacks in which 15 of the 19 hijackers were said to be Saudis, the Saudi government has been trying to overcome a perception that it was too lax about hardliners inside its borders.

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/67F1371A-47C4-429F-8601-BBBB4C7619D5.htm

Ondanks dat er wordt beweert dat Aramco een Saudisch staatsbedrijf is, klopt daar natuurlijk niets van. Aramco staat Arabic America Company en is opgezet om de Amerikanen van goedkope olie te voorzien. Het feit dat medewerkers van Aramco dus lid zijn van Al-Qa'ida blijkt dat Al-Qa'ida nu van hun de Amerikanen bazen te horen hebben gekregen dat Saudi Arabie gedestabiliseerd moet worden. Na een Islamistische revolutie kan de VS dan de olievelden in het oosten van het Arabische schiereiland op SA veroveren. Weer blijkt dat Al-Qa'ida niets meer is dan een huurlingen leger dat door de nwo wordt gebruikt om problemen te creeeren in landen waar ze willen ingrijpen of wanneer ze niet meewerkende grootmachten in problemen wil helpen.

Simon
18-10-03, 16:30
Geplaatst door lennart

Ondanks dat er wordt beweert dat Aramco een Saudisch staatsbedrijf is, klopt daar natuurlijk niets van. Aramco staat Arabic America Company en is opgezet om de Amerikanen van goedkope olie te voorzien.

Dat is volgens mij niet waar. Ik heb van iemand die voor Aramco gewerkt heeft al enige tijd geleden gehoord dat het aantal Amerikanen enorm wordt teruggebracht in het bedrijf en dat men er meer Saoediers en Europeanen wilde aannemen. Dat kan alleen als de uiteindelijke macht bij de Saoediers ligt. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Amerikanen er geen inbreng hebben.

Simon

lennart
18-10-03, 17:03
Geplaatst door Simon
Dat is volgens mij niet waar. Ik heb van iemand die voor Aramco gewerkt heeft al enige tijd geleden gehoord dat het aantal Amerikanen enorm wordt teruggebracht in het bedrijf en dat men er meer Saoediers en Europeanen wilde aannemen. Dat kan alleen als de uiteindelijke macht bij de Saoediers ligt. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Amerikanen er geen inbreng hebben.


De reden dat Al-Qa'ida nu door de Amerikanen op Saudi Arabie wordt afgestuurd is het feit dat het aantal Amerikanen binnen Aramco drastisch wordt teruggebracht. Bedankt voor de input :duim: