PDA

Bekijk Volledige Versie : Toekomst van de islam



Zagora
18-10-03, 17:03
Ik vraag mij af in hoeverre de islam in Nederland stand zal houden. Nu is al duidelijk dat de meeste jongeren van islamitische herkomst meer in discotheken hun vertier zoeken dan in een moskee. Ik bespeur een bepaalde ontmoskeeing onder de moslim jeugd. Hoe beperkt deze ook is, hij is wel degelijk aan de gang. Mijn vraag aan jullie moslimjochies en meissies, is hoe jullie de toekomst van de islam in Nederland zien. Zijn jullie ook van mening dat het met het klimmen van de jaren een beperktere rol zal spelen? Of vergis ik mij en zal de aanhang consistent blijven, dan wel groeien?

an3sdej
18-10-03, 17:09
Ja, wij de shaytans, zullen ze met onze heerlijke cultuur wegzuigen uit de religie :stout:

Marsipulami
18-10-03, 18:08
Geplaatst door Zagora
Ik vraag mij af in hoeverre de islam in Nederland stand zal houden. Nu is al duidelijk dat de meeste jongeren van islamitische herkomst meer in discotheken hun vertier zoeken dan in een moskee. Ik bespeur een bepaalde ontmoskeeing onder de moslim jeugd. Hoe beperkt deze ook is, hij is wel degelijk aan de gang. Mijn vraag aan jullie moslimjochies en meissies, is hoe jullie de toekomst van de islam in Nederland zien. Zijn jullie ook van mening dat het met het klimmen van de jaren een beperktere rol zal spelen? Of vergis ik mij en zal de aanhang consistent blijven, dan wel groeien?

Ik denk dat de islam nog zal groeien. Alleen moeten moslims nog leren omgaan met allerlei nieuwe vragen en uitdagingen die op de islam in een westerse context afkomen.

De historische aanwezigheid van moslims in het westen is nog piepjong. Het gesprek met de Europese cultuur is nog maar net begonnen. Woordvoerders zijn er nauwelijks en van een echt gesprek op academisch niveau is er al helemaal geen sprake. Maar er hangt beterschap in de lucht. Over enkele tientallen jaren is de islam geen rariteit meer die migranten hebben meegebracht, maar een onderdeel van de westerse cultuur.

De islam is een eevoudige (in de positieve zin) weinig dogmatische godsdienst die wereldwijd over een enorme kracht lijkt te beschikken. Ik stel ook een hernieuwde belangstelling vast onder moslimjongeren voor de islam.

Momenteel is de islam in het westen zelf heel erg gepolariseerd. Je hebt enerzijds een tendens van moslims die zich van de islam wensen te distantiëren en anderzijds een groep die radicaliseert. Geen van beide groepen zal volgens mij de toekomst bepalen. Die radicalisering is een overgangsfase. Men wil zijn eigenheid slechts beklemtonen in een omgeving waar de eigen identiteit bedreigd wordt.

jesse
18-10-03, 18:18
De islam is een eevoudige (in de positieve zin) weinig dogmatische godsdienst die wereldwijd over een enorme kracht lijkt te beschikken

Tot zover onze Belgische welzijnswerker.

Marsipulami
18-10-03, 18:22
Geplaatst door jesse
Tot zover onze Belgische welzijnswerker.


Hou je niet in hoor, om ook af en toe iets inhoudelijks te zeggen. :fplet:

Wizdom
18-10-03, 18:25
Geplaatst door Zagora
Ik vraag mij af in hoeverre de islam in Nederland stand zal houden. Nu is al duidelijk dat de meeste jongeren van islamitische herkomst meer in discotheken hun vertier zoeken dan in een moskee. Ik bespeur een bepaalde ontmoskeeing onder de moslim jeugd. Hoe beperkt deze ook is, hij is wel degelijk aan de gang. Mijn vraag aan jullie moslimjochies en meissies, is hoe jullie de toekomst van de islam in Nederland zien. Zijn jullie ook van mening dat het met het klimmen van de jaren een beperktere rol zal spelen? Of vergis ik mij en zal de aanhang consistent blijven, dan wel groeien?

Ik ben van plan om mij op een gegeven moment alleen met de Islam en Moskee zaken terug trekken te trekken i.p.v. al dat gejaag...

jesse
18-10-03, 18:52
Ik zou wel wat meer willen weten van jou.
Woon je in Nederland, Amsterdam misschien?

Wizdom
18-10-03, 18:53
Geplaatst door jesse
Ik zou wel wat meer willen weten van jou.
Woon je in Nederland, Amsterdam misschien?

Ik ben een Moslim Nederlander.... :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Mark
18-10-03, 18:55
Net als de autochtonen de afgelopen 40 jaar hebben gedaan zullen bijna alle moslims hun religie de rug terugkeren (op een harde kern moslim EOérs na dan).

Zodra mensen vrij zijn, goed worden opgeleid en niet meer worden onderdrukt zal het atheisme een van de grootste stromingen in de wereld worden.

Wizdom
18-10-03, 18:56
Geplaatst door Mark
Net als de autochtonen de afgelopen 40 jaar hebben gedaan zullen bijna alle moslims hun religie de rug terugkeren (op een harde kern moslim EOérs na dan).

Zodra mensen vrij zijn, goed worden opgeleid en niet meer worden onderdrukt zal het atheisme een van de grootste stromingen in de wereld worden.

Atheisme is aangeleerd door een duivelse Karl Marx en Darwin... Atheisme is de leer van Satan... Immers wiens doel zou het zijn om de Almachtige te ontkennen...?

jesse
18-10-03, 18:57
Ik ben een Moslim Nederlander....
Mijn vraag was gesteld aan M.

an3sdej
18-10-03, 18:59
Atheisme is aangeleerd door een duivelse Karl Marx en Darwin... Atheisme is de leer van Satan... Immers wiens doel zou het zijn om de Almachtige te ontkennen...?

Zolang Wizdom niet kan bewijzen dat die almachtige wel bestaat, of een duivel, zeg ik dat er geen almachtige bestaat! :bril:

Wizdom
18-10-03, 19:01
Geplaatst door an3sdej
Zolang Wizdom niet kan bewijzen dat die almachtige wel bestaat, of een duivel, zeg ik dat er geen almachtige bestaat! :bril:

Zolang jij ziende blind bent en horende doof valt er aan jou geen eer te behalen...

Mark
18-10-03, 19:02
Geplaatst door Wizdom
Atheisme is aangeleerd door een duivelse Karl Marx en Darwin... Atheisme is de leer van Satan... Immers wiens doel zou het zijn om de Almachtige te ontkennen...?

Marx was de uitvinder van het communisme :(

En Darwin een groots wetenschapper :lole:

De duivel bestaat net zomin als god, uiteraard is dit niet te bevatten voor jou. Ik heb geen doel om god te ontkennen, behalve dan dat ik leugens zou vertellen als ik zou zeggen dat er een god bestaat. Het enige doel dat ik ermee heb is om de overduidelijke waarheid te benadrukken.

Marsipulami
18-10-03, 19:03
Geplaatst door jesse
Ik ben een Moslim Nederlander....
Mijn vraag was gesteld aan M.

?

Mark
18-10-03, 19:05
Mars is een Christelijke Belg en daarnaast erg kritisch en bijzonder neutraal :)

jesse
18-10-03, 19:06
Ik zou wel wat meer willen weten van jou.
Woon je in Nederland, Amsterdam misschien?

Ik geloof wel dat je een Belg bent, maar ik vraag me af of je in belgie woont

Marsipulami
18-10-03, 19:07
Geplaatst door jesse
Ik zou wel wat meer willen weten van jou.
Woon je in Nederland, Amsterdam misschien?

Ik geloof wel dat je een Belg bent, maar ik vraag me af of je in belgie woont

Nou niet grof worden. Wat zou ik in Nederland wel te zoeken hebben. :fpiraat:

Marsipulami
18-10-03, 19:08
Geplaatst door Mark
Mars is een Christelijke Belg en daarnaast erg kritisch en bijzonder neutraal :)

Christelijk schrijf je zonder hoofdletter, behalve als je het gebruikt aan het begin van een zin.

jesse
18-10-03, 19:08
Helemaal niks!
Ga in belgie prikken dan.

sadeeQ
18-10-03, 19:10
Geplaatst door jesse
Helemaal niks!
Ga in belgie prikken dan.

:slapen: en rot jij gauw ff op naar nederland

je bevindt je in maroc nu :giechel: :giechel:

jesse
18-10-03, 19:10
Wat ik zo weerzinwekkend aan jou vind is dat je Hollanderhaat over de rug van marokanen ventileerd!.

Marsipulami
18-10-03, 19:11
Geplaatst door jesse
Helemaal niks!
Ga in belgie prikken dan.

Ik prik vanuit België op een Marokkaans forum en mijn priksels komen terecht op een server ergens in de VS, zover ik op de hoogte ben. Wat doe jij hier eigenlijk ? :cola:

Mark
18-10-03, 19:13
Hahahahaha sorry Jesse, Mars is een EU-ingezetene en mag hier gerust komen :duim:

Marsipulami
18-10-03, 19:13
Geplaatst door jesse
Wat ik zo weerzinwekkend aan jou vind is dat je Hollanderhaat over de rug van marokanen ventileerd!.

Ik ben tegen discriminatie. Iedereen heeft recht op een racistische behandeling. :fpiraat:

jesse
18-10-03, 19:14
Prikken op een Nederlands forum.

sadeeQ
18-10-03, 19:14
Geplaatst door jesse
over de rug van marokanen ventileerd!.

als marokanen-hater zou dat allerminst een zorg voor je zijn :D

Marsipulami
18-10-03, 19:16
Geplaatst door Mark
Hahahahaha sorry Jesse, Mars is een EU-ingezetene en mag hier gerust komen :duim:

België is ook nog lid van de Benelux, de Navo en de VN. Bovendien hebben we bilaterale handelsakkoorden met Marokko.

jesse
18-10-03, 19:17
Marokkanen wonen in marrokko waarom zou ik ze haten?

jesse
18-10-03, 19:19
M. prikt hier echt niet omdat hij zich zo veel zorgen maakt over de situatie van de marokanen in Nederland.

Marsipulami
18-10-03, 19:21
Geplaatst door jesse
M. prikt hier echt niet omdat hij zich zo veel zorgen maakt over de situatie van de marokanen in Nederland.

Moet ik me daar dan zorgen over maken ? Is dat de toelatingsvoorwaarde om hier te prikken ?

sadeeQ
18-10-03, 19:21
Geplaatst door jesse
Marokkanen wonen in marrokko waarom zou ik ze haten?

:lekpuh: solly ,was vergeten dat alle marokkanen die niet in marokko wonen bij jou Kut-marokkanen heten :hihi:

sadeeQ
18-10-03, 19:23
Geplaatst door jesse
M. prikt hier echt niet omdat hij zich zo veel zorgen maakt over de situatie van de marokanen in Nederland.

:D en dat doe jij dus wel :haha: :haha:

jesse
18-10-03, 19:27
Zo jammer dat je profileert als Belg, op een digitaal forum waar het helemaal niet belangrijk is welke Nationaliteit iemand heeft. Je maakt jezelf zo belachelijk. Als de oplossing van de problematiek waar we over spreken echt geen nationaliteit heeft laat dan je eigen Nationaliteit achterwege.

jesse
18-10-03, 19:29
en dat doe jij dus wel
Dat is juist.

Marsipulami
18-10-03, 19:29
Geplaatst door jesse
Zo jammer dat je profileert als Belg, op een digitaal forum waar het helemaal niet belangrijk is welke Nationaliteit iemand heeft. Je maakt jezelf zo belachelijk. Als de oplossing van de problematiek waar we over spreken echt geen nationaliteit heeft laat dan je eigen Nationaliteit achterwege.

Ik ben wel trots op mijn Belgische en Vlaamse identiteit. Is daar iets mis mee ?

jesse
18-10-03, 19:30
laat dan je eigen Nationaliteit achterwege
En zeker je weerzin tegen een ander Nationaliteit

Marsipulami
18-10-03, 19:31
Geplaatst door jesse
En zeker je weerzin tegen een ander Nationaliteit

Bwoah die weerzin valt best wel mee hoor.

jesse
18-10-03, 19:31
En zeker je weerzin tegen een ander Nationaliteit
Je lijkt wel eem Marokkaan!

sadeeQ
18-10-03, 19:33
Geplaatst door jesse
Zo jammer dat je profileert als Belg, op een digitaal forum waar het helemaal niet belangrijk is welke Nationaliteit iemand heeft. Je maakt jezelf zo belachelijk. Als de oplossing van de problematiek waar we over spreken echt geen nationaliteit heeft laat dan je eigen Nationaliteit achterwege.

:vreemd: ik hoor je anders nooit zeiken als de kranten die vol staan met artikels over kleine jochies die tegen een boompje staan te pissen onder de titel:

marokkanen vernielen volkstuinen

dan heb je opeens een hele andere redenatie over nationaliteit :zozo:

jesse
18-10-03, 19:34
Iedere tweede posting van jou is doorkrenkt van een hoogmoed (en van een Nederlanderhaat) die ik afstotelijk vind.

Mijn vraag is : Wat doe je dan hier.
Zet een foum op in Belgie problemen genoeg

jesse
18-10-03, 19:35
ik hoor je anders nooit zeiken als de kranten die vol staan met artikels over kleine jochies

Jij moet mijn postings bog eens goed lezen

jesse
18-10-03, 19:37
Jij leest alleen wat je wilt lezen. Achterdocht is je probleem. Komt voort uit je minderwaardigheidscomplex.

Marsipulami
18-10-03, 19:40
Geplaatst door jesse
Iedere tweede posting van jou is doorkrenkt van een hoogmoed (en van een Nederlanderhaat) die ik afstotelijk vind.

Goed zo, vooral onthouden dat het niet leuk is om aangevallen te worden op je afkomst. Er zijn nog mensen die dat afstotelijk vinden. Ik ben blij dat je zoveel bijgeleerd hebt uit mijn priksels.

jesse
18-10-03, 19:45
Goed zo, vooral onthouden dat het niet leuk is om aangevallen te worden op je afkomst. Er zijn nog mensen die dat afstotelijk vinden. Ik ben blij dat je zoveel bijgeleerd hebt uit mijn priksels.

Dit is zo'n zwak en laf antwoord.

Marsipulami
18-10-03, 19:47
Geplaatst door jesse
Dit is zo'n zwak en laf antwoord.

Had ik dan ooit ergens beweerd dat ik dapper was ? :confused:

sadeeQ
18-10-03, 19:48
Geplaatst door jesse
Dit is zo'n zwak en laf antwoord.

schelden is een wapen van de verliezers :cool:

of slimme mokros :ego:

jesse
18-10-03, 22:34
Wat vind jij van 151 depressies, Blade, Andries & co..?

Draai het eens om, dat helpt.
Stel je voor dat Al Hoceima-oost of Cassablanca-zuid voor 50% uit
Nederlanders bestaat.
Op een dag kom je ook nog eens tot de ontdekking dat binnen een groot deel van die gemeenschap een weerzin en minachting bestaat tegen Marokanen en dat deze mensen dat laten blijken op straat.Ik wil het nog niet eens hebben over het feit dat een significant deel van die gemeenschap afhankelijk is van de Marokaanse en dat er binnen die groep een overmaat aan kleine criminaliteit is. Dan begrijp je misschien een beetje hoe 151 zich voelt.

Er is veel wederzijds onbegrip en ik geef toe dat er na 11 september een achterdocht ontstaan is jegens de Islam. (Ook al na de duivelsverzen).
Ik ben er inmiddels achter dat het grootste probleem identiteit is.

Dat neemt niet weg dat er een significant deel van de Marokanen in Nederland geen enkele loyaliteit voelt voor Nederland en alleen maar bezig is met hun jaarlijkse vakantie in Marokko en hun geloof,ze sluiten zichzelf daarmee op in hun eigen kooi. Ik kan deze mensen met de beste wil van de wereld geen Nederlandse-Marokanen noemen. Het spijt me.

Daarnaast bestaat er binnen die schil, mensen die ronduit haat voelen voor Nederland en het Westen. Als we het hebben over Amerikanen en Jodenhaat is dit cijfer nog (veel) groter.

Wat vind jij van Zwarte Schaap, Wizdom, Hudhaifa.
(Sadeeq is een aardige man)

Groeten Jesse.

Zagora
18-10-03, 22:36
Geplaatst door aQua
:rolleyes:

Voel je vooral niet aangesproken, Uwe Koninklijke Hoogheid.

000NobelPrizes
18-10-03, 22:40
Geplaatst door jesse
Draai het eens om, dat helpt.
Stel je voor dat Al Hoceima-oost of Cassablanca-zuid voor 50% uit
Nederlanders bestaat.
Op een dag kom je ook nog eens tot de ontdekking dat binnen een groot deel van die gemeenschap een weerzin en minachting bestaat tegen Marokanen en dat deze mensen dat laten blijken op straat.Ik wil het nog niet eens hebben over het feit dat een significant deel van die gemeenschap afhankelijk is van de Marokaanse en dat er binnen die groep een overmaat aan kleine criminaliteit is. Dan begrijp je misschien een beetje hoe 151 zich voelt.



Hoe ik me voel heeft ruk te maken met Marokkanen :)
Niet dat zoiets er hier veel toedoet, want volgens de prikkers hier met hun mensenkennis die hoger reikt dan de Himalaya, ben ik een racist, depressed, een hoer, een kutjood (hehe), vervuld van haat, gierig, kaaskoppig, nou ja, you get the pic. Ik ben erg onder de indruk en zo.

Qwertyno
18-10-03, 22:44
Geplaatst door jesse
Draai het eens om, dat helpt.
Stel je voor dat Al Hoceima-oost of Cassablanca-zuid voor 50% uit
Nederlanders bestaat.
Op een dag kom je ook nog eens tot de ontdekking dat binnen een groot deel van die gemeenschap een weerzin en minachting bestaat tegen Marokanen en dat deze mensen dat laten blijken op straat.Ik wil het nog niet eens hebben over het feit dat een significant deel van die gemeenschap afhankelijk is van de Marokaanse en dat er binnen die groep een overmaat aan kleine criminaliteit is. Dan begrijp je misschien een beetje hoe 151 zich voelt.


sinds wanneer bestaat a'dam of r'dam uit 50% marokkanen?

sadeeQ
18-10-03, 22:46
Geplaatst door 151 NobelPrizes
, ben ik een racist, depressed, een hoer, een kutjood (hehe), vervuld van haat, gierig, kaaskoppig, nou ja, you get the pic. Ik ben erg onder de indruk en zo.


:lole: je vergeet : geit

jesse
18-10-03, 22:48
In ieder geval weet Lenaert naou dat 151 niet Jesse is.
Maar in alle bescheidenheid, waarom prik je dan hier?

jesse
18-10-03, 22:49
sinds wanneer bestaat a'dam of r'dam uit 50% marokkanen

Nog een keer lezen

lennart
18-10-03, 22:50
Geplaatst door jesse
In ieder geval weet Lenaert naou dat 151 niet Jesse is.
Maar in alle bescheidenheid, waarom prik je dan hier?

151 is Jess op joods.nl ;)

151Jessjes

jesse
18-10-03, 22:52
Ach so. Entschuldige.
Sayonara

Orakel
18-10-03, 22:53
Geplaatst door jesse
Ik kan deze mensen met de beste wil van de wereld geen Nederlandse-Marokanen noemen. Het spijt me.



Gister op de radio verbaasde de interviewer zich over het antwoord van een Marokkaanse voetballer toen die zei dat hij zich eerst Marokkaan voelt en derhlave liever voor het Marokkaanse elftal uitkomt dan voor het Nederlandse. De verbazing en verontwaardiging van de verslaggever heeft me een autoradio gekost.

Ik snap die obsessie eerlijk gezegd niet zo goed.

000NobelPrizes
18-10-03, 22:55
Geplaatst door sadeeQ
:lole: je vergeet : geit

Die status was me te veel eer.

Zagora
18-10-03, 22:56
Geplaatst door Orakel
Gister op de radio verbaasde de interviewer zich over het antwoord van een Marokkaanse voetballer toen die zei dat hij zich eerst Marokkaan voelt en derhlave liever voor het Marokkaanse elftal uitkomt dan voor het Nederlandse. De verbazing en verontwaardiging van de verslaggever heeft me een autoradio gekost.

Ik snap die obsessie eerlijk gezegd niet zo goed.

Is het een goeie voetballer?

Qwertyno
18-10-03, 22:57
Geplaatst door jesse
Draai het eens om, dat helpt.
Stel je voor dat Al Hoceima-oost of Cassablanca-zuid voor 50% uit
Nederlanders bestaat.
Op een dag kom je ook nog eens tot de ontdekking dat binnen een groot deel van die gemeenschap een weerzin en minachting bestaat tegen Marokanen en dat deze mensen dat laten blijken op straat.Ik wil het nog niet eens hebben over het feit dat een significant deel van die gemeenschap afhankelijk is van de Marokaanse en dat er binnen die groep een overmaat aan kleine criminaliteit is. Dan begrijp je misschien een beetje hoe 151 zich voelt.

schatje, je draait iets om, maar niet goed.
Alsof a'dam en r'dam uit 50% marokkanen bestaat.

je had beter zoiets kunnen schrijven
Stel je voor dat Al Hoceima-oost of Cassablanca-zuid voor 50% uit
Buitenlanders bestaat.

jesse
18-10-03, 22:57
Ik snap die obsessie eerlijk gezegd niet zo goed.

Dat je iets niet begrijpt daar kan ik niet zoveel aan doen.
(Je onderschat het gemeenschapsgevoel van de nederlander)

sadeeQ
18-10-03, 22:57
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Die status was me te veel eer.

:fuckit: als je het niet waard was dan had ik je ook niet zo genoemd.ben nl expert op dat gebied :nerd:

sadeeQ
18-10-03, 23:00
Geplaatst door jesse
Dat je iets niet begrijpt daar kan ik niet zoveel aan doen.
(Je onderschat het gemeenschapsgevoel van de nederlander)

:fplet: gemeenschapgevoel?


hmmm dacht dat nergens ter wereld zoveel bejaarden worden gedumpt als in nederland :confused:

jesse
18-10-03, 23:02
schatje, je draait iets om, maar niet goed.
Alsof a'dam en r'dam uit 50% marokkanen bestaat.

je had beter zoiets kunnen schrijven
Stel je voor dat Al Hoceima-oost of Cassablanca-zuid voor 50% uit
Buitenlanders bestaat.


Misschien een beetje prematuur maar volgens mij zijn er wijken die voor 50% uit Marokanen bestaan (ik zal een zoeken). We gaan toch niet zeiken over een paar procenten he.

000NobelPrizes
18-10-03, 23:02
Geplaatst door sadeeQ
:fuckit: als je het niet waard was dan had ik je ook niet zo genoemd.ben nl expert op dat gebied :nerd:

Je bent hooguit Champion of Curse, dude.

Orakel
18-10-03, 23:05
Geplaatst door Zagora
Is het een goeie voetballer?

Kweenie. Heb de ballen verstand van voetbal.

Orakel
18-10-03, 23:07
Geplaatst door jesse
Dat je iets niet begrijpt daar kan ik niet zoveel aan doen.
(Je onderschat het gemeenschapsgevoel van de nederlander)

Over makkelijke antwoorden gesproken.....

Kun c.q. durf je uit te wijden over dat gemeenschapsgevoel?

sadeeQ
18-10-03, 23:07
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je bent hooguit Champion of Curse, dude. nou ja ,ik woon dan ook in de hel :duivel:

Zagora
18-10-03, 23:07
Geplaatst door Orakel
Kweenie. Heb de ballen verstand van voetbal.

Ik wel

Zagora
18-10-03, 23:09
Geplaatst door aQua
Je houd niet van hoogmoed en haat, guess what, ik ook niet. Feit is jammerlijk dat deze menselijke eigenschappen gegenereerd worden bij degenen die haat en hoogmoed ondervinden. Wie zaait oogst, dat een bevolkingsgroep een enorme aversie ontwikkelt jegens hun 'gastheer' moet dan niet vreemd zijn.

Desnoods wordt mijn dorpje gevuld met Hollanders, who cares. Zolang ik weet hoe sterk mijn culturele beleving is, en deze kan handhaven heb ik geen problemen met nieuwkomers. Anders wordt dit wanneer ik me bewust ben van mijn zwakke identiteit en deze moet gaan benadrukken door hem af te zetten tegen 'die anderen'. Inderdaad, het grootste probleem is identiteit.

Alle theorieën ten spijt heeft men nog nooit een degelijk beleid op kunnen zetten om de zaken in goede banen te leiden. Waar ligt de oorzaak dan? Makkelijk om die neer te leggen bij een hele bevolkingsgroep, daar waar de overheid duidelijk faalt. Vervolgens in deze lijn door gaand een hele stigmatiseringcampagne op te zetten, om vooral de aandacht van de eindverantwoordelijken af te houden. Om tot slot tot de conclusie te komen dat, warempel, deze mensen zowaar een aversie voor die hele bla beginnen te ontwikkelen

Nobel van je dat je toch nog wilt toegeven dat je eigenlijk spoken bent beginnen te zien na 119

De eindverantwoordelijken? Verras ons

jesse
18-10-03, 23:15
Kom uit je kooi. En ga een keertje met me mee naar de moskee van de moderniteit, de kroeg. En ik laat je zien hoe hoogmoedig en haatvol de kaaskoppen zijn tegen nieuwkomers. Ik laat je 20 nationaliteiten zien die met elkaar kunnen omgaan zonder verlies van identiteit. Je komt er alle kleuren van de wereld tegen, behalve een dan.

Qwertyno
18-10-03, 23:18
Kom uit je kooi. En ga een keertje met me mee naar de moskee van de moderniteit, de kroeg. En ik laat je zien hoe hoogmoedig en haatvol de kaaskoppen zijn tegen nieuwkomers. Ik laat je 20 nationaliteiten zien die met elkaar kunnen omgaan zonder verlies van identiteit. Je komt er alle kleuren van de wereld tegen, behalve een dan.

de marokkaan?

Wil je nu zeggen dat marokkanen meer moeten uitgaan?

jesse
18-10-03, 23:20
We zullen elkaar ergens moeten ontmoeten, prikken krijg ik ook een sik van. Je kan toch een chocomel drinken?

Zagora
18-10-03, 23:21
Geplaatst door jesse
We zullen elkaar ergens moeten ontmoeten, prikken krijg ik ook een sik van. Je kan toch een chocomel drinken?

Loop eens een Marokkaanse eettent binnen

Marsipulami
18-10-03, 23:21
Een goed integratiebeleid moet een diversiteitsbeleid zijn oftewel durven vertrouwen op de kracht, intelligentie en creativiteit van de anderen zonder dat men die anderen tot een spiegelbeeld van zichzelf moet proberen boetseren.

jesse
18-10-03, 23:23
Loop eens een Marokkaanse eettent binnen

Doe ik wel eens. Slechte bediening. Wel erg lekker
Couscous met een vette schapenbout. lekker man.

Zagora
18-10-03, 23:24
Geplaatst door jesse
Doe ik wel eens. Slechte bediening. Wel erg lekker
Couscous met een vette schapenbout. lekker man.

Jij bent geslaagd voor de integratietest.

jesse
18-10-03, 23:27
Ik ga waarschijnlijk emigreren naar Newyork (2005) Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Orakel
18-10-03, 23:28
Geplaatst door jesse
Kom uit je kooi. En ga een keertje met me mee naar de moskee van de moderniteit, de kroeg. En ik laat je zien hoe hoogmoedig en haatvol de kaaskoppen zijn tegen nieuwkomers. Ik laat je 20 nationaliteiten zien die met elkaar kunnen omgaan zonder verlies van identiteit. Je komt er alle kleuren van de wereld tegen, behalve een dan.

Is dit je omschrijving van gemeenschapsgevoel? Met hoeveel etniciteiten je een pintje staat te pakken?

Troost je, de Marokkaanse ouders klagen er nog steeds over dat hun kinderen in die verderfelijke kroegen komen.
En als je diversiteit wilt zien, moet je es naar Nomads gaan in Amsterdam.

jesse
18-10-03, 23:31
Geef eens jouw omschrijving van gemeenschapsgevoel.

Marsipulami
18-10-03, 23:33
Tis allemaal een soep.

000NobelPrizes
18-10-03, 23:37
Geplaatst door Orakel
Is dit je omschrijving van gemeenschapsgevoel? Met hoeveel etniciteiten je een pintje staat te pakken?



Doe niet zo flauw. Je weet heel goed dat die gemeenschapszin niet is gebaseerd op de kroeg, maar op een heel andere geschiedenis die erg ver reikt.
De individualisering heeft wel een en ander afgezwakt, maar niet dramatisch.

Orakel
18-10-03, 23:39
Geplaatst door jesse
Geef eens jouw omschrijving van gemeenschapsgevoel.

Jah, dahaag. Jij eerst bijgoochem. Jij begon er over.

Zagora
18-10-03, 23:39
Gemeenschapsgevoel betekent voor mij zoveel als een levendige uitwisseling van verschillende etnische kutjes.

Orakel
18-10-03, 23:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Doe niet zo flauw. Je weet heel goed dat die gemeenschapszin niet is gebaseerd op de kroeg, maar op een heel andere geschiedenis die erg ver reikt.
De individualisering heeft wel een en ander afgezwakt, maar niet dramatisch. :D

Ssst, laat me nou ff

000NobelPrizes
18-10-03, 23:46
Geplaatst door Zagora
Gemeenschapsgevoel betekent voor mij zoveel als een levendige uitwisseling van verschillende etnische kutjes.

Er zullen veel ouders met dochters erg blij zijn met die opmerking. :rolleyes:

Maar eh, ik begrijp dat het jou ontbreekt aan de effectuering van gemeenschapszin.

000NobelPrizes
18-10-03, 23:47
Geplaatst door Orakel
:D

Ssst, laat me nou ff

Niks ervan. Ik laat de laatste der Mohikanen niet wegzakken in de shallow pool of selfpity.

Zagora
18-10-03, 23:48
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Er zullen veel ouders met dochters erg blij zijn met die opmerking. :rolleyes:

Maar eh, ik begrijp dat het jou ontbreekt aan de effectuering van gemeenschapszin.

Ja, godverdomme, waar blijft die vrije sexuele moraal waar al die kaaskoppen hun mond vol van hebben. Ik ben geen bounty geworden om tot de ontdekking te komen dat kaasvrouwen net zo kuis als de mokervrouwen zijn.

000NobelPrizes
18-10-03, 23:49
Geplaatst door Zagora
Ja, godverdomme, waar blijft die vrije sexuele moraal waar al die kaaskoppen hun mond vol van hebben. Ik ben geen bounty geworden om tot de ontdekking te komen dat kaasvrouwen net zo kuis als de mokervrouwen zijn.

Ga dan de kroeg in man, couch-potato.


Er hangt geen ster boven je huis of zo om ze de weg te wijzen.

Zagora
18-10-03, 23:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ga dan de kroeg in man, couch-potato.


Er hangt geen ster boven je huis of zo om ze de weg te wijzen.

Nee, ik kom geen kroeg binnen. Het is zogenaamd altijd voor 'leden.' Leden my ass.

000NobelPrizes
18-10-03, 23:57
Geplaatst door Zagora
Nee, ik kom geen kroeg binnen. Het is zogenaamd altijd voor 'leden.' Leden my ass.
Lid, my ass - da's de verkeerde kroeg, snoes.
Daar krijg je 3 bruine sterren.

RinC
19-10-03, 00:13
Geplaatst door Zagora
Is het een goeie voetballer?


Diba, Nac speler heeft pas laatst gekozen om voor het Marokkaanse elftal uit te komen

:jumping:

-Y-

Zagora
19-10-03, 00:14
Geplaatst door RinCoonie
Diba, Nac speler heeft pas laatst gekozen om voor het Marokkaanse elftal uit te komen

:jumping:

-Y-

Dibi die bij AZ heeft gespeeld? Die speelt toch allang voor Marokko?

RinC
19-10-03, 00:20
Geplaatst door Zagora
Dibi die bij AZ heeft gespeeld? Die speelt toch allang voor Marokko?

Nee dat is een andere speler. Deze heet Anouar Diba :D en speelt bij NAC. Hij is nog erg jong, 20 jaar en heeft al basisplaats

http://www.nac.nl/images/diba.jpg

-Y-

Zagora
19-10-03, 00:21
Geplaatst door RinCoonie
Nee dat is een andere speler. Deze heet Anouar Diba :D en speelt bij NAC. Hij is nog erg jong, 20 jaar en heeft al basisplaats

http://www.nac.nl/images/diba.jpg

-Y-

Wat zullen z'n ouders trots op hem zijn.

000NobelPrizes
19-10-03, 00:24
Nou nou. Die zal wel flink scoren.

Puk
19-10-03, 02:20
Geplaatst door Marsipulami
Een goed integratiebeleid moet een diversiteitsbeleid zijn oftewel durven vertrouwen op de kracht, intelligentie en creativiteit van de anderen zonder dat men die anderen tot een spiegelbeeld van zichzelf moet proberen boetseren.

Hey hippie! Kill the hippie!

Marsipulami
19-10-03, 11:22
Geplaatst door EdV
Ik denk ongeveer langs dezelfde lijn. Religie zal mensen altijd blijven trekken en er zal wat een deel van de Moslims betreft een typisch Europese variant van Islam gaan groeien die zijn plaats inneemt naast Christendom en andere maatschappelijke stromingen. Zoals het hoort. De radicalen zullen naar de Veluwe worden verwezen waar ze ruzie mogen maken met de Staphorstenaren over meer wezenlijke zaken die God dagelijks nog bezighouden, zoals bijvoorbeeld de vraag of vrouwen vlechten moeten dragen of een hoofddoek.

Ed

Aha eindelijk op blz 7 van deze thread een eerste poging tot inhoudelijke commentaar op de gestelde vraag. De moslims in Europa hebben een Maarten Luther nodig die terug gaat naar de bronnen van de oorspronkelijke islam, om van daaruit het wezenlijke van het bijkomstige te leren onderscheiden.

Marsipulami
19-10-03, 11:24
Geplaatst door Puk
Hey hippie! Kill the hippie!

Huh ? Hippie ? Ik moet niet hebben van dat links, langharig, werkschuw tuig dat overal zit te blowen. Ik ben een rechtse katholiek, zowat de anti-these van een hippie. :cola:

Orakel
19-10-03, 18:32
Geplaatst door EdV
Het spijt me voor je autoradio.
De goede man heeft zich er waarschijnlijk over verbaasd dat de voetballer niet allang terug was gegaan naar Marokko om zijn voetbaldromen gestalte te geven. Hij zal immers eersdaags toch terug moeten want het kan nooit lang goed gaan als je je in het land waar je waarschijnlijk de rest van je leven moet doorbrengen nooit een landgenoot kunt voelen.

Ik doe al ruim 3 decennia niets anders m'n waarde en toch heb ik niet de behoefte of de drang om terug te keren naar Marokko. Verre van zelfs. En gelukkig/helaas (depends on your point of view) ben ik daar niet de enige in en functioneren hele volksstammen ondanks dat nationaliteitsgevoel gewoon naar behoren.

Als ik al ooit zo naïef zou zijn om me Nederlander te voelen dan zal de werkelijkheid me keer op keer wakker schudden door het benadrukken van mijn etniciteit, door me er op aan te spreken, aan te nemen, uit te nodigen en met me in gesprek te gaan.
Immers, hoeveel mensen denken bij het zien van een Marokkaan of een Surinamer niet als eerste: dat is een Marokkaan/Surinamer.


Misschien kan de goede voetballer zich trachten te conformeren aan de Ieren in Amerika. Die vieren als Ieren onder elkaar nog steeds St. Patricks Day, alhoewel geen van hen ooit in het Nationale Ierse Honkbalteam wil gaan spelen. Omdat ze veel liever als Amerikaan in hun eigen Nationale Amerikaanse Honkbalteam willen worden opgesteld.
Ed

Ik denk dat het in het geval van de voetballer een kwestie van oppurtiniteit is; in het Marokkaanse elftal maakt hij meer kans op een basisplaats en carriere dan in het Nederlandse elftal. Een pragmatische keuze dus.
De interviewer verwonderde zich echter (al dan niet beroepsmatig) over de uitpraak dat hij zichzelf een Marokkaan voelt/vindt en niet een Nederlander.

taouanza
19-10-03, 22:43
Geplaatst door Zagora
Ik vraag mij af in hoeverre de islam in Nederland stand zal houden. Nu is al duidelijk dat de meeste jongeren van islamitische herkomst meer in discotheken hun vertier zoeken dan in een moskee. Ik bespeur een bepaalde ontmoskeeing onder de moslim jeugd. Hoe beperkt deze ook is, hij is wel degelijk aan de gang. Mijn vraag aan jullie moslimjochies en meissies, is hoe jullie de toekomst van de islam in Nederland zien. Zijn jullie ook van mening dat het met het klimmen van de jaren een beperktere rol zal spelen? Of vergis ik mij en zal de aanhang consistent blijven, dan wel groeien?


Hoe kom jij er bij dat er steeds minder jongeren naar de moskee gaan?
Wishfull thinking?:rolleyes:

Zagora
19-10-03, 22:44
Geplaatst door taouanza
Hoe kom jij er bij dat er steeds minder jongeren naar de moskee gaan?
Wishfull thinking?:rolleyes:

Nee. Dat is iets wat ik heb opgemerkt. Maar overtuig me van het tegendeel als ik fout zit

taouanza
19-10-03, 22:45
Geplaatst door Zagora
Nee. Dat is iets wat ik heb opgemerkt. Maar overtuig me van het tegendeel als ik fout zit

Ga je er zelf heen?

Zagora
19-10-03, 22:46
Geplaatst door taouanza
Ga je er zelf heen?

Ja. Maar alleen om mn haren te knippen. En dat is om de twee weken :schrik:

taouanza
19-10-03, 22:51
Geplaatst door Zagora
Ja. Maar alleen om mn haren te knippen. En dat is om de twee weken :schrik:


Ga je ook naar de moskee voor lezingen en het vrijdaggebed?

ik lag in een deuk hoor .:moe:

Zagora
19-10-03, 22:53
Geplaatst door taouanza
Ga je ook naar de moskee voor lezingen en het vrijdaggebed?

ik lag in een deuk hoor .:moe:

Nee.



Je mag mij niet he?

taouanza
19-10-03, 22:57
Geplaatst door Zagora
Nee.



Je mag mij niet he?


Nou ja zeg?
En ik had je nog terugverwelkomd na je afwezigheid en gevraagd hoe je vakantie was.:verward:

Maar je mag denken wat je wilt.
Ik zou haast zeggen dat ik je maar een simpele vraag stelde.Tjonge tjonge zeg

taouanza
19-10-03, 23:05
Tis stil aan de overkant.:moe:

Zagora
19-10-03, 23:30
Geplaatst door taouanza
Tis stil aan de overkant.:moe:

Ik antwoordde nee op je vraag of ik naar de vrijdagpreek ga

Wat is er zo speciaal aan die lezingen?

Marsipulami
20-10-03, 00:16
Geplaatst door Zagora
Ik antwoordde nee op je vraag of ik naar de vrijdagpreek ga

Wat is er zo speciaal aan die lezingen?

Wil je dan niet weten wat daar zoal verteld wordt ?

Zagora
20-10-03, 00:18
Geplaatst door Marsipulami
Wil je dan niet weten wat daar zoal verteld wordt ?

Ach het zal wel weer een beetje van hetzelfde zijn. Allah is goed, Allah is machtig. Matig het drankgebruik, kleed je zedig etc etc. Ik maak liever een flinke wandeling door de rosse buurt.

Marsipulami
20-10-03, 00:31
Geplaatst door Zagora
Ach het zal wel weer een beetje van hetzelfde zijn. Allah is goed, Allah is machtig. Matig het drankgebruik, kleed je zedig etc etc. Ik maak liever een flinke wandeling door de rosse buurt.


Ja, God is overal, niet alleen in de moskee. Das waar.

Blade20
20-10-03, 08:28
Geplaatst door Mark
Net als de autochtonen de afgelopen 40 jaar hebben gedaan zullen bijna alle moslims hun religie de rug terugkeren (op een harde kern moslim EOérs na dan).

Zodra mensen vrij zijn, goed worden opgeleid en niet meer worden onderdrukt zal het atheisme een van de grootste stromingen in de wereld worden.

Dat ben ik volledig met je eens. Onze opmars is niet te stoppen.

Enne wizdom, het kan niet satanistisch zijn, we hebben geen goden, en dus ook geen anti-goden. En daarbij geloven we niet in een hiernamaals.

Tomas
20-10-03, 08:35
Geplaatst door Blade20
Dat ben ik volledig met je eens. Onze opmars is niet te stoppen.

Enne wizdom, het kan niet satanistisch zijn, we hebben geen goden, en dus ook geen anti-goden. En daarbij geloven we niet in een hiernamaals.

Je bedoelt dat jij niet gelooft dat het satanisch kan zijn.

Mark
20-10-03, 08:42
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt dat jij niet gelooft dat het satanisch kan zijn.

:haha:

Satanisme bestaat helemaal niet, het is een Christelijk verzinsel om tegenstanders van de kerk uit de weg te ruimen.

Tomas
20-10-03, 08:48
Geplaatst door Mark
:haha:

Satanisme bestaat helemaal niet, het is een Christelijk verzinsel om tegenstanders van de kerk uit de weg te ruimen.

Alles is verzonnen. Niets is bewezen.

Mark
20-10-03, 08:49
Geplaatst door Tomas
Alles is verzonnen. Niets is bewezen.

Mensen die teveel filosoferen zijn meestal ongelukkiger dan de gemiddelde mens :)

Tomas
20-10-03, 08:51
Geplaatst door Mark
Mensen die teveel filosoferen zijn meestal ongelukkiger dan de gemiddelde mens :)

Dat is verzonnen door atheisten om zoveel mogelijk mensen uit de kerk te krijgen.