PDA

Bekijk Volledige Versie : Aardbeving in de Efteling



Marsipulami
19-10-03, 15:31
Nederlanders springen aardbeving bijeen

Zo'n duizend Nederlanders hebben vrijdag in de Efteling een aardbeving van 1,2 op de schaal van Richter bij elkaar gesprongen. Het ging om een experiment van 'Hoe?Zo!', een in Nederland nog nieuw populair-wetenschappelijk spelprogramma op Nederland 1.

Om 11.30 uur gingen volwassenen en kinderen met z'n allen aan het springen. Op die manier kwam het tot een mini-aardbeving. Het KNMI mat 1,2 op de schaal van Richter, en toonde zich verrast over de uitslag. Het experiment is vaker uitgevoerd, er deden dan meer mensen mee, maar het resultaat was nooit zo hoog. Een woordvoerder van de Efteling noemde het experiment geslaagd.

In heel Nederland waren mensen opgeroepen om te springen. 'Hoe?Zo!'-presentator Bart Peeters leidde het experiment. Het televisieprogramma is op donderdag 30 oktober van 21.00 uur tot 21.50 uur te zien.


BVL

Marsipulami
24-10-03, 09:49
:fplet:

Blade20
24-10-03, 10:04
Lol, volgens mij was dit niet de eerste keer dat er een door de mensen gecreerde aardbeving wordt veroorzaakt. Ik voorzie een nieuwe attractie voor de Efteling.

Ik vraag me trouwens af hoe zwaar die trillingen bij de trollenkoning zijn op de schaal van richter. :p

~Panthera~
24-10-03, 10:07
Geplaatst door Marsipulami
Nederlanders springen aardbeving bijeen
BVL
---------


Een week later nog in Groningen te voelen. :duim: :D