PDA

Bekijk Volledige Versie : Kardinaal Simonis in tranen bij zaligverklaring Moeder Teresa



Marsipulami
20-10-03, 00:42
Simonis in tranen bij zaligverklaring Moeder Teresa


Kardinaal Simonis
Rome (Door onze verslaggever Joost Middelhoff) 19 oktober 2003 – “De Tranen liepen echt over mijn wangen. Het was zo indrukwekkend. Wat een prachtige dag.” Aldus kardinaal Simonis in reactie op de plechtigheid rond de zaligverklaring van Moeder Teresa op het Sint-Pietersplein.

Feestje
Moeder Teresa is vanaf nu zalig. En de paus heeft zijn ‘feestje’ gehad voor het feit dat hij nu al 25 jaar aan het hoofd staat van de Rooms-katholieke Kerk. Het portret van Moeder Teresa hing pontificaal aan het balkon van de Sint Pieter. Het Sint-Pietersplein was afgeladen vol.

Gewoon authentiek
Had Moeder Teresa meteen heilig verklaard moeten worden? Kardinaal Simonis aarzelt geen moment. “Natuurlijk had dat mogen gebeuren. Wat een fantastisch breekbare vrouw. Zij heeft zo'n belangrijk werk gedaan in Calcutta. Ik heb vaak met haar gecorrespondeerd. Ik denk dat het haar fragiele gestalte was en haar werk onder de armen, die haar zo populair maakte. Ze was gewoon authentiek.” Aldus de kardinaal tegenover katholieknederland.nl.

Niet kies
De kardinaal benadrukt dat ook al zijn alle kardinalen in Rome bijeen er absoluut geen sprake was van een preconclaaf. “Nee, echt er wordt niet gesproken over de opvolging van deze paus. Dat is niet kies. Wie weet wordt hij nog wel negentig jaar. Dan ga je daar toch niet over praten.”

Geen speculaties over de opvolging
Ook over kandidaten van een volgend pausschap wordt volgens Simonis niet gesproken. “Er was geen speculatie. Er worden geen namen genoemd. Dat zou niet gepast zijn zolang deze paus nog zo goed functioneert.” Wel voegt de kardinaal eraan toe dat Karol Wojtyla ook vandaag een fragiele indruk maakte. De meeste teksten tijdens de plechtigheid werden door anderen uitgesproken.

http://www.katholieknederland.nl/nieuws/index_19788.html

~Panthera~
20-10-03, 00:44
Nog even en ik ga huilen. :moe:

Marsipulami
20-10-03, 00:45
Geplaatst door ~Panthera~
Nog even en ik ga huilen. :moe:

Van vreugde of verdriet ?

Mark
20-10-03, 08:48
Nu Anja Joos nog :duim:

Tomas
20-10-03, 08:49
Geplaatst door Mark
Nu Anja Joos nog :duim:

Jij lijkit steeds te vergeten dat ze duits was.

Mark
20-10-03, 08:50
Geplaatst door Tomas
Jij lijkit steeds te vergeten dat ze duits was.

Niks mis met Duitsers :)

Mark
20-10-03, 08:51
Kijk de tekst kan bijna hetzelfde blijven!



Geplaatst door Marsipulami
Simonis in tranen bij zaligverklaring Anja Joos


Kardinaal Simonis
Rome (Door onze verslaggever Joost Middelhoff) 19 oktober 2003 – “De Tranen liepen echt over mijn wangen. Het was zo indrukwekkend. Wat een prachtige dag.”

Feestje
Anja Joos is vanaf nu zalig. En de paus heeft zijn ‘feestje’ gehad voor het feit dat hij nu al 25 jaar aan het hoofd staat van de Rooms-katholieke Kerk.

Kardinaal Simonis aarzelt geen moment. “Natuurlijk had dat mogen gebeuren. Wat een fantastisch breekbare vrouw. Ik heb vaak met haar gecorrespondeerd. Ik denk dat het haar fragiele gestalte was en haar werk onder de armen, die haar zo populair maakte. Ze was gewoon authentiek.” Aldus de kardinaal tegenover katholieknederland.nl.

Tomas
20-10-03, 08:52
Geplaatst door Mark
Niks mis met Duitsers :)

Als ik tijd heb zal ik eens wat duitse krantensites langs gaan en je overtuigen met allerlei duitse misdaden.

Mark
20-10-03, 08:54
Geplaatst door Tomas
Als ik tijd heb zal ik eens wat duitse krantensites langs gaan en je overtuigen met allerlei duitse misdaden.

Duitsers doen geen vlieg kwaad, allemaal zionistische propaganda.

Tomas
20-10-03, 08:56
Geplaatst door Mark
Duitsers doen geen vlieg kwaad, allemaal zionistische propaganda.

Jij kijkt teveel naar sponch-bob.

Mark
20-10-03, 08:59
Geplaatst door Tomas
Jij kijkt teveel naar sponch-bob.

Het is SpongeBob. En daar kan je niet genoeg naar kijken.

Simon
20-10-03, 09:03
SpongeBob heb ik gisteren voor het eerst gezien! Is inderdaad wel grappig gemaakt.

Tomas
20-10-03, 09:05
Geplaatst door Mark
Het is SpongeBob. En daar kan je niet genoeg naar kijken.

Dat dacht mijn zoontje vanmorgen ook. Aangezien door de weeks tv 's morgens verboden is en hij iedere morgen ons de schuld geeft van te weinig tijd voor eten, taspakken, fiets buiten zetten, boterhammen voor school smeren die ie toch niet eet, nog even z'n huiswerk doornemen dat ie vergeten, hadden we weer eens een kleine aanvaring.

Mark
20-10-03, 09:13
Geplaatst door Tomas
Dat dacht mijn zoontje vanmorgen ook. Aangezien door de weeks tv 's morgens verboden is en hij iedere morgen ons de schuld geeft van te weinig tijd voor eten, taspakken, fiets buiten zetten, boterhammen voor school smeren die ie toch niet eet, nog even z'n huiswerk doornemen dat ie vergeten, hadden we weer eens een kleine aanvaring.

Sorry Tomas, ik ben het met je zoon eens, Spongebob gaat voor eten en huishoudelijke klussen.

Geen tv 's ochtends? Wat een schrikbewind! ;)