PDA

Bekijk Volledige Versie : Chemische eigenschappen van de mens..



Waterval
20-10-03, 15:39
http://www.nrc.nl/images/scholierenmens1.jpg

Tomas
20-10-03, 15:41
Dit is niet polariserend, Waterval.

Simon
20-10-03, 15:49
Ik dacht dat we grotendeels uit water bestaan. Dat is toch wat anders dat zuurstof en waterstof? De formule H2O is mij bekend maar is toch wat anders dan het plaatje hierboven aangeeft ?

Mark
20-10-03, 15:51
Geplaatst door Simon
Ik dacht dat we grotendeels uit water bestaan. Dat is toch wat anders dat zuurstof en waterstof? De formule H2O is mij bekend maar is toch wat anders dan het plaatje hierboven aangeeft ?

Zo te zien is dit een indeling naar atomen en niet naar moleculen.

Let op nu gaat Tomas weer de wetenschapper uithangen met een uitgebreide uitleg ;)

Tomas
20-10-03, 15:51
Geplaatst door Simon
Ik dacht dat we grotendeels uit water bestaan. Dat is toch wat anders dat zuurstof en waterstof? De formule H2O is mij bekend maar is toch wat anders dan het plaatje hierboven aangeeft ?

Dit plaatje is gereduceerd tot de elementen. En water is een molecul dat bestaat uit de twee elementen H en O.

Dat is dus 50 van de 70kg is ongeveer 70%.

Maar eigenlijk vind ik dat dit hele topic weg moet, ik kan hier echt niks polariserends in vinden.

Waterval
20-10-03, 15:52
Geplaatst door Simon
Ik dacht dat we grotendeels uit water bestaan. Dat is toch wat anders dat zuurstof en waterstof? De formule H2O is mij bekend maar is toch wat anders dan het plaatje hierboven aangeeft ?

Inderdaad ja! Als waterstof en zuurstof bij elkaar komen krijg je een chemische reactie met een fikse knal (tijdens een demonstratie destijds door mijn docent scheikunde). Iets wat veelvuldig gebeurt in Palestina???

Tomas
20-10-03, 15:52
Geplaatst door Mark
Zo te zien is dit een indeling naar atomen en niet naar moleculen.

Let op nu gaat Tomas weer de wetenschapper uithangen met een uitgebreide uitleg ;)

:fuckit:

Waterval
20-10-03, 15:53
Geplaatst door Tomas


Maar eigenlijk vind ik dat dit hele topic weg moet, ik kan hier echt niks polariserends in vinden.

Nog niet.. ;)

Mark
20-10-03, 15:54
Geplaatst door Waterval
Nog niet.. ;)

Je bedoeld dat de gemiddelde Palestijn ook een fiks percentage springstof in zich heeft? ;)

Simon
20-10-03, 16:03
Geplaatst door Tomas

Maar eigenlijk vind ik dat dit hele topic weg moet, ik kan hier echt niks polariserends in vinden.

Dan moet je ook zeggen dat in de Koran staat dat de mens uit modder gemaakt is .... Niet zo lui !!!

Simon

Tomas
20-10-03, 16:06
Geplaatst door Simon
Dan moet je ook zeggen dat in de Koran staat dat de mens uit modder gemaakt is .... Niet zo lui !!!

Simon

Inderdaad, in modder zit veel silicium.

En dat klopt dus niet. :student:

Waar zijn Wiz, Chato etc als je ze nodig hebt?

Mark
20-10-03, 16:11
Wat ik niet begrijp is waarom al het zuurstof in je benen zit :loog:

Tomas
20-10-03, 16:13
Geplaatst door Mark
Wat ik niet begrijp is waarom al het zuurstof in je benen zit :loog:

Nou niet zozeer waarom, maar hoe komt het dat je benen dan niet wegwaaien?

barfly
20-10-03, 16:22
Geplaatst door Tomas
Nou niet zozeer waarom, maar hoe komt het dat je benen dan niet wegwaaien?

Zou dat de reden zijn waarom je soms zo winderig kan zijn?

Tomas
20-10-03, 16:25
Geplaatst door barfly
Zou dat de reden zijn waarom je soms zo winderig kan zijn?

Hoe weet jij dat?!

Waterval
20-10-03, 16:27
Het leukste vind ik toch de stikstof bij je longen en daarboven...

Hamza-T
20-10-03, 16:28
Modder slaat op materie.

barfly
20-10-03, 16:29
Geplaatst door Tomas
Hoe weet jij dat?!

Uhh, eigenlijk werk ik voor de AIVD en moet ik hier iedereen in de gaten houden...

Tomas
20-10-03, 16:30
Geplaatst door Hamza-T
Modder slaat op materie.

Volgens mij moet hiermee te polariseren zijn... Eens kijken...

Kan je dit eerst nog wat verduidelijken, Hamza? Wat is er nog meer naast materie? En waarom modder?

Tomas
20-10-03, 16:31
Geplaatst door barfly
Uhh, eigenlijk werk ik voor de AIVD en moet ik hier iedereen in de gaten houden...

Dan is het goed.

Je kunt trouwens een aardige hoeveelheid alcohol samenstellen uit deze menselijke elementen.

nl-x
20-10-03, 16:49
Geplaatst door Tomas
Dit plaatje is gereduceerd tot de elementen. En water is een molecul dat bestaat uit de twee elementen H en O.

Dat is dus 50 van de 70kg is ongeveer 70%.

Maar eigenlijk vind ik dat dit hele topic weg moet, ik kan hier echt niks polariserends in vinden.

Lichaam bestaat naar zeggen voor 55% aan water. Niet alle waterstof en zuurstof moeten samengaan tot water. Waterstof en zuurstof komen in tal van andere moleculen in het lichaam voor.

atoommassa O: 15,999 g.mol -1 (afgerond op 16)
atoommassa H: 1.007825 g.mol -1 (afgerond op 1)
bron (http://www.lenntech.com/periodiek_systeem.htm)
Voor iedere gram H is dus 32 gram O nodig. Naar verhouding kan dat dus ook niet kloppen dat 70% van het lichaam uit water bestaat.


En wat nou niet polariserend? Weet je hoe gevaarlijk het is om waterstof met zuurstof te mengen (zoals eerder genoemd in deze thread)? Dit is hét bewijs dat al die Irakies chemische wapens hebben :D BEL BUSH!

mvg
gvr
nlx

nl-x
20-10-03, 16:49
Geplaatst door barfly
Uhh, eigenlijk werk ik voor de AIVD en moet ik hier iedereen in de gaten houden...
Lijkt me nou typerend dat de AIVD zulke 'Melkert'-baantjes zou uitdelen :)

barfly
20-10-03, 17:38
Geplaatst door Tomas
Dan is het goed.

Je kunt trouwens een aardige hoeveelheid alcohol samenstellen uit deze menselijke elementen.

Nou ik heb wel eens wat gelezen over een Japanner die alcohol wist te halen uit menselijke uitwerpselen...En dat is dan ook meteen voor mij de grens :rolleyes:

barfly
20-10-03, 17:38
Geplaatst door nl-x
Lijkt me nou typerend dat de AIVD zulke 'Melkert'-baantjes zou uitdelen :)

Daar moet je geen grappen over maken! We werken keihard aan ons imago!

nl-x
20-10-03, 18:54
Geplaatst door barfly
Daar moet je geen grappen over maken! We werken keihard aan ons imago!
Waarmee? Met melkpakken?

Dutchguy
20-10-03, 19:03
Geplaatst door barfly
Nou ik heb wel eens wat gelezen over een Japanner die alcohol wist te halen uit menselijke uitwerpselen...En dat is dan ook meteen voor mij de grens :rolleyes:

Kunnen de Yanks ook maar dan noemen ze het Budweiser.

Orakel
20-10-03, 19:07
Geplaatst door Tomas
Dit is niet polariserend, Waterval.

Jawel, want het bewijst dat Kazen veel meer aan luchtfietserij doen.
Alleen heet het dan atheïsme. :stout:

Tomas
20-10-03, 19:13
Geplaatst door Orakel
Jawel, want het bewijst dat Kazen veel meer aan luchtfietserij doen.
Alleen heet het dan atheïsme. :stout:

Jij kunt echt niet beledigen, he. Ergerlijk gewoon.

Orakel
20-10-03, 19:29
Geplaatst door Tomas
Jij kunt echt niet beledigen, he. Ergerlijk gewoon.

:boer: Ben druk aan het oefenen. Had ik otheisme moeten roepen ipv atheisme? Of had ik Braband erbij moeten halen?