PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze hebben geen fatsoen, geen normen en waarden.



Zwarte Schaap
20-10-03, 21:48
Buurtbewoner is JOP ‘spuugzat‘
door Henry Jonker

18 OKTOBER 2003 - ‘T HARDE - ‘Ze hebben geen fatsoen, geen normen en waarden. Praten niet meer met elkaar, maar schreeuwen. Ze stichten brandjes, vernielen, rijden met scooters door alles heen. Er wordt bier gedronken en daarna staan ze bij mij in de tuin op een rij hun behoefte te doen, reken maar dat dat gaat stinken. Het wordt tijd dat er opgetreden wordt. Vroeger kreeg ik een draai om mijn oren als ik me niet aan de afspraken hield.‘.

Buurtbewoner J. Maes is de overlast ‘spuugzat‘ die de op straat rondhangende jeugd nabij de JOP (Jongeren Onmoetings Plek) in ‘tHarde veroorzaakt.

Hij diende daarom een bezwaarschrift in tegen de verlenging van de vergunning van de JOP. De JOP is in 1999 gebouwd en het effect had geëvalueerd moeten worden met de buurtbewoners.

Maes: ‘Dat is niet gebeurd. Ik spreek hier namens de hele buurt. De jeugd is hier niet gezellig meer. Er staan er soms vijftien tot twintig en die belemmeren de doorgang, met scooters ploegen ze het hele terrein om. Radio‘s staan keihard aan. Als je er wat van zegt, krijg je een grote mond.‘

VERNIELD

Het spandoek van de Brandwondenstichting werd onlangs vernield. Deze week moest de gemeente Elburg nog een opgeklad hakenkruis van de JOP verwijderen.

Maes: ‘Ik zou mijn zelfbeheersing kunnen verliezen. Wat ze soms allemaal zeggen; dat kan ik hier beter niet herhalen. Mijn vader zou me de beide benen gebroken hebben als ik dat zei. Het is er echt niet meer te harden. In de tuin zitten was van de zomer niet mogelijk. Mensen durven er niet veel meer van te zeggen tegenwoordig. De politie doet er niets aan, want ze begaan geen overtredingen. Als de politie in de buurt is, zijn ze natuurlijk rustig. Ze hebben geen enkel fatsoen en gedragen zich niet zoals de normale Nederlander behoort te doen.‘

AFSPRAAK

De JOP zou in ‘tHarde voor een periode van drie jaar staan. Nadien zou met de buurtbewoners worden gesproken.

De gemeente Elburg laat weten dat door het verloop op de afdeling met name onder de jeugdbeleidambtenaren, deze afspraak nooit is nagekomen.

Woordvoerder Boshoeve: ‘De ambtenaar verantwoordelijk voor de Jongeren Ontmoetings Plekken dacht dat ze weg waren. In Elburg is er één verdwenen. Later kwamen we erachter dat er in ‘tHarde nog eentje stond.‘

Na de overschrijding van de vergunning werd deze vervolgens verlengd tot een vijfjarige periode tot 1 juni 2004.

Deze beslissing uit 2002 werd pas in augustus 2003 gepubliceerd door gemeente Elburg.

Woordvoerder Aalbers namens de afdeling Welzijn, laat weten dat de problemen aangepakt worden.

‘De straathoekwerkster heeft de jongeren aangesproken op hun gedrag. De controle is nu veel strenger geworden. Halen we de JOP weg dan is het probleem niet opgelost. Jongeren blijven daar komen.‘

VERPLAATST

Door de toename van toezicht heeft het probleem zich inmiddels voor een deel verplaatst, richting Kiezelstraat /Hokseberg en de skatebaan.

Aalbers: ‘Verder had het zwembad door de warme zomer veel aantrekkingskracht op jongeren. In de winter zal het veel rustiger worden. Tot 1 juni willen wij de procedure volgen en samenspraak met de buurtbewoners houden.‘


Bron: De Stentor 18/10/03

taouanza
20-10-03, 21:52
Ik eis verontwaardiging!:mad:

Fillastiene
20-10-03, 22:10
Geplaatst door taouanza
Ik eis verontwaardiging!:mad:

Ik eis dat het distantiëringmechanisme in werking wordt gebracht! :mad:

Donna
20-10-03, 22:15
Geplaatst door Fillastiene
Ik eis dat het distantiëringmechanisme in werking wordt gebracht! :mad:



Jaah, natuurlijk heb je gelijk, maar zeg nou
zelf, ergens is het toch ook logisch dat die jongens zich zo gedragen?

Ik bedoel, de docenten op school zeiken aan hun kop, de politie doet moeilijk, ze worden gediscrimineerd en achtergesteld, ik wil het niet goedkeuren hoor, maar ik begrijp het wel. :moe:

sadeeQ
20-10-03, 22:15
:schrik: bah ,stelletje barbaren,op de brandstappel met die hufters :moe:

Maslov
20-10-03, 22:18
Dien Ollanders schrijven het tenminste openlijk in hunne gazet hè.
Ze zijn er open over, dat scheelt een stuk.

Zwarte Schaap
20-10-03, 22:34
Onrustige nacht in Castricum

Castricum - In de nacht van zaterdag op zondag werd meerdere keren de assistentie van de politie ingeroepen omdat groepen jongelui slaags met elkaar raakten of dreigden te raken.

Even voor 2.00 uur bleek een groep van zo'n kleine dertig man ruzie te zoeken in de omgeving van een horecabedrijf aan de Dorpsstraat. Dit resulteerde in een vechtpartijtje waarbij een aantal jongens klappen kregen. De groep werd uit elkaar gehaald waarna men zich verwijderde.

Een goed uur later vond een vechtpartij plaats op de Verlegde Overtoom. Hierbij raakte een onbekende persoon gewond. Met behulp van een aantal horecaportiers konden de vechtenden uit elkaar worden gehouden. Kort daarop pleegde een tot nu toe onbekende man vernielingen aan een taxi.

Bron: De Castricumer 20/10/03

Sama
21-10-03, 08:14
Poeh..... :ego:

Mark
21-10-03, 08:19
Dit is nou de reden dat ik nooit in een buurt met gezinnen wil wonen :)

Ik woon lekker tussen de bejaarden! Er zou hier bijna een skatebaan gebouwd worden voor de jeugd maar dat hebben we lekker weten tegen te houden, die kids blijven maar lekker binnen.

Zagora
21-10-03, 08:32
Grappig dat jullie telkens weer incidenten denken te kunnen vergelijken met chronische probleemmakers die continue dit soort ongein uithalen.

mrz
21-10-03, 08:42
Geplaatst door Mark
Dit is nou de reden dat ik nooit in een buurt met gezinnen wil wonen :)

Ik woon lekker tussen de bejaarden! Er zou hier bijna een skatebaan gebouwd worden voor de jeugd maar dat hebben we lekker weten tegen te houden, die kids blijven maar lekker binnen.

http://www.2paclegacy.com/

Mark
21-10-03, 08:48
Geplaatst door mrz
http://www.2paclegacy.com/

Wat heeft die dooie ermee te maken?

Zagora
21-10-03, 08:52
Het had allemaal veel erger kunnen zijn.


DE GROENE AMSTERDAMMER | 17 augustus 2002



Zeggen wat je denkt

Zijn verhoogde criminaliteitscijfers onder minderheden nog steeds taboe? Jaap Blokker meent van wel. Van individuele registratie van etniciteit is vooralsnog in elk geval geen sprake. Terwijl dat niet louter nadelen heeft.

— door Peter Vermaas


Nieuw was het allemaal niet. Bestuursvoorzitter Jaap Blokker van de Blokker Holding heeft al eerder het voorwoord van zijn jaarverslag gebruikt om zijn politieke gram te halen. Vorig jaar wond hij zich hevig op over de lakse rol van de overheid in de bewaking van zijn winkelpersoneel. «Die taak wordt sterk verwaarloosd», schreef hij in het verslag. «Al jaren rust er een politiek taboe op het leggen van een relatie tussen allochtonen en criminaliteit. De struisvogelpolitiek van onze bestuurders daaromtrent gaat volledig voorbij aan de praktijkervaringen van onze eigen medewerkers die oog in oog komen te staan met overvallers.»
Dit jaar ging Blokker weer helemaal los. In het naar eigen zeggen voor intern gebruik bedoelde voorwoord klaagt de Larense multi miljonair (een niet onverdienstelijke plaats 26 op de Quote-top-500) over «achtereenvolgende regeringen die jarenlang met naïeve onbevangenheid de warme multiculturele deken over onze samenleving hebben gelegd». Hij vervolgt: «Beroepsmoralisten die een complete asiel- en illegalenindustrie op gang hielden, samen met gezagsdragers die Nederland als gidsland presenteerden en met hun tolerantie de drugsmaffia vrij spel gaven, zijn medeverantwoordelijk voor een sociale verloedering die onder meer in onze winkelstraten tot uiting komt.»
Dat het jaarverslag over 2000 weinig tongen losmaakte zal wel te maken hebben gehad met wat Blokker een «politiek taboe» noemt. Het jaarverslag over het afgelopen jaar, dat vorige week werd gepresenteerd, is al met al niet onopgemerkt gebleven. Waar eerder nog een zekere terughoudendheid werd betracht en publieke figuren zich ervan vergewisten toch vooral met harde bewijzen op de proppen te komen, kan sinds de laatste verkiezingen alles zomaar over tafel. In de geest van de vermoorde politicus hunkert menigeen ernaar te zeggen wat hij denkt. Ook (en vooral) wanneer een zekere kennis van de feiten ontbreekt.
Los van zijn geringe gevoel voor goede smaak, zit de handelaar in potten, pannen en porseleinen prullaria er op een paar punten domweg naast. Politici waren «verrast» uit rapportages van Blokker te vernemen dat de criminaliteit voor een groot deel voor rekening komt van niet-Nederlandse daders, beweert de ondernemer. Toch bleek al begin jaren negentig uit wetenschappelijk onderzoek dat etnische minderheden vaker betrokken zijn bij criminaliteit dan Nederlanders. Weinig politici zullen over zoiets nu nog verrast zijn. VVD-leider Bolkestein nam indertijd geen blad voor de mond, op hoeveel kritiek hem dat toen ook kwam te staan. Voor de enquêtecommissie-Van Traa sprak topcriminoloog Frank Bovenkerk enkele jaren later over «enkele tientallen procenten» van de Amsterdamse Turkse mannen die op enigerlei wijze betrokken waren bij de drugscriminaliteit. J.A.A. van Doorn betichtte Bovenkerk van een «racistisch betoog» en zelfs minister Dijkstal van Binnenlandse Zaken vond dat de professor wat «kort door de bocht» was gegaan. Bovenkerk kreeg kritiek, maar hij zei het wel. Live op de televisie, en in 1995. Ondanks de vermeende stigmatiserende werking die van de uitlatingen van Bovenkerk zou uitgaan, kon hij zijn cijfers redelijk hard maken. Weliswaar moest hij de «tientallen procenten» door foutmarges die politiecijfers met zich meebrengen na enige tijd weer terugnemen, een «aanzienlijke betrokkenheid» bleef staan.

De ophef die ontstond over de cijfers van Bovenkerk resulteerde in een door de toenmalige minister Sorgdrager uitgevaardigd onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie. In 1997 presenteerde onderzoeker Ed Leuw zijn bevindingen in Criminaliteit en etnische minderheden. Daarin bevestigt Leuw, op grond van schaarse politiecijfers, dat de criminaliteit onder allochtonen na correctie op sociaal-economische en demografische factoren nog anderhalf tot drie keer zo hoog is als onder autochtone Nederlanders. Het aanvankelijk vaak gebruikte vergoelijkende argument, dat de geboortecijfers bij allochtonen nu eenmaal hoger liggen dan bij witte Nederlanders en dat derhalve meer jongeren bij criminaliteit betrokken zouden kunnen zijn, ging door de herweging van de cijfers niet meer op. Ook de sociaal-economische achterstandspositie van nieuwe Nederlanders mocht geen excuus meer zijn. Dat de Volkskrant desondanks vorige week na de pseudo-onthulling van Jaap Blokker in haar hoofd artikel meldde dat een «taboe doorbroken» is en dat het nieuw is dat de kwestie «ter discussie kan worden gesteld zonder voor racist te worden uitgemaakt», is derhalve bepaald overdreven. Allang voordat Blokker aan de bel trok, werd dit specifieke criminaliteitsprobleem serieus genomen. De woordkeus was iets anders, dat wel.
De reacties op het rapport van Leuw waren wisselend, maar een racist werd hij, terugbladerend door het krantenarchief, nooit genoemd. Opvallend was dat de koepels van minderhedenorganisaties best tevreden waren met zijn onderzoekingen. «Goed dat het hardop gezegd wordt», zeiden belangenbehartigers van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) en van multicultureel instituut Forum. Directeur Akel van het NCB pleitte bovendien voor registratie van etniciteit bij criminaliteit, om een nog nauwkeuriger beeld van de misdaadcijfers onder allochtonen te krijgen. «We hebben het rapport-Van Traa gehad, we hebben Frank Bovenkerk gehad, en iedere keer ontstaat er een enorme discussie over de betrouwbaarheid van de cijfers. Ik wil van dat gesteggel af», zei hij vijf jaar geleden al in De Groene Amsterdammer. Hugo Fernandes Mendes, de directeur Minderheden beleid van het ministerie van Binnenlandse Zaken, was er nog eerder bij: in 1991 pleitte hij al voor registratie om de effecten van zijn minderhedenbeleid beter zichtbaar te maken.

De cijfers waarop Leuw zijn bevindingen baseerde waren afkomstig van de politie. Hij erkende, zoals Bovenkerk ook moest doen, dat dit niet de meest betrouwbare gegevens zijn. «Dit is ongetwijfeld een gevolg van het feit dat etniciteit niet als kenmerk van verdachten/daders wordt geregistreerd», schreef hij op de eerste pagina van zijn onderzoek. Het mag «begrijpelijk en prijzenswaardig» zijn om vanwege antiracistisch overheidsbeleid deze gegevens niet vast te leggen, nadeel is volgens Leuw dat een «belangrijke signaalwerking» bij integratieproblemen verloren gaat. Meer onderzoekers hebben daarom de laatste jaren gepleit voor het wél registeren van etniciteit. Bij criminelen, maar soms ook in andere gevallen. De vraag is of dat herleidbaar tot personen moet gebeuren of slechts kwantificerend. Dat laatste is toegestaan, mits de gegevens worden gebruikt voor wetenschappelijk of statistisch onderzoek, meldt het College Bescherming Persoonsgegevens. De eerste mogelijkheid is vooralsnog uit den boze.
Vorige maand sloot de Friese politie zich aan bij de voorstanders van etnische registratie. In haar rapport Diepteverkenning jeugdcriminaliteit wordt aangegeven dat alleen de registratie van nationaliteit niet voldoende is om een gedegen beeld te kunnen krijgen van minderjarige criminelen. «Criminaliteit is een belangrijke indicator voor het wel of niet functioneren van bepaalde bevolkingsgroepen. Het is één van de uitingen van disfunctioneren op andere gebieden zoals arbeid en onderwijs», meldt het rapport. Met meer inzicht in de specifieke groep daders, wordt het risico verminderd dat «de totale populatie buitenlanders» over een kam wordt geschoren, aldus het Friese korps.
Desgevraagd blijkt Hubert Fermina, directeur van het Landelijk Bureau Racismebestrijding, juist bang te zijn voor stigmatisering wanneer wél wordt geregistreerd. «Denkt u dat die harde cijfers werkelijk inzicht geven in waar het om gaat? In mijn ogen hebben we geen cijfers nodig», zegt Fermina. «Iedereen weet dát er problemen zijn, dan maakt het niet zoveel uit of die cijfers dat wel of niet bevestigen. De roep om registratie wordt maar al te vaak gebruikt als dekmantel voor de onmacht serieus aanwezige problemen op te lossen.»

Hoewel de discussie de laatste jaren vooral speelt bij criminaliteit, zijn door de nu nog strenge regelgeving op een aantal minder precaire beleidsterreinen ook geen mogelijkheden om onderscheid te maken op grond van etniciteit. In de medische zorg bijvoorbeeld. Daar zou registratie een zegen kunnen zijn. Ziektes maken dat onderscheid namelijk wel, constateerde eerder dit jaar de Utrechtse hoogleraar Tom Schulpen. «Turkse en Marokkaanse kinderen lijken veel vaker te sterven aan erfelijke afwijkingen, zoals aandoeningen van bloed, stofwisseling of zenuwstelsel. Gemiddeld vijftien procent van de overleden baby’s uit die groepen stierf daaraan, tegenover zes procent van de autochtone», zei Schulpen in een interview op grond van onderzoek onder 592 kinderen die in het eerste jaar na hun geboorte overleden. «Trouwen ‹in de familie› verdrievoudigt dat percentage tot 50 onder Marokkanen en 41 onder Turken.» Ook de vorig jaar opgerichte organisatie PaceMaker, die de achterstand van allochtonen in de gezondheidszorg wil aanpakken, pleitte dit jaar bij monde van de TNO-onderzoeker Öry uit oogpunt van preventie voor registratie van etniciteit. «Alleen op basis van epidemiologisch onderzoek kun je aantonen dat er ongelijkheid is», zei Öry in de Volkskrant. Uit het eerste onderzoek van PaceMaker was bijvoorbeeld gebleken dat baarmoederhals****** onder Marokkaanse vrouwen twee keer zo vaak voorkomt als bij de rest van de vrouwen.
Hoewel noch het regeerakkoord, noch de verkiezingsprogramma’s van CDA, LPF en VVD iets melden over het registreren van etniciteit, wordt er in Den Haag serieus rekening mee gehouden dat het nieuwe kabinet op niet al te lange termijn voorstellen zal gaan doen om dit mogelijk te maken. Op Binnenlandse Zaken hebben de ambtenaren van voormalig minister Van Boxtel al uitgewerkte plannen klaarliggen om allochtonen tot in de derde generatie als zodanig te bestempelen, zo werd april dit jaar duidelijk. Voor 15 mei was daar in de Kamer waarschijnlijk geen meerderheid voor te krijgen. Dat ligt nu aanzienlijk anders.




© auteur / De Groene Amsterdammer

mrz
21-10-03, 08:57
Geplaatst door Mark
Wat heeft die dooie ermee te maken?

The Hate U Gave Lil Infants Fu#ks Everybody die notie ging me eigenlijk alleen om in die intro.

Zagora
21-10-03, 08:59
Voor de liefhebbers de volgende link: http://crimebase.tip-top.net/md2002/index.php


Ra ra, waar wordt de meeste rotzooi getrapt?

Sama
21-10-03, 09:03
Geplaatst door Zagora
Voor de liefhebbers de volgende link: http://crimebase.tip-top.net/md2002/index.php


Ra ra, waar wordt de meeste rotzooi getrapt?




In Den Haag? :wow:

Zagora
21-10-03, 09:06
Geplaatst door Sama
In Den Haag? :wow:

Naahhh...het ziet er eerder naar uit dat Amsterdam de hoofdprijs krijgt. :jumping: :boogie:

Mark
21-10-03, 09:10
Geplaatst door Zagora
Naahhh...het ziet er eerder naar uit dat Amsterdam de hoofdprijs krijgt. :jumping: :boogie:

Jij zit relatief goed op Goerree Overflakkee!

mrz
21-10-03, 09:11
Hmmm 0 inbraken hiero valt mee lol...

Zagora
21-10-03, 09:16
Geplaatst door Mark
Jij zit relatief goed op Goerree Overflakkee!

Wacht. Je gaat toch niet zeggen dat er echt een plek is die zo heet?

Sama
21-10-03, 09:16
Geplaatst door Zagora
Naahhh...het ziet er eerder naar uit dat Amsterdam de hoofdprijs krijgt. :jumping: :boogie:



Nou als je het mij vraagt gaat de hoofdprijs naar de schoffies in de tweede kamer..... :maf2:

Zagora
21-10-03, 09:17
Geplaatst door Sama
Nou als je het mij vraagt gaat de hoofdprijs naar de schoffies in de tweede kamer..... :maf2:

Dat verdient een uitleg. Verlicht ons o Nadoriaanse Wouke Scherrenburg!!!

Donna
21-10-03, 09:19
Geplaatst door Zagora
Wacht. Je gaat toch niet zeggen dat er echt een plek is die zo heet?

Yep. En wat dacht je van Boertanger?

Zagora
21-10-03, 09:21
Geplaatst door Donna
Yep. En wat dacht je van Boertanger?

Sjemig :loog:

Simon
21-10-03, 09:26
Geplaatst door Zagora
Voor de liefhebbers de volgende link: http://crimebase.tip-top.net/md2002/index.php


Ra ra, waar wordt de meeste rotzooi getrapt?

Hmm interessant. Dat had ik nog nooit gezien die misdaadmeter.

Sama
21-10-03, 09:26
Geplaatst door Zagora
Dat verdient een uitleg. Verlicht ons o Nadoriaanse Wouke Scherrenburg!!!

Je gaat me toch niet vertellen dat je nog uitleg nodig hebt he? Je hebt vast het nieuws gevolgd sinds het kabinet Balkenende 2 in de tweede kamer is neergestraald...........

Enne.....waar maakte jij me voor uit? :watte?:

Zagora
21-10-03, 09:28
Geplaatst door Sama
Je gaat me toch niet vertellen dat je nog uitleg nodig hebt he? Je hebt vast het nieuws gevolgd sinds het kabinet Balkenende 2 in de tweede kamer is neergestraald...........

Enne.....waar maakte jij me voor uit? :watte?:

Ja, ik heb uitleg nodig. Ik ben niet zo snel van begrip.

Sama
21-10-03, 09:29
Geplaatst door Zagora
Ja, ik heb uitleg nodig. Ik ben niet zo snel van begrip.

hm dat merk ik..... :maf3:

Zagora
21-10-03, 09:29
Geplaatst door Simon
Hmm interessant. Dat had ik nog nooit gezien die misdaadmeter.

Ik heb het ook speciaal voor jou geplaatst.

Dit is wel een goede indicatie van de 'criminaliteitsverdeling' in Nederland. Al worden er jammer genoeg maar een paar soorten delicten geregistreerd.

Zagora
21-10-03, 09:30
Geplaatst door Sama
hm dat merk ik..... :maf3:

Komt er nog wat van?

Mill
21-10-03, 09:32
Cool, mijn Amsterdamse buurtje heeft de laagste hommeles-cijfers van de stad op dat ding!

Zagora
21-10-03, 09:34
Geplaatst door Mill
Cool, mijn Amsterdamse buurtje heeft de laagste hommeles-cijfers van de stad op dat ding!

Oud-Zuid?

Zagora
21-10-03, 09:35
Geplaatst door Zagora
Ik heb het ook speciaal voor jou geplaatst.

Dit is wel een goede indicatie van de 'criminaliteitsverdeling' in Nederland. Al worden er jammer genoeg maar een paar soorten delicten geregistreerd.

Oo wacht wat zeg ik nu. Als je op het pijltje klikt krijg je al die andere shit ook te zien.

Sama
21-10-03, 09:36
Geplaatst door Zagora
Komt er nog wat van?

Nope, had je maar je huiswerk beter moeten doen ik ga jou geen samenvatting geven van hetgeen zich in de laatste 6 maanden in Nederland heeft afgespeeld.......... :lol:

Zagora
21-10-03, 09:37
Waar ligt dat Flierbosdreef in Amsterdam?

Zagora
21-10-03, 09:37
Geplaatst door Sama
Nope, had je maar je huiswerk beter moeten doen ik ga jou geen samenvatting geven van hetgeen zich in de laatste 6 maanden in Nederland heeft afgespeeld.......... :lol:

Je kunt het gewoon niet. Ga je tuin bijwerken, vrouw!

Mark
21-10-03, 09:39
Ik zie de cijfers voor delft.

Maar welke hoogopgeleide medeprikker kan deze domme jongen even uitleggen hoe ik:

a) mijn wijk te zien krijg
b) de vergelijking met het landelijke gemiddelde te zien krijg

Zagora
21-10-03, 09:40
Geplaatst door Mark
Ik zie de cijfers voor delft.

Maar welke hoogopgeleide medeprikker kan deze domme jongen even uitleggen hoe ik:

a) mijn wijk te zien krijg
b) de vergelijking met het landelijke gemiddelde te zien krijg


Heeft het een donker kleurtje?

Simon
21-10-03, 09:41
Geplaatst door Zagora
Waar ligt dat Flierbosdreef in Amsterdam?

In Zuid-Oost. Overigens scheelt het nogal sterk per delict zie ik die registraties. Nou ja mijn buurtje is dramatisch.

Sama
21-10-03, 09:41
Geplaatst door Zagora
Je kunt het gewoon niet. Ga je tuin bijwerken, vrouw!

Seksist! En nog een kinderachtige ook, denk je nu dat ik opeens een heel verslag voor je ga maken alleen omdat je tegen mij zegt dat ik het niet kan? Jeetje zeg, sommige mensen ontgroeien de kleuterklas nooit :auw2:

Zagora
21-10-03, 09:42
Geplaatst door Simon
In Zuid-Oost. Overigens scheelt het nogal sterk per delict zie ik die registraties. Nou ja mijn buurtje is dramatisch.

Osdorp?

Zagora
21-10-03, 09:42
Geplaatst door Sama
Seksist!

En daar ben ik trots op!

Mark
21-10-03, 09:43
Ach ik zie het alweer, dit is de index voor Amsterdam en voor de sier zijn nog wat andere plaatsen vermeldt.

Sama
21-10-03, 09:48
Geplaatst door Zagora
En daar ben ik trots op!

Natuurlijk, daar ben je seksist voor :slapen: