PDA

Bekijk Volledige Versie : Gouda: het Amsterdam-west van Zuid-Holland



Mark
21-10-03, 12:50
Ook Gouda kampt met Marokkaanse overlast

- Bron: De Telegraaf

Niet alleen Amsterdam-West heeft te kampen met lastige Marokkanen, ook de de wijken Korte Akkeren, Plaswijck en Oosterwei in Gouda ondervinden veel overlast van rel-Marokkanen, zo meldt de Telegraaf vandaag in een groot artikel. De Goudse wijken, in de volksmond 'Klein Marokko' genoemd, worden blijkens verhalen van buurtbewoners geterroriseerd door groepen losgeslagen lieden die geen strobreed in de weg worden gelegd.

''Veel autochtone Nederlanders zijn hier al weggepest, bedreigd en geïntimideerd'', zegt een Goudse buschauffeuse in de krant. Nederlanders die hier woonachtig zijn worden al jaren geteisterd door groepen Marokkaanse jongeren. ''Het is niet normaal wat de Marokkaanse gemeenschap hier in Gouda allemaal kan flikken. Ze komen overal mee weg, want de politie grijpt toch niet in. Ze kunnen, in tegenstelling tot Nederlandse jongens, hun brommer opvoeren, roven en stelen en, zoals afgelopen zondag, ongestraft een illegale straatrace houden''.

Bij de straatrace van afgelopen zondag raakte een toevallige passant, een 16-jarige inwoner van Gouda, zwaargewond. Hij heeft botbreuken aan arm, pols en been en een totaal vernielde knieschijf.

Volgens de Goudse buschauffeuse ergeren ook haar passagiers zich groen en geel aan de rondhangende Marokkanen. ''Ze vinden het onbegrijpelijk dat die Marokkaanse jongens de hele dag maar wat kunnen niksen. Je ziet ze nooit werken en ondertussen wel de nieuwste mobieltjes hebben en in de duurste auto's rondrijden. Zwaar geblindeerde dikke BMW's, want je mag natuurlijk niet zien wat er op de achterbank gebeurt. Dit gaat nog een keer verschrikkelijk fout.''. Volgens de vrouw zijn de buurten vooral de laatste vijf jaar hard achteruit gehold. ''De situatie is onhoudbaar. En als je er wat van zegt, word je voor racist uitgemaakt...''.

Tomas
21-10-03, 12:57
Hmmm.. Wat een slap generaliserend feitenloos verhaal. Dat kan echt veel beter. Als dat nu gewoon met wat harde feiten onderbouwd werd ipv met zo'n onderbuikengevoelverhaal.

Zinloze bladvulling.

Mark
21-10-03, 13:01
Geplaatst door Tomas
Hmmm.. Wat een slap generaliserend feitenloos verhaal. Dat kan echt veel beter. Als dat nu gewoon met wat harde feiten onderbouwd werd ipv met zo'n onderbuikengevoelverhaal.

Zinloze bladvulling.

Je bent gewoon zuur omdat ze jou niks hebben gevraagd.

Woon je in Korte Akkeren, Plaswijck of Oosterwei?

Mafkees
21-10-03, 13:02
Geplaatst door Mark
Je bent gewoon zuur omdat ze jou niks hebben gevraagd.

Woon je in Korte Akkeren, Plaswijck of Oosterwei?


Zal je net zien, Tomas woont in Goverwelle...:p

000NobelPrizes
21-10-03, 13:14
151 wordt een beetje loco & gaga van al die mocro-berichten.

plexus
21-10-03, 13:20
Geplaatst door Mark
Ook Gouda kampt met Marokkaanse overlast

- Bron: De Telegraaf

Niet alleen Amsterdam-West heeft te kampen met lastige Marokkanen, ook de de wijken Korte Akkeren, Plaswijck en Oosterwei in Gouda ondervinden veel overlast van rel-Marokkanen, zo meldt de Telegraaf vandaag in een groot artikel. De Goudse wijken, in de volksmond 'Klein Marokko' genoemd, worden blijkens verhalen van buurtbewoners geterroriseerd door groepen losgeslagen lieden die geen strobreed in de weg worden gelegd.

''Veel autochtone Nederlanders zijn hier al weggepest, bedreigd en geïntimideerd'', zegt een Goudse buschauffeuse in de krant. Nederlanders die hier woonachtig zijn worden al jaren geteisterd door groepen Marokkaanse jongeren. ''Het is niet normaal wat de Marokkaanse gemeenschap hier in Gouda allemaal kan flikken. Ze komen overal mee weg, want de politie grijpt toch niet in. Ze kunnen, in tegenstelling tot Nederlandse jongens, hun brommer opvoeren, roven en stelen en, zoals afgelopen zondag, ongestraft een illegale straatrace houden''.

Bij de straatrace van afgelopen zondag raakte een toevallige passant, een 16-jarige inwoner van Gouda, zwaargewond. Hij heeft botbreuken aan arm, pols en been en een totaal vernielde knieschijf.

Volgens de Goudse buschauffeuse ergeren ook haar passagiers zich groen en geel aan de rondhangende Marokkanen. ''Ze vinden het onbegrijpelijk dat die Marokkaanse jongens de hele dag maar wat kunnen niksen. Je ziet ze nooit werken en ondertussen wel de nieuwste mobieltjes hebben en in de duurste auto's rondrijden. Zwaar geblindeerde dikke BMW's, want je mag natuurlijk niet zien wat er op de achterbank gebeurt. Dit gaat nog een keer verschrikkelijk fout.''. Volgens de vrouw zijn de buurten vooral de laatste vijf jaar hard achteruit gehold. ''De situatie is onhoudbaar. En als je er wat van zegt, word je voor racist uitgemaakt...''.

als ik dit zo lees dan is Bagdad op dit moment nog veiliger :argwaan:

~Panthera~
21-10-03, 13:35
Geplaatst door plexus
als ik dit zo lees dan is Bagdad op dit moment nog veiliger :argwaan:
-----------------

:hihi:

lennart
21-10-03, 13:50
Geplaatst door plexus
als ik dit zo lees dan is Bagdad op dit moment nog veiliger :argwaan:

Je zal zien dat zodra de Mocro's naar Bagdad emigreren dat het daar dan ook snel berg af zal gaan!

plexus
21-10-03, 14:23
Geplaatst door lennart
Je zal zien dat zodra de Mocro's naar Bagdad emigreren dat het daar dan ook snel berg af zal gaan!

:hihi:

~Panthera~
21-10-03, 14:55
Geplaatst door lennart
Je zal zien dat zodra de Mocro's naar Bagdad emigreren dat het daar dan ook snel berg af zal gaan!
--------------

Hoppa, terug naar Gouda dan maar weer, zie je wel dat het geen f.uck uitmaakt waar je zit. ? :hihi:

Weer een reden om de belasting........ :haha:

Marsipulami
21-10-03, 14:57
Geplaatst door Mark
Ook Gouda kampt met Marokkaanse overlast

- Bron: De Telegraaf

Niet alleen Amsterdam-West heeft te kampen met lastige Marokkanen, ook de de wijken Korte Akkeren, Plaswijck en Oosterwei in Gouda ondervinden veel overlast van rel-Marokkanen, zo meldt de Telegraaf vandaag in een groot artikel. De Goudse wijken, in de volksmond 'Klein Marokko' genoemd, worden blijkens verhalen van buurtbewoners geterroriseerd door groepen losgeslagen lieden die geen strobreed in de weg worden gelegd.

''Veel autochtone Nederlanders zijn hier al weggepest, bedreigd en geïntimideerd'', zegt een Goudse buschauffeuse in de krant. Nederlanders die hier woonachtig zijn worden al jaren geteisterd door groepen Marokkaanse jongeren. ''Het is niet normaal wat de Marokkaanse gemeenschap hier in Gouda allemaal kan flikken. Ze komen overal mee weg, want de politie grijpt toch niet in. Ze kunnen, in tegenstelling tot Nederlandse jongens, hun brommer opvoeren, roven en stelen en, zoals afgelopen zondag, ongestraft een illegale straatrace houden''.

Bij de straatrace van afgelopen zondag raakte een toevallige passant, een 16-jarige inwoner van Gouda, zwaargewond. Hij heeft botbreuken aan arm, pols en been en een totaal vernielde knieschijf.

Volgens de Goudse buschauffeuse ergeren ook haar passagiers zich groen en geel aan de rondhangende Marokkanen. ''Ze vinden het onbegrijpelijk dat die Marokkaanse jongens de hele dag maar wat kunnen niksen. Je ziet ze nooit werken en ondertussen wel de nieuwste mobieltjes hebben en in de duurste auto's rondrijden. Zwaar geblindeerde dikke BMW's, want je mag natuurlijk niet zien wat er op de achterbank gebeurt. Dit gaat nog een keer verschrikkelijk fout.''. Volgens de vrouw zijn de buurten vooral de laatste vijf jaar hard achteruit gehold. ''De situatie is onhoudbaar. En als je er wat van zegt, word je voor racist uitgemaakt...''.

Wat een zeurpieten zijn dat daar in Gouda zeg. :fpiraat:

Tomas
21-10-03, 15:30
Geplaatst door Al3arbi
Zal je net zien, Tomas woont in Goverwelle...:p

Ik ben hier zo slecht ingeburgerd dat ik niet weet of het nu Plaswijck is of Bloemendaal.

Maargoed, dit soort berichtjes zijn dus volstrekt zinloos en alleen maar koren op de molen voor de xenofobe omwonenden van Gouda. hebben die weer wat te roddelen over Gouda.

Maar ja, dat neemt niet weg dat er hier wel degelijk hele ernstige problemen bestaan. Ik heb er alleen geen zin meer in om wat over te schrijven, nu. Ik lijd aan een ernstige vorm van Marokkanennieuwsoverdosis.

Mark
21-10-03, 15:35
Geplaatst door Tomas
alleen maar koren op de molen voor de xenofobe omwonenden van Gouda. hebben die weer wat te roddelen over Gouda.

Ik zeg: waarom komen deze problemen zo sterk voor in Gouda? In Delft hebben we die shit niet. Het moet dus wel liggen aan de Gouwenaren, blijkbaar trekken zij dat aan.

Hier in de omgeving weten we al eeuwen wat voor tuig ze daar zijn.

Tomas
21-10-03, 15:40
Geplaatst door Mark
Ik zeg: waarom komen deze problemen zo sterk voor in Gouda? In Delft hebben we die shit niet. Het moet dus wel liggen aan de Gouwenaren, blijkbaar trekken zij dat aan.

Hier in de omgeving weten we al eeuwen wat voor tuig ze daar zijn.

Ik kwam laatst nog op de fiets door Delft. Wat een gat is dat zeg.

Jimi
21-10-03, 15:43
Geplaatst door Mark
Ook Gouda kampt met Marokkaanse overlast

- Bron: De Telegraaf

Niet alleen Amsterdam-West heeft te kampen met lastige Marokkanen, ook de de wijken Korte Akkeren, Plaswijck en Oosterwei in Gouda ondervinden veel overlast van rel-Marokkanen, zo meldt de Telegraaf vandaag in een groot artikel. De Goudse wijken, in de volksmond 'Klein Marokko' genoemd, worden blijkens verhalen van buurtbewoners geterroriseerd door groepen losgeslagen lieden die geen strobreed in de weg worden gelegd.

''Veel autochtone Nederlanders zijn hier al weggepest, bedreigd en geïntimideerd'', zegt een Goudse buschauffeuse in de krant. Nederlanders die hier woonachtig zijn worden al jaren geteisterd door groepen Marokkaanse jongeren. ''Het is niet normaal wat de Marokkaanse gemeenschap hier in Gouda allemaal kan flikken. Ze komen overal mee weg, want de politie grijpt toch niet in. Ze kunnen, in tegenstelling tot Nederlandse jongens, hun brommer opvoeren, roven en stelen en, zoals afgelopen zondag, ongestraft een illegale straatrace houden''.

Bij de straatrace van afgelopen zondag raakte een toevallige passant, een 16-jarige inwoner van Gouda, zwaargewond. Hij heeft botbreuken aan arm, pols en been en een totaal vernielde knieschijf.

Volgens de Goudse buschauffeuse ergeren ook haar passagiers zich groen en geel aan de rondhangende Marokkanen. ''Ze vinden het onbegrijpelijk dat die Marokkaanse jongens de hele dag maar wat kunnen niksen. Je ziet ze nooit werken en ondertussen wel de nieuwste mobieltjes hebben en in de duurste auto's rondrijden. Zwaar geblindeerde dikke BMW's, want je mag natuurlijk niet zien wat er op de achterbank gebeurt. Dit gaat nog een keer verschrikkelijk fout.''. Volgens de vrouw zijn de buurten vooral de laatste vijf jaar hard achteruit gehold. ''De situatie is onhoudbaar. En als je er wat van zegt, word je voor racist uitgemaakt...''.

Da's natuurlijk ook allemaal gelul. De schuld van de media, wat ik je brom!

Mark
21-10-03, 15:46
Geplaatst door Tomas
Ik kwam laatst nog op de fiets door Delft. Wat een gat is dat zeg.

Hmmm ik moet de poortwachter er maar weer op wijzen dat ie beter op moet letten wie hij binnenlaat!

Terug naar je kaasmarkt jij! kssssst!

Tomas
21-10-03, 15:48
Geplaatst door Jimi
Da's natuurlijk ook allemaal gelul. De schuld van de media, wat ik je brom!

Wat dan? Er staat toch helemaal niks feitenlijks in dat stuk. Alleen maar gegeneraliseer, onderbuikvermoedens, achterdocht en geruchten.

Wat is dat voor een krant? Ik dacht dat ik met de volkskrant al slecht bedeeld was. Het kan blijkbaar erger.

Tomas
21-10-03, 15:50
Geplaatst door Mark
Hmmm ik moet de poortwachter er maar weer op wijzen dat ie beter op moet letten wie hij binnenlaat!

Terug naar je kaasmarkt jij! kssssst!

In het dagelijksleven ben ik niet herkenbaar. Maar het verbaasd mij niks dat jij iedereen zou kennen daar. Wat een gat.

Jimi
21-10-03, 15:56
Geplaatst door Tomas
Wat dan? Er staat toch helemaal niks feitenlijks in dat stuk. Alleen maar gegeneraliseer, onderbuikvermoedens, achterdocht en geruchten.



Ik zou zeggen: breng eens een bezoekje aan die stad...

Tomas
21-10-03, 15:59
Geplaatst door Jimi
Ik zou zeggen: breng eens een bezoekje aan die stad...

:haha: :haha:

Ja, er zit weinig anders op als je zo'n kut-krant leest.

Mark
21-10-03, 15:59
Geplaatst door Tomas
In het dagelijksleven ben ik niet herkenbaar. Maar het verbaasd mij niks dat jij iedereen zou kennen daar. Wat een gat.

Via via kennen wij elkaar allemaal... voor vreemdelingen hebben we de fakkels en hooivorken klaarliggen. We horen zo aan je accent of je er wel of niet bijhoort. :)

En onze binnenstad is lekker mooier dan die van jullie :haha:

Mark
21-10-03, 16:00
Geplaatst door Jimi
Ik zou zeggen: breng eens een bezoekje aan die stad...

Ja Tomas, het is makkelijk oordelen vanuit Wassenaar, ga toch eens in Gouda kijken :haha:

Tomas
21-10-03, 16:04
Geplaatst door Mark
Via via kennen wij elkaar allemaal...

Zo te zien was het eerder een familie relatie die jullie allemaal bindt.


voor vreemdelingen hebben we de fakkels en hooivorken klaarliggen. We horen zo aan je accent of je er wel of niet bijhoort. :)

Ik speel wel een deuntje op mijn banjo en ik heb zo contact.


En onze binnenstad is lekker mooier dan die van jullie :haha:

Nee. Dat is een verkeerde voorstelling van zaken.

Mark
21-10-03, 16:23
Geplaatst door Tomas
Zo te zien was het eerder een familie relatie die jullie allemaal bindt.

Ik speel wel een deuntje op mijn banjo en ik heb zo contact.

Nee. Dat is een verkeerde voorstelling van zaken.

Wij zijn inderdaad allemaal broeders....

En op het stadhuis na heeft Gouda geen leuke oude gebouwen

Hotzenwalder
21-10-03, 16:26
Geplaatst door Mark
Wij zijn inderdaad allemaal broeders....

En op het stadhuis na heeft Gouda geen leuke oude gebouwen

Je vergeet de Waag, Het Catherijne Gasthuis en niet te vergeten, de St. Jan. Het wordt tijd dat je weer eens een bezoekje aan Gouda brengt om je kennis bij te schaven. Misschien dat je je mening dan ook bijsteld.

Tomas
21-10-03, 16:29
Geplaatst door Mark
Wij zijn inderdaad allemaal broeders....


Ja, zelfs de vrouwen hadden daar wel iets van weg.


En op het stadhuis na heeft Gouda geen leuke oude gebouwen

Ik was afgelopen zaterdag nog bij de steenhouwer achter de kerk. Dat stukje tussen het caterina gasthuis en de sintjan is het mooiste stukje gouda. Daar waan je je in een ver en romantisch verleden.

Het stadhuis is voor de japanse toeristen.

Mark
21-10-03, 16:29
Geplaatst door Hotzenwalder
Je vergeet de Waag, Het Catherijne Gasthuis en niet te vergeten, de St. Jan. Het wordt tijd dat je weer eens een bezoekje aan Gouda brengt om je kennis bij te schaven. Misschien dat je je mening dan ook bijsteld.

Ik zal mijn familie daar weer eens opzoeken :lachu:

Gouda heeft trouwens wel een fijne verhuurder van trouwauto's ;)

Tomas
21-10-03, 16:49
Geplaatst door Mark
Ik zal mijn familie daar weer eens opzoeken :lachu:

Gouda heeft trouwens wel een fijne verhuurder van trouwauto's ;)

Dat jij nog steeds herinneringen aan je huwelijk hebt. Bizar.

Hé hutzenflus, zeg me dat jij geen stadsgenoot bent!

Hotzenwalder
21-10-03, 16:54
Geplaatst door Tomas
Hé hutzenflus, zeg me dat jij geen stadsgenoot bent!

Gelukkig niet. Het is altijd wat met die goudse kaaskoppen. :ego:

Marsipulami
21-10-03, 16:56
Pff, in Gouda hebben ze alleen maar dikke kaasbollen die naar plastiek smaken. Een procedé van voedselbewaring dat ze daar toepassen omdat ze te gierig zijn om een koelkast te kopen om hun melk in te bewaren.

Mark
21-10-03, 16:57
Mooi, we zijn het er allemaal over eens dat Gouda een afgrijselijk oord is en dat de Marokkanen daardoor besmet zijn.