PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Terreur van Marokkanen bij zorg overdreven'



Mark
21-10-03, 13:00
'Terreur van Marokkanen bij zorg overdreven'

- Bron: Het Parool

De mate van overlast die Amsterdamse Marokkaanse jongeren geven bij twee zorginstellingen in Geuzenveld, is lang niet zo erg als jeugdonderzoeker Jaap Noorda van Vrije Universiteit stelt in zijn rapport. Dat meent tenminste de hoofdstedelijke hoofdofficier van justitie Leo de Wit.

Noorda rapporteerde dat jonge Marokkanen het gemunt hebben op bejaarden en psychiatrische patiënten. Hij stelde ook nog 'dertig andere locaties' te kennen waar problemen zijn. Nu zegt Noorda tegen het Parool dat het aantal 'symbolisch' is. ''Wat ik wilde zeggen, is dat in sociaal-economisch kwetsbare buurten in Amsterdam veel plekken zijn waar groepen jongeren op straat hangen. Zij zorgen soms voor overlast en zijn soms crimineel. Het gaat om anonieme plekken in de openbare ruimte. Daarbij gaat om jongeren in het algemeen, niet per se Marokkanen''., zegt Noorda nu.

Volgens hoofdofficier van justitie De Wit ''zal er best iets gebeurd zijn, maar niet in de omvang en intensiteit zoals Noorda dat beschrijft''. Burgemeester Job Cohen en De Wit hebben de politie gevraagd de zaak uit te zoeken. Woordvoerder Elly Florax van de politie zegt: ''Vanaf juni waren er signalen over problemen. Er hingen jongens rond. Ze zorgden voor lawaai, gevoel van onveiligheid en ook is er een insluiping geweest. Er zijn daarop aanhoudingen verricht. Maar vanaf augustus en september ging het juist weer de goede kant op''. Ze twijfelt aan de betrouwbaarheid van Noorda's onderzoek.

Niettemin houdt Noorda staande dat behalve Nieuw-Geuzenveld ook vier andere zorgcentra vergelijkbare problemen hebben. ''In Osdorp kende ik al een geval voordat ik aan mijn onderzoek in Geuzenveld begon. En lopende het onderzoek hoorde ik nog van drie andere zorgcentra, waarvan één in Geuzenveld. Het gaat om 'ernstige vormen van overlast''. Noorda zegt niet specifieker te kunnen zijn omdat hij zelf de details niet kent.

De instellingen willen zelf niet meer reageren, maar lieten eerder in andere media weten blij te zijn dat er aandacht voor de zaak is gekomen, alhoewel men het rapport liever niet openbaar had gezien.

Waterval
21-10-03, 13:02
Mark, had ik al gezegd dat ik van je hou?

louise_louise
21-10-03, 13:04
DIT WAS DUS TE VERWACHTEN.... :cheefbek:

lennart
21-10-03, 13:05
pffffffff.. dit soort berichten leiden af van de hoofdzaak, namelijk dat alle Marokkaanse rotjochies geen normen en waarden hebben!

Simon
21-10-03, 13:10
Geplaatst door Mark
En lopende het onderzoek hoorde ik nog van drie andere zorgcentra, waarvan één in Geuzenveld. Het gaat om 'ernstige vormen van overlast''. Noorda zegt niet specifieker te kunnen zijn omdat hij zelf de details niet kent.

De instellingen willen zelf niet meer reageren, maar lieten eerder in andere media weten blij te zijn dat er aandacht voor de zaak is gekomen, alhoewel men het rapport liever niet openbaar had gezien.

Niet openbaar? Nee ze hebben hun doel bereikt en nu mag het onderzoek opeens niet openbaar worden? Waarom niet? Is het omdat een en ander wat overdreven is om maar aandacht te krijgen van de politie? 30 andere zorgcentra is wat anders dan 3 andere zorgcentra waarvan de details niet bekend zijn. Ik zou juist nu eisen dat het onderzoek openbaar wordt !!!

Simon

Mark
21-10-03, 13:12
Geplaatst door Waterval
Mark, had ik al gezegd dat ik van je hou?

Je fluisterde het vannacht in je slaap schat! :hihi:

nl-x
21-10-03, 13:14
Damn, ik wist wel dat die cijfers gelogen waren.

Het ging dus over jongeren die 'lawaai' maakten, en een onveilig 'gevoel' creëerden. Dat is dus de nieuwe definitie van TERREUR. (Afgezien van een enkele insluiping. -iemand die zich zonder toestemming in het pand betrof-, want anders noemden ze het wel inbraak.)

En de nieuwe definitie van 30 is: EEN SYMBOLISCHE 4


Noorda, stop eens symbolisch 4 vingers in je reet, en trek zo hard je kan met iedere vinger een andere kant op...

MENSEN, WAT KUNNEN WE NOU HIERTEGEN DOEN?! WE KUNNEN TOCH NIET MACHTELOOS BLIJVEN TOEKIJKEN?

ZbaqZbaq
21-10-03, 13:18
Noorda is een vuile opruier ! :motorzaag

freya
21-10-03, 13:21
Het gaat om 'ernstige vormen van overlast''. Noorda zegt niet specifieker te kunnen zijn omdat hij zelf de details niet kent.

Ja hallo!

Het ging toch over zijn eigen onderzoek en nu weet hij de details niet? :aftel:


:D had DAJJ toch mooi gelijk dat hij 30 overdreven vond

Donna
21-10-03, 13:25
Geplaatst door nl-x
MENSEN, WAT KUNNEN WE NOU HIERTEGEN DOEN?! WE KUNNEN TOCH NIET MACHTELOOS BLIJVEN TOEKIJKEN?


Ja, dat is een goeie vraag.

Ik vind het echt een schandalig verhaal. Alsof je tegenwoordig leugens nodig hebt om 'Marokkaanse criminelen' in het nieuws te krijgen! Belachelijk, een Marokkaan hoeft maar te kikken of hij staat al op de voorpagina. Die Noorda is een ontiegelijke dweil.

Wat we nu in ieder geval kunnen doen is eisen dat de onderste steen bovenkomt. Niet alleen het onderzoek openbaar, maar ook de onderzoeksmethodes. Mark, ik heb het parool nog niet gezien, staat dit bericht net zo prominent op de voorpagina als het oorspronkelijke bericht?

TonH
21-10-03, 13:31
Jezus, hier wordt een mens tocht niet goed van!
:kotsen:

Ik heb het Parool ook nog niet gezien en ben ook benieuwd waar dit bericht staat. Op hun site in ieder geval wel op de hoofdpagina.
Net onder het sluiten van de Tippelzone, waardoor ik dacht dat de title eerst daarop sloeg.

fcuk
21-10-03, 13:32
Geplaatst door Donna
Ja, dat is een goeie vraag.

Ik vind het echt een schandalig verhaal. Alsof je tegenwoordig leugens nodig hebt om 'Marokkaanse criminelen' in het nieuws te krijgen! Belachelijk, een Marokkaan hoeft maar te kikken of hij staat al op de voorpagina. Die Noorda is een ontiegelijke dweil.

Wat we nu in ieder geval kunnen doen is eisen dat de onderste steen bovenkomt. Niet alleen het onderzoek openbaar, maar ook de onderzoeksmethodes. Mark, ik heb het parool nog niet gezien, staat dit bericht net zo prominent op de voorpagina als het oorspronkelijke bericht?

Dat vroeg ik me dus ook af. Wat kunnen we doen en staat de rectificatie op pagina 37?

fc

Jimi
21-10-03, 13:37
Geplaatst door aQua


klootzak

Als 'jullie' nu eens net zo verontwaardigd waren over de (aangetoonde) wandaden van 'jullie' vriendjes in let's say Amsterdam West, dan waren we al een stuk verder...

Wishful thinking...

Donna
21-10-03, 13:39
Geplaatst door fcuk
Dat vroeg ik me dus ook af. Wat kunnen we doen en staat de rectificatie op pagina 37?

fc


Ik heb een paar vragen voor meneer Noorda:

-Sinds begin jaren 70 bestookt u volgens eigen zeggen overheid en politiek met alarmerende rapporten over Marokkaanse jeugd. Kunt u de prikkers van maroc.nl vertellen om welke rapporten het gaat, waar deze rapporten te verkrijgen zijn en aan wie u welk rapport wanneer ter advies heeft aangeboden?

- Als u onderzoek heeft gedaan naar terreur van Marokkaanse jongens rond zorgcentra in Amsterdam, waarom kent u dan niet de details van de problematiek die u zelf schetst? En als u de details niet kent, wie kent deze dan wel?

- Wat is de reden dat u dit rapport juist nu naar buiten heeft gebracht?

Hotzenwalder
21-10-03, 13:44
Geplaatst door Jimi
Als 'jullie' nu eens net zo verontwaardigd waren over de (aangetoonde) wandaden van 'jullie' vriendjes in let's say Amsterdam West, dan waren we al een stuk verder... Wishful thinking...

Nuff said... maar ja, met de oogkleppen die sommigen hier ophebben zal dat wel nooit lukken :jammer:

lennart
21-10-03, 13:45
Geplaatst door Hotzenwalder
Nuff said... altijd maar de aandacht van het werkelijke en niet te ontkennen probleem afleiden. BAH! Ik walg van die politieke correctheid :student:

Inderdaad! De echte problemen worden veroorzaakt door politici! Opknopen die mensen! En Roorda erbij!

louise_louise
21-10-03, 13:48
en dit is bij lange na niet het enige artikel dat is overdreven.....neem nou 2wkn geleden een artikel over 11jarigen die volwassen vrouwen zouden aanranden in zeist-dat zou ook eens uitgezocht mogen worden, daar geloof ik helemaal niks van!

Jimi
21-10-03, 13:50
Geplaatst door louise_louise
en dit is bij lange na niet het enige artikel dat is overdreven.....neem nou 2wkn geleden een artikel over 11jarigen die volwassen vrouwen zouden aanranden in zeist-dat zou ook eens uitgezocht mogen worden, daar geloof ik helemaal niks van!

:kotsen:

nl-x
21-10-03, 13:51
Nee Jimmi. Dit is het moment dat jij met rode wangetjes schaamtevol wegkijkt. Niet het moment dat je jezelf verder voor lul zet door weer je bek open te trekken... :huil2:

000NobelPrizes
21-10-03, 13:54
Geplaatst door aQua


Waar blijft jouw verontwaardiging over deze feitelijke leugencampagne en criminalisering van een hele bevolkingsgroep?


En daar gaan we weer...

Leugencampagne, criminalisering hele bevolkingsgroep, bladiebla.
Grote woorden, geen inhoud, maar who cares, de bui is weer overgewaaid en de media krijgen de schuld. Einde exercitie.

nl-x
21-10-03, 13:55
Geplaatst door louise_louise
en dit is bij lange na niet het enige artikel dat is overdreven.....neem nou 2wkn geleden een artikel over 11jarigen die volwassen vrouwen zouden aanranden in zeist-dat zou ook eens uitgezocht mogen worden, daar geloof ik helemaal niks van! Wat was dat dan? Een jongen van 11 die vroeg aan zn pubertijd begon en een vrouw in 'r kont kneep? Tsja, misschien zou ik dan ook AANRANDING gaan schreeuwen :).

KOM OP MENSEN... 11 JAAR?! DAN ZIT JE NOG OP DE BASISSCHOOL!



ps. Ik heb hier in de media trouwens niets over vernomen... stond het op nvdd ?

nl-x
21-10-03, 13:57
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En daar gaan we weer...

Leugencampagne, criminalisering hele bevolkingsgroep, bladiebla.
Grote woorden, geen inhoud, maar who cares, de bui is weer overgewaaid en de media krijgen de schuld. Einde exercitie. Aan jou ook de tip om maar stil te zijn op dit moment. Als je dit geen inhoud noemt, dan weet je waarschijnlijk niet eens wat inhoud inhoudt. Er is hier overduidelijk sprake van een leugencampagne en criminalisering van de hele bevolkingsgroep.

En de enige reden waarom jij het laconiek afdoet als een overdreven reactie van ons, is omdat je jezelf er ongelooflijk mee amuseert.

Mark
21-10-03, 14:00
Geplaatst door nl-x
ps. Ik heb hier in de media trouwens niets over vernomen... stond het op nvdd ?

wees gerust, niets ontsnapt aan mijn copy-paste praktijken.

Jimi
21-10-03, 14:01
Geplaatst door aQua
Getuigt ook van een hoge mate aan helderziendheid de conclusie te kunnen trekken dat iedereen het maar ok vind wat die snotneuzen doen.

Ik merk anders weinig van die massale uitingen van verontwaardiging...


Om van je intellectuele selectiviteit maar niet spreken. Heb jij je al distansiërend uitgelaten over de autochtone crimi's die hun oudjes 'een handje helpen' ?[/QUOTE]

????

Waar blijft jouw verontwaardiging over deze feitelijke leugencampagne en criminalisering van een hele bevolkingsgroep?

[/QUOTE]


Ik heb nog geen medium op een dergelijke campagne kunnen betrappen...

Hotzenwalder
21-10-03, 14:03
Geplaatst door aQua :confused:
Waar blijft jouw verontwaardiging over deze feitelijke leugencampagne en criminalisering van een hele bevolkingsgroep?


Een leugencampagne die op feiten gebaseerd is? Als iets een feit is dan is het meestal geen leugen meer, maar goed... laten we niet vergeten dat een hele bevolkingsgroep nu voor crimineel wordt aangezien door de daden van enkelen. Kijk dus liever naar diegene die aanwijsbaar afkeurbaar gedrag vertonen dan de media te verketteren die eindelijk eens de poppetjes bij de naam durft te noemen.

Simon
21-10-03, 14:04
Geplaatst door Donna
Wat we nu in ieder geval kunnen doen is eisen dat de onderste steen bovenkomt. Niet alleen het onderzoek openbaar, maar ook de onderzoeksmethodes. Mark, ik heb het parool nog niet gezien, staat dit bericht net zo prominent op de voorpagina als het oorspronkelijke bericht?

Als het een behoorlijk onderzoek is staan de onderzoekmethodes beschreven in het rapport. Die man is verbonden aan de VU dus je mag een redelijke onderzoeksverantwoording verwachten. Misschien is hij aan te schrijven namens 'maroc.nl'?

Simon

Hotzenwalder
21-10-03, 14:06
Geplaatst door nl-x
[B]Aan jou ook de tip om maar stil te zijn op dit moment. Als je dit geen inhoud noemt, dan weet je waarschijnlijk niet eens wat inhoud inhoudt. Er is hier overduidelijk sprake van een leugencampagne en criminalisering van de hele bevolkingsgroep.

Feiten graag die deze zogenaamde leugencampagne onderbouwen...

louise_louise
21-10-03, 14:11
Geplaatst door nl-x
Wat was dat dan? Een jongen van 11 die vroeg aan zn pubertijd begon en een vrouw in 'r kont kneep? Tsja, misschien zou ik dan ook AANRANDING gaan schreeuwen :).

KOM OP MENSEN... 11 JAAR?! DAN ZIT JE NOG OP DE BASISSCHOOL!



ps. Ik heb hier in de media trouwens niets over vernomen... stond het op nvdd ?

ja, dat was dat ene artikel over 'nederlandse vrouw is de hoer ofzoiets...."

ZbaqZbaq
21-10-03, 14:15
Ik vind dat iemand een pop moet ophangen met de tekst Noorda erop :fpiraat:

Puk
21-10-03, 14:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik vind dat iemand een pop moet ophangen met de tekst Noorda erop :fpiraat:

Ik vind dat er op de Dam in Amsterdam een heel groot monument moet komen met Mocro erop.

Dat monument bestaat uit een heel grote kinderwagen met een Mocro erin.

000NobelPrizes
21-10-03, 14:18
Geplaatst door nl-x
Aan jou ook de tip om maar stil te zijn op dit moment. Als je dit geen inhoud noemt, dan weet je waarschijnlijk niet eens wat inhoud inhoudt. Er is hier overduidelijk sprake van een leugencampagne en criminalisering van de hele bevolkingsgroep.

En de enige reden waarom jij het laconiek afdoet als een overdreven reactie van ons, is omdat je jezelf er ongelooflijk mee amuseert.

Ik ben allesbehalve amused.

Jimi
21-10-03, 14:19
Geplaatst door louise_louise
ja, dat was dat ene artikel over 'nederlandse vrouw is de hoer ofzoiets...."

En dat was natuurlijk ook maar uit de lucht gegrepen, toch?

000NobelPrizes
21-10-03, 14:20
Geplaatst door aQua

De media vertoont geen afkeurbaar gedrag door zaken buiten proprties te plaatsen? Het enige mechanisme dat in werking gesteld is, is dat van racisme, gebasseerd op leugens

Zelfs je eigen poppedijntje Fatima Elatik heeft toegegeven hoe de vork in de steel zit en dat er zwaar criminele mocro's rondlopen.
Die heeft het woord leugens nergens laten vallen, en believe me, dat had ze zeker gedaan als dat het geval was geweest.

louise_louise
21-10-03, 14:25
Geplaatst door Jimi
En dat was natuurlijk ook maar uit de lucht gegrepen, toch?

leer eerst eens begrijpend te lezen en niet alles uit zn verband te rukken....!

Puk
21-10-03, 14:26
Sure. Maar kan je nu spreken van een campagne?

Steek je kop niet in het zand, aQua.

000NobelPrizes
21-10-03, 14:30
Geplaatst door aQua
Waarmee je dus wilt zeggen dat ik ontken dat er zwaar criminele Marokanen zijn? Tis alles of niets ofzo?
Rondom die zware club hangt nog een fors cordon van meelopers.

Hotzenwalder
21-10-03, 14:30
Geplaatst door aQua
feitelijke leugencampagne = feitelijke aantoning dat een campagne gebasserd op is leugens, beste autochtone medelander ;)

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Beter je zinnen formuleren allochtone medemens...



De media vertoont geen afkeurbaar gedrag door zaken buiten proprties te plaatsen? Het enige mechanisme dat in werking gesteld is, is dat van racisme, gebasseerd op leugens [/B]

Het toverwoord wordt er weer bijgehaald... racisme. Je kan hier niks zeggen over je allochtone medemens of je wordt uitgemaakt voor racist. Blaat zeg... vuile kutmarokkaan mag niet, maar vuile kuthollander wel.

Hotzenwalder
21-10-03, 14:34
Geplaatst door aQua
:moe:

Je somt nu alleen feiten op uit het verhaaltje van meneer Noorda, maar met een leugencampagne kan je toch niet alleen dit rapportje bedoelen? Is het probleem in Amsterdam West soms ook sterk overdreven en onderdeel van de campagne?

Wat is het uiteindelijk doel eigenlijk van deze hele campagne?

Jimi
21-10-03, 14:35
Geplaatst door aQua
Waarmee je dus wilt zeggen dat ik ontken dat er zwaar criminele Marokanen zijn? Tis alles of niets ofzo?

Aqua, waar blijft dan 'jullie' publieke verontwaardiging over dit soort zaken?

Hotzenwalder
21-10-03, 14:40
Geplaatst door Jimi
Aqua, waar blijft dan 'jullie' publieke verontwaardiging over dit soort zaken?

Wel publiek verontwaardigd zijn over een zogenaamd aangedikt rapport, maar je hoort of ziet niemand hier zo verontwaardigd zijn als er poppen hangen te bungelen met namen van agenten erop. Vraag me af welke goedpraterij jullie daar weer over hebben te melden. Onderdeel van de grote leugencampagne? Goh, what's next... de leugencampagne blijkt gefinanciërd te worden door de joden?

Blijf maar lekker ontkennen hoor mensen...

Jimi
21-10-03, 14:40
Geplaatst door aQua
:moe:

Oh, je bedoelt de (mogelijke) campagne van de heer Noorda?

Jimi
21-10-03, 14:41
Geplaatst door Hotzenwalder
Wel publiek verontwaardigd zijn over een zogenaamd aangedikt rapport, maar je hoort of ziet niemand hier zo verontwaardigd zijn als er poppen hangen te bungelen met namen van agenten erop. Vraag me af welke goedpraterij jullie daar weer over hebben te melden. Onderdeel van de grote leugencampagne? Goh, what's next... de leugencampagne blijkt gefinanciërd te worden door de joden?

Blijf maar lekker ontkennen hoor mensen...

Indeed!

lennart
21-10-03, 14:43
Twas maar symbolisch dat raport... zegt die toch zelf :rolleyes:

Simon
21-10-03, 14:46
Geplaatst door Hotzenwalder
Wel publiek verontwaardigd zijn over een zogenaamd aangedikt rapport, maar je hoort of ziet niemand hier zo verontwaardigd zijn als er poppen hangen te bungelen met namen van agenten erop.

Heb je de topic daarover gelezen dan? Of neem je dat gewoon maar aan voor het gemak?

Simon

Puk
21-10-03, 14:47
Geplaatst door aQua
Ha, Puk, waar blijft jouw verontwaardiging. Je ging bijna van je stokje, combinatie van euforie en walging, toen je hoorde van die praktijken tegen oudjes. Ik ook, combinatie van triestheid en walging. Nu blijkt alles buiten proportie te zijn getrokken, geeft die pseudo onderzoeker zelf ook toe.
Steek je kop niet in het zand Puk, geef het ongelijk van Nederland, van onderzoekers tot verslaggevers tot semi intellectuelen aantoe, eens toe

Zet het 'geen dialoog meer willen' wel weer in een compleet nieuw licht. Waar is men bang voor

Er is heel veel rottigheid in bijvoorbeeld Amsterdam dat wordt veroorzaakt door Marokkaanse snotneuzen a.k.a. filosofen. Dat weet jij en dat weet ik. Kennelijk heeft Noorda een slecht rapport geschreven. Slechte zaak. Mee eens.

Maar het gaat mij veels te ver van een campagne te spreken. Ik geef dus niet toe dat Nederland ongelijk heeft. Simpelweg omdat dat niet zo is. Die problemen zijn er wel degelijk.

Overigens, ik raak over die problemen niet euforisch. Zo hoop ik ook dat jij over die misser van Noorda niet euforisch raakt.

Hotzenwalder
21-10-03, 14:47
Geplaatst door lennart
Twas maar symbolisch dat raport... zegt die toch zelf :rolleyes:

Kijk... of dat rapport nou aangedikt was of niet, feit is wel dat er aanleiding was voor dat rapport en die aanleiding wordt nu even vergeten. Men schreeuwt moord en brand om de aandikking, maar vergeet dat zonder de aanleiding dit rapport er nooit had geweest.

lennart
21-10-03, 14:49
Geplaatst door Hotzenwalder
Kijk... of dat rapport nou aangedikt was of niet, feit is wel dat er aanleiding was voor dat rapport en die aanleiding wordt nu even vergeten. Men schreeuwt moord en brand om de aandikking, maar vergeet dat zonder de aanleiding dit rapport er nooit had geweest.

De aanleiding was een boek: The Clash of Civilizations... sindsdien zijn er idioten in Nederland die menen dat ze dit boek moeten bewijzen omdat ze bang zijn voor moslims. Dat ze bang zijn blijkt wel uit de grootspraak en de grote bek die dit soort mensen opzetten.

Jimi
21-10-03, 14:52
Geplaatst door aQua




Wat moet er gebeuren, "wachten tot de eerste dode valt" ?




Die is in Venlo al gevallen...

lennart
21-10-03, 14:54
Geplaatst door Jimi
Die is in Venlo al gevallen...

Die werd toch in elkaar getrimd door een Hollander en Marokkaan?

Hotzenwalder
21-10-03, 14:58
Geplaatst door lennart
De aanleiding was een boek: The Clash of Civilizations... sindsdien zijn er idioten in Nederland die menen dat ze dit boek moeten bewijzen omdat ze bang zijn voor moslims. Dat ze bang zijn blijkt wel uit de grootspraak en de grote bek die dit soort mensen opzetten.

"In the final analysis, however, all civilizations will have to learn to tolerate each other..."

Zagora
21-10-03, 15:00
Hahahaha...that will be the day. Dat op basis van een onderzoeker die niet goed bij zijn hoofd is alle criminelen in West niet meer blijken te bestaan. Yeah right.

Mark
21-10-03, 15:02
Geplaatst door lennart
De aanleiding was een boek: The Clash of Civilizations... sindsdien zijn er idioten in Nederland die menen dat ze dit boek moeten bewijzen omdat ze bang zijn voor moslims. Dat ze bang zijn blijkt wel uit de grootspraak en de grote bek die dit soort mensen opzetten.

Uit het dagboek van Lennart:

Lief dagboek, ik heb vandaag het boek The Clash of Civilizations gelezen. Ik denk dat dit een keerpunt in mijn leven is.... eindelijk heb ik een doel gevonden en zie ik de wereld zoals die echt is....

Puk
21-10-03, 15:03
Geplaatst door Mark
Uit het dagboek van Lennart:

Lief dagboek, ik heb vandaag het boek The Clash of Civilizations gelezen. Ik denk dat dit een keerpunt in mijn leven is.... eindelijk heb ik een doel gevonden en zie ik de wereld zoals die echt is....

:p

lennart
21-10-03, 15:07
Geplaatst door Hotzenwalder
"In the final analysis, however, all civilizations will have to learn to tolerate each other..."

Begrijp Leo Strauss.. en lees dan dit boek nog es.

Jimi
21-10-03, 15:08
Geplaatst door lennart
Die werd toch in elkaar getrimd door een Hollander en Marokkaan?

Nee, alleen door een Marokkaan...

lennart
21-10-03, 15:09
Geplaatst door Mark
Uit het dagboek van Lennart:

Lief dagboek, ik heb vandaag het boek The Clash of Civilizations gelezen. Ik denk dat dit een keerpunt in mijn leven is.... eindelijk heb ik een doel gevonden en zie ik de wereld zoals die echt is....

Lijkt me sterk... want ik heb het boek niet gelezen... Wel End of History, en het stuk dat deze discussie startte van oorloghitser Bernard Lewis.

lennart
21-10-03, 15:10
Geplaatst door Jimi
Nee, alleen door een Marokkaan...

Dus die hollander die Khalid hielp was ook een onschuldig slachtoffer van het Marokkaanse terreur?

Jimi
21-10-03, 15:10
Geplaatst door aQua
Wel. Komop, je kan het :duim: Noorda kon het ook



Misstanden als het terroriseren van bejaarden moeten altijd aan het licht worden gebracht. Heeft iemand hier het tegengestelde beweerd? Waar ik zo ontiegelijk van walg is dat er een Marokkaans etiketje op geplakt is. Waar ik nog meer van walg is de relativering van de gevolgen en de reikwijdte hiervan.
Vooral na alle artikelen die Zwarte Schaap hier geplaatst heeft, dezelfde misdaden, gepleegd door autochtonen, die slechts een plekje kregen in regionale kranten, de etniciteit van de daders buiten beschouwing latend.
En dan durf je nog te relativeren en te doen lijken dat er absoluut-geen-leugencampagne wordt gevoerd, dit ondertussen onderbouwend op een fundament van gebakkenlucht, en bij gebrek aan argumenten strooiend met aantijgingen dat Marokkanen terorrisering van bejaarden maar ok vinden

Daarom vind ik jou een simpele kuthollander, uiteraard omdat je het voor de rest van de goede Hollanders verpest

Krijgen we dat verhaal weer...'jullie' willen het gewoon niet begrijpen, he?

Jimi
21-10-03, 15:11
Geplaatst door lennart
Dus die hollander die Khalid hielp was ook een onschuldig slachtoffer van het Marokkaanse terreur?

Nee, kneus, ik zeg alleen dat Steegmans in elkaar werd geslagen door een Marokkaan...

lennart
21-10-03, 15:11
Geplaatst door Jimi
Nee, kneus, ik zeg alleen dat Steegmans in elkaar werd geslagen door een Marokkaan...

En een Hollander die hem hielp.

Hotzenwalder
21-10-03, 15:12
Geplaatst door Mark
Uit het dagboek van Lennart:

Lief dagboek, ik heb vandaag het boek The Clash of Civilizations gelezen. Ik denk dat dit een keerpunt in mijn leven is.... eindelijk heb ik een doel gevonden en zie ik de wereld zoals die echt is....

Uit het dagboek van Mark

Vandaag weer wat hollanders verketterd die het op onze troetelmarokkanen hadden voorzien en wederom grove leugens verspreidden over hun. Morgen verder werken aan het aantonen van de grote leugencampagne. Onthoudt immer dat de waarheid slechts voorbehouden is aan hen die het waard zijn de waarheid te horen...

Jimi
21-10-03, 15:12
Geplaatst door lennart
En een Hollander die hem hielp.

Heel goed...

Jimi
21-10-03, 15:13
Geplaatst door aQua
Jochie, ga jij 's buitenspelen als je niets boeiends te melden hebt

Water Queen, mag ik even op je kop wateren?

Hotzenwalder
21-10-03, 15:13
Geplaatst door lennart
Dus die hollander die Khalid hielp was ook een onschuldig slachtoffer van het Marokkaanse terreur?

Het was waarschijnlijk slaan of geslagen worden :lekpuh:

Maslov
21-10-03, 15:13
Ik hoorde dat de minister van binnenlandse zaken vanmiddag vierkant achter van Riessen ging staan in de kamer op vragen van o.a. dhr. Görüz.

Jimi
21-10-03, 15:16
Geplaatst door aQua


:zwaai:

Is that a yes? :moe:

Hotzenwalder
21-10-03, 15:19
[I]Daarom vind ik jou een simpele kuthollander, uiteraard omdat je het voor de rest van de goede Hollanders verpest [/B]

Als je nou eens tegen je broeder in West zegt:

Daarom vind ik jou een simpele kutmarokkaan, uiteraard omdat je het voor de rest van de goede Marokkanen verpest

Dan zou die hele stigmatisering misschien eens aan zijn einde komen, omdat ze nu eindelijk eens door hun eigen groep worden aangesproken op hun wandaden. Richt daar je negatieve energie eens op.

Mark
21-10-03, 15:19
Geplaatst door Hotzenwalder
Uit het dagboek van Mark

Vandaag weer wat hollanders verketterd die het op onze troetelmarokkanen hadden voorzien en wederom grove leugens verspreidden over hun. Morgen verder werken aan het aantonen van de grote leugencampagne. Onthoudt immer dat de waarheid slechts voorbehouden is aan hen die het waard zijn de waarheid te horen...

:haha:

Heb jij ooit wel eens een bericht van mij gelezen? lol

Ik denk dat dit mijn nieuwe onderschrift wordt.

Jimi
21-10-03, 15:20
Geplaatst door Hotzenwalder
Als je nou eens tegen je broeder in West zegt:

Daarom vind ik jou een simpele kutmarokkaan, uiteraard omdat je het voor de rest van de goede Marokkanen verpest

Dan zou die hele stigmatisering misschien eens aan zijn einde komen, omdat ze nu eindelijk eens door hun eigen groep worden aangesproken op hun wandaden. Richt daar je negatieve energie eens op.

Tsja, dat zou wat zijn...

Hotzenwalder
21-10-03, 15:21
Geplaatst door Mark
:haha:

Heb jij ooit wel eens een bericht van mij gelezen? lol
Ik denk dat dit mijn nieuwe onderschrift wordt.

Ik heb er alweer teveel gelezen vandaag :haha:

Zagora
21-10-03, 15:22
Dezelfde krant die Noorda aan het woord liet, heeft hem nu ontmaskerd als een waardeloze wetenschapper. Wie durft het Parool nog te betichten van een hetze?

Mark
21-10-03, 15:24
Geplaatst door Hotzenwalder
Ik heb er alweer teveel gelezen vandaag :haha:

Kan je nagaan dat ik bijna 6500 juweeltjes heb geplaatst!

Ik ga ze bundelen en uitgeven onder de titel:

"Het is moeilijk bescheiden te blijven wanneer je zo goed bent als ik"

Hotzenwalder
21-10-03, 15:31
Geplaatst door Mark
Kan je nagaan dat ik bijna 6500 juweeltjes heb geplaatst!


Zorg er wel voor dat de 6500e een gedenkwaardige wordt...

TonH
21-10-03, 15:38
Geplaatst door Maslov
Ik hoorde dat de minister van binnenlandse zaken vanmiddag vierkant achter van Riessen ging staan in de kamer op vragen van o.a. dhr. Görüz.

Was dat in het Vragenuur? Ik viel daar vlak voor het einde in, maar ving wel iets op dat men het Noorda-rapport als waardevolle bijdrage.... etc. zag. Klopt dat, of kwam het 2e artikel ook nog langs. :confused:

Mark
21-10-03, 15:40
Geplaatst door Hotzenwalder
Zorg er wel voor dat de 6500e een gedenkwaardige wordt...

In de 6500'ste onthul ik dat ik Michiel Smit ben.

nl-x
21-10-03, 21:56
Geplaatst door Mark
Kan je nagaan dat ik bijna 6500 juweeltjes heb geplaatst!

Ik ga ze bundelen en uitgeven onder de titel:

"Het is moeilijk bescheiden te blijven wanneer je zo goed bent als ik"
Maroc.NL behoudt volledige copyrightrechten over alles dat hier wordt gepubliceerd :D

(Voor 90% wil ik je wel een deal aanbieden.)

Zwarte Schaap
22-10-03, 00:09
Geplaatst door nl-x
Maroc.NL behoudt volledige copyrightrechten over alles dat hier wordt gepubliceerd :D


Als iemand dwars wil zitten kun je het volgens mij wel vergeten met dat maroc.nl de volledige copyrights behoudt van wat de prikkers hier schrijven.

Niemand heeft een dergelijke overeenkomst getekend en mochten jullie dat ergens bij de inschrijving in kleine letters gezet hebben, dan nog geloof ik dat het aanvechtbaar is bij de rechter.

Marsipulami
22-10-03, 00:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als iemand dwars wil zitten kun je het volgens mij wel vergeten met dat maroc.nl de volledige copyrights behoudt van wat de prikkers hier schrijven.

Niemand heeft een dergelijke overeenkomst getekend en mochten jullie dat ergens bij de inschrijving in kleine letters gezet hebben, dan nog geloof ik dat het aanvechtbaar is bij de rechter.


Pff ik geloof dat er toch maar weinig teksten zijn op Maroc.nl die voor herhaling laat staan publicatie vatbaar zijn. Behalve wat extremistische kreten van een paar Marokkaantjes is hier nog nooit wat gepost waar pers en publiek enige belangstelling voor hadden.

Ron Haleber
22-10-03, 05:15
Geplaatst door nl-x
Maroc.NL behoudt volledige copyrightrechten over alles dat hier wordt gepubliceerd :D



Had je gedroomd, Himdi! Over het interview met imam Abdulwahid Van Bommel dat ik hier binnenkort neerzet, houden wij samen de volledige copyrightrechten...! :duim:

Bij overtreding laten wij de Turkse moefties een fatwa over je uitspreken zodat je eeuwig knarsetandend in de hel je zonden zal berouwen - er wel ff van uitgaand dat je een echte moslim bent, anders heeft dat geen effect... :fuckit:


Ron

nl-x
22-10-03, 09:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als iemand dwars wil zitten kun je het volgens mij wel vergeten met dat maroc.nl de volledige copyrights behoudt van wat de prikkers hier schrijven.

Niemand heeft een dergelijke overeenkomst getekend en mochten jullie dat ergens bij de inschrijving in kleine letters gezet hebben, dan nog geloof ik dat het aanvechtbaar is bij de rechter.
OK Schaap, je vroeg er om... Morgen ga ik jouw werken laten bundelen en uitbrengen onder mijn naam !
:duivels:

nl-x
22-10-03, 09:47
Geplaatst door Ron Haleber
Had je gedroomd, Himdi! Over het interview met imam Abdulwahid Van Bommel dat ik hier binnenkort neerzet, houden wij samen de volledige copyrightrechten...! :duim:

Bij overtreding laten wij de Turkse moefties een fatwa over je uitspreken zodat je eeuwig knarsetandend in de hel je zonden zal berouwen - er wel ff van uitgaand dat je een echte moslim bent, anders heeft dat geen effect... :fuckit:


Ron

Wat is er mis met mijn pseudo? Ik noem jou toch ook Ron Haleber :D

nl-x
22-10-03, 09:50
Geplaatst door Hotzenwalder
Als je nou eens tegen je broeder in West zegt:

Daarom vind ik jou een simpele kutmarokkaan, uiteraard omdat je het voor de rest van de goede Marokkanen verpest

Dan zou die hele stigmatisering misschien eens aan zijn einde komen, omdat ze nu eindelijk eens door hun eigen groep worden aangesproken op hun wandaden. Richt daar je negatieve energie eens op.

En hier ligt nou de kern van het probleem. Sukkels zoals jij, die denken dat wij -samen met die relschoppers- een groep vormen.

nl-x
22-10-03, 10:12
Geplaatst door Dave20
Hun daden worden hier anders veelal gebagatalliseerd en vergoeilijkt, dus kan me wel voorstellen dat mensen dat gaan denken.
Dat de daden door 'Marokkanen' worden uitgevoerd wordt gebagatalliseerd! Natuurlijk wordt er wel rottigheid uitgevoerd. Maar niet alleen door mensen van Marokkaanse afkomst. En dat Marokkaanse afkomst is vooral niet boeiend voor andere Marokkanen, die er niets mee te maken hebben.

gibraltar
22-10-03, 11:20
ik heb het eerder vertelt
het gaat om geld zo halen al die bureaucraten geld binnen
bij ons in de buurt hebben ze mln gekregen.

Metropolitician
24-10-03, 14:11
Cohen en Kuiper hekelen Noorda
(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - Hoofdcommissaris Jelle Kuiper vindt dat het bestuur van zorgcentrum Nieuw Geuzenveld en psychiatrische instelling Geuzenhoek in West de 'terreur' door Marokkaanse jongeren ernstig heeft overdreven. En onderzoeker Jaap Noorda, die er een rapport over schreef, heeft in 'zijn zeer inadequate relaas de Marokkaanse jeugd een mep die ze niet verdiend heeft'.

Dat zei de korpschef gistermiddag tegen de commissie voor Openbare Orde en Veiligheid van de gemeenteraad. De directie van de zorginstelling heeft volgens Kuiper 'niet heel vaak, maar slechts tweemaal' aangifte gedaan van inbraak. Beide keren zijn de daders gepakt, zei Kuiper.

Zowel hij als burgemeester Job Cohen verklaarde dat de leiding van de verzorgingshuizen 'begin juli' had gemeld veel last te hebben van Marokkaanse jongeren die, onder veel meer, personeel bedreigden en inbraken.

De politie en de hulpverleners in West zouden vervolgens hebben opgetreden en de groep jongens en de instellingen wekenlang nauwgezet in de gaten hebben gehouden. Zo erg als was geschetst, bleek de overlast volgens Cohen en Kuiper niet te zijn geweest. De problemen die er wel waren, zouden door het optreden sterk zijn afgenomen.

Kuiper: ''Onze buurtregisseur (wijkagent, red.) is sinds juli elke avond bij de instellingen gaan kijken. Hij heeft nooit de zeer agressieve groepen aangetroffen waarvan sprake was. Vervelend is ook dat al onze adviezen over preventie door de zorginstellingen in de wind zijn geslagen.''

Cohen zei verrast te zijn door de berichtgeving over Noorda's onderzoek Rollators en rotjongens. ''Dat onderzoek, waarvan ik niet weet of het de kwalificatie 'wetenschappelijk' verdient, beschrijft de problemen die ons eerder ook door de zorginstellingen waren gemeld. Maar het rapport verbaasde me, omdat ik er niets van wist. Voor het onderzoek is ons ook niets gevraagd.''

Noorda zegt in een reactie te hebben besloten 'de discussie met politie, justitie of de gemeente niet meer via de media te voeren'. ''Rechtstreeks contact zou ik op prijs stellen, zodat we eens rustig kunnen praten. Sinds de perspublicaties over mijn rapport is daaromheen een wat overspannen ambiance ontstaan. Ik zou wat constructiever over de zaken willen spreken.''

De raad van bestuur van de Verenigde Amstelhuizen, waaronder genoemde zorginstellingen vallen, meldt in een verklaring 'van harte te hopen dat alle media-aandacht leidt tot de juiste acties van het stadsdeel, de politie en eventuele andere partijen'. 'Wij gaan met hen in gesprek om te vernemen wat de concrete maatregelen zullen zijn, ook met de intentie hieraan waar mogelijk een bijdrage te leveren'. Vervolgens: 'Mocht een en ander niet tot resultaten leiden, dan zullen wij niet aarzelen de media opnieuw te benaderen. (..) Tot die tijd onthouden we ons van commentaar.'

Cohen zei er overigens van overtuigd te zijn 'dat de komende tijd vaker zorgwekkende berichten over dit soort incidenten de kranten zullen halen', doordat gemeente, politie en justitie druk doende zijn de 'harde kern aan te pakken' van vooral Marokkaanse jongeren die in West voor problemen zorgen. ''Door ons optreden zal de pers juist melding maken van nog meer verschrikkelijke gebeurtenissen,'' zei Cohen.



© Het Parool, 24-10-2003

freya
24-10-03, 14:35
Cohen zei verrast te zijn door de berichtgeving over Noorda's onderzoek Rollators en rotjongens. ''Dat onderzoek, waarvan ik niet weet of het de kwalificatie 'wetenschappelijk' verdient

En dan is Cohen het weer eens met DAJJ :D



Die vent draait met alle winden mee, zolang het maar geld voor Amsterdam oplevert :moe:

nl-x
24-10-03, 18:57
Geplaatst door Metropolitician
Cohen zei er overigens van overtuigd te zijn 'dat de komende tijd vaker zorgwekkende berichten over dit soort incidenten de kranten zullen halen', doordat gemeente, politie en justitie druk doende zijn de 'harde kern aan te pakken' van vooral Marokkaanse jongeren die in West voor problemen zorgen.

Dus doordat gemeente politie en justitie druk bezig is, zullen er nog meer onware en ondeugdelijke onderzoeken vol leugens de pers bereiken?

Het was waar of het was onwaar. Niet het was onwaar, maar er komt meer dat wel waar zou zijn. Want dan haal je opzettelijk dingen door elkaar heen.