PDA

Bekijk Volledige Versie : Megamoskee 'droom' voor Marokkaanse gemeenschap



Marsipulami
21-10-03, 15:00
Megamoskee 'droom' voor Marokkaanse gemeenschap

Uitgegeven: 21 oktober 2003 14:32

ROTTERDAM - Rotterdam krijgt met de Essalam-moskee het grootste Arabische gebedshuis van Europa. Voor de Marokkaanse gemeenschap is "een droom uitgekomen", zei M. Al Sayegh dinsdag namens het moskeebestuur bij het leggen van de eerste steen. Het stadsbestuur had het ontwerp en de inrichting van de moskee graag moderner gewild. Wethouder Pastors sprak daarom van "een gemiste kans".

Rond de komst van de moskee ontstond de laatste maanden veel commotie. Het college drong aan op aanpassingen, zoals een gezamenlijke ingang en gebedsruimte voor mannen en vrouwen. Essalam hield echter vast aan het oorspronkelijke ontwerp dat al in 1999 door de gemeenteraad was goedgekeurd. Het college moest zich daarbij neerleggen.

Opstelten

"We zijn een bijzonderheid rijker", berustte burgemeester Opstelten. "Het is voor Rotterdammers mooi om te zien of aan anderen te laten zien. We hoeven niet elke keer naar het museum of de Euromast." Volgens Opstelten was de vraag om aanpassingen wel gerechtvaardigd geweest. "We denken dat uitdragen van geloof soms meer gebaat is bij terughoudendheid dan het expliciet uitdragen ervan."

Met de ondertekening van een grondruilovereenkomst kan de bouw nu beginnen. De Essalam-moskee heeft een koepel van 25 meter en minaretten van 50 meter hoog. Naast een gebedsruimte krijgt het gebouw een winkel, bibliotheek, keuken, klaslokalen, kantoren en een zaal voor congressen. De bouw moet in 2005 voltooid zijn.

nu.nl

louise_louise
21-10-03, 15:21
moskeebestuur, van harte :-)

Blade20
21-10-03, 15:25
iemand een gokje maken wanneer de eerste dreigbrieven, mails en obstructies worden gepleegd bij de bouw van deze moskee!?
Iemand?

Jimi
21-10-03, 15:46
Geplaatst door Marsipulami
Megamoskee 'droom' voor Marokkaanse gemeenschap

Uitgegeven: 21 oktober 2003 14:32

ROTTERDAM - Rotterdam krijgt met de Essalam-moskee het grootste Arabische gebedshuis van Europa. Voor de Marokkaanse gemeenschap is "een droom uitgekomen", zei M. Al Sayegh dinsdag namens het moskeebestuur bij het leggen van de eerste steen. Het stadsbestuur had het ontwerp en de inrichting van de moskee graag moderner gewild. Wethouder Pastors sprak daarom van "een gemiste kans".

Rond de komst van de moskee ontstond de laatste maanden veel commotie. Het college drong aan op aanpassingen, zoals een gezamenlijke ingang en gebedsruimte voor mannen en vrouwen. Essalam hield echter vast aan het oorspronkelijke ontwerp dat al in 1999 door de gemeenteraad was goedgekeurd. Het college moest zich daarbij neerleggen.

Opstelten

"We zijn een bijzonderheid rijker", berustte burgemeester Opstelten. "Het is voor Rotterdammers mooi om te zien of aan anderen te laten zien. We hoeven niet elke keer naar het museum of de Euromast." Volgens Opstelten was de vraag om aanpassingen wel gerechtvaardigd geweest. "We denken dat uitdragen van geloof soms meer gebaat is bij terughoudendheid dan het expliciet uitdragen ervan."

Met de ondertekening van een grondruilovereenkomst kan de bouw nu beginnen. De Essalam-moskee heeft een koepel van 25 meter en minaretten van 50 meter hoog. Naast een gebedsruimte krijgt het gebouw een winkel, bibliotheek, keuken, klaslokalen, kantoren en een zaal voor congressen. De bouw moet in 2005 voltooid zijn.

nu.nl

Je zal er wonen...

lpg4life
21-10-03, 15:53
Gefeliciteerd!!


Het college drong aan op aanpassingen, zoals een gezamenlijke ingang en gebedsruimte voor mannen en vrouwen.

Hier moest ik ff om lachen.
Na de bouw lijkt het mij een goed idee om een basiscursus Islam voor het College van Rotterdam te organiseren. Voorkomt dit soort
misverstanden.

louise_louise
21-10-03, 15:55
Geplaatst door Jimi
Je zal er wonen...

ja, en dan....de omwonende zullen er maar aan moeten wennen, net zoals ik heb moeten wennen aan die irritante kerkklok waardoor ik nooit op een zondag kan uitslapen! dat heet nou integratie, maar aan de hand van al jouw opmerkingen is dat voor jou waarschijnlijk ondenkbaar.

lennart
21-10-03, 15:58
Geplaatst door Blade20
iemand een gokje maken wanneer de eerste dreigbrieven, mails en obstructies worden gepleegd bij de bouw van deze moskee!?
Iemand?

Michiel is vast al een knokploeg aan het opzetten.

ZbaqZbaq
21-10-03, 16:01
wate een klote artikel zeg.....

"arabische gebedshuis"....wat is dat voor term ???

en het is een grove leugen om te zeggen dat het bestuur vast hield aan het ontwerp......ze hebben hele grote consessies willen doen in het ontwerp.....maar de gemeente en met name LR wilden de bouw alleen maar vertragen en het liefst tegenhouden.

bij een nieuw ontwerp zouden ook nieuwe vergunningen moeten worden aangevraagd......en LR zou dat zeker hebben tegen gehouden !

Mark
21-10-03, 16:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
wate een klote artikel zeg.....

"arabische gebedshuis"....wat is dat voor term ???



Vraag het eens aan de ARABISCH europese liga?

;)

Hotzenwalder
21-10-03, 16:42
Geplaatst door lpg4life
Hier moest ik ff om lachen.
Na de bouw lijkt het mij een goed idee om een basiscursus Islam voor het College van Rotterdam te organiseren. Voorkomt dit soort
misverstanden.

Neuh... lijkt me beter om een gezamelijke ingang te maken. Gescheiden ingangen zijn niet meer van deze tijd en achterhaald :melig2:

000NobelPrizes
21-10-03, 18:09
Dit gebouw is mij iets aan de kitscherige kant. Het lijkt wel een megagrote opgespoten suikerbonbon. Was er nou werkelijk niks qua ontwerp te verzinnen dat voor veel meer mensen mooi is?
Ik begrijp niet waarom dit zo doorgedramd moest worden zonder met anderen rekening te houden. Niet leuk.

Asma2
21-10-03, 19:40
Wanneer word er eens met de MOSLIMS rekening gehouden? niet LEUK!!!!!

We leven hier in een MULTICULTURELE samenleving!!!

De meeste Hollanders blijven onwetend.....ik laat ze maar in hun droom!!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 19:42
Geplaatst door Asma2
Wanneer word er eens met de MOSLIMS rekening gehouden?

:haha: :haha:

:cheefbek:


We leven hier in een MULTICULTURELE samenleving!!!

De meeste Hollanders blijven onwetend.....ik laat ze maar in hun droom!!!!
Alsof er een dag voorbij gaat waarop we er niet aan herinnerd worden.

:slapen:

Asma2
21-10-03, 19:47
Ewa ya..... zulke argumenten die jij gebruikt zijn waardeloos en brengt de kloof tussen de zogenaamde Autochtonen en NederMarokanen alleen maar verder uit elkaar!!!

Respect....daar draait het allemaal om!!!!

Maar ach... ondanks alles wat een ONWETENDE denkt of vind, Ik ben wie ik ben en BEN er TROTS op!!!

Maslov
21-10-03, 19:49
Wanneer word er eens met de MOSLIMS rekening gehouden?

:wow: :confused: :fpotver: :roken:

Asma2
21-10-03, 19:50
Zeker moeilijk te intepreteren Maslov??

Puk
21-10-03, 19:50
Geplaatst door Asma2
Wanneer word er eens met de MOSLIMS rekening gehouden? niet LEUK!!!!!

We leven hier in een MULTICULTURELE samenleving!!!

De meeste Hollanders blijven onwetend.....ik laat ze maar in hun droom!!!!

Jah... en die MULTICULTURELE samenleving is eigenlijk zwaar kut.

~Panthera~
21-10-03, 19:51
Geplaatst door Puk
Jah... en die MULTICULTURELE samenleving is eigenlijk zwaar kut.
-----------------

Mensen zoals jij zijn zwaar k.loten. :moe:

Asma2
21-10-03, 19:54
Zwaar kut???

Ik zie alleen maar voordelen!!!

Als de multiculturele samenleving niet bestond dan leefde de gemiddelde Hollanders nog steeds op aardappelen, suikerbieten, knollen, bollen en wortels!!!

Lekker he een broodje shoarma, pizza, Grieks eten etc etc!!!

Ik zou zeggen , diegene die nog steeds NIETS ziet in de Mulitculturele samenleving heeft pech.... we zijn hier en we blijven hier!!!!


Open your eyesssssssssss!!!!

Puk
21-10-03, 19:56
Geplaatst door Asma2
Zwaar kut???

Ik zie alleen maar voordelen!!!

Als de multiculturele samenleving niet bestond dan leefde de gemiddelde Hollanders nog steeds op aardappelen, suikerbieten, knollen, bollen en wortels!!!

Lekker he een broodje shoarma, pizza, Grieks eten etc etc!!!

Ik zou zeggen , diegene die nog steeds NIETS ziet in de Mulitculturele samenleving heeft pech.... we zijn hier en we blijven hier!!!!


Open your eyesssssssssss!!!!

Nee... ik geloof er niet in. Teveel shitzooi.

Asma2
21-10-03, 19:56
Mensen zoals HEM zijn inderdaad KLO.TE!!!

Ga je eens Integreren in de MULTICULTURE samenleving...ik heb mijn aandeel al gedaan!!! Nu jij nog!!!!

Asma2
21-10-03, 19:58
Jij als PERSOON hoeft e rniet in te geloven..... alleen JIJ als persoon heb gewoon PECH.

Nederland is een MULTICULRELE democratie....of je dat wilt of niet!!!

Je hebt gewoon LEKKKERE DIKKE pech!!!!! :boogie: :D

Puk
21-10-03, 19:58
Geplaatst door Asma2
Mensen zoals HEM zijn inderdaad KLO.TE!!!

Ga je eens Integreren in de MULTICULTURE samenleving...ik heb mijn aandeel al gedaan!!! Nu jij nog!!!!

Ja doei! Ik heb al genoeg bijgedragen.
Wat denk je dat zo'n multiculturele samenleving allemaal kost?

Asma2
21-10-03, 20:03
Wat het kost???

Elke ingezetene betaald zijn deel toch??

Wat is het verschil tussen jouw en mij??

NIETSSSSSSSSSSSSSSS is het verschil

Ik betaal belasting....jij ook
Ik heb gestudeerd (studeer nog steeds) ......jij ook (Anders weet ik waar je ONWETENDHEID vandaan komt)
Ik werk......jij ook, hoop ik!!!!
Er stroomt bij mij rood BLOEd door mijn lichaam...... bij jouw ook toch?

Alleen het verschil is.....ik heb een ander ETNISCHE achtergrond en religie.... daar mag MEN niet worden op beoordelen.... we leven in een RECHTSTAAT!!!


IK BEN WIE IK BEN.....

Asma2
21-10-03, 20:05
je hebt je bijdrage al gedaan.....zeker om constant je mening te geven die gebaseerd zijn op vooroordelens en stereotypes en mensen constant in hokjes stoppen!!!!

Noem je dat bijdrage leveren aan de MULTICULTURELE samenleving???

Ik schijt op zulke mensen...letterlijk en FIGUURLIJK!!!!

Puk
21-10-03, 20:07
Geplaatst door Asma2
Wat het kost???

Elke ingezetene betaald zijn deel toch??

Wat is het verschil tussen jouw en mij??

NIETSSSSSSSSSSSSSSS is het verschil

Ik betaal belasting....jij ook
Ik heb gestudeerd (studeer nog steeds) ......jij ook (Anders weet ik waar je ONWETENDHEID vandaan komt)
Ik werk......jij ook, hoop ik!!!!
Er stroomt bij mij rood BLOEd door mijn lichaam...... bij jouw ook toch?

Alleen het verschil is.....ik heb een ander ETNISCHE achtergrond en religie.... daar mag MEN niet worden op beoordelen.... we leven in een RECHTSTAAT!!!


IK BEN WIE IK BEN.....

Prachtig allemaal. Hou je islamitische broertjes dan eens een keer op tijd naar binnen en zet ze aan hun huiswerk.

Puk
21-10-03, 20:08
Geplaatst door Asma2
je hebt je bijdrage al gedaan.....zeker om constant je mening te geven die gebaseerd zijn op vooroordelens en stereotypes en mensen constant in hokjes stoppen!!!!

Noem je dat bijdrage leveren aan de MULTICULTURELE samenleving???

Ik schijt op zulke mensen...letterlijk en FIGUURLIJK!!!!

Bedankt voor je bijdrage aan de multiculturele samenleving.

:moe:

Asma2
21-10-03, 20:11
Ik ben niet verantwoordelijk voor iemand anders daden.... maak je MAAR geen zorgen om mijn zusje!!! Die doet het perfect...en ben er trots op!!!!

Behandel ieder als individueel en probeer niet te generaliseren!!!

Als Balkende iets zegt of doet...dan ben jij als Hollandse ingezetene daar toch niet verantwoordelijk voor ofwel??

:vingers:

' Ze willen ons ZWART maken en OVER ons praten, we hebben NIKS gedaan en toch willen ze ons HATEN!!!

PS: Je dwaalt af, je betrekt onrelevante dingen erbij!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 20:13
Geplaatst door Asma2
Zwaar kut???

Ik zie alleen maar voordelen!!!

Als de multiculturele samenleving niet bestond dan leefde de gemiddelde Hollanders nog steeds op aardappelen, suikerbieten, knollen, bollen en wortels!!!

Lekker he een broodje shoarma, pizza, Grieks eten etc etc!!!

Ik zou zeggen , diegene die nog steeds NIETS ziet in de Mulitculturele samenleving heeft pech.... we zijn hier en we blijven hier!!!!


Vraag naar de vruchten van de multiculturele samenleving, en dan weet je niks beters te verzinnen dan een hap vreten?

Nederlanders eten al decennia rijst, pasta, tortilla's, sambal, truffel, crique, foe yong hai en allerlei voer uit alle windstreken.
Jij ook? Of houd jij je bij de tagin en couscous?

Asma2
21-10-03, 20:14
Dit is NOG maar het begin van mijn bijdrage aan de MULTICULTURELE samenleving!!!!

Ik ben een ingezetene en mijn plicht is om aan de MULTICULTURELE samenleving te werken.

Mensen zoals jou....daar hebben we niks aan!!!!

Kan je net zo goed bij het OUDVUIL zetten, zijn we tenminste van je af!!! :zozo:

000NobelPrizes
21-10-03, 20:16
Geplaatst door Asma2
Ik ben niet verantwoordelijk voor iemand anders daden.... maak je MAAR geen zorgen om mijn zusje!!! Die doet het perfect...en ben er trots op!!!!

Behandel ieder als individueel en probeer niet te generaliseren!!!

Als Balkende iets zegt of doet...dan ben jij als Hollandse ingezetene daar toch niet verantwoordelijk voor ofwel??

:vingers:

' Ze willen ons ZWART maken en OVER ons praten, we hebben NIKS gedaan en toch willen ze ons HATEN!!!

PS: Je dwaalt af, je betrekt onrelevante dingen erbij!!!

Overdrijf niet zo joh, met je "ze willen dit en ze willen dat". Ik zei alleen maar dat dat nieuwe gebouw een monster is dat aan de smaak van weinigen voldoet - geen multicultureel gebouw dus.

Puk
21-10-03, 20:16
Geplaatst door Asma2
Ik ben niet verantwoordelijk voor iemand anders daden.... maak je MAAR geen zorgen om mijn zusje!!! Die doet het perfect...en ben er trots op!!!!

Behandel ieder als individueel en probeer niet te generaliseren!!!

Als Balkende iets zegt of doet...dan ben jij als Hollandse ingezetene daar toch niet verantwoordelijk voor ofwel??

:vingers:

' Ze willen ons ZWART maken en OVER ons praten, we hebben NIKS gedaan en toch willen ze ons HATEN!!!

PS: Je dwaalt af, je betrekt onrelevante dingen erbij!!!

Jah... jullie doen je best. Prima man! Geweldig. Meen ik echt.

Maar nog steeds is die multiculturele samenleving een totaal mislukt experiment. Zwaar kut dus.

Asma2
21-10-03, 20:16
En waar komen al deze producten vandaan?? toch niet uit de kassen van Aalsmeer??

Deze producten zijn door de ALLOCHTONEN meer in trek gekomen!!!

Ik ben VOLKOMEN geintegreerd, houd ook wel van boerenkool en worst en stampot andijvie!!! :fuckit:

Asma2
21-10-03, 20:18
Je mag alles vinden....alleen je gebrabbel leid tot geen ene MOER!!!

Ps.... JULLIE is het JODENVOLK...met generaliseren bereik je niets!!! :fpiraat:


RESPECT!!!! :maf:

000NobelPrizes
21-10-03, 20:18
Geplaatst door Asma2
En waar komen al deze producten vandaan?? toch niet uit de kassen van Aalsmeer??

Deze producten zijn door de ALLOCHTONEN meer in trek gekomen!!!

Sukkel. Jij studeert zeker geen geschiedenis? Dat voer werd allang door de Hollanders zelf geimporteerd en geintroduceerd.

[/QUOTE]

Puk
21-10-03, 20:21
Geplaatst door Asma2
Je mag alles vinden....alleen je gebrabbel leid tot geen ene MOER!!!

Ps.... JULLIE is het JODENVOLK...met generaliseren bereik je niets!!! :fpiraat:


RESPECT!!!! :maf:

Piep fluit. Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen?

Asma2
21-10-03, 20:22
Schelden is een teken van zwakte.....

Het VOER mag misschien wel geimporteerd zijn door de HOLLANDERS zelf.....Maar dat heb je mij ook niet horen zeggen!!!

Je interpretatie van MIJN woorden is volkomen MIS!!!

Jouw voorouders hebben het misschien wel geimporteerd en geintrodeceerd...maar ze wisten er totaal geen raad mee. De allochtonen hebben dit VOEDSEL dat uit hun land van herkomst komt aantrekkelijker voor JOUW soort gemaakt door er allerlei lekkereeeeeeeee recepten van te maken!!! :handbang:

Nogmaals...........ik ben wie ik ben en schijt op onwetende mensen!!

Asma2
21-10-03, 20:24
Wat ik ermee wil zeggen??

IK praat toch geen Chinees of Arabisch??

Het is gewoon Beschaafd Nederlands......

Puk
21-10-03, 20:24
Geplaatst door Asma2
Schelden is een teken van zwakte.....

Het VOER mag misschien wel geimporteerd zijn door de HOLLANDERS zelf.....Maar dat heb je mij ook niet horen zeggen!!!

Je interpretatie van MIJN woorden is volkomen MIS!!!

Jouw voorouders hebben het misschien wel geimporteerd en geintrodeceerd...maar ze wisten er totaal geen raad mee. De allochtonen hebben dit VOEDSEL dat uit hun land van herkomst komt aantrekkelijker voor JOUW soort gemaakt door er allerlei lekkereeeeeeeee recepten van te maken!!! :handbang:

Nogmaals...........ik ben wie ik ben en schijt op onwetende mensen!!

Ik ben meer een liefhebber van de Franse keuken. Die maken er ook niet zo'n kabaal bij.

Puk
21-10-03, 20:25
Geplaatst door Asma2
Wat ik ermee wil zeggen??

IK praat toch geen Chinees of Arabisch??

Het is gewoon Beschaafd Nederlands......

Ik vind het nogal onsamenhangend.

Asma2
21-10-03, 20:28
Je mag alles vinden....maar of dat de werkelijkheid en feiten zijn laat ik in het midden!!!

Franse keuken.......Franssen die in Nederland wonen zijn toch ook ALLOCHTONEN??? of zijn dit zogenaamde Mede-Europeanen??

Ik parafaseer je woorden: De Nederlandse keuken....is geen hol aan!!! Ik ben meer een liefhebber van de fransse keuken!!

Donna
21-10-03, 20:30
Geplaatst door Asma2
Schelden is een teken van zwakte.....

Het VOER mag misschien wel geimporteerd zijn door de HOLLANDERS zelf.....Maar dat heb je mij ook niet horen zeggen!!!

Je interpretatie van MIJN woorden is volkomen MIS!!!

Jouw voorouders hebben het misschien wel geimporteerd en geintrodeceerd...maar ze wisten er totaal geen raad mee. De allochtonen hebben dit VOEDSEL dat uit hun land van herkomst komt aantrekkelijker voor JOUW soort gemaakt door er allerlei lekkereeeeeeeee recepten van te maken!!! :handbang:

Nogmaals...........ik ben wie ik ben en schijt op onwetende mensen!!


Zeg spuit 11, ik weet niet of je jezelf er nou wel zo'n plezier mee doet om je 'waarde voor Nederland' uit te willen drukken in voedsel. Smaken verschillen namelijk. En ik vind het erg denigrerend. Daarnaast vind ik woorden als 'jouw soort' ook een beetje jammer.

Nederland is multicultureel en daar doet niemand wat aan. Aan een ieder die zich afvraagt wat Marokkanen bijdragen aan Nederland zou ik de vraag willen stellen: wat draag je zelf bij? En als blijkt dat je alleen maar sjacherein, venijn en gezeik bijdraagt, ben je dan ook bereid om op te flikkeren naar, bijvoorbeeld, Boertanger (in de provincie)?

Als het in de randstad maar gezellig blijft. De rest mogen ze van mij afzinken.

Puk
21-10-03, 20:30
Geplaatst door Asma2
Je mag alles vinden....maar of dat de werkelijkheid en feiten zijn laat ik in het midden!!!

Franse keuken.......Franssen die in Nederland wonen zijn toch ook ALLOCHTONEN??? of zijn dit zogenaamde Mede-Europeanen??

Ik parafaseer je woorden: De Nederlandse keuken....is geen hol aan!!! Ik ben meer een liefhebber van de fransse keuken!!

De Franse keuken is vooral goed in Frankrijk.

En de Hollandse keuken is inderdaad veel minder interessant.

Asma2
21-10-03, 20:32
Ik heb alleen maar POSITIEVE bijdrage aan de Nederlandse Multiculturele samenleving!!

Ik ben hier en blijf hier!!!

Asma2
21-10-03, 20:34
PS: ben hier geboren en getogen, kan nergens anders heen oprotten :fpimp:

Donna
21-10-03, 20:35
Geplaatst door Asma2
Ik heb alleen maar POSITIEVE bijdrage aan de Nederlandse Multiculturele samenleving!!

Ik ben hier en blijf hier!!!


Meid, ik geloof je op je woord. Maar ookal zat je de hele dag je nagels te vijlen, dan nog kan niemand je het recht ontzeggen hier te blijven.


En wie zuurkool met wordt afzeikt krijgt met mij te maken :kwaad:

Puk
21-10-03, 20:35
Geplaatst door Asma2
Ik heb alleen maar POSITIEVE bijdrage aan de Nederlandse Multiculturele samenleving!!

Ik ben hier en blijf hier!!!

Rustig aan Asma... relax... je hoeft niet weg.

Maar die multiculturele samenleving is zwaar kut.

Asma2
21-10-03, 20:36
Zuurkool is dat zuur?))) :p

Asma2
21-10-03, 20:38
Je vind het misschien kut omdat je er niet open voor staat!!!

Verdiep je eens meer in andere culturen en religies en volg niet alleen maar de beeldvorming van de media!!!

wie alleen op de media rekent en verdiept zal voor zijn hele leven ONWETEND blijven!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 20:38
Geplaatst door Asma2
Ik heb alleen maar POSITIEVE bijdrage aan de Nederlandse Multiculturele samenleving!!

Ik ben hier en blijf hier!!!
Ja okay.

Maar in hoeverre is dat moskeemonster nou een multicultureel gebouw?
Het lijkt op iets geglazuurds uit een Fata Morgana.

Puk
21-10-03, 20:38
Geplaatst door Asma2
Zuurkool is dat zuur?))) :p

Van afseiken wordt het nog zuurder.

:D

Donna
21-10-03, 20:39
Geplaatst door Asma2
Zuurkool is dat zuur?))) :p


Nou, ik ben blij dat je dat vraagt. :) Dat hangt er namelijk helemaal van af. Hoe lang je het kookt, met welke kruiden, of je het ongemengt opdient of met de aardappels erdoorheen, of je er vlees doorheen doet of erbij, welke jus je gebruikt, etc.


Mijn man maakt het met veel kruidnagel, laurier, karwijzaad, en jeneverbessen. Daarna goed veel vlees erdoor, aardappelen pureren (maar niet te fijn maken!!), dan even in de oven en...... :chef:

Puk
21-10-03, 20:40
Geplaatst door Asma2
Je vind het misschien kut omdat je er niet open voor staat!!!

Verdiep je eens meer in andere culturen en religies en volg niet alleen maar de beeldvorming van de media!!!

wie alleen op de media rekent en verdiept zal voor zijn hele leven ONWETEND blijven!!!

Cultuur is leuk voor op vakantie.

Donna
21-10-03, 20:40
Geplaatst door Puk
Van afseiken wordt het nog zuurder.

:D


:p

getverrrrrr.......

000NobelPrizes
21-10-03, 20:41
Geplaatst door Asma2
Je vind het misschien kut omdat je er niet open voor staat!!!

Verdiep je eens meer in andere culturen en religies en volg niet alleen maar de beeldvorming van de media!!!

wie alleen op de media rekent en verdiept zal voor zijn hele leven ONWETEND blijven!!!
Met Grieken kun je feesten. Met Chinezen gokken. Met Italianen praten over kunst. Met Fransen bekvechten & koken. Duitsers sla je gewoon neer. Met Indonesiers doe je aan mystiek. Suri's komen de coke brengen. Met mocro's kun je lachen.
My 50 cents.

Asma2
21-10-03, 20:43
151 nobelrpise...je mag alles vinden!!

Ik als NederMarokkaanse heb ook bepaalde dingen waarvan ik denk...moet dat nou??

Denk maar aan kerk....... ik vind het maar een lelijk dingggggg!!!! maar ik heb wel respect voor de mensen die daar hun geloof aanbidden!!!

Heb ook respect voor de mensen die in een Moskee hun geloof aanbidden......met wederzijds respect kunnen we meer gezamelijk bereiken!!!

Moslims hebben een GROTE rol in de multiculturele samenleving...heb ook RESPECT voor hun geloof!!!

Dusssssss...Moskeemonster(onrespectvol woord) maakt zeker deel uit van de Multiculturele samenleving!!!

TonH
21-10-03, 20:44
Geplaatst door Asma2
Behandel ieder als individueel en probeer niet te generaliseren!!!

' Ze willen ons ZWART maken en OVER ons praten, we hebben NIKS gedaan en toch willen ze ons HATEN!!!

:confused:


Geplaatst door Asma2
Nogmaals...........ik ben wie ik ben en schijt op onwetende mensen!!

Geplaatst door Asma2
Het is gewoon Beschaafd Nederlands......

:hihi:

Beetje speedy wel. :roken:

Asma2
21-10-03, 20:45
Met mocro's kun je zeker MEEr dan alleen maar lachen....

PS vele halen afkomst en religie door elkaar heen......... het wilt niet zeggen als je een Mocro bent dat je gelijk een MOSIM bent..... er bestaan genoeg MOCRO joden-Christenen!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 20:46
Geplaatst door Asma2
151 nobelrpise...je mag alles vinden!!

Ik als NederMarokkaanse heb ook bepaalde dingen waarvan ik denk...moet dat nou??

Denk maar aan kerk....... ik vind het maar een lelijk dingggggg!!!! maar ik heb wel respect voor de mensen die daar hun geloof aanbidden!!!

Heb ook respect voor de mensen die in een Moskee hun geloof aanbidden......met wederzijds respect kunnen we meer gezamelijk bereiken!!!

Moslims hebben een GROTE rol in de multiculturele samenleving...heb ook RESPECT voor hun geloof!!!

Dusssssss...Moskeemonster(onrespectvol woord) maakt zeker deel uit van de Multiculturele samenleving!!!
Jij vindt kerk lelijk als instituut, of kam je bij deze gewoon alle kerkgebouwen zelf af?
Wat onaardig, in dat geval. Er staan prachtige gebouwen tussen. Sagrada Familia, de Sint Jan in Den Bosch, de westerkerk, de Canterbury Cathedral, name it.

Ik heb niets met de kerk of met geloof, maar kan de gebouwen wel waarderen. En het heeft wel iets, zo'n gebouw dat eeuwenlang hoop van zovele miljoenen mensen herbergt.

000NobelPrizes
21-10-03, 20:47
Geplaatst door Asma2
Met mocro's kun je zeker MEEr dan alleen maar lachen....

PS vele halen afkomst en religie door elkaar heen......... het wilt niet zeggen als je een Mocro bent dat je gelijk een MOSIM bent..... er bestaan genoeg MOCRO joden-Christenen!!!
weet ik allang. bewaar je uitleg voor de nitwits.

Puk
21-10-03, 20:47
Geplaatst door Asma2
151 nobelrpise...je mag alles vinden!!

Ik als NederMarokkaanse heb ook bepaalde dingen waarvan ik denk...moet dat nou??

Denk maar aan kerk....... ik vind het maar een lelijk dingggggg!!!! maar ik heb wel respect voor de mensen die daar hun geloof aanbidden!!!

Heb ook respect voor de mensen die in een Moskee hun geloof aanbidden......met wederzijds respect kunnen we meer gezamelijk bereiken!!!

Moslims hebben een GROTE rol in de multiculturele samenleving...heb ook RESPECT voor hun geloof!!!

Dusssssss...Moskeemonster(onrespectvol woord) maakt zeker deel uit van de Multiculturele samenleving!!!

Ik vind het wel wat opdringerig... jij niet?

000NobelPrizes
21-10-03, 20:50
Geplaatst door Puk
Ik vind het wel wat opdringerig... jij niet?

Het is zondermeer bepalend, vanwege dat brullende design.
Ik vraag me af waarom ze per se zoiets erdoor willen drukken.

Asma2
21-10-03, 20:50
quote:
Ik heb niets met de kerk of met geloof, maar kan de gebouwen wel waarderen. En het heeft wel iets, zo'n gebouw dat eeuwenlang hoop van zovele miljoenen mensen herbergt.

Een moskee toch ook???
Volgens mij komen er in een moskee dagelijks meer mensen dan het aantal mensen jaarlijks een kerk bezoekt!!!

Een moskee heeft meer dan alleen iets WONDERLIJKS....mooie koepel, minaretten, mooi bekleed, mooi beschilderd.....

Mark
21-10-03, 20:51
Hey Asma!

Zin in een potje integreren? :stout:

Asma2
21-10-03, 20:52
Queto:
Ik vraag me af waarom ze per se zoiets erdoor willen drukken.

Omdat het HUN goedrecht is!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 20:53
Geplaatst door Asma2
quote:
Ik heb niets met de kerk of met geloof, maar kan de gebouwen wel waarderen. En het heeft wel iets, zo'n gebouw dat eeuwenlang hoop van zovele miljoenen mensen herbergt.

Een moskee toch ook???
Volgens mij komen er in een moskee dagelijks meer mensen dan het aantal mensen jaarlijks een kerk bezoekt!!!

Een moskee heeft meer dan alleen iets WONDERLIJKS....mooie koepel, minaretten, mooi bekleed, mooi beschilderd.....
Er is niets multicultureels aan, het is alleen maar erg overheersend.
Maar dat was uiteraard de hele bedoeling natuurlijk.

Asma2
21-10-03, 20:53
Mark, ik ben al geintegreerd.....integratie is GRATIZZZZ.

Jij ziet me zeker liever assimileren!!! :zwaai:

Mark
21-10-03, 20:54
Geplaatst door Asma2
Mark, ik ben al geintegreerd.....integratie is GRATIZZZZ.

Jij ziet me zeker liever assimileren!!! :zwaai:

ass - simileren? ok :tik:

000NobelPrizes
21-10-03, 20:54
Geplaatst door Asma2
Queto:
Ik vraag me af waarom ze per se zoiets erdoor willen drukken.

Omdat het HUN goedrecht is!!!
Oh zekers. Maar waarom dan niet zoiets moois als de Portugese synagoge in Amsterdam? Die heeft een eigen stijl maar past toch prachtig in het gehele straatbeeld.

Puk
21-10-03, 20:54
Geplaatst door Asma2
Queto:
Ik vraag me af waarom ze per se zoiets erdoor willen drukken.

Omdat het HUN goedrecht is!!!

Mjahhh... je maakt er echter geen vrienden mee.
Beetje rekening houden, kan toch geen kwaad?

Asma2
21-10-03, 20:55
Die mensen willen een plek waar ze gezamelijk hun geloof kunnen beleiden..... niets overheersend aan.

Je mag alles vinden....vind je argument volledig niets!!!!

Elk boerengehucht , stad of plaats heeft minstens wel een Kerk!! Waarom zouden moslims zich niet mogen verenigen en een moskee bouwen??? Word zeker gezien als obstakel voor INTEGRATIE en TERRORISME!!!! BULLSHITTTTTTTTTTTTT kan ik alleen zeggen!!

Asma2
21-10-03, 20:57
Puk, wanneer word er eens rekening gehouden met de MOSLIMS die in VELE aantallen in DIT land aanwezig is!!!!

Ikke Ikke Ikkeeee en de rest kan stikken..... nee zo gaat het niet!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 20:57
yeah yeah. Schreeuw maar een eind weg, Miss Exclamation Mark.

Puk
21-10-03, 20:58
Geplaatst door Asma2
Die mensen willen een plek waar ze gezamelijk hun geloof kunnen beleiden..... niets overheersend aan.

Je mag alles vinden....vind je argument volledig niets!!!!

Elk boerengehucht , stad of plaats heeft minstens wel een Kerk!! Waarom zouden moslims zich niet mogen verenigen en een moskee bouwen??? Word zeker gezien als obstakel voor INTEGRATIE en TERRORISME!!!! BULLSHITTTTTTTTTTTTT kan ik alleen zeggen!!

Beetje rustig met je toetsenbord Asma!

Relax.

Tuurlijk. Maar zo groot en zo lelijk.
Van mij mag het een onsje minder.

Of komt er een grote parkeergarage onder? Da's wel weer handig.

Asma2
21-10-03, 20:58
Mark....komt aandacht tekort!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 20:59
Geplaatst door Puk
Mjahhh... je maakt er echter geen vrienden mee.
Beetje rekening houden, kan toch geen kwaad?
Het is ook niet echt de bedoeling om vrienden of vrede te maken.

Het enige wat telt is een overheersend gebouw. Overheersen, daar gaat het om.

Asma2
21-10-03, 21:00
Puk...je mag alles vinden.... jouw mening en vele andere meningen doen er niet meer aan toe, de plannen worden voortgezet!!!

Je kent de plannen amper en toch heb je er een GROTE oordeel over...

Er komt meer dan alleen maar een moskee,

Er komen zalen, winkels, kantoren, bibliotheek en klaslokalen!!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 21:01
Geplaatst door Asma2
Puk, wanneer word er eens rekening gehouden met de MOSLIMS die in VELE aantallen in DIT land aanwezig is!!!!

Ikke Ikke Ikkeeee en de rest kan stikken..... nee zo gaat het niet!!!
Hoe kom je daarbij? Wat een onzinnige uitspraak.
Er wordt een torenhoge rekening betaald voor de moslims hier, en ze zijn allen gehuisvest, krijgen uitkeringen en medische zorg. Er zijn moskees zat, en overal op straat zijn halal winkels en zie je duidelijk de moslimcultuur.

Asma2
21-10-03, 21:01
Vrede en vrienden kan je alleen maken wanneer en wederzijds respect is!!!!

We moeten er trots op zijn dat we er een Moskee bij krijgen!!!

Het word Europa's grootste Moskee met de Hoogste Minaret!!
:handbang:

000NobelPrizes
21-10-03, 21:04
Geplaatst door Asma2
Vrede en vrienden kan je alleen maken wanneer en wederzijds respect is!!!!

We moeten er trots op zijn dat we er een Moskee bij krijgen!!!

Het word Europa's grootste Moskee met de Hoogste Minaret!!
:handbang:
Dus door het bouwen van iets opdringerigs moet respect verkregen worden?

Sorry, maar Hollanders zijn eerder onder de indruk van mensen met goeie ideeen, goeie wetenchappelijke ontdekkingen, slimme vondsten, mooie boeken of muziekwerken. Een hoog lelijk gebouw erdoor drammen is nou niet iets waar nuchtere Hollanders positief van onder de indruk raken.

Asma2
21-10-03, 21:05
151 nobelprise......

Daar zorgen de mensen zelf voor!!

Ze hebben net als ieder ander ingezetene recht op ene uitkering, huisverstig etc etc!!!
Ze betalen net als jij gewoon belasting en premies!!!

Moskees worden met liefdadige geldinzamelingen bijeengebracht en winkels worden zelf gefinancieerd!!!! wees gerust....jouw belastingen gaan naar het goede doel en gaan niet naar ROT MOSkees en ROT Halal winkels :D !!!!!

Puk
21-10-03, 21:05
Geplaatst door Asma2
Vrede en vrienden kan je alleen maken wanneer en wederzijds respect is!!!!

We moeten er trots op zijn dat we er een Moskee bij krijgen!!!

Het word Europa's grootste Moskee met de Hoogste Minaret!!
:handbang:

En dat respect dwing je af met de grootste moskee van Europa?

Denk je echt?

TonH
21-10-03, 21:07
Geplaatst door Puk
En dat respect dwing je af met de grootste moskee van Europa?

Denk je echt?

Ja hoor, want die moskee zal het Feyenoordstadion overheersen zeiden ze op TV. Hulde. :boogie:

Asma2
21-10-03, 21:08
Je mag alles vinden........de moskee komt er toch lekkkerrr puhhhhh :)

Ik vind...Ik vind.... Ik vind.... Ik vinddddd

Jullie mogen zoveel vinden..................het is maar een mening met geen enkele feit!!!

PS ik ga weer verder met studeren....binnenkort tentamen Moskee ontwerp!!!! :P

000NobelPrizes
21-10-03, 21:08
Geplaatst door Asma2
151 nobelprise......

Daar zorgen de mensen zelf voor!!

Ze hebben net als ieder ander ingezetene recht op ene uitkering, huisverstig etc etc!!!
Ze betalen net als jij gewoon belasting en premies!!!

Moskees worden met liefdadige geldinzamelingen bijeengebracht en winkels worden zelf gefinancieerd!!!! wees gerust....jouw belastingen gaan naar het goede doel en gaan niet naar ROT MOSkees en ROT Halal winkels :D !!!!!
Jij ziet overal vijanden die er niet zijn, blinde.

Puk
21-10-03, 21:09
Geplaatst door Asma2
Je mag alles vinden........de moskee komt er toch lekkkerrr puhhhhh :)

Ik vind...Ik vind.... Ik vind.... Ik vinddddd

Jullie mogen zoveel vinden..................het is maar een mening met geen enkele feit!!!

PS ik ga weer verder met studeren....binnenkort tentamen Moskee ontwerp!!!! :P

Nog groter? Nog meer respect afdwingend? Succes!

:moe:

Asma2
21-10-03, 21:10
Moskee.....heeft ook zijn economische voordelen..... het gaat wel om twee miljoen EURO mensen, plus de kosten die daarnaast nog komen!!!

Puk
21-10-03, 21:11
Geplaatst door Asma2
Moskee.....heeft ook zijn economische voordelen..... het gaat wel om twee miljoen mensen plus de kosten die daarnaast nog komen!!!

Huh? Jij gaat een moskee ontwerpen voor twee miljoen mensen?

Fuck! Waar gaat die komen? De Maasvlakte, kunstmatig eiland in de Noordzee?

Asma2
21-10-03, 21:12
151 nobelshit....

ik zie geen vijanden...ik geef alleen een feedback op je gebrabbel!!!

Wanneer je men confronteert met de waarheid, gaat men toneel spelen...opvolgers van PIMMETJE!!!

Als je even je zin anders formuleert krijg je ook niet zulke feedbacks!!!!

Wie de bal kaatst...kan hem terug verwachten!!!

Asma2
21-10-03, 21:13
Hij komt in je achtertuin....over waar jij je zal bevinden zal je achtervolgt worden door LELIJKE Moskeeén!!!

000NobelPrizes
21-10-03, 21:17
Geplaatst door Asma2
Hij komt in je achtertuin....over waar jij je zal bevinden zal je achtervolgt worden door LELIJKE Moskeeén!!!
Je hebt mijn diepe respect.

Puk
21-10-03, 21:18
Geplaatst door Asma2
Hij komt in je achtertuin....over waar jij je zal bevinden zal je achtervolgt worden door LELIJKE Moskeeén!!!

Ik heb al een moskee in mijn achtertuin. Het is een bunkermoskee.
Handig voor als de pleuris uitbreekt.

Puk
21-10-03, 21:19
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je hebt mijn diepe respect.

:D

Asma2
21-10-03, 21:24
Heb ik zo SNEL jouw DIePE respect verdient???

:stomp:

Asma2
21-10-03, 21:26
whuhahahahahahah...het kan nog erger....

Het eerste woordenboek Arabisch-Nederlands komt uit!!!

Yuppieeeeeeeeee, strks krijgen we ook onze eige.......

Chida!
21-10-03, 21:27
Geplaatst door Marsipulami
Megamoskee 'droom' voor Marokkaanse gemeenschap

Uitgegeven: 21 oktober 2003 14:32

ROTTERDAM - Rotterdam krijgt met de Essalam-moskee het grootste Arabische gebedshuis van Europa. Voor de Marokkaanse gemeenschap is "een droom uitgekomen", zei M. Al Sayegh dinsdag namens het moskeebestuur bij het leggen van de eerste steen. Het stadsbestuur had het ontwerp en de inrichting van de moskee graag moderner gewild. Wethouder Pastors sprak daarom van "een gemiste kans".

Rond de komst van de moskee ontstond de laatste maanden veel commotie. Het college drong aan op aanpassingen, zoals een gezamenlijke ingang en gebedsruimte voor mannen en vrouwen. Essalam hield echter vast aan het oorspronkelijke ontwerp dat al in 1999 door de gemeenteraad was goedgekeurd. Het college moest zich daarbij neerleggen.

Opstelten

"We zijn een bijzonderheid rijker", berustte burgemeester Opstelten. "Het is voor Rotterdammers mooi om te zien of aan anderen te laten zien. We hoeven niet elke keer naar het museum of de Euromast." Volgens Opstelten was de vraag om aanpassingen wel gerechtvaardigd geweest. "We denken dat uitdragen van geloof soms meer gebaat is bij terughoudendheid dan het expliciet uitdragen ervan."

Met de ondertekening van een grondruilovereenkomst kan de bouw nu beginnen. De Essalam-moskee heeft een koepel van 25 meter en minaretten van 50 meter hoog. Naast een gebedsruimte krijgt het gebouw een winkel, bibliotheek, keuken, klaslokalen, kantoren en een zaal voor congressen. De bouw moet in 2005 voltooid zijn.

nu.nl

Cool!

Tis wel goed dat er is een grote moskee komt, want de moskee´s van nu zitten af en toe bomvol niet genoeg ruimte en tis er een beetjUh rommeliG.

Maar daar gaat ut natuurlijk niet om, tgaat erom dat we er in kunnen bidden en ut gevoel van saamhorigheid met moslims onderling en samen kennis vergaren.

En hopenlijk misschien ook met niet-moslims ;).

Asma2
21-10-03, 21:29
Utrecht krijgt er ook een nieuwe moskee bij...word na de Ramadan geopend... er is bijna 5 jaar aan het mooie islamitische gebedshuis gewerkt!!!!

barfly
21-10-03, 21:32
Geplaatst door Asma2
Utrecht krijgt er ook een nieuwe moskee bij...word na de Ramadan geopend... er is bijna 5 jaar aan het mooie islamitische gebedshuis gewerkt!!!!

5 jaar??? Dat moet wel heeeeeeeel groot worden dan! Die in Rotterdamistan gaan ze in anderhalf hjaar bouwen.

Asma2
21-10-03, 21:39
Die in utrecht is met de hand geschilderd en prachtig om naar te kijken!!!!

barfly
21-10-03, 21:42
Geplaatst door Asma2
Die in utrecht is met de hand geschilderd en prachtig om naar te kijken!!!!

Utreg is voor mij om de hoek, kun je me ook vertellen in welke straat ik moet zijn? :)

Asma2
21-10-03, 21:44
Als ik het goed heb gelezen...ergens in Overvecht!!!

Waar ik vandaan kom hebben we alleen oude lelijke kerken, kippen, koeien en varkens....!!!! Erg saai dus!!!

Puk
21-10-03, 21:52
Geplaatst door Asma2
Als ik het goed heb gelezen...ergens in Overvecht!!!

Waar ik vandaan kom hebben we alleen oude lelijke kerken, kippen, koeien en varkens....!!!! Erg saai dus!!!

Jah... daar moet ook snel een moskee komen. Dus...

barfly
21-10-03, 21:59
Geplaatst door Asma2
Als ik het goed heb gelezen...ergens in Overvecht!!!

Waar ik vandaan kom hebben we alleen oude lelijke kerken, kippen, koeien en varkens....!!!! Erg saai dus!!!

Hou op ik krijg er honger van! Maarreh in Overvecht rondwandelen is niet iets wat ik zo op zaterdag kan verkopen aan mijn zonen, in de hoop er een mooie moskee te vinden...

barfly
21-10-03, 22:00
Geplaatst door Puk
Jah... daar moet ook snel een moskee komen. Dus...

Eerder een slager :knipoog:

Puk
21-10-03, 22:05
Geplaatst door barfly
Eerder een slager :knipoog:

:p

Maar in zo'n megamoskee zit ook een slager. En een bioscoop, discotheek, restaurants en klaslokalen.

barfly
21-10-03, 22:07
Geplaatst door Puk
:p

Maar in zo'n megamoskee zit ook een slager. En een bioscoop, discotheek, restaurants en klaslokalen.

Neuh das de disco denk ik dan. :)

mulan
22-10-03, 11:45
Ik ben een paar daagjes ziek geweest......maar deze discussie heeft me weer aan het lachen gemaakt :wohaa: .

Thanks...iedereen die meegewerkt heeft :)