PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar blijft de vergelding!



Al Sawt
21-10-03, 19:28
Ik vraag mij af, waarom Hamas, Jihad en andere Palestijnse verzetsorganisaties de bloedige terreuracties van de Israelische whermacht in de Palestijnse gebieden niet vergelden!

Puk
21-10-03, 19:29
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag mij af, waarom Hamas, Jihad en andere Palestijnse verzetsorganisaties de bloedige terreuracties van de Israel Israelische whermacht in de Palestijnse gebieden niet vergelden!

Misschien vinden ze wel dat dat geen enkele zin heeft.

Al Sawt
21-10-03, 19:37
Geplaatst door Puk
Misschien vinden ze wel dat dat geen enkele zin heeft.
Misschien.

Maar volgens mij groeperen ze om keihard toe te slaan!

Puk
21-10-03, 19:50
Geplaatst door Al Sawt
Misschien.

Maar volgens mij groeperen ze om keihard toe te slaan!

Ik denk het niet. Volgens mij zijn ze met vakantie.

Donna
21-10-03, 19:58
Dat is een kwestie van tijd. Die vergeldingen komen echt wel. En dan zijn er weer een paar doden bij, hebben de Palestijnen nog steeds geen rechtvaardigheid en al helemaal geen eigen staat, en hebben de Israelies nog steeds geen veiligheid. En zo gaan we lekker door net zo lang tot de rest van de wereld de rekening gepresenteerd krijgt voor het feit dat de VN daar niet kan ingrijpen.

Ik weet een leuk spelletje!

In Macedonie was nog niet eens sprake van een gewapend conflict, en toen werd er al preventief actie ondernomen om de situatie daar rustig te houden. Israel en de Palestijnen zitten al sinds 1948 met elkaar in dit tranentrekkende conflict, en de EU is inmiddels toe aan zijn zesenvijftigmiljoenste fax om 'duidelijk te maken dat we het erg betreuren'. De VN zou moeten ingrijpen, maar dit kan natuurlijk niet.

Rara hoe kan dat?????

Tanzaoui1
21-10-03, 20:01
De klap die ze straks gaan uit delen zullen die fuile gore k.nker zionisten nooit vergeten.

Ik snap echt niet dat wat ze zich zelf noemen, de beschaafde westerse wereld dit kan laten gebeuren.

Ze zien toch dat daar de mensen rechten worden geschonden.
Maar dat zijn de zionisten die mogen dat.
Ze mogen kern wapens hebben en de westerse werled mag dat. Chemische wapens mogen ze ook hebben.
Niemand die er wat van zegt.


Maar er komt een tijd dan smeken ze of ze alles mogen terug draaien en opnieuw mogen doen maar dan zijn ze lekker te laat.



Zionisten het duurt niet lang meer.......................... :terrorist

Simon
21-10-03, 20:53
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag mij af, waarom Hamas, Jihad en andere Palestijnse verzetsorganisaties de bloedige terreuracties van de Israelische whermacht in de Palestijnse gebieden niet vergelden!

Deze vergelding is wel aangekondigd en ook Israel heeft zijn burgers al gewaarschuwd.

Simon

Maslov
21-10-03, 22:02
Voor sommigen lijkt het wel een spannende voetbalmatch.
Langs de lijn staan kijken wie het meest bloed kan produceren getverrrrr...

Hudhaifa
21-10-03, 22:40
Ik vraag mij af, waarom Hamas, Jihad en andere Palestijnse verzetsorganisaties de bloedige terreuracties van de Israelische whermacht in de Palestijnse gebieden niet vergelden!

Een goeie vraag broeder.

Het antwoord is echter simpel. de mujahideen hebben niet de beschikking noch de ruimte om gemakkelijk en ten alle tijde krachtig te kunnen reageren.

Wij zitten toe te kijken en te wachten op een jihadactie zonder ook maar iets voor onze broeders te betekenen. Hoewel er vele middelen zijn ze te helpen...

Over dit soort zaken horen we te discussieren.

an3sdej
21-10-03, 22:51
Farid, nog even voor je eigen bestwil. Lees dit nog eens na, misschien moet je toch ff goed nadenken. Besteedt je tijd nu aan je verloofde i.p.v. op al die forae. Lees hem nog eens, en denk na wat je op het spel zet!! :droef:


hi, hoe is het, IK weet niet goed waar ik moet beginnen.Je bent weer (zeer) actief op het forum (je lust en je leven!).Je uitspraken zijn geen greintje milder te noemen en dat nadat we het gezeur van W. nog niet eens hebben kunnen verwerken (althans ik niet)........maar jij schijnt boven alles en iedereen te staan en mag zeggen wat je wil.Ook al zal dit je schaden op den duur, dat kan jou niks schelen want je doet het voor een goed doel.Ik heb je talloze malen gevraagd aub te stoppen.en steeds kreeg ik een positieve reactie.....en dan was ik weer zoet. Maar ik zie nu dat ik naif ben en dat mijn woorden voor jou niet veel betekenen.

Ik heb hier moeite mee, een man waar ik mee wil trouwen, maar die totaal geen rekennig met mijn wensen houdt. Dit is moelijk voor mij ,iemand die constant door zijn uitspraken risico`s neemt. Dit is wellicht te veroorloven als je een flierefluiter bent zonder werk, zonder trouwplannen, dan kan je het riskeren om opgepakt te worden. Maar als je, zo als JIJ nu op het punt staat om te trouwen,en de gevolgen van jou daden door kunnen werken naar je partner toch onverantwoordelijk gedraagt,dan is dat jou keuze en vooral geen juiste keuze. Maar wat in je hooft zit zit in je hoofd.

Ik hou zielsveel van je, en ik wil dolgraag dat onze dromen in vervulling kunnen gaan. Maar het lijkt me echt dat je mij en onze situatie niet serieus neemt,hierbij is het niet reel voor mij om mijn gevoel steeds maar weg te cijferen.........zo van ach het gaat wel over.....die agressiviteit op het forum tegen mensen etc.

Weet je wat het is, wat ik denk...............Ik weet dat je van me houdt...maar ik denk dat je me toch niet voldoende waardeert en serieus neemt. Het forum en jouw politiek komen altijd......NUMERO UNO...IK denk dat we even een tijdje niet veel contact moeten hebben zodat we goed kunnen nadenken over wat we werkelijk willen. Het huwelijk is een hele grote stap.....en behoort gebaseert te zijn, op wederzijds vertrouwen. Jij moet ook goed nadenken. Wil je met de rest van je leven met mij delen of wil je dat met de mensen van het forum (die overigens allemaal een eigen gezin hebben die voorgaat).

Farid, ik wil even nadenken, ik ben in de war.Ik verheug me zo op ons huwelijk...ik, kijk er zo naar uit.....ik zou het voor geen goud willen breken, maar als ik dan aan alle shit van het forum en jouw betrokkenheid denk.......dan komt er een grote zwarte wolk over mijn goede humeur.Waar ik echt verdrietig van wordt is het feit dat ik beetje bij beetje begin te beseffen dat het forum en de extreme uitspreken echt niet uit je karakter zijn weg te slaan.

an3sdej
21-10-03, 23:06
Hud.... denk aan je toekomst jongen, dat is belangrijker dan een discussie op een forum.

Hudhaifa
21-10-03, 23:48
Inhoudelijk reageren a.u.b. Andesj.. :moe:

Al Sawt
21-10-03, 23:55
Geplaatst door Donna
Ik weet een leuk spelletje!

In Macedonie was nog niet eens sprake van een gewapend conflict, en toen werd er al preventief actie ondernomen om de situatie daar rustig te houden. Israel en de Palestijnen zitten al sinds 1948 met elkaar in dit tranentrekkende conflict, en de EU is inmiddels toe aan zijn zesenvijftigmiljoenste fax om 'duidelijk te maken dat we het erg betreuren'. De VN zou moeten ingrijpen, maar dit kan natuurlijk niet. Rara hoe kan dat????? Dat komt, omdat de internationale gemeenschap direct ging ingrijpen. En dat komt omdat Macedonie, geen grote weldoener en beschermheer heeft in de VN.

Al Sawt
21-10-03, 23:59
Geplaatst door Hudhaifa
Een goeie vraag broeder.

Het antwoord is echter simpel. de mujahideen hebben niet de beschikking noch de ruimte om gemakkelijk en ten alle tijde krachtig te kunnen reageren.

Wij zitten toe te kijken en te wachten op een jihadactie zonder ook maar iets voor onze broeders te betekenen. Hoewel er vele middelen zijn ze te helpen...

Over dit soort zaken horen we te discussieren. Hudhaifa, dat zou een interssante discussie zijn. Maar de enigste effectieve hulp die de Palestijnen kunnen krijgen, is de vorming van een Arabische machtsblok. Helaas denken onze Arabische leiders anders over.

an3sdej
22-10-03, 06:41
Een Arabisch machtsblok kun je vergeten.

De pan-Arabische staat zal nooit bestaan, daar het verdeeld is in diverse kleinere staten met een eigen agenda en nationalistische geest.
Elke kleinere staat tracht het vege lijf te redden, en het eigen hoofd boven water te houden.
Het is dus niets anders dan een fata morgana in de grote zandbak.

Kachol Levan
22-10-03, 11:32
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag mij af, waarom Hamas, Jihad en andere Palestijnse verzetsorganisaties de bloedige terreuracties van de Israelische whermacht in de Palestijnse gebieden niet vergelden!

Omdat het hek het moeilijker maakt? :jammer:

Israel heeft trouwens de dood van de drie soldaten van de week nog niet vergolden.

Donna
22-10-03, 11:46
Geplaatst door Kachol Levan
Omdat het hek het moeilijker maakt? :jammer:

Israel heeft trouwens de dood van de drie soldaten van de week nog niet vergolden.


Is dat zo? Ja, je moet het me maar vergeven, ik raak een beetje de tel kwijt. De doden die gevallen zijn na de aanvallen van Israel in Gaza deze week, waar waren die ookalweer een vergelding voor?

Vergelding is een groot goed. Als de palestijnen en de Israelies zouden stoppen met vergelden zou er immers geen geweld meer zijn, en dat kun je niet hebben natuurlijk. :droef:

observer
22-10-03, 12:08
geen geweld meer tja wat zou men dan moeten

dan kun je de ander de schuld niet meer geven van je falen

als 1 ding wel gebleken is als dit soort conflicten afgelopen is of in ieder geval tot stilstand zijn gekomen is het wel dat de extremisten naadloos in criminelen veranderen kijk maar naar noord ierland of servie, de filipijnse abu sajaf is ook meer een criminele organisatie die daarom uit het moro is geschopt

Malcolm_X
22-10-03, 13:49
4. En Wij maakten aan de kinderen van Israël in het Boek bekend: "Voorwaar, tweemaal zult gij op de aarde verderf teweeg brengen en voorzeker zult gij uitermate aanmatigend worden."

5. Toen dan ook de tijd voor de eerste van de twee bedreigingen kwam, zonden Wij Onze dienaren, toegerust met grote macht tegen u uit, die de huizen binnendrongen; dit was een belofte die in vervulling ging.

6. Nadien gaven Wij u macht over hen en Wij hielpen u met rijkdommen en kinderen, en maakten u groter in getal.

7. (Zeggende) "Indien gij goed doet, doet gij goed voor uzelf; en indien gij kwaad doet, is het tegen uzelf. En toen de tijd was gekomen voor de tweede (bedreiging), zonden Wij (andere volkeren) om u met schande te treffen zodat zij de Moskee zouden binnendringen zoals zij er de eerste keer binnen gingen om alles wat zij veroverd hadden te verwoesten."
(surah israa)

Al Sawt
23-10-03, 00:45
Geplaatst door an3sdej
Een Arabisch machtsblok kun je vergeten.

De pan-Arabische staat zal nooit bestaan, daar het verdeeld is in diverse kleinere staten met een eigen agenda en nationalistische geest.
Elke kleinere staat tracht het vege lijf te redden, en het eigen hoofd boven water te houden.
Het is dus niets anders dan een fata morgana in de grote zandbak. Het zal er komen Andries!


60 jaar geleden had men in Europa het voor onmogelijke gehouden dat er een eenheid in de vorm van EU zal komen. En toch is het gekomen.


Alleen voor mensen met een beperkte visie en kennis is het een fata morgana! Terwijl het de zelfde mensen zijn, die heilig overtuigd zijn dat de Joden met de land van hun voorvaderen 'herenigd' zijn!