PDA

Bekijk Volledige Versie : asalaam oe halajkom!!!!!!!



stagejdigt
21-10-03, 21:40
salaam

ik ben een vrouw van 20jaar en ben nog maar pas lid van deze site

waarom ik eigenlijk lid geworden ben van deze site? wel ik zou graag contact willen met andere moslim broeders en zusters en over van alles en nog wat willen praten en meningen uit wisselen.

en natuurlijk meer teweten komen over het leven en de islam en dergelijke meer

zo broeders en zusters ik wens jullie alvast een goede vrede volle ramadan en hoop snel iets te horen van jullie

masalaaam :lole:

sadeeQ
21-10-03, 21:48
Geplaatst door stagejdigt
salaam

ik ben een vrouw van 20jaar en ben nog maar pas lid van deze site

waarom ik eigenlijk lid geworden ben van deze site? wel ik zou graag contact willen met andere moslim broeders en zusters en over van alles en nog wat willen praten en meningen uit wisselen.

en natuurlijk meer teweten komen over het leven en de islam en dergelijke meer

zo broeders en zusters ik wens jullie alvast een goede vrede volle ramadan en hoop snel iets te horen van jullie

masalaaam :lole:

Wa alaikoem asalaam

:tranen: helaas zijn de moslims in minderheid op NVDD,er lopen hier alleen maar gestoorde kaaskoppen rond die zelden nuchter zijn en geflipte joden die NVDD verwarren met de klaagmuur.

:argwaan:

kijk uit voor die barfly,dat is een geflipte auto zonder remmen.

Maarten
21-10-03, 22:00
Aleikom Salaam!
Veel plezier hier! Je zult wel merken dat er hier veel verschillende mensen zitten. Er zijn ook verschillende forums, die nogal van elkaar verschillen.
Enne.. :hihi: op Nieuws Van De Dag moet je wel een beetje van strijd houden..

kijk uit voor SadeeQ: dat is een Eskimo, die zijn kajak kwijt is, en ruzie heeft met zijn ijsbeer..

Puk
21-10-03, 22:13
Geplaatst door stagejdigt
salaam

ik ben een vrouw van 20jaar en ben nog maar pas lid van deze site

waarom ik eigenlijk lid geworden ben van deze site? wel ik zou graag contact willen met andere moslim broeders en zusters en over van alles en nog wat willen praten en meningen uit wisselen.

en natuurlijk meer teweten komen over het leven en de islam en dergelijke meer

zo broeders en zusters ik wens jullie alvast een goede vrede volle ramadan en hoop snel iets te horen van jullie

masalaaam :lole:

Ook hallo! Ik prik hier al een tijdje. Hou je maar aan mij vast, dan komt alles goed!

Als je vragen hebt... ga je gang!

Victory
21-10-03, 22:24
Maarten, je bent een christen en je zegt Salam? Wij zijn het geloof van de anti-christ toch?

barfly
21-10-03, 22:31
Geplaatst door Victory
Maarten, je bent een christen en je zegt Salam? Wij zijn het geloof van de anti-christ toch?

Salaam is toch vrede? Ik wens ook graag iemand vrede toe.

Victory
21-10-03, 22:43
Geplaatst door barfly
Salaam is toch vrede? Ik wens ook graag iemand vrede toe.

Een moslim mag jou niet (terug)groeten met salam. Je kan terug gegroet worden met wa alaikom, wat betekend (dat wat jij voor mij wenst, wens ik ook voor jou). Waar het om gaat is niet dat hij salam zegt. Maar dat hij salam zegt tegen zijn vijand. :duim:

barfly
21-10-03, 22:51
Geplaatst door Victory
Een moslim mag jou niet (terug)groeten met salam. Je kan terug gegroet worden met wa alaikom, wat betekend (dat wat jij voor mij wenst, wens ik ook voor jou). Waar het om gaat is niet dat hij salam zegt. Maar dat hij salam zegt tegen zijn vijand. :duim:

Haha, dat is heel erg Hollandsch, wat je mij wenst wens ik je dubbel zo hard toe. :p

Puk
21-10-03, 22:51
Geplaatst door Victory
Een moslim mag jou niet (terug)groeten met salam. Je kan terug gegroet worden met wa alaikom, wat betekend (dat wat jij voor mij wenst, wens ik ook voor jou). Waar het om gaat is niet dat hij salam zegt. Maar dat hij salam zegt tegen zijn vijand. :duim:

Meen je dat nou Vic? Dus jij mag mij geen Vrede wensen?

Probeer het eens!

freya
22-10-03, 09:54
Geplaatst door Victory
Een moslim mag jou niet (terug)groeten met salam. Je kan terug gegroet worden met wa alaikom, wat betekend (dat wat jij voor mij wenst, wens ik ook voor jou). Waar het om gaat is niet dat hij salam zegt. Maar dat hij salam zegt tegen zijn vijand. :duim:

Ja ja, dus een niet-moslim is per definitie jouw vijand? :cheefbek:

:aanwal:

Maarten
22-10-03, 11:30
Geplaatst door Victory
Een moslim mag jou niet (terug)groeten met salam. Je kan terug gegroet worden met wa alaikom, wat betekend (dat wat jij voor mij wenst, wens ik ook voor jou). Waar het om gaat is niet dat hij salam zegt. Maar dat hij salam zegt tegen zijn vijand. :duim:

Mijn vijanden, dat zijn o.a. degenen met een grote bek over hun godsdienst, terwijl ze de regels niet kennen, of er dmweg niets van begrijpen !!!

Er staat meen ik nota bene in de Koran zelf - maar misschien toch in een hadith - dat de christenen horen tot de "mensen van het Boek", en dat je die als Moslim met "Salam" moet begroeten!!!!
Ken uw Godsdienst!! :duim:

Enkel fundies bekijken Christenen, zoals bijvoorbeeld M. Smit te Rotterdam Moslims bekijkt! Een vreemde diersoort of zoiets, of lui die helemaal nergens wat van begrijpen!

Wanneer leer je nou eens een keer Victory, dat volgens je éigen leer de Wetten van God/Allah in álle mensen ingebakken zitten??!.. En dat Christus - en dus zijn leer - zelfs een geeerd Profeet in de Koran is??!..
En weet je nou nóg niet, dat de Koran vele mensen een "goed moslim" noemt, in tijden waarin de Koran nog niet eens bestond! En Islam dus óok niet!!

Wordt het nou niet eens tijd Victory, dat jij eens leert praten met álle goede mensen op deze wereld, en over wat zij geloven??!.. En hoe ze geloven??!.. En hoe zij dat vóelen!
En als je zover bent, wie weet begrijp je dan wat van je leer, en begin je goed moslim te worden!
En intussen is iedereen, die zijn leer gebruikt voor zijn eigen separatistische politiekjes volstrekt Haram bezig! Of je dat nou léuk vind of niet!!

Nou weet ik wel dat je pissig bent over een opmerking van mij over een uitspraak van Khomeini, maar als je nou een vént bent, dan vraag je om de bóekverwijzing als bewijs! En dan léver ik je die! Khomeini h'fft gewoon vreselijke uitspraken gedaan over seks met minderjarigen, en als je daarover de beledigde wil spelen, dan ga ik er eens een avondje voor zitten, en maak ik er een compleet topic van, speciaal voor jou! Mét boekvermeldingen!

Hoezo zijn "moslims" mijn vijanden? Schrijft christendom dat soms voor??!..
Waarom moet in mensen, die het hart en geweten op de goede plaats hebben zitten, afschrijven??! Negeren, enz?..
Zowel jouw leer als mijn leer zegt vooral, dat we allemaal mensen zijn, die alemaal in dezelfde wereld leven! De grote vijand, dat is de barbarij, in al zijn vormen. Ik heb totaal geen behoefte om scheidslijnen te trekken, waar die niet zijn. En het goede van veel moslims kweekt verbondenheid in dat goede, en dat is hélemaal de bedoeling van beide leren!

En zelfs in een shoarmatent zeg ik nog vanuit overtuiging en respect "Salam Aleikom", en ga dan met die jongens aan een tafeltje zitten om te praten over wat er echt leeft! That's Jihad my friend!!..
Islam, dat is een ínstelling, jongen! Heeft niet veel te maken met de goedkope plakplaatjes zoals "moslim" enz..
Separatisme, dat is een dwáling! Past totáal niet bij de oorspronkelijke boodschap!

plexus
22-10-03, 12:27
Geplaatst door Maarten
Mijn vijanden, dat zijn o.a. degenen met een grote bek over hun godsdienst, terwijl ze de regels niet kennen, of er dmweg niets van begrijpen !!!

Er staat meen ik nota bene in de Koran zelf - maar misschien toch in een hadith - dat de christenen horen tot de "mensen van het Boek", en dat je die als Moslim met "Salam" moet begroeten!!!!
Ken uw Godsdienst!! :duim:

Enkel fundies bekijken Christenen, zoals bijvoorbeeld M. Smit te Rotterdam Moslims bekijkt! Een vreemde diersoort of zoiets, of lui die helemaal nergens wat van begrijpen!

Wanneer leer je nou eens een keer Victory, dat volgens je éigen leer de Wetten van God/Allah in álle mensen ingebakken zitten??!.. En dat Christus - en dus zijn leer - zelfs een geeerd Profeet in de Koran is??!..
En weet je nou nóg niet, dat de Koran vele mensen een "goed moslim" noemt, in tijden waarin de Koran nog niet eens bestond! En Islam dus óok niet!!

Wordt het nou niet eens tijd Victory, dat jij eens leert praten met álle goede mensen op deze wereld, en over wat zij geloven??!.. En hoe ze geloven??!.. En hoe zij dat vóelen!
En als je zover bent, wie weet begrijp je dan wat van je leer, en begin je goed moslim te worden!
En intussen is iedereen, die zijn leer gebruikt voor zijn eigen separatistische politiekjes volstrekt Haram bezig! Of je dat nou léuk vind of niet!!

Nou weet ik wel dat je pissig bent over een opmerking van mij over een uitspraak van Khomeini, maar als je nou een vént bent, dan vraag je om de bóekverwijzing als bewijs! En dan léver ik je die! Khomeini h'fft gewoon vreselijke uitspraken gedaan over seks met minderjarigen, en als je daarover de beledigde wil spelen, dan ga ik er eens een avondje voor zitten, en maak ik er een compleet topic van, speciaal voor jou! Mét boekvermeldingen!

Hoezo zijn "moslims" mijn vijanden? Schrijft christendom dat soms voor??!..
Waarom moet in mensen, die het hart en geweten op de goede plaats hebben zitten, afschrijven??! Negeren, enz?..
Zowel jouw leer als mijn leer zegt vooral, dat we allemaal mensen zijn, die alemaal in dezelfde wereld leven! De grote vijand, dat is de barbarij, in al zijn vormen. Ik heb totaal geen behoefte om scheidslijnen te trekken, waar die niet zijn. En het goede van veel moslims kweekt verbondenheid in dat goede, en dat is hélemaal de bedoeling van beide leren!

En zelfs in een shoarmatent zeg ik nog vanuit overtuiging en respect "Salam Aleikom", en ga dan met die jongens aan een tafeltje zitten om te praten over wat er echt leeft! That's Jihad my friend!!..
Islam, dat is een ínstelling, jongen! Heeft niet veel te maken met de goedkope plakplaatjes zoals "moslim" enz..
Separatisme, dat is een dwáling! Past totáal niet bij de oorspronkelijke boodschap!

Amien! :duim:

taouanza
22-10-03, 12:27
Geplaatst door stagejdigt
salaam

ik ben een vrouw van 20jaar en ben nog maar pas lid van deze site

waarom ik eigenlijk lid geworden ben van deze site? wel ik zou graag contact willen met andere moslim broeders en zusters en over van alles en nog wat willen praten en meningen uit wisselen.

en natuurlijk meer teweten komen over het leven en de islam en dergelijke meer

zo broeders en zusters ik wens jullie alvast een goede vrede volle ramadan en hoop snel iets te horen van jullie

masalaaam :lole:


Nou je hebt gelijk kennis gemaakt met de harde kern en je weet ook nu hoe het hier aan toe gaat!
Ik zou zeggen :ren voor je leven! red jezelf nu het nog kan!:hihi:

Mark
22-10-03, 12:35
Hoi, lees hier de FAQ van maroc.nl, hierin staat uitgelegd hoe een en ander heir werkt.

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=74065


Gegroet,

Broeder Mark

taouanza
22-10-03, 12:56
Geplaatst door Mark
Hoi, lees hier de FAQ van maroc.nl, hierin staat uitgelegd hoe een en ander heir werkt.

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=74065


Gegroet,

Broeder Mark



:haha: :haha: :haha:

Blade20
22-10-03, 13:06
Gegroet medemens.

Ik ben welalswaar een kaaskop, maar ben altijd nuchter. (ik kan niet tegen alcohol :tranen: )
Laat je niet afschrikken door sommige radicale berichten en reacties van beide zijdes.

Mafkees
22-10-03, 13:07
Geplaatst door Victory
Een moslim mag jou niet (terug)groeten met salam. Je kan terug gegroet worden met wa alaikom, wat betekend (dat wat jij voor mij wenst, wens ik ook voor jou). Waar het om gaat is niet dat hij salam zegt. Maar dat hij salam zegt tegen zijn vijand. :duim:


Je moet Asap naar WSDB.

taouanza
22-10-03, 13:08
Geplaatst door Blade20
Gegroet medemens.

Ik ben welalswaar een kaaskop, maar ben altijd nuchter. (ik kan niet tegen alcohol :tranen: )
Laat je niet afschrikken door sommige radicale berichten en reacties van beide zijdes.

Dat uitgerekent jij dat moet zeggen?!:verward:

Blade20
22-10-03, 13:09
Geplaatst door taouanza
Dat uitgerekent jij dat moet zeggen?!:verward:

wat dat van die alcohol of van die radicale reacties?

Anyway, als het om mijn reacties gaat kan ik alleen maar zeggen dat iemand toch het stormfront tegemoed moet treden. Ik meld me daarvoor graag aan. (ik ben op mijn best in het heetst van de strijd)

taouanza
22-10-03, 13:21
Geplaatst door Blade20
wat dat van die alcohol of van die radicale reacties?

Anyway, als het om mijn reacties gaat kan ik alleen maar zeggen dat iemand toch het stormfront tegemoed moet treden. Ik meld me daarvoor graag aan. (ik ben op mijn best in het heetst van de strijd)

Nou ik vind ze niet echt radicaal vind ze eerder dom. Die reactie die je gaf naar aanleiding van het Iraakse weesje Ali vergeet ik nooit.:moe:

Blade20
22-10-03, 13:32
Geplaatst door taouanza
Nou ik vind ze niet echt radicaal vind ze eerder dom. Die reactie die je gaf naar aanleiding van het Iraakse weesje Ali vergeet ik nooit.:moe:

he man, ik ben alleen maar menselijk.
En daarbij, ze hebben hem geholpen, ik ben nog steeds van mening dat dat jongetje gewoon niet begrijpt dat er bij oorlog onschuldige slachtoffers vallen. Ik vindt dat er maar eens moet gekeken worden naar de ouders van dat kind, wellicht zijn het sympathisanten avn Saddam, dan is het logisch dat zo'n kind dat zegt.

Puk
22-10-03, 13:38
Geplaatst door taouanza
Nou je hebt gelijk kennis gemaakt met de harde kern en je weet ook nu hoe het hier aan toe gaat!
Ik zou zeggen :ren voor je leven! red jezelf nu het nog kan!:hihi:

Pas vooral op voor Taouanza en haar recepten! :student: :kotsen:

:wink:

Mark
22-10-03, 13:41
Geplaatst door Blade20
Ik vindt dat er maar eens moet gekeken worden naar de ouders van dat kind

De ouders van het weesje Blade? :rolleyes:

taouanza
22-10-03, 13:46
Geplaatst door Mark
De ouders van het weesje Blade? :rolleyes:


Need a say more?:rolleyes:

Blade20
22-10-03, 13:48
Geplaatst door Mark
De ouders van het weesje Blade? :rolleyes:

hehe, ik had die reactie wel verwacht. Maar dat wil nog niet zeggen dat er niet naar zijn ouders (wat dus ook pleegpouders kunnen zijn) kan worden gekeken. Die bepalen (vooral in die leeftijd) de denkwijze van het kind.

dus....The jokes on you!

Mafkees
22-10-03, 13:51
Geplaatst door Blade20
hehe, ik had die reactie wel verwacht. Maar dat wil nog niet zeggen dat er niet naar zijn ouders (wat dus ook pleegpouders kunnen zijn) kan worden gekeken. Die bepalen (vooral in die leeftijd) de denkwijze van het kind.

dus....The jokes on you!


Zijn ouders zijn dood. Wat valt er tè kijken. Welke pleegouders BTW, de Britse overheid?!

The Joke`s on you...:)

Blade20
22-10-03, 13:54
Geplaatst door Al3arbi
Zijn ouders zijn dood. Wat valt er tè kijken. Welke pleegouders BTW, de Britse overheid?!

The Joke`s on you...:)

cursief. Enne, schijnbaar ga jij ervan uit dat hij geen verzorging had in Irak. Arm kindje helemaal alleen op zijn leeftijd zonder verzorging.

Je snapt het al, ik heb het dus over de verzorgers van toen hij nog in Irak leefde slimpie.

dus....The jokes on you.

Mark
22-10-03, 13:55
Geplaatst door Blade20
hehe, ik had die reactie wel verwacht. Maar dat wil nog niet zeggen dat er niet naar zijn ouders (wat dus ook pleegpouders kunnen zijn) kan worden gekeken. Die bepalen (vooral in die leeftijd) de denkwijze van het kind.

dus....The jokes on you!

De pleegpouders.... je had me inderdaad goed te pakken :hihi:

Mafkees
22-10-03, 13:56
Geplaatst door Blade20
cursief. Enne, schijnbaar ga jij ervan uit dat hij geen verzorging had in Irak. Arm kindje helemaal alleen op zijn leeftijd zonder verzorging.

Je snapt het al, ik heb het dus over de verzorgers van toen hij nog in Irak leefde slimpie.

dus....The jokes on you.


Jaa joh Nog ff. Bom op huis. Ouders Dood. Kind gehandicapt.
En de schuld ligt bij de verzorgers.

The Joke`s on you...:)

Blade20
22-10-03, 14:01
Geplaatst door Al3arbi
Jaa joh Nog ff. Bom op huis. Ouders Dood. Kind gehandicapt.
En de schuld ligt bij de verzorgers.

The Joke`s on you...:)

*zucht, denken is ook een kunst...
Dat het kind is geraakt door een bom is toeval, zoals al eerder gezegd vallen er nu eenmaal onschuldige slachtoffers in een oorlog.
Maar de denkwijze van zo'n kind wordt bepaald door zijn verzorgers. (dus die van toen hij nog in Irak was van voor het incident)

Klaarblijkelijk hebben zijn verzorgers hem of bijgebracht dat de Amerikanen en de britten slecht zijn of hebben zij hem nog nooit bijgebracht dat er in oorlog eenmaal onschuldige slachtoffers vallen. Hoe dan ook, zijn verzorgers hebben gefaald in hun opvoeding.

Enne, mark, ik zal jouw reactie maar even buiten beschouwing laten omdat je wat achter ligt op reageren.

Mafkees
22-10-03, 14:08
*zucht, denken is ook een kunst...
Spellen ook.



Dat het kind is geraakt door een bom is toeval,
Stom kind. Hoe stom kan je zijn om thuis te zitten.


zoals al eerder gezegd vallen er nu eenmaal onschuldige slachtoffers in een oorlog.
[i]Onschuldig. Als dat joch gehersenspoeld blijkt te zijn door zijn verzorgers dan is het zijn verdiende loon. Niks onschuldig.


Maar de denkwijze van zo'n kind wordt bepaald door zijn verzorgers. (dus die van toen hij nog in Irak was van voor het incident)
Hij verdiende die bom dus, nix onschuldig. I`m having trouble following you.



Klaarblijkelijk hebben zijn verzorgers hem of bijgebracht dat de Amerikanen en de britten slecht zijn of hebben zij hem nog nooit bijgebracht dat er in oorlog eenmaal onschuldige slachtoffers vallen.
Stomme verzorgers. Ze hadden `m moeten vertellen dat de Amerikanen en Britten het beste met `m voor hebben en dat Saddam de slechterik is, `m nog erger neerzetten dan dat hij al is, kan dat..:maf: Of zijn verzorgers hadden moeten zeggen dat de Britten lief zijn enzo, dan zou de bom al helemaal onbegrijpelijk zijn voor dat kleine kind.


Hoe dan ook, zijn verzorgers hebben gefaald in hun opvoeding.
Zo Zo, van Oorlogskenner naar Pedagoog. Vertel, waar ging het fout bij het droppen van de bom, want kennelijk zijn er nog meer falenden.


Enne, mark, ik zal jouw reactie maar beven buiten beschouwing laten omdat je wat achter ligt op reageren.
`kdenk dat Mark er verstandig aan zal doen om niet meer op je te reageren. Alhoewel hij best `n Hersencel kan missen om jou te entertainen.

Blade20
22-10-03, 14:13
Geplaatst door Al3arbi
Spellen ook.



Stom kind. Hoe stom kan je zijn om thuis te zitten.


[i]Onschuldig. Als dat joch gehersenspoeld blijkt te zijn door zijn verzorgers dan is het zijn verdiende loon. Niks onschuldig.


Hij verdiende die bom dus, nix onschuldig. I`m having trouble following you.



Stomme verzorgers. Ze hadden `m moeten vertellen dat de Amerikanen en Britten het beste met `m voor hebben en dat Saddam de slechterik is, `m nog erger neerzetten dan dat hij al is, kan dat..:maf: Of zijn verzorgers hadden moeten zeggen dat de Britten lief zijn enzo, dan zou de bom al helemaal onbegrijpelijk zijn voor dat kleine kind.


Zo Zo, van Oorlogskenner naar Pedagoog. Vertel, waar ging het fout bij het droppen van de bom, want kennelijk zijn er nog meer falenden.


`kdenk dat Mark er verstandig aan zal doen om niet meer op je te reageren. Alhoewel hij best `n Hersencel kan missen om jou te entertainen.

lol,

je hakt het op in blokjes en gaat het dan aan de hant van ieder blokje apart te nemen critiek geven. Jammer, dat lukt dus niet want het is een geheel.
Hoe dan ook ik blijf bij mijn standpunt en ben ervan overtuigd dat mijn standpunt de juiste is. Als dat jouw niet bevalt reageer je toch lekker niet?!

Mafkees
22-10-03, 14:21
Geplaatst door Blade20
lol,

je hakt het op in blokjes en gaat het dan aan de hant van ieder blokje apart te nemen critiek geven. Jammer, dat lukt dus niet want het is een geheel.
Hoe dan ook ik blijf bij mijn standpunt en ben ervan overtuigd dat mijn standpunt de juiste is. Als dat jouw niet bevalt reageer je toch lekker niet?!


Grappig is dat jij ipv mijn tekst op de layout afgaat. Als dat je niet bevalt ga je lekker weg. Ik kan je ook `n handje helpen...;)

Maarten
22-10-03, 14:26
Geplaatst door taouanza
Nou je hebt gelijk kennis gemaakt met de harde kern en je weet ook nu hoe het hier aan toe gaat!
Ik zou zeggen :ren voor je leven! red jezelf nu het nog kan!:hihi:

:hihi: En dan is Rotterdam nog niet eens ter sprake geweest!

Zeg, die Walt Disney-Moskee die daar komt, wordt dat een succes, denk je? Ben je er blij mee, of denk je dat ze voor de sfeer daar beter was concessies hadden kunnen doen?..

taouanza
22-10-03, 14:29
Geplaatst door Blade20
lol,

je hakt het op in blokjes en gaat het dan aan de hant van ieder blokje apart te nemen critiek geven. Jammer, dat lukt dus niet want het is een geheel.
Hoe dan ook ik blijf bij mijn standpunt en ben ervan overtuigd dat mijn standpunt de juiste is. Als dat jouw niet bevalt reageer je toch lekker niet?!

Fijn dan blijf ik me aan mijn standpunt houden dat je ziek en gestoord bent.
En dat zeg ik echt niet om te provoceren want ik vind je gedachtenkronkels gewoon eng.

Maarten
22-10-03, 14:38
Geplaatst door Mark
Hoi, lees hier de FAQ van maroc.nl, hierin staat uitgelegd hoe een en ander heir werkt.

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=74065

Gegroet,
Broeder Mark

:hihi: Heil, grootbroeder mark!
Gezegend zij uw rotneefjes tot in de 9e generatie!

Vrouwen, blijf in huis! Aldus uw samenvatting van maroc.nl..
Aanvulled goed nieuws uit de Bijbel:
"In het Huis des Heeren is plaats voor vélen"!!
waaronder je zou kunnen begrijpen:
Laat de wereld mijn huis zijn!
(Komt alles toch nog goed..)

Mark
22-10-03, 14:49
Geplaatst door Maarten
:hihi: Heil, grootbroeder mark!
Gezegend zij uw rotneefjes tot in de 9e generatie!

Vrouwen, blijf in huis! Aldus uw samenvatting van maroc.nl..
Aanvulled goed nieuws uit de Bijbel:
"In het Huis des Heeren is plaats voor vélen"!!
waaronder je zou kunnen begrijpen:
Laat de wereld mijn huis zijn!
(Komt alles toch nog goed..)

In WSDB komt eindelijk mijn ware aard naar voren :ego:

"Iedereen is gelijk in hun inferieuriteit aan mij"

taouanza
22-10-03, 14:59
Geplaatst door Maarten
:hihi: En dan is Rotterdam nog niet eens ter sprake geweest!

Zeg, die Walt Disney-Moskee die daar komt, wordt dat een succes, denk je? Ben je er blij mee, of denk je dat ze voor de sfeer daar beter was concessies hadden kunnen doen?..


Ik vind het zo kitcherig als het maar kan.
In de metro hadden een paar gasten het erover.
Daar zat een truus bij die dacht dat de gemeente het gaat betalen. :bril:


Maar Disney vind ik wel een belediging hoor voor de moskee. Ik hou het bij de Efteling.:ego:

000NobelPrizes
22-10-03, 15:24
Geplaatst door Maarten


Zeg, die Walt Disney-Moskee die daar komt, wordt dat een succes, denk je?

Verhip, ik ben het met Maarten eens... Dat moskee-design lijkt inderdaad op de Amerikaanse over-the-top wansmaak.

Oh en hallo dinges: salam mag ik niet zeggen, salami wel.

Jimi
22-10-03, 15:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat moskee-design lijkt inderdaad op de Amerikaanse over-the-top wansmaak.



The Magic Mosque?

Victory
22-10-03, 17:19
Geplaatst door Maarten
Mijn vijanden, dat zijn o.a. degenen met een grote bek over hun godsdienst, terwijl ze de regels niet kennen, of er dmweg niets van begrijpen !!!
Jouw vijanden zijn de moslim die je sinds dag 1 dat je hier kwam hebt proberen te bekeren naar het christendom. En dan vooral de meisjes.

Er staat meen ik nota bene in de Koran zelf - maar misschien toch in een hadith - dat de christenen horen tot de "mensen van het Boek", en dat je die als Moslim met "Salam" moet begroeten!!!!
Waar in de Qor'an of een hadis staat er dat je de ahl-al kitab met salam moet begroeten?

Enkel fundies bekijken Christenen, zoals bijvoorbeeld M. Smit te Rotterdam Moslims bekijkt! Een vreemde diersoort of zoiets, of lui die helemaal nergens wat van begrijpen!

Wanneer leer je nou eens een keer Victory, dat volgens je éigen leer de Wetten van God/Allah in álle mensen ingebakken zitten??!.. En dat Christus - en dus zijn leer - zelfs een geeerd Profeet in de Koran is??!..
En weet je nou nóg niet, dat de Koran vele mensen een "goed moslim" noemt, in tijden waarin de Koran nog niet eens bestond! En Islam dus óok niet!!
Wat denk je nou? Dat je tegenover een maroc.nl puber staat waarvoor je alles kan beweren dat je maar wilt? Jullie zijn mushreqin, dat is nog erger dan een kaffir. Jullie zijn zwaar aan het dwalen, de leer van profeet Isa(as) hebben jullie heel lang geleden achter gelaten. De moslims volgen de leer van profeet Isa(AS).

Wordt het nou niet eens tijd Victory, dat jij eens leert praten met álle goede mensen op deze wereld, en over wat zij geloven??!.. En hoe ze geloven??!.. En hoe zij dat vóelen!
En als je zover bent, wie weet begrijp je dan wat van je leer, en begin je goed moslim te worden!
En intussen is iedereen, die zijn leer gebruikt voor zijn eigen separatistische politiekjes volstrekt Haram bezig! Of je dat nou léuk vind of niet!!
Waar heb je het nou over? Ben je dronken ofzo?

Nou weet ik wel dat je pissig bent over een opmerking van mij over een uitspraak van Khomeini, maar als je nou een vént bent, dan vraag je om de bóekverwijzing als bewijs! En dan léver ik je die! Khomeini h'fft gewoon vreselijke uitspraken gedaan over seks met minderjarigen, en als je daarover de beledigde wil spelen, dan ga ik er eens een avondje voor zitten, en maak ik er een compleet topic van, speciaal voor jou! Mét boekvermeldingen!
Kom dan a.u.b ook met verwijzingen naar het boek met scans/copies ervan.

Hoezo zijn "moslims" mijn vijanden? Schrijft christendom dat soms voor??!..
Ontken je dat wij als het geloof van de anti-christ worden gezien door de christenen?

Waarom moet in mensen, die het hart en geweten op de goede plaats hebben zitten, afschrijven??! Negeren, enz?..
Nee, je probeerd ze te bekeren.

Zowel jouw leer als mijn leer zegt vooral, dat we allemaal mensen zijn, die alemaal in dezelfde wereld leven! De grote vijand, dat is de barbarij, in al zijn vormen. Ik heb totaal geen behoefte om scheidslijnen te trekken, waar die niet zijn. En het goede van veel moslims kweekt verbondenheid in dat goede, en dat is hélemaal de bedoeling van beide leren!
De scheidingslijn is tussen de gelovigen en ongelovigen.

En zelfs in een shoarmatent zeg ik nog vanuit overtuiging en respect "Salam Aleikom", en ga dan met die jongens aan een tafeltje zitten om te praten over wat er echt leeft! That's Jihad my friend!!..
Islam, dat is een ínstelling, jongen! Heeft niet veel te maken met de goedkope plakplaatjes zoals "moslim" enz..
Separatisme, dat is een dwáling! Past totáal niet bij de oorspronkelijke boodschap!
Heel leuk verhaal enzo... maare... nog steeds is het zo dat je alleen moslims met Salam mag groeten.

Puk
22-10-03, 17:24
Geplaatst door Victory
Jullie (Maarten) zijn mushreqin, dat is nog erger dan een kaffir.

Daar heeft Vic inderdaad gelijk in! :wohaa:

Vic... wat is het tegenovergestelde van Salam?

stagejdigt
23-10-03, 20:06
mensen houdt die zever is voor jezelf of ga je op een ander maar uit leven


ik ga met niet tot jullie niveau verlagen

Hudhaifa
23-10-03, 20:14
mensen houdt die zever is voor jezelf of ga je op een ander maar uit leven


ik ga met niet tot jullie niveau verlagen

BArraka lahu fiek zuster,

er struinen hier vele rascisten , zionisten rond en maar een gering aantal gelovigen.

Er valt dus niet veel van dit forum te leren.

Timoesh
23-10-03, 20:21
Geplaatst door stagejdigt
salaam

ik ben een vrouw van 20jaar en ben nog maar pas lid van deze site

waarom ik eigenlijk lid geworden ben van deze site? wel ik zou graag contact willen met andere moslim broeders en zusters en over van alles en nog wat willen praten en meningen uit wisselen.

en natuurlijk meer teweten komen over het leven en de islam en dergelijke meer

zo broeders en zusters ik wens jullie alvast een goede vrede volle ramadan en hoop snel iets te horen van jullie

masalaaam :lole:


Aleikoum sallaam.......


Hopelijk dat je het naar je zin krijgt........


Greetz,

an3sdej
23-10-03, 20:22
Vecht je persoonlijke vetes elders uit. [mod]

Mafkees
23-10-03, 21:06
Geplaatst door Hudhaifa
BArraka lahu fiek zuster,

er struinen hier vele rascisten , zionisten rond en maar een gering aantal gelovigen.

Er valt dus niet veel van dit forum te leren.


Ga dan weg, wellicht dat ze dan iets opsteekt.

Maarten
24-10-03, 00:47
Victory, je bent echt een aartsleugenaar. Ik heb nog helemaal nooit een poging gedaan om iemand tot christendom te bekeren, hier niet, en ergens anders ook niet! Af en toe leg ik er iets over uit, omdat anders idioten zoals jij helemáal in het stenen tijdperk blijven hangen over christendom.
Waarom zou ik in godsnaam een moslim willen bekeren? Wie vanuit zichzelf geen inzichten ontwikkelt, krijgt ze door mij ook niet. En wat ik geloof is echt niet alleen christendom.

En wijzen op de overeenkomsten is alleen maar realistisch.
Jij hebt daar nooit wat van geweten, wilt ook niks weten, en zál ook niks weten, omdat je niet wíl(!) weten hoe het zit!
Daarmee veroordeel je jezelf tot een kooi hoor, mij niet.

En als je geen puber meer bent, en zegt wat van Islam te weten, dan zoek je maar fijn uit hoe je christenen moet begroeten! Ik dacht dat jij de man van de voorschriften was??! En nou wil je een chrísten voor je laten uitzoeken, hoe jij christenen moet begroeten volgens jouw godsdienst??! Man, je bent een lui varken!! :hihi:

Islam van de anti-christ? Die opvatting ken ik in elk geval niet. Maar het kan zijn, dat bepaalde groeperingen er zo over denken. Of dat het in de middeleeuwen zo gepropageerd werd. Maar hoe dan ook beschouwt het grootste deel der christenen Islam gewoon als godsdienst, maar weten er verder geen donder van.
Wel hou ik de mogelijkheid open, dat islam bedrog kan zijn, maar daar ga ik even niet van uit.
Maar wat ik zeer serieus neem, dat is hoe moslims zélf de godsdienst beleven. Ik heb geen énkele behoefte om daar negatief over te zijn.
Sterker nog: mensen kunnen uit de grootste troep nog heel respectabele opvattingen creëren, en omgekeerd kunnen ze van de prachtigste leerstukken een grote troep maken.

Inderdaad ligt de scheidslijn tussen de gelovigen en de ongelovigen. Maar jouw manier van scheiden, dat vind ik een poppenkast-versie. Zo goedkoop als het maar zijn kan. In strijd met islam, en goed voor analfabeten die sprookjes nodig hebben.

Maar misschien ben ik wel een vijand van jouw soort Islam, ja.. Wat ik je zie doen is vooral negatief en separatistisch. Daar geloof ik niet in.

Victory
24-10-03, 01:33
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


Geplaatst door Maarten
Victory, je bent echt een aartsleugenaar. Ik heb nog helemaal nooit een poging gedaan om iemand tot christendom te bekeren, hier niet, en ergens anders ook niet! Af en toe leg ik er iets over uit, omdat anders idioten zoals jij helemáal in het stenen tijdperk blijven hangen over christendom.
Waarom zou ik in godsnaam een moslim willen bekeren? Wie vanuit zichzelf geen inzichten ontwikkelt, krijgt ze door mij ook niet. En wat ik geloof is echt niet alleen christendom.
Ik herinner me iets anders, vooral de girlsboard herinner ik me goed. Jouw naam zag ik daar steeds, met je leuke posts.

En wijzen op de overeenkomsten is alleen maar realistisch.
Jij hebt daar nooit wat van geweten, wilt ook niks weten, en zál ook niks weten, omdat je niet wíl(!) weten hoe het zit!
Daarmee veroordeel je jezelf tot een kooi hoor, mij niet.
Deze wereld is één groot kooi voor de gelovigen. En een paradijs voor de ongelovigen.

En als je geen puber meer bent, en zegt wat van Islam te weten, dan zoek je maar fijn uit hoe je christenen moet begroeten! Ik dacht dat jij de man van de voorschriften was??! En nou wil je een chrísten voor je laten uitzoeken, hoe jij christenen moet begroeten volgens jouw godsdienst??! Man, je bent een lui varken!! :hihi:
Lees Qor'an Surah Al-Maaida(5), en kijk vooral naar aye 17 & 73. Daar is je bewijs.

Islam van de anti-christ? Die opvatting ken ik in elk geval niet. Maar het kan zijn, dat bepaalde groeperingen er zo over denken. Of dat het in de middeleeuwen zo gepropageerd werd. Maar hoe dan ook beschouwt het grootste deel der christenen Islam gewoon als godsdienst, maar weten er verder geen donder van.
Wel hou ik de mogelijkheid open, dat islam bedrog kan zijn, maar daar ga ik even niet van uit.
Maar wat ik zeer serieus neem, dat is hoe moslims zélf de godsdienst beleven. Ik heb geen énkele behoefte om daar negatief over te zijn.
Sterker nog: mensen kunnen uit de grootste troep nog heel respectabele opvattingen creëren, en omgekeerd kunnen ze van de prachtigste leerstukken een grote troep maken.
Ken je nog niet? Oh, ik heb em namelijk vaak gehoord van de christenen. En je kan ook naar je christen vrienden in de Islam Forum kijken die het ook een paar keer hebben gezegt en toegegeven in in van mijn topics daar. (er zijn meerdere topics erover geweest).

Inderdaad ligt de scheidslijn tussen de gelovigen en de ongelovigen. Maar jouw manier van scheiden, dat vind ik een poppenkast-versie. Zo goedkoop als het maar zijn kan. In strijd met islam, en goed voor analfabeten die sprookjes nodig hebben.
Bewijs dat je gelovig bent door je te bekeren naar de Islam voordat het telaat is en je er spijt van krijgt. In strijd met Islam? Wat?

Maar misschien ben ik wel een vijand van jouw soort Islam, ja.. Wat ik je zie doen is vooral negatief en separatistisch. Daar geloof ik niet in.
Je bent inderdaad de vijand van diegenen die een goeie moslim proberen te zijn. En vriend van diegenen die hun geloof verlaten hebben.

De scheidslijn is tussen de gelovigen en ongelovigen.

wa allah'o alam

Maarten
24-10-03, 17:47
Victory,
1. Ik plaatste bijna niks op het girlsboard. Heel af en toe blijf ik daar in éen topic reageren. En bekeren tot christendom doe ik daar helemaal niemand. En al deed ik het wel, en schreef me daar te barste? So bloody what? Misleiden doe ik níemand!

2. Je reactie op de begroeting van christenen slaat ook al nergens op. Je hebt gewoon twee aya’s over christendom gevonden, en die gaan daar helemaal niet over. Knap hoor.

3. mijn christenvrienden in het islamforum? Ik ben echt niet verantwoordelijk voor elke idioot die een “christelijk”verhaal houdt hoor. Er is heel veel diversiteit in christendom, en er is een heleboel waar ik niet achter sta. Maar dat antichrist-idee over Islam, dat ken ik niet, of heb ik enkel ooit ergens gezien, maar is beslist niet erg gangbaar.

4. Ik me tot Islam bekeren? Als je wat ouder wordt, blijkt zoiets minder zinvol te zijn. Je integreert namelijk langzaam in de godsdienstige leerstukken. En dan maakt het niet zoveel meer uit, uit welke leer ze precies komen. Dan leef je met de inhoud ervan, en niet meer met de uitwendige plakplaatjes. Daarom hoef ik ook niet zo nodig een moslim te bekeren. Ik kijk naar zijn inhoud, en wat hij maakt van zijn leer. Dat is een stuk zinniger. En daarmee overstijg je ook de formele grenzen van de godsdienst. Het geeft nog onderling respect ook, plus voor de godsdienst. Leren is al wat we als mens kunnen. Hard roepen, dat is vooral iets voor de propaganda.

5. Wat voor jou een goed moslim is, hoeft dat voor mij nog niet te zijn. Het oordeel daarover hoort bij Allah/God. Dat kunnen wij niet. Maar ik geloof niet erg in de Khomeini-variant. En of je het leuk vind of niet, het is en variant. Daar kun je in geloven of niet. Mar de scheidslein tussen wie nou een gelovige is en wie niet, die is héel moeilijk te leggen. De grootste fanatici kunnen de grootste kaffers zijn, en de stomste boer kon wel eens precies het goede doen.
Maar alle verstandige mensen van alle godsdiensten vertellen je dat geloof géen eenvoudige zaak is.

Je wordt echt niet meteen goed moslim door je tot Islam te bekeren, of door je angstvallig aan de voorschriften te houden. Daar komt heel wat meer bij kijken. Godsdienst eist dat je bijzonder kritisch naar jezelf kijkt, en naar wat je doet en waarom. Dat is in elke leer zo, en islam vormt daar geen uitzondering op. Geloof is een moeilijke weg, en daar past bescheidenheid bij. Mij hoor je niet roepen over welke godsdienst het beste is, want ik ben geen God. Ik kan enkel onwaarheid en onwaarachtigheid constateren door wat ik innerlijk geleerd heb. Dat is alles.

Blade20
24-10-03, 17:59
Maarten, ik ben het niet altijd met je eens (en omgekeerd), maar je moet je van Victory niets aantrekken. Hij is tegen alles wat niet Islamitisch is. Trek je maar niks van hem aan, zijn soort sterft vanzelf uit.

En Victory, kom nou niet aanzetten met één of andere bezwering van Allah. Je weet dat Atheisten imuun zijn voor geloofsbedreigingen.

(Ow nee, wacht, laat me raden, je gaat iets zeggen in de richting dat Allah mij zal beoordelen voor mijn 'religieuze dwaling')

Victory
24-10-03, 18:35
Geplaatst door Maarten
Victory,
1. Ik plaatste bijna niks op het girlsboard. Heel af en toe blijf ik daar in éen topic reageren. En bekeren tot christendom doe ik daar helemaal niemand. En al deed ik het wel, en schreef me daar te barste? So bloody what? Misleiden doe ik níemand!
Ik zei het eigenlijk fout. Je probeerd(de) ze altijd te laten dwalen. Door dingen als... waarom ze hun hijab af moesten doen etc.. te zeggen. Bekering naar het ongeloof zou je het kunnen noemen.

2. Je reactie op de begroeting van christenen slaat ook al nergens op. Je hebt gewoon twee aya’s over christendom gevonden, en die gaan daar helemaal niet over. Knap hoor.
De ayat die ik je liet zien, zijn heel balangerijk. En dat is niet wat ik er mee bewijzen wou. Het ayat zeggen dat iedereen die gelooft dat Allah(swt) 1 van 3 is. Of dat Allah(swt) profeet Jesus[isa](as) is, dat diegenen kaffir zijn. En dat is heel balangerijk niet? Want dat wilde je zo graag weten. Wat zei je ook al weer? Ik ga tegen de Islam in?

4. Ik me tot Islam bekeren? Als je wat ouder wordt, blijkt zoiets minder zinvol te zijn. Je integreert namelijk langzaam in de godsdienstige leerstukken. En dan maakt het niet zoveel meer uit, uit welke leer ze precies komen. Dan leef je met de inhoud ervan, en niet meer met de uitwendige plakplaatjes. Daarom hoef ik ook niet zo nodig een moslim te bekeren. Ik kijk naar zijn inhoud, en wat hij maakt van zijn leer. Dat is een stuk zinniger. En daarmee overstijg je ook de formele grenzen van de godsdienst. Het geeft nog onderling respect ook, plus voor de godsdienst. Leren is al wat we als mens kunnen. Hard roepen, dat is vooral iets voor de propaganda.
Dus je volgt van alles iets? Je bent dus van die mensen die iets volgen om zichzelf een goed gevoel te geven. En dan vooral dingen volgen die al in je leventje passen.

5. Wat voor jou een goed moslim is, hoeft dat voor mij nog niet te zijn. Het oordeel daarover hoort bij Allah/God. Dat kunnen wij niet. Maar ik geloof niet erg in de Khomeini-variant. En of je het leuk vind of niet, het is en variant. Daar kun je in geloven of niet. Mar de scheidslein tussen wie nou een gelovige is en wie niet, die is héel moeilijk te leggen. De grootste fanatici kunnen de grootste kaffers zijn, en de stomste boer kon wel eens precies het goede doen.
Maar alle verstandige mensen van alle godsdiensten vertellen je dat geloof géen eenvoudige zaak is.
Voor diegenen die de Qor'an volgen is het wel een 'eenvoudige zaak'.

Je wordt echt niet meteen goed moslim door je tot Islam te bekeren, of door je angstvallig aan de voorschriften te houden. Daar komt heel wat meer bij kijken. Godsdienst eist dat je bijzonder kritisch naar jezelf kijkt, en naar wat je doet en waarom. Dat is in elke leer zo, en islam vormt daar geen uitzondering op. Geloof is een moeilijke weg, en daar past bescheidenheid bij. Mij hoor je niet roepen over welke godsdienst het beste is, want ik ben geen God. Ik kan enkel onwaarheid en onwaarachtigheid constateren door wat ik innerlijk geleerd heb. Dat is alles.
Een goed moslim volgens de Islam (en niet volgens de kaffir ideeen van maarten) is iemand die de profeet(sawas) en zijn sunna volgt. En daarin staat alles, politiek/recht/etc...

Maslov
24-10-03, 18:50
Een goed moslim volgens de Islam (en niet volgens de kaffir ideeen van maarten) is iemand die de profeet(sawas) en zijn sunna volgt. En daarin staat alles, politiek/recht/etc...

Jammer dat Victory nog niet gehoord heeft dat er in het verleden over interpretaties van Allahs en mohammeds wil al hele oorlogen zijn gevoerd, en dat er diverse schisma's onder de moslims hebben plaatsgevonden :)

Victory
24-10-03, 19:04
Geplaatst door Maslov
Jammer dat Victory nog niet gehoord heeft dat er in het verleden over interpretaties van Allahs en mohammeds wil al hele oorlogen zijn gevoerd, en dat er diverse schisma's onder de moslims hebben plaatsgevonden :)

Ik wacht op je lijst met oorlogen.

Maarten
26-10-03, 02:35
Geplaatst door Victory Ik zei het eigenlijk fout. Je probeerd(de) ze altijd te laten dwalen. Door dingen als... waarom ze hun hijab af moesten doen etc.. te zeggen. Bekering naar het ongeloof zou je het kunnen noemen.


Ik heb niet de minste invloed op wat meisjes dragen, en zou dat niet eens willen. Ze moeten het zelf weten. En als ze ook nog gedreven zijn om een hoofddoek te dragen, dan moeten ze dat vooral doen. Ik vind het ook een aardig tegenwicht tegen extravagantie, en dat schreef ik ook vaker. En in landen waar het gebruikelijk is, is er helemaal niets tegen.
Maar er zitten ook wat negatieve kanten aan, en die mogen best genoemd worden. Het suggereert dat vrouwen die er geen dragen eigenlijk niet deugen, en mannen ergens ook niet. Het suggereert ook vroomheid, die er vaak niet is. En er zijn veel andere motieven, dan de religieuze..
Persoonlijk hou ik er niet erg van, maar als een vrouw er een draagt, dan wil ze dat blijkbaar, en steun ik dat van harte hoor.

Maar als je me op het girlsboard ziet, dan is dat allemaal in hetzelfde topic. Dat komt van de emailnotificatie. Ik zie dat bord nooit.
Maar er wordt flink gemanipuleerd op dat girsboard he? Er zijn duidelijk oudere vrouwen die zich voor jonge meisjes zitten uit te geven, en waarschijnlijk mannen ook nog! Er is een fíkse controle daar! En jij zit er blijkbaar wel.
En ik laat niemand dwalen!.. Ik geef ze dingen ter overweging. Mijn geloof gaat er vanuit dat mensen zelf hersens hebben, en zelf een eigen verantwoordelijkheid hebben, en zelf kiezen.


De ayat die ik je liet zien, zijn heel belangrijk. En dat is niet wat ik er mee bewijzen wou. Het ayat zeggen dat iedereen die gelooft dat Allah(swt) 1 van 3 is. Of dat Allah(swt) profeet Jesus[isa](as) is, dat diegenen kaffir zijn. En dat is heel balangerijk niet? Want dat wilde je zo graag weten. Wat zei je ook al weer? Ik ga tegen de Islam in?



Al-Maidah 5:17. Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.

Victory, weet je dat niet éen christen begrijpt waar dit over gaat? God is net als in Islam de schepper van alles, in staat tot alles, alomtegenwoordig enz.. Christus was dat heel duidelijk niet. En ik ken niet éen christelijke stroming die dit ooit gezegd zou hebben.
De Aya gaat blijkbaar over christenen, die hun eigen godsdienst niet goed kennen. En dat blijkt juist ook uit die Aya! Die geeft namelijk als antwoord, dat Allah iedereen zou kunnen vernietigen, inclusief Christus en zijn moeder! En élke Christen zal zeggen dat dat klopt!!

Al-Maidah 5:72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.

Dit lijkt over precies dezelfde groep te gaan. Bedenk vooral, dat de boekdrukkunst pas van de 15e eeuw was, en dat er eerder nauwelijks Bijbels waren. (of die waren niet openbaar.) Het is dus best mogelijk dat er allerlei idiote ideeën over de godsdienst waren. Maar sinds de bijbel gelezen wordt, is zonneklaar dat Christus voortdurend met God in dialoog was, en naar God verwees, zoals de Aya ook zegt. Heel bekend is dat hij God nog aanriep, toen hij aan het kruis hing. Dit is voor Christenen totaal niets nieuws.

Maar persoonsverheerlijking dreigt in elke godsdienst. Blijkbaar is zoiets menselijk. In christendom zie je regelmatig een cultus rond Christus of Maria, die naar mijn gevoel wel wat ver gaat. Dat gaat richting verafgoding of bijgeloof. Maar het grootste deel der christenen is niet zo.
In Islam heb je het ook. De profeet was slechts boodschapper. Daarnaast was hij wijs man. Maar vele moslims maken hem echt tot onfeilbaar, terwijl zelfs de Koran zegt, dat hij dat niet was. En met name degenen die de Hadith tot wet verheffen, die onbetwistbaar boven alles verheven zou zijn, die zijn écht met verafgoding bezig hoor. Vele beschouwen hem echt als perfect, terwijl hij toch echt maar gewoon mens was. En die neiging is heel sterk.
Ik zag op islam-online een advies van een imam, met een hadith, die echt voor een andere situatie geschreven was. Maar er was niets anders, en dus pakken ze díe maar, en passen die 1400 jaar later gewoon toe! Dit is echt barbáars hoor! Dis is echt het resultaat van absolute verheerlijking van de persoon van de Profeet.

Maar je hebt niet de goede Aya’s gepakt. Er zijn er wel meer over christendom. Ergens staat dat Christus niet de “zoon van God” was, zoals de Christenen geloven. Maar zelfs als christen zit ik daar niet erg mee. De tekst gaat niet over biologie, of over wereldlijke nakomelingen. Het begrip “zoon” gaat over de geestelijke wereld, of over metafysica.. Dan gaat het dus over de geestelijke eenheid met God. Maar christenen verschillen hier nogal in. De officiële Katholieke leer stelt dat Maria maagd bleef. Op zich zou dat kunnen, want Allah kan immers alles, nietwaar?.. Maar het geheel wordt als mysterie beschouwd, en gaat dus per definitie het menselijk begrip te boven.

Islam kent net zo goed allerlei mystiek. Die zit gewoon bij de kern van de drie godsdiensten in. Het is makkelijk om er smalend over te doen. Ik kan ook wel gaan vragen waarom niemand de aartsengel Gebril ooit zag tijdens de openbaringen. Er zullen toch wel nieuwsgierigen geweest zijn in de derde week van de ramadan, wel? Toch bestaat er geen enkele overlevering over, meen ik. Maar het gaat hier over de geestelijke wereld, en dan stel je niet van die platte vragen.
Er zijn zelfs moslims, die je precies gaan uitleggen waarom het fysiek onmogelijk is, dat God een zoon zou hebben. Dan vraag ik me echt af wat ze nou van hun godsdienst begrijpen.. Ik zeg dan maar gewoon: Zo, dus Allah kan volgens jou niet alles? En dan is het stil..


Dus je volgt van alles iets? Je bent dus van die mensen die iets volgen om zichzelf een goed gevoel te geven. En dan vooral dingen volgen die al in je leventje passen.


En waarom volg jij Islam? Is dat niet omdat het je een goed gevoel geeft? En past het dan niet in je leventje?
Het punt is Victory, dat de echte leermeester binnenin zit. Een mens heeft hart, verstand en geweten. En zelfs wat waar is, toetst de mens van binnen aan wat hij gelooft dat waar is. En geen enkele leer zal ooit overtuigend zijn, als die geen beroep op die zaken doet. Het is ook de mens zélf die bepaalt wat zijn geloof precies is. Dat doet geen ander mens voor hem, en ook geen Boek! Die zijn enkel hulpmiddel of leidraad. Het Boek is een handleiding, maar het echte werk zal door de gelovige gedaan moeten worden. En wie dat zelf niet doet, zal er ook nooit in slagen om het Boek goed toe te passen.
Een mens leert ook enkel waarheid en onwaarheid scheiden, door levenservaring, en door zich te ontwikkelen. Helpt een Boek of een leer daarbij? Prima, dan bestudeer je die leer, voor mijn part 30 jaar.

Maar waarom moet dat Boek het enige zijn? Er zijn echt kilometers harde waarheid, die nergens in Koran of Bijbel terug te vinden zijn! Er zijn bibliotheken vol wetenschap en menswetenschap, en leren, die duidelijk bewezen hebben waar te zijn. Waarom moet je dat negeren? De waarheid is érg groot hoor Victory, en de mens maar erg klein. En hoe kan een mens dan zo arrogant zijn om van te voren al te zeggen welk boek het beste is? Zoiets kan een mens helemaal niet weten. En zeker niet als hij zich nog nooit grondig met iets anders bezig gehouden heeft.

En dus heb ik veel dingen bestudeerd. En mijn innerlijke leermeester vertelt me wat iets waard is, en wat niet. Sommige dingen zijn erg overtuigend. Andere niet. Boedhisme blijkt veel verrijkende dingen te hebben. Veel christenen vind ik veel te zweverig. Islam is heel helder over een aantal dingen, maar weer volkomen onbegrijpelijk over andere. Je kunt helemaal niets anders dan alles met interesse te bekijken, en proberen om er van te leren. In openheid, en met goed geweten.. Er is helemaal geen andere weg. Wij zijn geen God, en kunnen enkel keuzen maken, die passen bij de innerlijke overtuiging, die er door groeit. We kunnen enkel leren

Moslims zijn daar nogal eens smalend over: Die christenen geloven maar wat ze goed uit komt. Dat is een beetje zo, maar dat is te simpel. Wat ze goed uit komt, dat is namelijk de zin der dingen. En die zin hangt weer samen met het innerlijk geloof. Dat is een van de redenen waarom ze minder strak zijn met regels: als er door toepassing van regels dingen van waarde teloor gaan, dan passen ze die regels liever op een andere manier toe, en geloven ook, dat dat de bedoeling was. Dat was ook wat Christus al deed: die verzette zich tegen harde toepassing van de strakke joodse regels. (Islam benadrukt die juist.)

Maar nog even over islam en christendom. Isa is dus een groot profeet volgens de Koran. Maar die zegt bijna niets over Christus’ leer? Hoe moeten moslims die dan kennen? Dat kan dus alleen maar door de Bijbel te lezen. Maar leest er ooit een moslim de Bijbel? Dan lezen ze dus een belangrijke profeet niet.

En jij? Je leeft in een christelijk land. Maar je weet niet wat je eigen leer zegt over hoe je christenen moet begroeten! En als je erop geattendeerd wordt ontken je het ook nog! En je zoekt het niet uit. En je wilt kritiek op christendom leveren, en pakt dan de verkeerde Aya’s. En die lees je ook nog niet, of je weet niets van christenen. En Christus is een islamitisch profeet. Maar je weet nog niet wat de overeenkomstige leerstukken zijn.
Kortom je beperkt je niet alleen tot Islam, maar alles wat er staat over christenen, negeer je ook nog. Dat is toch knap separatistisch hoor, en het leidt dus ook tot onwetendheid.


Voor diegenen die de Qor'an volgen is het wel een 'eenvoudige zaak'.


Nee! Wat een goed moslim is, is géen eenvoudige zaak. Islam schrijft je namelijk voor: Geloof in Allah én in zijn Boodschapper! Dat zijn twée verschillende dingen!
Geloof in de boodschapper, dat is geloof in de Koran (+ ten dele Hadith). Maar de koran stelt hier eisen hoor. Het gaat niet om een algemeen geloof in het Boek op de plank, maar om echt begrip van- en betrokkenheid bij wat er écht staat! Nou, daar ben je nog niet klaar mee hoor!

En geloof in Allah?? Wat is dat?? Dat is dus NIET het Boek he??!.. Dat is dus wat anders! God, dat is iets van de levende werkelijkheid nú! Je weet wel… God, die alom aanwezig is, en die alle mensen schiep (naar zijn evenbeeld!) God als het licht, en als de eeuwige waarheid, de oorsprong van alles. Victory, je gaat me toch niet vertellen, dat je daar al mee kláar was he? Laat staan dat moslims zouden vinden dat “geloof in Allah” een “eenvoudige zaak” is he? Zo ja, dan ben je nog niet eens begónnen met “geloof in Allah” hoor! Zoiets is de grote opgave des levens!! En niet een feitje waar “moslims” het over eens zijn hoor!..



Een goed moslim volgens de Islam (en niet volgens de kaffir ideeen van maarten) is iemand die de profeet(sawas) en zijn sunna volgt. En daarin staat alles, politiek/recht/etc...


Een goed moslim is er een die islam volgt. Maar wat is Islam?? Dat is nog helemaal niet zo duidelijk. Er zijn heel veel verschillende opvattingen over bijna álles. Enkel de kookboek-moslims denken dat het allemaal wel duidelijk is. Die zien Islam als een stapeltje voorschriften: als je je daar aan houdt, dan zit je wel goed. Dat is maar een opvatting hoor, en wel de meest simpele. De Praktijk blijkt voortdurend veel moeilijker te zijn. En dan heb je de hele mystiek nog. En dan de hele zin van het leven nog, die in de leer verpakt zit. En dan nog even de waarheid over het hele leven! En dan de hele ethiek in het dagelijks leven..
De voorschriften, dat is iets voor de beginnersklas hoor.. daarna begint het echte werk..

De meerderheid der moslims is meen ik zwaar tegen de opvattingen van Khomeini! Dus als je vindt dat de inhoud van islam wel duidelijk is, dan zijn er nog een paar honderd miljoen mensen die je even willen spreken hoor..

Maarten
26-10-03, 02:44
Geplaatst door Victory
Ik wacht op je lijst met oorlogen.

Bij Odin man! Zo lui als jij, dat is zeldzaam! Niet alleen ove je godsdienst, maar ook over de geschiedenis! Maar liefst 2 oorlogen Iran-Irak vorige eeuw! Sjiiten tegen, wat zit daar in Irak? Soennieten?
Vergeten dat er aan de kant van Saddam net zo goed een cultus bestond inzake martelaren in die oorlog? "Heilige oorlog" stonden ze aan beide kanten te roepen!

Victory
26-10-03, 04:32
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


Geplaatst door Maarten
Ik heb niet de minste invloed op wat meisjes dragen, en zou dat niet eens willen. Ze moeten het zelf weten. En als ze ook nog gedreven zijn om een hoofddoek te dragen, dan moeten ze dat vooral doen. Ik vind het ook een aardig tegenwicht tegen extravagantie, en dat schreef ik ook vaker. En in landen waar het gebruikelijk is, is er helemaal niets tegen.
Maar er zitten ook wat negatieve kanten aan, en die mogen best genoemd worden. Het suggereert dat vrouwen die er geen dragen eigenlijk niet deugen, en mannen ergens ook niet. Het suggereert ook vroomheid, die er vaak niet is. En er zijn veel andere motieven, dan de religieuze..
Persoonlijk hou ik er niet erg van, maar als een vrouw er een draagt, dan wil ze dat blijkbaar, en steun ik dat van harte hoor.

Maar als je me op het girlsboard ziet, dan is dat allemaal in hetzelfde topic. Dat komt van de emailnotificatie. Ik zie dat bord nooit.
Maar er wordt flink gemanipuleerd op dat girsboard he? Er zijn duidelijk oudere vrouwen die zich voor jonge meisjes zitten uit te geven, en waarschijnlijk mannen ook nog! Er is een fíkse controle daar! En jij zit er blijkbaar wel.
En ik laat niemand dwalen!.. Ik geef ze dingen ter overweging. Mijn geloof gaat er vanuit dat mensen zelf hersens hebben, en zelf een eigen verantwoordelijkheid hebben, en zelf kiezen.

Leuk verhaal, ik herinner mij iets anders.


Victory, weet je dat niet éen christen begrijpt waar dit over gaat? God is net als in Islam de schepper van alles, in staat tot alles, alomtegenwoordig enz.. Christus was dat heel duidelijk niet. En ik ken niet éen christelijke stroming die dit ooit gezegd zou hebben.
De Aya gaat blijkbaar over christenen, die hun eigen godsdienst niet goed kennen. En dat blijkt juist ook uit die Aya! Die geeft namelijk als antwoord, dat Allah iedereen zou kunnen vernietigen, inclusief Christus en zijn moeder! En élke Christen zal zeggen dat dat klopt!!

Ik ben nog geen 1 christen tegengekomen die niet gelooft dat nabi Isa(as) hetzelfde 'persoon' is als God(swt). (astagforallah). Je moet niet zo liegen. Ook in de Islam forum, geen 1 christen die dit tegenspreekt.


Al-Maidah 5:72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.

Dit lijkt over precies dezelfde groep te gaan. Bedenk vooral, dat de boekdrukkunst pas van de 15e eeuw was, en dat er eerder nauwelijks Bijbels waren. (of die waren niet openbaar.) Het is dus best mogelijk dat er allerlei idiote ideeën over de godsdienst waren. Maar sinds de bijbel gelezen wordt, is zonneklaar dat Christus voortdurend met God in dialoog was, en naar God verwees, zoals de Aya ook zegt. Heel bekend is dat hij God nog aanriep, toen hij aan het kruis hing. Dit is voor Christenen totaal niets nieuws.

Trinity, 1 van 3, daar geloven christenen toch in?

* Trinity
state of being triple; group of three; triad


Maar persoonsverheerlijking dreigt in elke godsdienst. Blijkbaar is zoiets menselijk. In christendom zie je regelmatig een cultus rond Christus of Maria, die naar mijn gevoel wel wat ver gaat. Dat gaat richting verafgoding of bijgeloof. Maar het grootste deel der christenen is niet zo.

Ik zie iets anders.


In Islam heb je het ook. De profeet was slechts boodschapper. Daarnaast was hij wijs man. Maar vele moslims maken hem echt tot onfeilbaar, terwijl zelfs de Koran zegt, dat hij dat niet was.

Nabi Mohammad(sawas) was onfeilbaar, en het is te vinden in de Qor'an.


En met name degenen die de Hadith tot wet verheffen, die onbetwistbaar boven alles verheven zou zijn, die zijn écht met verafgoding bezig hoor. Vele beschouwen hem echt als perfect, terwijl hij toch echt maar gewoon mens was. En die neiging is heel sterk.
Ik zag op islam-online een advies van een imam, met een hadith, die echt voor een andere situatie geschreven was. Maar er was niets anders, en dus pakken ze díe maar, en passen die 1400 jaar later gewoon toe! Dit is echt barbáars hoor! Dis is echt het resultaat van absolute verheerlijking van de persoon van de Profeet.

Nabi Mohammad(sawas) was onfeilbaar en het beste der scheppingen. Ik weet verder niet waar je het over hebt.


Maar je hebt niet de goede Aya’s gepakt. Er zijn er wel meer over christendom. Ergens staat dat Christus niet de “zoon van God” was, zoals de Christenen geloven. Maar zelfs als christen zit ik daar niet erg mee. De tekst gaat niet over biologie, of over wereldlijke nakomelingen. Het begrip “zoon” gaat over de geestelijke wereld, of over metafysica.. Dan gaat het dus over de geestelijke eenheid met God. Maar christenen verschillen hier nogal in. De officiële Katholieke leer stelt dat Maria maagd bleef. Op zich zou dat kunnen, want Allah kan immers alles, nietwaar?.. Maar het geheel wordt als mysterie beschouwd, en gaat dus per definitie het menselijk begrip te boven.

Ik heb precies de juiste ayat geplaatst. Maar je begrijpt het niet, of wilt het niet begrijpen. Mischien kan het ook komen door de slechte vertaling ervan.

Advies, gebruik de Qor'an vertalingen van www.al-islam.org/quran, vertaald door drie personen en met commentaar op elke aye, plus het is searchable.


Islam kent net zo goed allerlei mystiek. Die zit gewoon bij de kern van de drie godsdiensten in. Het is makkelijk om er smalend over te doen. Ik kan ook wel gaan vragen waarom niemand de aartsengel Gebril ooit zag tijdens de openbaringen. Er zullen toch wel nieuwsgierigen geweest zijn in de derde week van de ramadan, wel? Toch bestaat er geen enkele overlevering over, meen ik. Maar het gaat hier over de geestelijke wereld, en dan stel je niet van die platte vragen.
Er zijn zelfs moslims, die je precies gaan uitleggen waarom het fysiek onmogelijk is, dat God een zoon zou hebben. Dan vraag ik me echt af wat ze nou van hun godsdienst begrijpen.. Ik zeg dan maar gewoon: Zo, dus Allah kan volgens jou niet alles? En dan is het stil..

Het zeggen dat nabi Isa(as) de zoon van Allah(swt) is, is godslastering.


En waarom volg jij Islam? Is dat niet omdat het je een goed gevoel geeft? En past het dan niet in je leventje?

Nee, ik volg het omdat het de absolute waarheid is. En door het te volgen weet ik dat ik op de juiste pad ben.

En het paste niet in mijn leventje, je moest eens weten hoe ik hiervoor was.


Maar waarom moet dat Boek het enige zijn? Er zijn echt kilometers harde waarheid, die nergens in Koran of Bijbel terug te vinden zijn! Er zijn bibliotheken vol wetenschap en menswetenschap, en leren, die duidelijk bewezen hebben waar te zijn. Waarom moet je dat negeren? De waarheid is érg groot hoor Victory, en de mens maar erg klein. En hoe kan een mens dan zo arrogant zijn om van te voren al te zeggen welk boek het beste is? Zoiets kan een mens helemaal niet weten. En zeker niet als hij zich nog nooit grondig met iets anders bezig gehouden heeft.

In de Qor'an is alles te vinden wat men maar wilt weten over het leven en nog veel meer.


En dus heb ik veel dingen bestudeerd. En mijn innerlijke leermeester vertelt me wat iets waard is, en wat niet. Sommige dingen zijn erg overtuigend. Andere niet. Boedhisme blijkt veel verrijkende dingen te hebben. Veel christenen vind ik veel te zweverig. Islam is heel helder over een aantal dingen, maar weer volkomen onbegrijpelijk over andere. Je kunt helemaal niets anders dan alles met interesse te bekijken, en proberen om er van te leren. In openheid, en met goed geweten.. Er is helemaal geen andere weg. Wij zijn geen God, en kunnen enkel keuzen maken, die passen bij de innerlijke overtuiging, die er door groeit. We kunnen enkel leren

De Qor'an verteld mij alles wat ik moet weten over andere godsdiensten.


Moslims zijn daar nogal eens smalend over: Die christenen geloven maar wat ze goed uit komt. Dat is een beetje zo, maar dat is te simpel. Wat ze goed uit komt, dat is namelijk de zin der dingen. En die zin hangt weer samen met het innerlijk geloof. Dat is een van de redenen waarom ze minder strak zijn met regels: als er door toepassing van regels dingen van waarde teloor gaan, dan passen ze die regels liever op een andere manier toe, en geloven ook, dat dat de bedoeling was.

De christenen hebben hun geloof verlaten.


Dat was ook wat Christus al deed: die verzette zich tegen harde toepassing van de strakke joodse regels. (Islam benadrukt die juist.)

De regels van de joden gingen tegen de regels van Islam in. Het enige wat de zogenaamde rabbis deden was de mensen onderdrukken met hun eigen opgemaakte regels om de wereld te regeren en nog meer geld verdienen. Ze zagen zichzelf als de uitverkoren volk. En de rest van de wereld was gemaakt om als slaaf te dienen voor het uitverkoren volk.


Maar nog even over islam en christendom. Isa is dus een groot profeet volgens de Koran. Maar die zegt bijna niets over Christus’ leer? Hoe moeten moslims die dan kennen? Dat kan dus alleen maar door de Bijbel te lezen. Maar leest er ooit een moslim de Bijbel? Dan lezen ze dus een belangrijke profeet niet.

Nabi Isa(as) heeft niets meer geopenbaard dan dat wat in de Qor'an te vinden is. Hetzelfde dat door alle 124.000 is geopenbaard en dat wat door nabi mohammad(sawas) was geopenbaard. Elk gestuurt naar een volk. En nabi mohammad(sawas) gestuurd voor heel de wereld.


En jij? Je leeft in een christelijk land. Maar je weet niet wat je eigen leer zegt over hoe je christenen moet begroeten! En als je erop geattendeerd wordt ontken je het ook nog! En je zoekt het niet uit. En je wilt kritiek op christendom leveren, en pakt dan de verkeerde Aya’s. En die lees je ook nog niet, of je weet niets van christenen. En Christus is een islamitisch profeet. Maar je weet nog niet wat de overeenkomstige leerstukken zijn.
Kortom je beperkt je niet alleen tot Islam, maar alles wat er staat over christenen, negeer je ook nog. Dat is toch knap separatistisch hoor, en het leidt dus ook tot onwetendheid.

Enlighten me, als ik zo onwetend ben. Waar in de Qor'an of een hadis staat dat je de mensen van het boek met salam moet begroeten, mischien heb ik het over het hoofd gezien.

Je doet net of je veel weet over de Islam, maar alles wat ik tot nu toe van je gezien heb is onzin geweest. Onzin waarin alleen hangjongeren geloven, mischien moet je toch maar eens terug naar wsdb of de girlsboard?


Nee! Wat een goed moslim is, is géen eenvoudige zaak. Islam schrijft je namelijk voor: Geloof in Allah én in zijn Boodschapper! Dat zijn twée verschillende dingen!
Geloof in de boodschapper, dat is geloof in de Koran (+ ten dele Hadith). Maar de koran stelt hier eisen hoor. Het gaat niet om een algemeen geloof in het Boek op de plank, maar om echt begrip van- en betrokkenheid bij wat er écht staat! Nou, daar ben je nog niet klaar mee hoor!

Geloof in Allah(swt), en volg zijn opdrachten.

De rest is allemaal in dat klein stukje tekst.


En geloof in Allah?? Wat is dat?? Dat is dus NIET het Boek he??!.. Dat is dus wat anders! God, dat is iets van de levende werkelijkheid nú! Je weet wel… God, die alom aanwezig is, en die alle mensen schiep (naar zijn evenbeeld!) God als het licht, en als de eeuwige waarheid, de oorsprong van alles. Victory, je gaat me toch niet vertellen, dat je daar al mee kláar was he? Laat staan dat moslims zouden vinden dat “geloof in Allah” een “eenvoudige zaak” is he? Zo ja, dan ben je nog niet eens begónnen met “geloof in Allah” hoor! Zoiets is de grote opgave des levens!! En niet een feitje waar “moslims” het over eens zijn hoor!..

Het is eenvoudig voor diegenen die veel iman hebben. Het is te volgen voor diegenen die iman hebben. En het is te begrijpen voor diegenen die iman hebben.

Het is moeilijk en onbegrijpelijk voor diegenen die deze wereld als paradijs hebben genomen.


Een goed moslim is er een die islam volgt. Maar wat is Islam?? Dat is nog helemaal niet zo duidelijk. Er zijn heel veel verschillende opvattingen over bijna álles. Enkel de kookboek-moslims denken dat het allemaal wel duidelijk is. Die zien Islam als een stapeltje voorschriften: als je je daar aan houdt, dan zit je wel goed. Dat is maar een opvatting hoor, en wel de meest simpele. De Praktijk blijkt voortdurend veel moeilijker te zijn. En dan heb je de hele mystiek nog. En dan de hele zin van het leven nog, die in de leer verpakt zit. En dan nog even de waarheid over het hele leven! En dan de hele ethiek in het dagelijks leven..
De voorschriften, dat is iets voor de beginnersklas hoor.. daarna begint het echte werk..

De Qor'an! Daar is alles in te vinden.


De meerderheid der moslims is meen ik zwaar tegen de opvattingen van Khomeini! Dus als je vindt dat de inhoud van islam wel duidelijk is, dan zijn er nog een paar honderd miljoen mensen die je even willen spreken hoor..

Dat is niet nodig. Het is zelfs mogelijk dat maar 1 mens naar de hemel gaat en de rest van de mensenheid naar hel. Meerderheid heeft geen betekenis in geloof.

Dat moet jij toch al wel weten? Want de christen zijn allang al niet meer in de meerderheid. Tenzij je alle westerse landen/etc... zomaar als christen landen gaat beschouwen terwijl er geen christenen te vinden zijn. Zoals Nederland. :lekpuh:


Bij Odin man! Zo lui als jij, dat is zeldzaam! Niet alleen ove je godsdienst, maar ook over de geschiedenis! Maar liefst 2 oorlogen Iran-Irak vorige eeuw! Sjiiten tegen, wat zit daar in Irak? Soennieten?
Vergeten dat er aan de kant van Saddam net zo goed een cultus bestond inzake martelaren in die oorlog? "Heilige oorlog" stonden ze aan beide kanten te roepen!

Waren deze oorlogen door geloof?

En Allah(swt) weet het het best.

Puk
26-10-03, 11:14
Geplaatst door Victory
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.



En Allah(swt) weet het het best.

Sterk gesproken Vic! :duim:

Maarten
27-10-03, 01:05
Geplaatst door Victory


is niet meer te redden.
Zal eindeloos zijn zelfgemaakte sprookjes blijven rondslepen.

Puk
27-10-03, 01:14
Geplaatst door Maarten
is niet meer te redden.
Zal eindeloos zijn zelfgemaakte sprookjes blijven rondslepen.

Mwahhh... ik vond die "In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle." van Vic wel sterk anders!

Zou ik niet op gekomen zijn...

Victory
27-10-03, 05:35
In de naam van Allah, de Bamhartige, de Genadevolle.


Nog een iets voor Maarten,

Had Allah wished to take to Himself a son, He could have chosen whom He pleased out of those whom He doth create: but Glory be to Him! (He is above such things.) He is Allah, the One, the Irresistible. [39:4]


En Allah(swt) weet het het best.

Maslov
27-10-03, 11:17
En Allah(swt) weet het het best.

Jammer dat veel moslims vaak denken het nog beter dan Allah/God!

jaja
27-10-03, 11:55
Geplaatst door Victory
In de naam van Allah, de Bamhartige, de Genadevolle.


Nog een iets voor Maarten,

Had Allah wished to take to Himself a son, He could have chosen whom He pleased out of those whom He doth create: but Glory be to Him! (He is above such things.) He is Allah, the One, the Irresistible. [39:4]


En Allah(swt) weet het het best. ehh.. voor de broodnodige variatie ...

Al-Imraan (3):
74. Hij geeft Zijn genade aan wie Hij wil. Allah is de Heer van grote genade.

75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als gij hem een schat toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als gij hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij gij er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.


(Kortom, sommige joden en christenen deugen, sommige niet ...'t zijn net moslims ...:))

113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

114. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen.

115. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden.


Al-Aa'raaf (7):
157. "Hun, die de boodschapper, de reine profeet volgen, die zij in de Torah en het Evangelie beschreven vinden, legt hij het goede op en verbiedt het kwade, veroortooft hun de goede dingen en verbiedt de slechte en ontheft hen van de last en de kluisters die hen bonden. Zij, die in hem geloven en hem eren en ondersteunen en het licht dat met hem is nedergezonden volgen, zullen gewis slagen.

158. Zeg: "O mensdom, ik ben u allen tot een boodschapper van Allah, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is geen God naast Hem. Hij geeft het leven en doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat gij recht geleid moogt worden."


159. Er is een deel van het volk van Mozes dat tot waarheid aanspoort en daarmede rechtvaardig handelt.

De Quran heeft het hier over non-moslims ... christenen en joden, die niet onder doen voor de moslims ... daarentegen staat de Quran ook vol met opmerkingen dat als moslims niet leven naar de Islam - bijvoorbeeld hooghartig zijn of zeggen wat er in het Boek staat ten behoeve van zichzelf niet ten behoeve van Allah ... dan komen deze moslims in grote, heel grote problemen ... later ...:)

Maarten
27-10-03, 12:18
Geplaatst door Maslov
Jammer dat veel moslims vaak denken het nog beter dan Allah/God!

pfff... Inderdaad! Daarom hou ik hier even op met over de godsdienst te lullen..

Victory
27-10-03, 12:30
In de naam van Allah, de Barmahrtige, de Genadevolle.


Geplaatst door jaja
ehh.. voor de broodnodige variatie ...

Al-Imraan (3):
74. Hij geeft Zijn genade aan wie Hij wil. Allah is de Heer van grote genade.

75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als gij hem een schat toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als gij hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij gij er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.


(Kortom, sommige joden en christenen deugen, sommige niet ...'t zijn net moslims ...:))

[3:75] Among the People of the Book are some who, if entrusted with a hoard of gold, will (readily) pay it back; others, who, if entrusted with a single silver coin, will not repay it unless thou constantly stoodest demanding, because, they say, "there is no call on us (to keep faith) with these ignorant (Pagans)." but they tell a lie against Allah, and (well) they know it.

Even among the Jews were some whose honesty and integrity has been acknowledged. Such Jews eventually embraced Islam. The discharge of a trust, as has also been underlined in Nisa: 58, Muminun: 8 and Ahzab: 72, is so emphasised in Islam that it is admired even in the enemies of the faith. Whatever faculties man possesses is an endowment entrusted to him by Allah, therefore, he must use them to fulfil His will and command. All contracts, pacts and treaties, made between men, whether political, economic or social, should be treated as a sacred trust and discharged according to the terms of the agreed covenant. Whoever keeps his pledge and fulfils his engagement to his fellow-creatures is exactly like he who keeps his covenant with Allah. Due to this quality the Holy Prophet was known as al amin, the trustworthy, even before he publicly made known his divine mission. His worst enemies used to deposit their valuables with him. At the time of leaving Makka, he handed over the deposits to Ali who returned them to the depositors on his behalf.

After the fall of Makka, he entered the city and took the keys of the Ka-bah from its custodian, and after removing the idols, returned the keys to him, saying that all the customs and regulations of the pagan days had been cancelled by Islam save the fulfilment of trusts. According to the Holy Prophet, a man who prays, fasts and behaves like a believer, but lies when he talks, breaks his promises and cheats if trusted, is in fact a hypocrite.

"There is no reproach attaching to us in the matter of those who are not of our race and faith; we owe no duty to them", sums up the attitude of the Jews towards other nations. As has been rightly observed by Hastings' "Dictionary of the Bible", the Jews were enemies of the human race, and the tendency of the Christians was no better. It is Islam, as explained above, which does not discriminate among people on account of religion, creed or faith but declares that telling the truth, fulfilling the promise and discharging the trust (whoever may be concerned) are the principal requisites of piety. Qintar is much property heaped up or maximum measurement of gold.

Dinar is the minimum measurement (unit) of gold.


En waarom quote je trouwens de hele surah niet?

PS: Onze discussie gaat over heel iets anders. Dus ik weet echt niet wat je hiermee bedoelt?

113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

114. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen.

115. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden.


Al-Aa'raaf (7):
157. "Hun, die de boodschapper, de reine profeet volgen, die zij in de Torah en het Evangelie beschreven vinden, legt hij het goede op en verbiedt het kwade, veroortooft hun de goede dingen en verbiedt de slechte en ontheft hen van de last en de kluisters die hen bonden. Zij, die in hem geloven en hem eren en ondersteunen en het licht dat met hem is nedergezonden volgen, zullen gewis slagen.

158. Zeg: "O mensdom, ik ben u allen tot een boodschapper van Allah, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is geen God naast Hem. Hij geeft het leven en doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat gij recht geleid moogt worden."


159. Er is een deel van het volk van Mozes dat tot waarheid aanspoort en daarmede rechtvaardig handelt.

De Quran heeft het hier over non-moslims ... christenen en joden, die niet onder doen voor de moslims ... daarentegen staat de Quran ook vol met opmerkingen dat als moslims niet leven naar de Islam - bijvoorbeeld hooghartig zijn of zeggen wat er in het Boek staat ten behoeve van zichzelf niet ten behoeve van Allah ... dan komen deze moslims in grote, heel grote problemen ... later ...:)

Onze discussie gaat over heel iets anders jaja. (zie ook commentaar van boven).

Wat staat er in de Qor'an dat er gebeurd met mensen die in de trinity geloven? Of dat profeet jesus(as) dezelfde 'persoon' als god(swt) is? Of nog wat andere dingen waar bijna alle joden en christenen in geloven. Daar hebben wij het over.

En de originele discussie ging over of een moslim wel of niet salam mag zeggen tegen een christen. Volgens Maarten wel, en hij kan het bewijzen met de Qor'an (beweerd hij), maar hij "wil het niet, omdat je zelf je godsdienst moet kennen". Dat is natuurlijk grote onzin, want maarten post 100% alles wat 'pro-christen' is. Hij had het anders 10000 keer gepost by now.

jaja
27-10-03, 12:43
Geplaatst door Victory
In de naam van Allah, de Barmahrtige, de Genadevolle. de discussie ging over hoe een christen te groeten ... maar jij kwam met allerlei quotes die daar niets over zeiden. Je had heel selectief duidelijk negatieve teksten uitgekozen om de relatie tussen Islam en Christenen en Joden negatief voor te stellen. Ik heb enkel uit de losse pols een paar quotes "geselecteerd" die dat beeld wat bijstellen. Te doen alsof de Islam anti-Christelijk is, is "aanvechtbaar". Zelfs op basis van de Quran is aannemelijk voor moslims te maken dat sommige christenen het op de Laatste Dag wel redden, waar moslims op die Dag het niet redden, vanwege hun gedrag en werken ... En dat heeft dan weer tot gevolg dat een opmerking over het al dan niet groeten van Christenen door jouw opmerkingen niet beantwoord is en dat zelfs het impliciete antwoord uit jouw bijdrage "im Frage gestellt" is ...

Waarbij ik mij natuurlijk ook even de steek onder water heb veroorloofd door te zeggen dat mensen die claimen precies te weten wat het Boek zegt wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Dat sloeg in de Quran in eerste instantie op de volkeren van het Boek, maar imliciet omvat dat ook die lieden die denken moslim te zijn ....:) Zeker weten wat God/ Allah bedoelt is altijd heel erg link ... meestal betekent het dat je zelf op de stoel van Allah gaat zitten .. en dat wordt waarschijnlijk op de Laatste Dag niet zo gewaardeerd .. maakt niet uit of het nu Allah is God (ala Christendom) of G_d (ala Jodendom) ... mensen weten per definitie NIET wat Hij precies wil en wat hij vindt ...!!

Maarten
27-10-03, 14:59
The discharge of a trust, as has also been underlined in Nisa: 58, Muminun: 8 and Ahzab: 72, is so emphasised in Islam that it is admired even in the enemies of the faith.
[/B]

Doodmoe van al dat onzorgvuldige moslim-commentaar, waar er blijkbaar karrevrachten van zijn, ga je dan tóch maar weer eens kijken wat er staat.

Al-Imraan 3:75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als gij hem een schat toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als gij hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij gij er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.

Nisa 4:58. Voorwaar, Allah gebiedt u het u toevertrouwde over te geven aan hen die er recht op hebben en dat, wanneer gij tussen mensen richt, gij rechtvaardig handelt. En waarlijk, voortreffelijk is datgene, waartoe Allah u maant. Voorzeker, Allah is de Alhorende, de Alziende.

Mominoum 23:8. Zij die zorgzaam zijn voor het hun toevertrouwde en voor hun overeenkomsten.

Azhaab 33:72. Voorwaar, Wij boden de hemelen, de aarde en de bergen aan, hun (iets) toe te vertrouwen, maar zij weigerden dit te dragen en vreesden er voor, maar de mens nam het op zich. Inderdaad, hij is zeer onrechtvaardig (jegens zichzelf), onwetend.


De Romeinen hadden al een compleet privaatrecht, met een gedetailleerde regeling van bijvoorbeeld Zaakwaarneming, Lenen, en in Beheer geven, waarvan de beginselen van de teruggave en het zorgvuldige beheer natuurlijk ook onderdeel waren. De joden hadden dat natuurlijk ook al. Waarschijnlijk kenden alle beschaafde volkeren die beginselen al..

Wat de Koran zegt, dat is dus een zeer slap aftreksel van zaken die al lang bekend waren, en elders al veel helderder geregeld waren.
(Overigens namen de fransen het Romeinse privaatrecht al over, en vind je het terug in alle Europese wetgeving.)

En wat zegt die idiote schrijver (Khomeini?) hierboven nou weer?: De teruggave van iets wat bij je in beheer is gegeven wordt zó benadrukt in Islam, dat zelfs de vijanden van die godsdienst dit bewonderen??!… (of wordt iets anders bedoeld? Zelfs het Engels is nog slecht!)
Maar die kerels zitten dus enkel met hun snufferd in de Koran, en kramen dan de ene onzin na de andere uit he? Weet je dat ik die teksten nauwelijks nog kan lezen? Voortdurend staat er zoveel onzin, dat je bij elke zin wel zo’n lap kunt schrijven als hier. Ik deed het nog maar een keer. Maar tegen die golven van nonsens is nauwelijks tegenaan te schijven. Echt doodmoe wordt je ervan.

Maar mijn twijfels over de Koran worden ook met de dag groter.. Steeds vaker merk ik dat er dingen staan, die al lang bekend waren, maar veel vager of versimplificeerd in de Koran staan. Alsof de Profeet die verhalen al gehoord had (in versimpelde vertel-versie), en wel de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dat wordt nou allemaal als superheilige tekst vereerd?? Allemaal afkomstig van Gebril? Mijn god!..

En de schrijver zegt ook weer hoe sterk het beginsel van de teruggave (en behoorlijk beheer) wel niet benadrukt wordt in Islam?? Djiezus man, alsof we daar elke dag mee te maken hebben! Nog 1000 andere dingen worden óok sterk benadrukt! Dat is het hele probleem van die jongens: ze benadrukken álles! Elke letter, elk woord.. Op die manier hou je helemaal geen relief meer over! Alles is even verschrikkelijk belangrijk, en dan is er ook geen ruimte meer om iets belangrijker te vinden dan iets anders.. Wat een puinhoop..

Blade20
27-10-03, 15:03
Wat zal Victory teleurgesteld zijn als hij erachter komt dat er na het leven niets meer is...wacht ff, toch niet. :D

Maarten
27-10-03, 15:06
Geplaatst door jaja
Zelfs op basis van de Quran is aannemelijk voor moslims te maken dat sommige christenen het op de Laatste Dag wel redden, waar moslims op die Dag het niet redden, vanwege hun gedrag en werken ...

Dat staat zelfs letterlijk in de Koran. Weer een van die dingen die victory 1. niet weet. 2. niet wil weten. 3. nooit gezien heeft. 4. ook niet terug kan vinden.
Hij kan beter een christen als secretaris nemen, anders wordt het nooit wat.
Als hij tussen de eskimo's zou wonen, dan zou hij alles van de Koran weten, behalve wat de koran over Eskimo's zou zeggen.

Maarten
27-10-03, 15:52
Geplaatst door jaja
... mensen weten per definitie NIET wat Hij precies wil en wat hij vindt ...!!

Inderdaad. Dat is een kernleerstuk. "God's wegen zijn ondoorgrondelijk" Dat betekent, dat ook zijn manier van werken door de mens niet gekend kan worden. Wie weet kunnen we de resultaten wel merken, of menen dat we dat merken, maar hoe God werkt, dat weten we niet, en worden we ook geacht niet te weten..

Dat maakt volgende Aya interesant..

Geplaatst door Victory
Had Allah wished to take to Himself a son, He could have chosen whom He pleased out of those whom He doth create: but Glory be to Him! (He is above such things.) He is Allah, the One, the Irresistible. [39:4]

39:4. Had Allah een zoon begeerd dan zou Hij uit wat Hij geschapen heeft kunnen nemen, wie Hij wilde. Heilig is Hij. Hij is Allah, de Ene, de Opperste.

Wie zegt dit nou eigenlijk volgens de leer? Gebril he?
Kortom, volgens deze Aya heeft de Aartsengel een soort van onderonsje met de Profeet, waarin hij over Allah praat, alsof het een willekeurige derde-, en zelfs mens is! Zo van: Als hij een zoon had willen hebben, dan zou hij er gewoon een hebben kunnen nemen!

Alsof beide heren gewoon aan tafel zitten te kletsen, over hoe God zijn zaakjes aangepakt zou hebben, als hij iets gewild had! Of suggereren hoe Hij dat dan waarschijnlijk gedaan zou hebben. En dat komt ook nog terecht in het grote Boek voor de hele mensheid, die met al dit soort zaken helemaal niets te maken heeft!

De Koran heet ook nog God's woord zélf te zijn! Kortom de Aartsengel wordt geacht direct verlengstuk van God te zijn. Dan gaat ie toch niet als mens staan redeneren, wat God gedaan zou hebben áls..?? Something fishy here!..
Het gaat hier duidelijk om een gedachte van de Profeet, en niet om opgelegde tekst.

PS: het lijkt hier duidelijk om Christus te gaan, maar dat staat helemaal nergens. De tekst zegt ook helemaal niet letterlijk, dat Allah nooit een zoon gemaakt heeft. Perfect hoor, die Koran!
De Aya lijkt duidelijk een fragment uit de gedachten van de profeet zelf, vanuit de openbaring (der waarheid). Maar dan praat je toch echt niet meer over het letterlijke woord van God.

Victory
27-10-03, 18:43
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Deze discussie gaat nergens naartoe met jullie verblinding en eeuwige ontkenning.


Surah: De Ongelovigen
Say : O ye that reject Faith!
I worship not that which ye worship,
Nor will ye worship that which I worship.
And I will not worship that which ye have been wont to worship,
Nor will ye worship that which I worship.
To you be your Way, and to me mine.


En Allah(swt) weet het het best.

Blade20
27-10-03, 18:50
Geplaatst door Victory
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Deze discussie gaat nergens naartoe met jullie verblinding en eeuwige ontkenning.


Surah: De Ongelovigen


En Allah(swt) weet het het best.

Voor die ene keer met ik het met je quote eens Victor. Met name omdat zowel de gelovige als de niet gelovige er gelijkwaardig uit komen.

Let wel, je quote, niet die verblinding. Je bent pas verblind als je denkt dat jouw geloof het enige ware geloof is. Dat is niet aan jezelf om dat voor andere te beoordelen.

Maslov
27-10-03, 18:54
Hudhaifa,

Jij bent de goede gelovige?

Puk
27-10-03, 21:56
Geplaatst door Victory
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Deze discussie gaat nergens naartoe met jullie verblinding en eeuwige ontkenning.


Surah: De Ongelovigen


En Allah(swt) weet het het best.

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Bij deze nomineer ik Victory voor de titel "Moslim van de Maand"!

Gefeliciteerd Vic! :wohaa: