PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslag in Nederland verijdeld



KB75
22-10-03, 17:21
:jammer: :jammer: :jammer:

sneeuwitje
22-10-03, 17:42
Nederland praat zich groot :cheefbek: , aanslag in dit ukkepuk landje is fabelachtig.

:moe:

lennart
22-10-03, 17:45
Hebben ze een zelfmoordteddybeer gevonden?

barfly
22-10-03, 17:48
Ik ben benieuwd of 't marokkanen zijn :wohaa:

:D

lennart
22-10-03, 17:56
Het zijn er 5... Marokkanen komen meestal in grotere groepen.

sneeuwitje
22-10-03, 18:01
Geplaatst door lennart
Het zijn er 5... Marokkanen komen meestal in grotere groepen.

Of sinterklaas die komt ook nooit in zijn eentje?

lennart
22-10-03, 18:04
Geplaatst door sneeuwitje
Of sinterklaas die komt ook nooit in zijn eentje?

Sinterklaas... Is die al in het land? Hij komt toch pas in November?

barfly
22-10-03, 18:06
ROTTERDAM (ANP) - Politie en justitie hebben vrijdag vijf
vermoedelijke terroristen aangehouden. Hiermee denkt justitie een
terroristische aanslag te hebben voorkomen.
Dat heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM)
woensdag laten weten. Waar de aanslag had moeten plaatsvinden, is
nog onduidelijk.
De vijf arrestanten zijn voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Vier van hen zijn voor tien dagen in bewaring gesteld. Een van hen
is vrijgelaten wegens onvoldoende verdenking. Ze worden onder
andere verdacht van ,,voorbereiding van een ontploffing'' en
,,deelneming aan een criminele organisatie''.
De zaak kwam aan het rollen na een tip van de Algemene
Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De informatie van de
dienst had volgens het OM betrekking op ,,een mogelijk ophanden
zijnde terroristische actie''.
De verdachten zijn afkomstig uit Amsterdam (2), Amersfoort, Den
Haag en Schiedam. Bij huiszoekingen nam justitie ondermeer
computers, diskettes, videobanden en cassettes in beslag. Verder
werden een vals paspoort en een vals rijbewijs aangetroffen.

Nounou diskettes nog wel die zijn zoooo passé! En computer, zou Nabil er iets mee te maken hebben?

lennart
22-10-03, 18:06
Mogelijke terreuraanslag verijdeld: 5 arrestaties 22-10-2003

Met de aanhouding van vijf verdachten heeft de Nationale Recherche vermoedelijk een terroristische aanslag verijdeld. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM). De verdachten werden op 17 oktober aangehouden op basis van informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Het is niet duidelijk of de geplande terreuractie in Nederland moest plaatsvinden.

De arrestanten worden verdacht van voorbereiding van een ontploffing, deelneming aan een criminele organisatie en vervalsing van reisdocumenten. Twee verdachten komen uit Amsterdam; de anderen uit Amersfoort, Den Haag en Schiedam. Bij huiszoekingen in hun woningen is beslag gelegd op computers, diskettes en enkele videobanden. Verder is een vals paspoort en een vals rijbewijs aangetroffen.

De verdachten zijn woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Vier van hen zijn in bewaring gesteld. De vijfde is wegens onvoldoende bewijs vrijgelaten.

Dutchguy
22-10-03, 18:06
Misschien bedoelden ze thee-aanslag in het kopje van Balkenende, en heeft de AIVD dat kopje voor de aanslag behoedt door het net op tijd in de vaatwasser te pleuren.

lennart
22-10-03, 18:11
Ik vraag me af hoe ze gaan bewijzen dat ze een ontploffing aan het voorbereiden waren... Als ze C4 hadden gevonden in de flats hadden ze dat wel verteld neem ik aan.

Maslov
22-10-03, 18:30
Als ze die lui in ieder geval maar veroordelen voor die valse identiteitskaarten!

Donna
22-10-03, 18:43
Welke prikkers missen we? ;)

mrz
22-10-03, 18:45
Hmm volgens mij hebben ze die serie 24 in amerika al een jaar achter de rug ofzo hoor. Maargoed. :zegniets:

Lol @ Donna ik had bij-na niet gereageerd... :o

lennart
22-10-03, 18:46
Geplaatst door mrz
Hmm volgens mij hebben ze die serie 24 in amerika al een jaar achter de rug ofzo hoor. Maargoed. :zegniets:

:haha:

Wanneer begint de nieuwe serie?

Tanzaoui1
22-10-03, 19:26
Geplaatst door barfly
Ik ben benieuwd of 't marokkanen zijn :wohaa:

:D

Jij moet zo vooral door gaan. Je maakt vrienden!? :fuckit2:

Mafkees
22-10-03, 19:27
Geplaatst door lennart
:haha:

Wanneer begint de nieuwe serie?


Derde Serie?!

barfly
22-10-03, 19:30
Geplaatst door Tanzaoui1
Jij moet zo vooral door gaan. Je maakt vrienden!? :fuckit2:

:haha:
Relax, ik neem graag iedereen op de hak :duim:

TonH
22-10-03, 19:34
Geplaatst door barfly
De zaak kwam aan het rollen na een tip van de Algemene
Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De informatie van de
dienst had volgens het OM betrekking op ,,een mogelijk ophanden
zijnde terroristische actie''.

:lole: Toeval natuurlijk op dit moment... En maar 2 Amsterdammers?

mrz
22-10-03, 19:35
Nee MisterAnderson de matrix komt pas 27 obtober in USA en 5 November hier uit. :D Hongarije en Tsjechie krijgen geloof ik "straf" voor hun illegale downloadpraktijkjes of ze doen geneens moeite film daar op tijd uit te bregen ofzo, lol!

http://www.imdb.com/title/tt0242653/releaseinfo

sadeeQ
22-10-03, 19:35
:lekpuh:


AIVD kennende gaat het hier wel zeker om een arabier met gesmokkelde vuurwerk uit belgie

barfly
22-10-03, 19:59
Geplaatst door sadeeQ
:lekpuh:


AIVD kennende gaat het hier wel zeker om een arabier met gesmokkelde vuurwerk uit belgie

Die kut-Belgen ook altijd! Vast Marokkaanse kut-Belgen :mad:

sadeeQ
22-10-03, 20:10
Geplaatst door barfly
Die kut-Belgen ook altijd! Vast Marokkaanse kut-Belgen :mad:

Hier moet haast wel Mars erachter zitten,kan niet anders ,vond die extreem gristen fundi al verdacht op een mokro forum


:roker: hans 007/AIVD

barfly
22-10-03, 20:11
Geplaatst door sadeeQ
Hier moet haast wel Mars erachter zitten,kan niet anders ,vond die extreem gristen fundi al verdacht op een mokro forum


:roker: hans 007/AIVD

Mijn naam is Ghaansh, eg whaar hor :D

TonH
22-10-03, 20:12
'Verdachten verijdelde aanslag zoeken in radicaal moslim netwerk' 22-10-2003


De terreurverdachten van de vermeende aanslag moeten worden gezocht in een radicaal moslimnetwerk, dat zegt persvoorlichter Paul Frielink van het Landelijk Parket Rotterdam. Het OM is ook nog op zoek naar het doel van de terreurverdachten die vorige week zijn aangehouden. De verdachten werden in Nederland opgepakt, maar het is niet duidelijk of de aanslag die zij beraamden ook hier had moeten plaatsvinden.

Het OM maakte woensdagavond bekend dat de Nationale Recherche een vermoedelijke terroristische aanslag heeft verijdeld. Op basis van informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) werden op 17 oktober vijf verdachten gearresteerd. Het OM kreeg de tip eind vorige week van de AIVD.

De arrestanten worden verdacht van voorbereiding van een ontploffing, deelneming aan een criminele organisatie en vervalsing van reisdocumenten. Bij huiszoekingen is beslag gelegd op computers, diskettes en enkele videobanden. Verder is een vals paspoort en een vals rijbewijs aangetroffen.

De verdachten zijn aangehouden in hun woonplaats. Twee verdachten komen uit Amsterdam; de anderen uit Amersfoort, Den Haag en Schiedam. De verdachten zijn woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Vier van hen zijn in bewaring gesteld. De vijfde is wegens onvoldoende bewijs vrijgelaten. Het OM sluit meerdere aanhoudingen niet uit.

nieuws.nl
[Copyright 2003, Novum]

Kan allemaal nog steeds. http://www.my-smileys.de/Mulder.gif

Aymen
22-10-03, 20:38
Nou wat zal ik zeggen straks zien ze dadels als kogels. De onschuldigen zullen dus de Ramadan in de nor zitten. Och nee we leven toch in een rechtszaak. Zouden ze een advocaat hebben?
Mocht er iemand iets serieus te melden hebben hoe we deze broeders moreel kunnen steunen, laat het evn weten.

Waterval
22-10-03, 21:02
3la joke... Weet je hoeveel mensen er op dit moment bezig zijn met voorbereidingen op ontploffingen. Ik heb me laten vertellen dat ze de boel op 31-12 massaal af zullen laten gaan ..

Donna
22-10-03, 21:13
Het OM is ook nog op zoek naar het doel van de terreurverdachten die vorige week zijn aangehouden.


:haha:

Wil het doel van de aanslag zich melden bij het OM? Anders wordt het onderzoeken zo lastig......

'Moslimterroristen proberen onbekend doel op te blazen met computer en vervalst paspoort'.

lennart
22-10-03, 21:24
Geplaatst door Waterval
3la joke... Weet je hoeveel mensen er op dit moment bezig zijn met voorbereidingen op ontploffingen. Ik heb me laten vertellen dat ze de boel op 31-12 massaal af zullen laten gaan ..

:argwaan:

Waar?

Kschiet iedereen kapot die mij bang maakt met ontploffingen.

taouanza
22-10-03, 21:46
Geplaatst door Waterval
3la joke... Weet je hoeveel mensen er op dit moment bezig zijn met voorbereidingen op ontploffingen. Ik heb me laten vertellen dat ze de boel op 31-12 massaal af zullen laten gaan ..



:hihi:

an3sdej
22-10-03, 21:47
Iemand vanavond NOVA gezien? Ging over fraude met paspoorten.
Weten jullie welke mensen zeer veel frauderen met paspoorten? En waar al die paspoorten steeds weer opduiken?

Honderden Marokkanen worden aan de Marokkaanse grens opgepakt vanwege het bezit van vervalsde paspoorten, hoe komen die daar?

taouanza
22-10-03, 21:48
Geplaatst door an3sdej
Iemand vanavond NOVA gezien? Ging over fraude met paspoorten.
Weten jullie welke mensen zeer veel frauderen met paspoorten? En waar al die paspoorten steeds weer opduiken?

Honderden Marokkanen worden aan de Marokkaanse grens opgepakt vanwege het bezit van vervalsde paspoorten, hoe komen die daar?




terrrrrrorrrrrr?

an3sdej
22-10-03, 21:49
Justitie en politie in Nederland onderzoeken deze fraude nauwelijks. :confused: Maar de PvdA politicus in NOVA beloofde plechtig dat DAT zal veranderen.

sadeeQ
22-10-03, 21:52
Geplaatst door an3sdej
Iemand vanavond NOVA gezien? Ging over fraude met paspoorten.
Weten jullie welke mensen zeer veel frauderen met paspoorten? En waar al die paspoorten steeds weer opduiken?

Honderden Marokkanen worden aan de Marokkaanse grens opgepakt vanwege het bezit van vervalsde paspoorten, hoe komen die daar?

:loens:

bron?


:gechoquee of werk je tegenwoordig ook al voor de marokkaanse douane :schrik:

mrz
22-10-03, 21:53
Ok nog ff stoken hoor. Zouden die frauduleurs misschien ook vaker bestolen worden door o.a. ook de niet of minder fraudulerende marrokanen? Of wacht ff stelen is ook niet netjes natuurlijk. :duizelig: :melig:

Puk
22-10-03, 21:54
Geplaatst door TonH
:lole: Toeval natuurlijk op dit moment... En maar 2 Amsterdammers?

Ik ben benieuwd.

Hoe lang zijn de baarden dit keer?
Of zijn het snotneuzen?
Scouts van de Arabische Europese Hezbollah?
Filosofen met een lijntje naar de VN die het morele gelijk aan hun kant hebben?

We wachten af.

Ik gok een halve meter... die baarden dan.

Puk
22-10-03, 21:57
Geplaatst door sadeeQ
:lekpuh:


AIVD kennende gaat het hier wel zeker om een arabier met gesmokkelde vuurwerk uit belgie

Het zullen sowieso wel Arabisch sprekende medemensen zijn.

Puk
22-10-03, 22:00
Geplaatst door Aymen
Nou wat zal ik zeggen straks zien ze dadels als kogels. De onschuldigen zullen dus de Ramadan in de nor zitten. Och nee we leven toch in een rechtszaak. Zouden ze een advocaat hebben?
Mocht er iemand iets serieus te melden hebben hoe we deze broeders moreel kunnen steunen, laat het evn weten.

Jah... uitzoeken waar ze vastzitten. En dan met explosieven een bevrijdingsactie uitvoeren?

lennart
22-10-03, 22:08
Geplaatst door Dave20
Yeah right, ga er maar bij voorbaat vanuit dat ze onschuldig zijn. Zou je die broeders ook nog steeds moreel steunen als ze bekennen een flinke bom te willen laten ontploffen ergens in een druk winkelcentrum in NL?

Je weet er meer van :confused:

Jij terrorist!

Maarten
23-10-03, 02:31
Ik vrees dat Balkenende nog wel een paar doden op zijn naam kan gaan krijgen, vanwege de politiek inzake Israel/Irak. Echt volkomen voorspelbaar. De politiek is opportunistisch, op het lichtzinnige af. En de hypocrisie inzake normen en waarden - o.a. mensenrechten - is zelfs voor simpele zielen nog goed herkenbaar. Ik snap helemaal niet dat ze bij het CDA en de VVD nog respectabele politiek denken te voeren..
Ga zo door Den Haag!
Als ik familie van een der komende slachtoffers was, dan wist ik wel waar de stenen door de ruit gingen.. De Politiek is volkomen onverantwoord.. Dit is vrágen om moeilijkheden.

gibraltar
23-10-03, 09:12
Geplaatst door an3sdej
Iemand vanavond NOVA gezien? Ging over fraude met paspoorten.
Weten jullie welke mensen zeer veel frauderen met paspoorten? En waar al die paspoorten steeds weer opduiken?

Honderden Marokkanen worden aan de Marokkaanse grens opgepakt vanwege het bezit van vervalsde paspoorten, hoe komen die daar?


die worden daar verkocht,omdat ze na het spacen op vakantie geen cent meer hebben om terug te gaan naar nederland. :jeweetog:

Mafkees
23-10-03, 09:19
Geplaatst door an3sdej
Iemand vanavond NOVA gezien? Ging over fraude met paspoorten.
Weten jullie welke mensen zeer veel frauderen met paspoorten? En waar al die paspoorten steeds weer opduiken?

Honderden Marokkanen worden aan de Marokkaanse grens opgepakt vanwege het bezit van vervalsde paspoorten, hoe komen die daar?


In Spaanse badplaatsen zijn paspoorten goud geld waard. `kken `n groep Duitse studenten die met `n vriend van mij naar Lloret zijn geweest, en die wilden hun vakantie verlengen met `n kleine 2 wkn. 4 Paspoorten voor 8000Euro.

Chatoloog
23-10-03, 10:21
Geplaatst door Donna
Welke prikkers missen we? ;)

Ik ben er altijd..nooit weggeweest.....Ik heb een alibi


I swear it wasn't me
bandiet

Mark
23-10-03, 10:33
Geplaatst door Chatoloog
Ik ben er altijd..nooit weggeweest.....Ik heb een alibi


I swear it wasn't me
bandiet

yehi, shaheed en victory ook even hier melden :wink:

dan hebben we de hoofdverdachten wel gehad!

jaja
23-10-03, 10:58
Geplaatst door Maarten
Ik vrees dat Balkenende nog wel een paar doden op zijn naam kan gaan krijgen, vanwege de politiek inzake Israel/Irak. Echt volkomen voorspelbaar. De politiek is opportunistisch, op het lichtzinnige af. En de hypocrisie inzake normen en waarden - o.a. mensenrechten - is zelfs voor simpele zielen nog goed herkenbaar. Ik snap helemaal niet dat ze bij het CDA en de VVD nog respectabele politiek denken te voeren..
Ga zo door Den Haag!
Als ik familie van een der komende slachtoffers was, dan wist ik wel waar de stenen door de ruit gingen.. De Politiek is volkomen onverantwoord.. Dit is vrágen om moeilijkheden. ... je hebt gelijk ... nooit politiek bedrijven die iemand tegen je in het harnas kan jagen ... aan iedereen altijd toegeven .. dan gebeurt er nooit iets met je ... oh nee ... op school wordt altijd gezegd dat juist die "toegeeflijken" het vaakst geintimideerd en gepest worden ... dus die tactiek werkt ook niet.

Politiek dient NIET door angst te worden geregeerd - zoals jij hier lijkt te preferen -, maar door visie. Als men van mening is dat een beleid goed is dan dient men daarvoor te staan, zelfs als dat andere mensen tegen de haren in strijkt. Als de meerderheid van de bevolking (jouw simpele zielen) het er niet mee eens is stemmen ze die partijen maar weg. Zoiets heet echte politiek.
Het is al helemaal van den zotte dat men een bepaalde politieke visie niet mag hebben omdat andere lieden anders zwaar illegale daden tegen jouw volksgenoten zouden kunnen doen.

Het idee dat een moord niet door een moordenaar is gepleegd maar door iemand anders die iets deed wat de moordenaar niet aanstond is volgens mij toch niet de gangbare lijn in het "recht".

PS: als schending van mensenrechten ons contact en steun aan landen gaat bepalen kunnen we ophouden met Ontwikkelingssamenwerking (lees de amnesty-rapporten maar ...) En het aantal landen dat NIET genoemd wordt door amnesty als schenders van mensenrechten is zeer beperkt ... zelfs als we de definitie nemen "grove schendingen" dan vallen veel landen buitenboord ... en mogen we hen niet meer steunen op welke wijze dan ook.

Maarten
23-10-03, 15:05
Geplaatst door jaja
... je hebt gelijk ... nooit politiek bedrijven die iemand tegen je in het harnas kan jagen ... aan iedereen altijd toegeven .. dan gebeurt er nooit iets met je ... oh nee ... op school wordt altijd gezegd dat juist die "toegeeflijken" het vaakst geintimideerd en gepest worden ... dus die tactiek werkt ook niet.

Politiek dient NIET door angst te worden geregeerd - zoals jij hier lijkt te preferen -, maar door visie.

Dit verhaal geldt alleen maar voor een politiek, die binnen bepaalde marges nog respectabel genoemd kan worden. Dan ben ik het gehéel met je eens! Echt, hélemaal.
Maar de Politiek inzake Israel valt naar mijn mening echt buiten deze marges.
Er zijn wel meer landen die de mensenrechten op grote schaal schenden, en tóch zal er gecommuniceerd en samengewerkt moeten worden. Ik heb volstrekt geen illusies over een ideale wereld, noch ben ik erg moralistisch over de noodzakelijke diplomatie bij het overleg.

Maar Israel krijgt een steun, die we aan geen énkel ander land geven dat mensenrechten in een dergelijke mate schendt. De mate van die steun wordt vrijwel helemaal bepaald door de traditie hier, en Níet door de buitenlandse politiek, die we normaal in dit soort gevallen voeren.

Neem alleen al het feit, dat er Nederlanders als soldaat meedoen aan een bezetting, die al tientallen jaren door de VN als illegaal aangemerkt wordt.
Vergelijk het eens met Indonesie.. Als zou blijken, dat Nederland wapens aan Indonesie geleverd heeft, die door het leger daar in Oost-Timor gebruikt zijn, dan komt daar een rel over.
Of vergelijk de argentijnse Junta, die de gevangenen vanuit Nederlandse Fokkers in zee dumpte. Velen hebben het een schandaal gevonden, dat we aan dergelijke regimes leverden.. Denk ervan wat je wilt, maar in elk geval worden er opmerkingen over gemaakt.
Maar inzake Israel kan álles, en is níets een probleem.

Ik ga nog een keer alle politieke partijen aanschrijven, of ze de regering willen vragen om eens een inventarisatie te verstrekken van álle manieren waarop wij Israel steunen. Dat zijn lánge lijsten.

Ken jij ook maar éen ander land, waar wij zó veel steun aan verlenen, waar de VN al tíentallen jaren zó veel kritiek op heeft? Onze steun aan Israel is niet alleen controversieel te noemen, maar zelfs zeer bedenkelijk, gezien alle rechtsnormen, die we hier heten aan te hangen.
Nederland kiest in feite partij in een conflict, aan de kant van de partij, die veruit de meeste essentiele rechten schendt, en geen enkele boodschap aan de VN heeft!

Dat is Wáy out of line, jaja! Dat is echt een keuze die om moeilijkheden vráagt! Dit is een keuze, die een situatie in stand helpt houden, waarbij met name aan Palestijnse zijde veel doden vallen, en de rest onder erbarmelijke omstandigheden leeft!
Zo'n keuze kán tot gevolg hebben dat er hier óok doden gaan vallen, en dat kun je dan zeker onder de medeverantwoordelijkheid van de politiek hier schuiven!

Hetis hel simpel hoor: doe een béetje mee aan oorlog, en je krijgt ook een béetje doden! En als je daarbij óok nog kiest voor de partij, die wegens schendingen van allerlei internationale rechtsbeginselen, bij de VN in het verdomhoekje zit, nou.. dan heb je verder níet veel om over te klagen als er wat "moeilijkheden" van komen!!
En heel Nederland zal dan bezig zijn over terrorisme en de gruwelijkheid enzo, terwijl ík dan de TV aanzet bij SpongeBob, omdat ik dat dan léerzamer vind!
Als Nederland niet anders uit zijn coccon kan komen dan door Dít, dan zal dát gewoon de prijs zijn hoor. Daar heb ik echt geen enkele vraag meer over.

Wie kaatst kan de bal verwachten, zó simpel ligt dat!
En wie het accent legt op allerlei erudiete flauwe kul, en allerlei lulverhalen staat op te hangen, en intussen een partij steunt, die allerlei elementaire rechten schendt, die komt écht een keer op de koffie hoor!..
Moet je eens kijken wat Bush en Sharon zich permitteren? Verbaas jij je dan, als anderen dat op veel kleinere schaal gaan doen??.. Ik geloof echt, dat we tot nu toe véel mazzel gehad hebben! De politiek, die lokt de rotzooi écht uit!

jaja
23-10-03, 16:18
Geplaatst door Maarten
[B]Dit verhaal geldt alleen maar voor een politiek, die binnen bepaalde marges nog respectabel genoemd kan worden. Dan ben ik het gehéel met je eens! Echt, hélemaal.
Maar de Politiek inzake Israel valt naar mijn mening echt buiten deze marges.
Er zijn wel meer landen die de mensenrechten op grote schaal schenden, en tóch zal er gecommuniceerd en samengewerkt moeten worden. Ik heb volstrekt geen illusies over een ideale wereld, noch ben ik erg moralistisch over de noodzakelijke diplomatie bij het overleg.

Maar Israel krijgt een steun, die we aan geen énkel ander land geven dat mensenrechten in een dergelijke mate schendt. De mate van die steun wordt vrijwel helemaal bepaald door de traditie hier, en Níet door de buitenlandse politiek, die we normaal in dit soort gevallen voeren. onzin ... buitenlandse politiek is vaak gebaseerd op traditie of andere zaken .. in plaats van visie ... ik denk bijvoorbeeld aan de steun aan Indonesië door de jaren heen. Die werd stop gezet door Indonesië, maar de steun heeft zonder problemen ook de machtsovername van Suhartu overleefd! en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven.
Je enige argument is dat Israel anders is als alle andere gevallen, maar je geeft geen objectieve criteria die dat staven. (En ja, ik geef gelijk toe dat het erg is, soms heel erg ... ) maar desondanks moet je toch nog steeds aangeven waarom Israel anders is ... tot nu toe heb je enkel gezegd dat Israel de "ergste" is op een bepaalde schaal die jij hebt zonder aan te geven waarom Israel een objectieve grens gepasseerd heeft die andere staten niet gepaseerd hebben.


Neem alleen al het feit, dat er Nederlanders als soldaat meedoen aan een bezetting, die al tientallen jaren door de VN als illegaal aangemerkt wordt.
Vergelijk het eens met Indonesie.. Als zou blijken, dat Nederland wapens aan Indonesie geleverd heeft, die door het leger daar in Oost-Timor gebruikt zijn, dan komt daar een rel over. hint ... hebben we ... kijk maar eens naar hun marine ...

Of vergelijk de argentijnse Junta, die de gevangenen vanuit Nederlandse Fokkers in zee dumpte. Velen hebben het een schandaal gevonden, dat we aan dergelijke regimes leverden.. Denk ervan wat je wilt, maar in elk geval worden er opmerkingen over gemaakt.
Maar inzake Israel kan álles, en is níets een probleem. hier spreek je jezelf tegen ... de nederlandse regering heeft de Junta dus geholpen tot het einde ... dus dat is juist in tegenspraak met je argument dat het niet voorkomt dat nederland ooit zulke slechte landen steunt die zelfs nederlanders treffen. (En ik kan me niet herinneren dat daar een regering over gevallen is ...)


Ik ga nog een keer alle politieke partijen aanschrijven, of ze de regering willen vragen om eens een inventarisatie te verstrekken van álle manieren waarop wij Israel steunen. Dat zijn lánge lijsten.

Ken jij ook maar éen ander land, waar wij zó veel steun aan verlenen, waar de VN al tíentallen jaren zó veel kritiek op heeft? Onze steun aan Israel is niet alleen controversieel te noemen, maar zelfs zeer bedenkelijk, gezien alle rechtsnormen, die we hier heten aan te hangen.
Nederland kiest in feite partij in een conflict, aan de kant van de partij, die veruit de meeste essentiele rechten schendt, en geen enkele boodschap aan de VN heeft! en nederland volgt daarbij de lijn die ook de Vn volgt en pretendeert te streven naar een oplossing zoals vastgelegd in VN resoluties ... of is er ergens een bindende resolutie van de VN die nederlands handelen in deze als illegaal kenmerkt??


Dat is Wáy out of line, jaja! Dat is echt een keuze die om moeilijkheden vráagt! Dit is een keuze, die een situatie in stand helpt houden, waarbij met name aan Palestijnse zijde veel doden vallen, en de rest onder erbarmelijke omstandigheden leeft! is het uniek in deze wereld ? Of is het uniek omdat het meer op TV komt dan andere schrijnende gevallen, of zelfs nog schrijnender ...? (Birma om maar eens een dwarsstraat te noemen ...)

Zo'n keuze kán tot gevolg hebben dat er hier óok doden gaan vallen, en dat kun je dan zeker onder de medeverantwoordelijkheid van de politiek hier schuiven!Nogmaals, roll-over en beg for mercy ... nee dank je. Nederlnad heeft helder standpunt ... en op dit moment wordt een ander standpunt blijkbaar niet gedeeld door een meerderheid van het nederlandse volk. Nogmaals, als de nederlandse bevolking (die toch in meerderheid slimmer zou moeten zijn dan jouw "simpele zielen") dit met jou eens zouden zijn dan zouden ze anders moeten stemmen, of grote demonstraties organiseren ... quod non. Ik ben dus bang dat de meeste mensen jouw verkorte weergave van het nederlandse standpunt in de kwestie Israel/ Palestina niet delen - ze zijn het vast niet allemaal eens met alles wat de nedelandse regering wel doet en haar weergave van het geheel, maar op basis van alle gegevens die hen ter beschikking staan komen ze niet tot JOUW conclusie ... en je zei zelf dat zelfs simpele zielen jouw conclusie zouden moeten begrijpen ... waaruit ik afleid dat jouw conclusie en weergave "voor verbetering vatbaar zijn".


Hetis hel simpel hoor: doe een béetje mee aan oorlog, en je krijgt ook een béetje doden! En als je daarbij óok nog kiest voor de partij, die wegens schendingen van allerlei internationale rechtsbeginselen, bij de VN in het verdomhoekje zit, nou.. dan heb je verder níet veel om over te klagen als er wat "moeilijkheden" van komen!!
En heel Nederland zal dan bezig zijn over terrorisme en de gruwelijkheid enzo, terwijl ík dan de TV aanzet bij SpongeBob, omdat ik dat dan léerzamer vind!
Als Nederland niet anders uit zijn coccon kan komen dan door Dít, dan zal dát gewoon de prijs zijn hoor. Daar heb ik echt geen enkele vraag meer over. mochten er doden vallen denk ik dat het aantal mensen dat de schuld bij de plegers van de aanslagen zal leggen vrij groot zal zijn ... mogelijkerwijs zelfs zullen ze die kring ruimer trekken dan zou moeten, maar dat zou dan waarschijnlijk niet zozeer de regering omvatten als wel de palestijnen in een algemenere zin ... Allemaal niet zaken om naar uit te kijken.
Kortom, zolang nederland zich min of meer op de lijn stelt van de VN (zie bijv. de laatste resolutie van de assemblee en de oplossing die daar wordt aangedragen) denk ik niet dat een aanslag de palestijnse zaak zal helpen ... eerder omgekeerd.


Wie kaatst kan de bal verwachten, zó simpel ligt dat!
En wie het accent legt op allerlei erudiete flauwe kul, en allerlei lulverhalen staat op te hangen, en intussen een partij steunt, die allerlei elementaire rechten schendt, die komt écht een keer op de koffie hoor!..
Moet je eens kijken wat Bush en Sharon zich permitteren? Verbaas jij je dan, als anderen dat op veel kleinere schaal gaan doen??.. Ik geloof echt, dat we tot nu toe véel mazzel gehad hebben! De politiek, die lokt de rotzooi écht uit!nogmaals, je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom Israel anders is alle andere staten, noch aangegeven waar de grens van jouw glijdende schaal ligt. Vervolgens zou je dan ook nog eens andere staten en groepen op die meetlat moeten leggen.

Tot die tijd lijkt jouw redenatie toch voornamelijk ingegeven te zijn door het idee "die groepen zijn militair in staat ons te raken, dus naar hen moeten we luisteren"... terwijl andere groepen ons niet kunnen raken, dus dat doet er niet toe. Dat is dus voor mijn gevoel dat je jouw politiek (waartoe jij op morele gronden toe gekomen bent!!) andere mensen probeert aan te praten met het argument van de angst, geen visie.

Maarten
23-10-03, 17:21
Jaja, alvast even snel dit
Het gaat vooral om de cumulátie van de MATE waarin Israel gesteund wordt, en de vele manieren waarop, en de MATE waarin dat land de mensenrechten plus hopen andere rechten schendt! Die kun je rustig vríj uniek, tot uiterst uniek noemen!
Verder moet je in mijn verhaal - het gaat hier immers om aanslagen - vooral de Arabische optiek niet uit het oog verliezen.
Verder moet je de buitenlandpolitiek die de VVD er doorgedrukt heeft niet bepaald zien als maatgevend voor de gemiddelde Nederlandse opvattingen er over.

Maar over de uniciteit wordt je voorlopig op je wenken bedient door een uitzending van Zembla vanavond, 21.15 uur meen ik. En als je die mist, dan is er nog een herhaling, plus en realplayerversie op de Vara-site:
http://www.omroep.nl/vara/zembla/

lennart
23-10-03, 17:29
Gaaaaap.

Gaan jullie dit debat over Israel nu al weer voeren?

Beetje off-topic niet?

Ik wil wedden dat niemand het leest, en jullie komen ook geen stap dichterbij een gezamelijk standpunt ;)

En af en toe heb ik het gevoel dat er een spelletje wordt gespeeld.

Toevallig dat zowel Jaja als Maarten een paar weken afwezig waren. :watte?:

jaja
23-10-03, 17:32
Geplaatst door Maarten
Jaja, alvast even snel dit
Het gaat vooral om de cumulátie van de MATE waarin Israel gesteund wordt, en de vele manieren waarop, en de MATE waarin dat land de mensenrechten plus hopen andere rechten schendt! Die kun je rustig vríj uniek, tot uiterst uniek noemen! ... oh ja ... ?? Enig historisch of contemporain onderzoek dat deze stelling staaft? Of is dit enkel jouw mening?

Verder moet je in mijn verhaal - het gaat hier immers om aanslagen - vooral de Arabische optiek niet uit het oog verliezen.in essentie wel .. de arabische optiek doet er niet toe VOOR ZOVER het gaat over verantwoordelijkheid van de huidige regering voor mogelijke slachtoffers van aanslagen in de toekomst. Wat dat betreft gaat het alleen om onze optiek op het regeringsbeleid en wanneer en waar regeringen verantwoordelijkheid dragen.

Verder moet je de buitenlandpolitiek die de VVD er doorgedrukt heeft niet bepaald zien als maatgevend voor de gemiddelde Nederlandse opvattingen er over. ... eh ... hoeveel partijen hebben protest aangetekend? Ondanks het bezoek van Koenders aan Arafat heb ik de PvdA niet echt gehoord over een totaal andere Israel-politiek ... misschien verschuivingen op details, maar geen handelsboycot oid. Dus ik ben bang dat je hier weer eens een kleine groep (VVD) een veel te grote macht toe meet ...


Maar over de uniciteit wordt je voorlopig op je wenken bedient door een uitzending van Zembla vanavond, 21.15 uur meen ik. En als je die mist, dan is er nog een herhaling, plus en realplayerversie op de Vara-site:
http://www.omroep.nl/vara/zembla/ ik begrijp dat ze dus de verschillen met andere onderdrukte groepen gaan behandelen ... of nee, alleen het feit dat er erge dingen gebeuren in Palestina ... dat ontken ik niet ... maar daarmee bewijs je geen uniciteit!! (zie bijvoorbeeld je eigen junta-voorbeeld!!)

zodoende
24-10-03, 15:58
“Mensenrechten” in de strijd tegen het terrorisme?

Het is 2 uur ‘snachts; ik en mijn vriend liggen te slapen. Plots wordt met keihard geweld de ramen van de voordeur ingeslagen, de deur ingetrapt en binnen de kortste keren staan er 20 mannen in onze slaapkamer en richten machinegeweren op ons. Jammerend vraag ik waar dit geweld voor nodig is als onze deken van ons af wordt getrokken:'Handen omhoog, handen omhoog!!" schreeuwt de "ME-er" met een wapen op ons gericht. Ik en mijn vriend worden hardhandig van het bed getrokken en ik vraag smekend of ik wat aan mag trekken aangezien ik alleen een T-shirtje aan had. Ik wordt naar de woonkamer getrokken waarna ik in zware shock op de bank moet zitten, toekijkend hoe mijn vriend geblinddoekt en geboeid wordt afgevoerd door het arrestatieteam.

Dan verschijnt de officier van justitie in mijn woonkamer:"Mogen wij jouw huis doorzoeken?" vraagt ze me, waarop ik haar verbaasd antwoord:"heb ik nog rechten dan nadat jullie mijn huis zijn binnengevallen?" Nee, die had ik niet volgens haar en ze begonnen met het inpakken van al mijn persoonlijke bezittingen. Ik moest naar de WC maakte ik duidelijk. Dit kon, mits er een medewerker van het rechercheteam met me meeging. Na 3 uur ingepakt te hebben ging het rechercheteam er gezellig voor zitten en genoten ze van hun ontbijt, in mijn woonkamer! "Moet je ook een boterhammetje?" werd me gevraagd en vervolgens:"Heb je er bezwaar tegen als ik de TV effe aanzet?" Met stomheid geslagen gaf ik toestemming, aangezien ik al had geaccepteerd dat ik geen rechten had. Om 10 over 5 ‘smorgens verlieten ze, nadat ze wat houten planken tegen de deur hadden getimmerd, mijn woning; "slaap lekker!" werd me nog even toegeroepen.

De hulpofficier, die met me te doen bleek te hebben, kwam nog even terug en zei dat ik het hem maar niet kwalijk moest nemen; "we doen alleen ons werk maar" zei hij. Daar stond ik dan: in een lege kamer, overal glas en puin op de grond, trillende armen en benen en met betraande ogen keek ik naar het lege bed, zonder mijn dierbare vriend erin.

De feiten:

-De beschuldiging: criminele activiteiten m.b.t. terrorisme

-Mijn vriend, minderjarig, student aan het Voortgezet Onderwijs, werd zonder arrestatiebevel en of huiszoekingsbevel met bruut geweld mijn huis uit genomen,

-De AIVD die mij de volgende dag opbelt met de mededeling: "je zal wel geschrokken zijn hè? Maar we willen je graag even spreken": waarop ik antwoordde dat het geen zin meer heeft om te praten nadat er geweld is gebruikt,

-ik Nederland dankbaar moet zijn (weet ik veel waarvoor)volgens de AIVD,

-wij alleen maar vrede willen hier in deze samenleving en dat ik en mijn vriend die in gevaar zouden brengen volgens deze AIVD,

-ik me heel erg zorgen moet maken over mijn toekomst, volgens de AIVD,

-al mijn telefoongesprekken en die van mijn vriend worden afgeluisterd door deze AIVD

-mijn vriend constant wordt gevolgd

-en ik niet te horen krijg wanneer ik mijn persoonlijke bezittingen terugkrijg: diploma's, telefoons, computer,verzekeringspapieren, afschriften, foto's, video's etc.

-Mijn vriend, als minderjarige, zich niet kan beroepen op zijn jonge leeftijd, noch zijn wanhopige ouders

- Er hoogstwaarschijnlijk geen bewijs is waarvan hij wordt beschuldigd, aangezien de AIVD maar al te graag informatie van mij wil inwinnen

en dit allemaal in de strijd tegen het terrorisme!

Ik wil graag weten hoever men mag gaan met het schenden van mensenrechten in deze strijd tegen het terrorisme?

Ik mag mijn vriend niet meer zien of spreken, geen brieven schrijven en mij, noch zijn ouders, wordt verteld waar hij daadwerkelijk van wordt beschuldigd. Niemand kan mij vertellen hoe lang hij vast zal zitten en dit alles terwijl ik een kind van hem verwacht!

Nederland begint verdomd veel eigenschappen van de Guantanamo-methode in Cuba te vertonen en blijft volhouden een Democratie te zijn waar de schuld eerst bewezen dient te worden alvorens te veroordelen en tot actie over te gaan!

Waar blijft mijn recht?! Waar blijft het recht van mijn vriend?! Waar blijft het recht van de mens?!

En dit is nog niks, hoe zal Nederland er straks uitzien wanneer er "bewijsmateriaal" van de AIVD gebruikt mag worden? Onrechtmatig verkregen bewijs zal nooit achterhaald worden.....

Wanneer houdt deze slavernij op die door President Bush wordt gedreven!?

Ooit voelde ik me veilig in Nederland, maar dat is nu verleden tijd, ooit voelde ik me veilig in mijn huisje, maar ook dat is verleden tijd.........