PDA

Bekijk Volledige Versie : 80 kilometer-limiet in de Randstad



Mark
23-10-03, 09:31
80 kilometer-limiet in de Randstad

- Bron: de Volkskrant

Om de geluidsoverlast en de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen wil Minister Peijs van Verkeer op een aantal snelwegen in de Randstad de maximumsnelheid verlagen tot tachtig kilometer per uur. Peijs heeft op dit moment negen snelwegen op het oog.

De komende tijd bekijkt Peijs samen met staatssecretaris Van Geel van milieu op welke wegen de snelheidsvermindering kan worden ingevoerd. Deze keuze hangt af van het effect op files en de verkeersveiligheid. Ook moet er genoeg controle zijn om de limiet te kunnen handhaven. Op het lijstje van snelwegen dat Peijs voor ogen heeft staan onder andere de rondweg om Amsterdam, de A12 bij Den Haag en de A13 en A16 bij Rotterdam.

Van Geel is blij met de plannen van zijn partijgenoot. Hij is erg positief over een reeds lopende proef op de A13 bij Overschie. Bij de snelweg, die dwars door een woonwijk loopt, is in korte tijd de luchtkwaliteit verbeterd en de geluidsoverlast verminderd, waardoor bewoners beter slapen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer is tegen het plan. Volgens VVD, CDA en LPF moet juist overal 120 kilometer gereden kunnen worden. Alleen bij slecht weer of in de spits zou de limiet lager kunnen liggen. Peijs meent echter dat de snelheidsverlagingen noodzakelijk zijn. "De internationale normen voor CO2-uitstoot halen we nu al niet.." Volgens haar kosten alternatieven om de CO2-uitstoot te beperken tussen de 500 en 800 miljoen.

VVD-kamerlid Hofstra neemt geen genoegen met de uitleg en zal vandaag in de Kamer opnieuw pleiten voor variabele maximumsnelheden.

Mark
23-10-03, 09:33
AAAARRRRGHHHHHHH!!!!

Ik eis dat er een fatwa tegen deze slet wordt uitgesproken!!!!!

Is ze helemaal gestoord ofzo!!!

Ik rij elke dag over die vervloekte A13 en A16 dit gaat mij veel tijd kosten!

Is er geen hadieth te vinden die dit haram verklaard??

Hellup!

sadeeQ
23-10-03, 21:05
Geplaatst door Mark
AAAARRRRGHHHHHHH!!!!

Ik eis dat er een fatwa tegen deze slet wordt uitgesproken!!!!!

Is ze helemaal gestoord ofzo!!!

Ik rij elke dag over die vervloekte A13 en A16 dit gaat mij veel tijd kosten!

Is er geen hadieth te vinden die dit haram verklaard??

Hellup!


:o er is alleen wat fatwas te vinden mbt kamelen,maar die rijden ook geen 80 km/h :vreemd:

Timoesh
23-10-03, 21:29
Das pas erg!!!!!!!!! :hihi:

Mark no problemos, gewoon motor pakken...als het droog is ;)...anders heb je echt pech...misschien dat je Peijs een brief kan schrijven anders volgende stap...voodoo!!!!!!!


Greetz,

ieniemienie
23-10-03, 21:57
Ik vind het juist een heel goed idee. Beter voor mensen die ,vaak noodgedwongen, aan de snelweg wonen (minder luchtvervuiling en lawaai) en beter voor de mensen op de snelweg zelf : betere doorstroming dus juist tijdswinst plus minder ongelukken op de weg da's NOG meer tijdwinst in feite.
En beter voor het milieu.

Degenen die hard willen rijden moeten maar af en toe een dagje naar Zandvoort gaan :cool:

Mark
23-10-03, 22:01
Ach, ik hou me gewoon net zo netjes aan de 80 km/u als ik me nu aan de 120 km/u hou :)