PDA

Bekijk Volledige Versie : De Kruisvaarders van de 21 ste eeuw..



Hudhaifa
23-10-03, 14:13
Ryan Sabadow
Opinion Editor
October 22, 2003


The most dangerous force our country faces right now doesn't come from the threat of international terrorism. It comes from evangelical Christian fanatics connected to the White House, like Army Lt. Gen. William G. Boykin.

Last week, NBC ran a story showing Boykin in front of audiences at several evangelical churches across the country. Projected behind him was President George W. Bush. "Why is this man in the White House?" Boykin asked his audiences. "I tell you this morning, he's in the White House because God put him there for a time such as this."

This was after the recently appointed deputy undersecretary for intelligence also told the audiences the United States has been battling Satan during our war with Osama bin Laden and Saddam Hussein. He also said the reason terrorists have been attacking us is "because we're a Christian nation."

The three-star general in full dress uniform told the cheering crowds that when he was fighting against a Muslim militia leader in Somalia in 1993, he knew the Christian god was on his side. He had nothing to fear from Muslims because their god was an idol.

If images of radical hell-fire-and-brimstone religious fanatics who scream at us in the Free-Speech Area come to mind, you're not far off. The worst part is that this man isn't a sandwich-board-toting crazy. He has actual power, and he is a leading military figure in our ongoing wars against Muslim countries. He's not alone. Bush and his staff of evangelical Christians are slowly forcing their views on the rest of America and the world. America is shifting from democracy to theocracy.

Almost immediately after Sept. 11, President Bush said we were now in a "crusade." Even though he later retracted this remark and has waged a public relations campaign saying he respects Islam, you can't help but feel that Bush thinks he's on a mission from God.

According to Newsweek, prior to deploying troops to Iraq, Bush, the self-proclaimed "Born Again" evangelical Christian, told religious broadcasters "terrorists hate the fact that ... we can worship Almighty God the way we see fit," and that the United States needs to bring God's gift of liberty to "every human being in the world." Sounds like he forgot to say "whether they want it or not."

Bush's use of religion as a justification of policy isn't limited to war. Last week he declared Marriage Protection Week. This anti-homosexual statement coincides with the anniversary of the death of 21-year-old Matthew Shepard's death. You may remember him. He was the student from Laramie, Wyo. who was beaten to death for being gay (See Hallie Gorman's column "Protection hurts gays" in last week's Orion for more information).

This tasteless statement is just one more way Bush places his religious views on others, and it comes only months after a summer of Bush using biblical references to promote heterosexual marriage over homosexuals. Bush isn't just making statements - he also plans on using our tax dollars to fund his religious views.

According to Americans United for Separation of Church and State, the Bush administration plans on creating a "faith based" initiative that could funnel large sums of public funds to religious social services. Under the initiative, $30.5 million will go to grants given to social and religious groups. And it will give close to $20 billion to religious groups that claim to operate substance and mental health service programs. Religious groups could also compete for $8 billion in housing grants. If this initiative makes it through the legislature, it will be a direct slap in the face of the First Amendment, which says "Congress shall make no law respecting an establishment of religion."

Since Sept. 11, Bush has been sounding more like a preacher giving a sermon than a president. The reverend C. Welton Gaddy, a Louisiana pastor and executive director of the Interfaith Alliance Foundation, told CNN that "This president is using general references ... and vocabulary that come straight out of a very particular religious tradition, which is evangelical Christianity." He went on to say that this doesn't reflect the broad range of religious views this country has.

Gaddy's right. When one religion is forced above others, it turns us away from being a free country. When guys like Bush, Boykin and Attorney General John Ashcroft use religion to determine policy decisions, the constitutional-based wall that has separated church and state since this country's inception starts to crumble. When the dust from that wall clears, we'll no longer be free.

http://www.orion-online.net/vnews/display.v/ART/2003/10/22/3f95c469462ed

an3sdej
23-10-03, 14:30
Hoe moeten we nu de maffe islamistische fanaten noemen? Die extremistische terroristen die in naam van Allah moorden dat het een lieve lust is (Bali etc.).

Angeldust
23-10-03, 15:19
Geplaatst door an3sdej
Hoe moeten we nu de maffe islamistische fanaten noemen? Die extremistische terroristen die in naam van Allah moorden dat het een lieve lust is (Bali etc.).

Door Allah gezonden vrijheidsstrijders. :melig2:

Hudhaifa
23-10-03, 16:21
Er altijd een oorzaak en gevolg.

Nelson Mandela was ook een terrorist..maar wat was de oorzaak hiervoor..

Denk er maar eens rustig over na :ego:

an3sdej
23-10-03, 16:29
Er altijd een oorzaak en gevolg.

Durf jij een maf als OBL en andere terroristen in naam van Allah, op dezelfde voet te zetten als Mandela? Had Mandela buiten ZA doelen op het oog waarbij onschuldige mensen omkwamen (Bali etc)? Beetje vreemde vergelijking

Hudhaifa
23-10-03, 17:03
In de anti apartheidsstrijd zijn vele burgerdoden gevallen ook aan de hand van het ANC, ook werden er aanslagen gepleegd op burgerdoelen of doelen waarbij er groot kans op burgerdoden.

IK vergelijk Mandela niet met Sjeikh Usama bin LAden hafidahu lha.Mandela is een ongelovige die voor een rechtvaardige zaak streed. Sjeikh USama bin LAden is een moslim die voor rechtvaardige zaak strijd.

Echter waarom strijden deze mensen en wat was de oorzaak dat ze gingen strijden. Juist , de oorzaak was de staatsterreur van machtige instituties zoals het apartheidsregime in Zuid afrika en nu het Kruisvaardersregime in Amerika.

Blade20
23-10-03, 17:57
Geplaatst door Hudhaifa
In de anti apartheidsstrijd zijn vele burgerdoden gevallen ook aan de hand van het ANC, ook werden er aanslagen gepleegd op burgerdoelen of doelen waarbij er groot kans op burgerdoden.

IK vergelijk Mandela niet met Sjeikh Usama bin LAden hafidahu lha.Mandela is een ongelovige die voor een rechtvaardige zaak streed. Sjeikh USama bin LAden is een moslim die voor rechtvaardige zaak strijd.

Echter waarom strijden deze mensen en wat was de oorzaak dat ze gingen strijden. Juist , de oorzaak was de staatsterreur van machtige instituties zoals het apartheidsregime in Zuid afrika en nu het Kruisvaardersregime in Amerika.

rechtvaardig? Die gast heeft ook moskees opgeblazen en gezegd dat het door anderen was gepleegd. (in India)
Zijn doelen zijn niet anders dan de pausen ten tijde van de Spaanse Inquisitie. Destijds zeiden de 'ware gelovigen'van het Christendom ook dat het een rechtvaardige zaak is. Maar dit was wel te verwachten.

Hudhaifa, je beseft het belang van het moment niet voor het Moslimgeloof. De tekenen zijn erna, binnenkort zal het Moslimgeloof met zijn evolutie naar beter beginnen. Kijk maar eens na de geschiedenis van het Christendom en de huidige situatie van het Mosilimgeloof.

Vlak voor de religieuze leiders van het Christendom hun politieke macht moesten inleveren hedden ze gruwelijke wreedheden begaan onder zowel Christenen als niet-Chistenen. Op dit ogenblik is exact hetzelfde aan de hand bij de Moslims. Weldra zal het moment van verlichting komen voor de Moslims, dat is een waarheid die ik deel met enkele religieuze leiders van de Islam.

De verlichting za echter anders zijn als ze denken, het geloof zal blijven bestaan (en met minstens net zoveel supporters), echter zullen de religieuze leiders hun macht moeten inlevern.
Het beste voor iedereen is als wij westerlingen ons niet bemoeien met deze zaak. (de VS en Israel snappen dit niet omdat zij deze verlichting nooit hebben meegemaakt)

Binnen honderd jaar zullen de volgelingen van van de Islam opkomen voor hun eigen rechten en zal het Islamietische geloof radicaal veranderen.

En als je mij niet geloofd moet je maar eens een geschiedenisboek openslaan in het hoofdstuk van de spaanse inquisitie en de tijden erna. Je zal zien dat de gebeurtenissen tussen het Christendom toen, en de Islam nu akelig hetzelfde zijn.

an3sdej
23-10-03, 19:44
Sjeikh USama bin LAden is een moslim die voor rechtvaardige zaak strijd.

Tjonge, met dit soort uitlatingen laat je toch wel zien hoe jouw denken in elkaar steekt Farid!! Wat een shit zeg. :jeweetog:

Hudhaifa
23-10-03, 20:03
t verbaast me dat sommige mensen echt niet ontopic kunnen blijven en steeds maar ontwijken... :slaap:

Zwarte Schaap
23-10-03, 20:08
Geplaatst door an3sdej
Tjonge, met dit soort uitlatingen laat je toch wel zien hoe jouw denken in elkaar steekt Farid!! Wat een shit zeg. :jeweetog:

Dat je denkt dat hij farid is horen we nu bij elke posting van je, ga je nu eens een keer echt inhoudelijks posten of blijft het bij farid? Ben je met een lastercampagne bezig of zo? Nee man wat een kinderachtig gedoe! Ik begin me nu aan je misselijke tactieken te irriteren.

lennart
23-10-03, 20:10
Andries had beloofd weg te blijven... heeft die niet gedaan :jammer:

Brie is trouwens wel weg! Of zou die gebanned zijn :argwaan:

Zwarte Schaap
23-10-03, 20:16
Geplaatst door lennart
Andries had beloofd weg te blijven... heeft die niet gedaan :jammer:


Wat moet ie anders doen met zijn leven als hij hier niet meer zijn achterlijke gal kan spuwen?


Brie is trouwens wel weg! Of zou die gebanned zijn
Sinds zijn verdwijnen zijn er een aantal rechts-extremistische figuren bij gekomen. Ik vermoed dat hij zichzelf gedeeld heeft in een paar alter-egos.

Tomas
23-10-03, 20:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat moet ie anders doen met zijn leven als hij hier niet meer zijn achterlijke gal kan spuwen?


Wat een inkoppertje, zeg... Niet leuk meer. :moe:


Sinds zijn verdwijnen zijn er een aantal rechts-extremistische figuren bij gekomen. Ik vermoed dat hij zichzelf gedeeld heeft in een paar alter-egos.

Alles is relatief, zo vind jij Andries extreem en ik vind iemand die Mandela niet wil vergelijken met een racistische massamoordenaar omdat Mandela niet gelovig zou zijn, vrij extreem. En natuurlijk iedereen die het hier niet mee eens is.

Hudhaifa
23-10-03, 21:09
Weldra zal het moment van verlichting komen voor de Moslims, dat is een waarheid die ik deel met enkele religieuze leiders van de Islam.

Hallelujah :giechel:

JE bent blijkbaar minder in historische kennis onderlegt dan ik dacht. Anders zou je wel weten de de Verlichting In Europa alleen tot stand kon komen door de gigantische rol van de moslimwetenschappers, zowel filosofen als rechtsdeskundigen.

Nu een openbaring voor jouw. Hou je vast Blade.

De Verlichting kwam er bij ons al toen de Boodschap van de Allerhoogste werd verspreid.

Blade20
23-10-03, 21:21
Geplaatst door Hudhaifa
[B]Hallelujah :giechel:

JE bent blijkbaar minder in historische kennis onderlegt dan ik dacht. Anders zou je wel weten de de Verlichting In Europa alleen tot stand kon komen door de gigantische rol van de moslimwetenschappers, zowel filosofen als rechtsdeskundigen.

En waar heb ik gezegd dat de verlichting van Europa niet tot stand is gekomen met behulp van de moslims?
Dat heb ik nergens beweerd, ik heb ook niet het tegendeel beweerd of gezegd dat wat het heeft veroorzaakt opzettelijk of niet was.




De Verlichting kwam er bij ons al toen de Boodschap van de Allerhoogste werd verspreid.

Leuk, 500 jaar nadat de Christenen hun boodschap kregen.
Trouwens hebben allemaal die verlichtingen geen directe invloed op mij.

Ik ben Atheist weet je nog, ik ben al verlicht geboren, want god bestaat niet. :)

Hudhaifa
23-10-03, 21:38
Ik ben Atheist weet je nog, ik ben al verlicht geboren, want god bestaat niet.

Jij bent je eigen God , nietwaar?..Je gelooft in jezelf :p

Wat een zwakke onstabiel geloof moet dat toch zijn.. :droef:

Blade20
23-10-03, 21:42
Geplaatst door Hudhaifa
Jij bent je eigen God , nietwaar?..Je gelooft in jezelf :p

Wat een zwakke onstabiel geloof moet dat toch zijn.. :droef:

nee, ik ben geen god.
Nee het is zo zwak of sterk als de persoon zelf is. En gelukkig ben ik sterk van hart en geest (zonder enige spirituele betekenis bedoeld)

Zwarte Schaap
23-10-03, 21:44
Geplaatst door Tomas
Alles is relatief, zo vind jij Andries extreem
In dat specifieke commentaar had ik het niet over andries.

Hudhaifa
23-10-03, 21:51
Nee het is zo zwak of sterk als de persoon zelf is. En gelukkig ben ik sterk van hart en geest

Mooi dat je zoveel inzicht heb in de sterkte van je geest... :rolleyes:

Blade20
23-10-03, 21:59
Geplaatst door Hudhaifa
Mooi dat je zoveel inzicht heb in de sterkte van je geest... :rolleyes:

ik ben altijd op goede hoogte van mezelf. :D