PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaarwel mujahid Izetbegovic..



Hudhaifa
23-10-03, 13:24
A tribute to the former President of Bosnia who helped his people through the holocaust against them. Features an exclusive extract from his magnum opus 'Islam Between East and West'.

Alija Ali Izetbegovic (1925 -2003 ) is a former legal adviser. He has been a lifelong opponent of communism and was imprisoned for 'pan-Islamic activity' in 1946–48 and 1983–88 by the totalitarian regime in Yugoslavia. In 1990 his political party, the Muslim Party of Democratic Action, ousted the communists in the multiparty elections that year. He became President of Bosnia.

During the holocaust of the Muslims in Bosnia-Herzegovina in the mid-1990s, Izetbegovic stayed with his people and rallied them from his sandbagged office and apartment.

He sought an honourable peace for his country in the face of ruthless demands from Serb and Croat political leaders, and signed the Dayton peace accord November 1995. He was re-elected president of a three-member collective presidency September 1996.

In June 1990, he announced his decision to step down as President of Bosnia. One of the reasons he gave for leaving office was the international community's determination to dilute the Islamic essence of Bosnia: "The international community is pushing things forward in Bosnia... but it is doing it at the expense of the Muslim people. I feel it as an injustice," he said. "These are things that I cannot live with." .....

an3sdej
23-10-03, 13:26
:lol:

lennart
23-10-03, 17:19
Goed stuk over Izetbegovic:
http://www.antiwar.com/malic/m102303.html

Toch ironisch hoe het Westen deze moslim fundamentalist steunde terwijl we nu zeggen dat moslim fundamentalisme fout is.

Een goed voorbeeld van Westerse Hypocrisie.

Blade20
23-10-03, 17:31
R.I.P.


Toch ironisch hoe het Westen deze moslim fundamentalist steunde terwijl we nu zeggen dat moslim fundamentalisme fout is.

Je weet toch dat iedereen op de wereld op zijn eigen hoop schijt.
Trouwens, in dit geval waren het voornamelijk de Serviers die de gruweldaden deden. Vandaar dat de Serviers zwaarder worden beoordeeld in dit geval dan de Moslim Funamentalisten.

lennart
23-10-03, 17:34
Geplaatst door Blade20
Je weet toch dat iedereen op de wereld op zijn eigen hoop schijt.
Trouwens, in dit geval waren het voornamelijk de Serviers die de gruweldaden deden. Vandaar dat de Serviers zwaarder worden beoordeeld in dit geval dan de Moslim Funamentalisten.

Ik heb zo het idee dat ieder zijn steentje heeft bijgedragen aan de gruweldaden. Toen Al-Qa'ida met steun van het westen werd ingevlogen en Amerikaanse en Europese huurlingen samen met Al-Qa'ida streden tegen de Serven hoorde ik geen kip over moslim extremisme.

Blade20
23-10-03, 18:41
kijk Lennard. Dat bedoel ik ook. Het slechtste van een bepaald moment wordt altijd naar voren gedrukt. Voor het gemak wordt dan het minder slechte vergeten.
De Bosnische Moslims zullen best ook wel bepaalde gruweldaden hebben gepleegd (het was tenslotte oorlog) maar voor het gemak worden deze vergeten en worden de Serviers gedemoniseerd. Zo gaat het altijd. (nu noem ik even een geval waarbij de Moslim gruweldaden worden vergeten t.o.v. iemand anders zijn daden, maar vanzelfsprekend gebeurd het ook andersom)

De reden hiervoor ligt bij de pers aanzich. De pers is de demonizerer in veel gevallen. Het verkoopt beter om 1 superslechterik te hebben dan drie geme slechterikken.
Maar ik denk dat de meeste dat wel doorhebben.

lennart
23-10-03, 18:45
Dus wat hebben we nu geleerd. Nooit meer oorlog voeren wanneer de Pers en de Politici zeggen dat het goed is.