PDA

Bekijk Volledige Versie : Gretta is boos!



Donna
23-10-03, 15:29
Menselijk schild in Ramallah

http://www.koelman.com/columns/archief/000227.html


Metro, 16 oktober 2003


In de stukgeschoten residentie van Arafat, ergens in Ramallah, ligt Gretta Duisenberg op haar stretchertje. Ze is klaarwakker. Haar blote voeten steken onder de dekens uit. Ze ziet haar roodgelakte teennagels die mooi kleuren bij haar wit satijnen nachtjapon. Vaag klinkt in de verte de sirene van een ziekenwagen. Op haar reiswekkertje is het zes uur twaalf.

.........[ingekort door NL-X na uitspraak]

Maar...... Gretta zit niet stil:



Gretta Duisenberg eist verwijdering column

Donderdag, 23 oktober 2003 - Gretta Duisenberg eist van Metro-columnist Luuk Koelman dat hij een column van zijn website verwijdert.


Door Maarten Reijnders Webwereld


Dat heeft Duisenberg via een brief van haar advocaat Olaf Trojan laten weten. Volgens Trojan worden in de column 'de grenzen van het onbetamelijke op grove wijze overschreden'. In de column beschrijft Koelman hoe Gretta Duisenberg naast en vervolgens bovenop de Palestijnse leider Yasser Arafat ligt.

Koelman staat bekend om het uithalen van geintjes via e-mail. De columnist benadrukt echter dat het in dit geval niet om een grap gaat. "Gisteren ontving ik een e-mail. Toen dacht ik zelf nog dat het een geintje was. Maar vandaag ontving ik de aangetekende brief van de advocaat en begreep ik dat het echt was."

De columnist is niet van plan de column, die eerder in de gratis treinkrant Metro verscheen, van zijn site te halen. "Ben je helemaal besodemieterd? Op die manier kan ik wel bezig blijven." Metro is nog niet aangeschreven door Trojan. "De actie is puur tegen mijn site gericht", aldus Koelman.

De columnist begrijpt niet waarom Duisenberg zich zo druk maakt over zijn tekst. "Ik heb wel eens ergere dingen geschreven, over Winnie de Jong bijvoorbeeld. Als die toen een kort geding tegen mij had aangespannen, had ik me daar iets bij kunnen voorstellen."

"Misschien is het Gretta Duisenberg om de publiciteit te doen. Ik begrijp dat ze binnenkort weer op haar bezemsteel richting het Midden-Oosten vertrekt."

Trojan was donderdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.

Wat vinden jullie?

Kan dit?

Waterval
23-10-03, 15:32
Geplaatst door Donna
Maar...... Gretta zit niet stil:




Wat vinden jullie?

Kan dit?


Ik heb die column destijds gelezen... vond hem wel grappig...



:D



ps: Ik vind het kunnen.

Mafkees
23-10-03, 15:33
Ouwe taart zanikt!


Ik las Column in de trein, ik heb me kapotgelaggUh...:)

Donna
23-10-03, 15:34
Ik vind het ook wel kunnen hoor... Koelman heeft trouwens de brief van de advocaat ook online gezet:



En promt daarop, een schrijven van de advocaat van mevrouw Duisenberg

22 oktober 2003

Geachte heer Koelman,

Tot mij wendde zich mevrouw G. Duisenberg met het verzoek haar bij te staan terzake van het navolgende.

In de uitgave van Metro van 16 oktober jl. is een column van uw hand opgenomen met als titel "Menselijk schild in Ramallah". Het betreft een parodiërend artikel, waarin mevrouw Duisenberg centraal staat. In de column wordt mevrouw Duisenberg - zakelijk en verkort weergegeven - geportretteerd als een naïeve groupie, die in blinde adoratie intiem contact zoekt met Yasser Arafat tegen diens wil. Daarbij wordt bovendien de echtgenoot van mevrouw Duisenberg, de heer W.F. Duisenberg, betrokken.

Het is vaste jurisprudentie dat de auteur van een column een grotere vrijheid van meningsuiting toekomt dan de auteur van een redactioneel artikel. Echter, blijkens diezelfde jurisprudentie is ook een column voor wat betreft de vrijheid van meningsuiting gebonden aan zekere grenzen. Uitingen die gekwalificeerd moeten worden als nodeloos grievend en kennelijk geen andere bedoeling hebben dan een ander te kwetsen, zijn onrechtmatig. In dat geval dient de vrijheid van meningsuiting te wijken voor het recht op eer en goede naam en het recht op privacy.

In uw column over mevrouw Duisenberg worden de grenzen van het betamelijke op grove wijze overschreden. Zonder dat mevrouw Duisenberg enig verweermiddel wordt gegund, wordt zij op denigrerende en seksistische wijze gekleineerd. Aldus wordt op onaanvaardbare wijze inbreuk gemaakt op de persoonlijke integriteit van mevrouw Duisenberg. Daarbij moet in aanmerking worden genomen dat mevrouw Duisenberg op geen enkele wijze aanleiding heeft gegeven tot een parodie die haar in een erotische context plaatst.

Voorts dient in aanmerking te worden genomen dat u met uw column geen enkel publiek belang dient. De column is slechts gericht op de beschadiging van mevrouw Duisenberg. Aan de andere kant geldt dat een column als de onderhavige de vrijheid van politieke opvattingen en uitingen ondermijnt.

Op grond van het onrechtmatige karakter van de column verzoek - en voor zover nodig sommeer - ik u om de column per omgaande te verwijderen van uw website. Voorts maakt mevrouw Duisenberg aanspraak op plaatsing, zonder enig bijschrift, van de navolgende mededeling op de homepage van uw website:

"Naschrift inzake Gretta Duisenberg
In de Metro van 16 oktober jl. is een column van mijn hand gepubliceerd met als titel "Menselijk schild in Ramallah". Het betreft een column waarin mevrouw Gretta Duisenberg op denigrerende en seksistische wijze wordt geportretteerd als een groupie van Yasser Arafat.
Hoewel ik van mening ben dat aan een columnist een zekere vrijheid van meningsuiting moet worden gegund, heb ik in de column over mevrouw Duisenberg de grenzen van het betamelijke overschreden. Ik heb mevrouw Duisenberg excuses aangeboden voor de inbreuk op haar persoonlijke integriteit en de column van mijn website verwijderd."

Ik verzoek - en voor zover nodig sommeer - u mij vandaag vóór 17.00 uur te bevestigen dat de column van uw website is gehaald en dat de hiervoor bedoelde mededeling is geplaatst op de homepage van uw website en daarop ten minste zes maanden gehandhaafd zal worden. Ik heb opdracht van mevrouw Duisenberg een kort geding aanhangig te maken, indien u in enig opzicht geen medewerking verleent. In dat geval zal ook een vordering tot vergoeding van immateriële schade ingesteld worden.

Uw berichten wacht ik af.

Hoogachtend,

O.G. Trojan

Origineel pagina 1 - Origineel pagina 2




De e-mail terug

Geachte heer Trojan,

Dank voor uw humoristisch schrijven. Eén passage uit uw brief haal ik gaarne aan:

"Daarbij wordt bovendien de echtgenoot van mevrouw Duisenberg, de heer W.F. Duisenberg, betrokken."

Hier meet uw cliënte naar mijn bescheiden mening met twee maten. Mevrouw Duisenberg haalt keer op keer de pers, uitsluitend vanwege het feit dat zij de echtgenote is van de heer Duisenberg. Immers, had zij Gretta van de Pas geheten (en aldus getrouwd met Ger van de Pas, de eigenaar van dansschool Van de Pas, hier bij mij om de hoek), dan had geen haan naar haar gekraaid.

Vriendelijke groet,

Luuk Koelman

Waterval
23-10-03, 15:41
Wat zou Ciska Dresselhuys hier eigenlijk van vinden?

lennart
23-10-03, 15:44
Gretta moet niet miepen... Beter schrijft ze zelf wat stukjes over hoe Balkie samen met Bush en Sjaron een massamoord op Palestijnen beraamd. Dat is pas hilarisch :moe:

Simon
23-10-03, 16:19
Ik vind die column smakeloos. Maar om daar nu gelijk een advocaat op af te sturen ... dat is iets te veel eer voor die Luuk Koelman

Dutchguy
23-10-03, 18:43
Geplaatst door Simon
Ik vind die column smakeloos. Maar om daar nu gelijk een advocaat op af te sturen ... dat is iets te veel eer voor die Luuk Koelman

Inderdaad, bovendien krijgt het gewraakte stukje tekst nu veel meer media-aandacht. Juist door die aanklacht.

Tomas
23-10-03, 19:09
Ik vond de column oorspronkelijk vrij flauw, maar zie nu dat het vervolg wel komische trekjes begint te vertonen.

nl-x
23-10-03, 22:00
Geplaatst door Dave20
Ik vond hem ook erg goed, het beschreef eigenlijk precies het beeld wat veel mensen volgens mij van Gretta hebben.
Gelukkig staat ie hier op het forum ook al een keer of 3, dus zo'n ramp is het niet als Koelman het van zijn site moet halen. :D
Onsportief trouwens van Gretta, maar het zal inderdaad wel te doen zijn om haar mediageilheid weer te bevredigen.
Deze actie levert immers veel meer media-aandacht (plus extra bekendheid voor die column) op dan wanneer ze er niet op zou reageren.

Dit is nou precies waar jullie zionistjes op uit zijn. Om Duisenberg in diskrediet brengen. Sinds zij zich openlijk heeft geuit krijgt ze het vanuit iedere hoek. Als het niet Willibrord is, die met een levensgrote Israelische vlag haar huis bedekt, dan is het wel een of ander viezerd die haar op de goorste manieren afbeeldt in zn stomme column. Simpelweg om haar de symphatie van de 'gewone Nederlander' te ontdoen, en Israel weer hoog te houden. Toevallig op een moment dat ze aankondigt naar Israel af te reizen en mee te doen aan de menselijke schild ook.

Het stuk is gewoon smerig en honds. Ik hoop dat dat kort geding er van komt. Wint ze ? Joepie! Verliest ze... Denk ik maar eens dat ik columnschrijven ga worden... Kunnen jullie ook eens leren hoe goor ik wel niet kan zijn.

mvg
gvr
nlx

Mill
23-10-03, 22:04
Geplaatst door nl-x
Dit is nou precies waar jullie zionistjes op uit zijn. Om Duisenberg in diskrediet brengen.

Je hoeft geen zionist te zijn hoor, om een hekel te hebben aan Gretta Duisenberg, of haar op z'n minst te wantrouwen.

nl-x
23-10-03, 22:31
Geplaatst door Mill
Je hoeft geen zionist te zijn hoor, om een hekel te hebben aan Gretta Duisenberg, of haar op z'n minst te wantrouwen.

Jah, dat ja! Dat is nou precies wat ik bedoel met waar jullie op uit zijn.

Mill
23-10-03, 22:37
Geplaatst door nl-x
Jah, dat ja! Dat is nou precies wat ik bedoel met waar jullie op uit zijn.

Lul nou niet met je "jullie". Ik ben helemaal niet pro-Israel. Nooit geweest ook. Nooit een opmerking in die richting gemaakt ook. Wel vaak gezegd dat ik antisemitisme (in de trant van '6 miljoen was niet genoeg') en het woord kakkerlakken walgelijk vind.

Je lijkt die Naftaniel wel. Als je iets tegen Israel zegt vindt hij je een antisemiet. Als je hier iets zegt tegen blind antisemitisme ben je meteen een zionist.

Donna
24-10-03, 08:50
Dat Gretta op zo'n denigrerende manier wordt afgezeken heeft volgens mij weinig te maken met het feit dat ze de Palestijnen steunt. Ik ken namelijk zat mannen die de Palestijnen ook openlijk steunen, en die hebben zo'n column nooit aan hun broek gehad. Het verschil tussen mannen met een mening en vrouwen met een mening, is de toon van de kritiek. Mannen krijgen gewoon inhoudelijke kritiek op hun standpunten, vrouwen krijgen kritiek op hun persoon en worden steevast weggezet als domme (al dan niet geile) ganzen door veel critici die het niet met ze eens zijn.

Mark
24-10-03, 08:57
Hahahahahaha die ouwe snoepdoos van een Gretta toch :hihi:

Arme Yasser, je zal het maar naast je hebben liggen :rood:

Tomas
24-10-03, 11:20
Geplaatst door Donna
Mannen krijgen gewoon inhoudelijke kritiek op hun standpunten, vrouwen krijgen kritiek op hun persoon en worden steevast weggezet als domme (al dan niet geile) ganzen door veel critici die het niet met ze eens zijn.

Dit klopt wel zo ongeveer maar dan met die nuance dat ook mannen ook wel kritiek krijgen op hun persoon, maar dan meer in de zin van heimelijke motieven. Zoals een (verkapte) beschuldiging van b.v. antisemitisme, racisme, angst of persoonlijke macht.

En daartussen staat dan wel eens een puntje van inhoudelijke kritiek.

jaja
24-10-03, 11:26
Geplaatst door Donna
Dat Gretta op zo'n denigrerende manier wordt afgezeken heeft volgens mij weinig te maken met het feit dat ze de Palestijnen steunt. Ik ken namelijk zat mannen die de Palestijnen ook openlijk steunen, en die hebben zo'n column nooit aan hun broek gehad. Het verschil tussen mannen met een mening en vrouwen met een mening, is de toon van de kritiek. Mannen krijgen gewoon inhoudelijke kritiek op hun standpunten, vrouwen krijgen kritiek op hun persoon en worden steevast weggezet als domme (al dan niet geile) ganzen door veel critici die het niet met ze eens zijn. Dat vrouwen mogelijk minder vaak op inhoud worden beoordeeld als mannen kan waar zijn .. ik heb geen "onderzoek" om het te bewijzen, maar wel zo'n "gevoel", maar daar sttaat tegenover dat meneer Koelman ook heren weldegelijk op vdergelijkbare wijze aan pakt ..
zie bijv. http://www.koelman.com/columns/archief/000196.html#000196

Die context moet wel meegenomen worden .. in zijn columns gaat Koelman vaak grof te keer (waarbij inhoud minder telt) en dat moet blijkbaar geaccepteerd worden wanneer het anderen (mannen) treft ...

Donna
24-10-03, 11:26
Geplaatst door Tomas
Dit klopt wel zo ongeveer maar dan met die nuance dat ook mannen ook wel kritiek krijgen op hun persoon, maar dan meer in de zin van heimelijke motieven. Zoals een (verkapte) beschuldiging van b.v. antisemitisme, racisme, angst of persoonlijke macht.

En daartussen staat dan wel eens een puntje van inhoudelijke kritiek.


Als het om het palestijns israelisch conflict gaat heb je zeker gelijk. Maar als je wat breder kijkt denk ik wel dat de verschillen steeds duidelijker worden. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in behandeling (publicitair dan) van vrouwelijke en mannelijke ministers. Niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen waarom Tineke Netelenbos altijd zo fel en persoonlijk afgezeken wordt en Klaas de Vries niet. Terwijl Klaas de Vries een vele malen grotere dweil is dan Tineke Netelenbos ooit is geweest. Of bijvoorbeeld Borst. Mannelijke ministers krijgen ook wel felle kritiek, maar die is zelden zo denigrerend en persoonlijk als de kritiek die vrouwelijek ministers krijgen.

Behalve JP Balkenende dan, maar die is dan ook wel zo'n ontiegelijke karikatuur van zichzelf dat je er gewoon niet onderuit komt om hem af te zeiken.

Ik kan het niet bewijzen, maar ik denk wel dat het zo is dat vrouwen veel eerder op hun persoon worden gepakt dan mannen. Daar doe je overigens niets aan, behalve er een beetje op anticiperen misschien.

Tomas
24-10-03, 11:30
Geplaatst door Donna
Ik kan het niet bewijzen, maar ik denk wel dat het zo is dat vrouwen veel eerder op hun persoon worden gepakt dan mannen. Daar doe je overigens niets aan, behalve er een beetje op anticiperen misschien.

Ik ben het ook wel met je eens hoor, heet was slechts een nuance. Maar wat betreft dat anticiperen vind ikdat JP dat wel slim aanpakt. Door figuren als Maxime om je heen te verzamelen krijg je toch een soort van effect: Goh, die Balkenende valt eigenlijk wel mee...

Onno26
24-10-03, 11:57
Ik kan het niet bewijzen, maar ik denk wel dat het zo is dat vrouwen veel eerder op hun persoon worden gepakt dan mannen. Daar doe je overigens niets aan, behalve er een beetje op anticiperen misschien

Ik denk dit inderdaad ook, er wordt bij vrouwen ook vaak een opmerking gemaakt over hur haar, kleding e.d. opmerkingen die bij mannen altijd achterwege blijven.

In het geval van Greet ligt deze behandeling natuurlijk iets meer voor de hand om de simpele reden dat ze in de spotlight staat als vrouw van, en niet door haar eigen verdienste. Ze heeft zichzelf so to speak een bekende Nederlander gemaakt door Dhr. Duisenberg als bedmaatje te kiezen.

Donna
24-10-03, 12:21
Geplaatst door jaja
Dat vrouwen mogelijk minder vaak op inhoud worden beoordeeld als mannen kan waar zijn .. ik heb geen "onderzoek" om het te bewijzen, maar wel zo'n "gevoel", maar daar sttaat tegenover dat meneer Koelman ook heren weldegelijk op vdergelijkbare wijze aan pakt ..
zie bijv. http://www.koelman.com/columns/archief/000196.html#000196

Die context moet wel meegenomen worden .. in zijn columns gaat Koelman vaak grof te keer (waarbij inhoud minder telt) en dat moet blijkbaar geaccepteerd worden wanneer het anderen (mannen) treft ...

Oja, van die Koelman geloof ik dat ook zeker wel. Maar Gretta word min of meer door iedereen afgezeken.... net als zoveel vrouwen... dat is meer wat ik bedoel.

Tomas
24-10-03, 12:28
Geplaatst door Onno26
Ze heeft zichzelf so to speak een bekende Nederlander gemaakt door Dhr. Duisenberg als bedmaatje te kiezen.

:haha:

Ja precies. Dit is wat Donna denk ik bedoelt.

GroteWolf
24-10-03, 13:08
Ik heb het niet zo op bejaardensex. Ik bedoel, het is wel schattig en van mij mogen ze, maar ik hoef het niet te zien.

Donna
24-10-03, 13:18
Geplaatst door Tomas
:haha:

Ja precies. Dit is wat Donna denk ik bedoelt.


Ik ben het op dat punt echt helemaal eens met Koelman! Ik zag Gretta een poosje geleden op studio 2 en daar zat ze uitgebreid te vertellen over dat ze de contacten die ze via haar man heeft inzet voor de palestijnse zaak, en dat ze de naam duisenberg inzet om in de pers te komen. Het is het een of het ander. Of je wilt dat je man er niet bij betrokken is en laat hem erbuiten, of je gebruikt zijn naam en contacten en accepteert dat hij dan ook betrokken wordt in de negatieve publiciteit en niet alleen in de positieve. Anders eet je van twee walletjes.

En in het algemeen vind ik dat mensen niet zo gevoelig moeten zijn als het gaat om kritiek, ook niet als die op de persoon wordt gespeeld. Dan kun je wel bezig blijven. Ik vind deze column eigenlijk nog net effe te simpel om smakeloos te zijn. Het ligt zo voor de hand wat Koelman doet. Daar kan ik echt niet meer om lachen. Maar dat wil nog niet zegggen dat hij het recht niet heeft om dat soort simpele en vooor de hand liggende prutstukjes te publiceren.

Maar los daarvan, is het wel zo dat vrouwen gewoon anders worden behandeld dan mannen.

Gatver, ik ben weer veel te genuanceerd :kotsen:

Tomas
24-10-03, 13:48
Geplaatst door Donna
Gatver, ik ben weer veel te genuanceerd :kotsen:

Ook dat. En dat je dergelijke opmerkingen maar zelden verneemt als het b.v. om Bernhard, Claus of Edwin gaat.

GroteWolf
24-10-03, 13:53
Ik vind dat haar ook niet kunnen. Zou ze dezelfde kapper hebben als Wilders?

alialibaba
24-10-03, 14:09
Heb je les van Saddam in levende lijve gehad? NL-X

Tomas
24-10-03, 14:19
Geplaatst door alialibaba
Heb je les van Saddam in levende lijve gehad? NL-X

Je bedoelt shitten?

lennart
24-10-03, 14:34
Geplaatst door Donna
Dat Gretta op zo'n denigrerende manier wordt afgezeken heeft volgens mij weinig te maken met het feit dat ze de Palestijnen steunt. Ik ken namelijk zat mannen die de Palestijnen ook openlijk steunen, en die hebben zo'n column nooit aan hun broek gehad. Het verschil tussen mannen met een mening en vrouwen met een mening, is de toon van de kritiek. Mannen krijgen gewoon inhoudelijke kritiek op hun standpunten, vrouwen krijgen kritiek op hun persoon en worden steevast weggezet als domme (al dan niet geile) ganzen door veel critici die het niet met ze eens zijn.

Dat is helemaal niet waar. Dat maakte 'Zwijgen over Israel' gisteren duidelijk. Als je kritiek op Israel hebt, zal je persoonlijk worden aangevallen, omdat de zaak voor Israel zo moeilijk te verdedigen is.

Gretta is gewoon een makkelijk doelwit, met name door haar maniertjes.

Donna
24-10-03, 14:39
Geplaatst door lennart
Dat is helemaal niet waar. Dat maakte 'Zwijgen over Israel' gisteren duidelijk. Als je kritiek op Israel hebt, zal je persoonlijk worden aangevallen, omdat de zaak voor Israel zo moeilijk te verdedigen is.

Gretta is gewoon een makkelijk doelwit, met name door haar maniertjes.


Ja, dat overkomt mannen die pro-palestijns zijn ook, zoals Tomas ook al zei. Die worden dan beschuldigd van antisemitisme. Maar Gretta wordt er hier van beschuldigd dat ze met Jasser Arafat wil neuken. heb jij wel eens een column van Leon de Winter gelezen waarin hij stelt dat Harry de Winter met Hanan Ashrawi wil neuken?

Dat bedoel ik dus.

Antisemitisme is een schandalige beschuldiging, maar als je die naar je kop krijgt word je in ieder geval serieus genomen. Suggereren dat het Gretta om geilheid te doen is, is van een andere (zeer denigrerende) orde.

lennart
24-10-03, 14:47
Geplaatst door Donna
Ja, dat overkomt mannen die pro-palestijns zijn ook, zoals Tomas ook al zei. Die worden dan beschuldigd van antisemitisme. Maar Gretta wordt er hier van beschuldigd dat ze met Jasser Arafat wil neuken. heb jij wel eens een column van Leon de Winter gelezen waarin hij stelt dat Harry de Winter met Hanan Ashrawi wil neuken?

Dat bedoel ik dus.

Antisemitisme is een schandalige beschuldiging, maar als je die naar je kop krijgt word je in ieder geval serieus genomen. Suggereren dat het Gretta om geilheid te doen is, is van een andere (zeer denigrerende) orde.

Naar het schijnt word je ook beschuldigd als handlanger van Bin Laden. Zoiets is hard voor mensen die graag serieus genomen willen worden.

Maar wellicht is het wachten op de eerste vrouwelijke Palestijnse leider en meer vrouwelijke columnisten? Ik zie hierin een strijd tussen de sexe en ik verwacht dat vrouwen zich ook hierin zullen gaan meten met mannen.

Donna
24-10-03, 14:53
Geplaatst door lennart
Naar het schijnt word je ook beschuldigd als handlanger van Bin Laden. Zoiets is hard voor mensen die graag serieus genomen willen worden.

Maar wellicht is het wachten op de eerste vrouwelijke Palestijnse leider en meer vrouwelijke columnisten? Ik zie hierin een strijd tussen de sexe en ik verwacht dat vrouwen zich ook hierin zullen gaan meten met mannen.



Ik heb zelf in een gare bui een hele lullige column geschreven over Leon de Winter en alle andere geile grijzende mannelijke babyboomers die en masse Ayaan Hirsiali af begonnen te likken zodra zij haar hoofd boven het maaiveld uitstak. Ik zal maar niet herhalen wat daar allemaal voor man onvriendelijke suggestieve onzin in stond. Uiteindelijk heb ik 'm toch maar niet aangeboden. Ik denk dat vrouwen uiteindelijk toch te fatsoenlijk zijn om daarin mee te gaan ;)

lennart
24-10-03, 15:03
Geplaatst door Donna
Ik heb zelf in een gare bui een hele lullige column geschreven over Leon de Winter en alle andere geile grijzende mannelijke babyboomers die en masse Ayaan Hirsiali af begonnen te likken zodra zij haar hoofd boven het maaiveld uitstak. Ik zal maar niet herhalen wat daar allemaal voor man onvriendelijke suggestieve onzin in stond. Uiteindelijk heb ik 'm toch maar niet aangeboden. Ik denk dat vrouwen uiteindelijk toch te fatsoenlijk zijn om daarin mee te gaan ;)

Het bovenstaande metro-column vormt geloof ik ook nog geen maatstaf in de columnistiek. Maar ik weet dat er netzoveel kutvrouwen als kutmannen zijn, die het voor de meerderheid verpesten. De strijd tussen mannen en vrouwen moet immers wel de oudste strijd ter wereld zijn ;)

Tomas
24-10-03, 15:04
Geplaatst door Donna
...en alle andere geile grijzende mannelijke babyboomers die en masse Ayaan Hirsiali af begonnen te likken zodra zij haar hoofd boven het maaiveld uitstak.

Ze was verdorie wel een dame in nood!

En zo werken hormonen nu eenmaal.

observer
24-10-03, 15:43
Ik heb zelf in een gare bui een hele lullige column geschreven over Leon de Winter en alle andere geile grijzende mannelijke babyboomers die en masse Ayaan Hirsiali af begonnen te likken zodra zij haar hoofd boven het maaiveld uitstak. Ik zal maar niet herhalen wat daar allemaal voor man onvriendelijke suggestieve onzin in stond. Uiteindelijk heb ik 'm toch maar niet aangeboden. Ik denk dat vrouwen uiteindelijk toch te fatsoenlijk zijn om daarin mee te gaan
je bedoelt in publiek, onder elkaar echter....

ach gretta als ik haar laatst zag bijna met tranen in haar ogen over de arme palestijnen hoe slecht ze het hebben

en dat terwijl ze op een designer bank in designer kleren zit met XXXX europ aan juwelen om en een rekening voor de pedicure en de kapper die per maand hoger is dan het inkomen van de meeste palestijnen

bedoel als je dan wil helpen doe dat, maar dat "kijk mij eens solidair zijn, want zo kom ik in de publiciteit" typetje heb ik wel gehad

nl-x
24-10-03, 19:16
Van mij hoeft ze niet arm te gaan leven om te tonen dat ze het beste wenst voor de Palestijnen.

Geld is trouwens nou niet prioriteit nummer een als je het de Palestijnen zelf vraagt. Ze hebben politieke steun nodig om Israel te dwingen de Palestijnen beter te behandelen. En gezien je die politieke steun het best via de media behaalt, vind ik dat zij een goede klus doet. En dat steekt de pro-Israeliers nou zo als een doorn in het oog. Zij moeten haar dus op de een of andere manier ook als 'irrelevant' te verklaren.

En ga me nou niet weer vertellen dat deze column niet op haar was gericht omdat zij pro-Palestijns zou zijn. Vertel me dan maar eens eerder of deze specifieke columnschrijver wel eens ooit een dergelijke (vanzelfde omvang) column heeft geschreven over een pro-Israelier.

nlx