PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom Mag Willem Van Oranje Niet Geciteerd Worden



mika
23-10-03, 16:06
Aan het Beheer,

betreft: schrappen van mijn onderschrift

Al maandenlang staat er onder mijn avatar
"Bewaert Uwe Unie Wel"
Destijds heb ik in een topic uitgebreidt gerefereerd aan deze uitspraak
van Willem van Oranje die hij uitsprak in een apologie (waarin hij zich verdedigde tegenover de beschuldigingen van philipsII in diens banbrief) in de staten generaal voor de stadhouders van de verschillende gewesten.
Op het eind van zijn rede vermaande Oranje de gewesten hun onderlinge eendracht te bewaren met de uitspraak:
"Bewaert uwe unie wel"
Los van de grote historische betekenis voor ons land van Willem van Oranje en zijn verzet tegen de Spanjaarden, is zijn uitspraak in zijn symboliek nog steeds van belang en actueel voor het Nederland van vandaag. Ik hoef u waarschijnlijk niet te wijzen op de frappante overeenkomsten tussen het Nederland van 500 jaar geleden met dat van nu.
Iedereen die Nederland een warm hart toedraagt zal dit direct begrijpen en wie zich Nederlander wil noemen zou zich dan ook kunnen identificeren met de symbolische oproep om Nederland veilig, voorspoedig en vreedzaam over te dragen aan de volgende generaties.

wat uwe beweegredenen ook moge zijn om mijn onderschrift te schrappen, het kan nooit een objectieve motivering zijn of op grond van het artikel van vrijheid van meningsuiting, het wetsartikel waarop het bestaan van uw website berust.
Gaarne een uitleg van uw motivatie en/of beweegreden aan mijn postbus of zoals mijn brief in het openbaar.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik met vriendelijke groet :(

Mika


PS, volgens mij valt het niet onder uw huisregels


Beste prikkers.

Als je berichten ziet die volgens jou niet acceptabel zijn, (dus niet persoonlijk voor jou, maar in het algemeen) meldt ze dan bij ons.

Het gaat speciaal om anti-semitisme, racisme, seksisme en grove taal. Je kunt ons enorm helpen met het modereren van de discussieborden als je in voorkomend geval de "meldknop" rechts onderaan een bericht gebruikt.

Van harte bedankt voor jullie medewerking.

lennart
23-10-03, 16:07
Misschien omdat jij een cultuurrascist bent :confused:

Jimi
23-10-03, 16:15
Je laatste waarschuwing vriend. Nog éénmaal zo`n geintje en je hebt een ban aan je broek. [mod]

Waterval
23-10-03, 16:20
Damn mensen nemen deze shit serieus....



:jammer:

Simon
23-10-03, 16:21
Geplaatst door mika
Aan het Beheer,

betreft: schrappen van mijn onderschrift

Al maandenlang staat er onder mijn avatar
"Bewaert Uwe Unie Wel"

Je had beter kunnen schrijven ... "dood aan de kakkerlakken"

Blade20
23-10-03, 16:23
Je weet toch dat ze deze website als een uitbreiding van het kleine (pardon grote :D ) moslimrijk zien of niet soms?
Daar kan de uitspraak van een CHristen echt niet in hoor. :D

Maar even serieus, ik vraag het me ook af, mag een Nederlander soms niet uitkomen hier voor zijn Nationaliteit of zijn Nationale trots?!
Ik zie hier zovaak Marokkanen, Turken en andere nationaliteiten uitkomen voor hun vaderlandsliefde.

Dit ruikt naar discriminatie! :mad:

Pixelshade
23-10-03, 16:33
Geplaatst door Blade20

Ik zie hier zovaak Marokkanen, Turken en andere nationaliteiten uitkomen voor hun vaderlandsliefde.

Dit ruikt naar discriminatie! :mad:

turken? :lol:

show me

mika
23-10-03, 16:33
Geplaatst door lennart
Misschien omdat jij een cultuurrascist bent :confused:

En jij een cultuurDOMBO omdat je je eigen geschiedenis niet kent?

Blade20
23-10-03, 16:40
Geplaatst door Pixelshade
turken? :lol:

show me

ach, ik nam maar wat namen die zo in mij opkwamen als voorbeeld, het er kon ook Lappen staan. :)

lennart
23-10-03, 17:01
Geplaatst door Gerrit Jan
Beheer toont hier werkelijk een stuitend gebrek aan respect voor de Nederlandse geschiedenis!

Mika toont altijd een stuitend gebrek aan respect.

Blade20
23-10-03, 17:03
Geplaatst door lennart
Mika toont altijd een stuitend gebrek aan respect.

Lennard toont hier een stuitend gebrek aan verklaring.

Maslov
23-10-03, 18:27
.

Maslov
23-10-03, 18:29
Waarom zou het beheer uitspraken van onze vader des vaderlands weghalen?

http://www.koninklijkhuis.nl/images/fotos/WDZ-klein.jpg

Dutchguy
23-10-03, 18:41
Geplaatst door Maslov
Waarom zou het beheer uitspraken van onze vader des vaderlands weghalen?

http://www.koninklijkhuis.nl/images/fotos/WDZ-klein.jpg

"Bewaert Uwe Unie Wel", het klinkt zo mooi maar het is maar net in welke context het geplaatst wordt. Als ik dit in het onderschrift zie staan van iemand die constant de allochtonen criminaliseert kan ik die context wel raden. Dus dan ben ik niet zo verbaasd als die tekst weggehaald wordt.

Overigens vind ik het veelvuldig gebruik van het woord "kakkerlakken" ook stuitend.

Al Sawt
23-10-03, 19:42
Misschien zou Mika beter naar zichzelf kijken.

Trots zijn op je vaderland is geen misdaad, het is een deugd.

Maar als die vaderlandsliefde misbruikt wordt door iemand, die racistische denkbeelden op nahoudt zoals Mika, dan moet die uitspraak: "Bewaert Uwe Unie Wel", beschermd worden tegen mensen die het willen misbruiken en criminaliseren.

Hudhaifa
24-10-03, 00:14
Gelukkig hebben we nu Marokkanen die ons er tegen beschermen dat we onze vaderlandsliefde misbruiken...

Jij weettog he?..Integratsjie :haha:

Al Sawt
24-10-03, 00:18
Geplaatst door Gerrit Jan
Gelukkig hebben we nu Marokkanen die ons er tegen beschermen dat we onze vaderlandsliefde misbruiken... Als ik jou berichten lees, dan betwijfel ik ten zeerste of jou loyaaliteit bij Nederland ligt en niet bij Israel!

mika
24-10-03, 01:39
Geplaatst door Dutchguy
"Bewaert Uwe Unie Wel", het klinkt zo mooi maar het is maar net in welke context het geplaatst wordt. Als ik dit in het onderschrift zie staan van iemand die constant de allochtonen criminaliseert kan ik die context wel raden. Dus dan ben ik niet zo verbaasd als die tekst weggehaald wordt.

Overigens vind ik het veelvuldig gebruik van het woord "kakkerlakken" ook stuitend.

Ik doe scherpe en harde uitspraken over zaken die me niet bevallen en als ik die nader toelicht dan heet dat beargumenteren niet criminaliseren
beste Dutch, mocht ik me er toch aan schuldig hebben gemaakt dan graag citaten svp. En als die werkelijk ontoelaatbaar waren dan had ik allang strafpunten gehad. De enige keer dat dat laatste gebeurd is was omdat mijn beste vriend Sadeeq mij verwensingen naar het hoofd slingerde en ik vervolgens modder terugsmeet. Maar dat is niet een etnisch getinte ruzie geweest overgens.
Jouw context-argument is trouwens helemaal niet steekhoudend want de tekst staat in geen enkele context, hij stond solitair als citaat onder
de Nederlandse vlag, of zie je die vlag als context ?

Mika

mika
24-10-03, 01:48
Geplaatst door Al Sawt
Misschien zou Mika beter naar zichzelf kijken.

Trots zijn op je vaderland is geen misdaad, het is een deugd.

Maar als die vaderlandsliefde misbruikt wordt door iemand, die racistische denkbeelden op nahoudt zoals Mika, dan moet die uitspraak: "Bewaert Uwe Unie Wel", beschermd worden tegen mensen die het willen misbruiken en criminaliseren.

Ik zie dat je onderschriften de goede kant op gaan, nu alleen nog zinnige
reacties plaatsen want "misbruiken en criminaliseren" heeft in dit verband nooit plaatsgevonden.
Wat ik bij jou wel opmerk is het misbruiken van de Nederlandse taal.


mika

mika
24-10-03, 02:06
Beheer,


Ik wacht nog steeds op een antwoord.
Lijkt me toch slechte Media-publiciteit als dit verbod van jullie gehandhaafd blijft.



Vriendelijke groet,


Mika

ZeroZero
24-10-03, 03:28
Werkelijk schandalig te noemen inderdaad!

Ik heb kontakten in de media en van dit verhaaltje kan ik het toch echt niet nalaten om melding van te maken... het is te ridicuul aan het worden...
Zelfs tegen het 'gevaarlijke' aan hier...

En de autochtonen zouden 'beter hun best moeten doen om te integreren'.... HOE dan?
Op deze wijze soms?
Door onze eigen geschiedenis van ons te willen ontnemen?

Eerst heeft de Holocaust niet eens plaatsgevonden en zelfs een tekst van onze Eigen Vader des Vaderlands wordt ons al ontnomen waar we bij zitten.. Ik vraag me af hoeveel Nederlandse Staats-Subsidie deze club Marokkanen krijgt om de Nederlanders te ontdoen van hun eigen 'roots'?
Denkt Maroc.nl op deze wijze hier een OPEN podium voor het uitwisselen van gedachtegangen te kunnen zijn?

Shaheed
24-10-03, 03:51
Geplaatst door ZeroZero



Het is aanpassen of opkrassen, als het jullie hier niet bevalt dan ga je toch lekker weg.

mika
24-10-03, 04:26
Geplaatst door Shaheed
Het is aanpassen of opkrassen, als het jullie hier niet bevalt dan ga je toch lekker weg.

Maar als ik dit bovenstaande tegen Marokkanen zou zeggen (let op beheerdertjes ik zeg het niet) dan krijg ik direct strafpunten of permanent een ban en wordt uitgemaakt voor gore rascist.
Andersom mag dus wel begrijp ik.


Mika

Blade20
24-10-03, 07:19
Geplaatst door Shaheed
Het is aanpassen of opkrassen, als het jullie hier niet bevalt dan ga je toch lekker weg.

idd Shaheed, dus pas je aan of rot op.

Daviddavid
24-10-03, 09:44
Willem de Zwijger?

Maslov
24-10-03, 09:46
We weten nu dat politici van de VVD ook kijken op de diverse sites waar gediscussiëerd wordt.
Tevens weten we dat de VVD politici het vaderland hoog hebben vor wat betreft 'de roots' en de Oranjes, dus zou ik als beheer wel uitleg geven over het waarom van het weghalen van het avataronderschrift.

OF het weer terugplaatsen, dat is ook een optie.

Ron Haleber
24-10-03, 11:05
Geplaatst door Maslov
We weten nu dat politici van de VVD ook kijken op de diverse sites waar gediscussiëerd wordt.
Tevens weten we dat de VVD politici het vaderland hoog hebben vor wat betreft 'de roots' en de Oranjes, dus zou ik als beheer wel uitleg geven over het waarom van het weghalen van het avataronderschrift.

OF het weer terugplaatsen, dat is ook een optie.

Wat let jullie toch om eens off-line ergens af te spreken om daar eens rustig over te praten - eventueel als Amsterdam niet voor iedereen schikt ook nog elders in het land...? Je nodigt het bestuur daarbij uit...

Zoiets heb ik al vaker voorgesteld maar ik geloof niet dat jullie de ballen hebben om dat te doen...! Je zult dan net als ik je alias wel ff moeten afzetten.

Jammer, zelfs op voorstellen van het bestuur voor een etentje off-line kwam geen reactie...!


Gisteren verdedigde onze voorzitter in een life-uitzending op een feest van de NMO - waar ik als hun gast bijzat - deze site als puur rozengeur en manenschijn...

Als niet onze aardige en idealistische voorzitter maar Maruecos het had gedaan, had ik de open microfoon gegrepen en pittig weerwerk geboden in een debat met hem...


Ron

mika
24-10-03, 11:08
Gerrit Jan

Bedankt voor je morele avatar ondersteuning!


Mika

Tomas
24-10-03, 11:08
Geplaatst door Maslov
We weten nu dat politici van de VVD ook kijken op de diverse sites waar gediscussiëerd wordt.
Tevens weten we dat de VVD politici het vaderland hoog hebben vor wat betreft 'de roots' en de Oranjes, dus zou ik als beheer wel uitleg geven over het waarom van het weghalen van het avataronderschrift.

OF het weer terugplaatsen, dat is ook een optie.

Tjezus wat een gelul...

Is de vvd al aangeland op hetzelfde niveau als de de nazi's in het 3e rijk? Dachtut niet. Nee, ze hebben echt geen fuk te zeggen over hoe iemand een prikbord beheerd. Geloof me. Misschien een schok voor je. Maar 't is wel zo.

Of dacht je dat er echt iemand geinteresseerd was in Wilders mening?

Dat idee is ook al net zo belachelijk als het verwijderen van iemands onderschrift terwijl hetgeen je tegenstaat juist de mening die er net boven staat is...

Maslov
24-10-03, 11:10
Of dacht je dat er echt iemand geinteresseerd was in Wilders mening?

Ik denk dat hij wel degelijk steun heeft voor zijn meningen.

Tomas
24-10-03, 11:13
Geplaatst door Maslov
Ik denk dat hij wel degelijk steun heeft voor zijn meningen.

Nou vooruit, laat ik het dan beperken tot volwassenen.

mika
24-10-03, 11:19
Geplaatst door Ron Haleber
Wat let jullie toch om eens off-line ergens af te spreken om daar eens rustig over te praten - eventueel als Amsterdam niet voor iedereen schikt ook nog elders in het land...? Je nodigt het bestuur daarbij uit...

Zoiets heb ik al vaker voorgesteld maar ik geloof niet dat jullie de ballen hebben om dat te doen...! Je zult dan net als ik je alias wel ff moeten afzetten.

Jammer, zelfs op voorstellen van het bestuur voor een etentje off-line kwam geen reactie...!


Gisteren verdedigde onze voorzitter in een life-uitzending op een feest van de NMO - waar ik als hun gast bijzat - deze site als puur rozengeur en manenschijn...

Als niet onze aardige en idealistische voorzitter maar Maruecos het had gedaan, had ik de open microfoon gegrepen en pittig weerwerk geboden in een debat met hem...


Ron

Nou Ron, dat vind ik een hele zinnige suggestie en ik ben zeker bereid om hierover te praten, maar dan kom ik niet ergens naar een restaurant om te praten over het verwijderen van mijn tekst alleen, dan moet er een zinnige agenda op tafel komen zodat ook andere prikkers
uitgenodigd kunnen worden.
Maar ik betwijfel of dit ooit zal gebeuren want ik wacht al twee dagen op een reactie van beheer of ze hun actie kunnen motiveren of onderbouwen. Waarom kan die dialoog niet eerst op het web gevoerd worden ? Voorlopig zie ik acties van het beheer (ook het schrappen van 500 reacties) die op geen enkele website getolereerd mogen worden want wat communicatie aangaat is dit een electronische krant en uit kranten ga je geen teksten verwijderen,Punt.

Mika

Angeldust
24-10-03, 14:12
Geplaatst door mika
En jij een cultuurDOMBO omdat je je eigen geschiedenis niet kent?

Dus vaderlandse geschiedenis houdt volgens jou ook automatisch je eigen geschiedenis in?.. :melig2:

Hoezo narrowminded?.. :fpotver:

Puk
24-10-03, 14:17
Geplaatst door Shaheed
Het is aanpassen of opkrassen, als het jullie hier niet bevalt dan ga je toch lekker weg.

De prikkers van maroc.nl moeten snel hun eigen forum opzetten.
Waar Vrijheid van Meningsuiting wel iets betekent!

Orakel
24-10-03, 19:04
Geplaatst door mika
Beheer,


Ik wacht nog steeds op een antwoord.
Lijkt me toch slechte Media-publiciteit als dit verbod van jullie gehandhaafd blijft.

Mika

Dit lijkt een beetje op dreigen en daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn als ik jou was.
Het volgende zou dan namelijk ook wel es meegewogen kunnen worden:


Geplaatst door mika
Wat ik naast een zeer restrictief toelatingsbeleid en een drempel-beleid
t.a.v. gezinshereniging en Islamitische huwelijks kandidaten als een goede optie zie om de Islamitische bevolking in te dammen, is een bonus voor vertrek naar het land van oorsprong of voorkeur.
De overheid geeft elke Moslim (die constant klaagt en zeurt over Nederland, met herdenkingskransen voetbalt of gewoon meerdere keren in aanraking is geweest met justitie) de optie om alleen of met familie te emigreren naar het land wat de voorkeur heeft.

Dit is nu niet echt wat Willem bedoelde met zijn uitspraak en dit soort kretologie maakt dat "Bewaart uwe unie wel" een nogal facsistische weerklank krijgt.
Context matters.

mika
24-10-03, 20:05
Geplaatst door Orakel
Dit lijkt een beetje op dreigen en daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn als ik jou was.
Het volgende zou dan namelijk ook wel es meegewogen kunnen worden:



Dit is nu niet echt wat Willem bedoelde met zijn uitspraak en dit soort kretologie maakt dat "Bewaart uwe unie wel" een nogal facsistische weerklank krijgt.
Context matters.


You missed the point, het gaat om de vrijheid van meningsuiting, het domweg censureren van citaten en honderden berichten, wel bij de les blijven hoor.
En natuurlijk mag het opgevat worden als een dreigement
ik zie de krantekop al voor me':
'Willem van Oranje niet welkom op Maroc.nl'
(telegraaf misschien?)
En dat citaat van mij kan er ook vermeld worden hoor, niets om voor te schamen. Je weegt alles maar lekker mee.


Mika

Dutchguy
24-10-03, 20:12
Mika, hoe moet ik jouw nieuwe ondertekening dan interpreteren?

Mafkees
24-10-03, 20:13
Geplaatst door Dutchguy
Mika, hoe moet ik jouw nieuwe ondertekening dan interpreteren?


Hij gaat geen uitleg geven aan jou, jij bent 'anders' dus niet waardevol. Dan ben ik als Moslim toleranter :hihi:

mika
24-10-03, 20:17
Geplaatst door Dutchguy
Mika, hoe moet ik jouw nieuwe ondertekening dan interpreteren?

Wat er staat "MIKA"
"Niet toegestaan"

Dutchguy
24-10-03, 20:20
Geplaatst door Al3arbi
Hij gaat geen uitleg geven aan jou, jij bent 'anders' dus niet waardevol. Dan ben ik als Moslim toleranter :hihi:

:D

Ga 't toch proberen.

Dutchguy
24-10-03, 20:22
Geplaatst door mika
Wat er staat "MIKA"
"Niet toegestaan"

"NIET ALLES WAT ANDERS IS, IS WAARDEVOL"

Dat dus.

~Panthera~
24-10-03, 21:53
Geplaatst door Dutchguy
"NIET ALLES WAT ANDERS IS, IS WAARDEVOL"

Dat dus.
-------------


Don't even bother, Dutch. :moe:

Al Sawt
24-10-03, 22:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Bij allebei Al Sawt, het eerst bij Nederland, maar dat wordt niet bedreigd. Aan de hand van je avatar, kan ik zien dat je meewaait met de nieuwste item op de forum.

Al Sawt
24-10-03, 22:16
Geplaatst door mika
Ik zie dat je onderschriften de goede kant op gaan, nu alleen nog zinnige
reacties plaatsen want "misbruiken en criminaliseren" heeft in dit verband nooit plaatsgevonden.
Wat ik bij jou wel opmerk is het misbruiken van de Nederlandse taal.


mika

Misbruiken van de Nederlandse taal?

Als ik jou citaat goed begrijp, wil je ook de vrijheid van meningsuiting aanpakken?

Trouwens, de term misbruik, kan je beter vervangen door manipulatie of demogogie. Want een taal kan je gewoonweg niet misbruiken.

Al Sawt
24-10-03, 22:20
Geplaatst door mika

You missed the point, het gaat om de vrijheid van meningsuiting, het domweg censureren van citaten en honderden berichten, wel bij de les blijven hoor.




Geplaatst door mika
Wat ik bij jou wel opmerk is het misbruiken van de Nederlandse taal.


mika

Mika, je eist iets wat je de andere wilt gaan onthouden.

mika
25-10-03, 10:28
Geplaatst door EdV
Beheer niet. Die vindt het prachtig. Aan het werk dus:

Allerbest beheer.
Alhoewel ik de hoop niet opgeef dat wij eersdaags nog eens echte vrienden zullen worden, valt uw aarzeling om uw eigen hitsige, Marokkaanse puberschaapjes eens geducht op te voeden mij zwaar. Werkelijk: een woord als kakkerlak kan toch echt niet. We praten, ook al begaat Israel de ene na de ander misdaad, toch over mensen en het is mijn indruk dat de ene soort mensen bij u meer gelijk is dan de andere soort. Ik vraag me af of, indien in uw beleid geen verandering komt, de naam van de site van "maroc. nl" niet beter kan worden omgedoopt in "maroc".


Ed


Bewaart uwe unie wel
God, heb medelijden met dit volk


:haha: :hihi: :haha: :hihi:

mika
25-10-03, 10:44
Geplaatst door Al Sawt
Mika, je eist iets wat je de andere wilt gaan onthouden.

Als ik iemand gekscherend beticht van misbruiken van de Nederlandse taal dan zeg ik toch niet dat hij zijn mond niet open mag doen.??
Valt me een beetje tegen van je, je kent me nou toch inmiddels wel dat ik de vrijheid van meningsuiting één van de belangrijkste artikels in onze grondwet vind. Dat is de reden waarom ik altijd aankom met mensen die bereid zijn iets kritisch over hun eigen groep te willen zeggen, bijv. Elian ,Bouazza e.a. ZELFKRITIEK !!

Als Maroc dan opeens geschiedenis-citaten in twijfelachtig daglicht gaat plaatsen door van misbruik te gaan spreken dan valt dat .NL niet erg meer te rijmen achter Maroc, zoals terecht opgemerkt door Edv.


Mika

Al Sawt
25-10-03, 17:07
Geplaatst door mika
vind. Dat is de reden waarom ik altijd aankom met mensen die bereid zijn iets kritisch over hun eigen groep te willen zeggen, bijv. Elian ,Bouazza e.a. ZELFKRITIEK !! Hayo Meyer, D`Anconna, etc etc etc die ontbreiken in je rijtje!


Geplaatst door mika
Als Maroc dan opeens geschiedenis-citaten in twijfelachtig daglicht gaat plaatsen door van misbruik te gaan spreken dan valt dat .NL niet erg meer te rijmen achter Maroc, zoals terecht opgemerkt door Edv.
Volgens mij, gaat het om wie het plaats.

mika
26-10-03, 02:51
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij, gaat het om wie het plaats.

Luister nou eens naar jezelf.... vrijheid van meningsuiting alleen voor mensen die 'deugen'.
Als ik het citaat plaats als een neutrale avatar-tekst, dan gebruik ik het nergens voor.
Als ik het citaat zou plaatsen in een context, in een betoog ergens over dan zou je misschien een punt hebben, nu gaat het nergens over dan een simpele uitspraak.
Dus gewoon censuur, niks anders en lees de reacties van anderen maar eens .

Mika