PDA

Bekijk Volledige Versie : MUST SEE: Zembla: Zwijgen over israel, Is Israël verheven boven alle kritiek?



Zwarte Schaap
23-10-03, 20:29
21.15-22.00 uur ZEMBLA

'Zwijgen over Israël'

'We accepteren dingen van Israël die we
van geen enkel ander land zouden
accepteren.Ik heb het gevoel dat er
vanuit verborgen schuldgevoelens anders
naar Israël wordt gekeken.'

Dat zegt H.van Mierlo,voormalig
minister van Buitenlandse Zaken.

Is Israël verheven boven alle kritiek?

De documentaire is vanaf enkele uren na uitzending terug te zien op deze site: http://www.omroep.nl/vara/zembla/

~Panthera~
23-10-03, 20:34
Dit bedoelt ie dus. :hihi:

Zwarte Schaap
23-10-03, 20:40
Geplaatst door Dave20
Ik doelde erop dat ZS de 4e topic opende over deze uitzending en dan ook nog eens terwijl het al een kwartier bezig was.

He lullo mischien had ik bij het plaatsen een vastloper en duurde het een tijd voordat ik mijn pc weer werkend kreeg, waarbij ik uit tijdnood (zodat de geintresseerden geen minuut meer ervan konden missen) zo snel mogelijk de thread wilde posten en daardoor niet naar de andere threads heb gekeken.

Zwarte Schaap
23-10-03, 20:48
Geplaatst door Dave20
Je dacht dat er hier nog niemand een aankondiging geplaatst had?
Trouwens, de uitzending is nu bezig en je zit hier dus te prikken. :p

Ik prik en kijk tegelijkertijd tv. Als ik prik staat de televisie standaard aan.

Ik hoorde net dat een goede vriend van ronny naftaniel hem een manipulator noemt. Interessant is ook het feit dat men het heeft over emailbombardementen en manipuleren van de media.

KB75
23-10-03, 20:49
Geplaatst door Dave20
Ik doelde erop dat ZS de 4e topic opende over deze uitzending en dan ook nog eens terwijl het al een kwartier bezig was.

Een kwartier zeg je ? 8 Minuten zal je bedoelen niet overdrijven :fplet:
:maffia:

plexus
23-10-03, 20:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
21.15-22.00 uur ZEMBLA

'Zwijgen over Israël'

'We accepteren dingen van Israël die we
van geen enkel ander land zouden
accepteren.Ik heb het gevoel dat er
vanuit verborgen schuldgevoelens anders
naar Israël wordt gekeken.'

Dat zegt H.van Mierlo,voormalig
minister van Buitenlandse Zaken.

Is Israël verheven boven alle kritiek?

---

2 magische woorden Anti-semitisme . Holocaust

Victory
23-10-03, 20:56
good stuff! :duim:

Bravo, steeds meer mensen zien hoe pro-zionistisch Nederland is. Hoe weer we erover praten hoe meer we er aan kunnen veranderen! :duim:

Mafkees
23-10-03, 20:57
ff alle andere topics omtrent dit onderwerp verwijderd. 1 Topic aanhouden anders krijgen we zometeen `n zooitje jongeren van waarnet overons heen die het bekende verdeel en heers spelletje op allerlei topics gaan uitoefenen...:)

Mafkees
23-10-03, 20:58
Was `n leerzame docu, Ronny de Manipulator.

Mill
23-10-03, 21:07
Geplaatst door Victory
good stuff! :duim:

Bravo, steeds meer mensen zien hoe pro-zionistisch Nederland is. Hoe weer we erover praten hoe meer we er aan kunnen veranderen! :duim:

Ja, werkelijk al die vooraanstaande Nederlandse politici en publicisten verkondigden inderdaad allemaal zwaar pro-zionistische praatjes. :moe:

lennart
23-10-03, 21:09
Geplaatst door Mill
Ja, al die politici en vooraanstaande publicisten verkondigden inderdaad allemaal zwaar pro-zionistische praatjes. :moe:

Sja... ze weten hoe ze het volk onwetend moeten laten he.

Wat mij betreft marcheren we morgen nog naar Schiphol om eens precies uit te zoeken wat de Joden daar uitspoken.

Zwarte Schaap
23-10-03, 21:17
Voor wie het gemist heeft kan normaal gesproken op de website van zembla de gemiste programma bekijken met realplayer en/of windowsmediaplayer. Maar helaas het werkt niet, mischien dat het later gaat werken. Toch geen pro-israel actie?

link naar webpagina zembla (http://www.omroep.nl/vara/zembla/)


anyhow hier alvast een stukje.

'We accepteren dingen van Israël die we van geen enkel ander land zouden accepteren.' Dat zegt H. van Mierlo, voormalig minister van Buitenlandse Zaken in de Zembla-aflevering 'Zwijgen over Israël'. 'Dat heeft te maken met de oorlog. Er zijn wel heel erg veel joden uit Nederland weggehaald. Ik heb het gevoel dat er vanuit verborgen schuldgevoelens anders naar Israël wordt gekeken.'

http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/20031023/vanmierlo.jpg

Zembla schetst een beeld van de vriendschap tussen Nederland en Israël, die altijd erg hecht is geweest. In de jaren '70 steunde toenmalig minister van Defensie Vredeling Israël met wapenleveranties, zonder zelfs zijn eigen premier Den Uyl daarover in te lichten: 'Staatsrechtelijk hoort het niet, maar ik heb altijd zeker geweten dat ik handelde uit naam van het Nederlandse volk.' Nederland heeft de politiek van Israël altijd gesteund, maar daarin lijkt sinds kort enige kentering te komen. Oud-minister van Buitenlandse Zaken H. van den Broek: 'Ik vind dat ook Israël ter verantwoording moet worden geroepen over datgene wat het land nalaat om een voedingsbodem van verzet en weerstand te breken.'


Bedreigende telefoontjes
Veel joden zien Israël nog steeds als een veilige vluchthaven en dat verklaart waarom zij emotioneel reageren op verwijten aan Israël. 'Wij vinden dat de schuld eenzijdig bij Israël gelegd wordt en aangezien wij ons identificeren met Israël, ervaren wij dat als anti-joods', aldus de orthodoxe rabbijn Evers.

Kritiek op Israël wordt daarom nogal eens gezien als antisemitisme. In Zembla komen niet alleen politici, maar ook journalisten en columnisten aan het woord die daar ervaringen mee hebben. RTL-correspondent C. Mus zegt dat hij na een kritische uitzending over Israëlische acties in bezet gebied regelmatig bedreigende telefoontjes krijgt: 'We weten je te vinden als je terug in Amsterdam bent.' H. Meyer, lid van Een Ander Joods Geluid, is voor verrader uitgemaakt. In Zembla zegt hij: 'Op het moment dat je kritiek hebt op die onmenselijke daden, zoals het vernietigen van huizen, dan ben je antisemiet. Israël is dus boven alle kritiek verheven.'

http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/20031023/anderjoodsgeluid.jpg

In Zembla leggen E. Margalit, de Israëlische ambassadeur in Nederland, en R. Naftaniel, directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI), uit waarom zij altijd alert reageren op kritiek.

Samenstelling & Regie: Kees Schaap
Research: Marcel van Silfhout

Bron: Zembla 23/10/03

Mafkees
23-10-03, 21:18
Margalite is wel `n kouwe hoor..."we monitor the press all the time"
Kan ik ook Zo`n ambassadeur worden.

nl-x
23-10-03, 21:29
Samenstelling & Regie: Kees Schaap
Research: Marcel van Silfhout

---
Ha Zwarte Schaap, eindelijk ben ik door je pseudo heengebroken:)

KB75
23-10-03, 21:30
Volgens mijn programmering had ik die topic om 21:21 gepost en Zwarte schaap om 21:29 :fpimp:

Simon
23-10-03, 21:44
Dat Zembla heb ik maar uitgezet. Ik ga mij te zeer ergeren. En volgens mij komt het helemaal niet door 'ons' schuldgevoel over het wegvoeren van de Joden zoals van Mierlo beweerde. Maar het komt door het Atlantisch denken van buitenlandse zaken. Als morgen de VS zegt dat het afgelopen moet zijn met het terroriseren van burgers in de bezette gebieden dan zegt Jaap de Hoop Scheffer ook dat het afgelopen moet zijn. Maar er zullen hoop ik anderen en andere tijden komen. Ik walg van mijn land als ik Jaap de Hoop Scheffer hoor spreken.

Simon

Zwarte Schaap
23-10-03, 21:44
Geplaatst door nl-x
Samenstelling & Regie: Kees Schaap
Research: Marcel van Silfhout

---
Ha Zwarte Schaap, eindelijk ben ik door je pseudo heengebroken:)

:fpuh:

an3sdej
23-10-03, 21:48
Wat mij steeds weer zeer doet is het feit dat mensen als Evers een man als Meyer als een verrader zien.

Hij heeft de concentratiekampen overleefd, en weet in mijn opinie waar hij het over heeft.
Ik hoop dat 'een ander joods geluid' meer aandacht zal krijgen in de media.

~Panthera~
23-10-03, 21:49
Geplaatst door Simon
Dat Zembla heb ik maar uitgezet. Ik ga mij te zeer ergeren. En volgens mij komt het helemaal niet door 'ons' schuldgevoel over het wegvoeren van de Joden zoals van Mierlo beweerde. Maar het komt door het Atlantisch denken van buitenlandse zaken. Als morgen de VS zegt dat het afgelopen moet zijn met het terroriseren van burgers in de bezette gebieden dan zegt Jaap de Hoop Scheffer ook dat het afgelopen moet zijn. Maar er zullen hoop ik anderen en andere tijden komen. Ik walg van mijn land als ik Jaap de Hoop Scheffer hoor spreken.

Simon
--------

Yep, want als het er op aankomt, hebben ze allemaal een bruine neus. :moe:

Mafkees
23-10-03, 21:50
Geplaatst door an3sdej
Wat mij steeds weer zeer doet is het feit dat mensen als Evers een man als Meyer als een verrader zien.

Hij heeft de concentratiekampen overleefd, en weet in mijn opinie waar hij het over heeft.
Ik hoop dat 'een ander joods geluid' meer aandacht zal krijgen in de media.


Het deed hem ook niets, geen krokodillutraantjeshuile hoor:)...

Mafkees
23-10-03, 21:51
Geplaatst door KB75
Volgens mijn programmering had ik die topic om 21:21 gepost en Zwarte schaap om 21:29 :fpimp:


Maakt nix joh :D

Tomas
23-10-03, 21:56
Ik geloof toch niks van die kut-zionistische media.

Sawda
23-10-03, 21:56
Kritiek op Israël wordt daarom nogal eens gezien als antisemitisme. In Zembla komen niet alleen politici, maar ook journalisten en columnisten aan het woord die daar ervaringen mee hebben. RTL-correspondent C. Mus zegt dat hij na een kritische uitzending over Israëlische acties in bezet gebied regelmatig bedreigende telefoontjes krijgt: 'We weten je te vinden als je terug in Amsterdam bent.' H. Meyer, lid van Een Ander Joods Geluid, is voor verrader uitgemaakt. In Zembla zegt hij: 'Op het moment dat je kritiek hebt op die onmenselijke daden, zoals het vernietigen van huizen, dan ben je antisemiet. Israël is dus boven alle kritiek verheven.'

Laatst surfde ik op de site van aljazeera. Ik was erg benieuwd naar de reacties op Taysir Alouni. Tot mijn verbazing zag ik dat C. Mus ook protesteerde tegen de aanhouding van Taysir. Ik vind het een goede daad van hem :duim: niet elke journalist van tegenwoordig durft dat.

KB75
23-10-03, 22:02
Geplaatst door Al3arbi
Maakt nix joh :D

Bedankt dat je mijn topic hebt verwijderd ik probeerde hem te verwijderen maar ik had opeens geen toegang om het te kunnen verwijderen. :)

SELLAM RIFFI
23-10-03, 23:37
Ach ja hoh dat de Joden de nieuwsmelding in Nederland beheersen mag duidelijk zijn.

Te veel voorbeelden om op te noemen...

Als een palestijn zijn mensen verdedigt d.mv. de agressor te bestrijden is het " een aanslag' en als de joden daarop reageren is het geen eerwraak maar een 'actie' dit kun je maar al te vaak op teletekst lezen.

Bij een Israelische actie zijn tig palestijnen omgekomen. Ze gebruiken het woordje actie alsof het een actie van de Albert hein is of een actie van Van Nistelrooij. Zelfs het woordje militair laten ze weg. geen militaire actie, nee gewoon actie ewaa goef

Moeten jullie eens een keer op letten.

Hudhaifa
23-10-03, 23:57
Ze gebruiken het woordje actie alsof het een actie van de Albert hein is of een actie van Van Nistelrooij. Zelfs het woordje militair laten ze weg. geen militaire actie, nee gewoon actie ewaa goef

U spoke well :wink:

Al Sawt
24-10-03, 00:36
Het is schokend hoe de Israelische minister van toerisme Ellon, die de leider is van de zeer rechtse partij modolet, rustig in Nederland door een organisatie met hersensgespoelde leden kan worden uitgenodigd om een toespraak te houden. Terwijl die misdadiger streeft naar de uitzetting van alle Palestijnen naar de buurlanden.

Kortom, de Himmler van de Israelische politiek kan rustig in Nederland toespraken van haat houden, waar een 'haatprekende' imam niet aan kan tippen.


GerritJan en Ronald, waren jullie aanwezig in die bewuste bijeenkomst van Christenenvoork.ankergewel?

mika
24-10-03, 04:57
Geplaatst door Victory
good stuff! :duim:

Bravo, steeds meer mensen zien hoe pro-zionistisch Nederland is. Hoe weer we erover praten hoe meer we er aan kunnen veranderen! :duim:

Hoe wil je dat doen?
Nog meer AEL's oprichten en hoge minaretten bouwen hahaha
alsof het lijkt dat jullie wat te zeggen hebben.
Doe eens normaal joh, veranderingen vinden plaats in het parlement niet via baardmannen die aan je pagina kleven.


Mika

freya
24-10-03, 07:45
Geplaatst door Al Sawt
Het is schokend hoe de Israelische minister van toerisme Ellon, die de leider is van de zeer rechtse partij modolet, rustig in Nederland door een organisatie met hersensgespoelde leden kan worden uitgenodigd om een toespraak te houden. Terwijl die misdadiger streeft naar de uitzetting van alle Palestijnen naar de buurlanden.

Kortom, de Himmler van de Israelische politiek kan rustig in Nederland toespraken van haat houden, waar een 'haatprekende' imam niet aan kan tippen.


GerritJan en Ronald, waren jullie aanwezig in die bewuste bijeenkomst van Christenenvoork.ankergewel?

Die club Christenen voor Israel organiseert ook inzamelingen om het arme Joden in bv Rusland mogelijk te maken naar Israel te emigreren.
Ze verkopen ook Israelische producten in speciale winkeltjes om de Israelische economie te steunen.:cheefbek:

Ik dacht altijd dat het een handjevol oude gekken was, maar het was een grote zaal vol met juist ook jongeren :schok:

mulan
24-10-03, 09:11
Geplaatst door Al Sawt
Het is schokend hoe de Israelische minister van toerisme Ellon, die de leider is van de zeer rechtse partij modolet, rustig in Nederland door een organisatie met hersensgespoelde leden kan worden uitgenodigd om een toespraak te houden. Terwijl die misdadiger streeft naar de uitzetting van alle Palestijnen naar de buurlanden.

Kortom, de Himmler van de Israelische politiek kan rustig in Nederland toespraken van haat houden, waar een 'haatprekende' imam niet aan kan tippen.



X-acly........de hypocrisie is echt om te :fpuh:
Geen media aandacht what so ever.......hij loopt zo binnen en naar buiten.


"alsof het lijkt dat jullie wat te zeggen hebben."

Het is leuk om te zien dat Mika zich interesseert voor de multiculturele samenleving.......en gelijk heb je. Jullie=WE hebben inderdaad niets te zeggen.Jouw vriendjes daarentegen wel,dat bleek wel uit die docu van Zembla.

Tomas
24-10-03, 09:31
Geplaatst door mulan

X-acly........de hypocrisie is echt om te :fpuh:


Tja hypocrisie... Daar hou ik ook wel van, inderdaad.

Toch wil ik hier wel even wat toelichten. Niet om je beschuldiging van hypocrisie af te zwakken, want natuurlijk ben ik ook hypocriet. Ik ben zelfs de grootste. Ik ga binnenkort echt eens een poll starten met de grootste hypocriete prikker.

Maargoed, wat ik wilde zeggen: Je mag in NL verrekte veel organiseren, doen en zeggen, al helemaal als het om dingetjes gaat in het buitenland. Zoals de turkse grijzewolven of de koerden of een regering in ballingschap van 't een of andere buitenlandse land.

Allemaal komen ze wel eens in de media belangstelling, maar nooti echt ruim. Je krijgt pas echt aandacht als het geschetste vijandsbeeld van dergelijke organisaties erg veel overeenkomsten begint te vertonen met de journalisten zelf. Snap je? Een organisatie die rechtstreeks journalisten bedreigd scoort natuurlijk het hoogst, daarna 1 die het op de cultuur van journalisten heeft voorzien als goeie 2e.

Dat je dit niet snapt vind ik vrij hypocr.... Nee, hoor. Begrijp ik best.

Al Sawt
24-10-03, 22:35
Geplaatst door freya
Die club Christenen voor Israel organiseert ook inzamelingen om het arme Joden in bv Rusland mogelijk te maken naar Israel te emigreren.
Ze verkopen ook Israelische producten in speciale winkeltjes om de Israelische economie te steunen.:cheefbek:

Ik dacht altijd dat het een handjevol oude gekken was, maar het was een grote zaal vol met juist ook jongeren :schok: Een interssante punt Freya.

Ik heb ooit gesproken met een voormalige lid van die club(je). Volgens hem was het een pure indocternatie, dat bestond uit coktail van religie en liefde voor Israel. Dus elke kritiek tegen Israel, werdt als schending van godsdienst beschouwd.

Dat is ook de reden, waarom de gemeenschap nooit groter of kleiner wordt.

Wat mij macaber lijkt, is het feit dat de meeste Christelijke zionisten voorstanders zijn van de staat Israel, puur alleen om de aankomst van apostel te vervroegen en om een tweede holocaust onder de joden aan te richten om ze te straffen voor de verwerpping van Jezus.

freya
25-10-03, 06:18
Geplaatst door Al Sawt
Een interssante punt Freya.

Ik heb ooit gesproken met een voormalige lid van die club(je). Volgens hem was het een pure indocternatie, dat bestond uit coktail van religie en liefde voor Israel. Dus elke kritiek tegen Israel, werdt als schending van godsdienst beschouwd.

Dat is ook de reden, waarom de gemeenschap nooit groter of kleiner wordt.

Wat mij macaber lijkt, is het feit dat de meeste Christelijke zionisten voorstanders zijn van de staat Israel, puur alleen om de aankomst van apostel te vervroegen en om een tweede holocaust onder de joden aan te richten om ze te straffen voor de verwerpping van Jezus.

Je bedoelt dat ze wachten op de terugkeer van de messias.
Dat zal aan het einde der tijden zijn.
Dan gaan we er allemaal aan :bril:
En volgen hen gaat iedereen dan ook naar de hel natuurlijk behalve zij, met het juiste geloof. Dus niet alleen Joden maar ook Moslims, Heidenen en 'foute' christenen gaan er dan aan. :fparty:

En de messias zal terugkomen als het oude Israel weer is hersteld, vandaar hun moeite :moe:

Terwijl ik dit schrijf denk ik: hoe kinderlijk dom kan je zijn, maar deze lui zijn bloedserieus :wow:

Al Sawt
25-10-03, 17:18
Geplaatst door mika
Hoe wil je dat doen?
Nog meer AEL's oprichten en hoge minaretten bouwen hahaha
alsof het lijkt dat jullie wat te zeggen hebben.
Doe eens normaal joh, veranderingen vinden plaats in het parlement niet via baardmannen die aan je pagina kleven. Volgens mij, wil de AEL via de parlement haar beleid doorvoeren.

Maar zolang mensen als Mika, die AEl en haar aanhangers afschilderen als radicalen, zullen die "baardmannen" 'meer terein winnen.



Geplaatst door mika
alsof het lijkt dat jullie wat te zeggen hebben..Het lijkt alsof je superieure gevoelens hebt.!