PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtone blanke nederlanders vermoorden 4-jarig meisje



Shaheed
24-10-03, 15:03
Uitgegeven: 24 oktober 2003 14:53

ARNHEM - Het gerechtshof in Arnhem heeft de 27-jarige Wanda R. vrijdag veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf. Het hof acht de vrouw schuldig aan het medeplegen van doodslag op haar 4-jarige dochter Rowena in augustus 2001. Het meisje werd bekend onder de naam 'het meisje van Nulde'.

Het Openbaar Ministerie (OM) had tien jaar celstraf en tbs met dwangverpleging geëist. Haar advocaat vroeg om vrijspraak. Omdat nooit exact is komen vast te staan hoe Rowena om het leven is gekomen, kon zijn cliënt niet voor doodslag worden veroordeeld, vond hij.

De rechtbank in Zutphen veroordeelde R. eerder dit jaar tot acht jaar cel, na een eis van vijftien jaar en tbs. Zowel R. als het OM ging tegen dat vonnis in beroep. Het OM vreest voor herhaling en acht de tbs-maatrgele daarom noodzakelijk.

De gedragskundige observatiekliniek Pieter Baan Centrum heeft geadviseerd tbs op te leggen. Een contra-expertise resulteerde in een tegengestelde visie. Het Arnhemse hof schaart zich achter de conclusies van het tegenonderzoek en vind het gevaar voor herhaling niet zodanig dat tbs opgelegd moet worden.

Rowena stierf aan de gevolgen van stelselmatige, zware mishandeling. De vriend van Wanda R., Mike J. is daarvoor veroordeeld tot twaalf jaar en tbs. Hij berustte in zijn veroordeling en ging niet in hoger beroep.

taouanza
24-10-03, 15:24
Geplaatst door Dave20
Vind je dit delict erger of minder erg omdat het om autochtonen gaat, Shaheed?
Ik dacht overigens dat die Mike een Spanjaard is, of is hij alleen in Spanje opgepakt?

Volgens mij kan je beter die vraag aan jezelf stellen.
Is het erger als het wel een Spanjaard is?

nl-x
24-10-03, 20:39
Mike is idd in Spanje opgepakt. Ze zijn met zn tweeen vanuit Nederland op de vlucht geslagen.

En wat is dat nou over afkomst? Dat is toch de nieuwe mode? Afkomst van iemand boven ieder artiekel plaatsen? Hoezo is dat nou ineens Shaheed zn schuld?


Maar even to the point. Dit is voor mij hét ergste nieuwsbericht dat mij de afgelopen tijd in Nederland ter oren kwam. Toen ik voor het eerst hoorde dat de politie een hoofdje had gevonden dat vermoedelijk van een romp van 3 was, werd ik kotsmisselijk. Hoe kan je nou zo ziek in je hoofd zijn?

En ik vind dat die mietje-rechter echt een te lage straf heeft gegeven. Als je je dochter in stukjes hakt, en denkt in Spanje ongestraft lekker te kunnen doorleven, dan verdien je nooit meer daglicht te mogen zien.

En even off the point. Gelukkig heb ik dit nooit over een Marokkaan gehoord...

Shaheed
24-10-03, 21:08
Ben benieuwd of het nationale varken (Theo van Gogh) hier ook over gaat schrijven.

Al weet ik zeker dat autochtone nederlanders helemaal niet tegen zelf kritiek kunnen.

Shaheed
25-10-03, 02:53
Typisch zo'n reactie van een inboorling.

Nooit van zelfkritiek gehoord zeker?

Shaheed
25-10-03, 04:49
Geplaatst door EdV
[B]Zeker! Maar zelfkritiek is nodig om het recht te hebben om kritiek te kunnen geven. Degene die kritiek te horen krijgt van jou zal die pas op zijn waarde kunnen schatten als hij een idee heeft van de mate van zelfkritiek tot welke je zelf in staat bent.

Je meldingen over autochtone misdaden komen voort uit een behoefte om tegenwicht te geven aan de naar jou smaak zeer negatieve berichtgeving over Marokkanen in Nederland. Wel, ik ervaar die berichtgeving ook als opvallend negatief en ook soms als tendentieus. Maar het verontrust me niet en ik het ontwikkelt bij mij ook geen negatief beeld van Marokkanen. Gezien de maatschappelijke positie van Marokkanen in Nederland is het namelijk niet vreemd dat een deel van hun gefrustreerde jeugd wel eens amok maakt en een uiterst miniem aantal hun haat tegen het westen ook met bommen gestalte wil geven (net zoals militante extremisten van rechts dat al langer willen). Maar je praat hier wel over een maatschappelijk probleem dat tamelijk nieuw is in Nederland.


De reden waarom ik over autochtone nederlandse misdaden bericht is niet alleen bedoeld als tegenwicht.
Ook om de hypocrisie van de autochtonen bloot te stellen.
Het is mij opgevallen dat autochtone nederlanders met twee maten meten.
Een misdrijf is niet noemenswaardig tenzij een allochtoon het heeft gepleegd en in deze huidige tijd is het helemaal HOT als het een marokkaan is geweest, waarna men natuurlijk weer de islam de schuld kan geven.
Statistisch gezien zijn het de antillianen die het meest vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, dat zij christenen zijn is nooit echt belangrijk geweest voor de journalisten om te vermelden (vreemd).
Ook is het vreemd dat men niet om een afkeuring vraagt van de autochtone nederlandse gemeenschap als een misdrijf gepleegd is door een autochtoon.
Wel worden er natuurlijk de (zogenaamde) marokkaanse vertegenwoordigers en organisaties opgetrommeld om afstand te nemen van misdaden die door een marokkaan zijn gepleegd.
Dat 99% van de voetbalterroristen voor rekening komt van autochtone blanke nederlanders is ook niet belangrijk te vermelden en al helemaal niet om kritisch te kijken naar de cultuur van deze mensen.
En zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen over de hypocrisie qwa verslaggeving inzake bepaalde delicten.











Misdaden van autochtonen zijn divers en talrijk, de inwoners van dit land, waaronder ik, zijn zich van deze problemen al eeuwen bewust. Ook dit zijn maatschappelijke problemen maar het zijn dus oude problemen.
Wil je de autochtonen die problemen aanwrijven? Ga je gang, maar je wrijft ze aan wat ze allang weten en ze nemen op zijn best ongeinteresseerd kennis van je berichten. Die berichten gaan hun doel voorbij.


Het gaat mij niet zo zeer om het aanwrijven, maar om een debat los te krijgen over wat we met deze mensen moeten doen.
En hoe we zulke misdaden in de toekomst kunnen voorkomen, aangezien het een eeuwen oud probleem is (zeg jij) dient er volgens mij kritisch gekeken te worden naar de cultuur van deze mensen, waarom gaan die misdaden zolang door?




Maar er is meer en dat betreft de boodschapper Shaheed zelf. Het Avatar van Shaheed is het Avatar dat bedacht werd door een kind, door een puber die wil shockeren. Op een of andere manier krijgt men de indruk dat achter deze Avatar niet iemand schuil gaat die dagelijks omaatjes helpt oversteken. De Avatar die Saheed verbergt en de berichten die hij de wereld in stuurt doen zeer sterk vermoeden dat alles aan hem naar buiten is gericht en niet naar binnen.



Mijn avatar is het symbool van een vrijheidsstrijder.
Net zo'n vrijheidsstrijder die een tijdje geleden in Zuid- Afrika vocht tegen de bezetting van zijn land.
En is het symbool voor de vrijheidsstrijders die tegen de bezetting van het land van jouw ouders vochten.
En ik help wel degelijk geen omaatjes met oversteken, zo'n oma zou moord en brand schreeuwen en haar handtasje dicht bij zich houden als ik het wel zou doen.
En ook hieraan is de hypocriete autochtone nederlandse media schuldig.

Donna
25-10-03, 20:14
Er word zeker met twee maten gemeten. Alleen is dit een beetje een slecht voorbeeld, want dit is het afgelopen jaar toch echt behoorlijk veel in de pers besproken. Ik heb het meer dan 1 keer op nova en netwerk etc gezien.

Het verschil is alleen dat dit niet aan cultuur gekoppeld wordt. Niet dat het niet in een breder perspectief wordt geplaatst, maar dat is dan veel meer verlies van normen en waarden, onverschilligheid van de omgeving, vragen als 'hoe kon het gebeuren dat dit meisje zo werd mishandeld en dat niemand ooit aan de bel getrokken heeft'.

Gek genoeg komt geen 'deskundige' ooit op het idee dat misdaad onder allochtonen misschien wel gewoon dezelfde oorzaken heeft. Verlies van normen en waarden, maatschappelijek onverschilligheid, etc. Ze wonen immers in dezelfde maatschappij, dus waarom zou deze maatschappij op hen niet hetzelfde effect hebben?

Maarja..... dat is tegenwoordig een belachelijke mening....

sadeeQ
25-10-03, 20:18
Geplaatst door AbdouMenebh
Saheed, wat ben jij toch een onnozel sukkeltje.

De vriend van de moeder heeft het meisje doodgeslagen .

Die vriend was een Marokkaan en heeft 12 jaar + TBS gekregen.

Zoe zie je maar: trouw nooit met een Marokkaan.
Niets dan ellende!

:loog: een mokro met de naam mike :student:

vraag me af wie nu een onnozele sukkel is :knipoog:

sadeeQ
25-10-03, 20:32
Geplaatst door AbdouMenebh
Het is een Naffer en hij is al 1 keer neergestoken in de lik.
Deze Naffer overleeft zn 12 jaartjes lik niet.

:knife_hea



OM: Hoger beroep in zaak-Nulde

UTRECHT - 28/01/03 Het Openbaar Ministerie (OM) in Zutphen gaat eveneens in hoger beroep in de zaak van Rowena Rikkers, beter bekend als het Meisje van Nulde. Het OM is het niet eens met de strafmaat voor de moeder en de stiefvader van het omgebrachte meisje. Eerder gingen Wanda Rikkers en Mike J . in beroep tegen hun straf van respectievelijk acht jaar cel en twaalf jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging.

Het OM gaat tegen de moeder in hoger beroep omdat naast 15 jaar gevangenisstraf ook tbs was geeist. De rechtbank nam deze eis niet over omdat de kans op herhaling niet groot zou zijn. Het hoger beroep tegen de stiefvader is ingegeven door het feit dat ook de verdachte zelf in hoger beroep is gegaan.

De rechtbank in Zutphen veroordeelde de stiefvader op 17 januari tot twaalf jaar celstraf en tbs voor het doden van de 4-jarige Rowena Rikkers in 2001. De moeder werd tot acht jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens de medeverantwoordelijk voor de gewelddadige dood van een van haar dochters.

Rowena Rikkers werd bekend als 'het meisje van Nulde', nadat delen van haar stoffelijk overschot verspreid over het land werden gevonden, onder meer bij Strand Nulde. Aan de hand van een reconstructie van haar hoofdje werd het slachtoffer geïdentificeerd, waarna de dader kon worden opgespoord.


:p wel eerst je broek en onderbroek uit doen,anders zie je niets met je blinde oogje biraat

jaja
27-10-03, 19:39
Geplaatst door Donna
Er word zeker met twee maten gemeten. Alleen is dit een beetje een slecht voorbeeld, want dit is het afgelopen jaar toch echt behoorlijk veel in de pers besproken. Ik heb het meer dan 1 keer op nova en netwerk etc gezien.

Het verschil is alleen dat dit niet aan cultuur gekoppeld wordt. Niet dat het niet in een breder perspectief wordt geplaatst, maar dat is dan veel meer verlies van normen en waarden, onverschilligheid van de omgeving, vragen als 'hoe kon het gebeuren dat dit meisje zo werd mishandeld en dat niemand ooit aan de bel getrokken heeft'.

Gek genoeg komt geen 'deskundige' ooit op het idee dat misdaad onder allochtonen misschien wel gewoon dezelfde oorzaken heeft. Verlies van normen en waarden, maatschappelijek onverschilligheid, etc. Ze wonen immers in dezelfde maatschappij, dus waarom zou deze maatschappij op hen niet hetzelfde effect hebben?

Maarja..... dat is tegenwoordig een belachelijke mening.... eehh ... pardon ...? volgens mij wordt de link met levensomstandigheden vaak genoeg gemaakt. En als je de discussies over de afweging van een veroordeling leest, als je leest over TBS of niet, dan tellen sociale omstandigheden altijd heel erg mee!
Natuurlijk tellen dit soort zaken ook bij allochtonen die voor het gerecht staan mee, maar daarnaast tellen soms specifieke omstandigheden van hun "allochtoon zijn" mee. In extreme gevallen zelfs op voorstel van de verdediging - er zijn al gevallen geweest waarbij men om een milde straf vroeg omdat eerwraak nu eenmaal een onderdeel van de cultuur was . Ook in andere gevallen wordt door de verdediging van een allochtoon juist zijn "anders zijn" als verdediging aangevoerd. Dat heeft dus blijkbaar in die gevallen een bepaalde invloed. Dan moet je niet vreemd opkijken als ook de aanklager het in die richting gaat zoeken.

En ja, dat is niet exclusief het allochtoon zijn, maar een combinatie van allerlei elementen .. en dat vind je vaak ook terug in het oordeel.

Kortom, het is geen belachelijke mening dat sociale omstandigheden een belangrijke rol spelen ... het is wel belachelijk te zeggen dat andere omstandigheden GEEN rol kunnen spelen. En dat is in de huidige rechtspraak echt wel doorgedrongen ...

Donna
27-10-03, 19:51
Geplaatst door jaja
eehh ... pardon ...? volgens mij wordt de link met levensomstandigheden vaak genoeg gemaakt. En als je de discussies over de afweging van een veroordeling leest, als je leest over TBS of niet, dan tellen sociale omstandigheden altijd heel erg mee!
Natuurlijk tellen dit soort zaken ook bij allochtonen die voor het gerecht staan mee, maar daarnaast tellen soms specifieke omstandigheden van hun "allochtoon zijn" mee. In extreme gevallen zelfs op voorstel van de verdediging - er zijn al gevallen geweest waarbij men om een milde straf vroeg omdat eerwraak nu eenmaal een onderdeel van de cultuur was . Ook in andere gevallen wordt door de verdediging van een allochtoon juist zijn "anders zijn" als verdediging aangevoerd. Dat heeft dus blijkbaar in die gevallen een bepaalde invloed. Dan moet je niet vreemd opkijken als ook de aanklager het in die richting gaat zoeken.

En ja, dat is niet exclusief het allochtoon zijn, maar een combinatie van allerlei elementen .. en dat vind je vaak ook terug in het oordeel.

Kortom, het is geen belachelijke mening dat sociale omstandigheden een belangrijke rol spelen ... het is wel belachelijk te zeggen dat andere omstandigheden GEEN rol kunnen spelen. En dat is in de huidige rechtspraak echt wel doorgedrongen ...

Ik had het niet over het oordeel van de rechter. Ik had het over het oordeel van de goegemeente in het zogenaamde integratiedebat, aangejaagd door zogenaamde 'deskundigen'. Een goed voorbeeld is de zaak van Khalid L, die zich net als een kleine 200 autochtonen schuldig heeft gemaakt aan een daad van extreem zinloos geweld. Alleen bij hem werd de link naar cultuur gelegd, bij de rest van de discussies die daarover ivm geruchtmakende zaken zijn gevoerd hoorde je argumenten als 'verharding samenleving, onverschilligheid omgeving, etc'. Bij Khalid L echter, moest de marokkaanse gemeenschap zich distantieren en werd de verklaring gezocht in de cultuur. Terwijl er tussen de moord op Meinderd Tjoelker en dze zaak nauwelijks verschillen zijn. Behalve in achtergrond van de dader.