PDA

Bekijk Volledige Versie : winkelcentrum rotterdam zou doelwit zijn geweest



observer
24-10-03, 15:21
Winkelcentrum zou doel terroristen zijn

Nederlander onder opgepakte moslims
door Jolande Westdorp
_
_ SCHIEDAM, vrijdag
_ _ _
Een van de opgepakte radicale moslims die volgens justitie en AIVD een terreuraanslag in ons land hebben beraamd, blijkt een Nederlander met een Amerikaanse vader.
_ _ _ _
Het gaat om een man uit Amersfoort die zich jaren geleden tot de islam heeft bekeerd en zeer fanatiek in de leer is. Hij is de enige die na zijn voorgeleiding weer op vrije voeten kwam, omdat er onvoldoende ernstige bezwaren tegen hem bestaan.
_ _ _
Het landelijk openbaar ministerie ziet de man echter nog steeds als verdachte. Evenals de vier andere gearresteerde extremistische moslims wordt de Amersfoorter beticht van voorbereidingen tot het teweegbrengen van een ontploffing, lidmaatschap van een criminele organisatie en het vervalsen van reisdocumenten.
_ _ _
Volgens bronnen rond het opsporingsonderzoek had de vermeende terreurgroep het met een bomaanslag gemunt op een druk winkelcentrum in of rond Rotterdam. Een woordvoerder van justitie zegt dat echter nog niet is gebleken waar de bomaanslag in ons land had moeten plaatsvinden.
_ _ _
Heksenjacht
_ _ _ _
De vrijgelaten Amersfoorter is zich van geen kwaad bewust en laat via zijn raadsman weten ´slachtoffer van een heksenjacht´ te zijn geworden: „Hij wist niet wat hem overkwam toen hij vrijdag door een volledig opgetuigd arrestatieteam van zijn bed werd gelicht”. In de woning van de Nederlander zouden geen belastende zaken zijn aangetroffen. Uit het summiere onderzoeksdossier waarover zijn advocaat nu beschikt, blijkt niets concreets van een ophanden zijnde terroristische aanslag.
_ _ _
De Amersfoorter kent enkele van de andere verdachten die nog in alle beperkingen (afgezonderd van ieder contact met de buitenwereld) vastzitten. Het contact werd destijds gelegd in moskeeën in Amersfoort en Amsterdam. In de hoofdstad werden twee verdachten opgepakt, in Den Haag en in Schiedam twee andere extremistische moslims.
De Schiedamse verdachte is volgens zijn papieren een Marokkaan met de Spaanse nationaliteit die als Khalifa al H. door het leven gaat. Hij werd in de boeien geslagen, op het moment dat hij in de belwinkel Internet Phone Centre aan het Broersvest in Schiedam lag te slapen. Alle computers en andere apparatuur in de belwinkel zijn in beslaggenomen en worden doorgelicht op mogelijke contacten met andere terreurcellen en op eventuele aanwijzingen voor aanslagen.
_ _ _
Volgens de eigenaar van de winkel, de 37-jarige Marokkaan Rachid Messaoudi, kwam de inval als een verrassing. „Van een van mijn medewerkers moest ik horen dat mijn belwinkel was leeggehaald. Tot nu toe heb ik niet bij de politie kunnen achterhalen waarom dat is gebeurd.”
_ _ _
Messaoudi heeft de opgepakte Khalifa al H. deze zomer naar eigen zeggen een maand in dienst gehad. „Hij was een prima kracht en is op eigen initiatief weggegaan. Verbazingwekkend dat hij nu in verband wordt gebracht met terrorisme.”
_ _ _
Het is overigens niet de eerste keer dat een West-Europeaan in een opgerolde terreurgroep opduikt. De cel van de terreurgroep Takfir wal Hijra – twee dagen na de aanslagen van 11 september opgepakt in Rotterdam – stond onder leiding van Fransman Jerome Courtailler, een slagerszoon die op latere leeftijd een radicale moslim werd.


__________________

Mark
24-10-03, 15:26
gaan ze de koopgoot opblazen?

ZbaqZbaq
24-10-03, 15:26
Het is overigens niet de eerste keer dat een West-Europeaan in een opgerolde terreurgroep opduikt. De cel van de terreurgroep Takfir wal Hijra – twee dagen na de aanslagen van 11 september opgepakt in Rotterdam – stond onder leiding van Fransman Jerome Courtailler, een slagerszoon die op latere leeftijd een radicale moslim werd.



terreurgroep ?? welke terreur groep ? die gasten zijn allemaal vrijgesproken !

Simon
24-10-03, 15:28
Ach ja, vroeg of laat zal er best iets de lucht in kunnen gaan. De grote baas OBL heeft er immers toe opgeroepen. En over Wilders zullen ze dan wel weer schrijven dat hij 'profetische' gaven heeft. Laat de AIVD maar lekker blijven tappen.

lennart
24-10-03, 15:28
Ik geloof er niets van.. Ik had dus gehoord dat ze een haram slagerij in Sittard wilden aanvallen.

observer
24-10-03, 15:29
zijn ze niet, vrijspraak volgt uit proces

ze zijn vrijgelaten omdat de rechtbank het bewijs niet kon toetsen, het was door de aivd verzameld en die wilde niet zeggen hoe omdat dat gevaar op zou leveren voor de informanten

dus ze kunnen best wel bewijs hebben

lennart
24-10-03, 15:31
Specific al Qaeda terror warnings rise to 20: DEBKAfile counter-terror sources reveal: US special forces capture number of key al Qaeda operational leaders in successful raids this week of hideouts in Yemen, Pakistan, Kashmir and Kazakhstan. Washington learns from interrogations of imminent al Qaeda strikes planned for Saudi Arabia, Gulf emirates and Middle East countries including Israel, warns governments.

20 aanslagen op Haram slagerijen op komst!

Mill
24-10-03, 15:43
Ik weet niet of die terroristen het weten, maar bij een aanslag in een winkelcentrum in Rotterdam blaas je een hele zooi allochtonen op, en misschien een paar verdwaalde blanken. Maar dat maakt ze waarschijnlijk niets uit omdat niet-islamitische allochtonen toch varkens zijn en wel-islamitische allochtonen die in een winkelcentrum rondhangen zwaar haram bezig zijn. Zoiets?

observer
24-10-03, 16:08
boulevaard zuid is toch niets meer aan te verzieken

kan alleen maar beter

als je even in de huid van zo'n terreurtypje kruipt

(zipppppppp)

zou je denken alexandrium op een feestdag

lennart
24-10-03, 16:15
Geplaatst door Mill
Ik weet niet of die terroristen het weten, maar bij een aanslag in een winkelcentrum in Rotterdam blaas je een hele zooi allochtonen op, en misschien een paar verdwaalde blanken. Maar dat maakt ze waarschijnlijk niets uit omdat niet-islamitische allochtonen toch varkens zijn en wel-islamitische allochtonen die in een winkelcentrum rondhangen zwaar haram bezig zijn. Zoiets?

Vandaar ook de onzin van de claim van de AIVD. Het echte doelwit was een haram slagerij in Sittard.

Als er iets duidelijk is geworden aan de AIVD is dat ze de afgelopen jaren niets goed hebben gedaan. Zie o.a. Mabel Wisse Smit, Pim Fortuyn, etc.

Mill
24-10-03, 16:18
Geplaatst door lennart
Het echte doelwit was een haram slagerij in Sittard.

Slagerij Van Kampen?

lennart
24-10-03, 16:27
Of een carnaval blaaskapel... ik zou er goed geld voor over hebben :D