PDA

Bekijk Volledige Versie : Zogenaamde verijdelde aanslag en zogenaamde mensenrechten..



zodoende
24-10-03, 16:52
“Mensenrechten” in de strijd tegen het terrorisme?

Het is 2 uur ‘snachts; ik en mijn vriend liggen te slapen. Plots wordt met keihard geweld de ramen van de voordeur ingeslagen, de deur ingetrapt en binnen de kortste keren staan er 20 mannen in onze slaapkamer en richten machinegeweren op ons. Jammerend vraag ik waar dit geweld voor nodig is als onze deken van ons af wordt getrokken:'Handen omhoog, handen omhoog!!" schreeuwt de "ME-er" met een wapen op ons gericht. Ik en mijn vriend worden hardhandig van het bed getrokken en ik vraag smekend of ik wat aan mag trekken aangezien ik alleen een T-shirtje aan had. Ik wordt naar de woonkamer getrokken waarna ik in zware shock op de bank moet zitten, toekijkend hoe mijn vriend geblinddoekt en geboeid wordt afgevoerd door het arrestatieteam.

Dan verschijnt de officier van justitie in mijn woonkamer:"Mogen wij jouw huis doorzoeken?" vraagt ze me, waarop ik haar verbaasd antwoord:"heb ik nog rechten dan nadat jullie mijn huis zijn binnengevallen?" Nee, die had ik niet volgens haar en ze begonnen met het inpakken van al mijn persoonlijke bezittingen. Ik moest naar de WC maakte ik duidelijk. Dit kon, mits er een medewerker van het rechercheteam met me meeging. Na 3 uur ingepakt te hebben ging het rechercheteam er gezellig voor zitten en genoten ze van hun ontbijt, in mijn woonkamer! "Moet je ook een boterhammetje?" werd me gevraagd en vervolgens:"Heb je er bezwaar tegen als ik de TV effe aanzet?" Met stomheid geslagen gaf ik toestemming, aangezien ik al had geaccepteerd dat ik geen rechten had. Om 10 over 5 ‘smorgens verlieten ze, nadat ze wat houten planken tegen de deur hadden getimmerd, mijn woning; "slaap lekker!" werd me nog even toegeroepen.

De hulpofficier, die met me te doen bleek te hebben, kwam nog even terug en zei dat ik het hem maar niet kwalijk moest nemen; "we doen alleen ons werk maar" zei hij. Daar stond ik dan: in een lege kamer, overal glas en puin op de grond, trillende armen en benen en met betraande ogen keek ik naar het lege bed, zonder mijn dierbare vriend erin.

De feiten:

-De beschuldiging: criminele activiteiten m.b.t. terrorisme

-Mijn vriend, minderjarig, student aan het Voortgezet Onderwijs, werd zonder arrestatiebevel en of huiszoekingsbevel met bruut geweld mijn huis uit genomen,

-De AIVD die mij de volgende dag opbelt met de mededeling: "je zal wel geschrokken zijn hè? Maar we willen je graag even spreken": waarop ik antwoordde dat het geen zin meer heeft om te praten nadat er geweld is gebruikt,

-ik Nederland dankbaar moet zijn (weet ik veel waarvoor)volgens de AIVD,

-wij alleen maar vrede willen hier in deze samenleving en dat ik en mijn vriend die in gevaar zouden brengen volgens deze AIVD,

-ik me heel erg zorgen moet maken over mijn toekomst, volgens de AIVD,

-al mijn telefoongesprekken en die van mijn vriend worden afgeluisterd door deze AIVD

-mijn vriend constant wordt gevolgd

-en ik niet te horen krijg wanneer ik mijn persoonlijke bezittingen terugkrijg: diploma's, telefoons, computer,verzekeringspapieren, afschriften, foto's, video's etc.

-Mijn vriend, als minderjarige, zich niet kan beroepen op zijn jonge leeftijd, noch zijn wanhopige ouders

- Er hoogstwaarschijnlijk geen bewijs is waarvan hij wordt beschuldigd, aangezien de AIVD maar al te graag informatie van mij wil inwinnen

en dit allemaal in de strijd tegen het terrorisme!

Ik wil graag weten hoever men mag gaan met het schenden van mensenrechten in deze strijd tegen het terrorisme?

Ik mag mijn vriend niet meer zien of spreken, geen brieven schrijven en mij, noch zijn ouders, wordt verteld waar hij daadwerkelijk van wordt beschuldigd. Niemand kan mij vertellen hoe lang hij vast zal zitten en dit alles terwijl ik een kind van hem verwacht!

Nederland begint verdomd veel eigenschappen van de Guantanamo-methode in Cuba te vertonen en blijft volhouden een Democratie te zijn waar de schuld eerst bewezen dient te worden alvorens te veroordelen en tot actie over te gaan!

Waar blijft mijn recht?! Waar blijft het recht van mijn vriend?! Waar blijft het recht van de mens?!

En dit is nog niks, hoe zal Nederland er straks uitzien wanneer er "bewijsmateriaal" van de AIVD gebruikt mag worden? Onrechtmatig verkregen bewijs zal nooit achterhaald worden.....

Wanneer houdt deze slavernij op die door President Bush wordt gedreven!?

Ooit voelde ik me veilig in Nederland, maar dat is nu verleden tijd, ooit voelde ik me veilig in mijn huisje, maar ook dat is verleden tijd.........

Mark
24-10-03, 16:56
Welk winkelcentrum waren jullie van plan te grazen te nemen?


ps. Misschien dat ze luisteren als je uitlegt dat hij geen moslimfundamentalist KAN zijn aangezien hij ongetrouwd en wel met zijn vriendin in bed lag?

Mill
24-10-03, 16:58
Als een land mensenrechten respecteert wil dat nog niet zeggen dat justitie in zo'n land geen bevoegdheden heeft. Hoe moet justitie misdaad bestrijden zonder dwangmiddelen? Dit heeft helemaal niets met mensenrechten te maken.

taouanza
24-10-03, 16:58
Ben je ongetrouwd zwanger?!
Zwanger van een minderjarige scholier?! :ergleuk:

taouanza
24-10-03, 16:59
Geplaatst door Mill
Als een land mensenrechten respecteert wil dat nog niet zeggen dat justitie in zo'n land geen bevoegdheden heeft. Hoe moet justitie misdaad bestrijden zonder dwangmiddelen? Dit heeft helemaal niets met mensenrechten te maken.

Goh wat zeg je dat zo mooi.:moe:

zodoende
24-10-03, 17:01
Geplaatst door Mill
Als een land mensenrechten respecteert wil dat nog niet zeggen dat justitie in zo'n land geen bevoegdheden heeft. Hoe moet justitie misdaad bestrijden zonder dwangmiddelen? Dit heeft helemaal niets met mensenrechten te maken.

zou je menen dat Amerika ook in zijn recht staat bij de mannen die in Guantanamo-bay zitten met alle beperkingen die daarbij komen kijken? Mensenrechten worden naar mijn inziens niet gemeten met twee maten, maar blijkbaar zie jij dat anders. En hoe zit het met de bewijslevering? Alles is gebasseerd op een TIP van de AIVD. Een TIP die een heel mensenleven kan veranderen.

Er vanuit gaan dat de AIVD gelijk zou hebben vind ik een heel kortzichtige gedachte voor mensen die opkomen voor mensenrechten oftewel BURGERrechten!

Simon
24-10-03, 17:02
Tja ik vind het heel vervelend voor je maar misschien was je vriend betrokken bij zaken waar je niks van wist. Zo gebruikelijk is het gelukkig niet om dit soort invallen te doen in nederland. Veel sterkte want het lijkt mij ook wel schrikken.

Simon

zodoende
24-10-03, 17:03
Geplaatst door taouanza
Ben je ongetrouwd zwanger?!
Zwanger van een minderjarige scholier?! :ergleuk:

Goh, is dat het enige wat je opvalt uit dit verhaal? :moe:

observer
24-10-03, 17:03
Geplaatst door taouanza
Ben je ongetrouwd zwanger?!
Zwanger van een minderjarige scholier?! :ergleuk: als dat gen bewijs is dat ze onschuldig zijn

Mill
24-10-03, 17:04
Geplaatst door zodoende
zou je menen dat Amerika ook in zijn recht staat bij de mannen die in Guantanamo-bay zitten met alle beperkingen die daarbij komen kijken?

Ik zou niet menen dat Amerika in zijn recht staat inzake Guantanamo bay nee. Wat dat met een normale Nederlandse arrestatie en huiszoeking heeft te maken moet je nog maar eens rustig uitleggen. Gebeurt talloze malen per week hoor, dat iemand van z'n bed wordt gelicht. Niets bijzonders aan.

Mark
24-10-03, 17:05
Minderjarig, samenwonend in eigen huis? Zwanger? vaag.... Of ben jij soms veel ouder dan hij is?

zodoende
24-10-03, 17:06
Geplaatst door Simon
Tja ik vind het heel vervelend voor je maar misschien was je vriend betrokken bij zaken waar je niks van wist. Zo gebruikelijk is het gelukkig niet om dit soort invallen te doen in nederland. Veel sterkte want het lijkt mij ook wel schrikken.

Simon

Bedankt voor je medeleven. Mijn vriend was hard aan het werk om zijn school af te maken, zelfs als hij naar school ging werd hij lastiggevallen door de AIVD! En nee, hij was niet betrokken bij rare zaken, maar als je tegenwoordig een uitgesproken mening hebt betreffende mensenrechten van moslims overal ter wereld is dat reden genoeg voor de AIVD om je te verdenken van terroristisch gedrag heb ik gemerkt..

taouanza
24-10-03, 17:06
Geplaatst door observer
als dat gen bewijs is dat ze onschuldig zijn


Ja eenfundementalistische moslim-extremist zou toch tenminste netjes volgens de soenna getrouwd zijn. :rolleyes:

barfly
24-10-03, 17:08
Geplaatst door zodoende
Bedankt voor je medeleven. Mijn vriend was hard aan het werk om zijn school af te maken, zelfs als hij naar school ging werd hij lastiggevallen door de AIVD! En nee, hij was niet betrokken bij rare zaken, maar als je tegenwoordig een uitgesproken mening hebt betreffende mensenrechten van moslims overal ter wereld is dat reden genoeg voor de AIVD om je te verdenken van terroristisch gedrag heb ik gemerkt..

Akelig voor je, maar waarom zou de AIVD toch zo'n aandacht hebben voor je vriend? Meestal zijn minderjarige jongens niet zo interesant voor de AIVD dacht ik...

zodoende
24-10-03, 17:09
Geplaatst door Mark
Minderjarig, samenwonend in eigen huis? Zwanger? vaag.... Of ben jij soms veel ouder dan hij is?

het valt me op dat dit detaill van het verhaal jullie aandacht zeer trekt, blijkbaar interesseert jullie alleen het Jerry Springer-gedeelte van het verhaal, zegt al meteen wat over jullie niveau, komt zo te zien al dicht in de buurt van het AIVD-niveau :cheefbek:

zodoende
24-10-03, 17:10
Geplaatst door Mill
Ik zou niet menen dat Amerika in zijn recht staat inzake Guantanamo bay nee. Wat dat met een normale Nederlandse arrestatie en huiszoeking heeft te maken moet je nog maar eens rustig uitleggen. Gebeurt talloze malen per week hoor, dat iemand van z'n bed wordt gelicht. Niets bijzonders aan.

Ook met een machinegeweer op je gericht? Kwist niet dat je daar zo bekend mee was, blijkbaar ben jij al wat gewend... :confused:

zodoende
24-10-03, 17:12
Geplaatst door barfly
Akelig voor je, maar waarom zou de AIVD toch zo'n aandacht hebben voor je vriend? Meestal zijn minderjarige jongens niet zo interesant voor de AIVD dacht ik...

weet je wat het is, heel veel mensen hebben geen idee uit wat voor mensen de AIVD bestaat! Geloof me als ik je zeg dat Arnold Schwarzenegger bij mij slimmer overkomt!

Mark
24-10-03, 17:12
Geplaatst door zodoende
het valt me op dat dit detaill van het verhaal jullie aandacht zeer trekt, blijkbaar interesseert jullie alleen het Jerry Springer-gedeelte van het verhaal, zegt al meteen wat over jullie niveau, komt zo te zien al dicht in de buurt van het AIVD-niveau :cheefbek:

pfffffff we weten toch niet wie je bent, elke grapjas kan dit wel plaatsen. Het zijn gewoon dingen die vreemd klinken voor iemand die als fundamentalist wordt beschouwd.

mocht het waar zijn dan is het uiteraard erg vervelend voor je, zeker als je vriend er echt niks mee te maken heeft.

barfly
24-10-03, 17:13
Geplaatst door zodoende
weet je wat het is, heel veel mensen hebben geen idee uit wat voor mensen de AIVD bestaat! Geloof me als ik je zeg dat Arnold Schwarzenegger bij mij slimmer overkomt!

Tja ik ken medewerkers van de AIVD niet zo goed, Enne Schwarrzenegger is tenslotte wel gouverneur geworden van Californië

zodoende
24-10-03, 17:15
Geplaatst door Mark
pfffffff we weten toch niet wie je bent, elke grapjas kan dit wel plaatsen. Het zijn gewoon dingen die vreemd klinken voor iemand die als fundamentalist wordt beschouwd.

mocht het waar zijn dan is het uiteraard erg vervelend voor je, zeker als je vriend er echt niks mee te maken heeft.

tjah, ik snap ook eigenlijk niet wat ik hier doe, ik wilde mij verhaal kwijt aangezien de pers maar raak lult! Ik dacht ook dat er behoefte was aan een kritische blik naar de AIVD toe aangezien zij nog nooit wat voor elkaar hebben gekregen met hun geraaskalk. Maar ja, blijkbaar is de tijd daar nog niet rijp voor, dus ga ik maar weer, zodoende!


Het was me een genoegen, ajuuus!

Mill
24-10-03, 17:16
Geplaatst door zodoende
Ook met een machinegeweer op je gericht? Kwist niet dat je daar zo bekend mee was, blijkbaar ben jij al wat gewend... :confused:

Ja, ook met een machinegweer op je gericht. Doen ze zelfs bij small time XTC dealers, zoals die vriend van me. Wat denk je, dat de politie criminelen die ze afluisteren eerst even bellen voor een afspraak zodat alle dope, wapens, explosieven, documenten of verboden stoffen alvast weggewerkt kunnen worden?

taouanza
24-10-03, 17:16
Geplaatst door zodoende
het valt me op dat dit detaill van het verhaal jullie aandacht zeer trekt, blijkbaar interesseert jullie alleen het Jerry Springer-gedeelte van het verhaal, zegt al meteen wat over jullie niveau, komt zo te zien al dicht in de buurt van het AIVD-niveau :cheefbek:

Jerry Springer-gedeelte?
Dat zijn jouw woorden niet de mijne.
Maar hiermee geef je wel aan dat je levenswijze niet echt klopt.
Ik bedoel nette gelovige mensen komen niet bij Jerry Springer.:bril:

lennart
24-10-03, 17:18
Geplaatst door Mark
pfffffff we weten toch niet wie je bent, elke grapjas kan dit wel plaatsen. Het zijn gewoon dingen die vreemd klinken voor iemand die als fundamentalist wordt beschouwd.

mocht het waar zijn dan is het uiteraard erg vervelend voor je, zeker als je vriend er echt niks mee te maken heeft.

Uitstekend Mark, je hebt haar weggejaagd.

Je zou verwachten dat een maroc/moslim forum iets meer oprechte interesse heeft voor haar verhaal.

:jammer:

taouanza
24-10-03, 17:19
Geplaatst door zodoende
tjah, ik snap ook eigenlijk niet wat ik hier doe, ik wilde mij verhaal kwijt aangezien de pers maar raak lult! Ik dacht ook dat er behoefte was aan een kritische blik naar de AIVD toe aangezien zij nog nooit wat voor elkaar hebben gekregen met hun geraaskalk. Maar ja, blijkbaar is de tijd daar nog niet rijp voor, dus ga ik maar weer, zodoende!


Het was me een genoegen, ajuuus!

Nou ja zeg!
Hoef je niet gelijk beledigd te raken!Jouw Jerry Springer wayoflife spreekt jullie naar mijn mening vrij! :cheefbek:

En wou je zeggen dat de pers niet geinteresseert is in de zwangere vriendin van?! Ook niet Al-jazeera?
Wat flauw?

lennart
24-10-03, 17:20
Geplaatst door taouanza
Jerry Springer-gedeelte?
Dat zijn jouw woorden niet de mijne.
Maar hiermee geef je wel aan dat je levenswijze niet echt klopt.
Ik bedoel nette gelovige mensen komen niet bij Jerry Springer.:bril:

In haar stukje staat helemaal niet dat ze nette gelovige moslims zijn :rolleyes:

Wel dat ze zich aangevallen voelt door de AIVD.

taouanza
24-10-03, 17:21
Geplaatst door Mill
Ja, ook met een machinegweer op je gericht. Doen ze zelfs bij small time XTC dealers, zoals die vriend van me. Wat denk je, dat de politie criminelen die ze afluisteren eerst even bellen voor een afspraak zodat alle dope, wapens, explosieven, documenten of verboden stoffen alvast weggewerkt kunnen worden?


En was er in dit geval sprake van wapens, explosieven, dope of verboden stoffen?
Documenten heb ik ook kan ik nou ook een inval verwachten?

Mark
24-10-03, 17:21
Geplaatst door lennart
Uitstekend Mark, je hebt haar weggejaagd.

Je zou verwachten dat een maroc/moslim forum iets meer oprechte interesse heeft voor haar verhaal.

:jammer:

Ja geef mij maar weer de schuld :D

Even Nabil bellen dat ie actie moet komen voeren voor deze arme meid :gsm:

Simon
24-10-03, 17:22
Geplaatst door zodoende
Bedankt voor je medeleven. Mijn vriend was hard aan het werk om zijn school af te maken, zelfs als hij naar school ging werd hij lastiggevallen door de AIVD! En nee, hij was niet betrokken bij rare zaken, maar als je tegenwoordig een uitgesproken mening hebt betreffende mensenrechten van moslims overal ter wereld is dat reden genoeg voor de AIVD om je te verdenken van terroristisch gedrag heb ik gemerkt..

Ik dacht dat er ondertussen één is vrijgelaten die minderjarig is. Klopt dat?

lennart
24-10-03, 17:22
Geplaatst door Mark
Ja geef mij maar weer de schuld :D


Jep


Even Nabil bellen dat ie actie moet komen voeren voor deze arme meid :gsm:

Doe het zelf.

taouanza
24-10-03, 17:22
Geplaatst door lennart
In haar stukje staat helemaal niet dat ze nette gelovige moslims zijn :rolleyes:

Wel dat ze zich aangevallen voelt door de AIVD.


Dus zijn ze onschuldig. Momenteel heb ik meer respect voor Spongebob Squarepants dan de hele Nederlandse regering bij elkaar.
Hadden ze dit ook gedaan bij Mabel?

lennart
24-10-03, 17:24
Geplaatst door taouanza
Dus zijn ze onschuldig. Momenteel heb ik meer respect voor Spongebob Squarepants dan de hele Nederlandse regering bij elkaar.
Hadden ze dit ook gedaan bij Mabel?

Geen idee.. Maar ik denk dat wij nu wel het recht hebben om Mabel eens van haar bed te lichten. Goede kans dat zij helemaal niets aan heeft.

Mill
24-10-03, 17:25
Geplaatst door taouanza
kan ik nou ook een inval verwachten?

Als er op grond van legale opsporingsactiviteiten een redelijke verdenking aan jouw adres van (voorbereiding van) een ernstig misdrijf is ontstaan wel, ja.

Simon
24-10-03, 17:26
Geplaatst door taouanza
Hadden ze dit ook gedaan bij Mabel?

Nee die hebben ze veel harder aangepakt: ze is een grafkelder ingesleept samen met de dochter van een zuid-amerikaanse dicatator die zijn tegenstanders boven de oceaan uit helicopters gooide.

lennart
24-10-03, 17:28
Geplaatst door Mill
Als er op grond van legale opsporingsactiviteiten een redelijke verdenking aan jouw adres van (voorbereiding van) een ernstig misdrijf is ontstaan wel, ja.

Coool.. Ik ga eens die Eindhovense moskee bezoeken en een website opzetten hoe explosieven te maken :)

taouanza
24-10-03, 17:33
Geplaatst door Mill
Als er op grond van legale opsporingsactiviteiten een redelijke verdenking aan jouw adres van (voorbereiding van) een ernstig misdrijf is ontstaan wel, ja.

Wat is een redelijke verdenking?:eek:

Mill
24-10-03, 17:39
Geplaatst door taouanza
Wat is een redelijke verdenking?:eek:

Tja, daar zijn bibliotheken vol jurisprudentie over. Dat kan je niet in een paar zinnen zeggen. Hangt ook van het soort zaak af.

Een heel bekend arrest is "De Hollende Kleurling". Er kwam een kleurling aanrennen uit de richting van een pand dat erom bekend stond dat er veel Surinaamse druggebruikers en -dealers hingen. De man werd door de politie aangehouden en bleek harddrugs bij zich te hebben. De Hoge Raad heeft in die zaak bepaald dat de omstandigheden (kleurling; uit richting drugspand) niet voldoende waren om te spreken van een redelijke verdenking van een strafbaar feit. Ontslag van rechtsvervolging dus.

So there you go.

Donna
24-10-03, 18:16
Geplaatst door Simon
Nee die hebben ze veel harder aangepakt: ze is een grafkelder ingesleept samen met de dochter van een zuid-amerikaanse dicatator die zijn tegenstanders boven de oceaan uit helicopters gooide.


:D :D

Maslov
24-10-03, 19:46
HUH???

Wat is dat nou voor reaktie?? :loog:

~Panthera~
24-10-03, 20:00
Geplaatst door Simon
Nee die hebben ze veel harder aangepakt: ze is een grafkelder ingesleept samen met de dochter van een zuid-amerikaanse dicatator die zijn tegenstanders boven de oceaan uit helicopters gooide.
---------

Gesponsord door Fokker. :moe: