PDA

Bekijk Volledige Versie : Vermoedelijk autochtone man (37) schiet gehele schoongezin af vanwege centen



nl-x
24-10-03, 20:35
Man uit Kerkrade schiet voormalige schoonfamilie dood

Uitgegeven: 24 oktober 2003 16:40
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2003 21:22

KERKRADE - Een 37-jarige man uit Kerkrade heeft vrijdag zijn voormalige schoonfamilie om het leven gebracht. In een sportschool schoot hij zijn ex-schoonvader (60) dood. In een woning aan de Renierstraat werden de moeder (56), dochter (29) en zoon (34) uit het gezin om het leven gebracht. De verdachte heeft bekend. Aanleiding voor de moordpartij zou een slepend financieel conflict zijn.
Bron / de rest van het bericht (http://nu.nl/news.jsp?n=223581&c=13)

Donna
24-10-03, 20:40
Typisch gevalletje gierwraak.

nl-x
24-10-03, 20:41
Geplaatst door Donna
Typisch gevalletje gierwraak.
Eerwraak kan dacht ik ook :D

Zwarte Schaap
24-10-03, 20:43
Geplaatst door nl-x


Verdachte bekent schietpartij Kerkrade


KERKRADE (ANP) - Een 37-jarige man uit Kerkrade heeft vrijdag vier leden van zijn voormalige schoonfamilie om het leven gebracht. De verdachte heeft bekend. Aanleiding voor de moordpartij zou een langslepend financieel conflict zijn.

In een drukke zaal van een fitnesscentrum in Kerkrade werd vrijdagochtend de vader (60) van het gezin doodgeschoten. In een woning werden de moeder (56), dochter (29) en zoon (34) om het leven gebracht. De 37-jarige verdachte Paul S. en zijn broer R.S. (34) werden ter plaatse aangehouden. Over de rol van de 34-jarige R.S. uit Landgraaf is nog niets bekend.

Op het moment dat de politie de familie van het slachtoffer wilde informeren over het drama in de sportschool trof ze in hun woning aan de Renierstraat de andere gezinsleden dood aan. Hoofdverdachte Paul S. had eerder een relatie met de 29-jarige dochter uit het gezin.

Over een motief, omstandigheden en achtergronden is volgens het Openbaar Ministerie nog geen duidelijkheid. ,,Bekend is wel dat er tussen slachtoffers en verdachten zowel een zakelijk als relationeel verband bestond.'' Een rechercheteam van twintig mensen onderzoekt de zaak. Volgens getuigen exploiteerden de schoonvader en ex-schoonzoon samen de sportschool. Er zou daarover een zakelijk conflict zijn ontstaan.

In de sportschool, Spike's Training Center (STC), is ook een schietschool en wapenhandel gevestigd. De politie nam na de schietpartij vrijdagmorgen een onbekende hoeveelheid vuurwapens in beslag. STC noemt zichzelf het eerste officiële vuurwapen trainingscentrum voor sportschutters.

Geactualiseerd om 21.09 uur


Ik vermoed dat er een element van eerwraak is, want volgens de krant bestaat er ook een relationeel verband.

Donna
24-10-03, 20:44
Geplaatst door nl-x
Eerwraak kan dacht ik ook :D


Beurswraak?

Pinwraak?

En zo zie je maar weer lieve prikbuiskinderen, iedere cultuur heeft zo zijn eigen specifieke misdaden... ;)

Blade20
24-10-03, 21:02
Ja, ik heb het ook gelezen. Triest, erg tries. Gelukkig heb ik Kerkrade altijd Duits beschouwd. (ook al is het technisch Nederlands)
Maar dat maakt het niet minder erg.
In ieder geval hebben de nabestaande mijn welgemeende condoleances. (bevalve de baviaan die dit gedaan heeft, die krijgt van mij een dikke duim omlaag :fpuh: )

sadeeQ
24-10-03, 21:05
Te hoge bruidschat denk ik :hihi: :hihi:

Joesoef
24-10-03, 22:43
Fuck! die kaaskoppen beginnen nog is wat te leren van die Moslims.... :roker:

Blade20
25-10-03, 10:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vermoed dat er een element van eerwraak is, want volgens de krant bestaat er ook een relationeel verband.

eerwraak mijn r**t!!
Het is hier (zoals gewoonlijk bij autochtonen) een centenkwestie. Je weet wel kapitalistische redenen zoals de voormalige SU zou zeggen.
Niks relatie, maar gewoon geld en druk van buitenaf.
De vermoedelijke pleger had geldproblemen i.v.m. een sportschool die hij runde samen met de man van die familie. Daarbij had de dochter van die familie het uitgemaakt. Toen is die man doorgeslagen en heeft ze vermoord.
Niet om eer, maar gewoon uit woede en uitzichtloosheid van problemen.

Mill
25-10-03, 10:21
Het was in ieder geval terecht want die 29-jarige dochter was een keldersletje van het eerste uur, weet ik uit betrouwbare bron.

Tomas
25-10-03, 10:25
Hoe autochtoon is een Kerkrader eigenlijk?

nl-x
25-10-03, 10:29
Geplaatst door Blade20
eerwraak mijn r**t!!
...
Daarbij had de dochter van die familie het uitgemaakt. Toen is die man doorgeslagen en heeft ze vermoord.
...

Eerwraak :D


(En als kapitalistische redenen er voor zorgen dat het dan wel is goedgepraat voor je, dan maar kapitalistische redenen voor jou :D)

~Panthera~
25-10-03, 11:08
Geplaatst door Blade20
eerwraak mijn r**t!!
Het is hier (zoals gewoonlijk bij autochtonen) een centenkwestie. Je weet wel kapitalistische redenen zoals de voormalige SU zou zeggen.
Niks relatie, maar gewoon geld en druk van buitenaf.
De vermoedelijke pleger had geldproblemen i.v.m. een sportschool die hij runde samen met de man van die familie. Daarbij had de dochter van die familie het uitgemaakt. Toen is die man doorgeslagen en heeft ze vermoord.
Niet om eer, maar gewoon uit woede en uitzichtloosheid van problemen.
------------

Gewoon ?? :moe:

Blade20
25-10-03, 11:14
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Gewoon ?? :moe:

tuurlijk, heb je enig id hoeveel mensen er hier in de grensstreek worden vermoord. De laatste tien jaar zijn er in de omg. van mijn kleine dorpje al verschillende lichamen gevonden. Dus voor mij is het gewoon.

~Panthera~
25-10-03, 11:17
Geplaatst door Blade20
tuurlijk, heb je enig id hoeveel mensen er hier in de grensstreek worden vermoord. De laatste tien jaar zijn er in de omg. van mijn kleine dorpje al verschillende lichamen gevonden. Dus voor mij is het gewoon.
--------

Ben ik blij dat ik in de "grote stad" woon.
Hier niet nl.

Mafkees
25-10-03, 11:20
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Ben ik blij dat ik in de "grote stad" woon.
Hier niet nl.


Oh nee. Je woont in de verkeerde buurt...:p

Tomas
25-10-03, 11:52
Geplaatst door Blade20
tuurlijk, heb je enig id hoeveel mensen er hier in de grensstreek worden vermoord. De laatste tien jaar zijn er in de omg. van mijn kleine dorpje al verschillende lichamen gevonden. Dus voor mij is het gewoon.

Is dat een cultuurprobleem denk je?

~Panthera~
25-10-03, 12:27
Geplaatst door Al3arbi
Oh nee. Je woont in de verkeerde buurt...:p
--------------

:fplet:

nl-x
25-10-03, 14:17
Geplaatst door Blade20
tuurlijk, heb je enig id hoeveel mensen er hier in de grensstreek worden vermoord. De laatste tien jaar zijn er in de omg. van mijn kleine dorpje al verschillende lichamen gevonden. Dus voor mij is het gewoon. En dat wil dat wij inburgeren.