PDA

Bekijk Volledige Versie : Fijn begin van de Ramadan...



plexus
26-10-03, 11:06
Israël blaast Palestijnse flats op!


Het Israëlische leger heeft zondagochtend in de Gazastrook 2.000 Palestijnen uit hun woning verdreven en vervolgens drie onafgemaakte, lege flatgebouwen opgeblazen.


De operatie volgde op de moord van drie Israëlische soldaten, onder wie twee vrouwen, door twee Palestijnen die een legerpost waren binnengedrongen. De aanval, die vrijdag plaatsvond, was uitgevoerd door de Hamas en de Islamitische Jihad.

Ook werd zondag na een hevig vuurgevecht een Palestijnse schutter doodgeschoten.
De gedode Palestijn was een legerpost dichtbij een Joodse nederzetting genaderd met een geweer en handgranaten.

Een paar kilometer verderop ontdekten soldaten vier Palestijnen die richting een legerpost kropen. Er werd op de mannen geschoten. Twee werden geraakt; de andere twee vluchtten. Zondagochtend gaan Israëlische soldaten op zoek naar de twee gewonden.

---

Blade20
26-10-03, 11:11
hmm, geen echt goede moralise zet.

Maar tactisch een zeer goede zet. De Vietcong deed dit een keer tijdens het Nieuwjaarsfeest tegen de VS.
Val je vijand aan op een moment dat voor hem van grote waarde is.
Ik denk persoonlijk dat we een verhoogde inzet van het Israelische leger kunnen verwachten de komende periode.

Niet echt krijgshaftig (zijn ze zowiezo al niet met hun overmacht), maar zeker wel taktisch, dat moet je ze nageven.

plexus
26-10-03, 11:16
tactisch? jij spoort niet helemaal 2000 mensen op straat!

Armageddon
26-10-03, 11:21
Geplaatst door plexus
tactisch? jij spoort niet helemaal 2000 mensen op straat!

Ahem. Lees eens goed. Het Israelische leger heeft 2000 mensen geevacueerd zodat ze 3 onafgemaakte flatgebouwen konden opblazen. De evacuees zijn daarna weer teruggegaan naar hun huizen. Het leger wilde uiteraard niet dat er iets met de omwoners zou gebeuren. Vandaar.

Hier staat het wel goed.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=75644

Blade20
26-10-03, 11:22
Geplaatst door plexus
tactisch? jij spoort niet helemaal 2000 mensen op straat!

ik heb niet gezegd dat ik het goed vondt wat het Israelische leger heeft gedaan, dat is het namelijk niet.
Maar tactisch is het een goede zet om je tegenstander lastig te vallen als die tegenstander het druk aan zijn hoofd heeft (door bijvoorbeeld de ramadan)

Tomas
26-10-03, 11:23
Ik kan inderdaad ook niet helemaal uit dit artikel ophalen wat er nu precies is gebeurd met die 2000 mensen.

Maar ik kan er in iedergeval geen stap naar vrede in ontdekken.

Armageddon
26-10-03, 11:27
Geplaatst door Blade20
ik heb niet gezegd dat ik het goed vondt wat het Israelische leger heeft gedaan, dat is het namelijk niet.
Maar tactisch is het een goede zet om je tegenstander lastig te vallen als die tegenstander het druk aan zijn hoofd heeft (door bijvoorbeeld de ramadan)

Of Yom Kippur.

Tomas
26-10-03, 11:28
Geplaatst door Blade20
ik heb niet gezegd dat ik het goed vondt wat het Israelische leger heeft gedaan, dat is het namelijk niet.
Maar tactisch is het een goede zet om je tegenstander lastig te vallen als die tegenstander het druk aan zijn hoofd heeft (door bijvoorbeeld de ramadan)

Tactisch in de zin dat zo de haat nog groter wordt, de aanslagen nog frequenter en heftiger, de repressialles nog horder, de aanslagen etc etc etc...?

Blade20
26-10-03, 11:42
Geplaatst door Tomas
Tactisch in de zin dat zo de haat nog groter wordt, de aanslagen nog frequenter en heftiger, de repressialles nog horder, de aanslagen etc etc etc...?

wellicht een leuke link voor jouw:

http://www.chinapage.com/sunzi-e.html

Dit is een tekstfile met daarin de Art of War van SunTsu. Daarin zul je lezen waarom het taktisch verantwoord is.

youssef_007
26-10-03, 11:56
Ik hoop maar dat hammas en jihad snel reageren met een tactische set.

in shaa a laah

Blade20
26-10-03, 12:13
Geplaatst door youssef_007
Ik hoop maar dat hammas en jihad snel reageren met een tactische set.

in shaa a laah

Dat staat er idd ook in. Hoe er het beste kan worden opgetreden tegen een superieure tegenstander. (en kwa wapens zijn de Israeliers gewoon superieurder)

Alhoewel SunTsu wel zegt dat je het beste een superieure tegenstander kan vermijden zegt hij ook hoe je zo'n tegenstander toch kunt verslaan. (bijvoorbeeld de oude verdeel en heers techniek)

Kachol Levan
26-10-03, 12:36
Geplaatst door Blade20
Dat staat er idd ook in. Hoe er het beste kan worden opgetreden tegen een superieure tegenstander. (en kwa wapens zijn de Israeliers gewoon superieurder)

Alhoewel SunTsu wel zegt dat je het beste een superieure tegenstander kan vermijden zegt hij ook hoe je zo'n tegenstander toch kunt verslaan. (bijvoorbeeld de oude verdeel en heers techniek)

Dat is juist het probleem met Israel. Wij zijn al zo verdeeld dat we niet meer verdeeld kunnen worden. Snap je. Vraag iets aan 12 Israelis en ze hebben 13 meningen.

Tomas
26-10-03, 12:39
Geplaatst door Kachol Levan
Dat is juist het probleem met Israel. Wij zijn al zo verdeeld dat we niet meer verdeeld kunnen worden. Snap je. Vraag iets aan 12 Israelis en ze hebben 13 meningen.

Tja.. In ieder geval is het idee dat met repressie de Palestijnen zijn te breken vrij breed ingeburgerd.

taouanza
26-10-03, 12:47
Geplaatst door Armageddon
Ahem. Lees eens goed. Het Israelische leger heeft 2000 mensen geevacueerd zodat ze 3 onafgemaakte flatgebouwen konden opblazen. De evacuees zijn daarna weer teruggegaan naar hun huizen. Het leger wilde uiteraard niet dat er iets met de omwoners zou gebeuren. Vandaar.

Hier staat het wel goed.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=75644


weer terug gegaan naar hun huizen?:moe:
nee er gebeurt helemaal niks met een mens als hij zijn huis en haard verliest.

lennart
26-10-03, 12:50
Geplaatst door Kachol Levan
Dat is juist het probleem met Israel. Wij zijn al zo verdeeld dat we niet meer verdeeld kunnen worden. Snap je. Vraag iets aan 12 Israelis en ze hebben 13 meningen.

Dat stuk in Ma'ariv was wel een eye-opener zekers -g-

Kachol Levan
26-10-03, 13:02
Geplaatst door taouanza
weer terug gegaan naar hun huizen?:moe:
nee er gebeurt helemaal niks met een mens als hij zijn huis en haard verliest.

Ze hebben hun huis en haard niet verloren. Welk deel van het woord geevacueerd begrijp je niet?

Kachol Levan
26-10-03, 13:04
Geplaatst door Tomas
Tja.. In ieder geval is het idee dat met repressie de Palestijnen zijn te breken vrij breed ingeburgerd.

Ook daar zijn de meningen over verdeelt.

plexus
26-10-03, 13:07
Geplaatst door Kachol Levan
Ze hebben hun huis en haard niet verloren. Welk deel van het woord geevacueerd begrijp je niet?

het deel dat de IDF deze mensen van tevoren heeft gewaarschuwd!

Tomas
26-10-03, 13:11
Geplaatst door Kachol Levan
Ook daar zijn de meningen over verdeelt.

Niet verdeeld genoeg om een zinloze, en nog meer haat kwekende muur tegen te houden of represialles met hetzelfde effect zo ter discussie te stellen dat het een keertje niet gebeurd.

Kachol Levan
26-10-03, 14:12
Geplaatst door Tomas
Niet verdeeld genoeg om een zinloze, en nog meer haat kwekende muur tegen te houden of represialles met hetzelfde effect zo ter discussie te stellen dat het een keertje niet gebeurd.

Het hek is niet zinloos. Het houd wel degelijk aanslagen tegen. Er komen geen aanslagen uit Gaza meer. En daar is het hek er al jaren. De keren dat men het probeert mislukt het. En dat het hek in de WB helpt kan je ook zien aan het aantal autodiefstallen in Israel. Die zijn in de afgelopen tijd in het noorden heel sterk afgenomen. In het zuiden (waar het hek er nog niet is) zijn ze juist toegenomen. Gek he?

Kachol Levan
26-10-03, 14:15
Geplaatst door plexus
het deel dat de IDF deze mensen van tevoren heeft gewaarschuwd!

Het waren lege, niet afgemaakte flatgebouwen. Het IDF heeft mensen in huizen om de flatgebouwen heen geevacueerd zodat ze ze op konden blazen zonder slachtoffers te maken. Ze zijn nu al weer terug in hun huizen. Ik begrijp niet wat er fout is aan deze handelswijze.

Tomas
26-10-03, 14:18
Geplaatst door Kachol Levan
Het hek is niet zinloos. Het houd wel degelijk aanslagen tegen. Er komen geen aanslagen uit Gaza meer. En daar is het hek er al jaren. De keren dat men het probeert mislukt het. En dat het hek in de WB helpt kan je ook zien aan het aantal autodiefstallen in Israel. Die zijn in de afgelopen tijd in het noorden heel sterk afgenomen. In het zuiden (waar het hek er nog niet is) zijn ze juist toegenomen. Gek he?

Nee, dat is niet gek. Het is wel gek dat je deze domme redenering tegen mij blijft volhouden. Terwijl ik meen dat we daar al hadden geconstatteerd vrij verschillende meningen op na te houden.

Nogmaals mijn mening: Als je een hek bouwt om mensen heen, dan zullen de aanslagen die door die mensen worden uitgevoerd, zich tijdens de bouw logischer, uitgevoerd worden vanuit de nog niet ommuurde gebieden. Omdat dit nu eenmaal eenvoudiger is. Pas als het hek compleet is, zullen de aanslagen vanuit willekeurige gebieden komen, omdat er dan geen verschil is qua moeilijkheids graad.

Maar dat de aanslagen door zullen gaan is voor mij zo logisch als wat. Geen land kan een 100-den kilometers lang hekwerk bewaken. Ook Israel niet. En de haat wordt alleen maar groter. Vooral dankzij dit belachelijke hek.

Tomas
26-10-03, 14:23
Geplaatst door Kachol Levan
Het waren lege, niet afgemaakte flatgebouwen. Het IDF heeft mensen in huizen om de flatgebouwen heen geevacueerd zodat ze ze op konden blazen zonder slachtoffers te maken. Ze zijn nu al weer terug in hun huizen. Ik begrijp niet wat er fout is aan deze handelswijze.

Het is misschien interessant om te weten waarom een leger deze nog niet afgebouwde flats opblaast.

Kachol Levan
26-10-03, 14:23
Geplaatst door Tomas
Nee, dat is niet gek. Het is wel gek dat je deze domme redenering tegen mij blijft volhouden. Terwijl ik meen dat we daar al hadden geconstatteerd vrij verschillende meningen op na te houden.

Nogmaals mijn mening: Als je een hek bouwt om mensen heen, dan zullen de aanslagen die door die mensen worden uitgevoerd, zich tijdens de bouw logischer, uitgevoerd worden vanuit de nog niet ommuurde gebieden. Omdat dit nu eenmaal eenvoudiger is. Pas als het hek compleet is, zullen de aanslagen vanuit willekeurige gebieden komen, omdat er dan geen verschil is qua moeilijkheids graad.

Maar dat de aanslagen door zullen gaan is voor mij zo logisch als wat. Geen land kan een 100-den kilometers lang hekwerk bewaken. Ook Israel niet. En de haat wordt alleen maar groter. Vooral dankzij dit belachelijke hek.

Dat zullen we nog wel eens zien.

lennart
26-10-03, 14:24
In elk geval gaan er nu stemmen op binnen de Shinui partij om de Netzarim nederzetting te ontruimen. Dat is teminste iets.

Die twee vrouwlijke militairen die zijn omgekomen tijdens de Palestijnse aanval op hun barak waren trouwens ongewapend. Waarom? Vanwege budget overwegingen hebben de Israeli alle vrouwelijke soldaten in Gaza ontwapend...

Tomas
26-10-03, 14:27
Geplaatst door Kachol Levan
Dat zullen we nog wel eens zien.

Ja, dat zei je ook de vorige keer. Onthou dat nou, anders voel ik me ook zo dom, om iedere keer mijn standpunt te moeten herhalen...

Zwarte Schaap
26-10-03, 14:36
Geplaatst door Tomas
Het is misschien interessant om te weten waarom een leger deze nog niet afgebouwde flats opblaast.

Kennelijk is er ook een grens in de hoogte voor de palestijnen. Mischien bemoeilijken flats het manoeuvreren van de helikopters en het afschieten van raketten op de bevolking.


Israël blaast flats Palestijnen op in Gazastrook


JERUZALEM/GAZA (ANP) - Het Israëlische leger heeft in de nacht van zaterdag op zondag in de Gazastrook drie flatgebouwen in aanbouw opgeblazen. Naar schatting tweeduizend Palestijnen die binnen een straal van 400 meter rond de gebouwen wonen, waren vooraf geëvacueerd.

Dat heeft de Israëlische krant Haaretz gemeld op zijn website. De dertien verdiepingen hoge gebouwen kijken uit over de joodse nederzetting Netzarim. Volgens de Israëlische veiligheidsdiensten hebben militante Palestijnen die gebruikt bij de voorbereiding van de aanslag op Netzarim van vrijdag, waarbij drie Israëlische militairen werden gedood.

Een veiligheidsagent zei dat het plan de gebouwen te verwoesten al een jaar bestond, maar dat tot actie was overgegaan naar aanleiding van de aanval van vrijdag. De explosies, waardoor de drie torens tegelijk instortten, waren tot over de grens in Israël te voelen.

,,Het was heel precies, heel goed gedaan'', zei brigadegeneraal Gadi Shammi, de bevelhebber van de Israëlische troepen in de Gazastrook. Het was de grootste vernietiging van Palestijnse gebouwen sinds de Palestijnse opstand drie jaar geleden begon.

Bron: ANP

Kachol Levan
26-10-03, 15:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk is er ook een grens in de hoogte voor de palestijnen. Mischien bemoeilijken flats het manoeuvreren van de helikopters en het afschieten van raketten op de bevolking.

Nee, ze werden als uitkijkposten over Netzarim gebruikt. Er wordt gefluisterd dat dat de enige reden was dat ze neergezet zijn, want ze zijn nooit afgebouwd en niemand werkte eraan. Wie wil er trouwens zo dicht bij joden wonen?

Kachol Levan
26-10-03, 15:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk is er ook een grens in de hoogte voor de palestijnen. Mischien bemoeilijken flats het manoeuvreren van de helikopters en het afschieten van raketten op de bevolking.

Lees trouwens je eigen posting eens. Het antwoord op de vraag staat er nota bene in.

Zwarte Schaap
26-10-03, 15:29
Geplaatst door Kachol Levan
Lees trouwens je eigen posting eens. Het antwoord op de vraag staat er nota bene in.

Mischien snap je het niet, Ik gebruik dat artikel om de zionistische terroristen belachelijk te maken. Een flat mag niet omdat het als een uitkijkpost gebruikt kan worden.

Verder neem ik natuurlijk geen notie van de gebruikelijke reaktie van de zionistische argument dat daar de aanslag is beraamd.Alsof dat zogenaamd een argument is om 3 flatgebouwen neer te halen.

Als je verder leest zegt de zionist dat er al een jaar eerder plannen waren om ze neer te halen.

Kennelijk heeft men ook een grens hoe hoog de palestijnen op hun eigen grondgebied mogen bouwen. Een racistische hek in de lucht zou ik zo zeggen.

Kachol Levan
26-10-03, 17:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien snap je het niet, Ik gebruik dat artikel om de zionistische terroristen belachelijk te maken. Een flat mag niet omdat het als een uitkijkpost gebruikt kan worden.

Verder neem ik natuurlijk geen notie van de gebruikelijke reaktie van de zionistische argument dat daar de aanslag is beraamd.Alsof dat zogenaamd een argument is om 3 flatgebouwen neer te halen.

Als je verder leest zegt de zionist dat er al een jaar eerder plannen waren om ze neer te halen.

Kennelijk heeft men ook een grens hoe hoog de palestijnen op hun eigen grondgebied mogen bouwen. Een racistische hek in de lucht zou ik zo zeggen.

Hun eigen grondgebied? Wie heeft het dan aan ze gegeven?

Zwarte Schaap
27-10-03, 09:33
Geplaatst door Kachol Levan
Hun eigen grondgebied? Wie heeft het dan aan ze gegeven?

Volgens de zionistische mythes heeft er nooit iemand in palestina gewoond. palestina was een verlaten land met alleen enkele arabieren die zo lui waren dat ze hun land verwaarloosden toch?

Een land zonder volk voor een volk zonder land toch?

Keep on dreaming !

freya
27-10-03, 10:24
Geplaatst door Kachol Levan
Hun eigen grondgebied? Wie heeft het dan aan ze gegeven?

De VN in verschillende, door Israel genegeerde, resoluties.

Kachol Levan
27-10-03, 11:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens de zionistische mythes heeft er nooit iemand in palestina gewoond. palestina was een verlaten land met alleen enkele arabieren die zo lui waren dat ze hun land verwaarloosden toch?

Een land zonder volk voor een volk zonder land toch?

Keep on dreaming !

Ik zeg niet dat ze er niet woonden. Ik zeg dat ze het niet HADDEN. En ze hebben het nog steeds niet. Het enige verschil tussen toen en nu is dat er nu joden de overheersers zijn. DAT is het probleem voor de Palestijnen.

Kachol Levan
27-10-03, 11:38
Geplaatst door freya
De VN in verschillende, door Israel genegeerde, resoluties.

Ah, de VN. Je bedoelt dezelfde VN die in 1947 een Palestijnse en Joodse staat uitriep en toen niets deed toen vijf arabische landen de Joodse staat onder de voet wilden lopen? De Palestijnen hebben over 1948 geen recht van spreken meer. Ze hebben het verdeelplan verworpen.

Of bedoel je dezelfde VN die tientallen resoluties aannam dat Israel uit Zuid-Libanon wegmoest, en toen Israel dat deed "vergat" dat Syrie nog steeds heel Libanon bezet houdt.

Of bedoel je de VN die niets doet als drie Israelische soldaten voor hun ogen doodgeslagen worden, en de lijken afgevoerd worden. Ze doen niet alleen niets, ze filmen het nog ook. En als de Mossad erachter komt dat die banden bestaan, ontkent de VN het. Als Israel met bewijzen komt dat de film wel bestaat, mogen we het niet zien. Als Israel met bewijzen komt dat er nog een tweede film is, bestaat die niet meer.

Of bedoel je de Vn die een leider van een terroristische beweging in uniform, bewapend met een pistool een betoog laat houden voor de assembly waarin de vernietiging van een lidstaat wordt voorgesteld?

De VN is waardeloos. Opdoeken die hap.

Resolutie 242, spreekt ervan dat Israel uit "bezette" gebieden moet terugtrekken. Israel heeft daaraan voldaan doer uit de Sinai weg te trekken. Feit is dat Israel het gebied niet op de Palestijnen heeft veroverd maar op de Jordaniers en de Egyptenaren, en de Syriers. Egypte en Jordanie willen het gebied niet meer terughebben, dus kunnen we het al niet meer teruggeven. We kunnen het alleen maar weggeven.

Enne.. denk je nou echt dat als Israel van elke vierkante centimeter van de WB en Gaza terugtrekt dat de heibel dan afgelopen is? Je weet vast beter. Kijk maar eens wat er in Libanon gebeurd is.

Zwarte Schaap
28-10-03, 11:15
Geplaatst door Kachol Levan
Ik zeg niet dat ze er niet woonden. Ik zeg dat ze het niet HADDEN. En ze hebben het nog steeds niet. Het enige verschil tussen toen en nu is dat er nu joden de overheersers zijn. DAT is het probleem voor de Palestijnen.

Daarom is de bevrijding van Palestina een legitiem doel door deze overheersende onderdrukking uit te roeien. Dat is weer een probleem voor de zionisten.

Kachol Levan
28-10-03, 12:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom is de bevrijding van Palestina een legitiem doel door deze overheersende onderdrukking uit te roeien. Dat is weer een probleem voor de zionisten.

Je bent er het dus mee eens dat de reden dat de Palestijnen alleen maar tegen ons vechten omdat we joden zijn.

Zwarte Schaap
28-10-03, 12:50
Geplaatst door Kachol Levan
Je bent er het dus mee eens dat de reden dat de Palestijnen alleen maar tegen ons vechten omdat we joden zijn.

Lees je eigen antwoord maar !


Ik zeg niet dat ze er niet woonden. Ik zeg dat ze het niet HADDEN. En ze hebben het nog steeds niet. Het enige verschil tussen toen en nu is dat er nu joden de overheersers zijn. DAT is het probleem voor de Palestijnen.

Voor mij zijn het geen joden, maar nazistische zionisten. Echte joden zouden nooit hun relgie zo door het slijk halen door onrecht toe te passen.