PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel blaast 3 flats op in Gaza.



Zwarte Schaap
26-10-03, 12:06
Israël blaast flats Palestijnen op in Gazastrook


JERUZALEM/GAZA (ANP) - Het Israëlische leger heeft in de nacht van zaterdag op zondag in de Gazastrook drie flatgebouwen in aanbouw opgeblazen. Naar schatting tweeduizend Palestijnen die binnen een straal van 400 meter rond de gebouwen wonen, waren vooraf geëvacueerd.

Dat heeft de Israëlische krant Haaretz gemeld op zijn website. De dertien verdiepingen hoge gebouwen kijken uit over de joodse nederzetting Netzarim. Volgens de Israëlische veiligheidsdiensten hebben militante Palestijnen die gebruikt bij de voorbereiding van de aanslag op Netzarim van vrijdag, waarbij drie Israëlische militairen werden gedood.

Een veiligheidsagent zei dat het plan de gebouwen te verwoesten al een jaar bestond, maar dat tot actie was overgegaan naar aanleiding van de aanval van vrijdag. De explosies, waardoor de drie torens tegelijk instortten, waren tot over de grens in Israël te voelen.

,,Het was heel precies, heel goed gedaan'', zei brigadegeneraal Gadi Shammi, de bevelhebber van de Israëlische troepen in de Gazastrook. Het was de grootste vernietiging van Palestijnse gebouwen sinds de Palestijnse opstand drie jaar geleden begon.

Bron: ANP

Tanzaoui1
26-10-03, 16:34
Waarom doet de wereld hier niets aan.

Als de palestijnen zo iets hadden gedaan dan stond de hele wereld(westers) op. En hadden de ze gelijk een vn resolutie aan genomen en en de palestijnen veroordeeld en berecht.

Ik sta echt te wachten wanneer de vliegtuigen ergens in israel een paar gebouwen inboren. En dan hoor je de westerse wereld roepen terroristen. Een ding moeten ze weten Palestijnen zijn verzets strijders.
Wie hun terroristen noemt is een huichelaar.

En als iemand zich opblaast in de menigeten dan zijn dat geen burger doelen want ze weten dat zij (zionisten) land inpikken van de palestijen.

Dus elke inwoner van Israel is een militair doel.

DUS GEEN BURGERS. :vingers:

Kachol Levan
26-10-03, 17:35
Geplaatst door Tanzaoui1
Waarom doet de wereld hier niets aan.

Als de palestijnen zo iets hadden gedaan dan stond de hele wereld(westers) op. En hadden de ze gelijk een vn resolutie aan genomen en en de palestijnen veroordeeld en berecht.

Ik sta echt te wachten wanneer de vliegtuigen ergens in israel een paar gebouwen inboren. En dan hoor je de westerse wereld roepen terroristen. Een ding moeten ze weten Palestijnen zijn verzets strijders.
Wie hun terroristen noemt is een huichelaar.

En als iemand zich opblaast in de menigeten dan zijn dat geen burger doelen want ze weten dat zij (zionisten) land inpikken van de palestijen.

Dus elke inwoner van Israel is een militair doel.

DUS GEEN BURGERS. :vingers:

Er is nog nooit een VN resolutie geweest die de Palestijnen dan ook maar ergens op veroordelen. Het is altijd Israel die het fout doet.

Ik snap je redenatie niet dat als zelfmoordsukkels zichzelf opblazen in een menigte dat dat dan geen burgers zijn omdat het zionisten zijn en land inpikken. Maar goed.

Ik kan het ook omdraaien. De Palestijnen steunen de terreur dus zijn het allemaal militaire doelen.

:lekpuh:

Tanzaoui1
26-10-03, 19:07
Geplaatst door Kachol Levan
Er is nog nooit een VN resolutie geweest die de Palestijnen dan ook maar ergens op veroordelen. Het is altijd Israel die het fout doet.

Ik snap je redenatie niet dat als zelfmoordsukkels zichzelf opblazen in een menigte dat dat dan geen burgers zijn omdat het zionisten zijn en land inpikken. Maar goed.

Ik kan het ook omdraaien. De Palestijnen steunen de terreur dus zijn het allemaal militaire doelen.

:lekpuh:

Wie bezet wie. Geef jij daar maar eens antwoord op.

Kachol Levan
26-10-03, 21:33
Geplaatst door Tanzaoui1
Wie bezet wie. Geef jij daar maar eens antwoord op.

Dat doet er niet toe. Voor de "bezetting" waren er ook aanslagen in Israel. Tussen 1951 en 1955 werden 1000 Israelis gedood in terreuraanvallen uit onze buurlanden. De bezetting was er toen nog niet Dus waarom de terreur? Ik kan het je wel vertellen. Men mot ons niet. Want ons is jodenvolk.

Tanzaoui1
26-10-03, 21:52
Geplaatst door Kachol Levan
Dat doet er niet toe. Voor de "bezetting" waren er ook aanslagen in Israel. Tussen 1951 en 1955 werden 1000 Israelis gedood in terreuraanvallen uit onze buurlanden. De bezetting was er toen nog niet Dus waarom de terreur? Ik kan het je wel vertellen. Men mot ons niet. Want ons is jodenvolk.


Waren Ons maar echt jodenvolk, dan had je van hun niks te vrezen.
Maar Ons zijn die smerige ****** zionisten die alle internationale racht aan hun laars lappen. Maar de tijd zal het zeggen wat er gaat gebeuren met die flikkers.

Kachol Levan
27-10-03, 07:37
Geplaatst door Tanzaoui1
Waren Ons maar echt jodenvolk, dan had je van hun niks te vrezen.
Maar Ons zijn die smerige ****** zionisten die alle internationale racht aan hun laars lappen. Maar de tijd zal het zeggen wat er gaat gebeuren met die flikkers.

Dat zeggen jelui nu al vijfenvijftig jaar, en ik zie niet dat de vernietiging van de zionistische entiteit ook maar een beetje dichterbij komt. Het zal mijn tijd wel duren, en ook die van mijn kinderen.

freya
27-10-03, 10:04
Geplaatst door Kachol Levan
Dat doet er niet toe. Voor de "bezetting" waren er ook aanslagen in Israel. Tussen 1951 en 1955 werden 1000 Israelis gedood in terreuraanvallen uit onze buurlanden. De bezetting was er toen nog niet Dus waarom de terreur? Ik kan het je wel vertellen. Men mot ons niet. Want ons is jodenvolk.

Met moet jullie zionisten niet omdat jullie het land van een ander volk hebben gestolen.

Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?

freya
27-10-03, 10:07
Geplaatst door Kachol Levan
Dat zeggen jelui nu al vijfenvijftig jaar, en ik zie niet dat de vernietiging van de zionistische entiteit ook maar een beetje dichterbij komt. Het zal mijn tijd wel duren, en ook die van mijn kinderen.

55 jaar is een stofje in de wereldgeschiedenis.

Israel is een mislukt experiment, dat uiteindelijk zal verdwijnen.

Gewoon ophouden met die apartheidsonzin en opnieuw beginnen.

Joden en Arabieren kunnen heel goed samen in 1 land, maar dan wel met gelijke rechten voor iedereen.

Onno26
27-10-03, 10:40
55 jaar is een stofje in de wereldgeschiedenis.

Nederland in haar huidige vorm bestaat ook slechts ongeveer 170 jaar, en toch hebben we allemaal het gevoel dat iets is wat altijd geweest is.


Israel is een mislukt experiment, dat uiteindelijk zal verdwijnen

Je profetische gaven zijn aandoenlijk, maar ik denk dat je runestenen een beetje van de rel zijn. Zo mislukt is Israel als "experiment" niet overigens, ga er eens kijken en je zult zien dat Israel voor het overgrote deel van haar bevolking een goed leven te bieden heeft.


Gewoon ophouden met die apartheidsonzin en opnieuw beginnen.

Altijd leuk om woorden als "apartheid" in de discussie te gooien, het geeft jou als tegenstander van "apartheid" natuurlijk gelijk de benefit of the doubt. In principe zou een mens het onstaan van alle Europese landen overigens met "apartheid" kunnen verklaren, immers grenzen trekken tussen mensen gebaseerd op taal, cultuur en afkomst dat deed men in Zuid Afrika ook. Er zit overigens een klein nuance verschil tussen Z-A en Israel, waar zwart Z-A burgers waren van Z-A, zijn de meeste Palestijnen dat niet van Israel.


Joden en Arabieren kunnen heel goed samen in 1 land, maar dan wel met gelijke rechten voor iedereen.

Zoals in Frankrijk, Nederland, de VS en Israel bedoel je. Helaas laten de voorbeelden van "multi-culturele" landen in de Arabische wereld een beetje te wensen over, vooral als het gaat om de rechten van religieuze minderheden. Dus laat Israel maar doorgaan met het bieden van rechten aan haar burgers, , joden en arabieren, gewoon binnen de grenzen die het nu heeft. En laat de Palestijnen hun eigen vrije land opbouwen op de westbank en gaza. Dan zien we over een jaar of 55 wel hoe de palestijnen het eraf brengen.

freya
27-10-03, 11:04
Geplaatst door Onno26
Nederland in haar huidige vorm bestaat ook slechts ongeveer 170 jaar, en toch hebben we allemaal het gevoel dat iets is wat altijd geweest is.


Maar blijft het ook, of gaat het uiteindelijk gewoon op in een groot Europa?



Je profetische gaven zijn aandoenlijk, maar ik denk dat je runestenen een beetje van de rel zijn. Zo mislukt is Israel als "experiment" niet overigens, ga er eens kijken en je zult zien dat Israel voor het overgrote deel van haar bevolking een goed leven te bieden heeft.

Het is mislukt omdat Israel het meest onveilige plekje voor Joden is op de hele wereld!
Dat goede leven is een leven in constante angst voor aanslagen.
Dan zitten de Joden in Europa tegenwoordig veel beter.



Altijd leuk om woorden als "apartheid" in de discussie te gooien, het geeft jou als tegenstander van "apartheid" natuurlijk gelijk de benefit of the doubt. In principe zou een mens het onstaan van alle Europese landen overigens met "apartheid" kunnen verklaren, immers grenzen trekken tussen mensen gebaseerd op taal, cultuur en afkomst dat deed men in Zuid Afrika ook. Er zit overigens een klein nuance verschil tussen Z-A en Israel, waar zwart Z-A burgers waren van Z-A, zijn de meeste Palestijnen dat niet van Israel.

Israel is een apartheidsstaat omdat 1 bevolkingsgroep veel meer rechten heeft dan de andere. De Arabieren in Israel worden zwaar gediscrimineerd.

In de bezette gebieden is de apartheid nog veel strikter doorgevoerd.
Geen burgers van Israel, maar Joodse kolonisten worden in alles ondersteund en beschermd.



Zoals in Frankrijk, Nederland, de VS en Israel bedoel je. Helaas laten de voorbeelden van "multi-culturele" landen in de Arabische wereld een beetje te wensen over, vooral als het gaat om de rechten van religieuze minderheden. Dus laat Israel maar doorgaan met het bieden van rechten aan haar burgers, , joden en arabieren, gewoon binnen de grenzen die het nu heeft. En laat de Palestijnen hun eigen vrije land opbouwen op de westbank en gaza. Dan zien we over een jaar of 55 wel hoe de palestijnen het eraf brengen.

Laat Israel eens beginnen met het toekennen van gelijke rechten aan alle burgers.
Religeuze rechten zijn zo ongeveer de enige rechten die voor Arabieren en Joden gelijk zijn daar.


En over welke vrije Palestijnse staat hebben we het hier?
Die brokjes land die in een muur worden opgesloten, zonder water, zonder landbouwgronden?

Onno26
27-10-03, 12:56
Maar blijft het ook, of gaat het uiteindelijk gewoon op in een groot Europa?

Doet dat terzake? Is dat een argument tegen het bestaansrecht van Nederland? Nee. dacht ik. Hetzelfde geld voor Israel.


Het is mislukt omdat Israel het meest onveilige plekje voor Joden is op de hele wereld! , Dat goede leven is een leven in constante angst voor aanslagen. Dan zitten de Joden in Europa tegenwoordig veel beter.

Blijft het feit dat Joden in Israel niet afhankelijk zijn van het humeur van de bewoners van het land waar ze zich bevinden. Die afhankelijkheid heeft in het verleden nogal eens aardig vervelende consequenties gehad. Zelfbeschikkingsrecht daar ging het grotendeels over toen joden Israel wenste, zelfbeschiking net als de Nederlanders die onder het Spaanse juk vandaan wilden, of zoals de Palestijnen nu willen. Een vrij menselijke wens, en in het geval van Israel absoluut niet mislukt.


Israel is een apartheidsstaat omdat 1 bevolkingsgroep veel meer rechten heeft dan de andere. De Arabieren in Israel worden zwaar gediscrimineerd.

Zwaar gediscrimeerd is misschien wat overtrokken, al worden ze natuurlijk niet helemaal correct behandeld. Het is natuurlijk ook een vrij unieke situatie aldaar, Israelische palestijnen weten niet welke kant ze moeten kiezen en de Joden weten niet precies hoe ze met deze burgers moeten omgaan.


In de bezette gebieden is de apartheid nog veel strikter doorgevoerd, Geen burgers van Israel, maar Joodse kolonisten worden in alles ondersteund en beschermd

Joodse kolonisten zijn burgers van Israel. Palestijnen zijn dat niet.


En over welke vrije Palestijnse staat hebben we het hier?


Jammer genoeg praten we nog over een hypothetische Palestijnse staat. Maar het zal er wel van komen.

freya
27-10-03, 13:04
Geplaatst door Onno26
Doet dat terzake? Is dat een argument tegen het bestaansrecht van Nederland? Nee. dacht ik. Hetzelfde geld voor Israel.

Jij kwam met het niet terzake doende voorbeeld




Blijft het feit dat Joden in Israel niet afhankelijk zijn van het humeur van de bewoners van het land waar ze zich bevinden. Die afhankelijkheid heeft in het verleden nogal eens aardig vervelende consequenties gehad. Zelfbeschikkingsrecht daar ging het grotendeels over toen joden Israel wenste, zelfbeschiking net als de Nederlanders die onder het Spaanse juk vandaan wilden, of zoals de Palestijnen nu willen. Een vrij menselijke wens, en in het geval van Israel absoluut niet mislukt.

Hou toch op met israel met Nederland te vergelijken.

Nederland is op een natuurlijke manier gegroeid en ontstaan.
Israel is een door het westen neergeplante onnatuurlijke kolonie in het M-O.



Zwaar gediscrimeerd is misschien wat overtrokken, al worden ze natuurlijk niet helemaal correct behandeld. Het is natuurlijk ook een vrij unieke situatie aldaar, Israelische palestijnen weten niet welke kant ze moeten kiezen en de Joden weten niet precies hoe ze met deze burgers moeten omgaan.

Niet helemaal correct behandeld is het understatement van de maand.



Joodse kolonisten zijn burgers van Israel. Palestijnen zijn dat niet.

Burgers die in bezet gebied wonen?

Waarom dan de Palestijnen die in het zelfde gebied wonen niet ook gewoon burgers noemen?



Jammer genoeg praten we nog over een hypothetische Palestijnse staat. Maar het zal er wel van komen.

Zeker niet als die muur wordt afgebouwd.

Kachol Levan
27-10-03, 13:26
Geplaatst door freya
Jij kwam met het niet terzake doende voorbeeld

Hou toch op met israel met Nederland te vergelijken.

Nederland is op een natuurlijke manier gegroeid en ontstaan.
Israel is een door het westen neergeplante onnatuurlijke kolonie in het M-O.

Net als Jordanie, Syrie, Irak, Libanon, Marokko, Tunesie, Egypte, Libie, Saudi Arabie (moet ik nog doorgaan)


Niet helemaal correct behandeld is het understatement van de maand.

Nee, dat valt best mee. Er word hier lustig verbouwd op het moment, en ik heb net nog gezellig met de Arabische werknemers staan kletsen. Ik zou niet weten wat het probleem is. Ik stel dat de arabieren in Israel net zo achtergesteld zijn als allochtonen in Nederland.


Burgers die in bezet gebied wonen?

Waarom dan de Palestijnen die in het zelfde gebied wonen niet ook gewoon burgers noemen?

He, ik ben een nederlander en woon in het buitenland, ik heb gewoon stemrecht in nederland. De kolonisten zijn Israelis die in bezet wonen. Als er weer eens verkiezingen komen in de bezette gebieden mogen ze van mij daar ook aan mee doen.


Zeker niet als die muur wordt afgebouwd. [/B]

En ZEKER niet tot dat de Palestijnse terreur ophoudt.

Onno26
27-10-03, 13:47
Jij kwam met het niet terzake doende voorbeeld

Mijn voorbeeld deed wel terzake. Ik toonde je aan dat het wat vreemd is om Nederland als een natuurlijke entiteit te zien na 170 jaar en Israel af te doen als een "stofje in de wereldgeschiedenis" na 55.


Hou toch op met Israel met Nederland te vergelijken. Nederland is op een natuurlijke manier gegroeid en ontstaan

Wat? Nederland is op een natuurlijke wijze gegroeid en onstaan? Het onstaan van naties is op geen enkele manier natuurlijk. Niet in het geval van Israel en niet in het geval van Nederland.
Het heeft overigens bijna een racistisch ondertoontje, jouw rechtvaardiging van het bestaan van Nederland, zeker als we in ogenschouw nemen dat je het recht wat Nederlanders "natuurlijk" toekomt niet gunt aan Joden.


Waarom dan de Palestijnen die in het zelfde gebied wonen niet ook gewoon burgers noemen?

Omdat ze geen Iraelisch paspoort hebben, omdat de Joodse bevolking van Israel geen bi-nationale staat wil, en omdat mensen die geen burger zijn burger noemen onduidelijkheid schept.

[

freya
27-10-03, 15:35
Geplaatst door Kachol Levan
Net als Jordanie, Syrie, Irak, Libanon, Marokko, Tunesie, Egypte, Libie, Saudi Arabie (moet ik nog doorgaan)


Zijn de inwoners van die landen ook in een par tientalle jaren van over de hele wereld geimporteerd?



Nee, dat valt best mee. Er word hier lustig verbouwd op het moment, en ik heb net nog gezellig met de Arabische werknemers staan kletsen. Ik zou niet weten wat het probleem is. Ik stel dat de arabieren in Israel net zo achtergesteld zijn als allochtonen in Nederland.

Hou jij maar lekker je oogkleppen op.

Arabieren lopen louter op grond van hun etnischiteit allerlei regelingen en subsidies mis, die Joden wel krijgen
En dan heb ik het nog niet over de wetten die bepalen dat er geen land verkocht mag worden aan niet-joden en de immigratiebeperkingen voor niet-joden itt de vrije immigratie voor iedereen met joods bloed.

(zal ik nu maar ff ophouden? anders wordt het mss te veel voor je)



He, ik ben een nederlander en woon in het buitenland, ik heb gewoon stemrecht in nederland. De kolonisten zijn Israelis die in bezet wonen. Als er weer eens verkiezingen komen in de bezette gebieden mogen ze van mij daar ook aan mee doen.

Ze wonen er niet alleen ze hebben ook allerlei privileges die voor de Palestijnen het leven nog veel moeilijker maken.



En ZEKER niet tot dat de Palestijnse terreur ophoudt.

Je bedoelt het verzet tegen een illegale bezetting en onderdrukking.

freya
27-10-03, 15:43
Geplaatst door Onno26
Mijn voorbeeld deed wel terzake. Ik toonde je aan dat het wat vreemd is om Nederland als een natuurlijke entiteit te zien na 170 jaar en Israel af te doen als een "stofje in de wereldgeschiedenis" na 55.
[

Ik zei dat 55 jaar een stofje in de wereldgeschiedenis is. 170 jaar is nauwelijks groter



Wat? Nederland is op een natuurlijke wijze gegroeid en onstaan? Het onstaan van naties is op geen enkele manier natuurlijk. Niet in het geval van Israel en niet in het geval van Nederland.

Nederland heeft niet het overgrote deel van de inwoners geimporteerd uit alle uithoeken van de wereld om maar een Nederlandse bevolking te creeren


Het heeft overigens bijna een racistisch ondertoontje, jouw rechtvaardiging van het bestaan van Nederland, zeker als we in ogenschouw nemen dat je het recht wat Nederlanders "natuurlijk" toekomt niet gunt aan Joden.

Ja, daar hebben we de zionistische troefkaart!

Nu ben ik een racist en antisemiet

Ik gun de Joden vanalles als het maar niet ten koste gaat van een ander volk zoals nu.

Ze hadden hun experiment in een echt onbewoond gebied moeten beginnen. Die zijn er echt wel in de wereld hoor.

Er bestaat geen enkel geldig excuus voor het verdrijven van een volk van het land waar ze eeuwenlang gewoond hebben.



omdat de Joodse bevolking van Israel geen bi-nationale staat wil

Hier leg je de vinger op de etterende wond!

Kachol Levan
27-10-03, 15:50
Geplaatst door freya
[B]Ik zei dat 55 jaar een stofje in de wereldgeschiedenis is. 170 jaar is nauwelijks groter

Nederland heeft niet het overgrote deel van de inwoners geimporteerd uit alle uithoeken van de wereld om maar een Nederlandse bevolking te creeren

Israel ook niet. De joden van de wereld zijn door hun gastlanden zo vervolgd of benadeeld dat ze liever in Israel zouden wonen. Dat is precies de reden dat Israel bestaat. En je gelooft me misschien niet, ik woel me hier veiliger dan in Nederland. Je hebt geen idee hoe vaak ik beschimpt, bespuugd en achternagezeten ben omdat ik joods ben.


Ja, daar hebben we de zionistische troefkaart!

Nu ben ik een racist en antisemiet

Ik gun de Joden vanalles als het maar niet ten koste gaat van een ander volk zoals nu.


Ze hadden hun experiment in een echt onbewoond gebied moeten beginnen. Die zijn er echt wel in de wereld hoor.

De Palestijnen hadden ons ook met open armen kunnen ontvangen, Samen hadden we er iets fantastisch van kunnen maken.


Er bestaat geen enkel geldig excuus voor het verdrijven van een volk van het land waar ze eeuwenlang gewoond hebben.

We hebben (bijna) niemand verdreven. Ook hier heeft de VN een lelijke rol gespeeld.


Hier leg je de vinger op de etterende wond!

Hoeveel Palestijnen willen dat precies?

Onno26
27-10-03, 16:08
Nederland heeft niet het overgrote deel van de inwoners geimporteerd uit alle uithoeken van de wereld om maar een Nederlandse bevolking te creeren

Ja dat is wel erg makkelijk Freya, Nederlanders zijn ook uit hun thuisland weggejaagd.


Ja, daar hebben we de zionistische troefkaart! Nu ben ik een racist en antisemiet

Ik heb geen van tween beweert. Ik zei alleen dat claimen dat Nederland "natuurlijk" onstaan is en dat het dus bestaansrecht heeft gebaseerd op dat "natuurlijke" aspect, een racistisch ondertoontje had.


Ik gun de Joden vanalles als het maar niet ten koste gaat van een ander volk zoals nu

Je bent er vast al een keer op gewezen dat toen de Joodse staat door de VN werd goed gekeurd er op hetzelfde moment een Palestijnse staat gecreerd werd. De Palestijnen kregen toen voor het eerst in de geschiedenis een staat en zelfbeschikkingsrecht. Je weet wel, dat waar ze nu voor vechten. Toen wilde ze het niet.


Ze hadden hun experiment in een echt onbewoond gebied moeten beginnen. Die zijn er echt wel in de wereld hoor

Je bent het met mee eens dat Israel waar het nu ligt de enige echte jusite plaats voor een joodse staat is. Je kunt de band die het joodse volk met dat stuk land heeft niet simpelweg ontkennen.


Hier leg je de vinger op de etterende wond!

Freya, de einge reden dat de Palestijnen een bi-nationale staat willen is omdat zij daar de meerderheid uit zouden maken, en dat zowel Israel als zelfbeschikkingrecht van het Joodse volk dus niet meer zou bestaan.
Gaarne een beetje realistisch blijven, de Palestijnen zijn geen wondervolkje met een enorm groot hart, ook zij zitten d'r gewoon voor hun eigen belang.

freya
27-10-03, 16:08
Geplaatst door Kachol Levan
Israel ook niet. De joden van de wereld zijn door hun gastlanden zo vervolgd of benadeeld dat ze liever in Israel zouden wonen. Dat is precies de reden dat Israel bestaat.

Feit blijft staan dat het overgrote deel van de Joodse inwoners van Israel op een onnatuurlijke manier in korte tijd het land is binnengekomen.

Dit wordt ook gestimuleerd door de israelische overheid die bv speciale luchtbruggen organiseert.

Zonder Joodse inwoners geen Joodse staat immers.


En je gelooft me misschien niet, ik woel me hier veiliger dan in Nederland. Je hebt geen idee hoe vaak ik beschimpt, bespuugd en achternagezeten ben omdat ik joods ben.

Ik geloof je inderdaad niet. Als ik naar de cijfers van het CIDI kijk dan moet moet je hier wel vreselijk aaan het overdrijven zijn. Of jij bent degene die voor bijna alle meldingen daar heeft gezorgd natuurlijk.



De Palestijnen hadden ons ook met open armen kunnen ontvangen, Samen hadden we er iets fantastisch van kunnen maken.

Dat hebben ze in eerste instantie ook gedaan. Van wie hebben de Europese Joden geleerd hoe ze het M-O land moesten bewerken?

Pas toen het ze duidelijk werd dat de Joden streefden naar een exclusief Joodse staat is de houding van de Palestijnen veranderd.



We hebben (bijna) niemand verdreven. Ook hier heeft de VN een lelijke rol gespeeld.

Jokkebrok!



Hoeveel Palestijnen willen dat precies?

Kern van het hele probleem is dat Israel zo nodig een Joodse staat moet zijn.

Dat de Palestijnen ondertussen hun buik vol hebben van Joden is na al het geweld en onderdrukking niet te verwonderen. Maar zij zijn deze ellende niet begonnen, dat hebben de zionisten en hun anti-semitische vrienden gedaan.

freya
27-10-03, 16:22
Geplaatst door Onno26
Ja dat is wel erg makkelijk Freya, Nederlanders zijn ook uit hun thuisland weggejaagd.

Waar heb je het over?

En het is geen makkelijke redenering van mij, het is een historisch feit.



Ik heb geen van tween beweert. Ik zei alleen dat claimen dat Nederland "natuurlijk" onstaan is en dat het dus bestaansrecht heeft gebaseerd op dat "natuurlijke" aspect, een racistisch ondertoontje had.

Wat heeft dat met racisme te maken???

Nederland is ontstaan vanuit de verschillende stammen die zich in de loop der eeuwen in het gebeid gevestigd hebben. Dat is een natuurlijke gang van zaken

Onnatuurlijk is het om een bevolking met scheeps- en vliegtuigladingen vol te importeren.



Je bent er vast al een keer op gewezen dat toen de Joodse staat door de VN werd goed gekeurd er op hetzelfde moment een Palestijnse staat gecreerd werd. De Palestijnen kregen toen voor het eerst in de geschiedenis een staat en zelfbeschikkingsrecht. Je weet wel, dat waar ze nu voor vechten. Toen wilde ze het niet.

En waarom zou het Palestijnse volk zomaar een deel van haar land, boomgaarden, akkers, dorpen en steden afstaan aan een stel Europese immigranten?
De palestijnen werden behandeld als een achterlijk, niet ter zake doende volk en ze hadden gelijk dat ze daar tegen protesteerden.



Je bent het met mee eens dat Israel waar het nu ligt de enige echte jusite plaats voor een joodse staat is. Je kunt de band die het joodse volk met dat stuk land heeft niet simpelweg ontkennen.

Dat ben ik helemaal niet met je eens!

Als alle volken terug moeten keren naar waar ze ooit eens gewoond hebben, dan zal het een lekker zooitje worden in de wereld.

De band van het Palestijnse volk met dat land is onendig veel sterker. Zij zijn daar nooit weggegaan.



Freya, de einge reden dat de Palestijnen een bi-nationale staat willen is omdat zij daar de meerderheid uit zouden maken, en dat zowel Israel als zelfbeschikkingrecht van het Joodse volk dus niet meer zou bestaan.
Gaarne een beetje realistisch blijven, de Palestijnen zijn geen wondervolkje met een enorm groot hart, ook zij zitten d'r gewoon voor hun eigen belang.

De Palestijnen willen een bi-nationale staat omdat ze op hun eigen land en in hun eigen huizen willen wonen. Geef ze eens ongelijk.

Basis van het probleem blijft de racistische grondslag van de staat Israel, waardoor er daar geen plaats is voor niet-Joden.

Kachol Levan
27-10-03, 16:40
Geplaatst door freya
Zijn de inwoners van die landen ook in een par tientalle jaren van over de hele wereld geimporteerd?

Ja, kijk maar eens naar Saudi Arabie, Koeweit, Qatar, Singapore. De joden zijn trouwens niet geimporteerd maar uit de gastlanden geschopt of weggepest.


Hou jij maar lekker je oogkleppen op.

Hoe vaak ben je in Israel geweest en heb je gezien hoe ze behandeld worden?


Arabieren lopen louter op grond van hun etnischiteit allerlei regelingen en subsidies mis, die Joden wel krijgen
En dan heb ik het nog niet over de wetten die bepalen dat er geen land verkocht mag worden aan niet-joden en de immigratiebeperkingen voor niet-joden itt de vrije immigratie voor iedereen met joods bloed.

Er zijn wel regelingen die niet gelden voor degenen die niet in het leger geweest zijn. Dat heeft alleen niets te maken met etniciteit. Nieuwkomers krijgen die subsidies ook niet, en ook degenen die dienst weigeren, of afgekeurd worden. Israel probeert het wat aantrekkelijker te maken om het leger in te gaan. Israelische arabieren die in het leger gaan (het zijn er niet veel maar ze zijn er wel) krijgen die subsidies wel. Je kan dat op racisme gooien, maar dat is het niet.

De wet die het verbied grond te verkopen aan niet-joden is in 2001 door het Israelische hooggerechtshof terecht naar de prullenbak gestuurd. Nu de PA nog. Daar krijgen mensen die grond verkopen aan Joden de doodstraf.

Jordanie heeft ook een wet die het joden verbied land te kopen of staatsburger te worden. Om Saudi arabie binnen te komen moet je een niet-jood verklaring tekenen (zal ik nu maar ff ophouden? anders wordt het mss te veel voor je).


Ze wonen er niet alleen ze hebben ook allerlei privileges die voor de Palestijnen het leven nog veel moeilijker maken.

De Palestijnen maken het zichzelf ook niet makkelijk.


Je bedoelt het verzet tegen een illegale bezetting en onderdrukking. [/B]
Juist, en dezelfde illegale bezetting van Jordanie en Egypte gaf geen verzet. Wat is de conclusie. Jooden niet gewenscht. Nu, we zijn er wel, en als het ze niet bevalt zullen ze er maar mee moeten leren leveen. We are here to stay.

freya
27-10-03, 17:03
Geplaatst door Kachol Levan
De joden zijn trouwens niet geimporteerd maar uit de gastlanden geschopt of weggepest.

Dat is in veel gevallen niet waar.
Op dit moment wordt er bv in Argentinie een actieve campagne gevoerd om immigranten te werven. De economie ligt daar op z'n gat dus veel mensen zijn er gevoelig voor.

En datzelfde trucje is al vaker vertoond.


Hoe vaak ben je in Israel geweest en heb je gezien hoe ze behandeld worden?

Ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die er wel geweest zijn, om te weten dat jij met enorm dikke oogkleppen rondloopt.



Er zijn wel regelingen die niet gelden voor degenen die niet in het leger geweest zijn. Dat heeft alleen niets te maken met etniciteit. Nieuwkomers krijgen die subsidies ook niet, en ook degenen die dienst weigeren, of afgekeurd worden. Israel probeert het wat aantrekkelijker te maken om het leger in te gaan. Israelische arabieren die in het leger gaan (het zijn er niet veel maar ze zijn er wel) krijgen die subsidies wel. Je kan dat op racisme gooien, maar dat is het niet.

Als ik zin en tijd heb zal ik eens wat fijne regelingen voor je opzoeken.



De wet die het verbied grond te verkopen aan niet-joden is in 2001 door het Israelische hooggerechtshof terecht naar de prullenbak gestuurd.

geweldig en nu nog de wetten op "verlaten"huizen e.d.



Jordanie heeft ook een wet die het joden verbied land te kopen of staatsburger te worden. Om Saudi arabie binnen te komen moet je een niet-jood verklaring tekenen

En welk land is met deze onzin in het M-O begonnen?

Je verlaagd de discussie wel naar kleuternivo op deze manier. "Zij doen het ook hoor lekker puh! "



De Palestijnen maken het zichzelf ook niet makkelijk.

Zij krijgen dan ook geen exclusief wegen net en geen speciaal legertje om hun dorpen te beschermen.

Hun wegen worden volgezet met blokkades.

En jij wil beweren dat hun verzet tegen de illegale, door de VN veroordeelde bezetting niet legitiem is?



We are here to stay.

Dat denk ik dus niet, als Israel op deze manier doorgaat.

De goodwill in Europa is tanende en hoelang heeft de VS Israel nog nodig als voorpost in het M-O?

De enige redding voor de Joden in het M-O is de volledige rechten van de Palestijnen erkennen en afstand nemen van de racistische grondslag van Israel. Anders is het alleen een kwestie van afwachten tot de verhoudingen in de wereld een beetje verschuiven en dan is het einde verhaal.

Donna
27-10-03, 19:47
Geplaatst door Kachol Levan

Nee, dat valt best mee. Er word hier lustig verbouwd op het moment, en ik heb net nog gezellig met de Arabische werknemers staan kletsen. Ik zou niet weten wat het probleem is. Ik stel dat de arabieren in Israel net zo achtergesteld zijn als allochtonen in Nederland.

Kachol,

Van alle onzinnige statements die je in dit topic laat zien vind ik dit de mooiste van allemaal.

Feit is dat, als je Nederland en Israel al wilt vergelijken, de Israelische joden de allochtonen zijn, niet de arabieren. De arabieren woonden er namelijk al toen de joodse staat werd gesticht (alhoewel er legio Israelverdedigers zijn die zelfs dat proberen te ontkennen). Ik vind het dus heel veel zeggen dat je de arabieren vergelijkt met de allochtonen in NL. Dat illustreert namelijk exact het probleem.

De arabieren in Israel zijn geen allochtonen, de immigranten uit Rusland, Afrika, Europa, Argentinie, Irak, Marokko, etc die er de afgelopen 50 jaar naartoe zijn verhuisd zijn dat wel. Maar in de praktijk is het inderdaad precies omgedraaid, wat een verklaring is voor de reden dat Israel ook wel een apartheidsstaat wordt genoemd.

Kachol Levan
28-10-03, 08:14
Geplaatst door Donna
Kachol,

Van alle onzinnige statements die je in dit topic laat zien vind ik dit de mooiste van allemaal.

Feit is dat, als je Nederland en Israel al wilt vergelijken, de Israelische joden de allochtonen zijn, niet de arabieren. De arabieren woonden er namelijk al toen de joodse staat werd gesticht (alhoewel er legio Israelverdedigers zijn die zelfs dat proberen te ontkennen). Ik vind het dus heel veel zeggen dat je de arabieren vergelijkt met de allochtonen in NL. Dat illustreert namelijk exact het probleem.

De arabieren in Israel zijn geen allochtonen, de immigranten uit Rusland, Afrika, Europa, Argentinie, Irak, Marokko, etc die er de afgelopen 50 jaar naartoe zijn verhuisd zijn dat wel. Maar in de praktijk is het inderdaad precies omgedraaid, wat een verklaring is voor de reden dat Israel ook wel een apartheidsstaat wordt genoemd.

Yep, dat was ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoelde niet te zeggen dat de Israelische arabieren allochtonen zijn. Dat staat er ook niet, maar het was ongelukkig uitgedrukt. Als alle joden over de wereld het zo goed hebben/ hadden waarom zijn ze dan zo massaal naar Israel gekomen? Werden ze daartoe gedwongen?

Kachol Levan
28-10-03, 08:26
Geplaatst door freya
Feit blijft staan dat het overgrote deel van de Joodse inwoners van Israel op een onnatuurlijke manier in korte tijd het land is binnengekomen.

Dit wordt ook gestimuleerd door de israelische overheid die bv speciale luchtbruggen organiseert.

Zonder Joodse inwoners geen Joodse staat immers.

En dat VERWIJT je Israel? Duizenden joodse Etheopiers verhongeren, moeten we die dan laten sterven? De Yemenitische joden worden vervolgd en vermoord, en Israel redt ze uit die ellende. Mag dat niet? De joden in Frankrijk voelen zich niet meer veilig en vertrekken massaal, mag dat niet? De Argentijnen waren al massaal aan het wegtrekken toen ik naar Israel kwam in 1995. Ze waren zich doodgeschrokken van de laffe aanslag op het joodse centrum in Buenos Aires en de laconieke manier waarmee hun regering er mee omgien.


Ik geloof je inderdaad niet. Als ik naar de cijfers van het CIDI kijk dan moet moet je hier wel vreselijk aaan het overdrijven zijn. Of jij bent degene die voor bijna alle meldingen daar heeft gezorgd natuurlijk.

Het zal je verbazen hoeveel iemand accepteert voordat hij aangifte doet. En ik had een betere optie, naar Israel gaan. Waar niemand je met de nek aankijkt omdat je joods bent.


Dat hebben ze in eerste instantie ook gedaan. Van wie hebben de Europese Joden geleerd hoe ze het M-O land moesten bewerken?

Vandaar dat ze in de dertiger jaren van de vorige eeuw al met man en macht immigratie tegen hielden, en zo indirect de moord op vele honderduizenden joden in Europa op hun geweten hebben.


Pas toen het ze duidelijk werd dat de Joden streefden naar een exclusief Joodse staat is de houding van de Palestijnen veranderd.

Bullshit, de annalen van Palestina staan vol met verkrachtingen en roofpartijen en pogroms al in de 19e eeuw.


Jokkebrok!
De meesten zijn gevlucht voor fabeltjes die ze zelf rondstrooiden en vele anderen hebben ruimte gemaakt zodat de arabische legers de joden de zee in konden jagen.


Kern van het hele probleem is dat Israel zo nodig een Joodse staat moet zijn.

Mogen we alsjeblieft een klein pieterpeuterig rotlandje waar we niet afhankelijk zijn van de hukken en mukken van de plaatselijke heersers.


Dat de Palestijnen ondertussen hun buik vol hebben van Joden is na al het geweld en onderdrukking niet te verwonderen. Maar zij zijn deze ellende niet begonnen, dat hebben de zionisten en hun anti-semitische vrienden gedaan.

Ze hadden hun buik al vol van joden voordat Israel bestond. Jooden niet gewenscht.

Kachol Levan
28-10-03, 08:38
Geplaatst door freya
Dat is in veel gevallen niet waar.
Op dit moment wordt er bv in Argentinie een actieve campagne gevoerd om immigranten te werven. De economie ligt daar op z'n gat dus veel mensen zijn er gevoelig voor. En datzelfde trucje is al vaker vertoond.

Ik dacht dat alle joden rijk waren. En zoals ik al eerder zie, de Argentijnen waren al 60% van degenen in het absorbtiecentrum toen ik daar was in 1995. Ver voor de economische malaise. Nog eens 30% waren Fransen die de bui al zagen hangen.


Ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die er wel geweest zijn, om te weten dat jij met enorm dikke oogkleppen rondloopt.

Ik heb genoeg gevallen gezien van hoe het ECHT is.


Als ik zin en tijd heb zal ik eens wat fijne regelingen voor je opzoeken.

Veel plezier


geweldig en nu nog de wetten op "verlaten"huizen e.d.

Hoe zit dat met de huizen die de joden moesten verlaten in de arabische wereld en Europa?


En welk land is met deze onzin in het M-O begonnen?

Transjoerdanie in 1922.


Je verlaagd de discussie wel naar kleuternivo op deze manier. "Zij doen het ook hoor lekker puh! "

Ik laat je zien dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Het probleem is dat het Israel kwalijk genomen wordt, en over de arabieren kennelijk gedacht word dat die niet beter weten. Het klinkt me niet fris in de oren.


Zij krijgen dan ook geen exclusief wegen net en geen speciaal legertje om hun dorpen te beschermen.
Dat exclusief wegennet is er gekomen omdat de Palestijnen kolonisten niet in hun steden wilden hebben. Jooden niet gewenscht. De kolonisten zelf WILLEN die wegen helemaal niet.


Hun wegen worden volgezet met blokkades.

En dat doen we zomaar, voor de lol, om lekker te pesten. Feit is dat met die blokkades er minder aanslagen zijn, en dat is het doel.


En jij wil beweren dat hun verzet tegen de illegale, door de VN veroordeelde bezetting niet legitiem is?

Verzet is legitiem, maar dan moet je wel eerlijk vechten. Ik wil zelf zover te gaan dat Israelische soldaten legitieme doelwitten zijn. Maar burgers in bussen en restaurants?


Dat denk ik dus niet, als Israel op deze manier doorgaat.

Het zal mijn tijd wel duren.


De goodwill in Europa is tanende en hoelang heeft de VS Israel nog nodig als voorpost in het M-O?

Europa zal me aan me reet roesten. Ik erger me alleen aan de hypocrisie, dat is alles.


De enige redding voor de Joden in het M-O is de volledige rechten van de Palestijnen erkennen en afstand nemen van de racistische grondslag van Israel. Anders is het alleen een kwestie van afwachten tot de verhoudingen in de wereld een beetje verschuiven en dan is het einde verhaal.

Als we afstaand doen van het joodse karakter van Israel dan verschuiven de verhoudingen automatisch, en dan is het dus einde verhaal. Israel heeft geen rascistische grondslag trouwens.

Donna
28-10-03, 10:51
Geplaatst door Kachol Levan
Yep, dat was ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoelde niet te zeggen dat de Israelische arabieren allochtonen zijn. Dat staat er ook niet, maar het was ongelukkig uitgedrukt. Als alle joden over de wereld het zo goed hebben/ hadden waarom zijn ze dan zo massaal naar Israel gekomen? Werden ze daartoe gedwongen?

Er zijn ongetwijfeld veel joden die naar Israel zijn verhuisd omdat ze zich in het land van herkomst onveilig voelden. Ik ken echter ook een groot aantal ethiopische 'joden' die voordat ze naar Israel verhuisden niet eens wisten dat ze joods waren. En dat nu nog altijd niet zeker weten, maar het in Israel een stuk beter hebben dan in Ethiopie. En de status joods dus met veel plezier hebben omarmd.

Zo ontdekken tegenwoordig behoorlijk wat economisch gemarginaliseerde Argentijnen hun Joodse roots. Van pakkumbeet 400 jaar geleden.

Dat soort verhalen maken het feit dat Israel de terugkeer van veel Palestijnse vluchtelingen onmogelijk maakt extra schrijnend. Het moet inderdaad pijnlijk zijn om te merken dat ethiopiers die niet eens weten dat ze joods zijn zo een huis in bezet gebied kunnen krijgen (iets oostelijker dan Oost Jeruzalem) terwijl Palestijnse gezinnen die de sleutels van hun oude huizen nog altijd hebben ergens in een vluchtelingenkamp wegrotten.

En wat een ontiegelijke zwakke drogredeneringen om de oorlogsmisdaden van Europeanen (geroofde joodse tegoeden) nu als positieve redenen aan te voeren om de palestijnen exact hetzelfde aan te doen. Pijnlijk. Schrijnend. Nee, je bent geen goede ambassadeur van Israel. Je bevestigt hier alle vooroordelen.

jaja
28-10-03, 11:26
Geplaatst door Kachol Levan
Er is nog nooit een VN resolutie geweest die de Palestijnen dan ook maar ergens op veroordelen. Het is altijd Israel die het fout doet.

Ik snap je redenatie niet dat als zelfmoordsukkels zichzelf opblazen in een menigte dat dat dan geen burgers zijn omdat het zionisten zijn en land inpikken. Maar goed.

Ik kan het ook omdraaien. De Palestijnen steunen de terreur dus zijn het allemaal militaire doelen.

:lekpuh: onzin. lees de resoluties en je ziet dat zelfmoordaanslagen etc. veroordeeld worden. Er volgens geen consequenties, maar de veroordelingen van daden van de palestijnen zijn er weldegelijk.
In de "grote" resoluties - zoals over de terugtrekking uit bezette gebieden - staan ook opdrachten aan de arabieren, inclusief de palestijnen.
Kortom, deze weergave klopt gewoon niet.

jaja
28-10-03, 11:31
Geplaatst door freya
55 jaar is een stofje in de wereldgeschiedenis.

Israel is een mislukt experiment, dat uiteindelijk zal verdwijnen.

Gewoon ophouden met die apartheidsonzin en opnieuw beginnen.

Joden en Arabieren kunnen heel goed samen in 1 land, maar dan wel met gelijke rechten voor iedereen. dan zeg je dus nu opeens dat zionisme wel mag! Alle joden die naar palestina willen mogen daar wonen, als ze maar one man, one vote accepteren ...
als je terug gaat in de geschiedenis van Palestina zie je dat dat NIET de stellingname van de leiders van de palestijnen was en dat men koos voor geweld om dat standpunt - geen nieuwe joden in ons land, zelfs al betalen ze voor het land en betalen ze belasting aan de Sultan - kracht bij te zetten.
Kortom, jouw optie bestond toen niet.

Wil jouw droom-samenleving werkelijkheid worden zal er nog veel in de hoofden bij beide partijen moeten veranderen ...

PS: uit ander bijdrage

Het is mislukt omdat Israel het meest onveilige plekje voor Joden is op de hele wereld!
Dat goede leven is een leven in constante angst voor aanslagen.
Dan zitten de Joden in Europa tegenwoordig veel beter.
daar denken toch redelijk wat europese joden anders over ... zij zien Israel als veiliger dan Europa, of op z'n minst als een soort nooduitgang die hun een iets veiliger gevoel geeft wanneer ze niet in Israel zijn. De emigratie-stroom uit West-Europa naar Israel droogt helemaal niet op, maar groeit.
Israeli's proberen wel vaak een europees paspoort te krijgen en verblijven ook tijdelijk in Europa, maar de link met Israel blijft meestal heel intens. Zoals gezegd, een nooduitgang voor als het hier (in Europa) fout gaat ... als dat gevoel leeft bij een deel van de gemeenschap, dan denk ik dat de voorstelling dat men "het meest onveilige plekje" wellicht niet in Israel zoekt, maar elders ...

Kachol Levan
28-10-03, 11:45
Geplaatst door jaja
onzin. lees de resoluties en je ziet dat zelfmoordaanslagen etc. veroordeeld worden. Er volgens geen consequenties, maar de veroordelingen van daden van de palestijnen zijn er weldegelijk.
In de "grote" resoluties - zoals over de terugtrekking uit bezette gebieden - staan ook opdrachten aan de arabieren, inclusief de palestijnen.
Kortom, deze weergave klopt gewoon niet.

Kijk eens even na hoeveel anti-israel resoluties aangenomen zijn, en hoeveel daarvan ook iets zeggen over het Palestijnse geweld. Kijk dan nog eens hoe vaak de VS er voor gezorgd heeft dat zo'n veroordeling er in kwam omdat het anders een veto uit zou spreken.

Donna
28-10-03, 11:50
Geplaatst door Kachol Levan
Kijk eens even na hoeveel anti-israel resoluties aangenomen zijn, en hoeveel daarvan ook iets zeggen over het Palestijnse geweld. Kijk dan nog eens hoe vaak de VS er voor gezorgd heeft dat zo'n veroordeling er in kwam omdat het anders een veto uit zou spreken.

E.e.a. heeft ook te maken met de aard van de Verenigde Naties. Het is niet voor niets de verenigde naties, en niet 'de verenigde naties en tevens een vereniging voor stateloze volkeren'. Als Israel nu een Palestijnse staat zou toestaan, dan is die Palestijnse staat binnen de korste keren lid van de VN en kunnen dezelfde resoluties ook voor die Palestijnse staat gelden.

Je kunt geen resolutie gericht op een staat aannemen als er geen staat is om die tegen te richten. Israel is wel een staat, vandaar. Als Israel dus graag resoluties zou willen zien gericht op de Palestijnen, dan is de beste manier daarvoor het beeindigen van de bezetting en het toestaan van een palestijnse staat. Doe maar een datumvoorstel, Kachol.

jaja
28-10-03, 11:59
Geplaatst door Kachol Levan
Kijk eens even na hoeveel anti-israel resoluties aangenomen zijn, en hoeveel daarvan ook iets zeggen over het Palestijnse geweld. Kijk dan nog eens hoe vaak de VS er voor gezorgd heeft dat zo'n veroordeling er in kwam omdat het anders een veto uit zou spreken. allemaal waar, maar jij zei dat er geen veroordelingen waren .. en dat is dus niet waar! Veel van de anti-Israel-resoluties bevatten weldegelijk veroordelingen van palestijns geweld. Lees ze maar na op de VN site:
http://www.un.org/

Kachol Levan
28-10-03, 12:05
Geplaatst door Donna
Er zijn ongetwijfeld veel joden die naar Israel zijn verhuisd omdat ze zich in het land van herkomst onveilig voelden. Ik ken echter ook een groot aantal ethiopische 'joden' die voordat ze naar Israel verhuisden niet eens wisten dat ze joods waren. En dat nu nog altijd niet zeker weten, maar het in Israel een stuk beter hebben dan in Ethiopie. En de status joods dus met veel plezier hebben omarmd.

De meeste Ethiopiers zijn wel degelijk joden. Er zijn er ook bij die dat niet zijn. Ga je nou Israel verwijten dat ze ook niet joden accepteren? Moeten we nu wel rascistisch bezig zijn.


Zo ontdekken tegenwoordig behoorlijk wat economisch gemarginaliseerde Argentijnen hun Joodse roots. Van pakkumbeet 400 jaar geleden.

Ik weet niet of dat wel zo is. De economie van Israel is hard bezig naar een Argentinie niveau terug te rennen.

Net zoals nu Zuid-afrikanen zichzelf beroepen op hun hollandse wortels. Ben je daar ook op tegen.


Dat soort verhalen maken het feit dat Israel de terugkeer van veel Palestijnse vluchtelingen onmogelijk maakt extra schrijnend. Het moet inderdaad pijnlijk zijn om te merken dat ethiopiers die niet eens weten dat ze joods zijn zo een huis in bezet gebied kunnen krijgen (iets oostelijker dan Oost Jeruzalem) terwijl Palestijnse gezinnen die de sleutels van hun oude huizen nog altijd hebben ergens in een vluchtelingenkamp wegrotten.

Dat ze wegrotten in vluchtelingensteden is inderdaad treurig. Dat deden ze trouwens ook al voordat Israel in 1967 de betwiste gebieden introk. Het interessante is: Waarom worden die Palestijnen vluchtelingen genoemd?

Toen in de veertiger jaren van de vorige eeuw miljoenen mensen werden uitgewisseld tussen Pakistan en India bleven de mensen die zich in het andere land vestigden toen vluchtelingen? Nee, ze hebben hun eigen huizen gebouwd en wonen nu in hun nieuwe vaderland.

Het ENIGE verschil is hier dat Jordanie en Egypte niet de Palestijnse staat opgericht hebben die de VN uitgeroepen hebben. Ze hebben het land bezet en de vluchtelingen aan hun lot over gelaten. Niet zo Israel. Israel heeft de honderdduizenden die uit de arabische landen kwamen opgenomen en geintegreerd. Waarom, omdat Israel dat wilde. Waarom Jordanie en Egypte niet? Omdat ze het niet wilden.

De VN heeft, alleen voor de Palestijnen, een vluchtelingenorganisatie opgericht. Er is geen enkele andere vluchtelingenorganisatie speciaal voor een vluchtelingengroep. Speciaal voor de Palestijnen heeft de VN een andere richtlijn ingesteld voor wie een vluchteling is. Voor alle andere vluchtelingen gelden andere richtlijnen. Waarom?


En wat een ontiegelijke zwakke drogredeneringen om de oorlogsmisdaden van Europeanen (geroofde joodse tegoeden) nu als positieve redenen aan te voeren om de palestijnen exact hetzelfde aan te doen. Pijnlijk. Schrijnend. Nee, je bent geen goede ambassadeur van Israel. Je bevestigt hier alle vooroordelen.

Ik begrijp absoluut niet waar ik dat zeg. Ik bedoelde te zeggen dat ik niet begrijp waarom iedereen zich druk maakt om wat de Palestijnen is aangedaan, en niemand zich druk maakt over wat de joden van de arabische landen is aangedaan. Ook geheel buiten hun schuld. Konden zij er wat aan doen dat de zionisten uit Europa in Israel een thuisland wilden oprichten na WO II?

Kachol Levan
28-10-03, 12:07
Geplaatst door jaja
allemaal waar, maar jij zei dat er geen veroordelingen waren .. en dat is dus niet waar! Veel van de anti-Israel-resoluties bevatten weldegelijk veroordelingen van palestijns geweld. Lees ze maar na op de VN site:
http://www.un.org/

Maar alleen omdat anders de VS met een veto dreigde.