PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL in Zwolle



ZbaqZbaq
27-10-03, 10:30
ZWOLLE - Geen tot de nok toe gevulde zalen, zoals eerder dit jaar. Dyab Abu Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga zit zaterdagavond voor een man of honderd in een Zwols achterafzaaltje. In korte tijd probeert hij zijn gehoor te overtuigen van de noodzaak om in het geweer te komen tegen de huidige Nederlandse samenleving. Het toekomstperspectief? „Een moslimpremier.”
.
Het is een gemêleerd gezelschap dat bijeengekomen is in het Denksportcentrum in Zwolle. Het publiek in het zaaltje vlak bij het station bestaat hoofdzakelijk uit jonge mannen en vrouwen. Naast traditioneel geklede moslima’s zijn er opvallend veel westers geklede vrouwen, die gelet op hun uiterlijk van Noord-Afrikaanse komaf lijken.
.
De bijeenkomst, georganiseerd door een organisatie met de naam ”Palestijns-Bosnische vriendschapsbeweging”, draagt vooral het karakter van een grote reclameshow voor de AEL. De leiding van de avond is in handen van Naima Elmaslouhi, vice-voorzitter van de Nederlandse AEL-afdeling. Sprekers zijn bestuurslid Nabil Marmouch en voorzitter Dyab Abu Jahjah. Ook in de afsluitende forumbespreking voeren de drie het woord.
.
Als de bijeenkomst om halfzeven met een vertraging van een uur aanvangt, steekt Marmouch als eerste van wal. Hij vertelt welke gevolgen het kabinetsbeleid heeft voor moslims en vooral wat fout is aan het beleid. Dat is nogal wat, aldus Marmouch. Want in feite stelt Balkenende II allerlei racistische plannetjes op. Allochtonen -„wat een vies woord trouwens”- moeten zich in alle opzichten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. „We moeten alles vergeten wat we zijn: onze taal, onze cultuur, ons geloof.”
.
Het is nog maar de voorbode van een huiveringwekkende toekomst, schildert Marmouch. Daarin staat moslims onderdrukking te wachten. „Om de geesten rijp te maken, worden we ontmenselijkt. Binnenkort zullen we beestachtig behandeld worden.”
.
Marmouch signaleert dat in Nederland met twee maten wordt gemeten als het om autochtone en allochtone bevolkingsgroepen gaat. „Minister Verdonk wil ouders van Marokkaanse relschoppertjes straffen. Maar ik heb nog nooit gehoord dat ouders van Nederlandse voetbalhooligans worden aangepakt.”
.
Nee, meent Marmouch, het is nog erger. De Marokkaanse jongeren worden juist het slachtoffer van de Nederlanders en niet andersom, meent hij. „De politie treitert ze, zoekt ruzie met ze en agenten uiten hun frustraties op hen.”
.
Ook de media krijgen een veeg uit de pan. Het is aan hen te wijten dat Nederlanders een negatief beeld hebben van allochtonen. Maar het meest fulmineert hij nog tegen „zogenaamde woordvoerders” van de moslimgemeenschap die met de media praten. „Ze likken naar boven en trappen naar onderen. Het zijn smeerlappen.”
.
Volgens AEL-voorman Abu Jahjah is het een „racistische reflex” dat Nederland van allochtonen integratie eist. Het past naar zijn mening in het beeld van de Europese blanke, christelijke beschaving, dat nog steeds de norm is in Nederland. Het stellen van die norm leidde uiteindelijk in Duitsland tot de Jodenvervolging, meent hij. En als moslims niet oppassen staat hun hetzelfde te wachten. „Europa haalde de gastarbeiders binnen. Zolang die nuttig zijn, worden ze getolereerd. Maar als dat niet langer het geval is, moeten ze weg.”
.
Voor het „wegmaken” zijn drie opties, schetst Abu Jahjah. „De nazi-stijl, die velen in het verborgen koesteren; de Milosevic-achtige optie van deportatie en als derde de eis om te assimileren. Dat wil zeggen dat je de ander niet meer de ander laat zijn. Je maakt z’n taal en geloof kapot en je hebt geen last meer van hem. Alle drie de opties hebben maar één achtergrond: racisme.”
.
Met het schrikbeeld van een gedwongen assimilatie voor ogen bestaat er volgens Jahjah voor moslims maar een manier om te reageren: verzet. „We moeten ons organiseren. Als gemeenschap moeten we actief worden om niet te assimileren. Het is noodzakelijk dat we ons verenigen in samenleving en politiek.”
.
Uiteindelijk hoopt hij op een politieke partij. Maar dat is slechts een middel op weg naar „de volledige acceptatie van moslims”, aldus Jahjah.
.
„Hoe staat de AEL tegenover antisemitisme?” wil een vrouw in de zaal weten. Marmouch legt uit dat er met Joden niks mis is, zolang ze maar geen aanspraak maken op Palestijns grondgebied. „Ik heb er veel moeite mee als mensen Joden haten, maar ik heb er geen moeite mee als ze zionisten haten.”
.
De zaal applaudisseert. En dat Marokkaanse jongetjes dat verschil niet snappen en op Joodse leeftijdsgenoten inslaan? Dat ligt allemaal aan de Joden zelf, meent Marmouch. „Neem nu het CIDI. Dat doet zich voor als Joodse organisatie, maar is in feite puur zionistisch. Is het dan logisch dat jochies op straat iedere Jood die ze zien direct in verband brengen met het afslachten van de Palestijnen?”
.
Blijft de vraag wat christenen hebben te vrezen van de AEL. „Niets”, meent Abu Jahjah. „De AEL is niet tegen christenen. Het is aan christenen zelf om te bepalen welke plaats ze willen innemen in de samenleving. Wij komen op voor moslims, die in sommige steden bijna in de meerderheid zijn. Toch laten ze zich onderdrukken door een groep die bijna een minderheid is.”
.
En wat als u aan de macht komt met een politieke partij?
.
„Dan verandert er voor christenen niet zo veel. In de hoofdstad van Marokko staat een grote christelijke kerk midden in het centrum. Dat gaat daar prima, dus hier ook. Wacht maar tot er hier de eerste moslimpremier is. Dan kunnen mensen met eigen ogen zien of een moslim echt onverdraagzaam is.”

Mark
27-10-03, 10:38
Overdrijven is ook een vak ZbaqZbaq :cheefbek:

ZbaqZbaq
27-10-03, 10:44
uh ??

freya
27-10-03, 10:46
Geplaatst door ZbaqZbaq


bron?

Mark
27-10-03, 11:03
Zo, ik heb wat kritische kanttekeningen geplaatst :)

pfff wat een klote gedoe dat plaatsen van die quotes, dat doe ik nooit meer





Geplaatst door ZbaqZbaq
Als de bijeenkomst om halfzeven met een vertraging van een uur aanvangt, steekt Marmouch als eerste van wal. Hij vertelt welke gevolgen het kabinetsbeleid heeft voor moslims en vooral wat fout is aan het beleid. Dat is nogal wat, aldus Marmouch. Want in feite stelt Balkenende II allerlei racistische plannetjes op. Allochtonen -„wat een vies woord trouwens”- moeten zich in alle opzichten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. „We moeten alles vergeten wat we zijn: onze taal, onze cultuur, ons geloof.”
.
Het is nog maar de voorbode van een huiveringwekkende toekomst, schildert Marmouch. Daarin staat moslims onderdrukking te wachten. „Om de geesten rijp te maken, worden we ontmenselijkt. Binnenkort zullen we beestachtig behandeld worden.”


Dit bijvoorbeeld... dit wordt hier ook geroepen. Deze toekomstvoorspelling a la Duitsland jaren 30 klinkt vast goed voor de AEL doeleinden maar is niet erg realistisch.
.


Geplaatst door ZbaqZbaq

Nee, meent Marmouch, het is nog erger. De Marokkaanse jongeren worden juist het slachtoffer van de Nederlanders en niet andersom, meent hij. „De politie treitert ze, zoekt ruzie met ze en agenten uiten hun frustraties op hen.”
.
Ook de media krijgen een veeg uit de pan. Het is aan hen te wijten dat Nederlanders een negatief beeld hebben van allochtonen. Maar het meest fulmineert hij nog tegen „zogenaamde woordvoerders” van de moslimgemeenschap die met de media praten. „Ze likken naar boven en trappen naar onderen. Het zijn smeerlappen.” .


Ook hier weer, het is allemaal de schuld van de politie en de media. geloof je dit nou echt zelf? Dat die jongens er ook niks aan kunnen doen? Dat de AEL concurrerende woordvoerders van de moslims proberen neer te halen als Uncle Toms of houseniggers lijkt me een strategische politieke zet. Even geloofwaardig wanneer de KLM beweert dat easyjet niet veilig is ofzo



Geplaatst door ZbaqZbaq
Volgens AEL-voorman Abu Jahjah is het een „racistische reflex” dat Nederland van allochtonen integratie eist. Het past naar zijn mening in het beeld van de Europese blanke, christelijke beschaving, dat nog steeds de norm is in Nederland. Het stellen van die norm leidde uiteindelijk in Duitsland tot de Jodenvervolging, meent hij. En als moslims niet oppassen staat hun hetzelfde te wachten. „Europa haalde de gastarbeiders binnen. Zolang die nuttig zijn, worden ze getolereerd. Maar als dat niet langer het geval is, moeten ze weg.”

Grappig dat zijn opmerking over een racistische reflex direct wordt gevolgd door een racistische opmerking. Deze reflex past in elke maatschappij omdat behoud van je huidige leven nou eenmaal een menselijk instinct is. Geen enkel land zal haar cultuur makkelijk aanpassen aan nieuwkomers, zelfs Marokko niet.

Betreffende de gastarbeiders heeft ie gelijk. Het was puur de bedoeling om ze hier te laten werken en dan weer naar huis te laten gaan. Dat verklaart ook het woord gastarbeider. Een beetje het systeem van Indiers en Filipino's in het midden oosten zeg maar.



Geplaatst door ZbaqZbaq

Voor het „wegmaken” zijn drie opties, schetst Abu Jahjah. „De nazi-stijl, die velen in het verborgen koesteren; de Milosevic-achtige optie van deportatie en als derde de eis om te assimileren. Dat wil zeggen dat je de ander niet meer de ander laat zijn. Je maakt z’n taal en geloof kapot en je hebt geen last meer van hem. Alle drie de opties hebben maar één achtergrond: racisme.”

Natuurlijk zijn er maar drie opties, dat de allochtonen NIET massaal vermoord op geestelijk vernietigd worden kan nu eenmaal niet gebeuren. Mooi dat integreren van allochtonen gelijk wordt gesteld aan assimileren terwijl integreren voor Hollanders vorige week nog zo'n mooi iets was :wink: Blijkbaar is het alleen goed wanneer het een kant op gebeurd.



Geplaatst door ZbaqZbaq

Met het schrikbeeld van een gedwongen assimilatie voor ogen bestaat er volgens Jahjah voor moslims maar een manier om te reageren: verzet. „We moeten ons organiseren. Als gemeenschap moeten we actief worden om niet te assimileren. Het is noodzakelijk dat we ons verenigen in samenleving en politiek.”

Ok, ff wat AEL reclame, dat kan ik wel begrijpen :)




Geplaatst door ZbaqZbaq


De zaal applaudisseert. En dat Marokkaanse jongetjes dat verschil niet snappen en op Joodse leeftijdsgenoten inslaan? Dat ligt allemaal aan de Joden zelf, meent Marmouch. „Neem nu het CIDI. Dat doet zich voor als Joodse organisatie, maar is in feite puur zionistisch. Is het dan logisch dat jochies op straat iedere Jood die ze zien direct in verband brengen met het afslachten van de Palestijnen?”

Dat hebben die joden (lees 10 jarige jongetjes) aan zichzelf te danken :) Erg subtiel.



Geplaatst door ZbaqZbaq


Wacht maar tot er hier de eerste moslimpremier is. Dan kunnen mensen met eigen ogen zien of een moslim echt onverdraagzaam is.”

Nu voel ik me een stuk geruster :nerveus:

Wacht maar of die 3 opties van kapotmaken van de moslims echt gebeuren, dan kom je er vanzelf achter?

ZbaqZbaq
27-10-03, 11:08
Mark,

dit artikel komt van het Reformatorisch Dagblad.

ik wacht zelf nog op het verslag van AEL zelf om zo een beetje het midden (de waarheid) te vinden. ;)

Mark
27-10-03, 11:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Mark,

dit artikel komt van het Reformatorisch Dagblad.

ik wacht zelf nog op het verslag van AEL zelf om zo een beetje het midden (de waarheid) te vinden. ;)

ahhh kijk eens aan...

Toch heb ik wel het idee dat de meningen die weergegeven worden redelijk kloppen ;)

Maslov
27-10-03, 11:14
Het is nog maar de voorbode van een huiveringwekkende toekomst, schildert Marmouch. Daarin staat moslims onderdrukking te wachten. „Om de geesten rijp te maken, worden we ontmenselijkt. Binnenkort zullen we beestachtig behandeld worden.”

Nabil/Zbaqzbaq wat een retoriek en stemmingmakerij.

Blijf vooral goed polariseren, de rechtse krachten zullen je dankbaar zijn!

ZbaqZbaq
27-10-03, 11:43
Geplaatst door Maslov
Nabil/Zbaqzbaq wat een retoriek en stemmingmakerij.

Blijf vooral goed polariseren, de rechtse krachten zullen je dankbaar zijn!

:D ik weet wel zeker dat hij dit niet gezegd heeft. en toch staat dit er alsf ze hem hebben gequote.

Maslov
27-10-03, 11:56
Zbaqzbaq je schaamt je toch niet voor je eigen naam?

Nabil is echt een leuke naam, en Marmouch kan er ook mee door hoor :knipoog:

nefertiti
27-10-03, 12:36
VERSLAG VAN DE EAL (Europees Arabische Liga) UIT RYAD (Saoudi Arabia)

quote:

We mogen al op de Staatszenders van Saoudie-Arabië even uitgesmeerd aan het woord komen.

Jean Nihoul vanuit zijn visie als internationaal trucker en ik als correspondent van een internationaal tijdschrift. De lokale Imam wordt naast een gesluierde Singapore-dame-met-zwoele-parfums gezet (en is dus al uitgeschakeld) die niks anders kan doen dan ons naknikken en de lokale politieke vadsige leider wordt omringd door gesluierde vrouwen met blote enkels en blote ellebogen en deinende boezems én door een Vlaamse bouwvakker en een Waalse oliearbieder die steen en been klagen dat ze geen bier kunnen krijgen in hun cantine.

Waarop men instemmend Allah hoort roepen en smachten dat dit inderdaad "cruel" moet zijn.

Op het einde van de sessie verlaten we triomfantelijk de tv-studio met én een café op den hoek in het zicht (alleen voor buitenlanders) een bouwvergunning van een katholieke kerk en een vrijmetselaarswerkplaats én met een pak stembrieven voor de vijfendertig nog komende jaren. Vermits alles er al vastligt kunnen onze stemmen alleen de lokale score verhogen tenzij we als Europese Verzetslijst wensen op te komen.

Wat met fel applaus wordt aangemoedigd. Men belooft ons een stapel oliedommedollars.

Bij het buitengaan krijgen we een schuimende pint aangeboden waarbij we kunnen kiezen uit Kasteelbier, Stella Artois, Bockor,Brigand of een Tripel van Westmalle in een gulden miskelk die raprap uit het nationaal museum werd aangesleurd. Verkeerdelijk als geestelijken drank aanzien. Maar ja, we vitten niet.

Men heeft speciaal de Klokken uit Rome laten komen en we krijgen dan nog eens een visa-vrij bescheiden etentje aangeboden waarbij heerlijk knapperige varkenssaucijsjes de kissende hoofdtoon voeren.

Voor mij heeft men speciaal Jamón Serrano ofte de (oude naam) Pata Negra en een vat Manzanilla ingevoerd. Kwestie van multicul.

Voor Jean had men drie blondjes (men heeft het hele rijk afgeschuimd om er nog onbesneden te vinden) geserveerd die open en bloot de provinciale Kop-van-Jut als "preskop" opdienen. Fijn gesmoorde en gegratineerde varkensoortjes begeleiden het maal dat verdere overvloedige commentaar helemaal niet van doen heeft. Succulent, meneer.

En ach het ... wo)p)r(sdy§ d smozefazl fdte exsre jjzemma ... dat we niet meer uit de woorden geraken.

Alles als zuur-braaksel achterlatend voert men ons af naar het met wijwater besprenkeld hotel. Bij Jean hangt een zilveren kruisbeeld van de Heiland en bij mij een aantal Kelt-Iberische Esvástikas ofte zonne- en levenstekens.

De dag erop worden we gewekt door Gregoriaanse gezangen en ... gaat het opvrijfeest verder.

Na één week reizen we af als volleerde manipulatoren.

We hebben een driedubbele nationaliteit op zak.

Unquote

an3sdej
27-10-03, 13:04
Is het normaal dat Nabil Marmouch/Zbaqzbag hier zomaar alle AEL shit neer mag pleuren??

freya
27-10-03, 13:54
Geplaatst door an3sdej
Is het normaal dat Nabil Marmouch/Zbaqzbag hier zomaar alle AEL shit neer mag pleuren??

Zbaqzbaq zet hier dingen neer die op de AEL-site staan, net zoals marsipulami hier dingen zet die op hij op de Kifkif site vindt en zoals ik hier artikelen van bv de site van trouw zet.

Wat is je probleem?

an3sdej
27-10-03, 14:02
Ik vind dat niet hetzelfde.

Maar als de meerderheid dit wel goed vindt, is er geen probleem hoor! :roker:

freya
27-10-03, 14:09
Geplaatst door an3sdej
Ik vind dat niet hetzelfde.

Maar als de meerderheid dit wel goed vindt, is er geen probleem hoor! :roker:

Wat is het verschil?

Mark
27-10-03, 15:16
Ik vind het wel goed, en het levert nog eens leuke discussies op.

En ik wil ook geen gezeur over topics die ik plaats.

Simon
27-10-03, 15:29
Die AEL in Nederland staat bol van de volksmennerij en het populisme. Ik heb nog nooit iets van Nabil Marmouch gelezen wat ik redelijk van toon vind. Het gevoel van miskenning druipt er vanaf. En dat wordt in een soort opgefokt vijandbeeld gegoten: de hollander is bijvoorbeeld racistisch omdat hij integratie eist. En de Islam is een soort wonder elixer voor alle problemen. Maar ik ken het toontje nu wel. Ik moet wel zeggen dat Jahjah in interviews op TV vaak wat genuanceerder overkomt.

Simon

freya
27-10-03, 15:37
Geplaatst door Simon
Het gevoel van miskenning druipt er vanaf.
Simon

En waar zou dat gevoel nu toch vandaan komen? :verrassin

Mark
27-10-03, 16:18
Geplaatst door Simon
Die AEL in Nederland staat bol van de volksmennerij en het populisme. Ik heb nog nooit iets van Nabil Marmouch gelezen wat ik redelijk van toon vind. Het gevoel van miskenning druipt er vanaf. En dat wordt in een soort opgefokt vijandbeeld gegoten: de hollander is bijvoorbeeld racistisch omdat hij integratie eist. En de Islam is een soort wonder elixer voor alle problemen. Maar ik ken het toontje nu wel. Ik moet wel zeggen dat Jahjah in interviews op TV vaak wat genuanceerder overkomt.

Simon

Ja, als je je doelgroep goed wilt bedienen dan moet je inspelen op hun wensen. En dit wereldbeeld is natuurlijk wel erg prettig als je zelf nergens verantwoording voor wilt nemen :)

ZbaqZbaq
27-10-03, 16:33
Geplaatst door Simon
Die AEL in Nederland staat bol van de volksmennerij en het populisme. Ik heb nog nooit iets van Nabil Marmouch gelezen wat ik redelijk van toon vind. Het gevoel van miskenning druipt er vanaf. En dat wordt in een soort opgefokt vijandbeeld gegoten: de hollander is bijvoorbeeld racistisch omdat hij integratie eist. En de Islam is een soort wonder elixer voor alle problemen. Maar ik ken het toontje nu wel. Ik moet wel zeggen dat Jahjah in interviews op TV vaak wat genuanceerder overkomt.

Simon

relativeren vriend....

dat jij nooit iets fatsoenlijks over ze hebt gelezen kan ook betekenen dat er nooit iets fatsoenlijks over ze is geschreven

Donna
27-10-03, 17:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Blijft de vraag wat christenen hebben te vrezen van de AEL. „Niets”, meent Abu Jahjah. „De AEL is niet tegen christenen. Het is aan christenen zelf om te bepalen welke plaats ze willen innemen in de samenleving. Wij komen op voor moslims, die in sommige steden bijna in de meerderheid zijn. Toch laten ze zich onderdrukken door een groep die bijna een minderheid is.”
.
En wat als u aan de macht komt met een politieke partij?
.
„Dan verandert er voor christenen niet zo veel. In de hoofdstad van Marokko staat een grote christelijke kerk midden in het centrum. Dat gaat daar prima, dus hier ook.

Abu Jahjah vergelijkt hier de situatie in bijvoorbeeld Amsterdam met de situatie in Rabat.

Alleen zijn er natuurlijk verschillen, zo rept Abu Jahjah over maarliefst 1 christelijke kerk in Rabat, terwijl ik alleen in Amsterdam west al zeker 3 moskeeen ken. Ik weet niet hoeveel moskeeen er in de rest van Amsterdam staan. En hij geeft zelf aan dat het daar prima gaat, dus hier ook. Alleen: de situatie is niet te vergelijken.


Geplaatst door ZbaqZbaq
Wacht maar tot er hier de eerste moslimpremier is. Dan kunnen mensen met eigen ogen zien of een moslim echt onverdraagzaam is.”

Ik weet bijvoorbeeld niet of er in Marokko ook Christelijke politieke partijen zijn die dit soort uitspraken doen ;)

Orakel
27-10-03, 19:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
Mark,

dit artikel komt van het Reformatorisch Dagblad.

ik wacht zelf nog op het verslag van AEL zelf om zo een beetje het midden (de waarheid) te vinden. ;)

Als het artikel geen getrouwe weergave is van de bijeenkomst, dan zou ik fijn om een rectificatie vragen bij dat dagblad. Hier maakt de AEL nml. geen vrienden mee.

ZbaqZbaq
27-10-03, 19:33
Geplaatst door Orakel
Als het artikel geen getrouwe weergave is van de bijeenkomst, dan zou ik fijn om een rectificatie vragen bij dat dagblad. Hier maakt de AEL nml. geen vrienden mee.

zo kunnen ze wel aan de gang blijven.

Orakel
27-10-03, 19:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
zo kunnen ze wel aan de gang blijven.

:haha: Tis zweten als je in de schijnwerpers staat.

Mark
27-10-03, 19:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
zo kunnen ze wel aan de gang blijven.

Als supporter van het AEL zou ik stukken waarin de AEL gemisquote wordt niet commentaarloos hier plaatsen dan :)

Dutchguy
27-10-03, 19:47
Geplaatst door Orakel
:haha: Tis zweten als je in de schijnwerpers staat.

:) Da's een goeie!

Orakel
27-10-03, 19:53
Geplaatst door Dave20
Nabil schrijft hier dagelijks stukjes met dezelfde strekking, dus waarom zou dat krantenartikel dan geen getrouwe weergave van de werkelijkheid zijn?

Omdat ZbaqZbaq aangeeft dat hij het van de site van het Reformatorisch Dagblad heeft.

En die dagelijkse stukjes hebben wel een duidelijke stellingname, maar dit stuk overtreft alle andere in polarisatie-gehalte en stoot met haar inhoud ook groepen tegen het hoofd bij wie het juist niet zou moeten.
Nog 2 van zulke texten en de AEL plaats zich buiten iedere gespreks- en onerhandelingstafel en dar lijkt Abu me net iets te slim voor.