PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA: 'Dubbele nationaliteit aan banden leggen'



ZbaqZbaq
27-10-03, 13:56
CDA: 'Dubbele nationaliteit aan banden leggen'

Uitgegeven: 27 oktober 2003 13:00
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2003 13:05

AMSTERDAM - Het CDA wil dat kinderen van allochtone ouders die in Nederland worden geboren de Nederlandse nationaliteit krijgen, en niet nog eens de nationaliteit van hun ouders. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk zal deze week bij minister Verdonk van Integratie op maatregelen aandringen.

"Wij willen dat het kabinet aan de gang gaat met het terugdringen van het aantal dubbele nationaliteiten van hier geboren kinderen van wie de familie hier vaak al drie of vier generaties leeft", aldus Sterk.

Sterk maant tot het aanpakken van de problematiek van de dubbele nationaliteit zodat jonge meisjes niet meer tegen hun zin in het buitenland uitgehuwelijkt kunnen worden. "Zodra zij tegen hun zin worden uitgehuwelijkt, kan de Nederlandse staat hier niets tegen doen. Het CDA wil van de minister horen op welke wijze zij hiertegen op kan treden."


Er is geen enkele reden om mensen een dubbele nationaliteit te verbieden. De reden die Mirjam Sterk aanhaalt is absoluut een drogreden. Er gaat hier iets heel anders achter schuil.

Daarnaast is het onmogelijk om te controleren wie een dubbele nationaliteit heeft. Marokko zal bijvoorbeeld nooit aan Nederland doorgeven wie er onlangs op het consulaat is geweest om zijn kind in te schrijven.

Daarnaast is het zo dat je volgens de marokkaanse wet geen afstand kan doen van je nationaliteit. Je kunt dus Marokko niet in als je geen maroc-ID hebt maar wel een Marokkaanse achternaam. Omdat een Marokkaan marokko alleen mag betreden op zijn maroc-ID.
Dus als ik mijn kind niet aangeef bij het consulaat kan ik hem of haar nooit mee nemen op vakantie naar Marokko.

an3sdej
27-10-03, 13:58
Als de nieuw geboren kinderen niet in Marokko opgegeven worden, kan het best ZONDER die Marokkaanse nationaliteit.
Gewoon kiezen, OF het ene OF het andere paspoort en één nationaliteit!!

ZbaqZbaq
27-10-03, 14:02
Geplaatst door Dave20
Daar geloof ik niets van. Ik ken persoonlijk een Marokkaans meisje, met zeer Marokkaans klinkende achternaam, die alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, maar ze gaat vrijwel elk jaar naar Marokko.


je hoeft het niet te geloven maar het zijn wel feiten.

Een Marokkaan mag Marokko niet in zonder zijn Maroc-ID.

ZbaqZbaq
27-10-03, 14:03
Geplaatst door an3sdej
Als de nieuw geboren kinderen niet in Marokko opgegeven worden, kan het best ZONDER die Marokkaanse nationaliteit.
Gewoon kiezen, OF het ene OF het andere paspoort en één nationaliteit!!

ik ruik hier afgunst :ego:

an3sdej
27-10-03, 14:07
Afgunst????? Waarop????

Ik vind gewoon dat iedere Nederlander één paspoort moet horen te hebben. En dat smoesje van dat je de Marokkaanse nationaliteit niet kwijt kunt, is nu grote onzin.
Nieuw geboren kinderen hebben de Marokkaanse nationaliteit niet, en ook niet nodig

ZbaqZbaq
27-10-03, 14:09
Geplaatst door an3sdej
Afgunst????? Waarop????

Ik vind gewoon dat iedere Nederlander één paspoort moet horen te hebben. En dat smoesje van dat je de Marokkaanse nationaliteit niet kwijt kunt, is nu grote onzin.
Nieuw geboren kinderen hebben de Marokkaanse nationaliteit niet, en ook niet nodig

Je kan zo veel vinden......maar leg eens uit waarom je dat vind.
Waarom mag iemand van jou geen 2 nationaliteiten hebben ?

an3sdej
27-10-03, 14:17
Omdat ik vind, dat het voor veel mensen remmend werkt op hun "het zich Nederlander" voelen. Momenteel is het zaak dat Nederland weer één wordt. Dat het één volk is dat hier woont, en niet diverse etniciteiten!

TonH
27-10-03, 14:20
Leuke discussie is dit. Ik hoorde Michiel Smit vorige week ook tegen het CDA-voorstel zijn. Een dubbele nationaliteit maakt het volgens hem mogelijk iemand naar zijn 'thuisland' uit te wijzen. Het CDA-voorstel ontneemt hem en de zijnen deze mogelijkheid.

ZbaqZbaq
27-10-03, 14:26
Geplaatst door an3sdej
Omdat ik vind, dat het voor veel mensen remmend werkt op hun "het zich Nederlander" voelen. Momenteel is het zaak dat Nederland weer één wordt. Dat het één volk is dat hier woont, en niet diverse etniciteiten!

Weet je wat remmend werkt ?...

groepen steeds aanspreken met allochtonen...of als er iets fout gaat gaan roepen het waren marokkanen.....

dat werkt pas remmend.

an3sdej
27-10-03, 14:34
Als de dubbele nationaliteit weg is, en de opgroeiende jeugd met Marokkaanse/Turkse/Israelische/Amerikaanse etc. paspoorten zich gewoon alleen Nederlander zullen voelen, zal de er ook steeds minder een identiteitscrisis optreden bij die jongeren!
DAT is volgens mij de enige manier om geen 'allochtoon' meer genoemd te worden. De eerstvolgende generatie zal zich ook niet meer allochtoon voelen, en overal zeggen dat ze Nederlander zijn!

Puk
27-10-03, 14:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Weet je wat remmend werkt ?...

groepen steeds aanspreken met allochtonen...of als er iets fout gaat gaan roepen het waren marokkanen.....

dat werkt pas remmend.

Lever je Marokkaanse paspoort dan in, Nabil!

Dan kan ik je geen Marokkaan meer noemen.

Trouwens... waarom hecht je zo aan een Marokkaans paspoort?
En dan met ff wat anders komen dan het verhaal dat je als Mocro Marokko niet meer in komt.

Blade20
27-10-03, 14:39
Goh, hoezo zou het toch kunnen dat het CDA dit aan banden wil leggen.
Wie zou hun op dat id hebben gebracht........ :duivels:

ZbaqZbaq
27-10-03, 14:39
Geplaatst door an3sdej
Als de dubbele nationaliteit weg is, en de opgroeiende jeugd met Marokkaanse/Turkse/Israelische/Amerikaanse etc. paspoorten zich gewoon alleen Nederlander zullen voelen, zal de er ook steeds minder een identiteitscrisis optreden bij die jongeren!
DAT is volgens mij de enige manier om geen 'allochtoon' meer genoemd te worden. De eerstvolgende generatie zal zich ook niet meer allochtoon voelen, en overal zeggen dat ze Nederlander zijn!

hahahah...typisch assimilatie denken


wat jij en velen met jou niet willen begrijpen is dat mensen hun dubbele nationaliteit en hun "dubbele identiteit" nooit op zullen geven.

Die mensen zijn Nederlander...maar ook Turk of Marokkaan. Zo voelen die mensen zich ook.

an3sdej
27-10-03, 14:50
OK Zbaqzbaq.

De politieke macht en mening ligt anders, gelukkig maar vind ik!

7amaas
27-10-03, 15:22
En wat te zeggen over Nederlanders in Canada, Australie en Zuid-Afrika die na al die eeuwen (en rooftochten) nog steeds aanspraak maken op hun Nederlandse geboorte-recht: immigratie van blanken uit Zuid-Afrika is verhevigd na de val van de appartheid. Oh, maar dat zijn blanke Nederlanders, voor hun moet de dubbele nationaliteit kunnen en is het geen probleem want die worden niet uitgehuwelijkt.

an3sdej
27-10-03, 15:50
Dat ze in Canada andere wetten hebben maakt mij niet uit. Marokko heeft een wet dat een Marokkaan altijd Marokkaan blijft, dan mag Nederland toch een wet hebben dat iemand HIER maae één nationaliteit heeft? Zo heeft elk land zijn eigen wetten!! :boer:

Kachol Levan
27-10-03, 15:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahah...typisch assimilatie denken


wat jij en velen met jou niet willen begrijpen is dat mensen hun dubbele nationaliteit en hun "dubbele identiteit" nooit op zullen geven.

Die mensen zijn Nederlander...maar ook Turk of Marokkaan. Zo voelen die mensen zich ook.

Of joods.

ZbaqZbaq
27-10-03, 18:47
Geplaatst door Kachol Levan
Of joods.

joods......


das een religie geen volk

nefertiti
27-10-03, 19:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
je hoeft het niet te geloven maar het zijn wel feiten.

Een Marokkaan mag Marokko niet in zonder zijn Maroc-ID.

hallo dommie!
Een NEDERLANDER mag Marokko wél binnen met een NEDERLANDS PASPOORT! Idem voor een BELG!

Waar heb je het over? Als je dochter geen marokkaanse is, maar wel nederlandse dat mag ze toch binnen!

Grapjas!

ZbaqZbaq
27-10-03, 19:15
Geplaatst door nefertiti
hallo dommie!
Een NEDERLANDER mag Marokko wél binnen met een NEDERLANDS PASPOORT! Idem voor een BELG!

Waar heb je het over? Als je dochter geen marokkaanse is, maar wel nederlandse dat mag ze toch binnen!

Grapjas!

Een Marokaan kan zijn staatsburgersachap niet opgeven en is verplicht zijn kinderen ook aan te melden bij het consulaat.

Als de kinderen worden meegnomen naar Marokko moeten ze dus ook bij geschreven zijn op het paspoort van de vader of moeder of na hun 16e een eigen paspoort of ID-kaart hebben.

als dit niet zo is riskeren ze dat ze het land niet in mogen en een boete krijgen.

Maslov
27-10-03, 19:20
Een Marokaan kan zijn staatsburgersachap niet opgeven en is verplicht zijn kinderen ook aan te melden bij het consulaat.

Volgens mijn bescheiden mening gebeurt er niets hoor als ouders hun kind niet melden op de ambassade :bril:
Gewoon niet doen, er gebeurt dan niets :cool:

Orakel
27-10-03, 19:37
Geplaatst door nefertiti
hallo dommie!
Een NEDERLANDER mag Marokko wél binnen met een NEDERLANDS PASPOORT! Idem voor een BELG!

Waar heb je het over? Als je dochter geen marokkaanse is, maar wel nederlandse dat mag ze toch binnen!

Grapjas!

Je komt Marokko ook wel in met een Marokkaans paspoort, maar alleen als je als Marokkaan ook je id-kaart bij je hebt: de carte nationale.

Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet.

Wat ik wel weet, is dat er binnen de internationale verdragen rekening is gehouden met de wens / eis van Marokko m.b.t. de dubbele nationaliteit.

ZbaqZbaq
27-10-03, 19:41
Geplaatst door Maslov
Volgens mijn bescheiden mening gebeurt er niets hoor als ouders hun kind niet melden op de ambassade :bril:
Gewoon niet doen, er gebeurt dan niets :cool:

probeer ze dan maar eens mij te krijgen op vakantie naar marokko

ZbaqZbaq
27-10-03, 19:42
Geplaatst door Orakel
Je komt Marokko ook wel in met een Marokkaans paspoort, maar alleen als je als Marokkaan ook je id-kaart bij je hebt: de carte nationale.

Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet.



das niet waar....

je moet 1 van de twee hebben....beiden is niet verplicht..maar een id-kaart is wel goedkoper en makkelijker

Maslov
27-10-03, 19:45
Zbaqzbaq,

Neem ze dan eens mee naar een ander land op vakantie, elk jaar datzelfde Marokko is ook niet leuk voor zo'n kind.
Ga eens naar Beieren, of Oostenrijk :gniffel:

ZbaqZbaq
27-10-03, 19:57
Geplaatst door Maslov
Zbaqzbaq,

Neem ze dan eens mee naar een ander land op vakantie, elk jaar datzelfde Marokko is ook niet leuk voor zo'n kind.
Ga eens naar Beieren, of Oostenrijk :gniffel:

Niks gaat boven een 6 weekse vakantie in Marokko.... :cool:

Orakel
27-10-03, 20:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
das niet waar....

je moet 1 van de twee hebben....beiden is niet verplicht..maar een id-kaart is wel goedkoper en makkelijker

Sjorrie, zie de fout nu pas. Moest zijn dat je Marokko wel in komt met een NL-paspoort maar wel i.c.m. je carte.

Was ff aan het googlen en kreeg een beetje de indruk dat de wens van de CDA voortkomt uit het idee dat Marokkaanse vrouwen zo beter bescherm kunnen worden. Immers, met enkel een Nederlandse nationaliteit is het niet meer mogelijk dat een vrouw tegen haar zin in Marokko wordt achter gelaten en niet meer terug kan naar NL.

Gok ik zo......

Donna
27-10-03, 20:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
je hoeft het niet te geloven maar het zijn wel feiten.

Een Marokkaan mag Marokko niet in zonder zijn Maroc-ID.

Nee, klopt. Maar zodra je een marokkaans kind niet in marokko aangeeft, dan is het ook geen Marokkaans kind meer he.. dan is het een Nederlands kind.

Orakel
27-10-03, 20:23
Geplaatst door Orakel
Sjorrie, zie de fout nu pas. Moest zijn dat je Marokko wel in komt met een NL-paspoort maar wel i.c.m. je carte.

Was ff aan het googlen en kreeg een beetje de indruk dat de wens van de CDA voortkomt uit het idee dat Marokkaanse vrouwen zo beter bescherm kunnen worden. Immers, met enkel een Nederlandse nationaliteit is het niet meer mogelijk dat een vrouw tegen haar zin in Marokko wordt achter gelaten en niet meer terug kan naar NL.

Gok ik zo......

Ben niet helemaal wakker, merk ik.....



CDA: geen dubbele nationaliteit jonge allochtonen

DEN HAAG (ANP) - Als het aan het CDA ligt krijgen Turken en
Marokkanen van de tweede, derde en latere generaties geen dubbele
nationaliteit meer. Nu krijgen veel jonge Turken en Marokkanen die
in Nederland zijn opgegroeid, nog via hun ouders een paspoort van
hun herkomstland. Dat is volgens het CDA niet goed voor de
integratie in Nederland en bovendien kan het problemen opleveren,
omdat de rechtsstelsels tussen deze landen en Nederland fors met
elkaar verschillen.
CDA-Tweede-Kamerlid Sterk vroeg maandag tijdens het overleg over
de nieuwe wet Inburgering of een verbod hierop mogelijk is voor de
latere generaties. Ze wees erop dat de botsing van rechtsstelsels
vooral nadelig kan uitpakken voor meisjes. Zij worden bijvoorbeeld
als ze in Marokko op vakantie zijn, door hun familie gedwongen daar
te blijven terwijl ze dat zelf niet willen. ,,Juist doordat zij een
dubbele nationaliteit hebben, staat Nederland met lege handen
tegenover deze staatsburgers'', aldus Sterk .

Geplaatst door Barfly in een gelijknamige thread.

ZbaqZbaq
27-10-03, 20:28
Geplaatst door Orakel
Sjorrie, zie de fout nu pas. Moest zijn dat je Marokko wel in komt met een NL-paspoort maar wel i.c.m. je carte.

Was ff aan het googlen en kreeg een beetje de indruk dat de wens van de CDA voortkomt uit het idee dat Marokkaanse vrouwen zo beter bescherm kunnen worden. Immers, met enkel een Nederlandse nationaliteit is het niet meer mogelijk dat een vrouw tegen haar zin in Marokko wordt achter gelaten en niet meer terug kan naar NL.

Gok ik zo......

dus de maatreegel gaat alleen gelden voor meisjes onder 18 ????

nee dus..

daarom zeg ik dat er hele andere sneaky redenen achter zitten

Maslov
27-10-03, 20:57
Kinderen kunnen ook niet meer door gescheiden vaders naat Turkije en Marokko worden ontvoerd.

Mark
27-10-03, 21:10
Geplaatst door aQua
Mijn zwarte kijkers, Marokkaanse krullen zijn ook niet Nederlands, zodoende kan ik niet integreren want ik vorm geen harmonieus geheel met blond Nederland........:loens:

Blauwe lenzen en blond verven :)

Mark
27-10-03, 21:18
Geplaatst door aQua
Ik ga later naar DE vuur, u ook?

:haha:

hey jij ook! gezellig :)

Puk
27-10-03, 21:38
Geplaatst door ZbaqZbaq
das niet waar....

je moet 1 van de twee hebben....beiden is niet verplicht..maar een id-kaart is wel goedkoper en makkelijker

Zeg dat dan meteen. Nabil!

Haha... gewoon goedkoper...

Daarnet had je er nog gevoelens bij. :stout:

Wizdom
27-10-03, 21:42
Geplaatst door an3sdej
Omdat ik vind, dat het voor veel mensen remmend werkt op hun "het zich Nederlander" voelen. Momenteel is het zaak dat Nederland weer één wordt. Dat het één volk is dat hier woont, en niet diverse etniciteiten!

Laat ze dan eerst maar eens stoppen met die HETZE en met die INTOLERANTIE tegen de ISLAM... Dat is een beter begin...

ZbaqZbaq
27-10-03, 21:44
Geplaatst door Puk


Haha... gewoon goedkoper...

Daarnet had je er nog gevoelens bij. :stout:

zowel paspoort als de "cart national" zijn documenten die het staatsburgerschap aantonen.

sterker nog....de meeste mensen in NL hebben alleen de carte national en helemaal geen paspoort.

Wizdom
27-10-03, 21:45
Het is trouwens een belachelijk voorstel... Zoals gezegd voorkomt het geen dubbele nationaliteit... Er zijn trouwens meerder landen die een dubbele nationaliteit toelaten...


Ik vind dit een pure INTOLERANTIE VOORSTEL... Meer bewerkstelligd het niet en alle drogredenaties ten spijt meet is het niet.... PURE INTOLERANTIE...

Het loopt de laatste dagen de spuigaten uit met die INTOLERANTIE voorstellen....

:kotsen:

Puk
27-10-03, 21:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
zowel paspoort als de "cart national" zijn documenten die het staatsburgerschap aantonen.

sterker nog....de meeste mensen in NL hebben alleen de carte national en helemaal geen paspoort.

Ja precies... gewoon goedkoper zo. :D

ZbaqZbaq
27-10-03, 21:52
Geplaatst door Wizdom
Het is trouwens een belachelijk voorstel... Zoals gezegd voorkomt het geen dubbele nationaliteit... Er zijn trouwens meerder landen die een dubbele nationaliteit toelaten...


Ik vind dit een pure INTOLERANTIE VOORSTEL... Meer bewerkstelligd het niet en alle drogredenaties ten spijt meet is het niet.... PURE INTOLERANTIE...

Het loopt de laatste dagen de spuigaten uit met die INTOLERANTIE voorstellen....

:kotsen:

AEL afgelopen Zaterdag.......



..........Een ander middel om de banden met onze landen door te snijden is deze week door het CDA aan het kabinet voorgelegd. Met een nieuwe wet willen ze het bezit van een dubbele nationaliteit verbieden. Waarom vraag ik me af ? Welke drogreden ze hier ook voor zullen op trommelen…ik weet dat hier louter en alleen slechte intenties achter schuilen. Een persoon die het beste met jou voor heeft zal je nooit dwingen te kiezen tussen je vader en je moeder. Je bent een uitvloeisel van beiden. En een ieder die een van jou wortels wil afhakken is erop uit om je te verzwakken en kwetsbaar te maken voor wat komen gaat. Moge Allah(swt) ons daarvoor behoeden...........

Puk
27-10-03, 22:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
AEL afgelopen Zaterdag.......

En een ieder die een van jou wortels wil afhakken is erop uit om je te verzwakken en kwetsbaar te maken voor wat komen gaat. Moge Allah(swt) ons daarvoor behoeden...........



Toen jullie Cheppih eruit gooiden en de sharia dus niet doorging, bleef ik met een partij handzame stenen en een aantal hoogwerkers waar je moslima's aan kunt ophangen zitten.

Dat neem ik jullie nog steeds kwalijk, Nabil!

Maar goed. Een ondernemer moet flexibel zijn. Die hoogwerkers en die stenen worden nu gebruikt voor het bouwen van concentratiekampen voor moslims. Ik heb ook al een deal met de Nederlandse Spoorwegen gemaakt. Het toekomstbeeld wat je hier regelmatig schetst gaat nu toch wél door hè?! Anders stuur ik mijn advocaat op je af!

We blijven niet bezig, Nabil! :boos:

ZbaqZbaq
27-10-03, 22:04
Geplaatst door Puk
Toen jullie Cheppih eruit gooiden en de sharia dus niet doorging, bleef ik met een partij handzame stenen en een aantal hoogwerkers waar je moslima's aan kunt ophangen zitten.

Dat neem ik jullie nog steeds kwalijk, Nabil!

Maar goed. Een ondernemer moet flexibel zijn. Die hoogwerkers en die stenen worden nu gebruikt voor het bouwen van concentratiekampen voor moslims. Ik heb ook al een deal met de Nederlandse Spoorwegen gemaakt. Het toekomstbeeld wat je hier regelmatig schetst gaat nu toch wél door hè?! Anders stuur ik mijn advocaat op je af!

We blijven niet bezig, Nabil! :boos:

Maak maar grapjes over AEL en Nabil...

Maar het is wel een feit dat zowel politie als NS keihard hebben samen gewerkt met de Nazi's.

Sta er niet weer gek van te kijken als het weer gebeurt.

Puk
27-10-03, 22:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Maak maar grapjes over AEL en Nabil...

Maar het is wel een feit dat zowel politie als NS keihard hebben samen gewerkt met de Nazi's.

Sta er niet weer gek van te kijken als het weer gebeurt.

Ik zal ook grapjes blijven maken Nabil, over jou en die belachelijke AEL-club. Wees gerust.

Enkeltje, meermanskaart? Je zegt het maar. Je houdt van goedkoop. Nu kan ik je nog een interessante korting aanbieden.

Doe toch niet zo mal, Nabil... :moe:

Dat gelooft geen enkele moslim die goed bij z'n hoofd is.

Puk
27-10-03, 22:24
Geplaatst door aQua
:gechoquee

AEH Puk! AEH!

Shit! Je hebt gelijk aQua.

De Arabische Europese Hezbollah Scouts, bedoelde ik natuurlijk.

Thnx! :blauwkus:

Maslov
27-10-03, 23:05
Omdat er sentimenten mee spelen. En omdat ik het afnemen van mijn Marokkkaans paspoort ervaar als een directe inbreuk op mijn identiteit.

aQua volgens mij gaat het gelden voor "nieuwe wereldburgers", dus is het geen inbreuk op jouw identiteit!

Je bent toch Nederlandse neem ik aan?

Mafkees
27-10-03, 23:08
Ik verkoop gewoon de paspoort die het meest opbrengt.

Kachol Levan
28-10-03, 10:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
joods......


das een religie geen volk

Fout. Ik ben joods maar ik geloof niet in God. De mens heeft geen god nodig. Niet om goed te zijn, en zeker ook niet om slecht te zijn. En zo zijn er genoeg, zeker in Israel.

Working Gir
28-10-03, 11:16
Daarnaast is het zo dat je volgens de marokkaanse wet geen afstand kan doen van je nationaliteit. Je kunt dus Marokko niet in als je geen maroc-ID hebt maar wel een Marokkaanse achternaam. Omdat een Marokkaan marokko alleen mag betreden op zijn maroc-ID.


Dit is niet helemaal waar hoor.
Ik ken genoeg marokkanen die alleen maar een nederlansde apspoort gebruiken.
Wat wel zo is,is dat je als marokkaan geen afstand kan doen van je nationaliteit.Dat is wettelijk zo geregeld dus weet niet wat Nederland daar aan wil gaan doen.
Daarom heb ik uit principe mijn marokkaanse paspoort gehouden.

ZbaqZbaq
28-10-03, 11:33
Geplaatst door Working Gir
Daarnaast is het zo dat je volgens de marokkaanse wet geen afstand kan doen van je nationaliteit. Je kunt dus Marokko niet in als je geen maroc-ID hebt maar wel een Marokkaanse achternaam. Omdat een Marokkaan marokko alleen mag betreden op zijn maroc-ID.


Dit is niet helemaal waar hoor.
Ik ken genoeg marokkanen die alleen maar een nederlansde apspoort gebruiken.
Wat wel zo is,is dat je als marokkaan geen afstand kan doen van je nationaliteit.Dat is wettelijk zo geregeld dus weet niet wat Nederland daar aan wil gaan doen.
Daarom heb ik uit principe mijn marokkaanse paspoort gehouden.

Marokkanen die naar Marokko gaan op hun Nederlands pasport zonder daarbij hun maroc-ID bij zich te hebben ??

bullshit

ZbaqZbaq
28-10-03, 11:33
Geplaatst door Kachol Levan
Fout. Ik ben joods maar ik geloof niet in God. De mens heeft geen god nodig. Niet om goed te zijn, en zeker ook niet om slecht te zijn. En zo zijn er genoeg, zeker in Israel.

Dan ben je geen jood.

ZbaqZbaq
28-10-03, 11:51
Geplaatst door Dave20
Je blijft dit maar roepen terwijl meerdere mensen het tegendeel beweren, kom dan eens met wat bronnen die jouw gelijk bewijzen.

Luister eens pik....

ik ben meer dan eens naar Marokko gescheurd (snelste tijd 18 uur :D ) en weet precies hoe het werkt aan de grens.

Of je hebt een Maroc paspoort...of je NL-paspoort met maroc-ID.....en anders mag je rechtsomkeert maken !

Donna
28-10-03, 11:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
Of je hebt een Maroc paspoort...of je NL-paspoort met maroc-ID.....en anders mag je rechtsomkeert maken !


Kaart het aan bij een of andere instantie. Marokko schendt jouw mensenrechten. Misschien kan Balkenende deze mensenrechtenschending oplossen door die dubbele nationaliteit met marokko te bespreken. Maar iets zegt me dat jij daar niet op zit te wachten.

ZbaqZbaq
28-10-03, 12:03
Geplaatst door Donna
Kaart het aan bij een of andere instantie. Marokko schendt jouw mensenrechten.

Integendeel......

Dit is het enige goede dat Koning Hassan II ooit heeft gedaan...namelijk een stokje steken voor het afpakken van onze Maroc identiteit.

Ik ben blij dat ze het zo geregeld hebben.....

MoCro 4 LIFE :jeweetog:

ZbaqZbaq
28-10-03, 12:10
jonge meisjes uithuwelijken kan niet eens meer in Marokko....ook daar geldt de leeftijd van 18 jaar.

Puk
28-10-03, 12:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
Integendeel......

Dit is het enige goede dat Koning Hassan II ooit heeft gedaan...namelijk een stokje steken voor het afpakken van onze Maroc identiteit.

Ik ben blij dat ze het zo geregeld hebben.....

MoCro 4 LIFE :jeweetog:

Welnee Nabil. Het is lekker goedkoop. That's all...

papol
28-10-03, 12:37
Lekker goedkoop !

Als je dat gaat vinden ben je al behoorlijk geintegreerd.
Ik zou zeggen, "goe gedaan Jochie !! Ons bin zuunig !"

Gr.P

Puk
28-10-03, 12:43
Geplaatst door papol
Lekker goedkoop !

Als je dat gaat vinden ben je al behoorlijk geintegreerd.
Ik zou zeggen, "goe gedaan Jochie !! Ons bin zuunig !"

Gr.P

Maar dan moet Nabil niet zeuren over emotionele blabla en oei mijn identiteit en dat soort crap.

papol
28-10-03, 12:47
Geplaatst door Puk
Maar dan moet Nabil niet zeuren over emotionele blabla en oei mijn identiteit en dat soort crap.

Dat word dan het volgende plus(?)punt !! Immers in de politiek zeurt en verbloemt men ook alles met zogenaamde goed uitkomende argumenten. :fplet:

Gr.P

Puk
28-10-03, 13:23
Geplaatst door aQua
Toch is 't zo. Uiteraard viel jou, als Hollander, het financiële voordeel meteen op, en is het een doorslaggevend iets. Ik, en velen met mij, horen nu pas over dat voordeel en zijn het alweer vergeten ;)

Ik wil ook een dubbele nationaliteit!

Maar dan wel extra gratis.

papol
28-10-03, 14:07
Geplaatst door Puk
Ik wil ook een dubbele nationaliteit!

Maar dan wel extra gratis.

Wat dacht je van een Friespaspoort ?? :lole:



Gr.P

Puk
28-10-03, 14:13
Geplaatst door papol
Wat dacht je van een Friespaspoort ?? :lole:



Gr.P

Alleen als tie extra, extra gratis is!

Tafrout
28-10-03, 19:05
Hallo allemaal :zwaai: .

Ik ga zelf een paar keer per jaar naar Marokko als Marokkaan alleen met mijn Nederlandse paspoort zonder la carte national :D .

Maslov
28-10-03, 21:01
Goed zo.

Het kan dus wel :blowen:

ZbaqZbaq
28-10-03, 21:38
Maslov is gewoon ingelogd als Tafrout en heeft 1 post geplaats

Tafrout
29-10-03, 18:50
quote:
Geplaatst door Tafrout
Hallo allemaal .

Ik ga zelf een paar keer per jaar naar Marokko als Marokkaan alleen met mijn Nederlandse paspoort zonder la carte national .


Rijke, invloedrijke pa in Marokko wella ?

quote:
Geplaatst door Maslov
[B]Goed zo.

Het kan dus wel


6 bladzijdes, tig beargumenteerde reacties later wil Maslov zich niet neerleggen bij de feiten zoals ze zijn. Kom er nu een 1 iemand ongefundeerd beweren dat hij dat wel kan, en Maslov is overtuigd. Tja...ergens denk 'k dat jij niet wilt geloven dat het niet kan, al sleep ik het Marokkaans wetboek erbij. Zomaar een ingeving...


Nee geen invloedrijke pa in Marokko!!!!!!!

Ik hoor vaker mensen zeggen dat je Marokko zonder La carte National en alleen met een Ned. nationaliteit als Marokkaan niet binnenkomt.

Volgens mij is het meer de angst van de Marokkaan zelf dat hij/zij het niet aan durft om zonder te gaan.