PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD blijft KAN.KEREN op MOSLIMSCHOLEN !!



ZbaqZbaq
27-10-03, 20:42
***************************************
VVD:scherpere aanpak moslimscholen

***************************************
DEN HAAG De VVD wil dat de Onderwijswet
wordt aangescherpt voor islamitische
scholen.Moslimscholen die op punten als
verdraagzaamheid tekortschieten,moeten
geen onderwijssubsidie meer krijgen,zei
VVD-Kamerlid Hirsi Ali in een debat.

Volgens Hirsi Ali wordt kinderen soms
een negatieve houding aangeleerd jegens
autochtonen,vrouwen en homoseksuelen.
Ook wil de VVD dat nieuwe scholen op
religieuze grondslag niet alleen door
achterstandskinderen worden bevolkt.

Hirsi Ali kreeg vooral steun van de SP.
De meeste andere partijen zijn ook
tegen 'concentratiescholen',maar vinden
dat de VVD moslimscholen te hard raakt.
***************************************


Dia baviaan van de VVD blijft weer door kan.keren op islamitisch onderwijs terwijl de onderwijs inspectie allang alle kritiek van tafel heeft geveegd.

geen oorlog tegen de islam ??? maak dat de kat wijs !

Maslov
27-10-03, 20:49
Dia baviaan van de VVD blijft weer door kan.keren op islamitisch onderwijs terwijl de onderwijs inspectie allang alle kritiek van tafel heeft geveegd.

Een negroïd iemand Baviaan noemen?
Waar slaat dat op?

De SP steunt trouwens de VVD daarin, al is het met een andere intentie.

ZbaqZbaq
27-10-03, 20:55
Geplaatst door Maslov
Een negroïd iemand Baviaan noemen?
Waar slaat dat op?

De SP steunt trouwens de VVD daarin, al is het met een andere intentie.

ik ben niet de persoon die zwarten met bavianen associëert..dat doe jij mafkees.

ik vind haar een baviaan omdat ze altijd hysterisch aan het springen en gillen is als het over islam gaat, en niet omdat ze zwart is.

Simon
27-10-03, 20:56
Dat voorstel van Hirshi Ali vind ik ook nogal vreemd. Om de wet aan te passen terwijl er net een positief rapport is over die scholen lijkt mij niet nodig. Die drie scholen waar het niet op orde is kunnen toch wel individueel aangepakt? Maar ik vermoed dat er geen kamermeerderheid voor komt.

Simon

Maslov
27-10-03, 21:07
ik vind haar een baviaan omdat ze altijd hysterisch aan het springen en gillen is als het over islam gaat, en niet omdat ze zwart is.

Ku je er dan beter bijzetten voortaan, omdat racisten negers wel vaak met bavianen vergelijken

ZbaqZbaq
27-10-03, 21:18
Geplaatst door Maslov
Ku je er dan beter bijzetten voortaan, omdat racisten negers wel vaak met bavianen vergelijken

das een hollands trekje...ik heb daar geen last van.

Waterval
27-10-03, 21:20
Geplaatst door Maslov
Een negroïd iemand Baviaan noemen?
Waar slaat dat op?

De SP steunt trouwens de VVD daarin, al is het met een andere intentie.



Geplaatst door Maslov

Ku je er dan beter bijzetten voortaan, omdat racisten negers wel vaak met bavianen vergelijken


:rolleyes:

Blade20
27-10-03, 22:56
Als Allah het wilt krijgen wij onze zin!
En als hij het niet wilt moeten we maar teruggrijpen op het enige wat machtiger is, onze collectieve wil (gesproken van Atheistisch stantpunt). ;)

lennart
27-10-03, 23:03
Ik zag zojuist een stukje op Nova en het motto 'Goedkoop is miskoop' geldt opnieuw :hihi:

Die Ali is absoluut geen Nederlandse politica... meer een demagoge.

Ze had beter columniste kennen worden of dictator van een moslim land... in die rol zou ze ook goed passen.

taouanza
28-10-03, 08:31
Geplaatst door Simon
Dat voorstel van Hirshi Ali vind ik ook nogal vreemd. Om de wet aan te passen terwijl er net een positief rapport is over die scholen lijkt mij niet nodig. Die drie scholen waar het niet op orde is kunnen toch wel individueel aangepakt? Maar ik vermoed dat er geen kamermeerderheid voor komt.

Simon

Zo zie je maar dat er echt geen sprake is van een hetze tegen de islam.
Maar wat mevrouw Ali niet begrijpt dat ze het over Nederlanders heeft die niet van plan zijn hun land te verlaten of hun rechten op te geven omdat mevrouw dat eist.
Zij is in strijd met de grondwet en des te eerder ze dat door heeft des te beter voor haar.

Simon
28-10-03, 09:55
Geplaatst door taouanza
Zo zie je maar dat er echt geen sprake is van een hetze tegen de islam.
Maar wat mevrouw Ali niet begrijpt dat ze het over Nederlanders heeft die niet van plan zijn hun land te verlaten of hun rechten op te geven omdat mevrouw dat eist.
Zij is in strijd met de grondwet en des te eerder ze dat door heeft des te beter voor haar.

Nou je eerste opmerking is geloof ik sarcastisch bedoeld. Toch geloof ik - gezien het verslag in NOVA - dat Hirschi Ali hier nogal alleen in staat. Ze zei wel steeds namens de VVD te spreken maar er werd niet voor niks aan toegevoegd dat de VVD minister die verantwoordelijk is voor integratie nadrukkelijk het positieve rapport van de inspectie genoemd had in het debat. Ook waren er nogal wat kritische opmerkingen over de negatieve houding van de VVD jegens moslims waarbij de PvdA uitspraken van Wilders citeerde.

Simon

Zie ook:

Verdonk terughoudend over aanpak moslimscholen

Uitgegeven: 28 oktober 2003 07:15

DEN HAAG - Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie is niet enthousiast over een voorstel van haar eigen partij, de VVD, om islamitische scholen harder aan te pakken.

VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali wil voor deze thans 43 scholen de Wet op het onderwijstoezicht aanscherpen en de subsidie schrappen als ze de leerlingen aanzetten tot intolerantie jegens autochtonen, joden, vrouwen en homoseksuelen.

Vrijheid van godsdienst

Dat bleek maandag in de Tweede Kamer tijdens een debat over de nieuwe inburgeringswet. De christelijke partijen vielen over de VVD heen, omdat het de vrijheid van godsdienst zou aantasten. De linkse oppositie vindt verder dat de VVD ten onrechte veel zwaarder aanzet tegen moslimscholen dan tegen 'zwarte' scholen, waarop veel allochtone kinderen zitten.

Verdonk ging nauwelijks in op het voorstel van Hirsi Ali maar benadrukte dat islamitische scholen hun eigen opvattingen mogen uitdragen zolang ze uitgaan van respect en begrip en onverdraagzaamheid tegengaan. Zij wil daarover best praten met de minister van Onderwijs.

Grondwet

Maar Verdonk is tegen een onderscheid in de bekostiging tussen scholen. Deze gelijkheid is geregeld in de grondwet. Ook voor nieuwe scholen gelden dezelfde voorwaarden om een vergunning te verkrijgen en die zijn niet gebaseerd op religieuze grondslag.

Volgens Hirsi Ali valt een dergelijke wetswijziging binnen de grondwet. Ze erkende dat binnen haar fractie ook nog volop wordt gediscussieerd over dit onderwerp.

Rapport onderwijsinspectie

De andere fracties wezen op een recent rapport van de onderwijsinspectie dat het onderwijs op de islamitische scholen niet in strijd is met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving. Hirsi Ali raadde haar collega's aan het hele rapport te lezen en niet alleen de conclusies. Maar ook Verdonk verwees later naar de relatief positieve conclusies in het rapport.

Verder kunnen migranten die straks verplicht een inburgeringscursus moeten volgen maar die niet kunnen betalen, daarvoor mogelijk op voorwaarden een krediet afsluiten bij de gemeente. Andere opties zijn een bonnensysteem of een beursstelsel. Verdonk denkt nog na over de mogelijke financieringsvormen.

Zij wil dat zowel nieuwkomers als alle oudkomers verplicht de Nederlandse taal leren en daarin examen doen. De kosten daarvoor, naar schatting een paar duizend euro, moeten de betrokkenen zelf opbrengen. Er komt een 'gemaximeerde vergoeding' als mensen slagen voor het examen maar Verdonk wilde niet zeggen hoeveel dat wordt.

Dure cursus

De PvdA, GroenLinks en de SP zijn er tegen dat veel, soms oude, migranten de plicht krijgen een cursus te volgen en daarvoor veel geld te betalen. Ook het CDA vroeg zich af of daar variatie in mogelijk was.

Verdonk zegt de financiële problemen te zien, maar houdt vast aan haar voornemen. "Als je iets belangrijk vindt, ben je bereid daarvoor te betalen", aldus Verdonk. Als oudkomers niet hoeven mee te doen, dan schrijf je ze volgens haar af terwijl zij vaak een belangrijke rol voor de jongere generaties zijn.

Ook houdt de liberale bewindsvrouw vast aan de sancties als migranten niet slagen voor hun inburgeringsexamen. Zij wil korten op sociale uitkeringen. Hoe dat precies moet, onderzoekt ze nog. Maar Verdonk gaf aan dat hiertegen nog "geen onoverkoombare juridische obstakels" zijn aangetroffen. Dat geldt ook voor de basistoets die nieuwkomers straks in het buitenland moeten afleggen.

Steun

CDA, VVD, D66 en LPF steunen de visie achter haar plannen. De linkse oppositie en klein-rechts is positief over verplichte inburgering maar negatiever over de uitvoering. Ook vinden ze dat de verantwoordelijkheid te eenzijdig wordt neergelegd bij de immigranten.

Het overleg werd maandagavond afgebroken en gaat waarschijnlijk dinsdag weer verder.

bron: nu.nl

Mouzie
28-10-03, 11:01
Ik vind het goed om te horen dat er waarschijnlijk geen kamermeerderheid gaat komen voor dit absurde voorstel van Hirsi Ali.

Ik stoor me eraan dat ze zegt dat men niet de conclusies moet lezen maar het hele rapport. Alsof de conclusies verkeerd zijn getrokken?

Verder stoor ik me nog het meest aan die mongolen bij de SP. Ik vraag me hardop af wat die gasten bezielt om het eens te zijn met Hirsi Ali. Daar waar VVD en Hirsi Ali bekend staan om dit soort discussies vraag ik me af what tha hell SP bezielt om het eens te zijn met deze voorstellen?

Dit is eens te meer een bevestiging dat stemmen op GL of SP totaal geen nut heeft aangezien ze je makkelijk in de rug kunnen steken! De SP weet dondersgoed dat zij vele moslims als stemmers mee heeft gekregen tijdens de verkiezingen dus kunnen zij het niet maken om zomaar voorstellen te steunen die moslims EXTRA hard aanpakken. Dat betekend dat je je achterban wil aanpakken ipv te helpen. De voorstellen van Hirsi Ali zijn namelijk niet op hulp gebaseerd maar op "straf".

Mafkees
28-10-03, 11:29
`n stottercursus of leren wat overtuigender leren praten zou helpen.