PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse staat wil atheďsme opdringen.



Marsipulami
27-10-03, 21:05
Responz zet aanval in op politiek
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 27-10-2003 om 15:35u.

UTRECHT (RKnieuws.net) “Den Haag zal weten dat de katholieke jeugd zich niet zomaar buiten spel laat zetten.” Met deze woorden heeft dr. Jan Krapels, directeur van ResponZ, op maandag 27 oktober 2003 de aanval ingezet op de voorgenomen bezuiniging op het landelijke jeugdwerk.

ResponZ, een landelijke katholieke jongerenvereniging, roept parochies, jongerenkoren en jeugdgroepen op tot massale actie richting de Haagse politiek middels een landelijke briefkaartenactie en petitie.

Berichtgeving VWS
Aanleiding tot de actie vormt de berichtgeving van 22 september jl. waarin het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) aankondigt dat 130 landelijke jeugdorganisaties, waaronder ResponZ, vanaf 2004 geen instellingssubsidie meer ontvangen. In plaats daarvan ontvangen de jeugdorganisaties gedurende anderhalf jaar een afbouwsubsidie.

ResponZ op de schop
ResponZ is met 45.000 leden de grootste katholieke jeugd- en jongerenvereniging in Nederland. Door de aangekondigde bezuiniging dreigt de vereniging 90% van haar inkomsten te verliezen, met als gevolg dat zij per 2004 haar activiteiten zal moeten stoppen. Met het verdwijnen van ResponZ zal een vooraanstaand coördinatie- en ondersteuningspunt van het landelijke katholiek jeugdwerk in Nederland verloren gaan.

Verontwaardiging
Kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders, jongerenwerkers uit binnen- en buitenland, vrijwilligers en jongeren zelf reageren met grote verontwaardiging op de aangekondigde bezuiniging. Jongerenbisschop Mgr. E. de Jong noemt de voorstellen ´onbegrijpelijk en zeer te betreuren´ en roept minister Hoogervorst op de bezuiniging ongedaan te maken. Mgr. M. Muskens noemt de bezuiniging op ResponZ ´onaanvaardbaar´ en tekent met klem protest aan.

Actie richting de politiek
ResponZ heeft inmiddels een groot aantal steunbetuigingen ontvangen op de website: www.responz.nl. Op de actiepagina zijn relevante documenten te downloaden en kan een petitie tegen de bezuinigingen worden ondertekend. De petitie wordt in november in Den Haag aangeboden middels een ludieke actie. De website biedt daarnaast de mogelijkheid om een briefkaart te printen waarop het poppetje van ResponZ de bezuiniging ‘ongelooflijk’ noemt, in meer dan één betekenis van het woord. De briefkaarten zijn geadresseerd aan de Tweede Kamer fracties van de vier grootste politieke partijen en kunnen kosteloos worden verstuurd. (AtK)

lennart
27-10-03, 21:08
Laat ze hun eigen geld inzamelen :rolleyes:

Nouja weet je wat, misschien wil ik hier toch wat belasting voor betalen, om maar te voorkomen dat al die kids hier aan de deurbel komen jengelen en geld komen zeuren.

Maslov
27-10-03, 21:11
Meneer de Belg,

Wat heeft de topictitel te maken met het artikel?
Bijna elke vereniging krijgt te maken met bezuinigingen!

Marsipulami
27-10-03, 21:11
Geplaatst door lennart
Laat ze hun eigen geld inzamelen :rolleyes:

Nouja weet je wat, misschien wil ik hier toch wat belasting voor betalen, om maar te voorkomen dat al die kids hier aan de deurbel komen jengelen en geld komen zeuren.

De georganiseerde jeugdbewegingen versterken sociaal gedrag en etisch bewustzijn, voorkomen criminaliteit. Wat je daar op bezuinigd moet je op termijn dubbel en dik uitgeven aan meer blauw op straat.

Maslov
27-10-03, 21:12
Nogmaals wat hebben bezuinigingen met bevorderen van atheďsme te maken?

Mark
27-10-03, 21:13
Ik dacht even dat Mars iets had gevonden om dit te bewijzen, maar nee de gelovige bedelaars zijn boos omdat ze mijn belastingcenten niet meer kunnen opeisen om hun kwaadaardige propaganda te verspreiden onder onschuldige jongeren..... :rolleyes:

Marsipulami
27-10-03, 21:13
Geplaatst door Maslov
Meneer de Belg,

Wat heeft de topictitel te maken met het artikel?
Bijna elke vereniging krijgt te maken met bezuinigingen!

Lezen is ook een vak: "ResponZ is met 45.000 leden de grootste katholieke jeugd- en jongerenvereniging in Nederland. Door de aangekondigde bezuiniging dreigt de vereniging 90% van haar inkomsten te verliezen"

Maslov
27-10-03, 21:15
De humanistische bewegingen en verenigingen verliezen ook subsidie!

Dus het is niet omdat het een katholieke vereniging is!

Mark
27-10-03, 21:16
Geplaatst door Marsipulami
Lezen is ook een vak: "ResponZ is met 45.000 leden de grootste katholieke jeugd- en jongerenvereniging in Nederland. Door de aangekondigde bezuiniging dreigt de vereniging 90% van haar inkomsten te verliezen"

Bah, die armoedzaaiers leven dus als parasieten op onze centen, ze gaan maar lekker zelf betalen voor die onzin!

Arvid
27-10-03, 21:19
Geplaatst door Marsipulami
De georganiseerde jeugdbewegingen versterken sociaal gedrag en etisch bewustzijn, voorkomen criminaliteit. Wat je daar op bezuinigd moet je op termijn dubbel en dik uitgeven aan meer blauw op straat.

Tuurlijk....
Ik ken wel meer georganiseerde jeugdbewegingen, wat dacht je van de H.itlerJugend, voorkomt criminaliteit dus meer subsidieren die handel! :lachu:

Orakel
27-10-03, 21:20
Geplaatst door lennart
Laat ze hun eigen geld inzamelen :rolleyes:


45.000 leden x 1 euro per maand x 12 maanden = 540.000 euro per jaar. En daarmee gelijk van al die regeltjes van VWS af.

Marsipulami
27-10-03, 21:20
Geplaatst door Maslov
De humanistische bewegingen en verenigingen verliezen ook subsidie!

Dus het is niet omdat het een katholieke vereniging is!

Die zogenaamde humanistische beweging bestaat alleen in theorie. Ze bestaat wel maar heeft geen leden. Alleen wat gefrustreerde azijnflessen die er niet in slagen om los te komen van hun christelijke opvoeding.

Marsipulami
27-10-03, 21:22
Alle ik zal dan maar stoppen. Ik zie dat ik weer de enige ben die met argumenten komt voor een stelling. :fpiraat:

Marsipulami
27-10-03, 21:25
Geplaatst door Orakel
45.000 leden x 1 euro per maand x 12 maanden = 540.000 euro per jaar. En daarmee gelijk van al die regeltjes van VWS af.

Wat is VWS ?

Orakel
27-10-03, 21:30
Geplaatst door Marsipulami
Wat is VWS ?

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Bevolkt door ambtenaren die los staan van de werkelijkheid en met departementen waarvan de ene ambtenaar tonnen subsidie geefy o.b.v. een projectplan van 2 a-4tjes en de andere niet uitgegeven subsidie terugvordert. :fplet:

Tomas
27-10-03, 22:24
Geplaatst door EdV
Marsipulami berijdt weer eens lekker zijn stokpaardje.
Tja, de overheid is er natuurlijk niet voor gezindten die een weinig almachtige God hebben die de laatste decennia wat krap bij kas zit.
Jezus deed destijds een wonderbaarlijke vermenigvuldiging van brood en wijn. kan dat niet weer?

Ed

Het valt ook niet mee als je superieure positie bedreigt wordt. Stel je voor dat je het met net zoveel rechten moet doen als de eerste de beste amorele atheist?

Blade20
27-10-03, 22:24
Pakkende titel. Alleen dat opdringen is niet helemaal in context als je nagaat dat minstens 40% van de Nederlandse bevolking Atheist is.

Maslov
27-10-03, 22:59
Wat is VWS ?

Meneer de Belg, als je kritiek hebt op zaken die je niet eens kunt benoemen omdat je niets weet van een ministerie dat over die gelden gaat, blijf dan met kritiek in je eigen Vlaanderen!

Realist
28-10-03, 00:00
Ik vind dat godsdienst het grote probleem is in de wereld.

Eigenlijk zou iedereen gewoon hetzelfde "geloof" moeten aanhange: Dat van Humanist.

Simon
28-10-03, 00:56
Ik vind juist dat de nederlands staat het christendom opdringt. Die smiecht van een Balkenende heeft erop aangedrongen dat er een verwijzing naar het christendom in de europese grondwet moet worden opgenomen. Dat terwijl hij daarmee echt niet voor de nederlanders spreekt. Die zijn ongelovig, moslim, joods, boedhist en nog wat dingen. En ook christelijk ja.

Simon

mrz
28-10-03, 02:47
Haha is dat poging tot humor? Atheisme opdringen?