PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer eist opheldering over moskee



observer
28-10-03, 10:10
Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG, dinsdag
De Tweede Kamer eist opheldering over de omstreden es-Salaam-moskee in Rotterdam-Zuid.
Van het kabinet willen VVD, CDA en LPF weten of het juist is dat de moskee gebouwd is met geld dat afkomstig is van de minister van Financiën van de Verenigde Arabische Emiraten.
Deze bewindsman, Hamdan bin Rashid al-Maktoum, zou op zijn website gedichten publiceren waarin terroristische daden worden verheerlijkt. Ook wil de Kamer weten of de minister miljoenen dollars aan de Taliban en aan fundamentalistische organisaties in Pakistan heeft geschonken.

Mochten er inderdaad dubieuze schenkingen zijn overgemaakt naar de bankrekening van de Rotterdamse moskee, dan moet deze financiering worden verboden, vindt de Kamer.

blijkt maar weer dat zelffinanciering toch de beste oplossing is

taouanza
28-10-03, 10:20
Geplaatst door observer
blijkt maar weer dat zelffinanciering toch de beste oplossing is


Vind ik eigenlijk ook.
Ik denk dat de mensen in Afganistan het harder nodig hebben.
Ik bedoel niet de Taliban
Maar de slachtoffers van de Taliban en de Amerikanen.

ZbaqZbaq
28-10-03, 10:38
Blijkt maar weer hoe alles uit de kast gehaald wordt om de bouw van de moskee tegen te houden, en Moslims het recht op de bouw van een gebedshuis te ontnemen.

Mark
28-10-03, 10:49
Misschien is het een goed idee voor de politieke partijen om eens te bekijken of ze nog wel olie willen kopen van deze mensen? Immers... op die manier kan het zo zijn dat je geld zomaar naar extremisten gaat :)

Shell begrijpt het vast wel.

Donna
28-10-03, 10:58
Geplaatst door Mark
Misschien is het een goed idee voor de politieke partijen om eens te bekijken of ze nog wel olie willen kopen van deze mensen? Immers... op die manier kan het zo zijn dat je geld zomaar naar extremisten gaat :)

Shell begrijpt het vast wel.

:duim:

Marsipulami
28-10-03, 11:05
Geplaatst door observer
kamer eist opheldering aan moskee


De kamer heeft niets te eisen. We leven onder een systeem van scheiding van kerk en staat. Dus de staat mag zich niet moeien met godsdienst.

Marsipulami
28-10-03, 11:07
Geplaatst door observer
blijkt maar weer dat zelffinanciering toch de beste oplossing is

Zelffinanciering is inderdaad het beste middel om extremisme en sectarisme te bevorderen.

an3sdej
28-10-03, 11:16
Blijkt maar weer hoe alles uit de kast gehaald wordt om de bouw van de moskee tegen te houden, en Moslims het recht op de bouw van een gebedshuis te ontnemen.

Dit is alleen gericht tegen geldstromen UIT landen als SA!

Puk
28-10-03, 11:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
Blijkt maar weer hoe alles uit de kast gehaald wordt om de bouw van de moskee tegen te houden, en Moslims het recht op de bouw van een gebedshuis te ontnemen.

In Nederland hebben we gewoon geen zin in terroristenhonks voor Arabische Europese Hezbollah Scouts.

ZbaqZbaq
28-10-03, 11:28
Geplaatst door Puk
In Nederland hebben we gewoon geen zin in terroristenhonks voor Arabische Europese Hezbollah Scouts.

die financieren alles zelf hoor :knipoog:

Puk
28-10-03, 11:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
die financieren alles zelf hoor :knipoog:

Met het helen van laptops, ja. Dat handeltje brengt natuurlijk niet genoeg op.

Angeldust
28-10-03, 12:02
Geplaatst door Marsipulami
De kamer heeft niets te eisen. We leven onder een systeem van scheiding van kerk en staat. Dus de staat mag zich niet moeien met godsdienst.

De staat mag zich wettelijk gezien bemoeien met een godsdienst als deze iets predikt dat tegen democratie enz indruist.
overigens ben ik van mening dat alle heisa omtrent de islam schromelijk overdreven is; maar ja, het publiek moet toch wel iets doen met z'n onbestemde onderbuikgevoelens. :rolleyes:

freya
28-10-03, 12:06
Geplaatst door Dave20
Neehoor zo blijkt maar weer dat we alert moeten blijven op fundamentalisme. Je denkt toch niet dat die Saudier geen tegenprestatie vraagt voor zijn schenking?

Het is geen Saudier maar iemand uit de Emiraten.

En hoe weet jij zo zeker dat het een fundie is?

Simon
28-10-03, 12:08
Geplaatst door Marsipulami
De kamer heeft niets te eisen. We leven onder een systeem van scheiding van kerk en staat. Dus de staat mag zich niet moeien met godsdienst.

De Kamer mag zich wel bemoeien met de vrijheid van Godsdienst. En die komt in het geding als er bijvoorbeeld sprake zou zijn van afspraken over de wijze waarop de moskee bestuurd wordt in ruil voor een financiële gift. In Amsterdam is te zien waar een en ander toe kan leiden als de moslims uit de buurt zich niet herkennen in de vorm van Islam die in een moskee gepredikt wordt als gevolg van buitenlandse financiering van een moskee.

Simon

Marsipulami
28-10-03, 12:09
Geplaatst door Angeldust
De staat mag zich wettelijk gezien bemoeien met een godsdienst als deze iets predikt dat tegen democratie enz indruist.
overigens ben ik van mening dat alle heisa omtrent de islam schromelijk overdreven is; maar ja, het publiek moet toch wel iets doen met z'n onbestemde onderbuikgevoelens. :rolleyes:

De waarheid is dat je een scheiding tussen religie en staat nooit 100% kunt volhouden. Zolang er burgers zijn die belang hechten aan religie, moet de staat rekening houden met die burgers.

De enig juiste interpretatie van een scheiding tussen kerk en staat is dat de 's lands regels democratisch moeten worden gestemd en dat dit democratisch proces niet mag worden ondergeschikt gemaakt aan één of ander religieus instituut, zoals bijvoorbeeld in Iran gebeurt.

Toch beroept men zich voortdurend op de scheiding tussen kerk en staat om subsidies in te trekken tgo organisatievormen met een bepaalde levensbeschouwelijke voorkeur. Met name bijzondere scholen, kerken, moskeeën, jeugdbewegingen, enz.

Tanzaoui1
28-10-03, 12:41
Ze moeten niet zeiken. De kamer heeft niks te willen.
Die vieze gore huichelaars die werken alles tegen wat maar met de islam te maken heeft.

Maar wees niet getreurd de Islam wordt de grootste godsdienst in de hele wereld. Het heeft z'n tijd nodig.

De Islam is altijd vrede lievend geweest en zal het ook blijven.
Alleen de geheime agenda van de zionisten en regering Bush. Die brengen express de Islam in diskrediet .

Zij voeren een kruistocht tegen de Islam. :mad:

Angeldust
28-10-03, 12:53
Geplaatst door Tanzaoui1
Maar wees niet getreurd de Islam wordt de grootste godsdienst in de hele wereld. Het heeft z'n tijd nodig.

Zij voeren een kruistocht tegen de Islam. :mad:

Als je zo gaat bazelen in naam van Allah ga ik er alsnog in geloven dat die kruistocht zo gek nog niet is. :p

Tanzaoui1
28-10-03, 12:56
Geplaatst door Angeldust
Als je zo gaat bazelen in naam van Allah ga ik er alsnog in geloven dat die kruistocht zo gek nog niet is. :p


Jij bent nou prescies het goede voorbeeld. Ze denken voor jou en je neemt het over sukkel. :giechel:

Angeldust
28-10-03, 13:02
Geplaatst door Tanzaoui1
Jij bent nou prescies het goede voorbeeld. Ze denken voor jou en je neemt het over sukkel. :giechel:

Je hebt heel duidelijk mijn eerdere posting binnen deze topic nog niet ontwaard, blinde vink... :denk: :wohaa:

Tanzaoui1
28-10-03, 13:09
Geplaatst door Angeldust
Je hebt heel duidelijk mijn eerdere posting binnen deze topic nog niet ontwaard, blinde vink... :denk: :wohaa:

Die heb ik weldergelijk gezien alleen jij bent al besmet met het virus ongeacht wat je zegt. De virus is bijna ongeneselijk er zijn geen medicijnen voor. sukkel :maf3:

Angeldust
28-10-03, 13:15
Geplaatst door Tanzaoui1
Die heb ik weldergelijk gezien alleen jij bent al besmet met het virus ongeacht wat je zegt. De virus is bijna ongeneselijk er zijn geen medicijnen voor. sukkel :maf3:

Ja natuurlijk, alle niet islamitische mensen zijn tenslotte toch maar schurftige honden die minder dan varkens zijn, dat bedoel je toch uiteindelijk; superieure islamitische dwingelandje. :handbang:

Tanzaoui1
28-10-03, 13:19
Geplaatst door Angeldust
Ja natuurlijk, alle niet islamitische mensen zijn tenslotte toch maar schurftige honden die minder dan varkens zijn, dat bedoel je toch uiteindelijk; superieure islamitische dwingelandje. :handbang:


Dat zijn jou worden sukkel die heb ik niet gebruikt. Ik zij al, dat jij echt het goede voorbeeld bent. :zweep: :wohaa:

Angeldust
28-10-03, 13:29
Geplaatst door Tanzaoui1
Dat zijn jou worden sukkel die heb ik niet gebruikt. Ik zij al, dat jij echt het goede voorbeeld bent. :zweep: :wohaa:

sla maar lekker verder op het water met je hamer. :gniffel:

Tanzaoui1
28-10-03, 13:32
Geplaatst door Angeldust
sla maar lekker verder op het water met je hamer. :gniffel:



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH Sukkel :haha:

kaassietoch
28-10-03, 13:35
Ach dat onderzoek naar de handel en wandel van de geldschieter van die Essalaam Moskee is nog wel het minste. Die Al Maktoum heeft "FOUT" zo'n beetje op zijn voorhoofd getatoueerd staan. Zo'n onderzoek lijkt me niet meer dan een inkoppertje.

Maar als de voorgeschiedenis van de nieuwbouw van de Moskee dan toch nog eens tegen het licht gehouden wordt lijken me er nog zat andere vragen interessant:


Waarom kan het Moskeebestuur zondere enig probleem grond kopen terwijl op dat moment (1998) in Rotterdam nog immer sprake is van een erpachtbeleid?
Het stuk grond had een groenstrookbestemming. Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om een bestemmingsplan gewijzigd te krijgen, zeker als het om een dergelijke groenstrook gaat. How come dat dat zonder enige vorm van moeite heeft plaatsgevonden?
Als ik een dakkapelletje wil plaatsen moet ik daarvoor een bouwvergunning aanvragen. Ieder protest uit de buurt wordt in die aanvraag beoordeeld en zijn er te veel bezwaren dan heb ik pech met mijn dakkapelletje. Minaretten van 50m, het hoogste punt van de omgeving, zijn toch blijkbaar door niemand bezwaarlijk gevonden (?)


Noem de aandacht voor de achtergronden van deze Moskee dan maar weer die (pfffffff) kruistocht tegen de Islam. Mij best, een kruistocht tegen uitwassen met een Islam-stickertje erop wordt door de Moslims zelf vooralsnog niet direct op grote schaal genomen dus moet de politiek maar weer zijn verantwoordelijkheid nemen.

Mark
28-10-03, 13:48
Geplaatst door kaassietoch
Ach dat onderzoek naar de handel en wandel van de geldschieter van die Essalaam Moskee is nog wel het minste. Die Al Maktoum heeft "FOUT" zo'n beetje op zijn voorhoofd getatoueerd staan. Zo'n onderzoek lijkt me niet meer dan een inkoppertje.

Maar als de voorgeschiedenis van de nieuwbouw van de Moskee dan toch nog eens tegen het licht gehouden wordt lijken me er nog zat andere vragen interessant:


Waarom kan het Moskeebestuur zondere enig probleem grond kopen terwijl op dat moment (1998) in Rotterdam nog immer sprake is van een erpachtbeleid?
Het stuk grond had een groenstrookbestemming. Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om een bestemmingsplan gewijzigd te krijgen, zeker als het om een dergelijke groenstrook gaat. How come dat dat zonder enige vorm van moeite heeft plaatsgevonden?
Als ik een dakkapelletje wil plaatsen moet ik daarvoor een bouwvergunning aanvragen. Ieder protest uit de buurt wordt in die aanvraag beoordeeld en zijn er te veel bezwaren dan heb ik pech met mijn dakkapelletje. Minaretten van 50m, het hoogste punt van de omgeving, zijn toch blijkbaar door niemand bezwaarlijk gevonden (?)


Noem de aandacht voor de achtergronden van deze Moskee dan maar weer die (pfffffff) kruistocht tegen de Islam. Mij best, een kruistocht tegen uitwassen met een Islam-stickertje erop wordt door de Moslims zelf vooralsnog niet direct op grote schaal genomen dus moet de politiek maar weer zijn verantwoordelijkheid nemen.

Hij leeft nog ;)

kaassietoch
28-10-03, 13:55
Geplaatst door Mark
Hij leeft nog ;)

Yup, die dikke oppermoderator der oppermoderators, het fundigespuis, Taouanza (waarom noemt hij uitgerekend mij weer!!!?!! Juist daarom :p) de geelgevlekte demagoog en al die andere lieverds zijn nog lang neit van me af... HAHAHAHAAH :duivel:

En ook heb ik vandaag een snipperdaggie zonder een echte duidelijke invulling dus ik dacht.....

Mark
28-10-03, 14:06
Geplaatst door kaassietoch
Yup, die dikke oppermoderator der oppermoderators, het fundigespuis, Taouanza (waarom noemt hij uitgerekend mij weer!!!?!! Juist daarom :p) de geelgevlekte demagoog en al die andere lieverds zijn nog lang neit van me af... HAHAHAHAAH :duivel:

En ook heb ik vandaag een snipperdaggie zonder een echte duidelijke invulling dus ik dacht.....

En gisteren hadden we het nog over je.....

Ik snap nog niet waarom je het altijd aan de stok had met Taouanza, ze is best aardig eigenlijk hoor :)

Die dikke moderator is er niet meer....

Aan mijn berichtenaantal kun je wel inschatten dat ik niet ben weggeweest.

kaassietoch
28-10-03, 14:23
Geplaatst door Mark
En gisteren hadden we het nog over je.....

Owwww? welk een eer....

Heb ff de topic opgesnord en dat Donna veronderstelt dat Bman en ik dezelfde zijn, tsss..... Donna, dat is Wizdom niveau!

Verder is het wel zo'n beetje waar dat bij mijn huidige job Internetten niet echt tot de mogelijkheden behoort. Ik ben ehhh dermate belangerijk in het bedrijf dat ik nog geen vijf minuten ongestoord achter een PC kan zitten....



Ik snap nog niet waarom je het altijd aan de stok had met Taouanza, ze is best aardig eigenlijk hoor :)

Ach ja Taouanza is best aardig als ze niet in die maandelijkse ongemakkelijke periode zit, je een standpunt verkondigt dat precies het hare is en haar dus niet tegenspreekt, je beslist geen kritiek uit op onze allochtone Moslim medeNederlanders en haar vooral niet vraagt terug te komen op een onterechte beschuldiging. Ik zal dus wel pech gehad hebben denk ik.



Die dikke moderator is er niet meer....

Huh? Gestikt in een te gulzig opgegeten zak chips? Na ja wel of niet aanwezig het verschil heb je dus niet gemaakt Angkor....



Aan mijn berichtenaantal kun je wel inschatten dat ik niet ben weggeweest.

Duidelijk dat er bij jouw werkgever een ander Internetbeleid heerst dan bij de mijne....

taouanza
28-10-03, 14:29
Geplaatst door kaassietoch



Ach ja Taouanza is best aardig als ze niet in die maandelijkse ongemakkelijke periode zit, je een standpunt verkondigt dat precies het hare is en haar dus niet tegenspreekt, je beslist geen kritiek uit op onze allochtone Moslim medeNederlanders en haar vooral niet vraagt terug te komen op een onterechte beschuldiging. Ik zal dus wel pech gehad hebben denk ik.



Ach hij is me niet vergeten. :love:

Ik voel me sjow gevleid.:strik:

lennart
28-10-03, 14:29
Geplaatst door Flip
Als over een jaartje of tien het Westen overgaat op de waterstofeconomie blijven de jurk-meneren op hun olie zitten (geitekaas exporteren?).

Probleem opgelost

Uw heeft duidelijk weinig kaas gegeten van de productie waterstofcel productie ;)

Voor de duidelijkheid energie uit waterstofcel is inderdaad schoon, maar om die energie in de waterstofcel te krijgen, daarvoor moeten we eerst energie produceren en dit gebeurt met... u raadt het al...

taouanza
28-10-03, 14:34
Geplaatst door lennart
Uw heeft duidelijk weinig kaas gegeten van de productie waterstofcel productie ;)

Voor de duidelijkheid energie uit waterstofcel is inderdaad schoon, maar om die energie in de waterstofcel te krijgen, daarvoor moeten we eerst energie produceren en dit gebeurt met... u raadt het al...


Man! Is er iets waar jij geen antwoord op heb?! :watte?:







:wink:

kaassietoch
28-10-03, 14:38
Geplaatst door taouanza
Ach hij is me niet vergeten. :love:

Ik voel me sjow gevleid.:strik:


Maar natuurlijk niet love, hoe zou ik ook kunnen, zoals je nu in die andere topic (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=75816) uit je pan gaat over een hypothetisch geval: :fpetaf: enneh :Iluvu: Taouanza je bent uniek!

taouanza
28-10-03, 15:00
Geplaatst door kaassietoch
Maar natuurlijk niet love, hoe zou ik ook kunnen, zoals je nu in die andere topic (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=75816) uit je pan gaat over een hypothetisch geval: :fpetaf: enneh :Iluvu: Taouanza je bent uniek!





:koppel:

kaassietoch
28-10-03, 15:19
Geplaatst door taouanza
:koppel:

Nou, ik vindt het nu al een gezellige Ramadan! :jumping:

farao
28-10-03, 15:40
Als over een jaartje of tien het Westen overgaat op de waterstofeconomie blijven de jurk-meneren op hun olie zitten (geitekaas exporteren?).

Probleem opgelost

wie dan leeft wie dan zorgt

kaassietoch
28-10-03, 15:46
Geplaatst door lennart
Uw heeft duidelijk weinig kaas gegeten van de productie waterstofcel productie ;)

Voor de duidelijkheid energie uit waterstofcel is inderdaad schoon, maar om die energie in de waterstofcel te krijgen, daarvoor moeten we eerst energie produceren en dit gebeurt met... u raadt het al...

Zonne-energie, windenergie, waterkrachtcentrales, koude kernfusie, aardwarmte, biomassaverbranding, olie uit Rusland of de Noordzee offfuh Amerika?

Tomas
28-10-03, 16:23
Geplaatst door Flip
Onlosmakelijk met de waterstofeconomie verbonden is de productie van de benodigde electrolysecapaciteit m.b.v. duurzame bronnen als windmolens, getijden etc. Berekeningen hebben uitgewezen dat een sluitende cyclus zelfs binnen Nederland mogelijk is.

Dat laatste zuig je uit je duim. Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dat kan alleen als nederland stopt met de meeste industriele activiteiten, en het zoveel heen-en-weer verplaatsen en ook nog alle huishoudens van de meeste luxe ontdoet.

Laat dat onderzoek maar eens zien.

Of je zet kernenergie in, dan kan het wel.

Marsipulami
28-10-03, 16:30
Geplaatst door Tomas
Of je zet kernenergie in, dan kan het wel.

Ja, de nucleair opgewekte stroom die komen de Hollanders in België en Frankrijk kopen. Dat is nodig om hun economie te laten draaien. Die windmolens en zo, die zijn slechts nuttig voor binnenlands politiek-electoraal gebruik. Zo is iedereen tevreden. De milieubewuste Nederlandse kiezer, de Belgen en de Fransen die er wat aan verdienen, en ook het Neerlandse economisch belang wordt gevrijwaard.

Toch wel jammer dat die kerncentrales zo dicht bij de Nederlandse grens gebouwd zijn. :p.

Tomas
28-10-03, 16:37
Geplaatst door Marsipulami
Ja, de nucleair opgewekte stroom die komen de Hollanders in België en Frankrijk kopen. Dat is nodig om hun economie te laten draaien. Die windmolens en zo, die zijn slechts nuttig voor binnenlands politiek-electoraal gebruik. Zo is iedereen tevreden. De milieubewuste Nederlandse kiezer, de Belgen en de Fransen die er wat aan verdienen, en ook het Neerlandse economisch belang wordt gevrijwaard.

Toch wel jammer dat die kerncentrales zo dicht bij de Nederlandse grens gebouwd zijn. :p.

Ja, dat er Belgische kerncentrales zo dicht bij ons land staan baart mij wel zorgen... Meer dan die achterlijke waterstofreligieuzen. Die zijn alleen maar onnozel en ongevaarlijk verders...

Blade20
28-10-03, 17:28
Geplaatst door freya
Het is geen Saudier maar iemand uit de Emiraten.

En hoe weet jij zo zeker dat het een fundie is?

Hoe weet jij dat het er geen is?
En kom niet met onschuldig tot tegendeel bewezen, dat betekend nogsteeds niet dat hij geen terrorist is.

Voor hetzelfde geld ben ik eeen terrorist. :D