PDA

Bekijk Volledige Versie : De Islam groeit Fors.



Hudhaifa
28-10-03, 11:34
De Islam In Duitsland groeit fors (Bericht #)

Growing Number of Germans Embracing Islam

uploaded 26 Oct 2003
Tehran Times



Growing Number of Germans Embracing Islam
October 26, 2003

BERLIN (AFP) -- To all appearances Herr Herzog is an average German, but today Mohammed will be one of a growing number of his compatriots to begin the Muslim fasting month of Ramadan, one of the five pillars of their faith. A former Protestant who worked in a social welfare center for Turkish immigrants for many years, Herzog converted to Islam in 1979 when he realized that the "Quran gathered together everything I had ever believed in." Today he is the director of a Muslim cultural center in the capital Berlin and he says that the number of Germans who convert to Islam "is rising each year" and that they "are getting younger and younger."

"Many are looking for new lifestyles and some sense of direction," he says.

The central institute on Islam archives estimates that about 12,400 people born in Germany to German parents are Muslims, with the total Muslim population set at around 3.5 million people, most of them of Turkish origin.

Each year, the institute issues between 350 and 400 documents in German and Arabic, complete with identity photograph, as proof people have converted.

"It would be an exaggeration to talk of a rash of conversions," says its director Salim Abdullah.

Nevertheless the document folder gives its owner the right to make a pilgrimage to Mecca, another of the five pillars of Islam which has to be performed at least once in a lifetime.

Norbert Mueller grew up with almost no exposure to religious instruction, but he says he has found warmth and "the feeling that he belongs to a community" with his Turkish and Arab friends in the northern city of Hamburg.

A 41-year-old practicing lawyer, Mueller converted in 1991 and has married a woman from Iran.

When he was a student, he used to go to bars with other Germans, but some grew irritated when he refused to drink a beer with them.

"I never realized that alcohol played such an important role in one's social life," says Mueller, who now mainly frequents other Muslims.

According to Monika Wohlrab-Sahr, a Leipzig University professor and author of a study on religious conversions in Germany and the United States, it is impossible to know how many people have become Muslims.

Professing one's faith before another Muslim is enough to convert, she says. "The majority are people whose spouses are Muslims. Nothing obliges though to convert," Wohlrab-Sahr says. "Many of them have difficult pasts that pose them problems, they are looking for discipline in their lives."

By becoming Muslims, though, they are confronted with other problems. "The newest of converts have to deal with a new world which they have to assimilate," says Norbert Mueller. "They have to find their way and for that reason some give the impression they are observing the rules 150 percent, but it's usually a passing phase."

Nor does Wohlrab-Sahr see this as a big issue.

"One could say that some new converts follow the rules in a particularly strict way. But that's a tendency one finds with all converts, Catholics included," she says.

an3sdej
28-10-03, 11:37
Domme mensen :student:

Met een paar jaar hebben ze er weer genoeg van, als ze erachter komen hoeveel haat en nijd er tussen diverse groepen binnen de islam heerst. :lekpuh:

Mark
28-10-03, 11:41
Gefeliciteerd Hudhaifa :D

Het klopt inderdaad dat pas bekeerden extreem gevoelig zijn om te bewijzen hoe goed ze de regels wel niet opvolgen... ik zal geen namen noemen ;)

Onno26
28-10-03, 11:47
Ah, dus van de ongeveer 80 miljoen Duiters zijn er nu 12.400 moslim geworden. Dat is toch al gauw zo'n 0.0155 procent.
12.400 nieuwe moslims op 3.5 miljoen is 0.35 procent. Das een forse groei.


Er zijn zo'n 3,5 miljoen Turken in Duitsland, die gemakshalve allemaal tot de Moslims gerekend worden. Om hetzelfde percentage "afvalligen" onder de moslims te bereiken als nieuwe moslims onder de "etnische" Duitsers (0.0155 procent) moeten 543 Turkse moslims hun geloof hebben afgezworen. 't zullen er wel een beetje meer zijn.
Misschien zijn het er zelfs wel 12400.

Waterval
28-10-03, 11:48
Accepteren kun je leren...

Mark
28-10-03, 12:01
Geplaatst door Hudhaifa
"The majority are people whose spouses are Muslims. Nothing obliges though to convert," Wohlrab-Sahr says. "Many of them have difficult pasts that pose them problems, they are looking for discipline in their lives."


oh.

Waterval
28-10-03, 12:06
Geplaatst door Mark
oh.

Chill......

ps: Ik heb je wel zien veranderen Mark....

Mark
28-10-03, 12:15
Geplaatst door Waterval
Chill......

ps: Ik heb je wel zien veranderen Mark....

Ach ja, ik heb elke maand weer een anere persoonlijkheid :)

Onno26
28-10-03, 12:24
Cijfertjes zijn leuk enzo, maar vertrouw ze sinds een een week niet meer zo. Is er ergens een feitelijk fundament voor de jouwe, of ben je symbolisch bezig?

D'r wordt een artikel geplaatst met de titel "De Islam groeit fors"
vervolgens blijkt uit de cijfertjes waarop het artikel gebaseerd is dat de Islam helemaal niet fors groeit. Het lijkt me logisch dat iemand dat dan even aanwijst.

Ik denk dat je je vraag beter aan Hudhaifa kunt stellen.

supersaiyan3
28-10-03, 12:54
Assalaam moe3alaikoem,

Het is allemaal leuk en aardig, maar zolang '' de moslim'' niet de regels volgen die de Islam ze opdraagt heb er niet zo veel aan.

Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud.
(Zie Sunan Abi Dawud)

Hudhaifa
28-10-03, 12:59
Barraka lahu fiek Super Saiyan:

We have multiplied our possessions, but reduced our values
We talk too much and hate too often
We have learned how to make a living, but not a life
We have added years to life, not life to years
We have been all the way to the moon and back, yet we have trouble crossing the street to meet your brethren
We have conquered outer space, but have neglected our inner space We have attempted to clean the air, but have polluted the soul
We have higher incomes, but lower morals
We have become big on quantity but short on quality

These are the times of tall men and short character
More kinds of food, but less nutrition
These are the days of two incomes, and more divorce
Of fancier houses, but broken homes. It is a time for us to know Allah, and to obey Him
To recite the Qur’an and act according to it
To know Iblis, and to avoid him
To proclaim our love for Paradise and act to gain it
To proclaim our fear of the fire, and prevent ourselves from entering into it
To understand that ‘indeed, death is true’ and to prepare for it


Wa salamu 3alla man ittaba3a lhoeda

Afrux
28-10-03, 14:21
Ik vind de titel erg misleidend, ik ben blij dat ondanks de moslims (weliswaar van naam) veel mensen de echte islam leren kennen en zich bekeren.
Of zoals Hassan nBenna (de uitvinder van de het islamistische broederschap/ fundamentalistische beweginig) na een lezing in Europa in 1920: Ik ben in Europa geweest en heb de islam gezien maar geen moslims, ik kom terug in Egypte: Iedereen is molsim maar er is geen islam.

Wat ik bedoel te zeggen dat de titel is misleidend is het voplgende: Tegen die twee westers die moslims worde3n, staan 1000 moslims die d eislam de rug toekeren en alleen gebruiken in eigen belang (kopen en verkopen zoals het geval is met d ePalestijnse kwestie).

taouanza
28-10-03, 14:36
Geplaatst door Onno26
Ah, dus van de ongeveer 80 miljoen Duiters zijn er nu 12.400 moslim geworden. Dat is toch al gauw zo'n 0.0155 procent.
12.400 nieuwe moslims op 3.5 miljoen is 0.35 procent. Das een forse groei.


Er zijn zo'n 3,5 miljoen Turken in Duitsland, die gemakshalve allemaal tot de Moslims gerekend worden. Om hetzelfde percentage "afvalligen" onder de moslims te bereiken als nieuwe moslims onder de "etnische" Duitsers (0.0155 procent) moeten 543 Turkse moslims hun geloof hebben afgezworen. 't zullen er wel een beetje meer zijn.
Misschien zijn het er zelfs wel 12400.

En als het over criminaliteit ging had je dit dan ook allemaal naberekend?

kaassietoch
28-10-03, 14:46
Nou Okay, in Duitsland heeft een beperkt aantal (native)Duitsers zich bekeerd tot de Islam.... Wordt de Islam daar een betere religie door? Moet ik me als atheist nu bedreigd voelen en me toch ook maar aansluiten bij de Islam of moet ik juist tegen deze 'explosieve' expansie optreden en het recht in eigen handen nemen? Kortom, wat is het punt dat met dit soort berichtjes gemaakt wordt? Cuz I don't get it...

lennart
28-10-03, 14:49
Geplaatst door kaassietoch
Nou Okay, in Duitsland heeft een beperkt aantal (native)Duitsers zich bekeerd tot de Islam.... Wordt de Islam daar een betere religie door? Moet ik me als atheist nu bedreigd voelen en me toch ook maar aansluiten bij de Islam of moet ik juist tegen deze 'explosieve' expansie optreden en het recht in eigen handen nemen? Kortom, wat is het punt dat met dit soort berichtjes gemaakt wordt? Cuz I don't get it...

Voel je je bedreigt dan?

Ik denk dat het te maken heeft met trots. Immers als het goed gaat met Nederland zijn wij Nederlanders toch ook trots?

Onno26
28-10-03, 15:05
En als het over criminaliteit ging had je dit dan ook allemaal naberekend?

Als er een duidelijke discrepantie zou zijn tussen de titiel van een artikel, de strekking van het artikel en de genoemde cijfers dan wel ja.

kaassietoch
28-10-03, 15:12
Geplaatst door lennart
Voel je je bedreigt dan?

In hed geheel nied. In dit land is in de grondwet geregeld dat ik de baas ben over mijn eigen levensbeschouwelijke gedachten dus van dat gejubel lig ik niet echt wakker.



Ik denk dat het te maken heeft met trots. Immers als het goed gaat met Nederland zijn wij Nederlanders toch ook trots?

Kijk, je hebt trots en je hebt
TROTS!

lennart
28-10-03, 15:15
In hed geheel nied. In dit land is in de grondwet geregeld dat ik de baas ben over mijn eigen levensbeschouwelijke gedachten dus van dat gejubel lig ik niet echt wakker.


Waarom lopen je dan te zeuren over deze posting? Laat hem gelukkig zijn.

kaassietoch
28-10-03, 15:18
Geplaatst door lennart
Waarom lopen je dan te zeuren over deze posting? Laat hem gelukkig zijn.

Nee Lennart, ik vraag naar het punt van deze posting. Ik snap best dat dat tussen jouw oren gelijk zeuren wordt.

Wat is er zo interessant aan een handjevol Duitsers die aan een andere religie beginnen? Dat is de vraag.

lennart
28-10-03, 15:19
Geplaatst door kaassietoch
Nee Lennart, ik vraag naar het punt van deze posting. Ik snap best dat dat tussen jouw oren gelijk zeuren wordt.

Wat is er zo interessant aan een handjevol Duitsers die aan een andere religie beginnen? Dat is de vraag.

Hij is trots dat zijn geloof aanhangers wint. Dat zei ik toch al. Ik zie daar geen problemen mee. Jij wel?

kaassietoch
28-10-03, 15:42
Geplaatst door lennart
Hij is trots dat zijn geloof aanhangers wint. Dat zei ik toch al. Ik zie daar geen problemen mee. Jij wel?

Okay jij weet het antwoord op die vraag dus niet, ik bedoel nog eens samenvatten wat de poster van het bericht heeft gevoeld op het moment dat hij het bericht plaatstse is geen antwoord op de vraag waarom het interessant is dat een aantal Duitsers zich bekeert tot de Islam.

De vraag of ik er problemen mee heb is niet relevant, ik beroep me maar weer eens op de grondwet dus dan lijkt het me wel duidelijk. Wel intrigeert het me waarom op maroc.nl dit soort hijgerige bij de haren erbij gesleepte berichten iedere keer maar blijven opduiken. De Moslims die hier zitten hoeven van hun religie niet meer overtuigd te worden en de niet Moslims zullen zich waarschijnlijk net als ik geen ene zak aantrekken van dit soort berichtjes. Dus nog weer de vraag: Wat is het punt?

lennart
28-10-03, 15:46
Ik kan t nog wel een derde keer zeggen wat ik vind hoor, maar ik denk niet dat het veel effect zal hebben.

Qwertyno
28-10-03, 15:51
Geplaatst door Kaassietoch
Okay jij weet het antwoord op die vraag dus niet, ik bedoel nog eens samenvatten wat de poster van het bericht heeft gevoeld op het moment dat hij het bericht plaatstse is geen antwoord op de vraag waarom het interessant is dat een aantal Duitsers zich bekeert tot de Islam.

De vraag of ik er problemen mee heb is niet relevant, ik beroep me maar weer eens op de grondwet dus dan lijkt het me wel duidelijk. Wel intrigeert het me waarom op maroc.nl dit soort hijgerige bij de haren erbij gesleepte berichten iedere keer maar blijven opduiken. De Moslims die hier zitten hoeven van hun religie niet meer overtuigd te worden en de niet Moslims zullen zich waarschijnlijk net als ik geen ene zak aantrekken van dit soort berichtjes. Dus nog weer de vraag: Wat is het punt?

je vraag zou je eigenlijk aan de plaatser van dit bericht moeten stellen.

Maar ook ik heb denk ik een antwoord voor je.
Er zijn sommige mensen die ervaren dat de islam op dit moment op verschillende terreinen wordt aangevallen.

Deze soort mensen willen laten zien dat ondanks 'de oorlog tegen de islam' het aantal moslims toch blijft groeien. Dit met die voorbeeld van die Duitsers.

Zit in mijn ogen heel simpel in elkaar.

kaassietoch
28-10-03, 15:54
Geplaatst door lennart
Ik kan t nog wel een derde keer zeggen wat ik vind hoor, maar ik denk niet dat het veel effect zal hebben.

Ah het kwartje begint te vallen. Inderdaad Lennart, het gaat me dus niet om jouw persoonlijke mening en wat je veronderstelt over de motieven van de plaatser van het bericht maar wat nou het punt is van enzovoort...

Hudhaifa
28-10-03, 15:55
kvond het interessant om te plaatsen , en ben blij dat er steeds meer mensen de islam aanhangen... :slaap:

Maslov
28-10-03, 15:58
Hudhaifa,

tel je ook de afvallers?

kaassietoch
28-10-03, 16:03
Geplaatst door Qwertyno
je vraag zou je eigenlijk aan de plaatser van dit bericht moeten stellen.

Mijn eerste post in deze topic was ook alszodanig bedoeld kijk maar na:

Geplaatst door kaassietoch
Nou Okay, in Duitsland heeft een beperkt aantal (native)Duitsers zich bekeerd tot de Islam.... Wordt de Islam daar een betere religie door? Moet ik me als atheist nu bedreigd voelen en me toch ook maar aansluiten bij de Islam of moet ik juist tegen deze 'explosieve' expansie optreden en het recht in eigen handen nemen? Kortom, wat is het punt dat met dit soort berichtjes gemaakt wordt? Cuz I don't get it...

Tsja en dat Lennart zich dan weer geroepen voelt omdat verkeerd te begrijpen...




Maar ook ik heb denk ik een antwoord voor je.
Er zijn sommige mensen die ervaren dat de islam op dit moment op verschillende terreinen wordt aangevallen.

Deze soort mensen willen laten zien dat ondanks 'de oorlog tegen de islam' het aantal moslims toch blijft groeien. Dit met die voorbeeld van die Duitsers.

Zit in mijn ogen heel simpel in elkaar.

En dat geloof ik best maar, hoewel er dan sowieso van een manke vooronderstelling wordt uitgegaan, lijkt me dit soort gebral dan juist niet echt een hart onder de riem voor de medemoslims (slechts af en toe een paar Westerlingen laten zich overhalen om Moslim te worden blijkt uit dit bericht) en als er al sprake is van een hetze tegen de Islam dan zijn dit soort wat schreeuwerige berichten alleen maar olie op het vuur dan. (even kort door de bocht, oorlogen zijn bedoeld om je vijand uit te schakelen niet om hem ongestraft in aantal te laten toenemen, dit om de gebrekkige logica achter deze gedachte even te kietelen)

Het blijft in mijn ogen Calimero gepiep, een serieuze religie onwaardig.

Maar OK jij geeft tenminste een antwoord op de vraag.

Hudhaifa
28-10-03, 16:05
Hudhaifa,

tel je ook de afvallers?

Dat mag jij doen, omdat jke zo aardig bent.

kaassietoch
28-10-03, 16:06
Geplaatst door Hudhaifa
kvond het interessant om te plaatsen

Maar leg me nou eens het interessante er van uit dan.

Puk
28-10-03, 16:07
Op mij komt het over als:

"Word lid! De Islam zit in de shit."

Blade20
28-10-03, 16:12
haha, dit is een lachertje. ik zou wel eens willen weten hoevel mensen in Duitsland Atheist, Humanist of zelf Rechts-Extremist zijn geworden.

kaassietoch
28-10-03, 16:17
Geplaatst door Puk
Op mij komt het over als:

"Word lid! De Islam zit in de shit."

We hebben een keigaaf programma!!!!!

Verketteren doe je zo!!!!
Top of the profs
cutongelovigen!!!!
Ik ga op bedevaart naar Mekka en neem mee...!!!!
Je zal maar een ongelovige zijn!!!!
Khomeini maakt vrienden!!!!
Crusader wars!!!

lennart
28-10-03, 16:17
Geplaatst door Hudhaifa
kvond het interessant om te plaatsen , en ben blij dat er steeds meer mensen de islam aanhangen... :slaap:


Geplaatst door Kaassietoch

Tsja en dat Lennart zich dan weer geroepen voelt omdat verkeerd te begrijpen

Dus de prikker van het stukje bevestigd dat ik redelijk gelijk heb in mijn veronderstelling dat HudHaifa het leuk vindt, trots is op zijn religie, dat er meer mensen het juiste pad gaan volgen, maar jij vindt van niet. Hoe kan jij dit verklaren?

Ik heb de indruk dat jij niet wil begrijpen. Onwil is Haram!

Blade20
28-10-03, 16:18
Wat een prutswebsite. Op de voorpagina staat al meteen Zionisten in een nieuwsbericht, terwijl het toch echt Israeliers zijn.
En hun MS OLE Database is rot waardoor ik neit kan controleren of het bericht wat hier staat niet is veranderd. (wat ik al eens heb meegemaakt, weet alleen niet meer bij wie)

kaassietoch
28-10-03, 16:23
Geplaatst door lennart
Dus de prikker van het stukje bevestigd dat ik redelijk gelijk heb in mijn veronderstelling dat HudHaifa het leuk vindt, trots is op zijn religie, dat er meer mensen het juiste pad gaan volgen, maar jij vindt van niet. Hoe kan jij dit verklaren?

Ow simpel: Jij bent een meester in het wegglibberen in een discussie. Hudhaifa noch jij verklaren nou precies datgene waar ik om vraag: Wat is er interessant aan een handjevol Duitsers dat Moslim is geworden. Laat ik dan maar niet eens beginnen over het aantal Duitsers dat de afgelopen jaren hun religie in de bomen hebben gehangen.

lennart
28-10-03, 16:24
Geplaatst door kaassietoch
Ow simpel: Jij bent een meester in het wegglibberen in een discussie. Hudhaifa noch jij verklaren nou precies datgene waar ik om vraag: Wat is er interessant aan een handjevol Duitsers dat Moslim is geworden. Laat ik dan maar niet eens beginnen over het aantal Duitsers dat de afgelopen jaren hun religie in de bomen hebben gehangen.

Dus iets uit trots plaatsen is per definitie verdacht volgens jou?

Dat wordt nog wat wanneer het Nederlandse elftal weer eens goed gaat spelen.

kaassietoch
28-10-03, 16:26
Geplaatst door lennart

Ik heb de indruk dat jij niet wil begrijpen.


Ik heb de indruk dat je je wel graag wil mengen in een discussie maar en hoe dan ook niet aan toe komt om op een simpele vraag gewoon een antwoord te geven.



Onwil is Haram!

Pech gehad, so be it, ik ben al lid van BNN.

kaassietoch
28-10-03, 16:28
Geplaatst door lennart
Dus iets uit trots plaatsen is per definitie verdacht volgens jou?

Waar zeg ik dat?



Dat wordt nog wat wanneer het Nederlandse elftal weer eens goed gaat spelen.

Ik geef vrijwel niks om voetbal....

lennart
28-10-03, 16:34
Geplaatst door kaassietoch
Waar zeg ik dat?


Sorry.. Pavlov reactie... :rolleyes:

Het komt door je woordgebruik, negatieve woorden, zoals "wegglibberen".

Nogmaals de vraag:

Dus iets uit trots plaatsen is per definitie niet interessant volgens jou en verdient jouw aandacht niet? Dan begrijp al helemaal niet meer, waarom je het nodig vond te reageren.


Ik geef vrijwel niks om voetbal....

Dan zal je flink wat werk hebben, al die mensen die je moet gaan vragen waarom ze het interessant vinden om over het Nederlandse elftal te praten.

lennart
28-10-03, 16:35
Geplaatst door kaassietoch
Ik heb de indruk dat je je wel graag wil mengen in een discussie maar en hoe dan ook niet aan toe komt om op een simpele vraag gewoon een antwoord te geven.


Ik heb het al 3x beantwoordt. Je zit verkeerd als je denkt dat hier een boodschap achter zit. Hudhaifa plaatst dit uit trots. Je kan zelf trots gaan voelen, maar ik denk niet dat dit zal gebeuren, of je kan het bericht negeren, maar de vraag waarom jij dit bericht interessant zou moeten vinden, vind ik een vreemde vraag.

Blade20
28-10-03, 16:46
Geplaatst door kaassietoch

Ik geef vrijwel niks om voetbal....

ik ook niet....

Qwertyno
28-10-03, 18:31
Geplaatst door Blade20
haha, dit is een lachertje. ik zou wel eens willen weten hoevel mensen in Duitsland Atheist, Humanist of zelf Rechts-Extremist zijn geworden.

Volgens mij zou kaasietoch dan vragen wat daar zo interessant aan is.

jaja
28-10-03, 18:44
Geplaatst door lennart
Dus de prikker van het stukje bevestigd dat ik redelijk gelijk heb in mijn veronderstelling dat HudHaifa het leuk vindt, trots is op zijn religie, dat er meer mensen het juiste pad gaan volgen, maar jij vindt van niet. Hoe kan jij dit verklaren?

Ik heb de indruk dat jij niet wil begrijpen. Onwil is Haram! fantastisch argument ... vooral als je dat tegen een niet-moslim gebruikt ... echt sterk!!!

Overigens is de reden dat hij het plaatst - zoals je zegt - trots op zijn religie, maar daarnaast natuurlijk ook een lichte vorm van provoceren .. en kaassie is zo dom er in te trappen ... en jij melkt het vervolgens uit totdat er karnemelk stroomt ...

Van mij mag ie trots zijn dat er meer moslims zijn. Als ie daar gelukkig mee is ...
En voor kaassie ... als je het geen prettig bericht vindt, dan moet je even nadenken en dan zie je dat vervolgens ook vanuit de islam er een grote "uittocht" gaande is ... en dat veel moslims in europa (en ook daarbuiten, inclusief MO) "seculariseren". Het probleem is dat ze niet uit de statistieken worden gehaald.
De statistieken zijn sowieso vervuild omdat bijvoorbeeld alle Turken ook als moslim geteld worden ... nog afgezien van de "geseculariseerden" telt men ook doodleuk allen niet-moslim Turken (vooral Christenen) mee ... in Nederland wonen enkele 10-duizenden Turkse christenen (op nog geen 400.000 is dat toch een paar procent...:)) ... en zo kunnen we nog even doorgaan ...
"Islam" in de ruime zin groeit ... klopt ... hoewel, als we op dezelfde manier iedereen uit een christelijke familie als christen zouden tellen, dan is het aantal christenen in Nederland (en Duitsland) ook opeens veel groter. Kortom, met statistieken kan je veel bewijzen ... maar als er mensen echt oprecht geloven dat de Islam hen vrede en rust brengt ... dan vind ik dat puik!!
En ik raad je aan, kaassie, je er niet te druk over te maken. Wellicht komen er bij die bekeerlingen wat extremistische types bij ... staat tegenover dat er ook steeds meer geseculariseerde en / of "westerse" moslims bijkomen ... en geloof me, die laatste groep is groter dan die eerste.

kaassietoch
28-10-03, 19:04
Hohoho jongelui, hold your horses en zoek achter mijn vraag nou niet wat er niet is.

Mijn vraag staat er om de doodsimpele reden dat het mij verwondert dat een dergelijk bericht geplaatst wordt. Het is een nieuwsfeit van niks, er worden geen opzienbarende gegevens gepresenteerd en zelfs de Islam kom er met deze ronkende berichtjes maar bekaaid vanaf in mijn ogen.

Maar dan ook boeit het mij niet of de Islam groeit krimpt helemaal verdwijnt of uiteindelijk de grootste religie van de wereld wordt. Waarom zou een Moslim zich eigenlijk druk moeten maken over de groei van zijn stroming, religie is toch geen wedstrijdje wel?

Wat me echter opvalt aan deze opgetogen flauwekul is dat het echter constant hier in het nieuws van de dag blijft terugkomen en dat er nooit antwoord wordt gegeven op de vraag wat er nou mee gezegd wordt, de door opperontwijker Lennart aangevoerde club van sympathisanten van deze sloganismen putten zich echter vrijwel altijd uit in kromme redenering, drogredenen of verondersteld misbegrip als ze deze vraag voor hun kiezen krijgen. Het verwondert me, als je een bericht plaatst wil je er iets mee zeggen. Alleen op de een of andere manier dan toch weer net niet helemaal bij dit soort reli-kul lijkt het nu dan.

De vraag is dus, wat moet dit forum met deze halfgare juichkreet of zit de kracht van reclame hem in de herhaling?

lennart
28-10-03, 19:13
Waarom zou een Moslim zich eigenlijk druk moeten maken over de groei van zijn stroming, religie is toch geen wedstrijdje wel?


Vertel dat de Paus :rolleyes:

Die vertelt nog steeds dat het doel van gelovigen is zoveel mogelijk nageslacht te produceren. Nu ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft dat met die wedstrijd te maken.

De wegen van gelovigen zijn zeer voorspelbaar weet je.



Wat me echter opvalt aan deze opgetogen flauwekul is dat het echter constant hier in het nieuws van de dag blijft terugkomen en dat er nooit antwoord wordt gegeven op de vraag wat er nou mee gezegd wordt, de door opperontwijker Lennart aangevoerde club van sympathisanten van deze sloganismen putten zich echter vrijwel altijd uit in kromme redenering, drogredenen of verondersteld misbegrip als ze deze vraag voor hun kiezen krijgen.


Je hoeft er toch niet op reageren :confused:

Dezelfde vraag kan je namelijk stellen over elke studie of onderzoek.

Qwertyno
28-10-03, 19:17
Ik weet denk ik al waarom hudaifa dit bericht heeft geplaats.
Volgens mij heeft ie het geplaatst om kaasietoch te pesten.
Maar ik kan er naastzitten...

Is dit wat je als antwoord wilt horen kaassietoch?

kaassietoch
28-10-03, 19:25
Geplaatst door lennart
Vertel dat de Paus :rolleyes:

Die vertelt nog steeds dat het doel van gelovigen is zoveel mogelijk nageslacht te produceren. Nu ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft dat met die wedstrijd te maken.

De wegen van gelovigen zijn zeer voorspelbaar weet je.


Ahaa dus toch, daar zit hem dus in!

Ik verwacht nu wel een heel lang onnavolgbaar verhaal waarin je je impliciete instemming weer weglult, stel me niet teleur svp.

Maar OK dan vindt ik het verder maar weinig met respect voor andersdenkenden van doen hebben. Ik neem aan dat jaja met zijn secularisatie bij Moslims op een goed spoor zit en daar hoor ik inderdaad niks over op dit forum, behalve dan als het onderwerp van gesprek toevallig Hirsi Ali heet.

Ik heb er door dit berichtje eigenlijk dus eerder een reden bij om de Islam te wantrouwen dan dat ik er nou meer opgetogen van kan worden.




Je hoeft er toch niet op reageren :confused:

Dezelfde vraag kan je namelijk stellen over elke studie of onderzoek.

Nou dan zijn we er toch? Vind je het dus toch wel logisch dat mensen zich afvragen wat ze moeten met de resultaten of het doel van een onderzoek. Dus mag ik het ook vragen. Maar blijkbaar is het antwoord op die vraag zooooo moeilijk in 1 keer te geven...blijft wonderlijk.

kaassietoch
28-10-03, 19:30
Geplaatst door Qwertyno
Ik weet denk ik al waarom hudaifa dit bericht heeft geplaats.
Volgens mij heeft ie het geplaatst om kaasietoch te pesten.
Maar ik kan er naastzitten...

Je zit er ook naast.


Was je eerste antwoord trouwens een lucky shot, ik bespeur namelijk een groot kwaliteitsverschil in vergelijking met je reacties erna.

lennart
28-10-03, 19:33
Geplaatst door kaassietoch
Ahaa dus toch, daar zit hem dus in!


Waar zit wat in :confused:

De Paus vindt geloof een wedstijdje, dat is alles wat ik zei.



Ik verwacht nu wel een heel lang onnavolgbaar verhaal waarin je je impliciete instemming weer weglult, stel me niet teleur svp.


Mijn instemming met wat :confused:



Maar OK dan vindt ik het verder maar weinig met respect voor andersdenkenden van doen hebben. Ik neem aan dat jaja met zijn secularisatie bij Moslims op een goed spoor zit en daar hoor ik inderdaad niks over op dit forum, behalve dan als het onderwerp van gesprek toevallig Hirsi Ali heet.


Dit is een vrij onnavolgbaar verhaal, kan je het misschien wat uitdiepen :confused:



Ik heb er door dit berichtje eigenlijk dus eerder een reden bij om de Islam te wantrouwen dan dat ik er nou meer opgetogen van kan worden.


Dus toch! Ik zei het eerder al, jouw negatieve woordgebruik suggereerde dat jij Hudhaifa's trots verdacht vond. Daarin ben ik nu bevestigd.



Nou dan zijn we er toch? Vind je het dus toch wel logisch dat mensen zich afvragen wat ze moeten met de resultaten of het doel van een onderzoek. Dus mag ik het ook vragen. Maar blijkbaar is het antwoord op die vraag zooooo moeilijk in 1 keer te geven...blijft wonderlijk.

Ik snap niet wat je bedoelt :confused:

Ik ben bang dat je naar vreemde conclusies bent gesprongen.

Qwertyno
28-10-03, 19:36
Geplaatst door kaassietoch
Je zit er ook naast.


Was je eerste antwoord trouwens een lucky shot, ik bespeur namelijk een groot kwaliteitsverschil in vergelijking met je reacties erna.

Nee dat niet, maar mischien heb ik ook wel verschillende soorten kwaliteiten..
:)

kaassietoch
28-10-03, 19:47
Geplaatst door lennart
Waar zit wat in :confused:

De Paus vindt geloof een wedstijdje, dat is alles wat ik zei.



Mijn instemming met wat :confused:



Dit is een vrij onnavolgbaar verhaal, kan je het misschien wat uitdiepen :confused:



Dus toch! Ik zei het eerder al, jouw negatieve woordgebruik suggereerde dat jij Hudhaifa's trots verdacht vond. Daarin ben ik nu bevestigd.



Ik snap niet wat je bedoelt :confused:

Ik ben bang dat je naar vreemde conclusies bent gesprongen.

Jaja Lennart, leuk geprobeerd allemaal....

De wegen van gelovigen zijn zeer voorspelbaar zegje en je maakt geen voorbehoud voor Moslims, OK dat wilde ik ff uit je eigen mond horen waarvoor mijn dank. :knipoog: BTW een wedstrijd houden metjezelf is ook een beetje raar niet?

kaassietoch
28-10-03, 19:48
Geplaatst door Qwertyno
Nee dat niet, maar mischien heb ik ook wel verschillende soorten kwaliteiten..
:)

Ah! Nou keer het tij zou ik zo zeggen...

lennart
28-10-03, 20:16
Geplaatst door kaassietoch
Jaja Lennart, leuk geprobeerd allemaal....

De wegen van gelovigen zijn zeer voorspelbaar zegje en je maakt geen voorbehoud voor Moslims, OK dat wilde ik ff uit je eigen mond horen waarvoor mijn dank. :knipoog: BTW een wedstrijd houden metjezelf is ook een beetje raar niet?

De Katholieken houden een wedstrijd, de hebben immers een centraal gezag. Een coach. Moslims hebben dat niet.

Dit alles neemt niet weg, dat deze posting geplaatst is uit trots, hetgeen ik al in het begin zei. Jij vindt die trots blijkbaar bedreigend... ik heb medelijden om je.

kaassietoch
28-10-03, 20:31
Geplaatst door lennart
De Katholieken houden een wedstrijd, de hebben immers een centraal gezag. Een coach. Moslims hebben dat niet.

Dit alles neemt niet weg, dat deze posting geplaatst is uit trots, hetgeen ik al in het begin zei. Jij vindt die trots blijkbaar bedreigend... ik heb medelijden om je.

Ach ach en dan pruttel jij nog wat over mijn conclusies, maar je voorbehoud komt te laat....

Hudhaifa
28-10-03, 23:44
Nooit gedacht dat er zo'n discussie zou losbarsten door de groei die de islam beleeft... :eek:

Puk
29-10-03, 00:06
Geplaatst door Hudhaifa
Nooit gedacht dat er zo'n discussie zou losbarsten door de groei die de islam beleeft... :eek:

Ja, vooral omdat die groei dus nauwelijks wat voorstelt. :moe:

Maar ik heb me wel weer erg vermaakt.

Kaassietoch! :duim:

jaja
29-10-03, 10:12
Geplaatst door aQua
Kan me heel vaag herinneren dat de Elsevier in 2001 een groot artikel aan dit onderwerp geweid heeft. Voor zover mijn geheugen niet aan flarden is, kan ik me herinneren dat zij een enquête hadden gehouden onder een tig tal jongeren van Marokkaanse en Turkse afkomst. Van de Turken gaf dacht ik 98% aan Moslim te zijn. De ondervraagde Marokkanen gaven vrijwel allemaal aan Moslim te zijn. Heb het onderzoek helaas niet online kunnen vinden je kunt de gegevens van de christen turken vrij makkelijk na lopen door het aantal leden van die kerken op te zoeken .. dat zijn er enkele 10-duizenden ...
Verder was het ook in nederland tot voor een paar decennia hee gewoon dat men zei "hervormd" te zijn terwijl men niet meer in de kerk kwam en eigenlijk niet veel meer "deed" aan de religie. Onder de turken zit op dit moment een redelijk aantal dat daarmee te vergelijken is (wb. de marokkanen ben ik iets minder op de hoogte ...) Verder is de toename van secularisering vrij normaal bij groepen die een hogere opleiding te volgen. zodra de moslims in grote getale hogere opleidingen hebben gevolgd zal je het zelfde proces daar versneld zien plaats vinden. (Je ziet het namelijk nu ook al bij die groep daar al aan is begonnen). Er is ook eengroep bij die hoger opgeleiden die juist heel gelovig is, maar dat is een minderheid.
Kortom, te denken dat Nederland allengs ver"saudi"-d ... lijkt me overtrokken ...