PDA

Bekijk Volledige Versie : Minister Van der Hoeven neemt AEL standpunt in !!!!



ZbaqZbaq
28-10-03, 17:50
***************************************
"Zwarte scholen geen taak overheid"

***************************************
DEN HAAG Minister Van der Hoeven van
Onderwijs accepteert het bestaan van de
zwarte scholen.Dat heeft zij gezegd in
een interview met NRC Handelsblad.Zij
vindt het geen taak van de overheid om
etnische segregatie tegen te gaan.

Van der Hoeven maakt onderscheid tussen
het bestaan van zwarte en witte scholen
en de achterstanden in het onderwijs.De
zwarte scholen hoeven niet te worden
bestreden,meent de minister,achterstand
op beide soorten scholen wel.

Het aantal zwarte scholen,waar meer dan
50% van de leerlingen van allochtone
afkomst is,is in drie jaar tijd
gestegen van 500 naar 580.
***************************************

Marsipulami
28-10-03, 17:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
***************************************
"Zwarte scholen geen taak overheid"

***************************************
DEN HAAG Minister Van der Hoeven van
Onderwijs accepteert het bestaan van de
zwarte scholen.Dat heeft zij gezegd in
een interview met NRC Handelsblad.Zij
vindt het geen taak van de overheid om
etnische segregatie tegen te gaan.

Van der Hoeven maakt onderscheid tussen
het bestaan van zwarte en witte scholen
en de achterstanden in het onderwijs.De
zwarte scholen hoeven niet te worden
bestreden,meent de minister,achterstand
op beide soorten scholen wel.

Het aantal zwarte scholen,waar meer dan
50% van de leerlingen van allochtone
afkomst is,is in drie jaar tijd
gestegen van 500 naar 580.
***************************************

Nou, dit lijkt me nu ook weer niet ideaal. Men mag best segregatie tegengaan. Met positieve stimuli om elkaar beter te leren kennen (En het is vooral aan autochtone zijde dat daarrond nog heel wat kan ondernomen worden.). Maar niet door assimilatiedwang, gedwongen spreidingsbeleid of het sluiten van moslimscholen.

ZbaqZbaq
28-10-03, 19:48
Geplaatst door Marsipulami
Nou, dit lijkt me nu ook weer niet ideaal. Men mag best segregatie tegengaan. Met positieve stimuli om elkaar beter te leren kennen (En het is vooral aan autochtone zijde dat daarrond nog heel wat kan ondernomen worden.). Maar niet door assimilatiedwang, gedwongen spreidingsbeleid of het sluiten van moslimscholen.

Ze zijn er inmiddels zelf ook achter gekomen dat zwarte scholen niet veroorzaakt worden door "zwarten" maar door de "witte vlucht".

Nu blijkt dat zij zelf schuld hebben is het "probleem" ineens niet meer een zaak van de overheid.

Stel je toch eens voor dat ze "witten" dwingen om hun blanke kindertjes bij al die woeste zwarte kotters op school te plaatsen ?

Marsipulami
29-10-03, 08:26
,,Nederland moet zwarte scholen accepteren''

DEN HAAG -- De Nederlandse minister van Onderwijs, Maria Van der Hoeven (CDA), legt zich neer bij het bestaan van zogeheten zwarte scholen, waar meer dan de helft van de leerlingen van allochtone afkomst is. In een gesprek met het NRC Handels blad zegt ze dat het geen taak voor de overheid is de etnische segregatie in het onderwijs tegen te gaan.


,,Ik vind dat we de ogen moeten opendoen en accepteren dat in sommige steden binnenkort 60 procent van de leerlingen van allochtone afkomst is'', aldus Van der Hoeven. Volgens onderzoek is het aantal zwarte basisscholen in drie jaar tijd gestegen van 500 tot zo'n 580.

De taak van de overheid beperkt zich tot het bestrijden van achterstanden op onderwijsgebied, vindt de minister. Daarom maakt ze een duidelijk onderscheid tussen het bestaan van witte en zwarte scholen enerzijds, en achterstanden in het onderwijs anderzijds. Achterstand, zegt Van der Hoeven, wordt niet gedicteerd door kleur, maar door sociaal-economische factoren.

,,Ik heb daar lang over nagedacht, ik heb me afgevraagd wat ik daar vanuit onderwijs aan kan doen, anders dan wat ik er tot nu toe via de financiering aan doe. Ik vind het prima als scholen onderling tot afspraken kunnen komen. Dat is iets anders dan dat je met quota gaat werken en leerlingen gaat oppakken en verslepen naar een andere school.''

Maar inzake achterstand moet de overheid volgens Van der Hoeven wel ,,het beleid overeind houden.'' Net op de bestrijding van achterstand gaat Balkenende II honderd miljoen euro bezuinigen.


29/10/2003

©Copyright NRC Handelsblad

GroteWolf
29-10-03, 10:59
Ze zijn er inmiddels zelf ook achter gekomen dat zwarte scholen niet veroorzaakt worden door "zwarten" maar door de "witte vlucht".

Nu blijkt dat zij zelf schuld hebben is het "probleem" ineens niet meer een zaak van de overheid.

Stel je toch eens voor dat ze "witten" dwingen om hun blanke kindertjes bij al die woeste zwarte kotters op school te plaatsen ?


Met dwang versnel je alleen maar de white flight. Dit is namelijk de vlucht van welgestelderden (wit en zwart, trouwens) naar de buitenwijken. Dan blijven alleen arme allochtonen in de steden achter en worden de scholen daar dus helemaal 'zwart' (en vooral VMBO's).

Dwang lijkt me wat vreemd. Waarom zou je autochtone Nederlanders moeten dwingen om iets te doen wat ze helemaal niet willen? Dat is net zo iets als de auto verbieden omdat die slecht is voor het milieu. Als de meerderheid de Nederlanders dat niet zien zitten gaat dat dus niet door.

En wat is 'schuld'? Hoezo hebben de White Flighters ergens schuld aan? Ze willen, net als Hindoestanen, Chinezen, Berbers en Turken graag bij elkaar wonen in hun eigen gemeenschap. Daar regeer je niet tegenop. Dat is overal ter wereld zo. Zo zitten mensen in elkaar (itt de melting pot theorie van de jaren 70). Je kunt net zo goed zeggen dat de immigratie (iit de immigranten) de schuld is. Zonder immigratie heb je het probleem ook niet.

ZbaqZbaq
29-10-03, 11:13
Geplaatst door GroteWolf
Met dwang versnel je alleen maar de white flight. Dit is namelijk de vlucht van welgestelderden (wit en zwart, trouwens) naar de buitenwijken. Dan blijven alleen arme allochtonen in de steden achter en worden de scholen daar dus helemaal 'zwart' (en vooral VMBO's).

Dwang lijkt me wat vreemd. Waarom zou je autochtone Nederlanders moeten dwingen om iets te doen wat ze helemaal niet willen? Dat is net zo iets als de auto verbieden omdat die slecht is voor het milieu. Als de meerderheid de Nederlanders dat niet zien zitten gaat dat dus niet door.

En wat is 'schuld'? Hoezo hebben de White Flighters ergens schuld aan? Ze willen, net als Hindoestanen, Chinezen, Berbers en Turken graag bij elkaar wonen in hun eigen gemeenschap. Daar regeer je niet tegenop. Dat is overal ter wereld zo. Zo zitten mensen in elkaar (itt de melting pot theorie van de jaren 70). Je kunt net zo goed zeggen dat de immigratie (iit de immigranten) de schuld is. Zonder immigratie heb je het probleem ook niet.

mooi gezegd wolfie,


het vreemde is alleen dat als AEL precies het zelfde zegt ze verwijten naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Puk
29-10-03, 13:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
mooi gezegd wolfie,


het vreemde is alleen dat als AEL precies het zelfde zegt ze verwijten naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Met dit verschil dat de scouts van de AEH segragatie als doel op zich zien. Dus niet alleen zwarte scholen maar ook alle andere instellingen in zo'n wijk moeten zwart zijn/worden.

freya
29-10-03, 13:29
Geplaatst door Puk
Met dit verschil dat de scouts van de AEH segragatie als doel op zich zien. Dus niet alleen zwarte scholen maar ook alle andere instellingen in zo'n wijk moeten zwart zijn/worden.

Waarop baseer je deze stelling?

(feiten en quotes graag :strik: )

Puk
29-10-03, 13:36
Geplaatst door freya
Waarop baseer je deze stelling?

(feiten en quotes graag :strik:)

Op interviews met de Überhopman Jahjah.

freya
29-10-03, 13:40
Geplaatst door Puk
Op interviews met de Überhopman Jahjah.

Dat bedoel ik :moe:
Zoiets algemeens slaat dus nergens op


Vertel eens wat DAJJ precies gezegd heeft

Puk
29-10-03, 13:46
Geplaatst door freya
Dat bedoel ik :moe:
Zoiets algemeens slaat dus nergens op


Vertel eens wat DAJJ precies gezegd heeft

Hallo hey?! Je denkt toch niet dat ik een knipselmap heb van alle uitspraken van The Man, His Mission and His Struggle for Freedom?

Wellicht kan je wat vinden in het boek van Onze Überhopman.

Tomas
29-10-03, 13:47
Zolang er nog altijd geen link is gevonden tussen Abu Jajah en Mabel, ga ik er van uit dat Jajah een eerzaam burger is.

ZbaqZbaq
29-10-03, 13:50
Geplaatst door Tomas
Zolang er nog altijd geen link is gevonden tussen Abu Jajah en Mabel, ga ik er van uit dat Jajah een eerzaam burger is.

en als er wel een link is dan is het haar schuld :melig:

ZbaqZbaq
29-10-03, 13:51
Geplaatst door Puk
Hallo hey?! Je denkt toch niet dat ik een knipselmap heb van alle uitspraken van The Man

uhhh...ja dat denk ik toevallig wel

Puk
29-10-03, 13:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
uhhh...ja dat denk ik toevallig wel

Waarom?

freya
29-10-03, 14:07
Geplaatst door Puk
Hallo hey?! Je denkt toch niet dat ik een knipselmap heb van alle uitspraken van The Man, His Mission and His Struggle for Freedom?

Wellicht kan je wat vinden in het boek van Onze Überhopman.

Je bent nogal geobsedeerd door de AEL en DAJJ, dus ik verwacht idd van jou dat iets beter op de hoogte bent dan iemand die alleen maar eens iets heeft horen zeggen.

Nogal zwak om een groepering constant zwart te maken, zonder je beweringen met ook maar 1 feitelijke uitspraak te kunnen onderbouwen.

freya
29-10-03, 14:08
Geplaatst door Tomas
Zolang er nog altijd geen link is gevonden tussen Abu Jajah en Mabel, ga ik er van uit dat Jajah een eerzaam burger is.

:haha:

nefertiti
29-10-03, 14:36
Geplaatst door Puk

Met dit verschil dat de scouts van de AEH segragatie als doel op zich zien. Dus niet alleen zwarte scholen maar ook alle andere instellingen in zo'n wijk moeten zwart zijn/worden.



Geplaatst door freya
Waarop baseer je deze stelling?

(feiten en quotes graag :strik: )


Ons doel is dan ook een 'joods gemeenschapsmodel' te realiseren voor de allochtonen met islamitische achtergrond.

Dat wil zeggen: eigen voorzieningen, eigen structuren (scholen, bejaardentehuizen) en een goede organisatie . Zo kan elke gemeenschap haar eigenheid behouden en werken aan een vreedzaam België. Het enige stelsel van normen dat in België geldt, is de wetgeving. De wet respecteren is de enige plicht die elke burger tegenover de staat en de andere medeburgers heeft. Culturele normen verschillen en zelfs de invulling van dezelfde normen verschilt meestal.
Deze bijdrage werd geleverd voor De Morgen door Dyab Abou Jahjah, voorzitter, en Khalid Arkob, Ahmed Azzuz en Abdelatif Ait Ahmed, bestuursleden van AEL

http://www.arabeuropean.org/nederlands/wij%20zijn%20hier%20en%20wij%20bliven%20hier.html

Puk
29-10-03, 14:38
Geplaatst door freya
Je bent nogal geobsedeerd door de AEL en DAJJ, dus ik verwacht idd van jou dat iets beter op de hoogte bent dan iemand die alleen maar eens iets heeft horen zeggen.

Nogal zwak om een groepering constant zwart te maken, zonder je beweringen met ook maar 1 feitelijke uitspraak te kunnen onderbouwen.

Dan moet je maar wachten op mijn boek: Puk, De Man en Zijn Strijd tegen de Arabische Europese Hezbollah Scouts.

Puk
29-10-03, 14:39
Geplaatst door nefertiti
Deze bijdrage werd geleverd voor De Morgen door Dyab Abou Jahjah, voorzitter, en Khalid Arkob, Ahmed Azzuz en Abdelatif Ait Ahmed, bestuursleden van AEL

http://www.arabeuropean.org/nederlands/wij%20zijn%20hier%20en%20wij%20bliven%20hier.html

Thnx!

:jumping:

:fpetaf: