PDA

Bekijk Volledige Versie : Wettelijk verbod hoofddoek op Duitse scholen, zogenaamd symbool vrouwenonderdrukking.



Zwarte Schaap
29-10-03, 11:02
Wettelijk verbod hoofddoek op Duitse scholen


Stuttgart - Baden-Württemberg wil als eerste Duitse deelstaat het dragen van een hoofddoek op scholen verbieden en heeft daartoe een wetsontwerp ingediend. Dit naar aanleiding van een uitspraak van het Duitse constitutionele hof, dat vorige maand het ontslag van een hoofddoek dragende islamitische onderwijzeres vernietigde omdat er geen wet is die het dragen ervan verbiedt.

Bij het voorgenomen verbod gaat het niet primair om de hoofddoek als religieus symbool, want christelijke en joodse symbolen worden op scholen in Baden-Württemberg wel toegestaan. De CDU/ FDP-coalitie in Stuttgart ziet in de hoofddoek vooral een symbool van onderdrukking van democratische rechten en vrijheden en de gelijkheid van man en vrouw.

Bron: Rotterdams Dagblad 29/10/03

ZbaqZbaq
29-10-03, 11:15
Nee er is geen hetze tegen de Islam

ZbaqZbaq
29-10-03, 11:19
Geplaatst door Dave20
Als ik jou was zou ik maar snel een veilig heenkomen gaan zoeken in een islamitisch land!

nee ik vertrouw erop dat Nederland ons net zo goed zal beschermen als ze heeft gedaan met haar Joden in 40-45

papol
29-10-03, 11:21
Een verbod op elke vorm van hoofdbedekking, tondeuses van zolder. Krijgt die grijze massa eindelijk lucht en ruimte om datgene te doen wat het moet doen. Lekker luchtig zijn.


:student: Moraal, iedereen kaal !! :student:


Gr.P

taouanza
29-10-03, 11:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wettelijk verbod hoofddoek op Duitse scholen


Stuttgart - Baden-Württemberg wil als eerste Duitse deelstaat het dragen van een hoofddoek op scholen verbieden en heeft daartoe een wetsontwerp ingediend. Dit naar aanleiding van een uitspraak van het Duitse constitutionele hof, dat vorige maand het ontslag van een hoofddoek dragende islamitische onderwijzeres vernietigde omdat er geen wet is die het dragen ervan verbiedt.

Bij het voorgenomen verbod gaat het niet primair om de hoofddoek als religieus symbool, want christelijke en joodse symbolen worden op scholen in Baden-Württemberg wel toegestaan. De CDU/ FDP-coalitie in Stuttgart ziet in de hoofddoek vooral een symbool van onderdrukking van democratische rechten en vrijheden en de gelijkheid van man en vrouw.

Bron: Rotterdams Dagblad 29/10/03


Ik ben echt diep ontroerd door de zorg van het westen voor moslima's.:moe:

Bouyachia
29-10-03, 11:55
Het zal niet het eerste land zijn die deze wet invoerd, in europees Buurland België gaat deze wet al een paar jaar mee, voor buurland Frankrijk the same thing

Eigenlijk is Nederland de kwaadste niet

an3sdej
29-10-03, 11:57
nee ik vertrouw erop dat Nederland ons net zo goed zal beschermen als ze heeft gedaan met haar Joden in 40-45

:cool: Dan zou ik echt gauw wegwezen :denk: