PDA

Bekijk Volledige Versie : *** *******nen verloochenen hun afkomst



vgeld
30-10-03, 00:05
Het afgelopen jaar hebben tal van Marokkanen hun afkomst verloochend. In het verleden struikelde ik over de zogenaamd “vertegenwoordigers van de Marokkanen” , tegenwoordig houden de voormalige “carrièremakers” zich muisstil en als iemand om hun mening vraagt, roepen de REAL kut Marokkanen:” hard aanpakken “
Anyway VERRAAD IS NET ZO OUD ALS DE WEG NAAR ANDALUSIA

Getekend:
Le president du Conseil National des Marocains de la Hollande

Eenheid = geen kut Marokkanen

TonH
30-10-03, 01:20
Beste V(oor?) Geld,

We weten allemaal dat het begon met een appel en via 40 zilverlingen zitten we nu allemaal in hetzelfde schuitje. Welkom! :rolleyes:

papol
30-10-03, 07:36
Geplaatst door vgeld
Het afgelopen jaar hebben tal van Marokkanen hun afkomst verloochend. In het verleden struikelde ik over de zogenaamd “vertegenwoordigers van de Marokkanen” , tegenwoordig houden de voormalige “carrièremakers” zich muisstil en als iemand om hun mening vraagt, roepen de REAL kut Marokkanen:” hard aanpakken “
Anyway VERRAAD IS NET ZO OUD ALS DE WEG NAAR ANDALUSIA

Getekend:
Le president du Conseil National des Marocains de la Hollande

Eenheid = geen kut Marokkanen


Hou nou eens gvd op om kutmarokkanen met een hoofdletter te schrijven !! Het gaat NIET om het land of zijn inwoners maar om een kleine groep relschoppers.

Gr.P

vgeld
30-10-03, 08:08
PaPol,
Jou bijdrage is een tipical retoriek koloniale (jij niet, een kleine groep, ...et) . Deze (verdeel) tactiek is met succes toegepast gedurende 6 eeuwen om te plunderen en te moorden en alles in de naam van het kruis en …. Mokro’s !wake up. Een crimi van Marokkaanse afkomst blijft een Marokkaan. Tegenwoordig worden landgenoten op straat doodgeschoten en wij moeten maar zeggen “hij had naar de politie moeten luisteren”

vgeld
30-10-03, 08:43
Dave20,
Je kijkt teveel naar Netwerk ! : anderen iets in de mond ... wat niet is bedoeld of gezegd.

Simon
30-10-03, 08:48
Geplaatst door vgeld
Het afgelopen jaar hebben tal van Marokkanen hun afkomst verloochend. In het verleden struikelde ik over de zogenaamd “vertegenwoordigers van de Marokkanen” , tegenwoordig houden de voormalige “carrièremakers” zich muisstil en als iemand om hun mening vraagt, roepen de REAL kut Marokkanen:” hard aanpakken “

Er zijn ook genoeg gewone Marokkanen die dat vinden. Gelukkig zijn ze niet allemaal zoals jij voor crimineel gedrag.

Simon

vgeld
30-10-03, 09:00
Simon !
Een Nederlander die wegens smokkel van verdovende middelen in een cel in zuid-oost Azie zit heeft volgens jou geen recht op het Nederlanderschap. Vreemde dat soms de ambassade zelf dat soort mensen in hun cel bezoekt of is de ambassade soms bezig criminaliteit te promoten.
Simon: ik kan het niet helpen dat jij niet verder kijkt dan het scherm van je computer

Onno26
30-10-03, 09:00
Deze (verdeel) tactiek is met succes toegepast gedurende 6 eeuwen om te plunderen en te moorden en alles in de naam van het kruis en …. Mokro’s !wake up. Een crimi van Marokkaanse afkomst blijft een Marokkaan. Tegenwoordig worden landgenoten op straat doodgeschoten en wij moeten maar zeggen “hij had naar de politie moeten luisteren”


Aha , jij verwijt mensen een verdeel (en heers?) taktiek, en roept tegelijkertijd een deel van de Nederlandse bevolking op zich af te wenden van de Nederlandse samenleving om gebaseerd op afkomst van ouders en grootouders een verdeling te maken. Dat alles bovendien gebaseerd op een verkeerde voorstelling van zaken, overdrijving en pure ophitserij.

Niet erg consequent, doordacht of effectief. Als je de verdeling diep in je hartje al voelt, en je geen sympathie hebt voor de samenleving waar je deel van uit maakt dan lijkt de keuze me erg makkelijk.

Maslov
30-10-03, 09:00
Tegenwoordig worden landgenoten op straat doodgeschoten en wij moeten maar zeggen “hij had naar de politie moeten luisteren”

In Marokko worden onschuldigen vermoord door bommenleggers.

Tegen die bommenleggers zeg je ook "ga door met je akties"?
Het wapen moet regeren op straat volgens sommigen, volgens anderen moeten we niet meer luisteren naar de politie :confused:

Zijn deze Marokkaanse moslims de woorden van de profeet vergeten?
Hoe zat het met de wetten van een land die eerbiedigd behoren te worden?

Anarchisme is een tijdje in geweest, lopen deze Marokkanen nog zo'n twintig jaar achter?

Onno26
30-10-03, 09:04
tegenwoordig houden de voormalige “carrièremakers” zich muisstil en als iemand om hun mening vraagt, roepen de REAL kut Marokkanen:” hard aanpakken “

Is dit een soort fascistiocide oproep tot het sluiten van de rangen?
Wat wordt "carrieremakende" Marokkanen precies verweten? Dat ze geen underdog/loser instelling hebben en weten te profiteren van de kansen die ze wordt geboden? Dat ze niet op raciale gronden misdaden goedpraten? Leg' t me eens uit.

Sama
30-10-03, 09:09
Geplaatst door Dave20
Ben jij van mening dat Marokkanen niet naar de politie hoeven te luisteren? Dat ze gewoon "nee" mogen zeggen als ze door een agent gesommeerd worden om een mes te laten vallen?

Misschien moeten agenten mensen de mogelijkheid geven "nee" te zeggen voordat ze iemand neerknallen. Je gaat me toch niet vertellen dat je een mes wilt vergelijken met een vuurwapen he?

Maslov
30-10-03, 09:10
In een kleine ruimte even dodelijk als vuurwapen.

vgeld
30-10-03, 09:12
Maslov,

Ik ben niet onder de indruk van jou retoriek. Bommenleggers krijgen hun verdiende loon, ze zitten allemaal opgeborgen. Criminelen moeten ook worden berecht en niet de bevolkingsgroep waar ze deel van uit maken

Maslov
30-10-03, 09:17
Het grootste deel van de Marokkaanse bevolkingsgroep heeft ook geen last van een hetze.

Die doen gewoon hun werk, leven rustig door en maken carriëre.
Zij weten gelukkig dat mensen zoals de groep in A'dam maar een kleine is.
In de rest van het land worden Marokkanen over het algemeen nergens op aan gekeken.

Simon
30-10-03, 09:18
Geplaatst door vgeld
Simon !
Een Nederlander die wegens smokkel van verdovende middelen in een cel in zuid-oost Azie zit heeft volgens jou geen recht op het Nederlanderschap.

Heb je bepaalde middelen gebruikt? Ik begrijp niet waar je het over hebt.

Maslov
30-10-03, 09:19
Wat gebeurt er met een Marokkaan die tegenover de politie in Marokko een mes trekt, en er mee gaat zwaaien?

Blade20
30-10-03, 09:21
Geplaatst door vgeld
Maslov,

Ik ben niet onder de indruk van jou retoriek. Bommenleggers krijgen hun verdiende loon, ze zitten allemaal opgeborgen. Criminelen moeten ook worden berecht en niet de bevolkingsgroep waar ze deel van uit maken

Dank daarvoor maar de media vgeld. Daar heeft de gemiddelde autochtoon (of zelf de regering) niets mee te doen. Persvrijheid weet je nog wel...

Sama
30-10-03, 09:23
Geplaatst door Maslov
In een kleine ruimte even dodelijk als vuurwapen.


Ja..alleen was er hier geen sprake van een keine ruimte!

Sama
30-10-03, 09:32
Geplaatst door Dave20
Dat zal in Marokko wel heel normaal zijn krijg ik het idee.

Ja..net zoals het hier normaal is dat een man/vrouw met zijn/haar huisdier in het huwelijk treedt... :moe:

Blade20
30-10-03, 09:35
Geplaatst door Sama
Ja..net zoals het hier normaal is dat een man/vrouw met zijn/haar huisdier in het huwelijk treedt... :moe:

Vat dat maar als een ja op Dave20, want wat hij zegt is hier ook de normaalste zaak. :haha:

Dutchguy
30-10-03, 09:35
Geplaatst door Sama
Misschien moeten agenten mensen de mogelijkheid geven "nee" te zeggen voordat ze iemand neerknallen. Je gaat me toch niet vertellen dat je een mes wilt vergelijken met een vuurwapen he?

Absurde stelling. Ik ergerde me ook kapot toen de advocaat van de familie van de messentrekker (sorry want dat was het) suggereerde dat de agent best nog een sprongetje opzij had kunnen doen.
De hypocrisie! Doe maar eens een sprongetje opzij als er een lunatic met een mes van 30 cm op je afstormt.

Sama
30-10-03, 09:55
Geplaatst door Dutchguy
Absurde stelling. Ik ergerde me ook kapot toen de advocaat van de familie van de messentrekker (sorry want dat was het) suggereerde dat de agent best nog een sprongetje opzij had kunnen doen.
De hypocrisie! Doe maar eens een sprongetje opzij als er een lunatic met een mes van 30 cm op je afstormt.

Absurde stelling? Wie trekt die conclusie? We spreken hier over meningen en niet over feiten...........

Als de agent zich echt genoodzaakt zag te schieten had hij de 'messentrekker' ook in het been of in z'n arm kunnen schieten.

Enne 30 cm? Ja sorry ik wist niet dat je bij het recherche-team zat dat deze moord heeft onderzocht maar ik neem dus aan dat je 'het wapen' hebt opgemeten?.... :rolleyes:

Hahaha vooral die laatste zin vind ik hilarisch! Het was gewoon een mens hoor...........geen 'Hulk'.........

jaja
30-10-03, 10:55
Geplaatst door Sama
Absurde stelling? Wie trekt die conclusie? We spreken hier over meningen en niet over feiten...........

Als de agent zich echt genoodzaakt zag te schieten had hij de 'messentrekker' ook in het been of in z'n arm kunnen schieten.

Enne 30 cm? Ja sorry ik wist niet dat je bij het recherche-team zat dat deze moord heeft onderzocht maar ik neem dus aan dat je 'het wapen' hebt opgemeten?.... :rolleyes:

Hahaha vooral die laatste zin vind ik hilarisch! Het was gewoon een mens hoor...........geen 'Hulk'......... onzinnig verhaal ... probeer jij maar eens een arm of been te raken terwijl iemand beweegt ... zelfs als je de tijd krijgt om rustig te mikken is dat heel erg moeilijk. In die paar sconden die die agent had - onmogelijk. Dat zou een toevalstreffer zijn geweest. Als hij NIET op de romp had gevuurd zou hij zelfs wellicht nalatig zijn omdat hij zo andere mensen in gevaar bracht. Opdracht in zo'n situatie is altijd om het eigen leven te beschermen, zodat je ook anderen, die ook door de gewapende worden bedreigd - zoals die egyptenaar -, kunt beschermen. (NB: de man kwam met het mes om die ander te bedreigen, wellicht zelfs te verwonden of doden!)
Als je in een ruimte met tafels en stoelen om je heen - opzij springen is dan een probleem - iemand op je af ziet komen, die na een oproep om het mes neer te leggen toch blijft zwaaien met dat mes en in jouw richting komt, dan is het standaard all over the world om op de romp te schieten. Dat is de enige manier om iemand tegen te houden. Zeker als de afstand twee, drie meter is ... (of minder).

En iemand die door het dolle heen is, kan veel hebben voordat hij pijn voelt en reageert. De hersenen blokkeren dan vaak de directe pijnreceptoren. Mocht de figuur ook nog eens drugs in zijn lijf hebben, dan is zo iemand al helemaal "gevoelloos". Driss had geen drugs in zijn lijf, maar dat wist die agent niet. Hij ziet oiemand met een steekwapen, die dol te keer gaat en op hem afkomt. Hij heeft een paar seconden om te reageren ... dat is roepen, "stop, laat dat wapen vallen"... en als de persoon niet reageert en nog steeds op je af komt ... gericht schieten.
Dat doet een agent als het een marokkaan is, een ghanees, een fries, zelfs met een hagenees. Een ander beroemd geval was die autochtoonse voetbalsupporter in Den Bosch ... zelfde verhaal ... bedreigen van een agent in een besloten ruimte ... geen reactie die laat zien dat men de dreiging terugneemt, maar juist een toename van de dreiging .. gericht schieten. Dood.

Sama
30-10-03, 11:36
Geplaatst door jaja
onzinnig verhaal ... probeer jij maar eens een arm of been te raken terwijl iemand beweegt ... zelfs als je de tijd krijgt om rustig te mikken is dat heel erg moeilijk. In die paar sconden die die agent had - onmogelijk. Dat zou een toevalstreffer zijn geweest. Als hij NIET op de romp had gevuurd zou hij zelfs wellicht nalatig zijn omdat hij zo andere mensen in gevaar bracht. Opdracht in zo'n situatie is altijd om het eigen leven te beschermen, zodat je ook anderen, die ook door de gewapende worden bedreigd - zoals die egyptenaar -, kunt beschermen. (NB: de man kwam met het mes om die ander te bedreigen, wellicht zelfs te verwonden of doden!)
Als je in een ruimte met tafels en stoelen om je heen - opzij springen is dan een probleem - iemand op je af ziet komen, die na een oproep om het mes neer te leggen toch blijft zwaaien met dat mes en in jouw richting komt, dan is het standaard all over the world om op de romp te schieten. Dat is de enige manier om iemand tegen te houden. Zeker als de afstand twee, drie meter is ... (of minder).

En iemand die door het dolle heen is, kan veel hebben voordat hij pijn voelt en reageert. De hersenen blokkeren dan vaak de directe pijnreceptoren. Mocht de figuur ook nog eens drugs in zijn lijf hebben, dan is zo iemand al helemaal "gevoelloos". Driss had geen drugs in zijn lijf, maar dat wist die agent niet. Hij ziet oiemand met een steekwapen, die dol te keer gaat en op hem afkomt. Hij heeft een paar seconden om te reageren ... dat is roepen, "stop, laat dat wapen vallen"... en als de persoon niet reageert en nog steeds op je af komt ... gericht schieten.
Dat doet een agent als het een marokkaan is, een ghanees, een fries, zelfs met een hagenees. Een ander beroemd geval was die autochtoonse voetbalsupporter in Den Bosch ... zelfde verhaal ... bedreigen van een agent in een besloten ruimte ... geen reactie die laat zien dat men de dreiging terugneemt, maar juist een toename van de dreiging .. gericht schieten. Dood.

:slapen:

Orakel
30-10-03, 21:05
Ja dahaag, wat een a8terlijke test. Haar stem daalt als ik een broodje bestel en daaruit moet ik opmaken dat ik jans heb?
Als ik het broodje voor nop krijg, dan weet ik dat ik sjans heb.......

Shit, verkeerde topic.

Dutchguy
30-10-03, 22:34
Geplaatst door Sama
:slapen:

Had ik in de gaten ja, dat je zat te slapen.

Zagora
30-10-03, 22:35
Ieder mens zou zijn afkomst moeten verloochenen. Dat werkt erg verfrissend.

vgeld
31-10-03, 00:42
Geplaatst door Orakel
Ja dahaag, wat een a8terlijke test. Haar stem daalt als ik een broodje bestel en daaruit moet ik opmaken dat ik jans heb?
Als ik het broodje voor nop krijg, dan weet ik dat ik sjans heb.......

Shit, verkeerde topic.


Wat zong Ciske de Rat ( Danny de Munk) ook weer ?

TonH
31-10-03, 00:54
Geplaatst door vgeld
Wat zong Ciske de Rat ( Danny de Munk) ook weer ?

Ik voel me zo verdomd alleen?

Mark
31-10-03, 08:10
Geplaatst door Orakel
Ja dahaag, wat een a8terlijke test. Haar stem daalt als ik een broodje bestel en daaruit moet ik opmaken dat ik jans heb?
Als ik het broodje voor nop krijg, dan weet ik dat ik sjans heb.......

Shit, verkeerde topic.

Het is gewoon 100% waar, dat met die pupillen en aan je lippen hangen.... je merkt het gelijk.... je kan het ook zien aan het feit dat ze iets harder ademhalen waardoor hun neusvleugels iets open gaan staan :)

Had het dit weekend nog, maar ben er uiteraard niet op ingegaan :fucyc:

Sama
31-10-03, 08:40
Geplaatst door Dutchguy
Had ik in de gaten ja, dat je zat te slapen.

Kan ook niet anders met de bla bla die jij als argumenten gebruikt :moe:

Tomas
31-10-03, 09:09
Geplaatst door Maslov
Het grootste deel van de Marokkaanse bevolkingsgroep heeft ook geen last van een hetze.

Die doen gewoon hun werk, leven rustig door en maken carriëre.
Zij weten gelukkig dat mensen zoals de groep in A'dam maar een kleine is.
In de rest van het land worden Marokkanen over het algemeen nergens op aan gekeken.

Ja, zij weten heus wel hoe groot die groep is. En ik denk dat de inwoners van Gouda en Amsterdam-West zelf ook een redelijke -nou, in ieder geval betere- indruk van de omvang dan de telegraaf lezers.

Dat de media een onbedoelde hetze voert is mij wel duidelijk. De mate waarin deze gevoerd wordt is een zeer persoonlijke en daar kan iedereen zijn eigen waardeoordeel over geven. Maar feit blijft dat vaak Marokkanen in de diverse media ergens van beschuldigd worden terwijl dit dan vaak achteraf geen Marokkanen blijken te zijn.

Dat deze onbewuste hetze veroorzaakt wordt door het gedrag van een relatief kleine, maar zeer irritante groep jongens is volgens mij ook wel duidelijk. En ikzelf denk dat het niet zo zeer om de harde-kern-criminelen gaat, maar vooral om de veel grote groep die er geen been in ziet om een willekeurige vrouw uit te schelden of een fiets van een ander mee te nemen.

Alles is te verklaren. Nou ja, behalve dan dat gedrag van die jongens. Dat kan ik maar moeilijk begrijpen. Ik was zelf vroeger ook geen lieferdje, maar groepsgedrag heb ik altijd iets zeer afstotelijks en onbegrijpelijks gevonden. Met z'n allen een weerloze vrouw die op de grond ligt schoppen vind ik echt te walgelijk voor woorden... Ik kan daar gewoon niet bij. Terwijl mijn fantasie echt niet slecht functioneert.

Maargoed... Dat neemt niet weg dat ik denk dat alle Marokkanen in meer of mindere mate last hebben van deze hetze. Ook al hebben ze niks met al die toestanden te maken, hebben ze een goeie baan of wat dan ook. Toch doet het je wel wat. Of je voelt je beschaamd of je voelt je -door een vreemd soort onbewuste identificering- vals beschuldigd. En mocht je toevallig een uitkering hebben als Marokkaan, dan voel je het denk ik nog sterker, de hetze. Mocht je een keer toevallig in een vechtpartij betrokken raken dan al helemaal. Is de verleiding net een keer te groot om iets te laten staan van een ander... En niemand is heilig.

Ik denk dat iedereen zich bewust moet zijn van het feit dat stigmatisering een slechte zaak is. Dat als je maar vaak genoeg het woord Marokkaan noemt in een negatief oordeel je in wezen bezig bent met het bouwen aan een toekomst die je juist wilt voorkomen.

Zo, de rest van de dag weer gewoon one-liners...

Mark
31-10-03, 09:13
Geplaatst door Tomas
Zo, de rest van de dag weer gewoon one-liners...

mooi.

Ik hoor zelfs van autochtone collega's dat ze vinden dat de media erg aan het overdrijven is.

Tomas
31-10-03, 09:17
Geplaatst door Mark
mooi.

Ik hoor zelfs van autochtone collega's dat ze vinden dat de media erg aan het overdrijven is.

Dit vind ik nou weer overdreven...

Mark
31-10-03, 09:18
Geplaatst door Tomas
Dit vind ik nou weer overdreven...

Ik heb ze ook onmiddelijk voor linkse kerk rassenveraders uitgemaakt.

Sama
31-10-03, 09:52
Geplaatst door Mark
Ik heb ze ook onmiddelijk voor linkse kerk rassenveraders uitgemaakt.

Oh.......gelukkig maar :rolleyes:

vgeld
31-10-03, 10:10
Geplaatst door Tomas
Ja, zij weten heus wel hoe groot die groep is. En ik denk dat de inwoners van Gouda en Amsterdam-West zelf ook een redelijke -nou, in ieder geval betere- indruk van de omvang dan de telegraaf lezers.

Dat de media een onbedoelde hetze voert is mij wel duidelijk. De mate waarin deze gevoerd wordt is een zeer persoonlijke en daar kan iedereen zijn eigen waardeoordeel over geven. Maar feit blijft dat vaak Marokkanen in de diverse media ergens van beschuldigd worden terwijl dit dan vaak achteraf geen Marokkanen blijken te zijn.

Dat deze onbewuste hetze veroorzaakt wordt door het gedrag van een relatief kleine, maar zeer irritante groep jongens is volgens mij ook wel duidelijk. En ikzelf denk dat het niet zo zeer om de harde-kern-criminelen gaat, maar vooral om de veel grote groep die er geen been in ziet om een willekeurige vrouw uit te schelden of een fiets van een ander mee te nemen.

Alles is te verklaren. Nou ja, behalve dan dat gedrag van die jongens. Dat kan ik maar moeilijk begrijpen. Ik was zelf vroeger ook geen lieferdje, maar groepsgedrag heb ik altijd iets zeer afstotelijks en onbegrijpelijks gevonden. Met z'n allen een weerloze vrouw die op de grond ligt schoppen vind ik echt te walgelijk voor woorden... Ik kan daar gewoon niet bij. Terwijl mijn fantasie echt niet slecht functioneert.

Maargoed... Dat neemt niet weg dat ik denk dat alle Marokkanen in meer of mindere mate last hebben van deze hetze. Ook al hebben ze niks met al die toestanden te maken, hebben ze een goeie baan of wat dan ook. Toch doet het je wel wat. Of je voelt je beschaamd of je voelt je -door een vreemd soort onbewuste identificering- vals beschuldigd. En mocht je toevallig een uitkering hebben als Marokkaan, dan voel je het denk ik nog sterker, de hetze. Mocht je een keer toevallig in een vechtpartij betrokken raken dan al helemaal. Is de verleiding net een keer te groot om iets te laten staan van een ander... En niemand is heilig.

Ik denk dat iedereen zich bewust moet zijn van het feit dat stigmatisering een slechte zaak is. Dat als je maar vaak genoeg het woord Marokkaan noemt in een negatief oordeel je in wezen bezig bent met het bouwen aan een toekomst die je juist wilt voorkomen.

Zo, de rest van de dag weer gewoon one-liners...

Tomas:
Je hebt het heel goed verwoord. Ik heb altijd gedacht dat 't een probleem is tussen justitie/politie ... tot ik merkte dat een xenophobe klimaat, politieke opportunisme, media-hype ...aan het ontstaan is.
En tout cas: ik ga verder met carriere maken. Ik heb gezegd wat ik te zeggen had. dank jullie wel voor het participeren.

Mark
31-10-03, 10:30
Geplaatst door Sama
Oh.......gelukkig maar :rolleyes:

Ja, dat soort nuances moeten gelijk de kop worden ingedrukt :hardlach:

Sama
31-10-03, 11:36
Geplaatst door Mark
Ja, dat soort nuances moeten gelijk de kop worden ingedrukt :hardlach:


:moe:

Mark
31-10-03, 11:42
Geplaatst door Sama
:moe:

Ohw sorry, ik dacht dat jij ook tegen nuanceren was :(