PDA

Bekijk Volledige Versie : maroc.nl laf



fcuk
30-10-03, 17:40
Je zou haast denken dat ze gesubsidieerd worden door het CDI enof een of ander joods bedrijf. Kennelijk heeft de negatieve berichtgeving rond de Marokkanen onbewust diepe littekens achtergelaten. Dusdanig diep, dat er een onuitwisbaar minderwaardigheidscomplex is ontstaan bij beheer, waardoor ze zich naar zionistische en racistische maatstaven gaan gedragen. Met andere woorden: wordt er iets geplaatst over joden, lees dan eerst of de inhoud waarheid is of niet. Want zo hoort het te zijn: waarheid boven alles. Is die waarheid kwetsend, dan is het aan hen die er zich gekwetst door voelen om eens diep na te denken. Niet bang zijn voor Maxime Verhagen, de verkiezingen zijn al geweest.

De Holocaust wordt door de zionisten misbruikt, het woord 'anti-semitisme' komt mij mijn anus uit en men mag van mij best weer eens normaal gaan doen.

Fc Uk

Tomas
30-10-03, 17:57
Geplaatst door fcuk
De Holocaust wordt door de zionisten misbruikt, het woord 'anti-semitisme' komt mij mijn anus uit en men mag van mij best weer eens normaal gaan doen.

Het worod wordt zeer zeker misbruikt, dat ben ik met je eens. Maar ook dat er debielen bestaan die hele kwetsende theorieen verzinnen, wat jij dus duidelijk anders ziet. Mag van mij best.

En ook vind ik de grens tot hoever je kunt gaan niet altijd even duidelijk.

Je mag voor zover ik kan nagaan wel theoretiseren over culturele invloeden op bepaalde wantoestanden. Dat gebeurd regelmatig bij alle etnische minderheden in dit land, maar ook wat betreft de nederlandse cultuur en de uitwassen daarvan.

Maar je mag het blijkbaar niet aan raciale kenmerken verbinden, zoals huidskelur of neusvorm.

En wat blijkbaar ook niet mag is het zien van verbanden waarbij een etnische groep in zijn geheel middels een geheime agenda vreselijke, grove en omenselijke misdaden begaat om een of ander heilig doel te bereiken.

Maar dit laatste mag wel op basis van individueen die proberen de culturele kenmerken van etnische groepen te gebruiken om te mobiliceren.

En ik denk dat dit vrij ingewikkeld is. Ik heb daar zelf wel wat moeite mee, wanneer het nu nog wel of niet toegestaan is.

Blade20
30-10-03, 18:10
So, gedurfde post voor een newbie, je bent toch geen kloon ofzo he?

mrz
30-10-03, 18:12
Nee een kloon is niet alleen laf maar nog eens verveeld ook. Volgens mij vermaakt deze fcuk zich hier prima.

Blade20
30-10-03, 18:15
Geplaatst door mrz
Nee een kloon is niet alleen laf maar nog eens verveeld ook. Volgens mij vermaakt deze fcuk zich hier prima.

oh, het was maar een hypothese...

mrz
30-10-03, 18:20
Dan is het goed. En laf tjsa zolang de nederlandse rechtstaat overeind blijft en recht spreekt zal het wel meevallen met die lafheid. :cheefbek:

ZbaqZbaq
30-10-03, 20:33
Yep...ook maroc.nl krijgt subsidies van de regering.

en je weet het...do't fuck the government......the government fuck's you !

Puk
30-10-03, 20:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
Yep...ook maroc.nl krijgt subsidies van de regering.

en je weet het...do't fuck the government......the government fuck's you !

Ach... het motto waarmee de AEH de verkiezingen in gaat?
T'is wel duidelijk...

Zelf bedacht, Nabil?

fcuk
31-10-03, 13:24
Geplaatst door Tomas

Je mag voor zover ik kan nagaan wel theoretiseren over culturele invloeden op bepaalde wantoestanden. Dat gebeurd regelmatig bij alle etnische minderheden in dit land, maar ook wat betreft de nederlandse cultuur en de uitwassen daarvan.

Maar je mag het blijkbaar niet aan raciale kenmerken verbinden, zoals huidskelur of neusvorm.

En wat blijkbaar ook niet mag is het zien van verbanden waarbij een etnische groep in zijn geheel middels een geheime agenda vreselijke, grove en omenselijke misdaden begaat om een of ander heilig doel te bereiken.

Tomas, ik kan als Marokkaan al jaren geen beroep doen op de anti-discriminatiewet. Ik word weggehoond met de ene sarcastische opmerking (tjah, jullie worden ook altijd gediscrimineerd he) na de andere. Hoewel ik merk, dat je als allochtoon vaker te maken krijgt met racisme, heb ik geleerd om soms (zeker niet altijd) ook eens naar mezelf te kijken. Waarom kunnen de joden die het anti-semitisme misbruiken dat dan ook niet een keer gaan doen? Ik weet het antwoord: de wereld voelt zich verantwoordelijk voor wat hen is aangedaan in WOII. En door dit schuldbesef lijken sommigen een carte blanche gewillig te misbruiken. Dood aan misbruikers van collectieve gevoelens.

Fc Uk

Maslov
31-10-03, 13:27
Joden wonen hier veel langer.

Als de Marokkanen hier zolang wonen als joden, zullen ze ook beter beschermd worden. :stout:

Altijd dat underdog denken brrrrrrr.

fcuk
31-10-03, 13:33
Joden worden beter beschermd? Dat kunnen die drie Nederlandse verzetsstrijders die de Nederlandse geschiedenis heeft voortgebracht misschien beamen, maar als er een les mag worden getrokken uit het verleden dan is het deze: tussen Nederlanders ben je tegen de vijand nooit veilig. Nederlanders hebben een klikspaansyndroom, krijgen spontaan last van diarree als ze op "vredesmissie" moeten en zijn bang voor alles en iedereen met een grote mond (Srebrenica?). Als De Nederlander in het verleden wat stoerder was geweest, dan had men nu weinig problemen gehad met gezag en respect.

FcUk

ps: generaliseren is lekker makkelijk

Tomas
31-10-03, 13:41
Geplaatst door fcuk
Tomas, ik kan als Marokkaan al jaren geen beroep doen op de anti-discriminatiewet. Ik word weggehoond met de ene sarcastische opmerking (tjah, jullie worden ook altijd gediscrimineerd he) na de andere. Hoewel ik merk, dat je als allochtoon vaker te maken krijgt met racisme, heb ik geleerd om soms (zeker niet altijd) ook eens naar mezelf te kijken. Waarom kunnen de joden die het anti-semitisme misbruiken dat dan ook niet een keer gaan doen? Ik weet het antwoord: de wereld voelt zich verantwoordelijk voor wat hen is aangedaan in WOII. En door dit schuldbesef lijken sommigen een carte blanche gewillig te misbruiken. Dood aan misbruikers van collectieve gevoelens.

Fc Uk

Wat ik bedoelde met "wat mag", bedoel ik wat wettelijk mag en niet mag. Niet wat er in de praktijk gebeurt.

In de praktijk is racisme vrij gewoon. Voor zover ik weet wordt iedereen met een bepaalde dosis xenofobie geboren en is het de taak van de maatschappij en de opvoeders om dit weg te masseren. Dat lukt niet altijd en generaliseren is ook niemand vreemd.

Iemand uitmaken voor racist ook nog maar weinig zeggend tegenwoordig. Mij doet het allang niks meer.

En ja, Joden wat dit betreft nog altijd een voorkeursbehandeling. Dat komt omdat we nu eenmaal een belast verleden hebben. Wij weten hoe mis het kan gaan met racistische theorieen verkondigen. En als je dat anno 2003 nog steeds publiseert op een prikbord, dan moet je niet vreemd opkijken dat zoiets dan ook verwijderd wordt.

Maar daar staat tegenover dat ik ook wel eens naar racisme riekende artikelen heb gelezen over Moslims en/of Marokkanen waarbij ik dacht: dit kan dan ook niet. Maar dat het zelfs door een krant werd gepubliceerd.

Nou vind ik het persoonlijk belangrijker om dergelijke racistische artikelen te bestrijden dan om naar het recht te streven om racistische artikelen over Joden te mogen schrijven.

Dus als je dat wilt dan heb je aan mij geen medestander.

fcuk
31-10-03, 13:53
Tomas, je begrijpt het niet. Ik wil geen anarchie, waarin racisme allledaags de boventoon voert. Ik heb het niet over artikelen over joden die duidelijk maar een doel hebben: kwetsen. Ik heb het over artikelen over joden waarin heel veel waarheid wordt verkondigd middels heel veel goede argumenten. Zulke artikelen worden tegenwoordig te vaak, tot het frustrerende toe voor de burger die gelijkheid hoog heeft, voor de ogen van de "neutralen" vandaan gehaald uit angst beticht te worden van anti-semitisme. Laten we met onze gezonde verstand discussieren of iets anti-semitisch is of niet. Komt meteen ook naar boven, waar iets wringt: is alles anti-semitisch of zou het kunnen dat sommige kritiek best eerlijk en waar is? Laat de neutrale burger een mening vormen zonder hem selectief te voorzien van die informatie, die de een wel en de ander niet goed uitkomt. Met andere woorden: er wordt me te veel joods gecensureerd.

Fc Uk

Tomas
31-10-03, 14:20
Geplaatst door fcuk
Tomas, je begrijpt het niet. Ik wil geen anarchie, waarin racisme allledaags de boventoon voert. Ik heb het niet over artikelen over joden die duidelijk maar een doel hebben: kwetsen. Ik heb het over artikelen over joden waarin heel veel waarheid wordt verkondigd middels heel veel goede argumenten. Zulke artikelen worden tegenwoordig te vaak, tot het frustrerende toe voor de burger die gelijkheid hoog heeft, voor de ogen van de "neutralen" vandaan gehaald uit angst beticht te worden van anti-semitisme. Laten we met onze gezonde verstand discussieren of iets anti-semitisch is of niet. Komt meteen ook naar boven, waar iets wringt: is alles anti-semitisch of zou het kunnen dat sommige kritiek best eerlijk en waar is? Laat de neutrale burger een mening vormen zonder hem selectief te voorzien van die informatie, die de een wel en de ander niet goed uitkomt. Met andere woorden: er wordt me te veel joods gecensureerd.

Fc Uk

Jawel, ik begrijp het wel, maar wat jij als waarheid ziet, zie ik waarschijnlijk als idioterie. Daar verschillen we nu eenmaal van mening. Mischien moet je af en toe eens proberen om in zo'n theorie Moslim ipv Joden te lezen en dan echt na te denken of dat dan ook zou kunnen. En als je dan zeker weet dat zoiets nooit mogelijk zou zijn, ga er dan maar vanuit dat het voor Joden net zo geldt.

Maslov
31-10-03, 15:21
Ik heb het over artikelen over joden waarin heel veel waarheid wordt verkondigd middels heel veel goede argumenten.

FcUk,

Er zijn zoveel waarheden.
En bij elke waarheid kan men steekhoudende argumenten vinden!