PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobiel leed.



Orakel
30-10-03, 21:43
"Haai met mij! Heeeeej hoe is-ie?? Goehoed??? Jaaaa, met mij oook! Waar ik vandaan bel? Ik zit in de trein! Zeg, ik sprak Priscilla gisteren nog...Jaaaaaaaaaaa, raar he? Dat doe je toch niet?? Ja, dat zei ik dus ook! Twee jongens in één nacht! En Marsha dan! Haha, ja precies!
D'r uit geschopt ja, haha! Ik had hem allang de deur uit gezet hoor!

Ik zei het al toen ze wat begonnen met elkaar. Ik zei zo van 'Marsha, die jongen gaat je bedriegen!' Nou, had ik gelijk of niet?? He? Ja, precies! Ik had gelijk, hahaha!
En hoe is het met jouw vriendje? Ja? Aaaah wat lief van hem! Die Dennis... Oh, dat is al uit? Armand is de naam? Ok. Lieve jongen?
En heb je al gejeweetwelt? Hihihi. Of je al geneukt hebt. Ja? En hoe was dat? Soow...you go girl! En dan houdt hij jou ondersteboven? En dan schreeuw jij zijn naam uit? Ja, dan haal je de drie keer wel, haha! Maar ik moet hier uit de trein, dus ik spreek je snel weer! Okeeeej, doeeeeeeg!"

"Heeeej met Marieke! Ik stap net de trein in en ik dacht 'ik bel je eventjes'. Ja, ik wilde even weten hoe het nu met je gaat. Je plast nog steeds bloed? Wat lastig. Al bij de dokter geweest? Ja, dat schiet ook niet echt op natuurlijk. Maar je lekt al wel wat minder nu? Meer? Vervelend hoor. Ja, precies...penetrante geurtjes. Ontstoken? Kan dat ontsteken? Als het echt zo schraal is als je zegt, dan zou dat het wel eens kunnen zijn ja. Nee, ik heb verder ook geen verstand van schimmels enzo. Jeetje, het moet ook altijd jou overkomen he? Ben je net af van die slijminfectie...Oh, die is chronisch? Nouja, misschien dat-ie vandaag nog wel even wegblijft! Zeg meid, ik moet uitstappen. Veel sterkte en tot bels...joehoe! Toei!"

"Merhaba! buzdolap yülük çizkifilm arab! kursunkalem inek burnun? Haha walla!! Issim çiçek kinagecesi, mutla ip yapiska pislik. Ayakkabi ekmek dükan gülnek! Yemek ag? Alamak kiz Ahmed? Gülnek, walla! Bardak çiçek uykulu issim. Temiz kiz patlak muz! Basörtü kursunkalem yildiz daglar. Kassik saad ag inek. Ayle yemek ay el ekmek! Abla kol sesin burdun bardak, yüzgar oncak. Dolab günes sag ay çiçek. Ayle terlik sag dis el ceptelefoon. Bardak yapisak oncak. Bakmak yokul çiçek! Bir sey anlamiyorum. Allaha ismarladik!"

"Heej Girlie! Waar was je gisteren opeens op msn??? Ik heb de hele avond zitten chatten met Gangstah-G. Je weet wel, die gast van cu2. Ja, hij is echt lieeeeef!! Je moet hem echt toevoegen in je lijst. Z'n adres is [email protected]. Je kan echt goed met hem praten. Hij is heel gevoelig en lief! Hij heeft echt een moeilijke jeugd gehad...Heeft zich serieus naar boven moeten knokken in die wijk van hem. 'Don't forget where you came from' zei hij nog tegen me. Hij komt uit Zutphen. Ja, hij is lekker gespierd en heeft sieraden en Fubu-kleren. Nee, hij is geen player zegt hij. Vroeger wel, maar nu heeft hij respect voor girls. Ja, echt lief! Maar ik moet ophangen. M'n trein is er bijna. Nou, doeeeeg!"

Allo? Skoen? Wa skoen? Hmed m'n 3ainbersum ni? Ahlal was ahlal. Yek lebbes? Allo? Aaaahllo...

"Lief notitieblok. Ik zit me nu al meer dan een uur mateloos te irriteren aan een stel koeien, die niets anders doen dan het verkopen van apekool per telefoon. Dit doen ze dan ook nog eens met een zodanig volume, dat ik me afvraag of ze het bij de Duitse spoorwegen misschien ook moeten horen. Ik probeer een krantje te lezen, of gewoon even helemaal niets te doen, behalve zitten.
Hetgeen wat ik uiteindelijk aan het doen ben, is ongewild luisteren naar allerhande inwendige issues die ik helemaal niet hoef te horen.
Ik ben in 't geheel niet nieuwsgierig naar de bedenkelijke avonturenbundels van mijn treinvriendjes en vriendinnetjes. Als vrouwe volumia zo graag met haar vriendin over jongens wilt tateren, dan moet ze dat lekker doen als ze veilig buiten op het perron staat. Diegenen die zich niets van mijn klaagzang aantrekken en onverminderd doorgaan met hun gemiep, hoop ik ooit eens te treffen in dezelfde coupé. Mijn notitieblok onthoudt namelijk alles.

fok.nl

taouanza
30-10-03, 22:03
Oordopjes :)

Maslov
30-10-03, 22:17
Vanmiddag liep ik in de binnenstad van Groningen, en elk persoon van onder de dertig (zo op het oog) had een mobieltje aan het oor.

Buiten dat ze luidruchtig praten, lijkt het wel dat ze echt niet in de gaten hebben wat er om hun heen gebeurt.
Totaal in zichzelf gekeerd, en wazig voor zich uitkijkend.

Nee, die telemobiliteit is niet bevorderlijk voor het sociale gebeuren in het openbaar domein.

Joesoef
31-10-03, 06:27
FuBu kleren??

Alleen daarom rij ik liever in mijn oude diesel ipv zo een gare k*t trein...

Mark
31-10-03, 06:43
1) auto: ja trein: nee
2) gesprekken afluisteren is leuk :)