PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester van ALLE Rotterdammers??



chliha
31-10-03, 12:20
Hoog tijd voor een 'allochtone' burgemeester!


Nou om maar met de deur in huis te vallen als Rotterdamse Marokkaan zal ik beginnen met het feit dat ik onzer aller Burgervader zeker niet zag als een burgemeester die zich voor alle Rotterdammers uitgaf tijdens de steenzetting van de Rotterdamse Essalaammoskee. Ik voelde me zeer gekwetst en ben blij dat de discussie over een gekozen burgemeester aangewakkerd is. Niet alleen in La Haye maar ook gewoon in het Oude Noorden en in Charlois...

Ik heb me altijd prima gevoeld in deze stad, ben hier gekomen toen ik 1 was en sinsdien heb ik me nooit zo anders gevoeld en aangesproken gevoeld als de laatste 2 jaren ongeveer. Ik word alleen maar aangesproken als het slecht gaat en als er alweer een Marokkaan iets geflikt had wat niet kon. En natuurlijk wordt afkomst alleen maar vermeld als het om een Marokkaan gaat. Nog nooit heb ik ergens gelezen dat een roodharige Groninger een oude dame van haar tas berooft. en ga me nu niet vertellen dat er geen roodharige Groningers zijn die dit of iets vergelijkbaars hebben uitgespookt. natuurlijk ben ook niet naief. ik weet dat de media van slecht nieuws leeft en daar heb ik mee leren omgaan, ondanks dat het de laatste tijd wel heel; erg wordt. maar van de burgemeester, VVD-er of niet, had ik meer klasse verwacht. Een meer 'taakgerichte'aanpak.. als burgemeester moet je je verheffen boven alle groeperingen en partijen die er in de stad mogen zijn. natuurlijk zijn er mensen die de moskee niet willen hebben, die de moskee te groot en imposant vinden en daar hebben we allemaal begrip voor. Maar laten we ook de duizenden moslims die nu eenmaal in rotterdam wonen niet vergeten. we hebben nog steeds vrijheid van gosdienstuiting en deze Rotterdammers horen ook tot de burgers die Opstelten zou moeten dienen als Burgemeester van deze heerlijke stad.

Ik ben klaar met U, Oh Burgervader van Rotterdam
en waag het niet mij nog aan te spreken als Rotterdamse. Ik vertik het om bij een stad te horen die zo een burgemeester heeft en sterker nog, waarvan de'gevestigde orde' eigenlijk niet vindt dat hij iets verkeerds heeft gedaan....

Ik! Ex-Rotterdamse voor Opstelten en de zijnen... :cheefbek:

Puk
31-10-03, 12:59
Ga jij je verkiesbaar stellen voor Burgemeester van Rotterdam?

observer
31-10-03, 13:00
nee jezelf afsluiten dat is een oplossing

de kritiek op deze moskee is niet onterrecht

er zijn gewoon hele rare dingen gebeurd die veel kwaad bloed hebben gezet

als jij te horen krijgt van een deelgemeente dat er inspraak is geweest en jij woont minder dan 50 meter van de bouwplaats en je weet van niets dan ben je kwaad

als er grond wordt geruild iets wat normaal onmogelijk is , en ook nog in dit geval er een kleiner stuk minder waardevol voor een groter stuk waardevoller grond dan klopt er iets niet

er is ook niet nagedacht de groote van deze moskee is niet alleen als symbool overdreven het is ook een probleem er is namelijk nergens parkeerruimte of ov om zulke aantallen mensen in een relatief korte tijd te verplaatsen, gevolg overlast

kortom het helemaal neerleggen als een nl vs maroc of islam vs de rest probleem is overdreven

het er dat van maken is zelfkastijding

Mark
31-10-03, 13:29
In 2006 wordt Nabil Marmouche burgemeester van Den Haag en Jorgen Rayman burgemeester van Rotterdam.

Ikzelf mik op Schipluiden.

~Panthera~
31-10-03, 13:33
Geplaatst door Mark
In 2006 wordt Nabil Marmouche burgemeester van Den Haag en Jorgen Rayman burgemeester van Rotterdam.

Ikzelf mik op Schipluiden.
------------

Ik op Ammereetsia. :wohaa:

chliha
31-10-03, 16:04
Het gaat niet om de discussie over de moskee, natuurlijk zijn er mensen die tegen zijn en hebben buurtbewoners ook een stem. Het gaat me over MIJN burgemeester en de burgemeester van alle andere Rotterdammers...

Het lijkt wel of mensen tegenwoordig maar alles mogen zeggen wat er in hen opkomt, maar naar mijn mening getuigt het juist van goed bestuur wanneer men af en toe weet wanneer het tijd is om je mond te houden! Een goede burgemeester of wethouder moet weten wat hij wel en niet kan zeggen en ook weten wanneer hij te ver gaat.

In het geval van de moskee schaam ik me om een Rotterdammer te zijn wanneer ik een vertegenwoordiger van het College zijn mening hoor geven! En zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen!

Rotterdam is er niet bij gebaat om alle bestaande structuren overhoop te laten gooien door een College dat denk alles beter te weten en de illusie heeft namens alle Rotterdammers te spreken. Ook is Rotterdam niet gebaat bij het in stand houden en versterken van vooroordelen! Het College zou er juist voor moeten zorgen dat de verschillen verkleinen en de integratie toeneemt!
Het debat moet aangegaan worden i.p.v. de strijd!

Nogmaals: Opstelten kan mij uitsluiten wanneer hij, op dit onderwerp, spreekt namens "alle Rotterdammers"!

En ja, je weet nooit. De cijfers spreken voor zich, in 2017 is de bevolkingssamenstelling van Rotterdam zo verandert.....dat IK een kandidaat mag zijn. Stem je dan op mij?

Mafkees
31-10-03, 16:05
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Ik op Ammereetsia. :wohaa:

Schalkwijk wants Al3arbi.

Puk
01-11-03, 03:17
Geplaatst door chliha
Het gaat niet om de discussie over de moskee, natuurlijk zijn er mensen die tegen zijn en hebben buurtbewoners ook een stem. Het gaat me over MIJN burgemeester en de burgemeester van alle andere Rotterdammers...

Het lijkt wel of mensen tegenwoordig maar alles mogen zeggen wat er in hen opkomt, maar naar mijn mening getuigt het juist van goed bestuur wanneer men af en toe weet wanneer het tijd is om je mond te houden! Een goede burgemeester of wethouder moet weten wat hij wel en niet kan zeggen en ook weten wanneer hij te ver gaat.

In het geval van de moskee schaam ik me om een Rotterdammer te zijn wanneer ik een vertegenwoordiger van het College zijn mening hoor geven! En zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen!

Rotterdam is er niet bij gebaat om alle bestaande structuren overhoop te laten gooien door een College dat denk alles beter te weten en de illusie heeft namens alle Rotterdammers te spreken. Ook is Rotterdam niet gebaat bij het in stand houden en versterken van vooroordelen! Het College zou er juist voor moeten zorgen dat de verschillen verkleinen en de integratie toeneemt!
Het debat moet aangegaan worden i.p.v. de strijd!

Nogmaals: Opstelten kan mij uitsluiten wanneer hij, op dit onderwerp, spreekt namens "alle Rotterdammers"!

En ja, je weet nooit. De cijfers spreken voor zich, in 2017 is de bevolkingssamenstelling van Rotterdam zo verandert.....dat IK een kandidaat mag zijn. Stem je dan op mij?

Dat ligt aan je programma. Wie weet.