PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims steunen demonstratie tegen antisemitisme



Zagora
31-10-03, 17:14
Moslims steunen demonstratie tegen antisemitisme


AMSTERDAM (ANP) - Moslims en christenen steunen de demonstratie tegen antisemitisme, die het Centraal Joods Overleg (CJO) op zondag 9 november in Amsterdam organiseert. De demonstratie wordt gehouden op de 65e herdenking van de Kristallnacht, toen het nazi-geweld losbarstte.

Het Contactorgaan Moslims Overheid in oprichting, de rooms-katholieke bisschoppenconferentie en de drie protestantse Samen op Weg-kerken hebben het appèl tegen antisemitisme ondertekend.

De brede steun aan dit appèl, dat ook is ondertekend door antidiscriminatieorganen en de fracties in de Amsterdamse gemeentereaad, duidt er volgens Ruben Vis van het CJO op dat de bezorgdheid over antisemitisme ook in andere geloofsgemeenschappen leeft, zowel autochtone als allochtone.

De joodse gemeenschap maakt zich zorgen, aldus het appèl. ,,De kreet 'Joden moeten we doden' klinkt op 4 mei en ligt zelfs bestorven op de lippen van jonge kinderen. Educatie over de holocaust stuit op weerstand bij bepaalde leerlingen. Joden met keppels worden nageroepen, belasterd en belaagd.''

De demonstratie wordt gehouden bij het monument voor het joods verzet bij de Stopera. Politici en religieuze leiders zullen daarbij het woord voeren.

lennart
31-10-03, 18:16
9 Nov is ook deze: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=75460

Shaheed
31-10-03, 18:24
De islamitische en de zovele marokkaanse organisaties gaan zeker ook een keer een demonstratie organiseren tegen het toenemende anti-islamisme en racisme, aangezien er in geen een enkel land zoveel racistische aanslagen waren als in Nederland na 11 september.


We wachten af....................

Maslov
31-10-03, 18:28
AMSTERDAM (ANP) - Moslims en christenen steunen de demonstratie tegen antisemitisme, die het Centraal Joods Overleg (CJO) op zondag 9 november in Amsterdam organiseert. De demonstratie wordt gehouden op de 65e herdenking van de Kristallnacht, toen het nazi-geweld losbarstte.

:duim:

En Shaheed, toen in Rotterdam die Turkse jongen neergestoken was, liepen veel witte Nederlanders mee.

Shaheed
31-10-03, 18:29
Geplaatst door Maslov
:duim:

En Shaheed, toen in Rotterdam die Turkse jongen neergestoken was, liepen veel witte Nederlanders mee.

Dat ging toen over de toenemende criminaliteit, niet over het toenemende anti-islamisme.

lennart
31-10-03, 19:18
Het is toch wel zielig hoe die uit de klei getrokken derdewereld moslimkleuters


Het is toch wel triest hoe Westerlingen burgerslachtoffers van hun "slimme bommen" en hun "Shock&Awe" campagne bagataliseren en legitimeren. Mja.. Europeanen zijn altijd al een ster geweest in het georiganiseerd terreur uitoefenen. Zie bijvoorbeeld de uiterst effectieve terreurcampagne van de Communisten terreurgroepen waaraan veel joden deelnamen tegen de bevolking tijdens de Russische revolutie.

Waterval
31-10-03, 19:46
Geplaatst door lennart
9 Nov is ook deze: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=75460



Wordt deze door de joodse organisaties gesteund?

Waterval
31-10-03, 19:48
Geplaatst door Flip
Antisemitisme van het kaliber zoals in Nazi-Duitsland ook al zeer geliefd was. Het kwaad vreet zich in ras tempo weer naar binnen.



Veel joden= antisemitisme?

Shaheed
31-10-03, 20:07
Geplaatst door lennart
Het is toch wel triest hoe Westerlingen burgerslachtoffers van hun "slimme bommen" en hun "Shock&Awe" campagne bagataliseren en legitimeren. Mja.. Europeanen zijn altijd al een ster geweest in het georiganiseerd terreur uitoefenen. Zie bijvoorbeeld de uiterst effectieve terreurcampagne van de Communisten terreurgroepen waaraan veel joden deelnamen tegen de bevolking tijdens de Russische revolutie.

Zo is dat lemnart stel de hypocrisie van de blanken maar bloot.

Die Flip de flipper is net zo'n hypocriet die staat te janken om de 3.000 dode amerikanen maar het de normaalste zaak vind als er bij andere rassen tien keer zoveel onschuldige mensen omkomen.


Respect. [beheer]

Wizdom
31-10-03, 20:08
Geplaatst door Flip
Het vreedzame Westen voorwaar!

Het is toch wel zielig hoe die uit de klei getrokken derdewereld moslimkleuters, zich koesterend in de bescherming van een westerse rechtsstaat, aan de zijlijn de meest afschuwwekkende misdaden tegen de menselijkheid staan toe te juichen; en dat alles in de naam van een gepostuleerde barmhartige, zachtaardige bovenmeester.

Ik merk anders weinig barmhartigheid van het westen ten aanzien van de misdaden tegen Moslims in Palestina, Bosnie, Algerije, Tjetsjenie, Afghanistan, Khasmir, Fillipijnen.... Als we het westen moeten geloven zijn alle Moslims die voor hun rechten opkomen automatisch terroristen ..... Toedeledokie.... :slapen:

freya
31-10-03, 20:56
Geplaatst door Wizdom
Ik merk anders weinig barmhartigheid van het westen ten aanzien van de misdaden tegen Moslims in Palestina, Bosnie, Algerije, Tjetsjenie, Afghanistan, Khasmir, Fillipijnen.... Als we het westen moeten geloven zijn alle Moslims die voor hun rechten opkomen automatisch terroristen ..... Toedeledokie.... :slapen:

Wie zijn "het westen"?

Horen alle autochtonen van Nederland daarbij?

Waterval
31-10-03, 21:04
Geplaatst door Dave20
Het was anders wel dat vervloekte westen dat moslims mocht beschermen tegen hun medemoslims en vervloekte leiders in Bosnië, Irak en Afghanistan.


:duim: Yep, missie geslaagd daarzo...

ps: Ik heb er nog foto's van... ruilen voor wat opium en een beetje olie?

Wizdom
31-10-03, 21:06
Geplaatst door Dave20
Het was anders wel dat vervloekte westen dat moslims mocht beschermen tegen hun medemoslims en vervloekte leiders in Bosnië, Irak en Afghanistan.

En hetzelfde westen wat een wapen boycot instelde tegen de weerloze bosniers en hetzelfde westen dat Saddam massaal steunde en hetzelfde westen dat Afghanistan liet verreken toen de Sovjets werden verjaagd.... En nog steeds hetzelfde westen wat de andere kant op kijkt wanneer de hoofdstad van een Moslim land tot gruzelen wordt vermorzelt door een 'bevriende natie' .... Rusland....

Wizdom
31-10-03, 21:09
Geplaatst door freya
Wie zijn "het westen"?

Horen alle autochtonen van Nederland daarbij?

Dat is niet relevant, het gaat om het strategisch beleid wat gevoerd word door een handvol politici die menen te weten wat goed is voor het 'eigenbelang'...

Wizdom
31-10-03, 21:27
Geplaatst door Dave20
Wou je zeggen dat de moslimlanden zich daar wel iets van aantrekken?

Als je het hebt over de leiders die dankzij het westen vast op hun zadel menen te zitten zeg ik dan lijkt het inderdaad alsof het hen weinig kan schelen.... Als je het hebt over de burger bevolking is het een ander verhaal...

Wizdom
01-11-03, 12:45
Geplaatst door Dave20
Hoe je het ook wendt of keert, alles is uiteindelijk de schuld van het boze westen. :huil2:

Laatt ik het zo zeggen... Het westen vind het allemaal best zo!

nefertiti
01-11-03, 13:10
" But the most tragic situation – and, unfortunately, forgotten by the Western world! – is that of Sudan , where the North is Arab and Muslim, and the South black and Christian, and in part, animist. Since the time of president G.M. Nimeiry, there has been a state of civil war between the North, which has proclaimed shari’a and intends to impose it with fierce violence on the rest of the country, and the South, which aims to preserve and defend its Christian identity. The North makes use of all of its military power – financed by oil exports to the West – to destroy Christian villages; prevent the arrival of humanitarian aid; kill the cattle, which are the means of sustenance for many South Sudanese; and carry out raids, for Christian girls in particular, who are brought to the North, raped, and sold as slaves or concubines to rich, older Sudanese men.


According to the 2001 report of Amnesty International, “at the end of 2000, the civil war, which started again in 1983, had cost the lives of almost two million persons and had caused the forced evacuation of 4,500,000 more. Tens of thousands of persons have been compelled by terror to leave their homes in the upper Nile region, which is rich in oil, after aerial bombardments, mass executions, and torture.”"
http://213.92.16.98/ESW_articolo/0,2393,41931,00.html


Tegenover die hoeveelheid slachtoffers lijkt me het conflict in Israel gewoonweg peanuts!
En toch wordt er met geen woord over gerept?

taouanza
01-11-03, 18:35
Het was toch tijdens een soortgelijke herdenking dat een moslim van het podium werd gerukt?

lennart
01-11-03, 18:43
En toch wordt er met geen woord over gerept?


Maar komt dat door Moslims of door de Europese pers...

Het is voor de duidelijkheid een koloniaal conflict en geen exclusief religieus conflict, daar in wordt wel vaker een fout gemaakt. De bron van Nefertiti is dan ook een of ander vaticaans instituut, die zien de zaken wel vaker verkeerd. Dat conflict begon overigens al in de jaren 50, na de dekolonisatie van Sudan. Het probleem is dan ook duidelijk voortgekomen uit de Westerse drang om lijnen op een kaart te zetten en het dan vervolgens een land te noemen. Hadden ze destijds bij de onafhankelijkheid nagedacht, dan was er nooit sprak geweest van een conflict. Aan het einde van de jaren 60 waren er al meer dan 500.000 mensen om het leven gekomen. Er was wel een kortstondige vrede van 1972 tot 1983, maar in 1983 werd er olie gevonden in het zuiden.

ps. De rebellen krijgen tegenwoordig hun wapens trouwens van .... u raadt het al... de VS.

gjp
01-11-03, 21:03
goedenavond beste medebezoekers van dit forum. ik heb mij vanavond voor het eerst aangemeld bij maroc.nl, nadat ik vanmiddag voor het eerst van het bestaan van deze site heb vernomen in de volkskrant.er wordt de laatste paar jaar zoveel gepraat en gediscuseerd over islam, marokkanen ivm criminaliteit, etc. dat ik daar nu toch graag op deze manier eens over mee wil praten, vooral met marrokanen en anderen uit islamitische landen. ik ben niet joods, niet islamitisch en ook geen christenen.gewoon een wereldburger. mijn bescheiden mening is dat we niet alle marokkanen moeten veroordelen omdat sommigen zich niet goed gedragen, net zomin als we niet alle joden moeten veroordelen omdat we het niet eens zijn met de israelische politiek.daarom is het goed dat islamitische organisaties de anti-semitisme demonstratie steunen. tegelijkertijd is een demonstratie tegen het israelische beleid ook zeer welkom, zonder te vervallen tot gescheld op alle joden. ik snap de verhitte gemoederen wel, want israel gedraagt zich natuurlijk schandelijk tegenover de palestijnen en het beleid van sharon zal nooit tot vrede leiden.goed hier laat ik het voorlopig vanavond bij,er is nog zoveel meer om over met elkaar van gedachten te wisselen. dat een andere keer.

Waterval
01-11-03, 21:21
Geplaatst door gjp
goedenavond beste medebezoekers van dit forum. ik heb mij vanavond voor het eerst aangemeld bij maroc.nl, nadat ik vanmiddag voor het eerst van het bestaan van deze site heb vernomen in de volkskrant.er wordt de laatste paar jaar zoveel gepraat en gediscuseerd over islam, marokkanen ivm criminaliteit, etc. dat ik daar nu toch graag op deze manier eens over mee wil praten, vooral met marrokanen en anderen uit islamitische landen. ik ben niet joods, niet islamitisch en ook geen christenen.gewoon een wereldburger. mijn bescheiden mening is dat we niet alle marokkanen moeten veroordelen omdat sommigen zich niet goed gedragen, net zomin als we niet alle joden moeten veroordelen omdat we het niet eens zijn met de israelische politiek.daarom is het goed dat islamitische organisaties de anti-semitisme demonstratie steunen. tegelijkertijd is een demonstratie tegen het israelische beleid ook zeer welkom, zonder te vervallen tot gescheld op alle joden. ik snap de verhitte gemoederen wel, want israel gedraagt zich natuurlijk schandelijk tegenover de palestijnen en het beleid van sharon zal nooit tot vrede leiden.goed hier laat ik het voorlopig vanavond bij,er is nog zoveel meer om over met elkaar van gedachten te wisselen. dat een andere keer.



Wees welkom..

mvdslot
02-11-03, 13:41
Geplaatst door Shaheed
Zo is dat lemnart stel de hypocrisie van de blanken maar bloot.

Die Flip de flipper is net zo'n hypocriet die staat te janken om de 3.000 dode amerikanen maar het de normaalste zaak vind als er bij andere rassen tien keer zoveel onschuldige mensen omkomen.


Respect. [beheer]

Is het niet hypocriet dan om te janken om een paar dode Palestijnen en met geen woord te reppen over miljoenen Soedaneze christenen die door moslims en arabieren vermoord en tot slaaf gemaakt worden? Google voor de grap maar eens op 'Sudan' en 'Slavery' en kom dan nog eens aan met de boodschap dat moslims altijd het slachtoffer zijn.

sadeeQ
02-11-03, 14:59
Geplaatst door mvdslot
Is het niet hypocriet dan om te janken om een paar dode Palestijnen en met geen woord te reppen over miljoenen Soedaneze christenen die door moslims en arabieren vermoord en tot slaaf gemaakt worden? Google voor de grap maar eens op 'Sudan' en 'Slavery' en kom dan nog eens aan met de boodschap dat moslims altijd het slachtoffer zijn.

bron :engel:


:maf: wel een beetje slappe gelul,of te veel anti soedan propaganda gelezen

.
Het land
Sudan vormt eigenlijk de brug tussen het Arabische-Islamitische Noord-Afrika en het door het Christendom en de natuurreligies beheerste Donker-Afrika. Ongeveer 70 % van de Sudanese bevolking (26,5 miljoen) is moslim en 4 % Christen . De rest hangt een verscheidenheid van animistische en traditionele religies aan. De mensen zijn verdeeld over zo'n 300 verschillende stammen en etnische groepen.
In het noordoostelijke kustgebied, de streek die de duikers waarschijnlijk zullen bezoeken, wonen bijna alleen moslims. Door de eigenlijk voortdurende burgeroorlog is het zuiden van Sudan niet toegankelijk. wat hun religie of etnische achtergrond ook mag zijn, de Sudanezen zijn een warm en gastvrij volk.
Met 2,5 miljoen vierkante kilometer is Sudan het grootste land van Afrika. Het land is verdeeld in 9 provincies/staten.
Na een militaire ingreep in 1989 werden politieke partijen verboden. Militairen zijn overal present. De onderlinge strijd in het zuiden vormt een groot probleem. Sinds tientallen jaren tobt hier met een bloedige burgeroorlog, die al 3 miljoen slachtoffers geëist heeft .

A- het is toch vreemd dat 4% (1 miljoen mensen )van de bevolking over 55 % van het lands oppervlakte (en 25 miljoen mensen) wil heersen.en enige olie-bronnen in macht krijgen .


b- meeste ,zo niet het grootste deel van die 3 miljoen slachtoffers zijn moslims. dus dat gejank van jou over miljoenen christenen die uitgemoord zijn is een fabeltje,er woont niet meer dan 1 miljoen christenen in soedan. :eek:

papol
02-11-03, 22:37
quote: Geplaatst door freya
Wie zijn "het westen"?

Horen alle autochtonen van Nederland daarbij?


Geplaatst door Wizdom
Dat is niet relevant, het gaat om het strategisch beleid wat gevoerd word door een handvol politici die menen te weten wat goed is voor het 'eigenbelang'...


Pardon? Niet relevant? Daar draait het conflict toch om !!
Binnen de Arabische wereld zijn het uiteindelijk ook slechts enkelen die de haat verspreiden zogenaamd in naam van .....

Bedenk dat een conflict niet per definitie ontstaat door het hebben van een vijand, doch door het creeren van een vijand. Sterker nog, zonder deze 'vijand' zou er geen bestaansrecht zijn voor de ander. Denk daar maar eens over.

Gr.P

mvdslot
02-11-03, 23:11
Geplaatst door Shaheed
De islamitische en de zovele marokkaanse organisaties gaan zeker ook een keer een demonstratie organiseren tegen het toenemende anti-islamisme en racisme, aangezien er in geen een enkel land zoveel racistische aanslagen waren als in Nederland na 11 september.


We wachten af....................

Anti-islamisme? Als er hier al zoiets bestaat is het niets vergeleken met de ongefundeerde en niets-ontziende haat tegen de westerse waarden die in de presentatie achter jouw sig zit (http://www.islamin.co.uk/nasheeds/duafull.swf). Wat doe jij eigenlijk in zo'n verdorven ongelovig westers land van de vijand? Uitkerinkje trekken zeker?