PDA

Bekijk Volledige Versie : „Hirsi Ali sprak niet namens VVD-fractie inzake verbod op islamitische scholen.''



Zwarte Schaap
31-10-03, 23:06
DEN HAAG - De voorstellen die het VVD-kamerlid Hirsi Ali heeft gedaan om het islamitisch onderwijs aan banden te leggen, heeft ze niet gedaan namens de fractie. Volgens VVD-kamerlid Cornielje schendt Hirsi Ali gemaakte afspraken.
.
Dat zegt Cornielje vandaag in een vraaggesprek met deze krant. „Ik vind het heel vervelend dat Hirsi Ali zich niet aan de gemaakte afspraken houdt en in de media standpunten naar voren brengt die door de fractie zijn afgewezen. Als de woordvoerster van de fractielijn afwijkt, moet ze op haar schreden terugkeren. Volgende week dinsdag zal Hirsi Ali hierop aangesproken worden”, aldus het VVD-kamerlid. Cornielje verwijt zijn collega dat ze steeds terugvalt op voorstellen uit een notitie over het wegwerken van achterstanden die door de fractie als geheel zijn afgewezen.
.
Op de kritiek die Hirsi Ali uitoefende op de onderwijsinspectie heeft Cornielje helemaal geen goed woord over: „Die kritiek is volstrekt misplaatst en daar neem ik met kracht afstand van. Mijn partijgenoot minister Hermans heeft ten tijde van het tweede kabinet-Kok gezorgd voor een onafhankelijke inspectie. Ik heb de inspectie zeer hoog en heb me daarom gestoord aan de uitlatingen van mijn collega. Als haar een conclusie niet aanstaat, gaat het niet aan de inspectie te betichten van partijdigheid. Ze kan haar kritiek niet hard maken. Dit is verwerpelijk.”
.
Volgens Cornielje heeft de fractie een- en andermaal uitgesproken dat er niet wordt getornd aan artikel 23 van de Grondwet, dat handelt over de vrijheid van onderwijs.
.
„Die vrijheid is ook voor liberalen een groot goed. Vanaf de jaren zeventig hebben wij deze lijn. Haya van Someren heeft gezegd dat ouders een school moeten kunnen kiezen die bij hun waarden en normen past. Dat is liberaal. Als daartoe geen mogelijkheden zijn, moet de overheid zorgen voor een openbare school. Die lijn is in de loop van de jaren door Neelie Kroes, Nel Ginjaar, Jan Fransen en mij als een bestendige VVD-lijn uitgedragen. De fractie ziet geen reden die lijn te verlaten of aan te passen.”
.
Minister-president Balkenende zei vrijdag dat het kabinet kort over de kwestie heeft gesproken. De ministers stelden vast dat er geen aanleiding is om artikel 23 van de Grondwet te wijzigen. Dat staat ook in het regeerakkoord. Het kabinet zal binnenkort wel spreken over de positie van islamitische scholen, maar dat zal gebeuren binnen het kader van artikel 23, zo zei de premier.

Bron: Reformatorisch Dagblad 31/10/03

Zagora
31-10-03, 23:15
Pfffff... De nagel aan hun doodskist is dat mens. Ze zou er beter aan doen om een éénmansfractie op te richten. Kan ze op die wijze 'het volk dat haar heeft gekozen'gaan dienen.

Marsipulami
31-10-03, 23:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
DEN HAAG - De voorstellen die het VVD-kamerlid Hirsi Ali heeft gedaan om het islamitisch onderwijs aan banden te leggen, heeft ze niet gedaan namens de fractie. Volgens VVD-kamerlid Cornielje schendt Hirsi Ali gemaakte afspraken.

Tja de VVD moet begrijpen dat als men overlopers accepteert in de eigen rangen, dat men niet moet rekenen op veel consequentie en beginselvastheid van de persoon in kwestie.

Eigenlijk is die Ayaan toch wel een tragische figuur. Erg intelligent, zelfstandig en ambitieus. Anderzijds erg getekend door persoonlijke levenservaringen. Ik hoop dat ze haar wit-zwart denken ooit zal afleggen en ophouden een wereldreligie verantwoordelijk te stellen voor haar persoonlijke trauma's.

Marsipulami
31-10-03, 23:36
Geplaatst door Zagora
Pfffff... De nagel aan hun doodskist is dat mens. Ze zou er beter aan doen om een éénmansfractie op te richten. Kan ze op die wijze 'het volk dat haar heeft gekozen'gaan dienen.

Tsss, wat zeg jij nou ? Is Ayaan Hirsi Ali dan niet jouw politieke idool ?

Pixelshade
31-10-03, 23:41
Geplaatst door Marsipulami
Tsss, wat zeg jij nou ? Is Ayaan Hirsi Ali dan niet jouw politieke idool ?

i was just thinking the same :wow:

Simon
31-10-03, 23:49
In Barend en van Dorp zei ze net ook weer dat het rapport van de inspectie over islamitische scholen 'omstreden' is. Dat is volgens mij nieuw en geen politieke partij onderschrijft dat. Haar standpunt heeft iets discriminerends.

Simon

Zagora
31-10-03, 23:51
Geplaatst door Marsipulami
Tsss, wat zeg jij nou ? Is Ayaan Hirsi Ali dan niet jouw politieke idool ?

Tover een post tevoorschijn waar ik haar met instemming heb aangehaald. Ik kom persoonlijk naar Brussen of hoe dat Belgische gat heet waar je woont en ik trakteer je op een reuzenpintje.

Zagora
31-10-03, 23:51
Geplaatst door Pixelshade
i was just thinking the same :wow:

Dat je dat kan! Denken bedoel ik dan

Zagora
31-10-03, 23:54
Daags na het verschijnen van het Inspectie rapport over islamitische scholen zei ik tegen een vriend (ja, ik heb vrienden) dat excuses van Ayaan niet zou mistaan (dat rijmt).

000NobelPrizes
01-11-03, 00:03
Geplaatst door Marsipulami
Tja de VVD moet begrijpen dat als men overlopers accepteert in de eigen rangen, dat men niet moet rekenen op veel consequentie en beginselvastheid van de persoon in kwestie.

Eigenlijk is die Ayaan toch wel een tragische figuur. Erg intelligent, zelfstandig en ambitieus. Anderzijds erg getekend door persoonlijke levenservaringen. Ik hoop dat ze haar wit-zwart denken ooit zal afleggen en ophouden een wereldreligie verantwoordelijk te stellen voor haar persoonlijke trauma's.

you piece of shit randfiguur.

Zwarte Schaap
01-11-03, 00:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
you piece of shit randfiguur.

Ook een goedenavond, gaat het wel goed met je?

Zagora
01-11-03, 00:09
Wat een entree!

Zwarte Schaap
01-11-03, 00:11
Geplaatst door Zagora
Wat een rentree!

Marsipulami
01-11-03, 00:13
Geplaatst door Zagora
Tover een post tevoorschijn waar ik haar met instemming heb aangehaald. Ik kom persoonlijk naar Brussen of hoe dat Belgische gat heet waar je woont en ik trakteer je op een reuzenpintje.

Ik geloof je op je woord en verontschuldig me omwille van mijn onwetende hokjesdenken.

Maar kan je nou ook argumenteren wat je zegt? Of m.a.w. de verschillen tussen jouw zienswijze en die van de bejubelde en verguisde Ayaan Hirsi Ali eens scherp stellen ?

Marsipulami
01-11-03, 00:16
Geplaatst door 151 NobelPrizes
you piece of shit randfiguur.

Kan jij nou werkelijk alleen maar schelden ? Heb je dan nergens een echte mening over die je op een serene manier kan verhelderen ?

Zagora
01-11-03, 00:16
Geplaatst door Marsipulami
Ik geloof je op je woord en verontschuldig me omwille van mijn onwetende hokjesdenken.

Maar kan je nou ook argumenteren wat je zegt? Of m.a.w. de verschillen tussen jouw zienswijze en die van de bejubelde en verguisde Ayaan Hirsi Ali eens scherp stellen ?

Het verschil tussen AHA en mij is dat ik geen parlementarier ben die de Tweede Kamer is ingestemd door lieden die bij monde van AHA een gedachtegoed naar voren willen brengen dat star en weinig flexibel is. Ik denk de ene keer zus en de andere keer zo. Eigenlijk vind ik het veel leuker om mensen te schofferen dan dat ik echt ergens voor sta.

Marsipulami
01-11-03, 00:21
Geplaatst door Zagora
Het verschil tussen AHA en mij is dat ik geen parlementarier ben die de Tweede Kamer is ingestemd door lieden die bij monde van AHA een gedachtegoed naar voren willen brengen dat star en weinig flexibel is. Ik denk de ene keer zus en de andere keer zo. Eigenlijk vind ik het veel leuker om mensen te schofferen dan dat ik echt ergens voor sta.

Ja, zoiets dacht ik wel. Twijfelachtigheid en wispelturigheid is een teken van intelligentie. Maar probeer nu eens een paar argumenten contra AHA te bedenken waar je echt achter kan staan. Nadien mag je hetzelfde nog eens doen met argumenten pro m.b.t. het politieke discours van AHA.

Zwarte Schaap
01-11-03, 00:30
Geplaatst door Zagora
Ik denk de ene keer zus en de andere keer zo. Eigenlijk vind ik het veel leuker om mensen te schofferen dan dat ik echt ergens voor sta.

Is dat wel gezond?

Zagora
01-11-03, 00:35
Geplaatst door Marsipulami
Ja, zoiets dacht ik wel. Twijfelachtigheid en wispelturigheid is een teken van intelligentie. Maar probeer nu eens een paar argumenten contra AHA te bedenken waar je echt achter kan staan. Nadien mag je hetzelfde nog eens doen met argumenten pro m.b.t. het politieke discours van AHA.

Contra? Ik denk dat AHA als het perfecte breekijzer heeft gefungeert in een periode waarin weinig moslims hun mond opendeden over bepaalde problemen binnen hun eigen gelederen. De felheid waarmee ze dat deed was wellicht ingegeven door haar eigen traumatische ervaringen maar dat maakte de urgentie van haar boodschap er niet minder om. Echter, nu politici voor hun eigen gewin over elkaar heen buitelen om de islam tot staatsvijand nummer een te bombarderen zou zij, die zegt dat ze de positie van de moslims wil behartigen, haar betrokkenheid moeten tonen door zich niet te laten inkapselen door populisten (Leon de Winter, Die andere VVD er met dat vreemde kapsel etc) en andere enge lieden. Iemand die op mijn volle sympathie kan rekenen is een dame als Samira Bellil, die duidelijk aangeeft dat ze zich niet voor het karretje van volksmenners zal laten spannen.

Zagora
01-11-03, 00:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is dat wel gezond?

Natuurlijk. Soms weet ik niet of ik Mao een genie moet vinden of een doorgedraaide massamoordenaar... Zo is het leven ZS... We sterven toch allemaal als honden. Moslim of geen moslim... Slaat dit nog ergens op?

Zwarte Schaap
01-11-03, 00:51
Geplaatst door Zagora
Natuurlijk. Soms weet ik niet of ik Mao een genie moet vinden of een doorgedraaide massamoordenaar... Zo is het leven ZS... We sterven toch allemaal als honden. Moslim of geen moslim... Slaat dit nog ergens op?

Als je zo praat heb je veel weg van onze oude splijtstof.

Marsipulami
01-11-03, 00:51
Geplaatst door Zagora
Contra? Ik denk dat AHA als het perfecte breekijzer heeft gefungeert in een periode waarin weinig moslims hun mond opendeden over bepaalde problemen binnen hun eigen gelederen. De felheid waarmee ze dat deed was wellicht ingegeven door haar eigen traumatische ervaringen maar dat maakte de urgentie van haar boodschap er niet minder om. Echter, nu politici voor hun eigen gewin over elkaar heen buitelen om de islam tot staatsvijand nummer een te bombarderen zou zij, die zegt dat ze de positie van de moslims wil behartigen, haar betrokkenheid moeten tonen door zich niet te laten inkapselen door populisten (Leon de Winter, Die andere VVD er met dat vreemde kapsel etc) en andere enge lieden. Iemand die op mijn volle sympathie kan rekenen is een dame als Samira Bellil, die duidelijk aangeeft dat ze zich niet voor het karretje van volksmenner zal laten spannen.

Ja, dat is het spijtige van heel de zaak. Elke moslim die problemen aankaart m.b.t. de eigen gemeenschap mag rekenen op uitbundig applaus van buitenstaanders. Jammer genoeg heeft dat applaus weinig te maken met enige reële bekommernis. Men zoekt slechts naar bevestiging van het grote eigen gelijk. Dat eigen autochtoonse gelijk is in veel gevallen nauwelijks meer dan een primitieve xenofobe reactie, zoals een hond die blaft naar alles wat hem onbekend voorkomt.

Marsipulami
01-11-03, 01:08
.

Simon
01-11-03, 08:47
Geplaatst door Marsipulami
Dat eigen autochtoonse gelijk is in veel gevallen nauwelijks meer dan een primitieve xenofobe reactie, zoals een hond die blaft naar alles wat hem onbekend voorkomt.

:) Dat heb je mooi gezegd. Maar het geldt gelukkig ook - op iets andere wijze - voor allochtonen. Buitenstaander zijn is altijd wel een boeiende positie. Zeker als je daarnaast ook nog eens zeer betrokken kan zijn. Daarom ga ik dit weekend maar eens beginnen in "Out of Place" van Edward Said (zijn autobiografie).

Simon