PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi krant: terugtrekken van Saudische investering uit de VS



lennart
02-11-03, 19:16
RIYADH: A leading Saudi newspaper accused Washington Thursday of seeking to undermine the Saudi economy by regularly issuing warnings of possible terror attacks in the kingdom, adding that Riyadh should withdraw billions of dollars invested in the United States.

“We have billions of dollars in America in the form of deposits, investments or commercial deals, and these are no longer safe,” the semi-official Al-Riyadh said in a front-page editorial.

“We should hurry up to protect our rights by converting these astronomical figures from dollars to euros, yens or other currencies that would shield us from America’s surprises,” it said. (http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=story_31-10-2003_pg4_8)

Er is flinke staatscontrole op kranten in de Saudi Arabie, dus deze dreiging moet zeer serieus genomen worden door de VS.

Waterval
02-11-03, 19:48
Die bolle Saoudi's moeten hun geld eens investeren in de armere landen van de wereld. Doen ze er tenminste nog iets goeds mee. Trouwens, als die dikke schijnheilen hun investeringen in de us terugtrekken zal de us vast wel iets verzinnen om ze te dwingen in de vs ( haar oorlogseconomie) te investeren. " Door fundamentalisten gepleegde aanslagen " bijvoorbeeld, zodat ze de militaire steun van de Us weer hard nodig zullen hebben ..

an3sdej
02-11-03, 19:56
Nee, laat ze het maar doorsluizen naar Europa :wink:

ZbaqZbaq
02-11-03, 19:58
Geplaatst door an3sdej
Nee, laat ze het maar doorsluizen naar Europa :wink:

als er maar geen hoge torens van gebouwd gaan worden

Waterval
02-11-03, 20:00
Geplaatst door an3sdej
Nee, laat ze het maar doorsluizen naar Europa :wink:



Dat was mijn eerste gedachte... Maar de band tussen Europa en de Vs is mij te sterk wat dat betreft...

lennart
02-11-03, 20:04
De OIC gaat onder leiding van Mahathir een gouden dinar standaard invoeren volgend jaar!

Tomas
02-11-03, 20:09
Wat zal dit betekenen voor de dollar? Komen die dan massaal in de uitverkoop of zal het ook in dollars in de eu en japan worden geinvesteerd?

Als hierdoor de dollar instort is dat erg ongunstige voor de eu en heel gunstig voor de vs...

Ingewikkeld toch altijd die economie... Wat moet ik doen???

lennart
02-11-03, 20:12
Goud kopen.

Tomas
02-11-03, 20:19
Geplaatst door lennart
Goud kopen.

als er grote hoeveelheden aan buitenlands geld deze kant op komen?

Nee goud koop je bij een serieuze oorlogsdreiging of aankomende globale beurskrach...

Oh wacht, ik heb het wel tegen Lennart...

lennart
02-11-03, 20:20
Ook bij een economische crisis is goud een goede investering.

Wizdom
02-11-03, 20:21
Geplaatst door lennart
Goud kopen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet zo gek is om van je spaarcenten wat goud te kopen.... want ik vertrouw de dollar voor geen rooie dollar cent...

~Panthera~
02-11-03, 20:24
Geplaatst door lennart
Ook bij een economische crisis is goud een goede investering.
------------------

Mooie armbanden dus ? :stout:

Wizdom
02-11-03, 20:24
Geplaatst door lennart
RIYADH: A leading Saudi newspaper accused Washington Thursday of seeking to undermine the Saudi economy by regularly issuing warnings of possible terror attacks in the kingdom, adding that Riyadh should withdraw billions of dollars invested in the United States.

“We have billions of dollars in America in the form of deposits, investments or commercial deals, and these are no longer safe,” the semi-official Al-Riyadh said in a front-page editorial.

“We should hurry up to protect our rights by converting these astronomical figures from dollars to euros, yens or other currencies that would shield us from America’s surprises,” it said. (http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=story_31-10-2003_pg4_8)

Er is flinke staatscontrole op kranten in de Saudi Arabie, dus deze dreiging moet zeer serieus genomen worden door de VS.

Ik denk dat het een verstandig idee is van de Saudis om hun eigendommen uit de VS te verhuizen omdat die criminele bende in het witte huis niet te vertrouwen is .... Voor je het weet komen ze met een of ander leugen en een decreet om weer eens wat andermans eigendommen te stelen.... Ze stelen als RAVEN...

Malcolm_X
03-11-03, 00:55
Als dat gebeurt dan zie je dat de dollar een vrije val maakt net zoals de economie van Amerika. heb een keer gehoord in een reportage over de economie van Amerika van een Amerikaanse Hoogleraar nog wel dat de economie van Amerika hangt op de dollar. ZOdra er wat gebeurt met de dollar de economie van Amerika inelkaar zakt.

Inshallah gebeurt het snel....

Al Sawt
03-11-03, 03:24
Geplaatst door Malcolm_X
Als dat gebeurt dan zie je dat de dollar een vrije val maakt net zoals de economie van Amerika. heb een keer gehoord in een reportage over de economie van Amerika van een Amerikaanse Hoogleraar nog wel dat de economie van Amerika hangt op de dollar. ZOdra er wat gebeurt met de dollar de economie van Amerika inelkaar zakt.

Inshallah gebeurt het snel.... Alleen al, als de OPEC besluit om de prijs van een vat ruwe olie in een andere munt eenheid te bepalen en te bereken, zal de Dollar aan waarde verliezen.

Om de potentiele macht van het OPEC(lees 3e wereld) te onderstrepen.